abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 8 februari 2007 @ 10:41:31 #1
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_46098341
Wat gaat er allemaal mis in Nederland, en hoe leg je dat uit aan je kinderen of jonge fokkertjes?

Met een Fabel!

De Krekel en de Mier
Een politieke Fabel.

De normale versie

De mier werkt hard in de bloedhitte van de zomer, verbeterd zijn huis en legt voorraden aan voor de Winter. De Krekel lacht hem uit, idioot noemt ie hem, hij lacht en danst de hele zomer. Dan komt de winter en de mier zit lekker warm binnen. De krekel, zonder eten of huis vriest dood.
De Mier leefde nog lang en gelukkig

De Nederlandse Versie

De mier werkt hard in de bloedhitte van de zomer, verbeterd zijn huis en legt voorraden aan voor de Winter. De Krekel lacht hem uit, idioot noemt ie hem, hij lacht en danst de hele zomer. Dan komt de winter en de mier zit lekker warm binnen.

Een Sociaal werker vind de rillende krekel en houdt een persconferentie. Hij wil weten waarom de Mier warm en doorvoed thuis kan zitten terwijl de zwakken van deze rijke samenleving, zoals de krekel buiten in de kou staan en honger hebben. Het NOS Journaal laat live beelden zien van bibberende krekel zien en laat een video zien van de mier die in zin comfortabele warme huis zit en zich tegoed doet aan een rijkelijk maal.

De Nederlandse pers “informeert” de bevolking dat ze zich moeten schamen dat in zulk een rijk land deze arme krekel zo moet lijden, terwijl anderen zoveel hebben. De PvdA, de SP, groen links, greenpeace, de PvdD en de Krekelbond demonstreren voor het huis van de mier. De NOS onderbreekt haar uitzending van een cultureel festival in de Bijlmer met een optreden van een multicultureel koor dan de internationale zingt.

Maorijnisse spreekt met consumptie in een tirade over dat deze mier rijk is geworden over de ruggen van de krekels in een interview met Den Haag Vandaag, en roept daarin op dat de er een extra mierenbelasting ingevoerd moet worden zodat de mier moet betalen voor sociale gerechtigheid.

Als reactie op de druk van de media komt de regering onder leiding van minister van financiën Bos en Premier Balkende met een wet op Sociale gerechtigheid en economische gelijkheid voor krekels (met terugwerkende kracht). De belastingaangifte van de Mier wordt naar de pers gelekt en opnieuw tegen het licht gehouden. De mier wordt door het FNV voor de rechter gesleept en veroordeeld tot een zware boete omdat hij geen krekels had aangenomen bij het verbouwen van zijn huis. De Mier krijgt een extra boete voor minachting van het hof als hij opmerkt dat de krekel helemaal niet wilde werken.

De krekel krijgt een sociale woning, geld om het in te richten en een uitkering, verder krijgt de krekel een taxivergoeding om zijn mobiliteit te garanderen. Het eten van de Mier wordt in beslag genomen door de belastingdienst als voorschot op de komende vorderingen en aan de voedselbank gegeven, om de hongerige te voeden, om precies te zijn, de krekel.

Zonder voldoende geld om meer eten te kopen, de boetes en zijn nieuwe belastingaanslag te betalen moet de mier inkrimpen en een nieuw (veel kleiner) huis bouwen. De stad neemt zij oude huis over als asielcentrum voor katten die een vliegtuig gekaapt hadden om naar Nederland te komen omdat ze hun eigen land moesten delen met muizen. Bij aankomst in Amsterdam hadden ze geprobeerd schiphol op te blazen omdat er zoveel honden in NL zijn. De Katten werden uiteraard direct gearresteerd voor vliegtuigkaping en poging tot een bomaanslag. Ze werden na korte tijd al weer vrij gelaten omdat de politie de katten makreel had gegeven ipv zalm. Initiële plannen de katten uit te wijzen naar land van herkomst werden gestopt omdat men bang was dat de katten zouden worden gedood door de muizen. De katten bedenken en voeren een piramidespel uit om mensen via hun Kredietkaart te bedriegen en zo veel geld te verkrijgen.

Nova laat een documentaire zien hoe de krekel het laatste eten van de mier naar binnen werkt, terwijl het nog maanden duurt voor de lente komt. Het huis waarin hij woont is ernstig aan het vervallen omdat de krekel geen onderhoud pleegt, hij vind dat de stad dat moet doen. Men laat zien hoe de krekel harddrugs gebruikt en Nova verwijt de regering niet genoeg geld ter beschikking te stellen om de krekel te helpen af te kicken.

De katten voeren intussen het ene proces tegen de staat na het andere wegens hoe zij zijn behandeld door de regering sinds hun aankomst in Nederland.

De krekel wordt gearresteerd wegens het neersteken van een oude hond tijdens een inbraak in het huis van de hond als de krekel op zoek is naar geld voor drugs. Hij wordt gearresteerd en veroordeeld maar direct in vrijheid gesteld wegens de tijd dat ie in voorarrest heeft gezeten. Hij wordt in een afkickcentrum geplaatst die hem moeten begeleiden. Binnen een aantal weken vermoord de krekel een cavia in een roofoverval die mis gaat als de cavia niet onmiddellijk zijn geld afgeeft.

Een onderzoekscommissie wordt in het leven geroepen die uiteindelijk 20.000.000 euro kost om wat voor iedereen al duidelijk is te concluderen.

Er wordt extra geld gepompt in afkickprogramma`s voor krekels en in rechtshulp voor asielzoekers. De asielzoekende katten worden geprezen door hun bijdrage aan het verrijken van het multiculturele Nederland en honden worden bekritiseerd omdat ze geen vriendschappen sluiten met katten.

De krekel overlijdt aan een drugsoverdosis. De pers wijd er een aantal stukken aan dat het triest is dat de overheid faalt de grondliggende problemen aan te pakken die uit sociale ongelijkheid voortkwamen en zijn traumatische ervaringen in de gevangenis. Men roept de minister van justitie op af te treden. De katten krijgen een miljoen elk in compensatie omdat de regering hun nooit verteld heeft dat er muizen in Nederland zijn.

De mier, de honden en de slachtoffers van de kaping, de bomaanslag de inbraken en de overvallen moeten meer betalen voor hun kredietkaart om de maatschappij te vergoeden voor haar verliezen en moeten meer belasting betalen voor openbare veiligheid en krijgen te horen dat ze na hun 65ste moeten blijven werken omdat de pensioenen niet meer op te brengen zijn.

(Vertaald uit het Engels)
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 8 februari 2007 @ 10:49:13 #2
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_46098541
Wat een bullshit. Maorijnisse? Kom op zeg, kan je niks beters verzinnen? Sluit dit maar, dit is weer een lading crap van een gefrustreerde rechtse user waarin het zelfde standaard verhaaltje staat wat hier 5x per week wordt opgehangen.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_46098578
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 10:49 schreef ethiraseth het volgende:
Wat een bullshit. Maorijnisse? Kom op zeg, kan je niks beters verzinnen? Sluit dit maar, dit is weer een lading crap van een gefrustreerde rechtse user waarin het zelfde standaard verhaaltje staat wat hier 5x per week wordt opgehangen.
Juist.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_46098611
True, true.

Je vergeet alleen erin op te nemen dat er ondertussen zoveel krekels zijn dat menig mier een plekje elders gaat zoeken omdat hij zich niet meer thuisvoelt in nieuw-krekelstan.

[ Bericht 45% gewijzigd door Napalm op 08-02-2007 11:14:44 ]
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  donderdag 8 februari 2007 @ 10:53:14 #5
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_46098660

Piet, wat laat je je weer kennen. Niet dat het niet leuk begon overigens, maar zo halverwege de tekst werd het allemaal wel weer erg zuur...
  donderdag 8 februari 2007 @ 11:00:28 #6
165848 SoupNazi
No soup for you!
pi_46098888
Wat een onzin.
A.F.C. Ajax
  donderdag 8 februari 2007 @ 11:00:48 #7
162054 Patrick_S
:) beter... als ik mezelf ben
pi_46098894
cool
:-)
pi_46098898
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 10:41 schreef Pietverdriet het volgende:

(Vertaald uit het Engels)
Rustig dagje vandaag?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  donderdag 8 februari 2007 @ 11:02:33 #9
45206 Pietverdriet
pi_46098943
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 11:00 schreef DS4 het volgende:

[..]

Rustig dagje vandaag?
Gisteravond in het hotel, alles beter dan Duitse TV kijken.
pi_46098998
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 11:02 schreef Pietverdriet het volgende:

Gisteravond in het hotel, alles beter dan Duitse TV kijken.
Geen bar in het hotel?
pi_46099030
Ik mis de niet te onderschatten rol van de moslimkrekel in het hele verhaal.
pi_46099071
quote:
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 8 februari 2007 @ 11:12:25 #13
45206 Pietverdriet
pi_46099221
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 11:05 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Je mist de hele clou van het verhaal
  donderdag 8 februari 2007 @ 11:13:33 #14
45206 Pietverdriet
pi_46099256
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 11:04 schreef DS4 het volgende:

[..]

Geen bar in het hotel?
Wordt me teveel gerookt.
  donderdag 8 februari 2007 @ 11:14:43 #15
57086 Allantois
Vis een optie?
pi_46099295
Ik vind het wel een mooi verhaal. Etwa uber die Topfe, maar dat maakt het amusementsgehalte er niet minder om
Je moet pas oversteken als er niets aankomt.
pi_46099504
De clou van 'de normale versie' is zo gek nog niet (zeg ik als SP-stemmer ), en nodigt wel uit tot een leuke persiflage. De manier waarop je ergens halverwege het verhaal verzandt in ongefundeerde kritiek op de samenleving, en waarin de humor ook ver te zoeken is. Beetje jammer.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  donderdag 8 februari 2007 @ 11:23:18 #17
57086 Allantois
Vis een optie?
pi_46099575
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 11:20 schreef hooibaal het volgende:
De clou van 'de normale versie' is zo gek nog niet (zeg ik als SP-stemmer ), en nodigt wel uit tot een leuke persiflage. De manier waarop je ergens halverwege het verhaal verzandt in ongefundeerde kritiek op de samenleving, en waarin de humor ook ver te zoeken is. Beetje jammer.
Humor is persoonlijk
pi_46099697
geniaal stukje
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_46099904
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 11:13 schreef Pietverdriet het volgende:

Wordt me teveel gerookt.
Dat is wel kut ja...
  donderdag 8 februari 2007 @ 11:36:57 #20
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_46099972
De Nederlandse variant klinkt beter dan de originele.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_46100037
quote:
Ondanks mijn politiek voorkeur, waarom meteen sluiten als jij er niet mee eens bent?
History became legend, legend became myth.
pi_46100038
Ik pleit voor een samenlevingsvorm die recht doet aan de mier!

Pietverdriet voor secretaris van het Politbureau!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  donderdag 8 februari 2007 @ 11:39:16 #23
55183 dork22
Always the hard way
pi_46100046
Ik stopte bij Maorijnissen. OMFG wat een zielig stukje.
Does Big Brother exist?
Of course he exists.
Does he exist like me or you?
You do not exist.
  donderdag 8 februari 2007 @ 11:40:30 #24
57086 Allantois
Vis een optie?
pi_46100084
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 11:39 schreef dork22 het volgende:
Ik stopte bij Maorijnissen. OMFG wat een zielig stukje.
wat is er dan zielig aan? beargumenteer je kritiek.
pi_46100257
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 11:40 schreef Allantois het volgende:

[..]

wat is er dan zielig aan? beargumenteer je kritiek.
Als je het van flauwe naamsverbasteringen moet hebben weet ik meestal wel waar ik aan toe ben.
  donderdag 8 februari 2007 @ 11:54:05 #26
57086 Allantois
Vis een optie?
pi_46100580
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 11:45 schreef du_ke het volgende:

[..]

Als je het van flauwe naamsverbasteringen moet hebben weet ik meestal wel waar ik aan toe ben.
Ik ben het met je eens dat de naam Maorijnissen niet in het stuk past. Afgezien daarvan is het toch wel grappig? Ik vind het alleen iets fragmentarisch hebben.
pi_46100701
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 11:54 schreef Allantois het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens dat de naam Maorijnissen niet in het stuk past. Afgezien daarvan is het toch wel grappig? Ik vind het alleen iets fragmentarisch hebben.
Weet het niet echt komt een beetje over als het standaard verhaal van PV die zichzelf vooral erg geweldig vindt en de rest prutsers.
  donderdag 8 februari 2007 @ 12:02:47 #28
45206 Pietverdriet
pi_46100911
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 11:56 schreef du_ke het volgende:

[..]

Weet het niet echt komt een beetje over als het standaard verhaal van PV die zichzelf vooral erg geweldig vindt en de rest prutsers.
Inhoudelijk heb je verder geen kritiek?
pi_46101057
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 12:02 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Inhoudelijk heb je verder geen kritiek?
Jawel hoor maar geen zin om het te spuien. Het is slechts een theoretisch flauw verhaaltje
  donderdag 8 februari 2007 @ 12:07:33 #30
45206 Pietverdriet
pi_46101106
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 12:06 schreef du_ke het volgende:

[..]

Jawel hoor maar geen zin om het te spuien. Het is slechts een theoretisch flauw verhaaltje
Dus bagger je maar een beetje.
  donderdag 8 februari 2007 @ 12:10:43 #31
130955 Floripas
Blast from the past
pi_46101199
Volgens mij gaat in de oorspronkelijke versie de krekel bijna dood en nodigt de mier hem binnen. Overmand door zoveel naastenliefde sluit de krekel zich aan bij de mierenkolonie.
pi_46101278
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 12:10 schreef Floripas het volgende:
Volgens mij gaat in de oorspronkelijke versie de krekel bijna dood en nodigt de mier hem binnen. Overmand door zoveel naastenliefde sluit de krekel zich aan bij de mierenkolonie.
Ik dacht ook al dat er meer dan de les "werk hard of val dood" uit de oorspronkelijke fabel te halen viel.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  donderdag 8 februari 2007 @ 12:15:32 #33
45206 Pietverdriet
pi_46101366
quote:
LOL
Dat was zeker een fabel uit het rode sprookjesboek?
Die versie heb ik nog nooit gehoord, maar ja, ook Disney heeft heel wat sprookjes verkracht.
pi_46101643
quote:
JEAN DE LA FONTAINE
DE KREKEL EN DE MIER

De krekel sjirpte dag en nacht, zo lang het zomer was,

Wijl buurvrouw mier bedrijvig op en neer kroop door 't gras

"Ik vrolijk je wat op," zei hij. "Kom, luister naar mijn lied."

Zij schudde nijdig met haar kop: "Een mier die luiert niet!"

Toen na een tijd de vrieswind kwam, hield onze krekel op.

Geen larfje of geen sprietje meer: droef schudde hij zijn kop.

Doorkoud en hongerig kroop hij naar 't warme mierennest.

"Ach, juffrouw mier, geef alsjeblieft wat eten voor de rest

Van deze barre winter. Ik betaal met rente terug,

Nog vóór augustus, krekelwoord en zweren doe 'k niet vlug!"

"Je weet dat ik aan niemand leen,"

Zei buurvrouw mier toen heel gemeen.

"Wat deed je toen de zon nog straalde

En ik mijn voorraad binnenhaalde?"

"Ik zong voor jou," zei zacht de krekel.

"Daaraan heb ik als mier een hekel!

Toen zong je en nu ben je arm.

Dus dans nu maar, dan krijg je 't warm!"

Wie leeft van kunst gaat door voor gek.

Vaak lijdt hij honger en gebrek.

EINDE
Andere versie:
quote:
Er waren eens een krekel en een mier. Zij woonden in hetzelfde bos. Het was zomer, het bos stond in bloei en iedereen was bezig te genieten van het mooie weer. Behalve de mier. De mier was aan het werk: zorgvuldig zocht hij kruimels en andere voedzame dingetjes uit het bos en bracht ze terug naar zijn hol. En eenmaal in het hol aangekomen, legde hij het eten neer en ging snel weer terug op zoek naar meer. Op een van deze warme zomerdagen kwam de krekel langs. "Hé, mier!", zei de krekel, "ga je mee? Er is een feest! We kunnen dansen en er is volop eten en drinken voor iedereen!" "Nee", zei de mier, "ik kan niet mee. Ik moet werken en zorgen dat ik genoeg eten heb om de winter door te komen". "Oké" zei de krekel, "dan niet hoor!", en de krekel was weg. De mier ging door met zijn werk. Een paar maanden later was het koud, de winter was gekomen, de bomen waren kaal en ijzig en er waaide een straffe noordenwind. De krekel had het koud. Hij verstopte zich in zijn kraag, maar niets hielp om het warm te krijgen. Plotseling zag hij daar het hol van de mier. "Hallo, mier", riep hij tegen de wind in, "mag ik even binnenkomen? Ik heb het zo koud!". En de mier zei: "Natuurlijk, krekel, kom maar snel binnen. Als we zuinig aan doen, dan heb ik genoeg eten voor de hele winter en ik heb takjes verzameld waarvan ik een bedje voor je kan maken." En zo brachten zij samen de winter door. Toen de eerste lentedagen aanbraken, kreeg de krekel de kriebels en zei tegen de mier: "Ik moet eruit, ik wil weer feesten! Ga je mee?". De mier zei: "Nee, ik kan niet, ik moet zorgen dat ik genoeg voedsel verzamel voor volgend jaar". De krekel keek de mier aan, haalde zijn schouders op en zei: "Jammer, dan niet", en hij vrat de mier op. Hij ging op weg naar zijn feest en bedacht zich dat er tegen de tijd van volgend jaar wel weer een andere mier zou zijn om hem te helpen.
merelroze
pi_46101707
Beste Piet,

In het begin was het een leuk verhaal. Het ging echter mis toen je de katten en de honden erbij betrok, daarna was het niet meer te volgen ...

Ga je 'm nog herschrijven?
pi_46101823
quote:
De krekel zal zich meer verwant voelen aan z'n eigen kolonie dan aan de mier, wat een normaal trekje is.

Dat je gaat stellen dat andere soorten ooit thuisvoelen bij wezens met andere achtergrond & cultuur, is nogal naïef verondersteld. Zo gaat dat nooit werken. Ook is men te egoïstisch om zoiets te bewerkstelligen, dat je het nog realistisch durft te achten .

Maar gezien je aandoenlijke posthistory mag dat overigens geen verrassing zijn.
pi_46101870
quote:
Ik heb 'm anders niet eerder gezien, hoor.

Of loop je weer eens ongefundeerd te bashen?
pi_46101889
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 12:30 schreef SSRA het volgende:

[..]

De krekel zal zich meer verwant voelen aan z'n eigen kolonie dan aan de mier, wat een normaal trekje is.

Dat je gaat stellen dat andere soorten ooit thuisvoelen bij wezens met andere achtergrond & cultuur, is nogal naïef verondersteld. Zo gaat dat nooit werken. Ook is men te egoïstisch om zoiets te bewerkstelligen, dat je het realistisch acht .

Maar gezien je aandoenlijke posthistory mag dat overigens geen verrassing zijn.
Kirmizi , hier issie hoor! Nog wat versluierd, maar daar zie je wel doorheen nietwaar?
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 11:05 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
  donderdag 8 februari 2007 @ 12:36:12 #39
45206 Pietverdriet
pi_46102010
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 12:25 schreef sigme het volgende:

[..]

Andere versie:
[..]

merelroze
Die tweede versie ken ik ook in een andere variant, daar eet de krekel de mier aan het begin van de winter op en kraakt dan zijn huisje.
  donderdag 8 februari 2007 @ 12:41:27 #40
130955 Floripas
Blast from the past
pi_46102172
Merelroze

In ieder geval, de krekel had de mier wel opgevrolijkt.

Overigens eten in de praktijk mieren natuurlijk alles op, waaronder krekels, en zijn het fascisten. Dat weet iedereen.
pi_46102181
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 12:36 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Die tweede versie ken ik ook in een andere variant, daar eet de krekel de mier aan het begin van de winter op en kraakt dan zijn huisje.
Ik googelde er zojuist even op, en zag dat de fabel ook wel gebruikt wordt bij religieus onderwijs. Ik zag een stukje waarbij 'krekelen' op zondag van belang geacht werd, je moet niet alleen maar als een mier werken werken werken.
pi_46102296
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 12:41 schreef Floripas het volgende:
Merelroze

In ieder geval, de krekel had de mier wel opgevrolijkt.

Overigens eten in de praktijk mieren natuurlijk alles op, waaronder krekels, en zijn het fascisten. Dat weet iedereen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 8 februari 2007 @ 13:04:44 #43
45206 Pietverdriet
pi_46102874
quote:
Dat zijn Zwarte mieren, Je hebt ook rode mieren, dat zijn communisten.
pi_46102922
quote:

Onzin. Communisten!
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 11:39 schreef sigme het volgende:
Ik pleit voor een samenlevingsvorm die recht doet aan de mier!

Pietverdriet voor secretaris van het Politbureau!
En die luizen die ze hoeden worden best goed behandeld .
pi_46102969
.

Als er ergens een kern van waarheid in zit, dan gaan de linkse rakkers dit topic natuurlijk derailleren.
pi_46103144
Dat kan beter:
quote:
De hamster en de mier.
"Jullie armoedige mieren", zei een hamster. "Loont het zich de moeite, om de hele zomer te werken, en toch maar zo weinig te verzamelen? Jullie zouden mijn voorraad moeten zien!"

"Luister", antwoordde een mier, "is de voorraad groter dan dat jij hem behoeft, zo zij het ook gerechtvaardigd, dat mensen je nagraven, je voorraden legen en jouw rovende hebzucht bestraffen met de dood".
Vrij vertaald, uiteraard.
pi_46103211
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:07 schreef SSRA het volgende:
.

Als er ergens een kern van waarheid in zit, dan gaan de linkse rakkers dit topic natuurlijk derailleren.
Als Pietverdriet de kern onverbloemd wil benoemen kan 'ie dat best hoor. Doet 'ie vaak genoeg ook. Z'n kritiek verpakken in mieren en krekels krijgt passend commentaar.
pi_46105301
Je gaat er niet op vooruit PietVerdriet, wat een verzuurd verhaaltje.
pi_46108044
Inmiddels zijn we al in een discussie of mieren extreem-rechts, dan wel extreem-links zijn. Aangezien ik nog nooit een mier met zijn rechterarm omhoog heb gezien ga ik voor extreem-links. Van de andere kant werken ze daar wel iets te hard voor...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')