ja wat een sukkel nie?quote:Op donderdag 8 februari 2007 01:23 schreef -Jewcookie- het volgende:
Nog nooit van loodjes gehoord? Je kan ze kopen bij de vis winkel.![]()
Dan is het nog altijd mond op vis beademing hoor,vissen hebben geen lippen dus kan er geen sprake van een mond zijn,als je begrijpt wat ik bedoel!quote:Op donderdag 8 februari 2007 01:24 schreef zhe-devilll het volgende:
mond op mond beademing
blub blub
blub
....blllllllll
u...........
B
.......![]()
![]()
quote:Op donderdag 8 februari 2007 09:30 schreef Lllaura het volgende:
Kkweekvormen van de goudvis, (sluierstaarten, telescoopogen etc) zijn erg kwetsbaar voor luchtblaasproblemen. Deze luchtblaas zit door hun korte bolle vorm vaak in de verdrukking. De luchtblaas zorgt dat een vis zijn evenwicht houdt en naar boven en naar onder kan zwemmen. Als er iets mis mee is, dan gaan ze scheef zwemmen, of drijven of op hun rug zwemmen.
Deze vissen mag je alleen zinkend voer geven, anders happen ze lucht mee naar binnen. Ook als er te weinig zuurstof in zit (zoals vaak in een kom) gaan ze luchthappen. Het kan dus zijn dat hij lucht heeft ingeslikt. Je kunt dan soms in de ontlasting van de vis een luchtbelletje zien wardoor die aan het wateroppervlak drijft. Het beste kun je ze dan een paar dagen niet voeren tot ze weer normaal zwemmen. En dan misschien wat levend voer zoals muggenlarven of watervlooien voeren. Deze krijg je ook in diepvriesvorm. Ook waterplantjes, zoals waterpest waar ze graag aan eten, zijn goed. Gaat het niet over, dan kan het een luchtblaasprobleem zijn. Pas ook op met water verversen dat je niet te koud water gebruikt, hier kunnen ze ook slecht tegen.
Bron
quote:Op woensdag 7 februari 2007 23:57 schreef Nouk het volgende:
Ja zeg, dat vind ik wel wat teveel van het goeie hoor.
En?quote:Op donderdag 8 februari 2007 12:58 schreef Nouk het volgende:
Zal eens ff kijken wat ie nu doet.
En?quote:Op vrijdag 9 februari 2007 09:38 schreef Nouk het volgende:
Nou ik ga zo weer eens bij hem kijken, was er vannacht niet, hoop niet dat ik hem zo dood terug vind
Hup goudvis hup!quote:Op vrijdag 9 februari 2007 14:54 schreef Nouk het volgende:
Nou hij drijft niet meer de hele tijd naar boven maar hij is wel gigantisch wild en druk aan het zwemmen de hele tijd, dat is toch niet helemaal normaal.
Hij is gelukkig nog niet dood.
Ja dat had die man ook wel ff kunnen zeggen toen ik hem kocht he. Hoe moet ik dat nou ruiken.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 15:18 schreef Natha-- het volgende:
Je hebt m waarschijnlijk het verkeerde voer gegeven, bij sluierstaarten luistert dat nogal nauw. Hij heeft duidelijk teveel lucht binnengehad. dat had dodelijk kunnen aflopen. Gelukkig is dat nu niet zo, maar lees je wel effe in over voer bij vissen...
Wil je mijn 3 euro dan weer even terug storten?quote:Op vrijdag 9 februari 2007 18:47 schreef Nouk het volgende:
[..]
Ja dat had die man ook wel ff kunnen zeggen toen ik hem kocht he. Hoe moet ik dat nou ruiken.
Gelukkig gaat alles weer een beetje goed met d'r.
quote:Op vrijdag 9 februari 2007 18:49 schreef Sjakie01 het volgende:
[..]
Wil je mijn 3 euro dan weer even terug storten?![]()
quote:
Ah is dat nou echt zo?quote:Op vrijdag 9 februari 2007 19:24 schreef attix het volgende:
Als je merkt dat de vis erg lijdt dan kan je best euthanasie toepassen
je plaatst de vis in een klein bakje en zet dat dan in de diepvriezer
de vis slaapt dan in en voelt er niets van
quote:Op vrijdag 9 februari 2007 22:51 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
ehm ja maar,
je kunt er altijd nog een rietje instoppen dan hang hem aan je cocktailglas![]()
Bitchfight!!!quote:Op zondag 11 februari 2007 09:54 schreef Queen_Bee het volgende:
quote van edit
Ja zeg onze sextapes krijg je niet voor niks hoorquote:Op zondag 11 februari 2007 10:15 schreef milfoid het volgende:
[..]
Ja sorry, dat geloof ik natuurlijk niet, filmmateriaal willen we zien (met vis)
Met een vis nar een dierenarts, weet je wel wat dat kost?!quote:Op zondag 11 februari 2007 09:54 schreef Queen_Bee het volgende:
Jezus, wat ben jij een stomme kut!
"Boohoo mn lieve toffe visje huilie huilie"
"Ja doag, ik ga niet met m naar de dierenarts"
Kan jij de plaats van je vis niet innemen
Dierenvriendquote:Op zondag 11 februari 2007 13:58 schreef Nouk het volgende:
[..]
Met een vis nar een dierenarts, weet je wel wat dat kost?!
Wel leuk hoor een vis, maar je hebt natuurlijk zo een nieuwe.
Al hoop ik dat deze nog ff leeft.
Wat een zielig verhaal. Lijkt wel een droevig sprookje.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 21:26 schreef chatter het volgende:
Onze goudvissen zaten vroeger altijd in een grote rechthoekig aquarium.
![]()
Na verloop van tijd hebben we ze in een rond visglas gedaan en toen gingen ze enorm hard zwemen, rondjes, rondjes nog meer rondjes.
We werden er helemaal gek van.
![]()
Ze zwommen zo hard, dat er zelfs een klein draaikolkje te zien was.
![]()
Op den duur hebben ze zich dood gezwommen.
![]()
Hebben we het nagevraagd bij een dierenarts, vertelde hij ons, dat ze zich hadden doogezwomen, op zoek naar een hoekje om lekker te kunnen uitrusten.
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |