Ik heb toch een linkje in de OP gezet, helemaal onderaan?!quote:
Ja, vond ik ook al! Nu nog ff kijken hoe Deel 2 zich gaat ontwikkelen!quote:Op donderdag 8 februari 2007 17:38 schreef Misstique het volgende:
Ah, dat had ik niet gezien. En je hebt gelijk, dit topic hoort in STA..
Zo!?quote:Op donderdag 8 februari 2007 19:36 schreef Sextreme het volgende:
Gebruik dan ook wel mijn mooie professioneel in 5min ontworpen banner in de OP!
[afbeelding]
Damn! Overwriten by a mod!quote:Op donderdag 8 februari 2007 19:39 schreef Misstique het volgende:
Staat er nu in.
Waar dan?quote:Op donderdag 8 februari 2007 19:46 schreef knep het volgende:
Misschien van 't weekend weer naar Roermond voor een portie stappen.
Huh? Dat hoort helemaal niet te kunnen.quote:Op donderdag 8 februari 2007 19:43 schreef Tism het volgende:
[..]
Damn! Overwriten by a mod!Ik had die er net in gezet!
![]()
quote:Op donderdag 8 februari 2007 19:50 schreef Misstique het volgende:
[..]
Huh? Dat hoort helemaal niet te kunnen..
Misstique!!!quote:Op donderdag 8 februari 2007 19:57 schreef Tism het volgende:
[..]
![]()
* Index / Error #73
Je kunt dit bericht niet meer wijzigen omdat een moderator de reactie gesloten heeft. (edit_message::msg_locked)
Ja, en wat nu!?quote:Op donderdag 8 februari 2007 20:02 schreef Misstique het volgende:
Oops, ik dacht dat users maar 24 uur lang de OP konden wijzigen, maar dat schijnt 48 uur te zijn..
Sowwy..
Nu moet je mij inschakelen als er nog wat gewijzigd moet worden aan de OP.quote:
Nu is Mistique verantwoordelijk voor de OPquote:
quote:Op donderdag 8 februari 2007 20:09 schreef Misstique het volgende:
[..]
Nu moet je mij inschakelen als er nog wat gewijzigd moet worden aan de OP.
Zoals wdn (Wim) het zegt?quote:Op donderdag 8 februari 2007 20:09 schreef wdn het volgende:
Nu is Mistique verantwoordelijk voor de OP
Dus staat het ons vrij te PMen voor wijzigingen aan de OP lijkt me
quote:Op donderdag 8 februari 2007 20:18 schreef Misstique het volgende:
Wat is er mis met deze OP dan?
Nope en schrijf mn naam es goed.quote:Op donderdag 8 februari 2007 20:29 schreef wdn het volgende:
Wel al eens in Roermond geweest Mystique?
Oh, laat dan maar!quote:Op donderdag 8 februari 2007 20:30 schreef Misstique het volgende:
Tekst verplaatst en de vlag past niet naast de banner zonder de lay-out te veneuken.
Oi, zit je nog in de sneeuw?quote:Op donderdag 8 februari 2007 20:33 schreef Misstique het volgende:
Zwolle city.
Er ligt nog een laag, maar het is al behoorlijk aan het dooien.quote:
Oh, gelukkig maar! Ik vind 't maar nix die troep! Sneeuwquote:Op donderdag 8 februari 2007 20:37 schreef Misstique het volgende:
[..]
Er ligt nog een laag, maar het is al behoorlijk aan het dooien.
Jij spelt je naam fout.IK doe het goedquote:Op donderdag 8 februari 2007 20:31 schreef Misstique het volgende:
[..]
Nope en schrijf mn naam es goed..
Quote:quote:Op zaterdag 10 februari 2007 01:00 schreef trabant het volgende:
Groeten uit Roermond, het Bruisend Hart van Limburg...![]()
quote:Op zaterdag 10 februari 2007 07:44 schreef wdn het volgende:
Hey ik ben dus een pionier aangezien ik in 1975 al van de Randstad naar Roermond ben verhuisd.
Ik bedoelde 'pionier' mbt tekst in de link van trabantquote:Op zaterdag 10 februari 2007 10:42 schreef Sextreme het volgende:
[..]
![]()
Ik ben er in 1988 geboren gast...![]()
quote:Op zaterdag 10 februari 2007 19:21 schreef rmsjunderdog het volgende:
ik woon ook in roermond ik vind het een hele fijne stad om in te wonen want er zijn veel jongeren redelijk veel uitgaansmogelijk heden en ik vind het er wel gezellig en roermond heeft als extras een outletcntrum
een minpunt veelduitsers
Och levert Roermond ook weer veel geld op tochquote:Op zaterdag 10 februari 2007 19:21 schreef rmsjunderdog het volgende:
ik woon ook in roermond ik vind het een hele fijne stad om in te wonen want er zijn veel jongeren redelijk veel uitgaansmogelijk heden en ik vind het er wel gezellig en roermond heeft als extras een outletcntrum
een minpunt veelduitsers
wdn, da's waar je vroeger woonde!!quote:Op zaterdag 10 februari 2007 21:02 schreef Tism het volgende:
Politie arresteert jongens na ontploffing (extra bericht)
Datum: 9-02-2007
Tijd bericht: 22:48
Plaats: Roermond
Tekst: De politie onderzoekt een ontploffing die vrijdagavond plaatsvond in de Adelaarshorst. Daarbij kwamen enkele putdeksels in de straat omhoog. In de aangrenzende woningen spatte water uit de wc’s. De politie heeft twee jongens van 16 jaar uit Roermond aangehouden op verdenking van betrokkenheid bij deze zaak.
De ontploffing ontstond vermoedelijk toen enkele jongeren, omstreeks acht uur, de benzinetank van een bromfiets via een putje om wilden schudden in het riool. Dat deden ze omdat er waarschijnlijk verkeerde brandstof in de tank zat. Toen een van de jongens er een aansteker bij hield ontstond de ontploffing en een korte brand. Het gaat vermoedelijk om vijf jongens. De politie is dan ook nog op zoek naar de drie andere jongens. De brandweer heeft het riool doorgespoeld en de woningen gecontroleerd. Omstreeks tien uur keerde de brandweer terug naar de kazerne. Niemand raakte gewond. Voor zover nu bekend hebben de woningen, buiten wateroverlast, geen grote schade opgelopen.
De politie vraagt mensen die schade hebben aan hun woning, contact op te nemen met de basiseenheid Roermond-Centrum via telefoonnummer 0900-8844 (lokaal tarief
Jah joh!quote:Op zaterdag 10 februari 2007 21:03 schreef wdn het volgende:
Ik wist niet dat daar ook al tuig rondliep
Ja, hoor! Moet je zeker 1 keer in je leven gedaan hebben!quote:Op zaterdag 10 februari 2007 22:00 schreef Domai het volgende:
Ik ga waarschijnlijk carnavallen in roermond. Is dat een aanrader?
Natuurlijk!quote:Op zaterdag 10 februari 2007 22:04 schreef rmsjunderdog het volgende:
het toppunt van duitsers is toch het outletcentrum.
daar zijn gewoon minstens twee keer zoveel duitsers als nederlanders.
en ook de winkels passen zich daar op aan
quote:Op zaterdag 10 februari 2007 22:00 schreef Domai het volgende:
Ik ga waarschijnlijk carnavallen in roermond. Is dat een aanrader?
dat zou ik dus niet gaan doen als ik jou was...quote:
ik zou in een van de dorpen eromheen gaan zoals posterholt, vlodrop, herkenbosch aseraay
quote:Op maandag 12 februari 2007 14:39 schreef gr8w8 het volgende:
Zit dat toffe Tapas-restaurantje nog in het centrum? Die ene met die spellen en bankjes ipv tafels en stoelen?
Waar in 't centrum ongeveer? Op de markt of bij 't station in de buurt!?quote:Op maandag 12 februari 2007 14:39 schreef gr8w8 het volgende:
Zit dat toffe Tapas-restaurantje nog in het centrum? Die ene met die spellen en bankjes ipv tafels en stoelen?
Ja, volgens mij bestaat die tent nog steeds!quote:Op maandag 12 februari 2007 16:13 schreef gr8w8 het volgende:
Markt. Ik zit effe te denken hoe lang dat geleden is. Jaartje of twee? 50 euro gewonnen voor de shopping outlet, vandaar dat ik er was. Anders zou ik er niet snel aan gedacht hebben om eens in Roermond te gaan eten enzo.
Op en rond om de markt heb je een paar leuke restaurantjes liggen, heel gevarieert!quote:Op dinsdag 13 februari 2007 20:36 schreef sanni het volgende:
Ik ben benieuwd naar Roermond aangezien ik daar volgende week moet zijn.
Iemand nog praktijktips zoals waarheen voor een goed stuk vlees met frites aka
Hollandse kost en evt een biertje?![]()
Jill Murphy's. (stationsplein)quote:Op dinsdag 13 februari 2007 20:36 schreef sanni het volgende:
Ik ben benieuwd naar Roermond aangezien ik daar volgende week moet zijn.
Iemand nog praktijktips zoals waarheen voor een goed stuk vlees met frites aka
Hollandse kost en evt een biertje?![]()
Welk huis?quote:Op dinsdag 13 februari 2007 21:08 schreef wdn het volgende:
BRAAAAAAAAAAAAAAANDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
1 BR WONING TERBAANSWEG 10 ROER RMD843 13-02-2007 21:02:16 - Limburg-Noord - Roermond - Kazerne alarm (dienstdoende groep)
100 mtr hier vandaanHet is maar een klein fikkie trouwens.
(hoorde de brandweer WEER langskomen).
Waar haal je 't vandaan, dat nieuws?quote:Op dinsdag 13 februari 2007 21:23 schreef wdn het volgende:
Oh zie je dat water bij de G van Terbaanseweg? Daar ongeveer.
Je moet trouwens 1 map naar boven om te zien waar ik woon
Die drenkeling van gisteren was ook in dat water maar dan bovenin op dit plaatje
Triest 2x in het nieuws in 2 dagen en allemaal op 1 plaatje
K! Heb de link al in mijn favo's gezet!quote:Op dinsdag 13 februari 2007 21:35 schreef wdn het volgende:
http://www.alarmeringen.nl/
Limburg Noord.
Indien ik ze hoor kijk ik altijd even
(de flat hier heeft al 5x in de fik gestaan: 3x vandalen in de berging en 2x een appartement uitgefikt. De laatste was op dezelfde vloer als waar ik woon alleen de andere vleugel (schijntegenover de mijne) Dus ik moet het een beetje in de gaten houden hier
Sterker nog, Swalmen IS dus al van de gemeente Roermond, leuk dat Roermondenaren dat ook zo goed weten...quote:
Ik wist 't!quote:Op dinsdag 13 februari 2007 23:08 schreef Metalfreak het volgende:
Sterker nog, Swalmen IS dus al van de gemeente Roermond, leuk dat Roermondenaren dat ook zo goed weten...![]()
* Metalfreak woont midden in Swalmen...
Oh ik denk doe eens een gok met Swalmenquote:Op dinsdag 13 februari 2007 23:08 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Sterker nog, Swalmen IS dus al van de gemeente Roermond, leuk dat Roermondenaren dat ook zo goed weten...![]()
De burgemeester heeft de eerste steek al laten liggen door de Swalmense muziekvereniging nog niet eens te feliciteren met het behaalde Nederlandse kampioenschap...![]()
* Metalfreak woont midden in Swalmen...
Henk is bij mij om de hoekquote:Op woensdag 14 februari 2007 06:12 schreef wdn het volgende:
[..]
Oh ik denk doe eens een gok met Swalmen
Kom je toevallig wel eens bij Henk?
Ken je Fex?quote:Op woensdag 14 februari 2007 11:04 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Henk is bij mij om de hoekKan ik naartoe kruipen als ik wil... Maar ik kom er alleen met gelegenheden, Sjwaampop, afsluiting KVW, kermis en vorig jaar vrij vaak met carnaval... Ik heb nog ergens een foto waar ik opsta met Henk
We merken nóg niet veel van Roermond, maar dat gaat allemaal nog komen, de rekeningen zijn nog niet binnen...
Zegt me ook helemaal niks eigenlijk...quote:
Tsk tsk tsk.quote:Op woensdag 14 februari 2007 13:02 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Zegt me ook helemaal niks eigenlijk...Maar ik ben ook niet zo goed in die namen allemaal, veel mensen ken ik wel van zien, maar niet van naam.
Swalmen is gemeente Roermond... helaasquote:Op woensdag 14 februari 2007 13:10 schreef wdn het volgende:
[..]
Tsk tsk tsk.
Swalmenaren hebben echt een geheugen als een zeef![]()
Het is maar goed dat dit over Roermond gaat![]()
Jammer!quote:Op vrijdag 16 februari 2007 16:23 schreef wdn het volgende:
Das een carnaval meet? Dan zie je me niet komen
Ik ben een Amsterdammer en zal het altijd blijven![]()
La Cave: altijd een kut-cafe geweest. Ook al voor het La Cave heette.quote:Carnavallers onwel door traangas in café
ROERMOND - Dertien mensen zijn dinsdagochtend onwel geraakt in café La Cave aan de Veldstraat in Roermond. De oorzaak daarvan is volgens de politie een grote hoeveelheid traangas of pepperspray die in het café is gespoten. De slachtoffers zijn overgebracht naar het ziekenhuis, waar ze na behandeling huiswaarts konden keren.
Volgens getuigen die in het café aanwezig waren vielen plotseling mensen flauw en raakten anderen in shock. Ook kregen bezoekers last van hartkloppingen en branderige ogen. Daarop brak paniek uit in het café en wilde iedereen tegelijk naar buiten. De politie onderzoekt nog wat er precies in de ruimte is gespoten.
Het café is na ontruiming een uur later, rond 02.00 uur, weer opengesteld voor de feestvierders. De politie wilde vanwege de kou voorkomen dat de gasten op straat bleven rondzwerven. De beveiligingmedewerkers fouilleerden de merendeels zeer jeugdige kroeggangers daarbij. De politie, die inmiddels vermoedt dat het om traangas gaat, heeft geen idee wie het gas heeft verspreid.
Hahaha! Jij bent zeker de leukste thuis (in venlo)?quote:Op woensdag 21 februari 2007 22:28 schreef RuutR het volgende:
Roermond, die slaapstad in midden-Limburg
Waar zelfs met carnaval geen flikker te doen is
Tja! Op de markt was kermis, daar gaat zo-wie-zo nooit iemand naar toe, snap ook niet waarom dat elk jaar terug komt!quote:Op woensdag 21 februari 2007 22:38 schreef RuutR het volgende:
Ehm, ik ben serieus
ik was er op zondagavond, op de markt was iig niks te doen en op het stationsplein en omgeving (het wereldberoemde uitgaansgebied van Roermond) was het absoluut niet druk vergeleken met die drukte die ik even later in Venlo zag
Nou, Club La Cave heeft toch een hele verandering doorgaan, het heet nu extreme, en richt zich vooral op hardstyle/jumpstyle volk..quote:Op woensdag 21 februari 2007 22:15 schreef Tism het volgende:
[..]
Ik snap nie wat je precies bedoelt!![]()
Wat heet nu extreme?![]()
Ik ben benieuwdquote:Op woensdag 21 februari 2007 22:56 schreef Tism het volgende:
[..]
Tja! Op de markt was kermis, daar gaat zo-wie-zo nooit iemand naar toe, snap ook niet waarom dat elk jaar terug komt!
En die drukte op het Stationsplein en omgeving (het wereldberoemde uitgaansgebied van Roermond) werdt pas gezellig toen jij waarschijnlijk idd al weer in Venlo was!
Zaterdag hadden we namelijk in Roermond"De StatieFestatie"
op 't Stationsplein (ruim 14.000 mafkezen) en die komen de dag er na pas weer laat op gang, natuurlijk!
Verder was 't goed te doen in de kroegen, als je ze weet te liggen, want die zijn er!![]()
Volgend jaar spreken we wel een keer met elkaar af! Laat ik je die kroegen kennen! Best goed te doen, hoor!![]()
Oh, dat wist ik niet!quote:Op donderdag 22 februari 2007 00:38 schreef _Supreme het volgende:
[..]
Nou, Club La Cave heeft toch een hele verandering doorgaan, het heet nu extreme, en richt zich vooral op hardstyle/jumpstyle volk..
Eindhoven, Tilburg, Breda, hebben ook mijn voorkeur als ik buiten Roermond ga stappen!quote:Op donderdag 22 februari 2007 16:53 schreef RuutR het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd
Want een vriend van mij uit Roermond, zegt ook altijd dat het uitgaan daar zo gezellig is maar ik verkies altijd steden als Eindhoven, Tilburg, Breda en uiteraard Venlo boven Roermond
Ja vast.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 01:12 schreef BonJovi het volgende:
Ik vroeg aan een dame daar uit Roermond neuken? Zei ze dat vraag je niet, ik zo jawel hoor je toch
Dat durf je niet in Roermondquote:Op vrijdag 23 februari 2007 01:12 schreef BonJovi het volgende:
Ik vroeg aan een dame daar uit Roermond neuken? Zei ze dat vraag je niet, ik zo jawel hoor je toch
quote:Op donderdag 22 februari 2007 21:39 schreef Tism het volgende:
Ben nu de optocht van Roermond aan 't checken op teevee! Vox geloof ik![]()
Whahah jawel ik ken haar en ze weet hoe ik benquote:
Oh ja, joh!?quote:Op vrijdag 23 februari 2007 15:37 schreef BonJovi het volgende:
[..]
Whahah jawel ik ken haar en ze weet hoe ik ben. Maar ik zou dat best zeggen, want ze verstaan mij toch niet. En ik versta hun ook voor geen meter
![]()
mooi gemaakt!quote:Op vrijdag 23 februari 2007 11:39 schreef _Supreme het volgende:
[..]Zie je die 3D intro en tussenstukjes, die heb ik gemaakt
![]()
Dood aan Vox TV! Heb werkelijk nog nooit zo'n slechte TV-zender gezien... Camerawerk is nog erger dan dramatisch, geluid is niet te verstaan en interviews nog slechter dan slecht... Voxquote:Op vrijdag 23 februari 2007 11:39 schreef _Supreme het volgende:
[..]Zie je die 3D intro en tussenstukjes, die heb ik gemaakt
![]()
Omdat deze subsidie ontvangen van de gemeente, daarom... En elke randmongool kan betere tv maken, een close-up van een neusgat is nu niet echt waar de kijker op zit te wachten...quote:Op maandag 26 februari 2007 11:43 schreef Timmie2 het volgende:
waarom dan dood eraan? je hoeft toch niet te kijken, tv zenders genoeg!
Van die rubber groene heren laarzen?quote:Op zaterdag 3 maart 2007 16:29 schreef wdn het volgende:
Zeg weet iemand een plek in Roermond eo. waar een man laarzen kan kopen
HEREN laarzen dan wel te verstaanlol
Oh tja! Schoenen winkels genoeg hier in de stad, dat weet ik wel!quote:Op zaterdag 3 maart 2007 17:06 schreef wdn het volgende:
Nee, zwarte die je normaal gebruikt als je motor rijdt![]()
Cowboylaarzen mag ook maar dan moeten het wel erg mooie zijn
Oh ja, die zitten nu volgens mij op de Godsweerdersingel, een paar deuren naast Rhijnen!quote:Op zaterdag 3 maart 2007 17:13 schreef wdn het volgende:
Boerenbond?Nee dank je
Vroegerzat er een zaak op de christoffelzaak maar die is weg
![]()
quote:Op donderdag 8 maart 2007 17:58 schreef Sjoerd102 het volgende:
TVP vanoet Zjwame.
Wie is Henk?quote:Op donderdag 8 maart 2007 19:56 schreef Sjoerd102 het volgende:
..maar zal eens navragen, en henk dit natuurlijk ff uitprinten. Kan hij weer wat ophangen in de kroeg.
Een Puma invasie?quote:En zondag een invasie van ford puma's in Swalmen (www.pumadrivers.nl).
Dit topic bestaat al sind 7 Feb 2007!! (dat dan weer wel)quote:(was dit topic eerder geweest)...
Hoe zijn ze? Die boots!!quote:Op zaterdag 3 maart 2007 17:52 schreef wdn het volgende:
Ahhhhhhhhh geen wonder
Donderdag maar eens gaan kijken dan.
Met boots is mijn outfit voor de zomer weer klaar![]()
Henk is een bekende verschijning en kastelijn hier in het dorp.quote:Op donderdag 8 maart 2007 20:13 schreef Tism het volgende:
[..]
Wie is Henk?![]()
[..]
Een Puma invasie?![]()
Een vriend van me uit Swalmen heeft er ook 1
[..]
Dit topic bestaat al sind 7 Feb 2007!! (dat dan weer wel)![]()
Zilver metallic!quote:Op donderdag 8 maart 2007 20:25 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Henk is een bekende verschijning en kastelijn hier in het dorp.
En welke kleur puma, als het blauwe is ben ik dat. Waar woont hij in Swalmen als ik vragen mag?
quote:Op donderdag 8 maart 2007 20:54 schreef Sjoerd102 het volgende:
Toevallig eentje waar ik niet hoef aan te melden. Imageschack werkt hier dus niet op fok.
En die puma heeft hij volgens mij dan nog niet lang.
Kenteken is SR-??-39
Ja ja! Tis een onderschatte stad, he!?quote:Op donderdag 8 maart 2007 23:55 schreef Mederiacvm het volgende:
Een compleet topic (zelfs al 2 delen) over Roermond??
Nou ja, het is een stad met een mooi centrum.
Ik kom er dagelijk voor m'n werk, en als het een beetje betaalbaarder zou zijn, staan er ook wel een aantal mooie huizen waar ik wel in zou willen wonen. Tot die tij dblijf ik gewoon in m'n eigen dorpje.
Die vloog ook boven Venlo, geen idee waarom.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 14:12 schreef Tism het volgende:
Waarom vliegt er hier een Politie helicopter boven de stad!? Is er wat gebeurt?![]()
Nee dat hoeft niet, maar na een klik op de link was je daar zelf ook wel achter gekomen of niet..quote:Op vrijdag 9 maart 2007 16:06 schreef Tism het volgende:
[..]
Hoef je je bij tinypic.com niet te registreren?![]()
Nee, want aangezien hier op Fok! meerdere mensen tinypics.com adviseren aan andere users, wat ik natuurlijk bijzonder waardeer, neem ik aan dat dat wel goed zit en ga ik niet ff zelf uitdokteren of dat ook zo is.quote:Op maandag 12 maart 2007 11:01 schreef denka het volgende:
[..]
Nee dat hoeft niet, maar na een klik op de link was je daar zelf ook wel achter gekomen of niet..
Och god, de durpsgek auch weer hiejquote:Op donderdag 8 maart 2007 17:58 schreef Sjoerd102 het volgende:
TVP vanoet Zjwame.
En bedanktquote:Op vrijdag 16 maart 2007 12:26 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Och god, de durpsgek auch weer hiej![]()
Hoe was 't voor Jack om weer een keer thuis te komen!?quote:Op zaterdag 17 maart 2007 14:58 schreef wdn het volgende:
Net in de oranjerie bij spijkers met koppen geweest
Dat was erg leuk
De laarzen die ik bij wehkamp voor 75 euro heb gekocht liggen nu ook bij Mexx. 39 euro .......
Wie gaat trouwens vandaag waar stappen?
Ohw! Dat wist ik helemaal niet, dat er opnamens in de Oranjerie waren van 't radio programma!quote:Op zaterdag 17 maart 2007 16:09 schreef wdn het volgende:
Neee de radio 2 Spijkers met Koppen. Dat is niet van Spijkerman
(Felix Meurders en Dolf Jansen)
Graag gedaan hequote:
Ik hoor net dat ik nog maar eens ga kijken wat er in Helden bij Palladio te doen is... Ach ja, heb zin in bier, dus komt goedquote:
Stond vanmorgne in de krant, in het voormalige GAK gebouw. Waar dat ook precies wezen mag.quote:Op zondag 25 maart 2007 21:36 schreef Tism het volgende:
Het was ergens op de Bredeweg, heb ik gehoord!
Zou wel eens willen weten welk gebouw dat dan precies geweest is.![]()
Dat is het gebouw op de kruising Kast. Hillenraedstraat en Bredeweg.quote:Op maandag 26 maart 2007 07:37 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Stond vanmorgne in de krant, in het voormalige GAK gebouw. Waar dat ook precies wezen mag.
Zie mijn ondertitel!!quote:
Hoe kan ik dat nou gemist hebben, ik heb geen Koningin gezien op 't podium?!quote:Op donderdag 5 april 2007 09:19 schreef Koningin het volgende:
[..]
Zie mijn ondertitel!!
Roermond is wel een leuke stad ja. Komt ook omdat het voor mij de dichtsbijzijnde is.
Outlet vind ik wat minder.
Carnaval is zeer goed! Heb zelf opgetreden op de stasiefestasie!!
Wel een prinses als het goed is, want mijn man was Prins Carnaval.quote:Op donderdag 5 april 2007 16:48 schreef Tism het volgende:
[..]
Hoe kan ik dat nou gemist hebben, ik heb geen Koningin gezien op 't podium?!![]()
![]()
Bekijk de video op de Fok! FPquote:Op woensdag 11 april 2007 11:43 schreef wdn het volgende:
Arend de Korte medeschuldige Schipholbrand
Politiechef zorgt voor onrust in Roermond
ROERMOND - In Roermond is politiek tumult ontstaan over de aanstelling tot politiechef van een van de hoofdschuldigen aan het Schipholdrama.
Ads door Google
Gevaarlijke stoffen?
Explosiegevaar, vergiftigingsgevaar verstikkingsgevaar of straling?
www.denf.nl
Luchtverkeersleider
Toe aan het hoogste niveau? Word luchtverkeersleider!
www.luchtverkeersleider.nl
VCA in de bouw
VCA herhalen? Uw oude diploma is geld waard !
Bouwradius.nl
Voormalig directeur van het Schipholcomplex Arend de Korte werd door de Onderzoeksraad voor de Veiligheid verweten dat hij, voorafgaand aan de brand in het cellencomplex in 2005, wist van de gebrekkige brandveiligheid van het complex, maar daar niets mee had gedaan. De brand kostte elf gedetineerden het leven. De Korte werd ontslagen maar is nu door het ministerie van Justitie voorgedragen als chef van de basiseenheid in Roermond.
In opleiding
De Roermondse gemeenteraad vraagt zich nu af of zo iemand 'zo'n verantwoordelijke functie' moet vervullen. PvdA-fractieleider Van Walsum: "We begrijpen deze aanstelling niet. Roermond is een stad met een van de hoogste misdaadstatistieken van het land. En dan zo iemand als chef van de politie? Bovendien is het geen politieman: hij is nog in opleiding en krijgt deze functie voor een jaar. Dat lijkt me niet goed voor de continuïteit."
Ook de VVD in Roermond ziet De Korte niet zitten. VVD'er Bert Achten: " Roermond heeft op zo'n plek iemand nodig die gepokt en gemazeld is in zijn vak. Zo iemand hadden we ook verwacht. Misschien moet deze aanstelling toch maar heroverwogen worden.
" Burgemeester Henk van Beers van Roermond laat zich niet uit over de aanstelling. "Als zo iemand door de korpsleiding geschikt wordt bevonden, dan ga ik ervan uit dat het goed zit." De korpschef van de politie Limburg-Noord zegt volledig achter de aanstelling te staan. "Arend de Korte heeft leiding gegeven aan een organisatie van achthonderd mensen. Er zit in zijn nieuwe functie genoeg politie-ervaring om hem heen. Ik heb uitgebreid met hem gesproken, ik sta garant voor zijn functioneren", aldus korpschef Rookhuijzen.
Je moet ook niet langs Roermond komen, dan zie je enkel de oud en gaar uitziende wijken. Je moet het centrum in, ook oud, maar erg mooi en gezellig en veel geschiedenis.quote:Op vrijdag 13 april 2007 14:57 schreef BonJovi het volgende:
WTF Roermond op 3 en Maastricht op 1??? Limburg heeft echt niet zo mooie steden hoor. Ik ben wel eens langs Roermond geweest vond het maar gaar en oud uitzien.
Ja ik ken wel iemand uit Roermond dus ga er snel naar toe om te kijken hoe het daar isquote:Op vrijdag 13 april 2007 15:20 schreef wdn het volgende:
Grootste pluspunten van Roermond:
- Veel zelfstandige winkels met een grote diversiteit.
- Outlet.
- Geschiedenis van bijna 800 jaar. Kathedraal.
- Maasplassen.
Zodra de IKEA en Mediamarkt er zijn hoeven we de stad niet meer uit
Oh en de megabios niet te vergeten. Klopt het trouwens dat ze in die bios DUITS nagesynchroniseerde films gaan uitzenden???
In 2 van de 5 zalen, ja! Schijnbaar!quote:Op vrijdag 13 april 2007 15:20 schreef wdn het volgende:
Grootste pluspunten van Roermond:
- Veel zelfstandige winkels met een grote diversiteit.
- Outlet.
- Geschiedenis van bijna 800 jaar. Kathedraal.
- Maasplassen.
Zodra de IKEA en Mediamarkt er zijn hoeven we de stad niet meer uit
Oh en de megabios niet te vergeten. Klopt het trouwens dat ze in die bios DUITS nagesynchroniseerde films gaan uitzenden???
Idd en goekoper is het nietquote:Op vrijdag 13 april 2007 15:22 schreef Koningin het volgende:
Outlet vind ik persoonlijk niet zoveel soeps. Op zatermiddag en zondag zit het hele verkeer vast omdat half Duitsland er zo nodig naar toe moet.
Outlet, Mexx: laarzen 39,00quote:
Ik ben eigenlijk wel beniuwd naar die Diesel store, ben er nog niet geweest, is 't de moeite waard?quote:Op vrijdag 13 april 2007 16:53 schreef wdn het volgende:
[..]
Outlet, Mexx: laarzen 39,00
Precies dezelfde laarzen Wehkamp: 79,00
Qua KLEREN is het inderdaad niet goedkoop omdat je het nieuwste van het nieuwste voorgeschoteld krijgt tegen een goedkopere prijs dan normaal. Edoch een jas van 900 euro voor 500 euro is nog steeds een jas van 500 euro.
Je kunt een maatpak laten maken bij het outlet voor 3900 euro zag ik 3 weken geledenNou dank je de koekoek. Nog niet als ik miljonair zou zijn...
Afgelopen woensdag stingen ze richting Baexem te controleren. Vriend van me belde me op.....of ik hem kon komen halen, want hij had 6 km/u te hard gereden en ze hadden hem zn rijbewijs afgenomen.quote:Op vrijdag 13 april 2007 16:40 schreef Tism het volgende:
Iemand al geflitst met de auto voor te hard rijden, dat ie weet, vandaag!
Ze staan namelijk op alle ingangs wegen van Roermond te controleren, tis maar dat je het weet!![]()
quote:Op vrijdag 13 april 2007 17:03 schreef vosss het volgende:
[..]
Afgelopen woensdag stingen ze richting Baexem te controleren. Vriend van me belde me op.....of ik hem kon komen halen, want hij had 6 km/u te hard gereden en ze hadden hem zn rijbewijs afgenomen.
Ik zeg WTF, 6km te hard pakken ze je rijbewijs toch niet af!?
Ja nee, dat klopt, maar ik reed 156, dus dat was 6km te hard![]()
Echt waar?quote:Op dinsdag 17 april 2007 22:23 schreef BonJovi het volgende:
Ik ben er dinsdag me ouders gaan een huis kijken
Misschien wel, geen zorgen ze zijn toch nooit in Roermond. Omdat we een zaak hebben en 3 uur reizen is per dag dus ze zullen daar ook vaak zijn. Maar ik kom wel ff kijken hoe het daar isquote:Op dinsdag 17 april 2007 22:38 schreef Tism het volgende:
[..]
Echt waar?![]()
Zijn ze van plan om een toekomst in Roermond op te gaan bouwen?![]()
Nou ja, niks mis mee, hoor.quote:Op dinsdag 17 april 2007 22:42 schreef BonJovi het volgende:
[..]
Misschien wel, geen zorgen ze zijn toch nooit in Roermond. Omdat we een zaak hebben en 3 uur reizen is per dag dus ze zullen daar ook vaak zijn. Maar ik kom wel ff kijken hoe het daar is![]()
Ja is goed ik zal zeggen hoe het was dinsdagquote:Op dinsdag 17 april 2007 22:48 schreef Tism het volgende:
[..]
Nou ja, niks mis mee, hoor.
Ik hoop dat 't jullie een beetje bevalt!![]()
Zwartbroekstraat, Stationsplein, Veldstraat en de Roerkade, daar zijn over 't algemeen de uitgaans gelegenheden gevestigd. En verder wordt er hier van alles georganiseerd komende seizoenen, bijna te veel om op te noemen.quote:Op dinsdag 17 april 2007 22:49 schreef BonJovi het volgende:
[..]
Ja is goed ik zal zeggen hoe het was dinsdagwat zijn de goede plekken om uit te gaan daar btw?
ok thanksquote:Op dinsdag 17 april 2007 23:01 schreef Tism het volgende:
[..]
Zwartbroekstraat, Stationsplein, Veldstraat en de Roerkade, daar zijn over 't algemeen de uitgaans gelegenheden gevestigd. En verder wordt er hier van alles georganiseerd komende seizoenen, bijna te veel om op te noemen.
Ow ja, let op: Politie Limburg Noord heeft nieuwe flitswagens: een aantal Toyota's Corolla Verso... En daar zie je aan de voorkant geen overduidelijke flitslichten meer zitten. Zag er laatst al 1 staan in Belfeld (waar eerder altijd die Golf stond) en kreeg een mailtje met foto's van de nieuwe flitsauto's. Ze hebben ze in diverse kleuren...quote:Op vrijdag 13 april 2007 17:03 schreef vosss het volgende:
[..]
Afgelopen woensdag stingen ze richting Baexem te controleren. Vriend van me belde me op.....of ik hem kon komen halen, want hij had 6 km/u te hard gereden en ze hadden hem zn rijbewijs afgenomen.
Ik zeg WTF, 6km te hard pakken ze je rijbewijs toch niet af!?
Ja nee, dat klopt, maar ik reed 156, dus dat was 6km te hard![]()
De auto's zijn wel mooi vind ik, m'n vader heeft zo'n zelfde en het rijdt fantastisch... Maar met dit doel vind ik ze minder mooi, waarom moeten ze daarvoor Toyota's verneuken?? Doe dat dan met Golfjes...quote:Op woensdag 18 april 2007 16:08 schreef Tism het volgende:
Wat een lelijke kut bakken, en die gasten die erin zitten zijn nog lelijker!!![]()
Je bedoelt dat stuk waar ze ineens borden neerzetten dat je er nog maar 50 mag zodat ze weer lekker kunnen incasseren??quote:Op woensdag 18 april 2007 18:26 schreef Sjoerd102 het volgende:
Sterker nog, de uitrusting is compleet digitaal, dat betekend een infrarood flitslamp (die je nauwlijks ziet flitsen), en alles direct wordt verwerkt aldus www.flitsservice.nl (erg handige site). Ik las overigens ook op die site dat er vandaag op de bosstraat bij het kartcenter in Swalmen werd gecontroleerd.
Goed zo! Hoe minder contributie ze innen, hoe beterquote:Op donderdag 19 april 2007 09:50 schreef Koningin het volgende:
Maar goed dat ik het hier had gelezen gister.
Er stond er gister ook een in Montfort. Kon gelukkig op tijd op de rem
Klopt! Vandaag niet, gelukkig! En die zie je ruim van te voren staan, net voorbij de stoplichten!quote:Op donderdag 19 april 2007 16:19 schreef denka het volgende:
Ik weet dat er vaak een flitsauto staat aan de rechterkant van de laatste brug, als je roermond inrijdt
Ja, klopt ook, soms, die zie je ook ruim van te voren. Nu zijn ze met twee motoren aan het jagen!quote:maar staat er ook vaker een flitsauto onder de brug van horn als je over de autoweg richting baexem gaat?
Idd die zie je altijd ruim van te voren staan dus dat is nooit een probleem.quote:Op donderdag 19 april 2007 16:29 schreef Tism het volgende:
[..]
Klopt! Vandaag niet, gelukkig! En die zie je ruim van te voren staan, net voorbij de stoplichten!![]()
[..]
Deze moet ik dan wel beter in de gaten gaan houden want ik rij meestal het stukje van roermond tot de uitrit naar napoleonsbaan zo'n 150 a 160quote:Ja, klopt ook, soms, die zie je ook ruim van te voren. Nu zijn ze met twee motoren aan het jagen!
Maar ze staan daar niet altijd met een auto, soms staat er ook een mannetje in 't zwart gekleed achter de pijlers van 't viaduct met een lazergun, als je van Baexem naar Roermond rijd! En als ze met een lazergun op de route Roermond/Baexem staan te controlleren, staan ze op de hoogte van de invoegstrook voor 't verkeer uit haelen (helemaal op 't einde van de N280, 2 baans weg)
ik dacht dat ze in mofert alleen op tractors rijden.quote:Op donderdag 19 april 2007 09:50 schreef Koningin het volgende:
Maar goed dat ik het hier had gelezen gister.
Er stond er gister ook een in Montfort. Kon gelukkig op tijd op de rem
Thanksquote:Op donderdag 19 april 2007 17:56 schreef Timmie2 het volgende:
Iemand met A.F.C.A. is zo wie zo altijd welkom in Roermond.![]()
Idd!quote:Op donderdag 19 april 2007 17:56 schreef Timmie2 het volgende:
Dat klopt!quote:Op donderdag 19 april 2007 17:58 schreef Timmie2 het volgende:
[..]
ik dacht dat ze in mofert alleen op tractors rijden.![]()
De meer de beter!quote:Op donderdag 19 april 2007 17:56 schreef Timmie2 het volgende:
whaha heel liefquote:Op donderdag 19 april 2007 22:12 schreef Timmie2 het volgende:
natuurlijk, met stadionfakkels en alles wat er bij hoort![]()
1975 naar Roermond verhuist en ik spreek het nog steeds niet. Verstaan doe ik het overigens wel ondanks dat ik niet vaak Roermonds hoorquote:Op vrijdag 20 april 2007 12:27 schreef BonJovi het volgende:
[..]
whaha heel liefmaar hey dat limburgse taal is wel moeilijk man, kheb het wel eens gehoord. Ik ging tegen een meisje limburgs praten die ik ken, ging ze me uitlachen omdat het totaal niet klinkt bij mij
whaha ok dus niet iedereen spreekt het gelukkigquote:Op vrijdag 20 april 2007 13:41 schreef wdn het volgende:
[..]
1975 naar Roermond verhuist en ik spreek het nog steeds niet. Verstaan doe ik het overigens wel ondanks dat ik niet vaak Roermonds hoor
Dus probeer het maar gewoon niet.
Nou ik ga echt geen cursus Limburgs nemen hoor, how low can you goquote:Op vrijdag 20 april 2007 14:42 schreef Koningin het volgende:
Jawel, je moet het gewoon proberen!
Valt best wel mee hoor.
Er zijn trouwens ook cursussen Limburgs praten en schrijven.
Mensen, ik ben geboren en getogen in Roermond, en ik heb er zelfs nog moeite mee! (Zou eigenlijk niet mogen!)quote:Op vrijdag 20 april 2007 13:41 schreef wdn het volgende:
[..]
1975 naar Roermond verhuist en ik spreek het nog steeds niet. Verstaan doe ik het overigens wel ondanks dat ik niet vaak Roermonds hoor
Dus probeer het maar gewoon niet.
FUCKquote:Op vrijdag 20 april 2007 15:34 schreef Tism het volgende:
Hoi!![]()
Euro Racing Limburg van de baan
Het autosportevenement Euro Racing Limburg dat gepland stond voor 23 en 24 juni 2007 gaat niet door. Dit maakten gemeente Roermond en Rotterdam Racing vandaag bekend. Voornaamste reden voor het afblazen van het evenement is de financiële haalbaarheid. Wethouder Van Rey: “Door inzet van velen is het in de afgelopen maanden mogelijk gebleken een geweldige hoeveelheid werk te verzetten. Het is daarom erg spijtig dat Euro Racing Limburg geen doorgang kan vinden”.
Kijk voor meer informatie op www.euroracinglimburg.nl
![]()
![]()
![]()
![]()
Jammer!
Ja, ik was al bezig om een vetbak op wielen te regelen, om worsten te gaan verkopen!quote:Op vrijdag 20 april 2007 15:39 schreef wdn het volgende:
[..]
FUCK
En ik had mijn appartement al verhuurd(ja, ik kijk zo op de A73
)
Bij AJAX kunnen we wel genietenquote:Op vrijdag 20 april 2007 16:53 schreef Timmie2 het volgende:
jammer dat het niet doorgaat, was wel leuk event geweest.
quote:Eindhoven is onveiligste gemeente
Gepost door Nolius - Bron: Algemeen Dagblad
Gepubliceerd: zaterdag 21 april 2007 @ 10:47
Eindhoven is de minst veilige gemeente van Nederland. Dat blijkt uit de Misdaadmeter die het Algemeen Dagblad jaarlijks samenstelt. De Brabantse stad neemt de eerste plek over van Rotterdam, dat dat jarenlang als onveiligste gemeente gold. Rotterdam neemt nu de tweede plaats in op de ranglijst, gevolgd door Roermond.
Whahah het is er zeker niet veiligquote:Op zaterdag 21 april 2007 11:09 schreef wdn het volgende:
[..].
Oh en ik werk in Eindhoven en woon in Roermond. Zou ik zo'n impact hebben op het criminele gedrag van anderen?
Er werd beterschap beloofd, de burgemeester zou rigoreuze maatregelen nemen om de criminaliteit terug te dringen, blijkt nu dat de criminaliteit enkel is toegenomen.quote:De burgemeester van Roermond, Henk van Beers, moet nu al drie jaar achter elkaar sombere woorden uitspreken. In 2004 beloofde hij beterschap en eiste meer politie toen de Limburgse plaats van bescheiden grootte (45.500 inwoners) tussen de grote steden opdook op plaats acht. Maar na plek vier vorig jaar komt Roermond nu zelfs de topdrie binnen. Die score leidde vorig jaar al tot een verhit raadsdebat. Zo schamperde de plaatselijke VVD dat vier verdachten op 294 woninginbraken wel heel mager is. En dat 51 verdachten afgezet tegen ruim 1900 aangiften zo slecht is dat de kans de Staatsloterij te winnen groter is dan te worden opgepakt.
Ben je gek? Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat je Roermond ontzettend overschat.quote:Op zaterdag 21 april 2007 12:28 schreef BonJovi het volgende:
Roermond heeft 54.000 inwoners ofzo ik dacht dat het 200.000 waren.
Ja gewoon omdat het best wel een grote stad is in Limburg daarom dacht ik dat, dat het de grootte als Eindhoven of Tilburg had.quote:Op zaterdag 21 april 2007 12:29 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Ben je gek? Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat je Roermond ontzettend overschat.
200.000, hoe kom je daarbij?
Het verschil tussen Eindhoven, Tilburg en Roermond is dat Roermond, helaas geen studenten stad is. Eindhoven en Tilburg wel.quote:Op zaterdag 21 april 2007 12:31 schreef BonJovi het volgende:
[..]
Ja gewoon omdat het best wel een grote stad is in Limburg daarom dacht ik dat, dat het de grootte als Eindhoven of Tilburg had.
Ja ok daar kan het wel aan liggen, maar ze kunnen toch ook de deelgemeentes toevoegen? Bijvoorbeeld de kleinere plaatsjes eromheen.quote:Op zaterdag 21 april 2007 14:08 schreef Tism het volgende:
[..]
Het verschil tussen Eindhoven, Tilburg en Roermond is dat Roermond, helaas geen studenten stad is. Eindhoven en Tilburg wel.
Verder is Roermond hard bezig om zich te ontwikkelen tot 't niveau van Eindhoven/Tilburg, de TT zegt 't al. Het is ook zo dat Roermond een aantal jaren geleden een aanbod van de overheid heeft afgewimpelt om er hier een paar OU-tjes neer te zetten, maar dat is door voor mij een onbekende rede niet door gegaan. Daardoor is de ontwikkeling van de stad Roermond een beetje achtergebleven een tiental jaren. Qua nieuwswaarde zit de stad volgens mij wel al op 't niveau Eindhoven/Tilburg en dat met +/- 54.000 inwoners.![]()
Whaha veroveraarsquote:Op zaterdag 21 april 2007 14:25 schreef wdn het volgende:
Hmmm. Naar het zuiden is men al 1 grote gemeente (samenvoeging van Melick en 'berg enzo).
Naar het noorden hebben we net Swalmen veroverd. Beesel en Boukoul staan op de lijst.
Naar het westen ligt de maas.
Naar het oosten ligt Duitsland. Das nog onontgonnen gebied.
idd, zoals wdn 't al zegt! Die herindeling hebben we net achter de rug en is voor Roermond niet bepaald in 't voordeel geweest!quote:Op zaterdag 21 april 2007 14:25 schreef wdn het volgende:
Hmmm. Naar het zuiden is men al 1 grote gemeente (samenvoeging van Melick en 'berg enzo).
Naar het noorden hebben we net Swalmen veroverd. Beesel en Boukoul staan op de lijst.
Naar het westen ligt de maas.
Naar het oosten ligt Duitsland. Das nog onontgonnen gebied.
quote:Op zaterdag 21 april 2007 11:09 schreef wdn het volgende:
[..].
Oh en ik werk in Eindhoven en woon in Roermond. Zou ik zo'n impact hebben op het criminele gedrag van anderen?
Heb ff 't complete lijstje gejat uit een ander topic!quote:Op zaterdag 21 april 2007 09:29 schreef teknomist het volgende:
De top-20 van de meest onveilige steden van Nederland:
1 Eindhoven
2 Rotterdam
3 Roermond
4 Arnhem
5 Tilburg
6 's-Hertogenbosch
7 Nijmegen
8 Utrecht
9 Amsterdam
10 Breda
11 Venlo
12 Groningen
13 Maastricht
14 Heerlen
15 Alkmaar
16 Hoorn
17 Schiedam
18 's-Gravenhage
19 Dordrecht
20 Helmond
Klopt! Zal 't ff editten, sorry!quote:Op zaterdag 21 april 2007 15:20 schreef BonJovi het volgende:
Ik zie er maar 4?
Aim Big!quote:
Waahah ja toevallilg, als we daar zeker gaan wonen zeg ik wel hooi buurmanquote:Op dinsdag 24 april 2007 21:22 schreef wdn het volgende:
Wonen mijn ouders aan het begin (tegenover het gerechtsgebouw)
Koninginnelaan loop ik trouwens elke dag over naar het station vanaf de flats![]()
Als je rustig wilt wonen in een dorpje bij Roermond, heb ik ook nog een huis te koop staan hoor!quote:Op dinsdag 24 april 2007 20:06 schreef BonJovi het volgende:
Ik kwam net van Roermond, best een leuke stad met winkels. Huis was ook wel mooi
Maar Koningin , ik kan uw paleis toch niet betalenquote:Op woensdag 25 april 2007 09:10 schreef Koningin het volgende:
[..]
Als je rustig wilt wonen in een dorpje bij Roermond, heb ik ook nog een huis te koop staan hoor!![]()
Neel?quote:Op woensdag 25 april 2007 09:10 schreef Koningin het volgende:
[..]
Als je rustig wilt wonen in een dorpje bij Roermond, heb ik ook nog een huis te koop staan hoor!![]()
Helmond onderaanquote:Op zaterdag 21 april 2007 15:18 schreef Tism het volgende:
[..]
[..]
Heb ff 't complete lijstje gejat uit een ander topic!![]()
Maarliefst 4 Limburgse steden in 't lijstje, da's niet mis!![]()
En er gaat ook nog een of ander enorm centrum bijkomen, toch?quote:Op vrijdag 27 april 2007 18:40 schreef Tism het volgende:
Regio Roermond scoort als beste winkelgebied!
Uit het gisteren gepresenteerde onderzoek Grenzeloos winkelen blijkt dat regio Roermond het hoogst scoort als beste winkelgebied voor consumenten. Dit resultaat bevestigt de uitkomsten van de detailhandelsmonitor 2007 waaruit blijkt dat Roermond -zowel de regio als de binnenstad- en het Designer Outlet Roermond het uitermate goed doen.
In het onderzoek van Elsevier naar de beste binnensteden in 2006 werd reeds geconstateerd dat de binnenstad van Roermond het beste presteert als ontmoetingsplaats (horeca, cultuur, winkelen) van de Nederlandse binnensteden. In opdracht van de Limburgse Kamers van Koophandel, de provincie Limburg en een aantal Limburgse gemeenten voerde BRO het onderzoek Grenzeloos winkelen uit, waarbij grensoverschrijdend koopgedrag van consumenten onder de loep werd genomen. De verschillende regio's in de gehele provincie Limburg en omliggende Nederlandse, Belgische en Duitse grensgebieden zijn daarbij door ruim 7.500 respondenten beoordeeld op diverse criteria.
Voor de geïnteresseerden, hier meer.
Klopt helemaal, er is een heel nieuw terrein in aanbouw:quote:Op vrijdag 27 april 2007 21:47 schreef The_Langolier het volgende:
[..]
En er gaat ook nog een of ander enorm centrum bijkomen, toch?
Nooit geweten, al was ik toen ook nog een kind, maar toch. In de Nederlandse versie van wiki komt het helemaal niet terug terwijl het mij toch vermeldbaar lijkt.quote:IRA bombings
On 27 May 1990 the Provisional Irish Republican Army (IRA) killed three English soldiers in a double attack. At the market in Roermond, near the border between Germany and the Netherlands, an IRA commando opened fire on a vehicle in which three men from the Royal Air Force from the base near Wildenrath were traveling. Soldier Ian Shinner was killed and his two companions were wounded. Half an hour later, the second attack killed three English soldiers who had spent a few hours in a Dutch disco, around fifty kilometers from the border shared with Germany. Two of the 3 were Australian nationals. The British army claimed that the two men were lawyers on holiday while the IRA claimed they were working for the British Army. It is believed that the killings led to a drop in support for the IRA in Australia to which Prime Minister John Howard refused to meet Gerry Adams from Sein Fein on a visit there in 2000.
* 27 May 1990 Ian Shinner (24).
British national. Shot shortly after getting out of a car, Market Square, Roermond, Netherlands. Off duty British Army member.
* 27 May 1990 Stephen Melrose (24).Civilian.Australian national. Shot shortly after getting out of car, Market Square, Roermond, Netherlands. Assumed to have been an off duty British Army member.
* 27 May 1990 Nicholas Spanos (28).Civilian.Australian national. Shot shortly after getting out of car, Market Square, Roermond, Netherlands. Assumed to have been an off duty British Army member.
It was not uncommon for British soldiers based in this area to be attacked:
* On 2 June 1990.A British Army Artillery Officer was shot and killed by three attackers in nearby Dortmund while returning from a social event with his wife. The Provisional Irish Republican Army (PIRA) issued a statement in Dublin claiming responsibility.
* On 9 July 1989. PIRA shot the West German wife of a British soldier while she sat in a parked car in nearby Dortmund. This was the first time a non-British citizen was killed by the PIRA in West Germany.
* On 26 October 1989 a British soldier and his child were killed by the PIRA in nearby Mönchengladbach.
Ik ben die aanslag op de Markt echt niet vergeten, hoor!quote:Op zaterdag 28 april 2007 12:22 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Hm... wikipedia is een aardige bron voor vergeten incidenten en om te zien hoe men in het buitenland tegen bijvoorbeeld een stad kijken. Zo zag ik dat de Engelse versie van wiki over Roermond een stuk interessanter is dan de Nederlandse: http://en.wikipedia.org/wiki/Roermond
Dit stukje bijvoorbeeld:
[quote]IRA bombings
On 27 May 1990 the Provisional Irish Republican Army (IRA) killed three English soldiers in a double attack. At the market in Roermond, near the border between Germany and the Netherlands, an IRA commando opened fire on a vehicle in which three men from the Royal Air Force from the base near Wildenrath were traveling. Soldier Ian Shinner was killed and his two companions were wounded. Half an hour later, the second attack killed three English soldiers who had spent a few hours in a Dutch disco, around fifty kilometers from the border shared with Germany. Two of the 3 were Australian nationals. The British army claimed that the two men were lawyers on holiday while the IRA claimed they were working for the British Army. It is believed that the killings led to a drop in support for the IRA in Australia to which Prime Minister John Howard refused to meet Gerry Adams from Sein Fein on a visit there in 2000...
ik ook!quote:Op woensdag 2 mei 2007 01:03 schreef Alexxxxx het volgende:
ik ben er 28 september
oh dan ben ik er niet bijquote:
Is de Visa dan te aanschouwen in Roermond???quote:
Ik liep toen aan de zijkant van de Oranjerie (Waar nu Maxwell zit). Schrok me de pleurisquote:Op zaterdag 28 april 2007 12:44 schreef Tism het volgende:
[..]
Ik ben die aanslag op de Markt echt niet vergeten, hoor!![]()
Ik kan me nog herinneren dat wij (Ik en familie) op de Markt in Roermond bij Restaurant Luyten, net klaar waren met eten, we liepen de markt af en waren net de hoek om toen er we de shoten hoorden, mij pa is toen nog polshoogte gaan nemen.
En er is ook nog een keer een voorval met de IRA bij de Oranjerie geweest in die tijd, meen ik, maar daar weet ik niet meer zoveel van!
En ik was toen 15![]()
![]()
vraag 1 hangt af van vraag 2 inderdaadquote:Op woensdag 2 mei 2007 10:29 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Is de Visa dan te aanschouwen in Roermond???![]()
(leeft die dan nog?)
Hahha of niet. die avond zag ik meide van 12 rondlopen WTF gewoon.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 09:23 schreef wdn het volgende:
[..]
La Cave: altijd een kut-cafe geweest. Ook al voor het La Cave heette.
Enige goede wat ze daar ooit hebben gehad was Sabientje
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |