quote:Op woensdag 7 februari 2007 18:04 schreef HPayne het volgende:
Wat een overdreven gedoe dat weeralarm. 5 tot 10 cm.
Dr moet minstens een halve meter vallen!!
5-10 cm zijn geen paar vlokjes meer ...quote:Op woensdag 7 februari 2007 18:08 schreef popolon het volgende:
Weeralarm bij een paar vlokjes sneeuw.
Dus niet...quote:Op woensdag 7 februari 2007 18:06 schreef TommyGun het volgende:
Ik wil sneeuw! Ik wil sneeuw! Yeahhhhhhhh
Hopelijk krijgt het zuiden het meest nu!
Stelt echt niet zoveel voor, raar dat 't KNMI altijd zo overdreven weet te reageren. Je zou hooguit een waarschuwing voor het verkeer kunnen geven.quote:Op woensdag 7 februari 2007 18:09 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
5-10 cm zijn geen paar vlokjes meer ...
Iedereen maakt kansquote:Op woensdag 7 februari 2007 18:11 schreef Bommel12 het volgende:
Ik zit in Wijhe..( tussen zwolle en deventer) maaken wij nog een beetje kans dan? :p
weet niet of dat handig isquote:Op woensdag 7 februari 2007 18:04 schreef Jodelaar het volgende:
Ik neem morgen vanaf me werk de trein naar Arnhem denk ik.
Yup, en alle weeralarmen smsjes heb ik nog in mijn mob staanquote:Op woensdag 7 februari 2007 18:16 schreef Bommel12 het volgende:
Weten we trouwens wel dat dit al wel het derde weeralarm is in dit jaar.?..het gaat erg snel zo..
tuukquote:Op woensdag 7 februari 2007 18:20 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ik heb em ook al binnen, om 18:18
Oja TT kan veranderd worden naar Weeralarm
quote:
alle drie op een donderdagquote:Op woensdag 7 februari 2007 18:16 schreef Bommel12 het volgende:
Weten we trouwens wel dat dit al wel het derde weeralarm is in dit jaar.?..het gaat erg snel zo..
Ja kloptquote:Op woensdag 7 februari 2007 18:28 schreef aloa het volgende:
[..]
alle drie op een donderdag
volgens Jan Visser![]()
Is 't ook een idee om 'Zware' naar aanleiding van de 5 tot 10 cm sneeuw te schrappen?quote:
Het weeralarm zegt 'zware' sneeuwvalquote:Op woensdag 7 februari 2007 18:39 schreef Arcee het volgende:
[..]
Is 't ook een idee om 'Zware' naar aanleiding van de 5 tot 10 cm sneeuw te schrappen?
quote:Het weeralarm wordt alleen gegeven wanneer aan bepaalde criteria wordt voldaan, hieronder een overzicht van de mogelijkheden die zijn gedefinieerd:
Bij sneeuw
Zware sneeuwval: > 5 cm/h over een groot gebied (provincie)
Moet mijn mannetje morgen ook naartoe. Hij kan er nog komen vóór de sneeuw en als hij is afgewerkt is de sneeuw alweer weg. Zoiets zal het wel zijn.quote:
Misschien bedoelen ze dit per uurquote:Op woensdag 7 februari 2007 18:35 schreef PizzaSalami het volgende:
Zware sneeuwval, 5-10 cm. Kom kom.
Er lag vanmorgen in Limburg meer sneeuw dan bij ons.quote:
Oeh mooiiii....quote:Op woensdag 7 februari 2007 19:00 schreef IedeK. het volgende:
[..]
Er lag vanmorgen in Limburg meer sneeuw dan bij ons.
[afbeelding]
Winter in Melleschet
Foto is vandaag gemaakt om 10,00 uur in het gehucht Melleschet,Vijlen,Limburg
![]()
Het gaat dan ook niet om de hoeveelheid sneeuw maar om het tijdsbestek waarin de sneeuw valt.quote:Op woensdag 7 februari 2007 18:05 schreef Bommel12 het volgende:
ben ik helemaal mee eens, voor 5 a 10 cm sneeuw geef je t0g geen weerALARM af !!!..
[..]
quote:Zware sneeuwval
Sneeuwval met een hoeveelheid van minstens 3 cm in 1 uur of minstens 10 cm in 6 uur over een gebied minstens ter grootte van het standaardgebied.
ik 18:02 al.quote:Op woensdag 7 februari 2007 18:20 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ik heb em ook al binnen, om 18:18
Oja TT kan veranderd worden naar Weeralarm
quote:KNMI geeft weeralarm af
Bron : Nu.nl
DE BILT - Het KNMI heeft woensdag een weeralarm afgegeven voor donderdag wegens hevige sneeuwval. Vanaf het zuiden zal een sneeuwgebied naar het noorden trekken.
Tijdens de avondspits zal de hevigste sneeuwval zijn, zo voorspelt het weerinstituut. Met name het midden van het land zal dan heel veel overlast ondervinden, maar ook in de rest van Nederland zal het dan sneeuwen.
Het KNMI denkt dat er tussen de 5 en 10 centimeter aan sneeuw kan vallen. De eerste sneeuwvlokken zullen in de loop van de ochtend in het zuiden van Nederland vallen. Het weerinstituut verwacht niet dat de ochtendspits grote problemen zal ondervinden.
"Misschien dat het zuiden iets heeft, maar de grootste sneeuwval komt later op de dag", aldus een woordvoerder.
Langdurig
Omdat het sneeuwfront zich traag beweegt, kan het "een landurige zaak worden", aldus de woordvoerder. Donderdag is een dag van sneeuw. Naar verwachting is de sneeuwpret vrijdag weer voorbij als een gebied met warme lucht over Nederland trekt.
Treinen
In verband met de verwachte barre weersomstandigheden halveren de NS en ProRail donderdag na de ochtendspits het aantal treinen in de Randstad en rond Utrecht. Een woordvoerder van ProRail heeft dat woensdagavond gezegd. De uitgeklede dienstregeling duurt tot na de avondspits.
Het besluit om de dienst uit te dunnen viel na overleg tussen de organisaties die zich met het spoor bezighouden. Door minder treinen te laten rijden, hopen de vervoerders de doorstroming op het spoor op gang te houden. Er worden verder meer storingsploegen stand-by gehouden en meer personeel ingezet op de stations.
Bron nu.nlquote:In verband met de verwachte barre weersomstandigheden halveren de NS en ProRail donderdag na de ochtendspits het aantal treinen in de Randstad en rond Utrecht. Een woordvoerder van ProRail heeft dat woensdagavond gezegd. De uitgekleedde dienstregeling duurt tot na de avondspits.
Het besluit om de dienst uit te dunnen viel na overleg tussen de organisaties die zich met het spoor bezighouden. Door minder treinen te laten rijden, hopen de vervoerders de doorstroming op het spoor op gang te houden. Er worden verder meer storingsploegen stand-by gehouden en meer personeel ingezet op de stations
Ze moeten juist méér treinen inzetten. Zitten al die reizigers die gaan stranden tenminste warm en droog ipv dat ze staan te kleumen op een stationquote:Op woensdag 7 februari 2007 20:04 schreef Hi_flyer het volgende:
De NS gooit alvast het bijltje er bij neer.
[..]
Bron nu.nl
ja, we zagen gisteren bij Den Haag dat het inderdaad veeel beter is om niet te waarschuwenquote:Op woensdag 7 februari 2007 20:06 schreef Freeflyer het volgende:
kolere hee, wat een drukte om niks...
vroegah viel er ook wel eens 5 tot 10 centimeter en toen ging het leven ook gewoon door. tegenwoordig hebben we dan te maken met een weeralarm met als gevolg dat iedereen hysterisch gaat doen.
als ik er uit moet morgen ga ik dus juist wel met de fiets, kan ik mooi om die geslipte auto's heen rijden!quote:Op woensdag 7 februari 2007 18:24 schreef Suijk het volgende:
Ik zal m'n baas bellen dat ik niet naar m'n werk kom fietsen.
Elk excuus is goed voor de NS tegenwoordigquote:Op woensdag 7 februari 2007 20:06 schreef MaLo het volgende:
[..]
Ze moeten juist méér treinen inzetten. Zitten al die reizigers die gaan stranden tenminste warm en droog ipv dat ze staan te kleumen op een station
Ik ook, wetend dat ik voor lul sta.quote:Op woensdag 7 februari 2007 20:48 schreef DR34M3R het volgende:
Ik ben dol op sneeuw
![]()
sneeuwballen gooien, inpeperen, ik word dan weer helemaal kind
Zou het spoor ook niet beter begaanbaar blijven als je juist meer treinen laat rijdenquote:Op woensdag 7 februari 2007 20:06 schreef MaLo het volgende:
[..]
Ze moeten juist méér treinen inzetten. Zitten al die reizigers die gaan stranden tenminste warm en droog ipv dat ze staan te kleumen op een station
Lijkt mij ook. Maar goed, wat voor heel Nederland logisch lijkt is voor de NS onlogisch en andersom.quote:Op woensdag 7 februari 2007 21:31 schreef Againzender het volgende:
[..]
Zou het spoor ook niet beter begaanbaar blijven als je juist meer treinen laat rijden
Dus geven ze maar een alarm.quote:Op woensdag 7 februari 2007 22:17 schreef Lariekoek het volgende:
Als er geen weeralarm wordt uitgegeven dan gaat iedereen weer zeuren dat ze in de file stonden, of vast stonden op een of ander station.
Dat, en nieuwssites en een F5-knop ready for actionquote:Op woensdag 7 februari 2007 22:10 schreef DarkElf het volgende:
zo iedereen voorbereid?
dekentje, thermoskan koffie/thee, astronautenvoer, energybars, flaskje cognac, sigaretten, boeken, wc papier etc etc?![]()
Er zijn genoeg zeikerds die anders op het KNMI gaan zeiken als ze hem niet afgeven.quote:
Als dat stelletje mislukte stokers hun werk gewoon zouden doen, zou je mij niet horen.quote:
en getankt hebben, zodat je lekker de nacht doorkan pruttelen met de verwarming aanquote:Op woensdag 7 februari 2007 22:25 schreef popolon het volgende:
Vergeet de radio op batterijen niet.
Wat als er nou echt reden is voor een 'alarm'? Hoe gaan ze dat dan noemen?quote:Op woensdag 7 februari 2007 22:25 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Er zijn genoeg zeikerds die anders op het KNMI gaan zeiken als ze hem niet afgeven.
De gebeurtenis voor morgen voldoet gewoon aan de eisen die gelden voor een weeralarm. Dus waarom zouden ze hem dan niet afgeven? Dat jij en vele andere Nederlanders zich er niks van aantrekken dat is prima, maar niet achteraf gaan zeuren dan
Dan gaan we allemaal dood!quote:Op woensdag 7 februari 2007 22:33 schreef popolon het volgende:
[..]
Wat als er nou echt reden is voor een 'alarm'? Hoe gaan ze dat dan noemen?
Niemand neemt dit toch serieus als een woord als alarm zo misbruikt wordt.
't Is heel simpel: Minder hard rijden, wat eerder (of later) van huis en goed opletten. En vergeet de bovenstaande tips van DarkElf niet.
op zich sla je wel de spijker op de kop: wij zijn gewoon niet gewend aan sneeuw hierquote:
Ik denk dat zeeland (vooral in de ochtend) zoiezo wel verzekerd is van sneeuw, niet ?quote:Op woensdag 7 februari 2007 22:32 schreef Jodelaar het volgende:
Lage druk is iets zuidelijker volgens de nieuwe runs, dat zou betekenen sneeuw boven Zeeland. Misschien zelfs hele land, mooie nogaps run van net.
Tja dat ze het alarm noemen... vind ik ook wat te ver gaan.quote:Op woensdag 7 februari 2007 22:33 schreef popolon het volgende:
Wat als er nou echt reden is voor een 'alarm'? Hoe gaan ze dat dan noemen?
Niemand neemt dit toch serieus als een woord als alarm zo misbruikt wordt.
't Is heel simpel: Minder hard rijden, wat eerder (of later) van huis en goed opletten. En vergeet de bovenstaande tips van DarkElf niet.
Kijk, dit vind ik nu een mooi plaatje. Volgens dit plaatje is het 's ochtends als ik naar mn werk ga goed weer en als ik 's middags weer naar huis ga ook.quote:Op woensdag 7 februari 2007 22:40 schreef axz0l het volgende:
[..]
Ik denk dat zeeland (vooral in de ochtend) zoiezo wel verzekerd is van sneeuw, niet ?
Afgaande op dit .gif'je:
[afbeelding]
correct me if i'm wrong..
Dan zijn we er uit.quote:Op woensdag 7 februari 2007 22:43 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Tja dat ze het alarm noemen... vind ik ook wat te ver gaan.
Je moet het natuurlijk ook meer zien als een waarschuwing.
ja, normaal moeten we het met foto's van jouw straat doen, nu krijgen we misschien ook eens wat!quote:Op woensdag 7 februari 2007 22:46 schreef popolon het volgende:
[..]
Dan zijn we er uit.
Ik vind het wel leuk dat Nederland toch nog even wat sneeuw meepakt.
Ik zie niks?quote:Op woensdag 7 februari 2007 22:48 schreef MrJones het volgende:
Hm, de intensiteit neemt toch wel aardig af boven Nederland als ik dat zo zie?
Volgens mij was ik toen ook op de fiets. Het was een beetje door de sneeuw heen ploegen soms, maar dat is best wel leuk eigenlijk!quote:Op woensdag 7 februari 2007 22:52 schreef SpeedyGJ het volgende:
Het zijn maar verwachte radarbeelden hoor, bij zulke fronten moet je sneeuw nooit onderschatten, 2 maart 2005 verwachte men toen 10cm terwijl op sommige plekken 5X zo veel viel
idd, het is maar een verwachting, en ook nog eens van de Duitsers, die kijken meestal niet zover naar het westen (wat het weer betreft dan).quote:Op woensdag 7 februari 2007 22:52 schreef SpeedyGJ het volgende:
Het zijn maar verwachte radarbeelden hoor, bij zulke fronten moet je sneeuw nooit onderschatten, 2 maart 2005 verwachte men toen 10cm terwijl op sommige plekken 5X zo veel viel
door verse, niet aangereden, sneeuw kan je prima fietsen! Toen in 2005 ging het ook goed, behalve toen ik een bocht wilde maken: door de dikte van het sneeuwdek ging ik gewoon rechtdoor, kreeg mijn stuur niet goed opzijquote:Op woensdag 7 februari 2007 22:54 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Volgens mij was ik toen ook op de fiets. Het was een beetje door de sneeuw heen ploegen soms, maar dat is best wel leuk eigenlijk!
Heb ik ook door heen gereden door zoon massa sneeuw.. alleen niet door sneeuw val maar door lawinequote:
Hadden we dat nu ook maar.quote:Op woensdag 7 februari 2007 22:52 schreef SpeedyGJ het volgende:
quote:Op woensdag 7 februari 2007 22:54 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Volgens mij was ik toen ook op de fiets. Het was een beetje door de sneeuw heen ploegen soms, maar dat is best wel leuk eigenlijk!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |