Heb jij al meer gehoord van de fluisteraar Anitra eigenlijk?quote:Op donderdag 15 februari 2007 19:21 schreef Anitra het volgende:
Bar misschien een keertje langs gaan? Het klinkt raar, maar als het je een goed gevoel geeft dan moet er zeker een keertje heen. Ik geloof wel degelijk dat hij om je heen is.
Wat een bijzondere ervaring!quote:Op donderdag 15 februari 2007 19:21 schreef _Bar_ het volgende:
Ik weet het niet, vind het appart en ergens ook wel heel "eng" en toch is mijn nieuwschierigheid toegenomen.
Hoe kan die mevrouw weten over Thijs, hoe kan ze het weten van die vogel...
We hebben het ook nog even gehad over zieltjes die van boven ouders uitkiezen die er samen sterk genoeg voor zijn, en dan een paar keer opnieuw geboren worden...
Ik zat net zoiets te typen, ik sluit me hier helemaal bij aanquote:Op vrijdag 16 februari 2007 09:56 schreef YPPY het volgende:
Siem stond hier in de krant, daar schrok ik toen al van, zo jong nog. Voor jou natuurlijk extra moeilijk Bluezz. Sterkte straks.
Pluph ook heel veel sterkte. Het lijkt me zo ontzettend confronterend om daar weer te staan, maar dan voor een ander kindje. Misschien komt het allemaal wel terug ook.
Bizar iets Bar. Vreemd zeg, maar misschien de moeite waar erop terug te komen.
Zou wel bijzonder zijn Humpeltje als de derde nu zou komen. Maar wel moeilijk voor jou lijkt me. Of je hebt iets positiefs om naar uit te kijken, ik weet niet wat je het beste kunt hebben. Sterkte met deze dagen.
Fijn dat het zo gegaan is, klinkt zo raar, "fijn". De herinnering aan een uitvaart blijft levenslang bij je. Is zo fijn om er met een "goed gevoel" op terug te kunnen kijken.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 15:54 schreef Bluezz het volgende:
Was erg indrukwekkend en ook mooi, in de schouwburg van Gorinchem.
quote:You're beautiful so silently
It lies beneath a shade of blue
It struck me so violently
When I looked at you
But others pass, they never pause
To feel that magic in your hand
To me you're like a wild rose
They never understand why
I cried for you
When the sky cried for you
And when you went
I became a hopeless drifter
But this life was not for you
Though I learned from you
That beauty need only be a whisper
I'll cross the sea for a different world
With your treasure, a secret for me to hold
In many years they may forget
This love of ours or that we met
They may not know
How much you meant to me
I cried for you
And the sky cried for you
And when you went
Without you now I see
How fragile the world can be
And I know you've gone away
But in my heart you'll always stay
I cried for you
And the sky cried for you
And when you went
Nou, meid, daar moet je van genieten! Dat heb je keihard nodig!quote:Op vrijdag 16 februari 2007 20:07 schreef _Bar_ het volgende:
Ik weet gewoon niets te zeggen vandaag... sterker nog voel me ongemakkelijk omdat ik straks 2 dagen achter elkaar ga feesten, en vanavond alvast inborrelen....
Hij zei het zo :quote:Op vrijdag 16 februari 2007 22:51 schreef phluphy het volgende:
Bluezz, fijn dat het zo'n mooie herdenking was. Ik vind het gigantisch dapper van je neef dat hij het heeft kunnen opbrengen om zo'n toespraak te houden. Jeroen heeft het op Danyel's begrafenis ook gedaan, ik vond dat zo knap. We hadden het er vandaag nog over, dat hij zo blij is dat hij dat gedaan heeft. Een persoonlijker afscheid en eerbetoon kan ik me haast niet voorstellen. Ik denk dat het bij het verwerkingsproces bij je neef nog van veel waarde zal blijken te zijn.
Heel tegenstrijdig inderdaad, maar wat ontzettend fijn dat jullie je zo goed voelen tussen deze mensen die hetzelfde hebben meegemaaktquote:Onze dag stond in het teken van heel veel (tegenstrijdige) gevoelens. Afscheid nemen, verdriet, beelden en herinneringen van Danyel's begrafenis die terugkwamen. Maar ook warme momenten, veel fijne mensen gezien, allemaal mensen uit het "epilepsie circuit": ouders, verpleging, therapeuten. Er was zo'n uitgesproken saamhorigheid, het voelde als thuiskomen.
Ook nog 2 ex-groepsgenootjes van Danyel gezien (die inmiddels weer thuis wonen). Heerlijk om zo'n kleintje weer te knuffelen, voelen, ruiken, aaien, geruststellen. Het bracht wel onmiddellijk een stuk fysiek gemis van Danyel naar boven, maar toch was het fijn.
Wat een indrukken! Dat wat je schrijft over thuiskomen, die saamhorigheid, lijkt me heel fijn. Ik mis dat soms wel, bij ons was het zo plotseling, zo onverwacht. Wat Esmée had, was zo extreem zeldzaam. Heb zo veel gezocht naar hersenontsteking, maar het komt al bijna niet bij kinderen voor. Zeker de auto-immuun vorm niet.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 22:51 schreef phluphy het volgende:
Onze dag stond in het teken van heel veel (tegenstrijdige) gevoelens. Afscheid nemen, verdriet, beelden en herinneringen van Danyel's begrafenis die terugkwamen. Maar ook warme momenten, veel fijne mensen gezien, allemaal mensen uit het "epilepsie circuit": ouders, verpleging, therapeuten. Er was zo'n uitgesproken saamhorigheid, het voelde als thuiskomen.
Ook nog 2 ex-groepsgenootjes van Danyel gezien (die inmiddels weer thuis wonen). Heerlijk om zo'n kleintje weer te knuffelen, voelen, ruiken, aaien, geruststellen. Het bracht wel onmiddellijk een stuk fysiek gemis van Danyel naar boven, maar toch was het fijn.
Oh wat is de site ongelooflijk mooi geworden.quote:
Heb de liedjes gelijk de dag na de uitvaart opgezet. Het waren niet alleen de lievelingsliedjes van Es, maar ook van Veer. Was heftig de eerste keer, nu voelt het alleen maar fijn en heel vertrouwd.quote:Op zondag 18 februari 2007 17:01 schreef phluphy het volgende:
Ik heb nog géén der cd'tjes kunnen draaien sinds Danyel is overleden.
Ik ben blij met de positieve reacties, ik ben creatief niet zo sterk dus was nogal onzeker over de site.![]()
Het is voor de verwerking echt een enorm positieve bijdrage geweest om hiermee bezig te zijn.
Een aanrader voor de lotgenoten.![]()
Op de begrafenis van Ruben eergisteren, zong dezelfde zangeres. "in de maneschijn" heeft ze (gelukkig?) niet gezongen, wel "slaap kindje slaap". Ik heb van de gelegenheid gebruik kunnen maken haar nog een keer persoonlijk te bedanken voor haar bijdrage op Danyel's begrafenis. Ze heeft inmiddels zelf ook een baby als het goed is.quote:Op zondag 18 februari 2007 20:25 schreef snoopy het volgende:
En over die liedjes, ik dacht dat ik na de begrafenis van Danyel nooit meer naar 'in de maneschijn' kon luisteren. Maar als ik het nu hoor denk ik altijd aan Danyel en dat is eigenlijk wel een mooi idee.
quote:Op donderdag 22 februari 2007 12:46 schreef mama_van_pepijn het volgende:
Kindje van drie
hoe had je er nu uitgezien?
Kindje van drie
had je al kunnen fietsen misschien?
Kindje van drie
zou je blonde haartjes hebben gekregen?
Kindje van drie
hoeveel had je nu moeten wegen?
Kindje van drie
ik hou zoveel van jou
Het doet dan ook verschrikkelijk veel pijn
dat je nooit een kindje van drie zult zijn
Lieve Zagreb met die vrouw zal ikniet zo snel gaan praten over Thijs of over het helegebeuren althans nu nog niet, zolang ik het nog niet kan plaatsen, of er nog niet klaar voor ben, wil ik me niet te veel inladen met mensen die schijnbaar wel dat kontackt kunnen leggen met overledenen.quote:Op woensdag 21 februari 2007 12:28 schreef zagreb het volgende:
waar ik me over verbaasde was het verhaal van Bar.....over dat vogeltje....Bar ga met die vrouw s prten, wat een mooi bericht....
en Bar...... voel je niet schuldig om te genieten...volgens mij is dat lieve ventje gewoon in jouw buurt.![]()
groetjes, van oma...zagreb.
Wat vervelend Bar. Jullie hebben bij mijn bezoek nog over hem verteld. Veel sterkten voor jullie allenquote:Op donderdag 22 februari 2007 19:25 schreef _Bar_ het volgende:
En momenteel komt er aardig terug wat boven drijven, omdat we een aantal uur geleden te horen hebben gekregen dat de vader van een heel goede vriend van ons is overleden.
Tis ook moeilijk, Thijs heeft in elk geval binnekort weer gezeldschap van een heel fijn iemand.quote:Op donderdag 22 februari 2007 19:32 schreef mama_van_pepijn het volgende:
[..]
Wat vervelend Bar. Jullie hebben bij mijn bezoek nog over hem verteld. Veel sterkten voor jullie allen![]()
En wat heb je dat mooi gezegd over hoe ik voor me moet zien dat Pepijn en William daarboven samen ook een feestje bouwen.
Bijzonder ook omdat ik zelf wel eens denk aan een beeld waarbij Pepijn op een driewieler door de wolken heen fietst.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |