abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64680612
Ik ben van plan voor mijn studievereniging een ten tapas borrel te organiseren voor mijn studievereniging, in de tentamenweek, maar ik ben bang dat we niet veel beters hebben dan een combi-magnetron. De rest zal ik thuis moeten maken. Als ik zo een beetje rond kijk en lees zijn heel veel tapas warm. Is het te doen met minimale warmmaak capaciteit?
pi_64680657
je kunt ook veel koude maken hoor
Ja doei.
pi_64681889
Deze koude tapa was best geslaagd bij ons:

http://www.smulweb.nl/974863/koken/recept/Spaans-brood

Simpel maar verrassend lekker. De tomatenpurree wel echt heel dun smeren want smaakt heel sterk.

Verder kan je wat vis-tapas maken die niet warm hoeven...
pi_64700943
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 14:28 schreef Espabilado het volgende:
Bestaan er ook traditionele kerst-tapas?
Dit maakt mijn schoonmoeder met de kerst... onder andere dan

Eigenlijk heel simpel. Dadels omwikkelen met een spekreepje en dan in de pan met wat olijfolie bakken... Super simpel en heerlijk

Al eens het echte Andalucia geproeft ?
  dinsdag 6 januari 2009 @ 13:51:44 #105
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_64727036
Lekker ja. Olijfolie lijkt me alleen wat overbodig bij spek
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_64749043
zit wat in maar daar gooien ze rijkelijk met de olie ....... als zij bij mij is geweest kan ik altijd opnieuw schilderen en tegels zetten.....
  woensdag 18 maart 2009 @ 11:24:06 #107
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_67164079
Wat een geweldige recepten komen er hier voorbij

Komend weekend krijgen wij vrienden met kinderen te eten. Nu willen we graag tapas maken en de volgende dingen staan al op het menu:

- Spaanse gehaktballetjes in tomatensaus
- mini- geitenkaastaartjes
- de in het vorige topic genoemde vegetarische wraps met paprika, komkommer en roomkaas
- Aardappelen in knoflookmayonaise
- turks brood met smeersels (aioli en auberginesalade)

Zijn er ook nog speciale tapas voor kinderen (minder scherp gekruid) of kan je de gewone tapas dan aanpassen?
pi_67164445
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 11:24 schreef Stiemie het volgende:
Wat een geweldige recepten komen er hier voorbij

Komend weekend krijgen wij vrienden met kinderen te eten. Nu willen we graag tapas maken en de volgende dingen staan al op het menu:

- Spaanse gehaktballetjes in tomatensaus
- mini- geitenkaastaartjes
- de in het vorige topic genoemde vegetarische wraps met paprika, komkommer en roomkaas
- Aardappelen in knoflookmayonaise
- turks brood met smeersels (aioli en auberginesalade)

Zijn er ook nog speciale tapas voor kinderen (minder scherp gekruid) of kan je de gewone tapas dan aanpassen?
ik denk dat je dan het makkelijkste wat mainstream dingetjes kan maken voor kids, gewone gehaktballetjes, stukjes saté, stokbroodjes met kruidenboter, frietjes in een appart figuurtje etc
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_67165059
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 11:32 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

ik denk dat je dan het makkelijkste wat mainstream dingetjes kan maken voor kids, gewone gehaktballetjes, stukjes saté, stokbroodjes met kruidenboter, frietjes in een appart figuurtje etc
Lijkt me ook, een kind is toch nog niet in staat die gecompliceerde smaken te waarderen.

Ik heb overigens weer wat nieuws ontdekt Half-zongedroogde tomaatjes, waar je tonijn inwikkelt. Dat is echt
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
  woensdag 18 maart 2009 @ 12:27:10 #110
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_67166451
Oh, die tomaatjes met tonijn klinken goed! Die ga ik eens proberen.

Ik heb ook nog een nieuwe: plakje chorizo besmeren met roomkaas en oprollen met een stukje geroosterde rode paprika ertussen
Spoilers!
  woensdag 18 maart 2009 @ 13:15:45 #111
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_67167981
Nou mijn dochter van anderhalf kan echt wel genieten van bv brood met geitenkaas of andere gekruide dingen. Ik vind het juist wel leuk om haar nu al zoveel mogelijk verschillende smaken te leren kennen.
Ik weet echter niet of de kinderen van onze vrienden ook van dat soort dingen houden dus vandaar mijn vraag In ieder geval maak ik dan ook wel gewone gehaktballetjes en wat gewone aardappels uit de oven.

Die chorizo met roomkaas en paprika klinkt ook lekker zeg!
pi_67168392
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 13:15 schreef Stiemie het volgende:
Nou mijn dochter van anderhalf kan echt wel genieten van bv brood met geitenkaas of andere gekruide dingen. Ik vind het juist wel leuk om haar nu al zoveel mogelijk verschillende smaken te leren kennen.
Ik weet echter niet of de kinderen van onze vrienden ook van dat soort dingen houden dus vandaar mijn vraag In ieder geval maak ik dan ook wel gewone gehaktballetjes en wat gewone aardappels uit de oven.

Die chorizo met roomkaas en paprika klinkt ook lekker zeg!
Maar is ze met die geitenkaas of complexe tapas meer tevreden dan met patat, gehaktballetjes o.i.d.? Begrijp me niet verkeerd hoor, mijn kinderen zullen later ook vroeg kennis maken met wat ik als fatsoenlijk/lekker/beschaafd voedsel beschouw (i.t.t. het tokkievoedsel dat veel ouders hun kinderen tegenwoordig voorschotelen achter de tv), maar ik zou niet zo snel geneigd zijn tapas met een kostprijs van ¤0,50-¤1 per stuk aan mijn kinderen voor te schotelen.
pi_67168502
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 12:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
Oh, die tomaatjes met tonijn klinken goed! Die ga ik eens proberen.
De tomaatjes waren echt heel licht gedroogd hoor, je proefde echt nog een beetje de verse, frisse smaak van een gewone tomaat. Met een verder gedroogd tomaatje wordt het al snel erg scherp denk ik.
  woensdag 18 maart 2009 @ 13:33:13 #114
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_67168539
Er zijn dingen die ze lekkerder vindt dan andere dingen ja. Ze zaten we laatst bij De Jaren in Amsterdam en de boterham met kaas die ik bij me had kon ik mooi zelf opeten. Zij had veel liever mijn broodje met humus Nou is die daar ook wel erg lekker natuurlijk

Maar ook als ze er nu nog niet meer tevreden mee zou zijn zou ik haar alsnog alles gewoon laten proeven. Kinderen moeten vaak iets zo'n 10 keer proeven voordat ze een smaak kunnen waarderen en dus weten of ze het echt lekker vinden

Ik kom op internet trouwens ook flink veel Italiaanse tapas tegen. Bijvoorbeeld gevulde tomaatjes met basilicum en mozzarella. Kan je dat gewoon bij je normale tapas-hapjes doen of kan dat qua smaak niet?
pi_67168574
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 13:33 schreef Stiemie het volgende:

Ik kom op internet trouwens ook flink veel Italiaanse tapas tegen. Bijvoorbeeld gevulde tomaatjes met basilicum en mozzarella. Kan je dat gewoon bij je normale tapas-hapjes doen of kan dat qua smaak niet?
Wat versta je onder normale tapas? Ik vind tapas doorgaans wel vrij mediterraan, het meeste combineert prima met elkaar
  woensdag 18 maart 2009 @ 13:34:39 #116
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_67168588
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 13:34 schreef Casparovvv het volgende:

[..]

Wat versta je onder normale tapas?
meer de originele spaanse hapjes
pi_67182863
Spaanse gehaktballetjes

Ingrediënten:

500 gram kalfsgehakt

1 ui

3 teentjes knoflook

Peterselie, paprika poeder en zout

1 ei en paneermeel

Olijf olie

Tomaten saus

Bereiding:

Snipper de ui, hak het knoflook en de peterselie in kleine stukjes. Meng vervolgens het geheel met het gehakt. Voeg zout en paprikapoeder toe en maak kleine balletjes van ongeveer 4 cm. Bak de balletjes in olijf olie, draai ze regelmatig om.

Bereid de tomatensaus voor en voeg de balletjes toe.

Laat de saus koken, neem van het vuur en laat alles intrekken.

Warm opdienen.
  vrijdag 20 maart 2009 @ 16:41:27 #118
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_67243430
Change of plan! Volgende week verzorg ik een dinertje, het zou zomaar toch tapas kunnen worden!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  maandag 23 maart 2009 @ 16:30:20 #119
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_67328351
Nou het tapas-etentje was erg geslaagd!

We hadden het volgende gemaakt:
-Kip in honing-mosterd-dressing
- wraps met roomkaas, komkommer, paprika en zongedroogde tomaat
- tortilla met paprika
- gehaktballetjes in tomatensaus
- tonijnsalade

en verder hadden we er turks brood met aioli, auberginesalade en olijven bij gekocht

We hadden wel nog veel over maar dat hebben we de dag daarna met een zak patatjes erbij opgegeten. Onze dochter vond de gehaktballetjes, de aioli, de tortilla en de wraps het lekkerst. Vond ik wel grappig want ik vond de aioli zelf veel te sterk. De andere kindjes hebben vooral olijven, gehaktballetjes en wraps gegeten.
  dinsdag 24 maart 2009 @ 15:32:32 #120
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_67359565
Klinkt lekker Stiemie!

Ik ga vrijdag dus tapas maken, en heb nu 16 dingen op de lijst staan!
We zijn met zijn vieren, waaronder 1 vegetariër en 1 zwangere, dus niet alles mag voor iedereen.
Er kan gelukkig wel veel van tevoren gemaakt worden, zodat we de middag/avond zelf niet als gekken hoeven te werken.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  woensdag 25 maart 2009 @ 07:34:20 #121
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_67381555
Tapas

Regelmatig eten we dat met vrienden, heerlijk eerst de hele dag lekker in de keuken tutten en dan de hele avond eten en Corona's.\

De meeste recepten zijn al genoemd, maar ik maak ook vaak mini pannekoejes. (10cm doorsnee ofzo)
lekker hartig met verse basilicum, knoflook, gedroogde tomaatjes, tijm erdoor. Ook lekker als ze koud zijn. Oprollen en ff door de knoflook dip halen
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')