Hetzelfdequote:Op zaterdag 10 februari 2007 14:53 schreef Kickmaster het volgende:
Vraagje: Als jullie van bv 7.30 tot 17.00 werken of van 9.00 tot 18.30, krijgen jullie dan 2x 10 minuten pauze? Bij ons is het dan meestal zo dat je zo wordt ingedeeld dat je net 1 pauze misloopt. dus van 7.30 tot 1300, en van 14.00 tot 17.00. Dan vervalt er bij ons dus 1 koffiepauze, terwijl je wel 8.5 uur werkt. Ben benieuwd hoe dit bij jullie in je filiaal gaat. Misschien even handig te vermelden: ik werk op afd. kassa.
![]()
je lunchpauze s'avonds?quote:Op zaterdag 10 februari 2007 16:00 schreef ReMcOrE het volgende:
als ik bij mijn filiaal bijvoorbeeld van 12.00 tot 21.00 werk, krijg ik kwartier koffiepauze 's middags en half uur lunchpauze 's avonds
mijn eetpauze danquote:Op zaterdag 10 februari 2007 16:12 schreef -Sum- het volgende:
[..]
je lunchpauze s'avonds?zeker omdat jij om half 12 ontbijt
CryptoKnight, Ze zeggen dat R&R het zo indeelt.........,maar begrijp uit je woorden dat dat dus niet waar is?quote:Op zaterdag 10 februari 2007 15:51 schreef CryptoKnight het volgende:
*gniffel*
Dat is wel een hele slimme truc die ze in jouw filiaal uithalen Kickmaster! Alleen wel een ongelovelijke naaistreek. Ze moeten je gewoon van 7:30-17:00 zetten dan heb je 1x lunch (uur) en 2x koffie. Nu wordt R&R gemanipuleerd.
Ben benieuwd of dit uberhaupt wel zo mag, ik wil mn mensen in ieder geval niet zo indelen.
Hele dagen is bij ons 8 uur en geen 8,5 uur; dus 9-18 of 8-17 enzo.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 14:53 schreef Kickmaster het volgende:
Vraagje: Als jullie van bv 7.30 tot 17.00 werken of van 9.00 tot 18.30, krijgen jullie dan 2x 10 minuten pauze? Bij ons is het dan meestal zo dat je zo wordt ingedeeld dat je net 1 pauze misloopt. dus van 7.30 tot 1300, en van 14.00 tot 17.00. Dan vervalt er bij ons dus 1 koffiepauze, terwijl je wel 8.5 uur werkt. Ben benieuwd hoe dit bij jullie in je filiaal gaat. Misschien even handig te vermelden: ik werk op afd. kassa.
![]()
Krijg ik gewoon in die 3 uur ook 15min pauze hoor, simpel.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 14:53 schreef Kickmaster het volgende:
![]()
neej R&R deelt het niet zo in. de lunchpauzes en eetpauzes kunnen verschoven worden.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 17:02 schreef Kickmaster het volgende:
[..]
CryptoKnight, Ze zeggen dat R&R het zo indeelt.........,maar begrijp uit je woorden dat dat dus niet waar is?
ik moet al lachen als ik 'kwartier' leesquote:Op zaterdag 10 februari 2007 20:57 schreef Ace1 het volgende:
Ik deel mijn pauze geheel zelf in.. ik maak zelf uit wanneer ik 15 minuten pauze ga houden, wanneer ik luch pauze houd, en wanneer ik smiddags die 15 minuten houd.
Dit soort fratsen die ik hierboven lees (een kwartier pauze minder) is alleen maar slecht voor de sfeer van je filiaal.
ik ken niet anders als een kwartier, was ook toen ik nog bij Sanders werkte (schaam schaamquote:Op zaterdag 10 februari 2007 20:59 schreef -Sum- het volgende:
[..]
ik moet al lachen als ik 'kwartier' leesdat is bij ons al bijna een jaar 10 minuten.
Joh...quote:Op zaterdag 10 februari 2007 20:59 schreef -Sum- het volgende:
[..]
ik moet al lachen als ik 'kwartier' leesdat is bij ons al bijna een jaar 10 minuten.
soms als we met de KW gaan pauzeren zaterdagmiddag (30 min. op 4 uur werkenquote:Op zaterdag 10 februari 2007 21:04 schreef Renesite het volgende:
[..]
Joh...
René gaat om 15 over 3 (vandaag) op pauze. L. was al om 10 over op pauze, een countermedewerkster, en kakelde gezellig. P. van de groente was er ook al. Om 3 voor half 4 dacht ik laat ik eens gaan. L. en P. zaten nog gezellig. Ik zo van, jij was hier eerder dan mij toch? Zij zo, echt waar? Ik zo van, ja, dacht het wel ja. Oh, zegt ze, zal best, ik kom zo wel. Om 5 over kwam ze aankakken. Wie moet het goede voorbeeld geven? Flikker een end op20 minuten is nog overkomelijk, maar een half uur?
Officieel hier ook.. maar ik blijf toch echt gewoon een kwartier in de kantine zitten hoor.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 20:59 schreef -Sum- het volgende:
[..]
officieel is bij ons soms ook een vies woordquote:Op zaterdag 10 februari 2007 21:12 schreef Ace1 het volgende:
[..]
Officieel hier ook.. maar ik blijf toch echt gewoon een kwartier in de kantine zitten hoor.
uhuquote:Op zaterdag 10 februari 2007 21:04 schreef Renesite het volgende:
[..]
Joh...
René gaat om 15 over 3 (vandaag) op pauze. L. was al om 10 over op pauze, een countermedewerkster, en kakelde gezellig. P. van de groente was er ook al. Om 3 voor half 4 dacht ik laat ik eens gaan. L. en P. zaten nog gezellig. Ik zo van, jij was hier eerder dan mij toch? Zij zo, echt waar? Ik zo van, ja, dacht het wel ja. Oh, zegt ze, zal best, ik kom zo wel. Om 5 over kwam ze aankakken. Wie moet het goede voorbeeld geven? Flikker een end op20 minuten is nog overkomelijk, maar een half uur?
Tjaquote:Op zaterdag 10 februari 2007 21:15 schreef -Sum- het volgende:
[..]
uhuik zeg alleen dat het 10 min volgens de regels is. als ik met mensen zit te praten in de kantine die er eerder zaten dan ik, ga ik ook niet eerder weg totdat ik word omgeroepen. Maar goed, vandaag voor het laatst
![]()
ik heb een 6uren contract dus ik krijg vanaf volgende week een half uur onbetaald pauze ipv twee koffiepauzes. en daar moet ik dus ook een half uur langer voor werken want anders kom ik niet aan mn 6 uren!!!!!!!![]()
![]()
dus ik moet een half uur langer blijven voor het zelfde geld!
serieus, eigenlijk moet ik gewoon zeggen: maak er maar 4 uur van, das lang genoeg hier!!
volgens mij doen wij het ook wel goed vergeleken met normaal, en ook vergeleken met de andere 6!!! supermarkten hierquote:Op zaterdag 10 februari 2007 21:18 schreef Renesite het volgende:
[..]
Tja![]()
Ze zijn daarom hier wel chillDe omzet is de laatste moment laten we zeggen 1/10e hoger dan normaal
Volgende week al ofzo? Ik heb het er nog niet eens aan toequote:Op zondag 11 februari 2007 00:15 schreef o-fiel het volgende:
Bijna weer loon...jeuhj
Hoezo niet? De medewerkersbonus zit er bij! Volgens mij heb ik deze maand een record loonquote:Op zondag 11 februari 2007 00:22 schreef Renesite het volgende:
[..]
Volgende week al ofzo? Ik heb het er nog niet eens aan toe!
Het wil niet op bij mijquote:Op zondag 11 februari 2007 11:55 schreef Simsfan88 het volgende:
[..]
Hoezo niet? De medewerkersbonus zit er bij! Volgens mij heb ik deze maand een record loon![]()
Absoluut niet waar. Immers zou R&R je eetpauze om van 11:30-12:30 plannen (om de 4 uur). Dus dan heb je en de ochtend en de middag recht op pauze.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 17:02 schreef Kickmaster het volgende:
[..]
CryptoKnight, Ze zeggen dat R&R het zo indeelt.........,maar begrijp uit je woorden dat dat dus niet waar is?
Ligt er aan welke tijden he, als R&R 1 uur doet en je kijgt 30 min dan zetten ze je op 7.30 uur terwijl je 7 uur werktquote:Op zondag 11 februari 2007 13:03 schreef CryptoKnight het volgende:
[..]
Absoluut niet waar. Immers zou R&R je eetpauze om van 11:30-12:30 plannen (om de 4 uur). Dus dan heb je en de ochtend en de middag recht op pauze.
Wat ze nu doen, is ze zetten zelf je ochtenddienst erin en je middagdienst. Als het goed is zie je dat ook op de weekplanning.
Als je op de weekplanning dus 2 tijden ziet staan, is het geen zuivere koffie want R&R is niet hiervoor bedoeld.
Ik las nog ergens dat 7 uur werken een half uur is. Reken maar dan R&R een uur boekt hoor. Eet je dus een half uur, wordt er wel mooi een uur gerekend, als niemand dat corrigeerd achteraf voor je, ben je dus genaaid.
Ik bedoel 11 tot 16.quote:Op zondag 11 februari 2007 20:29 schreef CryptoKnight het volgende:
Jawel, maar als voorbeeld werd gegeven dat iemand 7 uur werkt, bijvoorbeeld 10-18. Die persoon krijgt een pauze van een 1/2 uur terwijl R&R een uur rekend. In dat geval is het dus belangrijk dat de dag daarna de pauzetijd gecorrigeerd wordt anders krijg je een 1/2 uur tekort.
Wij zijn een AH 5 met 9 kassa's en 2 scholen in de buurt en in een buurt met veel huismoeders enzo.quote:Op zondag 11 februari 2007 21:44 schreef Stammies het volgende:
Ik houd lekker pauze wanneer ik wil, maar ik houd nooit een lunchpauze van een uur. Als ik moet openen begin ik meestal een half uur of kwartier eerder en drink ik voor 12 uur een keer of 3 koffie. De kassapauzes zijn echt irritant, ik ga nu in mijn winkel proberen de kassapauzes een beetje te regelen. Het is nu zo dat de we 's ochtends een cassiere hebben die ook tijdschriften doet (30 minuten werk), dus hij moet in totaal ruim 3 kwartier overgenomen worden, en dan hebben we er nog een die een kwartier pauze heeft. Ze gaan nu gewoon wanneer ze willen en zeggen tegen iemand van houdbaar dat ze even koffie gaan drinken ('s middags is het meestal wel geregeld).
Ik ben nu begonnen met het opschrijven wie wanneer weg kan en wie hem/haar overneemt, maar het werkt nog niet echt. Heeft iemand nog tips?
Ja want van 9 tot 13 uur is 4 uur en dan heb je recht op 10 minuten pauze.quote:Op zondag 11 februari 2007 21:30 schreef highway101 het volgende:
Mwoah als ik van 6.30 - 13.00 werk, dat is 6 uur, heb ik vaak een half uur ontbijtpauze, en dan tussen 9 en 13 nog eens een koffiepauze. Is dat legaal?
toen ik nog op de KW werkte, werkte ik ook vaak van 16.30 tot 19.30, of tot 20.00...maar nooit ff eten tussendoorquote:Op maandag 12 februari 2007 09:28 schreef Twisted_Logic het volgende:
Ik houd ook altijd pauze als ik van 16.30 tot 20.00 uur moet. Even snel wat eten enzo, vinden ze over het algemeen niet zo erg.
hij zegt ook echt Albert Heinquote:Op maandag 12 februari 2007 10:32 schreef blrrrt het volgende:
Waar is bij Albert Hein die safari-tour nou met die neger?
makkelijkste om vooraf op de balie een lijstje te maken met de koffiepauzes met een volgorde, dat ga je vanaf ongeveer half 10 afwerken. Als je genoeg mensen hebt, laat je 1 persoon alle mensen voor koffiepauzes overnemen. dat scheelt een hoop tijd in steeds de kassa openen en afsluiten.quote:Op zondag 11 februari 2007 21:44 schreef Stammies het volgende:
Ik houd lekker pauze wanneer ik wil, maar ik houd nooit een lunchpauze van een uur. Als ik moet openen begin ik meestal een half uur of kwartier eerder en drink ik voor 12 uur een keer of 3 koffie. De kassapauzes zijn echt irritant, ik ga nu in mijn winkel proberen de kassapauzes een beetje te regelen. Het is nu zo dat de we 's ochtends een cassiere hebben die ook tijdschriften doet (30 minuten werk), dus hij moet in totaal ruim 3 kwartier overgenomen worden, en dan hebben we er nog een die een kwartier pauze heeft. Ze gaan nu gewoon wanneer ze willen en zeggen tegen iemand van houdbaar dat ze even koffie gaan drinken ('s middags is het meestal wel geregeld).
Ik ben nu begonnen met het opschrijven wie wanneer weg kan en wie hem/haar overneemt, maar het werkt nog niet echt. Heeft iemand nog tips?
dat is idd heel handigquote:Op maandag 12 februari 2007 11:16 schreef -Sum- het volgende:
[..]
makkelijkste om vooraf op de balie een lijstje te maken met de koffiepauzes met een volgorde, dat ga je vanaf ongeveer half 10 afwerken. Als je genoeg mensen hebt, laat je 1 persoon alle mensen voor koffiepauzes overnemen. dat scheelt een hoop tijd in steeds de kassa openen en afsluiten.
ook kan je in de computer bij elektrisch journaal (daar waar je de gemiste bonus opzoekt) precies zien welke cassiere wanneer is afgemeld en wie er toen is aangemeld en hoe lang dat duurt. Als je dat steekproefgewijs eens controleert, kom je erachter dat sommige mensen rustig 20 min pauze houden of langer.
Lekker, bij ons is van 17.00 tot 2115 werken geen pauzequote:Op maandag 12 februari 2007 09:28 schreef Twisted_Logic het volgende:
[..]
Ja want van 9 tot 13 uur is 4 uur en dan heb je recht op 10 minuten pauze.
Ik houd ook altijd pauze als ik van 16.30 tot 20.00 uur moet. Even snel wat eten enzo, vinden ze over het algemeen niet zo erg.
je mag gewoon een blikje pakken uit de winkel?quote:Op maandag 12 februari 2007 13:11 schreef Kickmaster het volgende:
[..]
Lekker, bij ons is van 17.00 tot 2115 werken geen pauze, wel een blikje drinken.
![]()
Niet? Als je meer dan 4 uur achter elkaar moet werken dan heb je gewoon recht op (officieel) 10 minuten pauze. Staat in de CAOquote:Op maandag 12 februari 2007 13:11 schreef Kickmaster het volgende:
[..]
Lekker, bij ons is van 17.00 tot 2115 werken geen pauze, wel een blikje drinken.
![]()
Je hebt gewoon recht op pauze, ... pakken dusquote:Op maandag 12 februari 2007 13:11 schreef Kickmaster het volgende:
[..]
![]()
Ja ik weet het, maar we krijgen die pauze gewoon niet. Er klopt zoveel niet in ons filiaalquote:Op maandag 12 februari 2007 13:19 schreef Twisted_Logic het volgende:
[..]
Niet? Als je meer dan 4 uur achter elkaar moet werken dan heb je gewoon recht op (officieel) 10 minuten pauze. Staat in de CAO.
zo'n gevoel heb ik bij ons, maar maak me er niet meer druk omquote:Op maandag 12 februari 2007 14:15 schreef Kickmaster het volgende:
[..]
Ja ik weet het, maar we krijgen die pauze gewoon niet. Er klopt zoveel niet in ons filiaal![]()
Deze week heb ik 40 uur stage en moet ik nog is 12 uur werken.quote:Op maandag 12 februari 2007 13:44 schreef ReMcOrE het volgende:
deze week geen enkele avond werken, alleen vrijdag van 12.00 tot 17.30 en zaterdag van 10.00 tot 18.00![]()
ik heb deze week iets van 31/32 uurtjes stage en dan 12,5 werkenquote:Op maandag 12 februari 2007 14:42 schreef Twisted_Logic het volgende:
[..]
Deze week heb ik 40 uur stage en moet ik nog is 12 uur werken.
Ma, di, woe, do en zat tot 20.00 uur werken
In mn oude filiaal kregen we op hb ook nooit pauze 's avonds. (18.30 tot vaak 22.00-22.30), maar daarvoor kregen we na t werk wel fris te drinken en 1/2 krat(ten) bier.quote:Op maandag 12 februari 2007 14:15 schreef Kickmaster het volgende:
[..]
Ja ik weet het, maar we krijgen die pauze gewoon niet. Er klopt zoveel niet in ons filiaal![]()
Das een goeie, bedanktquote:Op maandag 12 februari 2007 11:16 schreef -Sum- het volgende:
[..]
makkelijkste om vooraf op de balie een lijstje te maken met de koffiepauzes met een volgorde, dat ga je vanaf ongeveer half 10 afwerken. Als je genoeg mensen hebt, laat je 1 persoon alle mensen voor koffiepauzes overnemen. dat scheelt een hoop tijd in steeds de kassa openen en afsluiten.
ook kan je in de computer bij elektrisch journaal (daar waar je de gemiste bonus opzoekt) precies zien welke cassiere wanneer is afgemeld en wie er toen is aangemeld en hoe lang dat duurt. Als je dat steekproefgewijs eens controleert, kom je erachter dat sommige mensen rustig 20 min pauze houden of langer.
3.5 uur max 4 uur is nog te doenquote:Op maandag 12 februari 2007 17:54 schreef SilverBullet het volgende:
[..]
In mn oude filiaal kregen we op hb ook nooit pauze 's avonds. (18.30 tot vaak 22.00-22.30), maar daarvoor kregen we na t werk wel fris te drinken en 1/2 krat(ten) bier.
Maar ik vind het werken wel rulext, op stage zit ik een hele dag achter een computer en dan kan ik bij de AH even mijn energie kwijtquote:Op maandag 12 februari 2007 14:45 schreef ReMcOrE het volgende:
[..]
ik heb deze week iets van 31/32 uurtjes stage en dan 12,5 werken
Ja graag. Liever wel mailen naar filiaal 1468 en niet naar sm 1468, want lotus notes werkt niet helemaal zoals ie zou motenquote:Op maandag 12 februari 2007 21:04 schreef CryptoKnight het volgende:
Wij werken met een pauzelijst. Dit is een lijst waarop per persoon de begin en eindtijd staan. Een aantal kolommen met ochtend-lunch-middag-avond. In die kolom geven we;
a; een streep als iemand geen recht heeft
b; een tijd als iemand wel recht heeft.
Deze lijst vinken we af, en werkt prima. Als je intresse hebt, kan ik hem je wel even mailen via AH.
en daarna?quote:Op dinsdag 13 februari 2007 15:45 schreef Renesite het volgende:
Ik moet nog 2.5 week stage, thanks god.
fulltime bij AH, of ook weer 'gewoon' naar school?quote:Op dinsdag 13 februari 2007 15:51 schreef Renesite het volgende:
[..]
Daarna dus weer normale tijden werken
Met school hequote:Op dinsdag 13 februari 2007 15:55 schreef ReMcOrE het volgende:
[..]
fulltime bij AH, of ook weer 'gewoon' naar school?
Ik nog 4 maandquote:Op dinsdag 13 februari 2007 15:45 schreef Renesite het volgende:
Ik moet nog 2.5 week stage, thanks god.
laatste week bij Center Parcs had ik het ook wel gehad, alles ingeleverd en beoordeling binnen, gewoon je tijd uitzittenquote:
Ik heb alles afgerond. Ik zit mijn tijd uitquote:Op dinsdag 13 februari 2007 20:05 schreef ReMcOrE het volgende:
[..]
laatste week bij Center Parcs had ik het ook wel gehad, alles ingeleverd en beoordeling binnen, gewoon je tijd uitzitten
suc6quote:Op dinsdag 13 februari 2007 20:11 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ik heb alles afgerond. Ik zit mijn tijd uit
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |