abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 22 januari 2002 @ 11:48:28 #1
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_2896054
Ga voor de gein eens kijken op http://www.omroep.nl/avro/
, opsporing verzocht uitzending 21 januari 2002.

Ik denk dat je onderhand niet chargeert als je stelt dat 80 % van de misdrijven in Nederland voor rekening komt van Marokkanen, Turken, Antillianen en Surinamers. Triest, diep triest. En dan hoop ik voor hun dat dat steeds door een zelfde selecte groep dwazen gebeurt, want anders is de situatie nog veel erger.

Of Pim F. er daadwerkelijk wat aan kan doen betwijfel ik, maar duidelijk is dat we met Paars hier niet mee verder komen. Nederland wankelt langs de afgrond.

De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  dinsdag 22 januari 2002 @ 11:48:59 #2
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_2896055
yawn

V.

Ja inderdaad, V. ja.
pi_2896101
quote:
Op dinsdag 22 januari 2002 11:48 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

Ik denk dat je onderhand niet chargeert als je stelt dat 80 % van de misdrijven in Nederland voor rekening komt van Marokkanen, Turken, Antillianen en Surinamers. Triest, diep triest. En dan hoop ik voor hun dat dat steeds door een zelfde selecte groep dwazen gebeurt, want anders is de situatie nog veel erger.

Of Pim F. er daadwerkelijk wat aan kan doen betwijfel ik, maar duidelijk is dat we met Paars hier niet mee verder komen. Nederland wankelt langs de afgrond.

Is er tenminste 1 plek waar de multi-culturele samenleving werkt. In de gevangenis.
En Pim lijkt mij zeker het proberen waard.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_2896137
Ach, er zijn ook genoeg autochtonen die misdaden plegen.
  dinsdag 22 januari 2002 @ 12:00:17 #5
10888 Kayuk
Home away from home
pi_2896154
*deze reactie is w.s. ontopic in elk allochtonentopic*

Ik geloof niet dat Dhr. Fortuyn iets aan dit probleem kan doen. Geen enkele partij kan dit alleen, en het grootste probleem in de Nederlandse politiek is dat partijen té voorzichtig zijn met het ventileren van hun mening. Ze proberen vaak op één lijn te zitten met de stellingen van andere partijen omdat ze heel goed weten dat ze er morgen weer mee moeten samenwerken.

Een concrete oplossing voor de toenemende immigrantenproblematiek in Nederland zou zijn:

* Verscherpde asielwetgeving handhaven en verder verscherpen
* Grenzen sluiten voor economische immigranten
* Grenzen sluiten voor gezinshereniging
* Criminele buitenlanders bij de eerste misstap uitwijzen
* Mensen die na een periode van 3 jaar niet zijn ingeburgerd uitwijzen
* Allochtonen die inmiddels een verblijfsvergunning hebben alsnog of opnieuw een inburgeringsexamen afnemen. Halen zij dit niet, alsnog uitwijzen.
* Immigranten zelf (een deel van) de kosten voor deze cursussen laten betalen.

Het lijkt simpel, en het kan ook simpel zijn als de politiek er als één partij mét ballen voor gaat.

pi_2896178
quote:
Op dinsdag 22 januari 2002 11:58 schreef Gaston het volgende:
Te veel bedoel je hier zeker?

Althans, dat mag ik toch hopen?

dinsdag 22 januari 2002 @ 12:04:06 #7
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_2896189
quote:
Op dinsdag 22 januari 2002 11:58 schreef Gaston het volgende:
Binnen 10 minuten.

Volgende keer binnen de 9 ok?

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
pi_2896199
quote:
Op dinsdag 22 januari 2002 12:00 schreef Kayuk het volgende:

* Allochtonen die inmiddels een verblijfsvergunning hebben alsnog of opnieuw een inburgeringsexamen afnemen. Halen zij dit niet, alsnog uitwijzen.

Helemaal mee eens, maar hier durven de huidige partijen niet eens over na te denken. LN kan dit hopelijk bespreekbaar maken. Zodat na een aantal jaar de huidige partijen deze ideeen in beleid kunnen omzetten.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_2896221
Ik bedoelde dat autochtonen meestal een hoger inkomen/opleiding hebben en dus het soorten misdaden plegen die niet in Opsporing Verzocht te zien zijn, zoals fraude en oplichting.
pi_2896259
quote:
Op dinsdag 22 januari 2002 12:07 schreef Gaston het volgende:
Ik bedoelde dat autochtonen meestal een hoger inkomen/opleiding hebben en dus het soorten misdaden plegen die niet in Opsporing Verzocht te zien zijn, zoals fraude en oplichting.
Hoe kom je daar bij?
Lachen is gezond :D!
  dinsdag 22 januari 2002 @ 12:14:41 #11
4681 kasper
Pecunia non olet
pi_2896277
quote:

Wat een lariekoek!

Zwarte Piet, wie kent 'm niet?
pi_2896290
quote:
Op dinsdag 22 januari 2002 12:05 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Helemaal mee eens, maar hier durven de huidige partijen niet eens over na te denken. LN kan dit hopelijk bespreekbaar maken. Zodat na een aantal jaar de huidige partijen deze ideeen in beleid kunnen omzetten.

Als jij 1,2,3 denkt dit te kunnen oplossen waarom ga je dan de politiek niet in? Die Pim is niet eens een echte man om een debat te kunnen voeren. Alleen kreten uitroepen zonder iets eraan te kunnen doen. En jij gelooft hem ook.
  Overall beste user 2022 dinsdag 22 januari 2002 @ 12:18:23 #13
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_2896314
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 22 januari 2002 @ 12:18:26 #14
3647 B.R.Oekhoest
pi_2896315
quote:
Bedrijfsfraude /creatieve accountancy bedoel je? Tja, dat zou wel eens kunnen kloppen. Kruimel-oplichting daarentegen denk ik eerlijk gezegd niet.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  dinsdag 22 januari 2002 @ 12:18:26 #15
20472 Gaston
zzz.zzz.zzz
pi_2896316
quote:
Op dinsdag 22 januari 2002 12:14 schreef kasper het volgende:
Wat een lariekoek!
Wanneer heb jij voor het laatst een Turk aandelen met voorkennis zien verkopen?
pi_2896337
quote:
Op dinsdag 22 januari 2002 12:18 schreef Gaston het volgende:

[..]

Nu loop jij de boel om te draaien...
Lachen is gezond :D!
  dinsdag 22 januari 2002 @ 12:23:21 #17
3647 B.R.Oekhoest
pi_2896364
Volkskrant 22 januari:

Jonge berovers hebben Rotterdam in de greep
22 januari 2002

- Van onze verslaggever Ron Meerhof

Het aantal straatroven in Rotterdam stijgt explosief. De daders worden jonger - 10 jaar is geen uitzondering - en gebruiken steeds meer geweld. De eerste cijfers over de afgelopen jaren duiden erop dat Rotterdam aan de vooravond staat van 'Amsterdamse toestanden'.

Traditioneel voert de hoofdstad de lijst van aantallen straatroven aan met jaarlijks zo'n vierduizend aangiften aan het einde van de jaren negentig. In 2001 deden echter alleen al in het district Rotterdam-Centrum ruim 1200 mensen aangifte van berovingen op straat.

Daarbij komt het frequente gebruik van bijna terloops geweld door vooral groepen jongeren. Vaak worden slachtoffers van berovingen in elkaar geslagen of gestoken nadat ze hun geld, pin code, gsm of sieraden al hebben afgegeven.

Een buitenproportioneel deel van de straatroven komt voor rekening van allochtone groepen. Vooral Marokkanen en Antillianen gaan regelmatig 'lopen' - slang voor rondhangen op straat in groepjes totdat een geschikt slachtoffer wordt gevonden. Antillianen zijn het vaakst betrokken bij berovingen waarbij wordt geschoten of gestoken.

De leeftijd van de betrokkenen daalt snel. Sommige daders en meelopers zijn niet ouder dan een jaar of tien. Half januari werd een 20-jarige Rotterdammer beroofd en gestoken door een groep jongens van 10 tot 15 jaar.

Afgelopen najaar stelde de politie in Centrum een speciaal straatroofteam in, maar ondanks honderden arrestaties daalde het gemiddelde aantal aangiften nauwelijks. Pas na een 'eindejaarsoffensief' werd op de valreep nog succes geboekt. In december zakte het aantal aangiften van gemiddeld rond de 95 naar 71. Daarvoor waren toen inmiddels wel 246 mensen opgepakt; het overgrote deel minderjarigen.

-------------------------------------------------

Need I say more?

pi_2896376
..Tja..Dat debat, waarin Pim wegliep, dat getuigd nou niet echt van een goed politicus..
Waarschijnlijk maken teveel Nederlanders de fout om op LN en is iedereen hevig teleurgesteld over 4 jaar, want dan blijkt dat er van die "mooie" idealen (bijna) niks is waargemaakt. LN is gewoon een partijtje dat nu alles kranten e.d haalt, flink oproer schopt en Nederlanders aantrekt, die denken dat ze het zelf wel beter kunnen dan Paars.. *zucht*

...ja, ik weet dat dit geen discussietopic over Pim is...

Ask me no questions and I'll tell you no lies
pi_2896399
quote:
Op dinsdag 22 januari 2002 12:15 schreef lantapara het volgende:

[..]

Als jij 1,2,3 denkt dit te kunnen oplossen waarom ga je dan de politiek niet in? Die Pim is niet eens een echte man om een debat te kunnen voeren. Alleen kreten uitroepen zonder iets eraan te kunnen doen. En jij gelooft hem ook.

Dat denk ik niet. Daarom geef ik mijn stem ook aan Pim. En als jij goed gelezen had dan had je gezien dat ik schreef dat over een aantal jaren de bestaande partijen dit alles in beleid kunnen omzetten. Maar dat LN dat hopelijk bespreekbaar gaat maken. Want dat lijkt mij nu het eerste probleem, en het begin voor een oplossing.
pi_2896535
quote:
Op dinsdag 22 januari 2002 12:26 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Dat denk ik niet. Daarom geef ik mijn stem ook aan Pim. En als jij goed gelezen had dan had je gezien dat ik schreef dat over een aantal jaren de bestaande partijen dit alles in beleid kunnen omzetten. Maar dat LN dat hopelijk bespreekbaar gaat maken. Want dat lijkt mij nu het eerste probleem, en het begin voor een oplossing.

Heb ik ook gelezen, maar het is NIET een probleem die over een AANTAL jaren aangepakt moet worden, maar NU.
  dinsdag 22 januari 2002 @ 12:45:15 #21
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_2896611
quote:
Op dinsdag 22 januari 2002 12:24 schreef M.a.r.i.e.k.j.e het volgende:
..Tja..Dat debat, waarin Pim wegliep, dat getuigd nou niet echt van een goed politicus.....
Heb je het wel gezien? Of praat je gewoon de rest na?

Als je discussiepartners enorm bevooroordeeld zijn, heeft het weinig nut te blijven zitten.

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_2896797
quote:
Op dinsdag 22 januari 2002 12:39 schreef lantapara het volgende:

[..]

Heb ik ook gelezen, maar het is NIET een probleem die over een AANTAL jaren aangepakt moet worden, maar NU.

Dat is ook het probleem. De huidige partijen doen niets. Maar ik beloof dat ik bij de eerst volgende verkiezingen mijn deel zal bijdragen aan de oplossing.
Zodat er dan meteen werk van gemaakt kan worden.
  dinsdag 22 januari 2002 @ 13:59:49 #23
3542 Gia
User under construction
pi_2897324
quote:
Op dinsdag 22 januari 2002 12:00 schreef Kayuk het volgende:
Een concrete oplossing voor de toenemende immigrantenproblematiek in Nederland zou zijn:

Goh, we zijn al 2 uur verder en nog steeds geen reakties van de Linkse zijde, dat bovenstaande toch echt niet kan.

Ja, maar, dat is toch zielig. Jij wilt toch ook dat je familie bij je is!

Ja, maar, de meesten zijn hier geboren en hebben de Nederlandse nationaliteit!

Fout, het is toch de schuld van de Nederlanders dat die mensen niet goed ingeburgerd kunnen raken!

Ja, hé, dat kun je toch niet maken, iemand zijn verblijfsvergunning afpakken!

Ja, maar, waar moeten ze dat van doen? De reis hierheen heeft ze al al hun geld gekost! En ze mogen nog niet meteen werken!

Begrijp me niet verkeerd, Kayuk, ik ben het helemaal met je eens. Ik antwoord alvast voor de geitenwollensokkendragers, waren ze denk ik vergeten.

pi_2897345
quote:
Op dinsdag 22 januari 2002 11:48 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

Genoeg is i.d.d genoeg.

LN kan i.i.g helpen door de taboe weg te op de problematiek.

pi_2898048
Eeuuhhh?

Als ik zo naar Opsporing Verzocht kijk komt toch duidelijk naar voren dat Spanjaarden, Italianen en Grieken de grootste groep misdadigers zijn.

Bijna alle daders hebben een "Zuid-Europees" uiterlijk.

"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_2898156
quote:
Op dinsdag 22 januari 2002 14:59 schreef Strolie75 het volgende:

Das politiek correct voor Noord-Afrikaans.
pi_2898177
quote:
Op dinsdag 22 januari 2002 15:09 schreef Tikorev het volgende:
Das politiek correct voor Noord-Afrikaans.
Dat snapt mijn reet ook!

Was sarcastisch bedoeld Al vind ik dit wel discrimenerend naar Zuid-Europeanen, dit is generaliserend en stelt de helft van Europa in een kwaad daglicht

dinsdag 22 januari 2002 @ 15:13:09 #28
3542 Gia
User under construction
pi_2898214
quote:
Op dinsdag 22 januari 2002 14:59 schreef Strolie75 het volgende:
Eeuuhhh?

Als ik zo naar Opsporing Verzocht kijk komt toch duidelijk naar voren dat Spanjaarden, Italianen en Grieken de grootste groep misdadigers zijn.

Die term wordt niet genoemd bij Opsporing verzocht.

Het is: Blanke, lichtgetinte, donker getinte, of donkere huid.

Noord-afrikanen zijn vaak ook lichtgetint, Turken ook.

pi_2899137
quote:
Haha dit is de beste geitenwollensokkensmoes van de week. gefeliciteerd, je wint de voetreis naar marokko

Nee dus; in opsporing verzocht komen allerlei soorten zware misdaden aan de orde. En daarbij moeten alle criminelen het land uit, blank of zwart.

dinsdag 22 januari 2002 @ 17:36:20 #30
3647 B.R.Oekhoest
pi_2900327
1 procent van Rotterdamse straatrovers is Nederlands

Uitgegeven: 22-1-2002 15:07
Laatst gewijzigd: 22-1-2002 15:12

ROTTERDAM - Maar 1 procent van de vorig jaar gepakte straatrovers in het centrum van Rotterdam is van Nederlandse afkomst.

Uit dinsdag gepresenteerde cijfers van de gemeente Rotterdam en de politie blijkt dat 99 procent van de vorig jaar gearresteerde straatrovers van origine buitenlands is.

Bij de politie Rotterdam kwamen vanuit het centrumgebied vorig jaar 1166 aangiften van straatroof binnen. De politie hield 223 verdachten aan. Ongeveer 45 procent van de verdachten, blijkt uit de politiecijfers, is van Antilliaanse afkomst, 38 procent komt uit Marokko. Een 16 procent heeft zijn wortels in Turkije dan wel Oost-Europese landen, 1 procent is van Nederlandse origine.

De politie zegt moeilijk greep te kunnen krijgen op de straatrovers. Een doelstelling om het aantal berovingen met 25 procent te laten afnemen is onlangs bijgesteld. De praktijk gaf volgens de politie, ondanks de vele inspanningen, een forse toename van straatroven te zien.

Gemeente en politie hebben besloten het Nederlands Studiecentrum Criminaliteit en Rechtshandhaving onderzoek te laten doen naar de Rotterdamse straatroven. Het centrum gaat onderzoek doen naar de karakteristiek van de de daders, de plaatsen en de slachtoffers. Hierbij wordt ook de sociale achtergrond van de daders in beeld gebracht.

Reacties op dit bericht? Mail de redactie.
Bezoek ook het nieuws katern: NU.nl/nieuws
NU.nl homepage

--------------------------------------------------

Need I say more, one more time? Godsamme, 99 procent!!!!

Dan is het inmiddels statistisch wetenschappelijk (met alpha van 1 %)geaccepteerd om te zeggen dat het 'altijd de buitenlanders zijn'. Gefeliciteerd Nederland, met deze mooie primeur!

dinsdag 22 januari 2002 @ 17:37:59 #31
16356 Eresie
38911 basic bytes free
pi_2900344
quote:
Op dinsdag 22 januari 2002 17:36 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Dan is het inmiddels statistisch wetenschappelijk (met alpha van 1 %)geaccepteerd om te zeggen dat het 'altijd de buitenlanders zijn'. Gefeliciteerd Nederland, met deze mooie primeur!
Correctie, het gaat hier alleen over R'dam...Het zal landelijk gezien wel anders liggen.
You're asking for peace, but you never stop fighting
pi_2900363
quote:
Op dinsdag 22 januari 2002 17:37 schreef Eresie het volgende:
Correctie, het gaat hier alleen over R'dam...Het zal landelijk gezien wel anders liggen.
Ja, op Texel zal het percentage wel iets lager zijn
  dinsdag 22 januari 2002 @ 17:40:32 #33
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_2900379
quote:
Op dinsdag 22 januari 2002 17:37 schreef Eresie het volgende:
Bovendien gaat het hierbij slechts om straatrovers en ook nog eens alleen degene die gepakt zijn.

Je zou dus net zo makkelijk uit deze cijfers concluderen dat allochtonen over het algemeen zich sneller laten pakken.

pi_2900389
quote:
Op dinsdag 22 januari 2002 17:40 schreef Lithion het volgende:

[..]

Bovendien gaat het hierbij slechts om straatrovers en ook nog eens alleen degene die gepakt zijn.

Je zou dus net zo makkelijk uit deze cijfers concluderen dat allochtonen over het algemeen zich sneller laten pakken.

En het gaat hier voornamelijk om mannen!
Incidenten in Frankrijk die aangeduid worden als anti-semitisme, zijn veelal door de joden zelf gepleegd om hun slachtofferrol te versterken.
  dinsdag 22 januari 2002 @ 17:42:40 #35
16356 Eresie
38911 basic bytes free
pi_2900396
quote:
Op dinsdag 22 januari 2002 17:39 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Ja, op Texel zal het percentage wel iets lager zijn

Ja, dus omdat er minder buitenlanders op Texel wonen is het aantal straatroven daar 99% minder dan in R'dam??
  dinsdag 22 januari 2002 @ 17:44:06 #36
572 Sniper
Gull Catcher
pi_2900417
quote:

[..]

Lol

Als we maar kunnen bagatelliseren.

Uiterst creatief interpreteren van bikkelharde feiten. Ga de politiek in!

pi_2900435
quote:

[..]

Of een Turk een pedofielen-netwerk zien runnen?? Of een Turk zien handelen in kinderporno?? Of een Marokkaan duizenden kilo's cocaine zien invoeren?? Wat ik kan concluderen dat de criminele feiten die grote schade aanbrengen aan de maatschappij toch voornamelijk door Nederlanders worden gepleegd. Was Hakkelaar een Marokkaan?? Eugene??? Kan ik uren door gaan!

I rest my case

Incidenten in Frankrijk die aangeduid worden als anti-semitisme, zijn veelal door de joden zelf gepleegd om hun slachtofferrol te versterken.
  dinsdag 22 januari 2002 @ 17:45:30 #38
16356 Eresie
38911 basic bytes free
pi_2900440
quote:
Op dinsdag 22 januari 2002 17:44 schreef Sniper het volgende:

[..]

Lol

Uiterst creatief interpreteren van bikkelharde feiten. Ga de politiek in!

Het is gewoon een feit dat 95% van de fraude- en verduisteringszaken in Nederland gepleegd wordt door blanke mannen die al veel te veel geld hebben.
  dinsdag 22 januari 2002 @ 17:45:53 #39
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_2900443
quote:

[..]

Oh ja, als 99% van de gearresteerden van allochtone afkomst is dan kan je tuurlijk geen conclusies trekken over de groep die deze delicten pleegt.

[Dit bericht is gewijzigd door X-Ray op 22-01-2002 17:48]

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  dinsdag 22 januari 2002 @ 17:46:34 #40
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_2900452
quote:
Op dinsdag 22 januari 2002 17:44 schreef Sniper het volgende:
Dat heeft niks met bagatelliseren te maken, maar met concluderen.
quote:
Uiterst creatief interpreteren van bikkelharde feiten.
Ik doe ook niets af van de feiten. Het is echter voorbarig om te zeggen dat DUS ook 99% van de straatroven door allochtonen gepleegd worden.
quote:
Ga de politiek in!
Ja, ik was al van plan om lid te worden van LN.
  dinsdag 22 januari 2002 @ 17:46:58 #41
572 Sniper
Gull Catcher
pi_2900454
quote:
Op dinsdag 22 januari 2002 17:45 schreef Eresie het volgende:

[..]

Het is gewoon een feit dat 95% van de fraude- en verduisteringszaken in Nederland gepleegd wordt door blanke mannen die al veel te veel geld hebben.

Graag cijfers. Veel succes.
  dinsdag 22 januari 2002 @ 17:47:47 #42
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_2900463
quote:
Op dinsdag 22 januari 2002 17:45 schreef onschuldig het volgende:

[..]

Of een Turk een pedofielen-netwerk zien runnen?? Of een Turk zien handelen in kinderporno?? Of een Marokkaan duizenden kilo's cocaine zien invoeren??

Nou...
quote:
Colombianen hebben vooral de organisatie van de import en de eerste, grootschalige distributie in handen, zo
blijkt uit het proefschrift. Op de lokale markt zijn ze verder nauwelijks actief. Ze hebben nauwelijks netwerken in
de Amsterdamse economie. De kleinschalige handel laten ze over aan Nederlandse organisaties en vooral het
Turkse, Antilliaanse, Surinaamse en Marokkaanse circuit.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  dinsdag 22 januari 2002 @ 17:48:07 #43
16356 Eresie
38911 basic bytes free
pi_2900467
quote:
Op dinsdag 22 januari 2002 17:46 schreef Sniper het volgende:

[..]

Graag cijfers. Veel succes.

Ja, raar. Daar worden nou nooit dit soort onderzoeken over gedaan.
  dinsdag 22 januari 2002 @ 17:49:40 #44
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_2900487
quote:
Op dinsdag 22 januari 2002 17:48 schreef Eresie het volgende:

[..]

Ja, raar. Daar worden nou nooit dit soort onderzoeken over gedaan.

Naar spoken ook niet geloof ik
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_2900517
quote:
Op dinsdag 22 januari 2002 17:46 schreef Lithion het volgende:
Dat heeft niks met bagatelliseren te maken, maar met concluderen.
Die redenatie van je gaat inderdaad veel verder dan bagatelliseren, dat was meer kop-in-het-zand steken.
quote:
Ja, ik was al van plan om lid te worden van LN.
Je bent denk ik beter geschikt voor Groen Links of Links-Appel.
  dinsdag 22 januari 2002 @ 18:04:03 #46
3647 B.R.Oekhoest
pi_2900683
quote:

[..]

Vind ik een rare conclusie. Het is niet eens een conclusie, maat een veronderstelling. Waarom oh waarom zouden ze zich sneller laten pakken dan autochtonen? Omdat ze dommer zijn of zo? Zo'n "conclusie" moet wel enigzins een theoretische ondergrond hebben.

Doet me denken aan Herman Finkers-redeneringen: Waar een arbeider gemiddeld 3 keer zelfmoord had gepleegd daar had iemand uit de middenklasse dat al 10 keer gedaan. Moet je dan concluderen dat middenklassers depressiever zijn, of dat arbeiders wat handiger zijn?

dinsdag 22 januari 2002 @ 18:12:04 #47
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_2900771
quote:
Op dinsdag 22 januari 2002 18:04 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Vind ik een rare conclusie. Het is niet eens een conclusie, maat een veronderstelling. Waarom oh waarom zouden ze zich sneller laten pakken dan autochtonen? Omdat ze dommer zijn of zo? Zo'n "conclusie" moet wel enigzins een theoretische ondergrond hebben.
Exact! Het heeft godmiljaar even geduurd, maar we zijn er hoor.
Het was inderdaad maar een veronderstelling. Ik heb ook nergens beweerd dát het zo is (alhoewel Strolie75 en Sniper dat wel meenden te ontdekken), het is alleen een mogelijkheid. Daarbij hoeft het niet voor 100% zo te zijn dat ze sneller gepakt worden, maar die factor kán wel meespelen en kán dus dat percentage beïnvloeden.

Maar terug naar wat je zei. Inderdaad, dat moet theoretisch worden onderbouwd, wil je een causaal verband aantonen met statistische cijfers. Nu dan, welk causale verband (dus kwalitatief, niet kwantitatief) kun je leggen tussen autochtonen en straatroven? Hoe wil je dat verband definiëren? Is dat genetisch, opvoedkundig (en zo ja, welke factoren) enz. enz. (Het zal overigens vrijwel altijd een combinatie van factoren zijn).

quote:
Doet me denken aan Herman Finkers-redeneringen: Waar een arbeider gemiddeld 3 keer zelfmoord had gepleegd daar had iemand uit de middenklasse dat al 10 keer gedaan. Moet je dan concluderen dat middenklassers depressiever zijn, of dat arbeiders wat handiger zijn?
Exact, of een combinatie van die twee. Het is allemaal niet zwart-wit.

[Dit bericht is gewijzigd door Lithion op 22-01-2002 18:19]

dinsdag 22 januari 2002 @ 18:18:13 #48
16356 Eresie
38911 basic bytes free
pi_2900841
quote:
Op dinsdag 22 januari 2002 18:04 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Vind ik een rare conclusie. Het is niet eens een conclusie, maat een veronderstelling. Waarom oh waarom zouden ze zich sneller laten pakken dan autochtonen?

Waarom zou de politie in verband met straatroof uberhaupt nog blanken oppakken als toch 99% van die berovingen door allochtonen wordt gepleegd?
  dinsdag 22 januari 2002 @ 18:39:11 #49
3647 B.R.Oekhoest
pi_2901151
quote:
Op dinsdag 22 januari 2002 18:12 schreef Lithion het volgende:

[..]

Exact! Het heeft godmiljaar even geduurd, maar we zijn er hoor.

Soms heb ik ook nog wel wat anders te doen dan elke seconde de topics te controleren.....
quote:
Daarbij hoeft het niet voor 100% zo te zijn dat ze sneller gepakt worden, maar die factor kán wel meespelen en kán dus dat percentage beïnvloeden.
Alles kan, behalve Wim, die kon.
quote:
Maar terug naar wat je zei. Inderdaad, dat moet theoretisch worden onderbouwd, wil je een causaal verband aantonen met statistische cijfers. Nu dan, welk causale verband (dus kwalitatief, niet kwantitatief) kun je leggen tussen autochtonen en straatroven? Hoe wil je dat verband definiëren? Is dat genetisch, opvoedkundig (en zo ja, welke factoren) enz. enz. (Het zal overigens vrijwel altijd een combinatie van factoren zijn).
Ik denk dat het verband tussen straatroven en allochtonen, naast de empirische bevindingen in Rotterdam, juist heel behoorlijk te definieren is. Daar zijn sociologen ook heel aardig in geslaagd. Inderdaad, een combinatie van opvoedkundige (moeilijke thuissituatie), economische (kansarm, drop outs) en culturele aspecten (sterke groepsneigingen, aanzuigkracht criminele milieu).
  dinsdag 22 januari 2002 @ 18:43:05 #50
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_2901206
quote:
Op dinsdag 22 januari 2002 18:39 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Soms heb ik ook nog wel wat anders te doen dan elke seconde de topics te controleren.....
Sorry, was niet tegen jou bedoeld, maar meer over het algemeen dat het eens een andere toon was in een allochtonentopic dan 'Het zijn die buitenlanders weer '.
quote:
Alles kan, behalve Wim, die kon.
En Kandahar, dat kan ook niet meer.
quote:
Ik denk dat het verband tussen straatroven en allochtonen, naast de empirische bevindingen in Rotterdam, juist heel behoorlijk te definieren is. Daar zijn sociologen ook heel aardig in geslaagd. Inderdaad, een combinatie van opvoedkundige (moeilijke thuissituatie), economische (kansarm, drop outs) en culturele aspecten (sterke groepsneigingen, aanzuigkracht criminele milieu).
Goed, duidelijk, alleen die laatste, wat bedoel je daar precies mee?
  dinsdag 22 januari 2002 @ 18:50:56 #51
3647 B.R.Oekhoest
pi_2901288
quote:
Op dinsdag 22 januari 2002 18:43 schreef Lithion het volgende:

....aanzuigkracht criminele milieu.

Goed, duidelijk, alleen die laatste, wat bedoel je daar precies mee?

Klinkt inderdaad nogal vaag, zo op het tweede gezicht. Wat ik bedoelde is dat het voor veel allochtonen waarschijnlijk veel makkelijker is om 'aan te haken' in het criminele milieu, domweg omdat het sneller op de loer ligt dan voor Jan-Joris uit Wassenaer. Verkeerde vrienden krijgen is niet zo heel moeilijk, laat staan in sociaal-economisch zwakkere posities.
  dinsdag 22 januari 2002 @ 18:51:11 #52
21259 L-Dopa
Weltschmerz
pi_2901292
quote:
Op dinsdag 22 januari 2002 17:41 schreef onschuldig het volgende:

[..]

En het gaat hier voornamelijk om mannen!

Inderdaad, hoeveel % van de misdrijven wordt gepleegd door mannen, dat is een veel interessantere vraag. Als het meer is dan die "gesuggereerde" 80% van de allochtonen hebben we een groter probleem.

Mannen maar verplicht een inburgeringscursus geven? En er zelf voor betalen?
Of deporteren, en er zelf voor betalen?

Zonder mannen hier hebben we veel minder criminaliteit dan alleen zonder allochtonen. Leve LV (Leefbaar vrouwenland)!!

.....Don't fix me, allright!
  dinsdag 22 januari 2002 @ 19:02:04 #53
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_2901395
quote:
Op dinsdag 22 januari 2002 18:50 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Klinkt inderdaad nogal vaag, zo op het tweede gezicht. Wat ik bedoelde is dat het voor veel allochtonen waarschijnlijk veel makkelijker is om 'aan te haken' in het criminele milieu, domweg omdat het sneller op de loer ligt dan voor Jan-Joris uit Wassenaer. Verkeerde vrienden krijgen is niet zo heel moeilijk, laat staan in sociaal-economisch zwakkere posities.
Hmmja, je bedoelt dat het min of meer een vicieuze cirkel wordt als een groter deel van een bepaalde bevolkingsgroep in de criminaliteit verzeild raakt? Doordat de raakvlakken qua slechte vrienden groter worden?

Hangt (deels) ook samen met sociaal-economische positie idd. Beetje een vaag punt...

dinsdag 22 januari 2002 @ 19:29:11 #54
16988 Luis
Altijd in de pels ..
pi_2901598
quote:

[..]

Dat lijkt mij minder erg dan moord en doodslag, beroving en meer van die lijfs-misdrijven.
Ook in 2001 was het aandeel van allochtonen in de "moord-bedrijfstak" weer minstens 60% op een totaal van 253 stuks .......
Maar goed, het zijn toch allemaal zo'n zielige mensen. Dus moet je er begrip voor hebben ..... toch ?

It's time for a big change. It's time for Pim.

[b]Andersdenken hoeft niet, zélf denken wél.[/b][url] http://www.democrates.net[/url]
pi_2901983
quote:
Aangehouden dader
De daders vluchten plotseling weg, waarschijnlijk omdat ze een surveillerende politiewagen zien aankomen. De daders gaan rechtsaf de Binnenhof in. Ter hoogte van parkeergarage De Brink glijdt één van hen uit, praktisch voor de politiewagen. De man wekt de indruk dat hij zélf mishandeld is en vertelt de agenten dat hij naar de station wil. Op weg naar het station komt een melding binnen van een steekpartij bij gezondheidscentrum De Haak. Dan wordt duidelijk dat het slachtoffer in de politiewagen in werkelijkheid één van de daders is. Dit is de dader die met de wielmoersleutel geslagen zou hebben.
  dinsdag 22 januari 2002 @ 21:19:01 #56
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_2902781
quote:
Op dinsdag 22 januari 2002 18:12 schreef Lithion het volgende:

Exact, of een combinatie van die twee. Het is allemaal niet zwart-wit.

Als 99% (!!!!!!!!!!!) van de arrestanten van allochtone afkomst is, dan is het wel zwart-wit.

Punt.

Dat proberen te ondermijnen door met termen als causaal verband te gaan strooien lijkt leuk voor pubers, maar mensen die wel weten wat het betekent lachen erom.

Deze cijfers zijn gewoon dieptriest.

Als iemand nu zegt: Alle straatroven in Rotterdam worden door allochtonen gepleegd, dan heeft hij toch gewoon gelijk?

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  dinsdag 22 januari 2002 @ 21:31:59 #57
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_2902949
quote:
Op dinsdag 22 januari 2002 21:19 schreef X-Ray het volgende:

Als iemand nu zegt: Alle straatroven in Rotterdam worden door allochtonen gepleegd, dan heeft hij toch gewoon gelijk?

Nee, wel als iemand zegt: van alle gevallen van daadwerkelijke opgepakte (en dat is dus een klein percentage) straatrovers is 99 % allochtoon.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_2903101
quote:
Op dinsdag 22 januari 2002 21:31 schreef golfer het volgende:

[..]

Nee, wel als iemand zegt: van alle gevallen van daadwerkelijke opgepakte (en dat is dus een klein percentage) straatrovers is 99 % allochtoon.

Dus hieruit kunnen we opmaken dat allochtonen een beetje dommer zijn en de autochtonen sneller wegzijn
  dinsdag 22 januari 2002 @ 21:42:07 #59
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_2903103
quote:
Op dinsdag 22 januari 2002 21:31 schreef golfer het volgende:

[..]

~
Ten eerste: waar baseer je op dat slechts een klein gedeelte gepakt wordt?

Ten tweede: wat zegt het feit dat de groep opgepakte personen bijna geheel homogeen is over de pleger groep?

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  dinsdag 22 januari 2002 @ 22:01:30 #60
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_2903380
quote:
Op dinsdag 22 januari 2002 21:42 schreef X-Ray het volgende:

Ten eerste: waar baseer je op dat slechts een klein gedeelte gepakt wordt?

Hierop:
quote:
Bij de politie Rotterdam kwamen vanuit het centrumgebied vorig jaar 1166 aangiften van straatroof binnen. De politie hield 223 verdachten aan.
Overigens loopt over dit onderwerp ook een eigen topic:
Cijfers over aangehouden Rotterdamse straatrovers

Misschien dat je beter daar verder op dit onderwerp kunt ingaan.

There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 22 januari 2002 @ 22:09:54 #61
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_2903605
quote:
Op dinsdag 22 januari 2002 22:01 schreef golfer het volgende:

[..]

Hierop:
[..]

Overigens loopt over dit onderwerp ook een eigen topic:
Cijfers over aangehouden Rotterdamse straatrovers

Als bijna een kwart van het aantal gepleegde straatroven opgelost wordt, en 99% van die daders blijkt allochtoon te zijn, wat zou je dan redelijkerwijs kunnen verwachten van de andere driekwart?
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_2905244
quote:
Op dinsdag 22 januari 2002 22:09 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Als bijna een kwart van het aantal gepleegde straatroven opgelost wordt, en 99% van die daders blijkt allochtoon te zijn, wat zou je dan redelijkerwijs kunnen verwachten van de andere driekwart?

Die andere 3 kwart is gewoon blank......als je een aantal reacties hier geloven moet.....Jongens trek die ogen toch eens een keer open!!! 99% praten we hier over!!!! En geen 60/40 verhouding......dan wil ik nog wel geloven dat, met de onopgeloste misdrijven erbij, de verhouding redelijk fifty fifty komt te liggen. Maar nu echt niet....
  woensdag 23 januari 2002 @ 11:35:41 #63
3647 B.R.Oekhoest
pi_2907982
quote:
Op dinsdag 22 januari 2002 22:01 schreef golfer het volgende:

[..]

Hierop:
[..]
Hierop:
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Bij de politie Rotterdam kwamen vanuit het centrumgebied vorig jaar 1166 aangiften van straatroof binnen. De politie hield 223 verdachten aan.
--------------------------------------------------------------------------------

En als alle verdachten nou gemiddeld 4 straatroven plegen? Misschien heeft de politie ze wel allemaal opgepakt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')