Ja, en?quote:Op donderdag 8 februari 2007 12:14 schreef UIO_AMS het volgende:
Kalkoen op zich is niet erg, maar het betreft hier separatorvlees.
erg hequote:Op donderdag 8 februari 2007 12:17 schreef ixio het volgende:
Wááát?! Er zit vlees van dieren in snacks?!
Geniaal, die avatar, paard na biefstukdonatiequote:Op donderdag 8 februari 2007 12:22 schreef Hathor het volgende:
Goed idee, effe een paar paardebiefstukkies halen voor vanavond.![]()
Een paard is aaibaarder.quote:Op donderdag 8 februari 2007 12:26 schreef Evil_Jur het volgende:
Ik snap ook niet het probleem, wat is er zo anders aan een paard dan een koe?
een paard slachten is een heel karwei lijkt me zoquote:Op donderdag 8 februari 2007 12:01 schreef Lucille het volgende:
Paardenvlees is best lekker, heb het redelijk vaak gegeten. Vroeger had je zelfs paardenslagers.
Dat is dus honderd keer erger dan dat er paarden in mijn kroketten verwerkt zitten.quote:Overigens komen veel paarden in Nederland uiteindelijk niet in het voedselcircuit, maar gaan naar het destructiebedrijf. Rendac verwerkt bijvoorbeeld jaarlijks circa 12.000 paarden.
Alle reden dus om paardenvlees in kroketten te stimuleren, dan zijn deze immers diervriendelijker gemaakt. Wat wil Wakker Dier nu bereiken? Dat kroketten uitsluitend van vlees van dieren uit dieronvriendelijker omstandigheden wordt gemaakt?quote:Desondanks is het welzijn van paarden over het algemeen beter dan van kippen, varkens en kalveren.
vlees is een groot woord, eerder bij elkaar geschraapte restjes die nergens anders voor te gebruiken waren.quote:Op donderdag 8 februari 2007 12:17 schreef ixio het volgende:
Wááát?! Er zit vlees van dieren in snacks?!
Paarden zonder poten kunnen het beste zo snel mogelijk uit hun lijden verlost worden.quote:Op donderdag 8 februari 2007 12:11 schreef InAmsterdamseArmen het volgende:
Een paard is anders, heeft geen poten.
Terwijl ze het net zo fijn vonden om het voor het zeggen te hebben.quote:Op donderdag 8 februari 2007 12:42 schreef Djaser het volgende:
[..]
Paarden zonder poten kunnen het beste zo snel mogelijk uit hun leiden verlost worden.
Dat is niet eens helemaal waar...... de paarden in Makkum waren bijvoorbeeld voor de slacht bestemd.quote:Op donderdag 8 februari 2007 12:39 schreef Remzz het volgende:
Paarden worden geeneens gefokt voor het slachten dus eigenlijk is het lang niet zo 'zielig' als vakens vlees.
Dat vind ik een prima uitgangspunt inderdaad.quote:Op donderdag 8 februari 2007 12:29 schreef nonzz het volgende:
Paardenvlees, hondenvlees, kattenvlees, varkensvlees, muizenvlees, rundvlees, caviavlees, schapenvlees, berenvlees, gordeldiervlees.... Het maakt mij allemaal niet uit. Zolang het maar lekker smaakt, je er niet ziek van wordt en het redelijk diervriendelijk is geregeld allemaal.
exactquote:Op donderdag 8 februari 2007 12:15 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Dus je blijft gewoon kroketten eten?
Niet moeilijker als een koe denk ik.quote:Op donderdag 8 februari 2007 12:28 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
een paard slachten is een heel karwei lijkt me zo
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |