Ik herken het wel. Na de dood van m'n vrouw is er een groot half jaartje waarvan ik niks meer weet, behalve dan van wat mij verteld is . . .quote:Op dinsdag 6 februari 2007 22:02 schreef fraubitch het volgende:
Wie herkent het?
hehe. een serieuze reactie.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 22:49 schreef ThunderChild het volgende:
[..]
Ik herken het wel. Na de dood van m'n vrouw is er een groot half jaartje waarvan ik niks meer weet, behalve dan van wat mij verteld is . . .
Soms was ik er lichamelijk niet eens, om over geestelijk nog maar te zwijgen (compleet ergens anders). Heb in die tijd ook het één en ander binnen gehad en dat schiet natuurlijk ook op om het één en ander kwijt te raken . . .quote:Op dinsdag 6 februari 2007 23:08 schreef fraubitch het volgende:
hoe kan dat vraag ik me af?
het is alsof je het niet bewust hebt meegemaakt. je was er wel. lichamelijk. maar geestelijk zat je heel ergens anders.
Zou kunnen, ik herinner het me niet.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 22:16 schreef Sensation89 het volgende:
Alcohol.
Ben Rete Benieuwd...quote:Op dinsdag 6 februari 2007 23:26 schreef skiczukie het volgende:
Wacht even, even mijn justitierapport lezen. Brb.
Eensch!quote:Op dinsdag 6 februari 2007 22:16 schreef Sensation89 het volgende:
Alcohol.
Bij mij wel altijd ja.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 22:16 schreef Sensation89 het volgende:
Alcohol.
Dit en wiet. ik kan me niet verder herrineren dan 1 jaar terug, met wat uitzonderinggen natuurlijk.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 22:16 schreef Sensation89 het volgende:
Alcohol.
Zijn ook weinig mensen die van voor hun 4e levensjaar nog iets weten hequote:Op woensdag 7 februari 2007 16:18 schreef Grootmeester het volgende:
Ik herinner me gewoon weinig van toen ik klein was. Misschien komt dat omdat ik op mn 4e een heftige hersenvliesontsteking heb gehad. Heb sowieso het gevoel dat ik minder belangrijke dingen heel gemakkelijk vergeet, soms zelfs iets te gemakkelijk.
Dat is treurig.quote:Op woensdag 7 februari 2007 12:39 schreef shifto het volgende:
[..]
Dit en wiet. ik kan me niet verder herrineren dan 1 jaar terug, met wat uitzonderinggen natuurlijk.
it's a big mysteryquote:Op dinsdag 6 februari 2007 22:02 schreef fraubitch het volgende:
Toevallig dat het laatst ter sprake kwam in een ander topic.
Wie herkent het? Je weet hoe je verleden is en wat er gebeurd is, maar toch kun je je dingen niet herinneren en zijn er gewoon gaten in je herinnering.
Dan lees je je dagboek/voogdrapport/justitierapport of iets anders waar het beschreven staat terug, en lijkt het alsof je het verhaal van iemand anders aan het lezen bent. je herkent de grote lijnen wel, maar de dingen die je gezegd/gedaan/meegemaakt hebt herken je niet en kunt het ook moeilijk plaatsen.
Of bijvoorbeeld de slechte dingen uit je herinnering wissen en alleen de leuke dingen blijven onthouden..
Is dat een deel van de verwerkingsproces? Of was het gewoonweg niet boeiend genoeg om te onthouden? Of overheersten er andere (leuke) dingen waardoor je dat automatisch vergeet?
quote:Op dinsdag 6 februari 2007 22:20 schreef Wickedangel het volgende:
Dit was geen serieuze reactie volgens TS. Doei![]()
Maar heb je ook dat er een bewijs is van een bepaald feit dat je jezelf niet kunt herinneren? Ik heb ook dat ik spontaan weinig feiten kan noemen uit bepaalde periodes in mijn leven, maar da's volgens mij iets anders dan dat de TS bedoelt.quote:Op zondag 11 februari 2007 20:29 schreef Meike26 het volgende:
Ik herken het ook zeker. Van m'n 12e tot 18e heb ik mijn schooldagen beleefd als elke dag het zelfde. Daarbij was ik een buitenbeentje en heb ik het idee nooit echt een tiener gewest te zijn. Gewoon een stuk jeugd wat ik mis. Alleen al de wens/droom om straks met hockey bezig te zijn, hoop ik dat zwarte gat vol te gooien met velle kleuren verf![]()
Misschien ben je niet echt een groepspersoon en ook nooit geweest.quote:Op maandag 12 februari 2007 19:51 schreef Meike26 het volgende:
Ik kan maar een feit noemen, wat dus echt bijna elke schooldag omschrijft: Smorgens een boterham, op de fiets naar school, zo'n 15 minuten fietsen, na schooltijd thuis even achter de tv bijkomen van het fietsritje terug en al snel weer naar m'n eigen kamer om te tekenen of weer iets van lego te maken. Ik mis voor mezelf het meeste dat ik nooit dat groepsgevoel heb gehad ik heb het idee dat ik in die hele periode (1993 > 1998) mezelf niet onwikkeld heb. Ik heb dus ook de enorme spijt dat ik m'n jeugd verspeeld heb en deze wil over doen.
Dat denk ik idd ook. Je kunt heel veel onthouden, maar op een gegeven moment heb je een soort van informatieoverload (;')) en "vergeet" je onzinnige details weer...quote:maar ik geloof dan ook in de theorie dat als je teveel onthoud je hoofd opgegeven moment vol is dus dat je sommmige dingen gewoon menselijkerwijs niet kan onthouden.
Dissociatieve amnesie houdt volgens mij in dat je ook na de traumatische gebeurtenis constant dingen vergeet.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 00:36 schreef Strychnine het volgende:
Mensen, volgens mij heb ik dat traumatische geheugenverlies beschreven. als zijnde dissociatie? zoek eens op google naar dissociatie, of dissociatieve stoornissen.
Helemaal waar !!quote:Op maandag 12 februari 2007 20:07 schreef Alicey het volgende:
[..]
Misschien ben je niet echt een groepspersoon en ook nooit geweest.![]()
Als je nu je jeugd over zou kunnen doen, zou het dan anders lopen denk je? Ik zou zelf ook mijn hele jeugd wel anders willen, maar uit dezelfde omstandigheden en wat ik toen wist was er denk ik ook niet meer uit te halen.Maar ik heb genoeg tijd om een en ander in te halen en wat ik in mijn ontwikkeling mis alsnog te ontwikkelen... Aan je username te zien ben je ongeveer net zo jong als ik, dus ook voor jou nog genoeg tijd om in te halen toch?
Klopt. Niet zo zeer vergeet, maar dat je gewoon niet weet wat je op dat moment doet. Stel je voor dat ik een man zie met een snor, en dat doet mij denken aan vroeger (even een stom voorbeeld dus hè).quote:Op vrijdag 16 februari 2007 07:25 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dissociatieve amnesie houdt volgens mij in dat je ook na de traumatische gebeurtenis constant dingen vergeet.
Ben je inmiddels volledig behandeld of wordt je nog behandeld? Iets als een jeugd overdoen zal sowieso niet gaan in dat geval, maar ik denk dat ook jij heel wat kunt winnen door zo lang mogelijk jong te blijven.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 08:36 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Helemaal waar !!Wat ik hier dan nog niet verteld heb en bij het binnensluipen van dit topic ook nog niet zo relevant vond, is dat ik niet als meisje geboren ben
Op m'n 23e dus een behoorlijke stap gemaakt en daarom dus ook dat ZwarteGat en die onmogelijke wens om het over te doen.
Het kan zijn dat je door het team-aspect sociaal vaardiger wordt.quote:Alleen al de gedachte op hockey te gaan straks, doet me al goed. Ik heb nu al wat connecties en binnenkort zelfs al m'n eerste privetraining (zozo). Wanneer ik dan in een team kom, oke, het is geen mideelbare school, lijkt het veel op de situatie in de klas, waar je in de groep mensen wel en niet mag. Hiermee hoop ik a: wat sterker voor me zelf op te komen en B; Meer een groepspersoon te worden. Sociaal ben ik niet echt een uitblinker, wat heet, maar ik heb altijd het idee gehad een Einzelgnger geweest te zijn. Ik weet niet of het wel kan, maar ik wil dat idee een beetje kwijt dus.
Ik heb wel een redelijk idee wat het verder inhoudt.quote:
Het verschilt. De ene keer heb ik mezelf pijn gedaan, een andere keer vind ik mezelf terug uit een regressie (dus denkend dat je jonger ben en een paar jaar terug) met een tekenfilm en 30 knuffels om me heen, een derde keer zit ik opeens 30 km van mijn huis en heb ik geen idee wat ik uitgespookt heb.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 12:51 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik heb wel een redelijk idee wat het verder inhoudt.De blackouts.. Doe je op die momenten gekke dingen of kom je er uberhaupt achter wat er in die tijd is gebeurd?
Da's handig. Hoe doe je dat ??quote:Op maandag 19 februari 2007 09:15 schreef Meike26 het volgende:
Maar als ik zelf iets kwijt ben, ben ik het ook goed kwijt![]()
Dit is bij mij nooit officeel vastgesteld maar ik kan het zelf ook wel raden. Soms ben ik gewoon verdwenen, helemaal niets dat ik kan herinneren op een paar flinke heftige gevoelens na. Ik heb dit een stuk of zeven keer gehad.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 22:49 schreef Strychnine het volgende:
Dat is dissociatie. Ik heb zelf ook een dissociatieve stoornis, blablablaaaaaat
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |