Dit maakt mijn schoonmoeder met de kerst... onder andere danquote:Op dinsdag 23 december 2008 14:28 schreef Espabilado het volgende:
Bestaan er ook traditionele kerst-tapas?
ik denk dat je dan het makkelijkste wat mainstream dingetjes kan maken voor kids, gewone gehaktballetjes, stukjes saté, stokbroodjes met kruidenboter, frietjes in een appart figuurtje etcquote:Op woensdag 18 maart 2009 11:24 schreef Stiemie het volgende:
Wat een geweldige recepten komen er hier voorbij![]()
Komend weekend krijgen wij vrienden met kinderen te eten. Nu willen we graag tapas maken en de volgende dingen staan al op het menu:
- Spaanse gehaktballetjes in tomatensaus
- mini- geitenkaastaartjes
- de in het vorige topic genoemde vegetarische wraps met paprika, komkommer en roomkaas
- Aardappelen in knoflookmayonaise
- turks brood met smeersels (aioli en auberginesalade)
Zijn er ook nog speciale tapas voor kinderen (minder scherp gekruid) of kan je de gewone tapas dan aanpassen?
Lijkt me ook, een kind is toch nog niet in staat die gecompliceerde smaken te waarderen.quote:Op woensdag 18 maart 2009 11:32 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
ik denk dat je dan het makkelijkste wat mainstream dingetjes kan maken voor kids, gewone gehaktballetjes, stukjes saté, stokbroodjes met kruidenboter, frietjes in een appart figuurtje etc
Maar is ze met die geitenkaas of complexe tapas meer tevreden dan met patat, gehaktballetjes o.i.d.? Begrijp me niet verkeerd hoor, mijn kinderen zullen later ook vroeg kennis maken met wat ik als fatsoenlijk/lekker/beschaafd voedsel beschouw (i.t.t. het tokkievoedsel dat veel ouders hun kinderen tegenwoordig voorschotelen achter de tv), maar ik zou niet zo snel geneigd zijn tapas met een kostprijs van ¤0,50-¤1 per stuk aan mijn kinderen voor te schotelen.quote:Op woensdag 18 maart 2009 13:15 schreef Stiemie het volgende:
Nou mijn dochter van anderhalf kan echt wel genieten van bv brood met geitenkaas of andere gekruide dingen. Ik vind het juist wel leuk om haar nu al zoveel mogelijk verschillende smaken te leren kennen.
Ik weet echter niet of de kinderen van onze vrienden ook van dat soort dingen houden dus vandaar mijn vraagIn ieder geval maak ik dan ook wel gewone gehaktballetjes en wat gewone aardappels uit de oven.
Die chorizo met roomkaas en paprika klinkt ook lekker zeg!
De tomaatjes waren echt heel licht gedroogd hoor, je proefde echt nog een beetje de verse, frisse smaak van een gewone tomaat. Met een verder gedroogd tomaatje wordt het al snel erg scherp denk ik.quote:Op woensdag 18 maart 2009 12:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
Oh, die tomaatjes met tonijn klinken goed! Die ga ik eens proberen.
Wat versta je onder normale tapas? Ik vind tapas doorgaans wel vrij mediterraan, het meeste combineert prima met elkaarquote:Op woensdag 18 maart 2009 13:33 schreef Stiemie het volgende:
Ik kom op internet trouwens ook flink veel Italiaanse tapas tegen. Bijvoorbeeld gevulde tomaatjes met basilicum en mozzarella. Kan je dat gewoon bij je normale tapas-hapjes doen of kan dat qua smaak niet?
meer de originele spaanse hapjesquote:Op woensdag 18 maart 2009 13:34 schreef Casparovvv het volgende:
[..]
Wat versta je onder normale tapas?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |