abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 8 februari 2007 @ 16:53:05 #251
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_46110952
Ja maar, ja maar.

MSX is van..... Microsoft......

.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_46111019
Nu ga ik even de n00b uithangen hè, wat is vi en Emacs?
eMac van Education Mac van Apple of?
  Redactie Sport donderdag 8 februari 2007 @ 17:00:02 #253
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_46111240
vi is een text-editor onder linux
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_46111413
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 17:00 schreef dennistd het volgende:
vi is een text-editor onder linux
vi is er voor alle Unixen (toen het gemaakt werd bestond Linux nog niet eens) en ook voor Windows, OS/2, DOS etc.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 8 februari 2007 @ 17:11:12 #255
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_46111662
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 17:04 schreef Bigs het volgende:

[..]

vi is er voor alle Unixen (toen het gemaakt werd bestond Linux nog niet eens) en ook voor Windows, OS/2, DOS etc.
en in dat tijdperk is het ook blijven hangen
pi_46111684
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 11:29 schreef slakkie het volgende:

[..]

Zelfde hardware, zelfde services die draaien: Unix server zit zich te vervelen, terwijl de Windows server zich in het zweet loopt werken omdat ie de hoeveelheid verzoeken niet aankan.
dan heb je imho je windows server niet goed geconfigureerd...
pi_46111893
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 16:38 schreef HeatWave het volgende:
dat werkte ook erg goed ja .

Maar echt, die XMB interface is zo simpel, had dat ding 3 sec uit de doos, nooit 1 sec een handleiding nodig . Briljant.
En wat telefoons betreft blijft de Ericsson R380W heersen:

Zo simpel, en alles met touchbediening.
pi_46111944
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 17:11 schreef mschol het volgende:
dan heb je imho je windows server niet goed geconfigureerd...
Pleonasme, een Windows server is niet goed te configureren.

[ Bericht 4% gewijzigd door slakkie op 08-02-2007 17:23:42 ]
pi_46112642
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 17:18 schreef slakkie het volgende:

[..]

Pleonasme, een Windows server is niet goed te configureren.
Onzin.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_46113129
hahah ik zie het alweer mijn topic (naja mijn... ) is een regelrechte hit
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
  donderdag 8 februari 2007 @ 18:56:44 #261
84926 WyriHaximus
Release the hounds smithers!
pi_46115041
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 17:11 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

en in dat tijdperk is het ook blijven hangen
Helaas wel , daarom hou ik liever van emacs.
phluphy for president!
  donderdag 8 februari 2007 @ 19:49:31 #262
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_46117075
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 16:28 schreef HeatWave het volgende:
Oh, niets kan op tegen PSP OS . Wat een eenvoud en logica .
Sony

OS X > Wii OS >>>>>>>> *

Het Wii OS. Simpel, duidelijk, net.
"A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
  donderdag 8 februari 2007 @ 22:28:36 #264
84926 WyriHaximus
pi_46122994
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 19:49 schreef Tomasso het volgende:

[..]

Sony

OS X > Wii OS >>>>>>>> *

Het Wii OS. Simpel, duidelijk, net.
Wii menu is wel goed simpel en makelijk idd !
quote:
phluphy for president!
pi_46123170
quote:
dat soort mensen hebben:
a) te veel geld
b) geen leven
c) en zijn ook nog media geil...
pi_46126035
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 22:33 schreef mschol het volgende:

[..]

dat soort mensen hebben:
a) te veel geld
b) geen leven
c) en zijn ook nog media geil...
Wedden dat hij gelijk hierna naar de mac store liep om een gele Macbook te kopen
pi_46126055
Er zijn geen gele macbooks te koop.
pi_46126244
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 23:45 schreef TwyLight het volgende:
Er zijn geen gele macbooks te koop.
Nee klopt maar bij mac hebben ze bij sommige Macbooks iets ingebouwd dat ze na en aantal weken geel worden. Die van mij ook. Dat is net als die tandeborstels die bij warm water van kleur veranderen Weer iets origineels van Apple

pi_46126328
iYellow heet dat
pi_46126605
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 23:54 schreef TwyLight het volgende:
iYellow heet dat
Hebben ze niet bij Windows....
pi_46126667
Nee daar heet het iYellaw
pi_46126786
Met "WOW" effect
  vrijdag 9 februari 2007 @ 00:10:35 #273
84926 WyriHaximus
pi_46126799
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 00:05 schreef TwyLight het volgende:
Nee daar heet het iYellaw
YSOD !
phluphy for president!
pi_46126892
het heet trouwens Yellow Live in Windows
pi_46126956
pi_46127029

Yellow Live Pokémon Edition

Die is uiteraard duurder dan de normale want dat hoort zo bij Windows

[ Bericht 3% gewijzigd door DutchErrorist op 09-02-2007 00:25:26 (foutje) ]
  vrijdag 9 februari 2007 @ 00:26:49 #277
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_46127253
In 1986 had Apple een marktaandeel van 16%.
In 1990 had Apple een marktaandeel van 9%
In 1999 had Apple een marktaandeel van 5%
In 2004 had Apple een marktaandeel van 3,7%
In 2006 had Apple een marktaandeel van 4,8%

Ze doen 20 jaar lang iets goed fout....... alleen in 2006 zegen ze een kleine winst ten opzichte van vorige jaren. Apple on the rebound na 20 jaar constant verlies in marktaandeel?
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_46127447
Je kunt niet zeggen dat ze marktaandeel verloren hebben, eerder dat ze weggedrukt zijn
pi_46127580
maar ze hebben wel hun marktaandeel verloren ook al zijn ze weg gedrukt...
pi_46127698
In 1986 was de concurrentie veel kleiner. In 1990 konden 'IBM' pc's al een stuk meer dan in 1986 en die trend is alleen maar verder doorgetrokken.

Het marktaandeel geeft wel een vertekend beeld. Als je naar absolute aantallen kijkt dan zul je zien dat Apple het juist wel beter is gaan doen, aangezien de markt in de afgelopen tien jaar vertienvoudigd is.
pi_46128062
in 2006 zijn 50% van alle macs die verkocht zijn, verkocht aan mensen die er nog nooit een hebben gehad.
pi_46128148
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 01:08 schreef TwyLight het volgende:
in 2006 zijn 50% van alle macs die verkocht zijn, verkocht aan mensen die er nog nooit een hebben gehad.
bron?
pi_46128171
Zei steve in een keynote, weet niet zeker meer welke volgens mij niet die van macworld maar die daar voor.
  vrijdag 9 februari 2007 @ 01:31:51 #284
65490 whoops
Home is where the heart is...
pi_46128360
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 00:10 schreef DutchErrorist het volgende:
Met "WOW" effect
Windows lijkt met die slogan (of 'tag') nog veel meer op het spelletje dat het eigenlijk is... En waar te veel mensen verslaafd aan zijn...
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
pi_46129733
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 01:17 schreef TwyLight het volgende:
Zei steve in een keynote, weet niet zeker meer welke volgens mij niet die van macworld maar die daar voor.
[tweakers-mode]
"Wij van wc-eend..."
[/tweakers-mode]
  vrijdag 9 februari 2007 @ 08:29:58 #286
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_46130146
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 01:08 schreef TwyLight het volgende:
Dat resultaat behaalde de IBM PC ook al in de jaren 80..... Toen iedereen zijn Comodore 64 en MSX verving door een PC
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_46130298
Ik heb gister trouwens Vista zien draaien op een bak van een collega van me (developer van onze installers): "Tis dat ik Vista moet draaien, maar anders had ik het niet gedaan". Hij was al 3 weken bezig om Vista aan de praat te krijgen, allerlei problemen met hardware die waarmee hij moest testen, ISDN kaarten die niet of slecht ondersteund waren, idem voor andere type modems.

We hadden het ff kort over dat Vista het nieuwe default Windows OS is.. We kwamen tot de conclusie dat de consument dom is, MS arrogant (aangezien ze weten dat veel hardware nog niet goed ondersteund is en toch Vista uitbrengen). Enige wat ik impressive vond was Win-Tab. Ow, de de nieuwe manier waarop je kan kiezen hoe je explorer de contents laat zien (met zo'n schuifbalkje voor details, list, icons, big icons, etc etc). Verder, its Windows all over again.
pi_46130306
Jij bent echt dom, slakkie.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_46130322
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 08:45 schreef Jarno het volgende:
Jij bent echt dom, slakkie.
Jarno, the feeling is mutual.
pi_46130371
Ja, maar kom op, wat wil je nou? Je zegt zelf dat je collega vage ISDN kaarten aan het *testen* is, en dan moet Vista daar maar out of the box ondersteuning voor bieden? En sterker nog, aan de hand van die ene blik over z'n schouder kun je ook nog eens concluderen dat Vista in z'n totaliteit zuigt, dat alle gebruikers dom zijn, etc?

Jij bent echt het prototype van een arrogante, zelfingenomen helpdesk klootzak die wel even denkt te bepalen hoe de wereld in elkaar steekt. Wat je nu doet is echt precies hetzelfde als iemand die 5 minuten naar OS X kijkt en dan besluit dat alle Maccers dom zijn omdat het niet op Windows lijkt. Echt precies. De arrogantie straalt er gewoon vanaf.
pi_46130461
Voor freeware krijg je meer waar voor je geld dan voor dure betaalde shit.
Dus Linux , FF en zowel vi als emacs (al gebruik ik persoonlijk vi)

Alleen jammer dat in zo'n beetje elke computer shop je je hardware niet zonder windows kunt krijgen. Ja, het kán wel, alleen dan betaal je zo'n beetje net zo veel. Dus dan betaal je er wel voor maar krijg je alleen het cd'tje niet. Dus dan ben je gedwongen je eigen hardware te gaan samenstellen en zo.
Niet dat dat voor mij persé zo erg is, maar het staat brede user-acceptatie in de weg.
pi_46130474
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 08:59 schreef Schaduwtje het volgende:
Voor freeware krijg je meer waar voor je geld dan voor dure betaalde shit.
Jahoor. MySQL kan écht net zoveel als SQL Server 2005. Tuurlijk. Om maar wat te noemen.
pi_46130494
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 09:00 schreef Jarno het volgende:

[..]

Jahoor. MySQL kan écht net zoveel als SQL Server 2005. Tuurlijk. Om maar wat te noemen.
Nou, qua features per euro krijg je bij MySQL veel meer.

Maar zeg eens, welke features mis je precies in MySQL?
pi_46130507
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 08:51 schreef Jarno het volgende:
Ja, maar kom op, wat wil je nou? Je zegt zelf dat je collega vage ISDN kaarten aan het *testen* is, en dan moet Vista daar maar out of the box ondersteuning voor bieden? En sterker nog, aan de hand van die ene blik over z'n schouder kun je ook nog eens concluderen dat Vista in z'n totaliteit zuigt, dat alle gebruikers dom zijn, etc?

Jij bent echt het prototype van een arrogante, zelfingenomen helpdesk klootzak die wel even denkt te bepalen hoe de wereld in elkaar steekt. Wat je nu doet is echt precies hetzelfde als iemand die 5 minuten naar OS X kijkt en dan besluit dat alle Maccers dom zijn omdat het niet op Windows lijkt. Echt precies. De arrogantie straalt er gewoon vanaf.
Jarno, pak wat zakken zout, strooi die over mijn post en ga ff relativeren.

Tuurlijk ben ik als OS aanhanger niet positief over Windows. Denk je nou echt dat ik ga zeggen dat Windows goed is? Nee, dat zul je niet uit mijn mond en/of vingers zien komen.
Maar er zullen in de toekomst vast mensen zijn die Vista aanschaffen, die ons gaan bellen omdat hun ISDN kaart het niet meer doet... Wat mensen installeren moeten ze zelf weten, mocht dat Windows zijn, dan ben ik arrogant: ze hebben een verkeerde keuze gemaakt.
Ik werk met Windows, maar heb er een hekel aan, noem het beroepsdeformatie, maar over Windows kan ik positief zijn, maar ik wil het niet. Ja, ik ben arrogant t.o.v. Windows.

Het lijkt me overigens niks meer dan logisch dat producten ook backward compatible zijn. In sommige gevallen kan ik begrijpen dat er voor gekozen is niet meer backward compatible te zijn, maar als je een OS hebt gekocht, dan verwacht je ook als consument dat het werkt, de fabrikant moet het werkende krijgen (dat zijn je eigen woorden). Dus ook voor je ISDN kaartje - ik kan begrijpen dat je zegt, MS en de ISDN kaart fabrikant zijn er verantwoordelijk voor. Maar dat heb je niet gezegd.
pi_46130541
MySQL kan ook op grote schaal best goed gebruikt worden hoor.

Kijk maar hier. Toch niet de minste bedrijven/applicaties. Geloof me, in die cruciale (bijv bank-) applicaties waar MySQL niet voor gebruikt kan worden wordt MS-SQL ook niet gebruikt.

MySQL awards

2006:
  • Nokia, using MySQL Cluster to maintain real-time information about mobile network users.
  • flickr, Using MySQL in a Scale-out architecture to manage millions of photos and users.
  • NetQOS, embeds MySQL to manage the world's largest networks including Chevron, American Express and Boeing.

2005:
  • CNET Networks
  • Friendster, more than 85 million dynamic page views per day, able to support more than 1.5 billion MySQL queries per day
  • Wikipedia, more than 200 million queries and 1.2 million updates per day with peak loads of 11,000 queries per second
  • pi_46130559
    quote:
    Op vrijdag 9 februari 2007 09:04 schreef slakkie het volgende:

[..]

Denk je nou echt dat ik ga zeggen dat Windows goed is? Nee, dat zul je niet uit mijn mond en/of vingers zien komen.
    Dat zeg ik, gewoon bekrompen. Helaas stikt het in de IT van die mannetjes als jij. Mannetjes die niet kijken naar wat de beste oplossing voor de situatie is, maar die alleen maar blind "GRATIS! OS! LINUX!" kunnen roepen. Die, als een verkoper Outlook op z'n laptop wil hebben, fronsend en zuchtend beginnen te kreunen en met vage alternatieven als Thunderbird en Sunbird en weet ik veel aankomen. Die totaal niet weten wat de markt vraagt, maar alleen wat in *hun* ogen heilig is en niet openstaan voor alternatieven.

Ik heb, als Windows beheerder, meerdere malen Linux geadviseerd als platform voor bijv. mail of web toepassingen. Voor bepaalde paketten is MySQL vele malen interessanter als db-platform, voor andere weer totaal niet. Ik durf best te onderkennen dat Windows zijn zwakke punten heeft en dat Linux op bepaalde punten Windows dwars voorbij gaat.

Maar goed, blijf lekker plakken in je OS hoekje. Succes d'r mee!
    pi_46130646
    quote:
    Op vrijdag 9 februari 2007 09:09 schreef Jarno het volgende:

[..]

Dat zeg ik, gewoon bekrompen. Helaas stikt het in de IT van die mannetjes als jij. Mannetjes die niet kijken naar wat de beste oplossing voor de situatie is, maar die alleen maar blind "GRATIS! OS! LINUX!" kunnen roepen. Die, als een verkoper Outlook op z'n laptop wil hebben, fronsend en zuchtend beginnen te kreunen en met vage alternatieven als Thunderbird en Sunbird en weet ik veel aankomen. Die totaal niet weten wat de markt vraagt, maar alleen wat in *hun* ogen heilig is en niet openstaan voor alternatieven.
    De markt die vraagt om "Wat de boer niet kent dat vreet ie niet". Maar idd, Outlook is handiger als je de kalender functionaliteit wil gebruiken. Vooral met synchen en zo is het volwassener dan Sunbird. Maar dat komt nog wel; staat nog in zijn kinderschoenen. Qua mail-functionaliteit gebruik ik iig een stuk liever Thunderbird.

Open source mensen die niet open staan voor alternatieven. Het is meestal het alternatief.
    quote:
    als Windows beheerder
    Maar goed, ik proef uit je post wel een bak frustratie.
    Bang dat je je baantje kwijt raakt?
    pi_46130673
    quote:
    Op vrijdag 9 februari 2007 09:07 schreef Schaduwtje het volgende:

MySQL kan ook op grote schaal best goed gebruikt worden hoor.
    Kijk maar hier. Toch niet de minste bedrijven/applicaties.
    Je vergeet er dan alleen even bij te vermelden dat het dan al lang niet meer gaat over de generiek verkrijgbare gratis versie van MySQL. De basic versie alleen al kost 600 euro, tot 5 mille toe. Daar koop je al een aardige SQL Server voor.
    pi_46130698
    quote:
    Op vrijdag 9 februari 2007 09:15 schreef Schaduwtje het volgende:

Maar dat komt nog wel
    Ja, dat is het altijd in de OS wereld: het komt nog wel. Ooit. Ondertussen doen wij het vast met Windows, okay? .
    quote:
    Maar goed, ik proef uit je post wel een bak frustratie.
    Bang dat je je baantje kwijt raakt?
    Helemaal niet. OS zal het nooit maar dan ook nooit zo ver gaan schoppen als CS. Daar ben ik van overtuigd. Overigens beheer ik dus ook die 2 linux bakken hier, ik ben niet zo halstarrig en bekrompen om maar 1 tak van sport te kunnen en willen. Dus ik switch zo mee hoor.
    pi_46130733
    quote:
    Op vrijdag 9 februari 2007 09:15 schreef Schaduwtje het volgende:

De markt die vraagt om "Wat de boer niet kent dat vreet ie niet". Maar idd, Outlook is handiger als je de kalender functionaliteit wil gebruiken. Vooral met synchen en zo is het volwassener dan Sunbird. Maar dat komt nog wel; staat nog in zijn kinderschoenen. Qua mail-functionaliteit gebruik ik iig een stuk liever Thunderbird.

Open source mensen die niet open staan voor alternatieven. Het is meestal het alternatief.
    Amen.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')