Zolang jullie beide over een verlof voor de bepaalde munitie die in de kluis zit wel, maar ik denk dat je dat het beste aan Bijzondere Wetten kunt vragen.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 15:37 schreef Prosac het volgende:
[..]
ok, thanks.. en een munitiekluis delen mag wel toch?
quote:Op dinsdag 6 februari 2007 15:29 schreef Evil_Jur het volgende:
Haar vriend schiet. (toch?)
Je bent een lucky bastard dat je een leuke dame hebt gevonden die schieten net zo geweldig vindt als jij! Die zijn zeldzaamquote:
I know.quote:Op donderdag 8 februari 2007 18:46 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Je bent een lucky bastard dat je een leuke dame hebt gevonden die schieten net zo geweldig vindt als jij! Die zijn zeldzaam![]()
Ziet er netjes uit! Het fijne van dergelijke wapens is dat je ze helemaal aan jezelf kunt aanpassen, vrijwel alles is in te stellen.quote:
Yup, lekker straight en simpel en helemaal aan te passen naar eigen smaak.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 09:31 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Ziet er netjes uit! Het fijne van dergelijke wapens is dat je ze helemaal aan jezelf kunt aanpassen, vrijwel alles is in te stellen.
om hier nog even op terug te komen. Munitiekluis delen mag ook nietquote:Op dinsdag 6 februari 2007 17:30 schreef Evil_Jur het volgende:
As I was saying:
[..]
Zolang jullie beide over een verlof voor de bepaalde munitie die in de kluis zit wel, maar ik denk dat je dat het beste aan Bijzondere Wetten kunt vragen.
Ok, dus ook niet als je allebei apart hetzelfde wapen met dezelfde munitie op je eigen verlof hebt?quote:Op vrijdag 9 februari 2007 15:09 schreef Prosac het volgende:
[..]
om hier nog even op terug te komen. Munitiekluis delen mag ook niet
Die zijn ook interessant en ik vind blanke wapens vaak ook erg mooi, maar het fascineert mij niet zozeer als vuurwapens.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 14:35 schreef Megumi het volgende:
Ik houd niet van vuurwapens. Ik houd meer van dit.
[afbeelding]
Het is wel uniek en het heeft ook wel iets, maar ik blijf toch liever bij goed oud zwart. In ieder geval veel plezier ermee, wat ga je er allemaal aan tunen?quote:
die fascinatie, dat gaat dan over de techniek, etc van een vuurwapen?quote:Op zaterdag 10 februari 2007 16:03 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Die zijn ook interessant en ik vind blanke wapens vaak ook erg mooi, maar het fascineert mij niet zozeer als vuurwapens.
Eigenlijk alles vanaf het prille begin: De historie, de technologische ontwikkelingen, de actualiteit en de (huidige) praktische toepassingen; van recreatie tot sport en van verdediging tot oorlog. Ik vind het zeer interessante en vaak mooie aparaten die ook nog eens erg veel plezier kunnen geven aan serieuze en verantwoordelijke enthousiastelingen. Zoals ikquote:Op zondag 11 februari 2007 00:56 schreef David Letterman het volgende:
[..]
die fascinatie, dat gaat dan over de techniek, etc van een vuurwapen?
Ik ga ook maar de connector op mijn 21 vervangen denk ik. Ik wou eigenlijk het wapen in de pure oorspronkelijke staat houden, maar de connector is zo eenvoudig heen en weer te verwisselen dat ik het wel een tijd wil proberen.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 20:13 schreef Jobo77 het volgende:
Ik vind zwart persoonlijk ook mooier. maar aangezien er al meerdere G17's rondzwierven op de club wou ik natuurlijk iets anders hebben :-)
Tune deze hetzelfde als de G21. ook alles vervangen wat er maar te vervangen valt. Heb net al een 1 en ander gedaan. Connector vervangen voor een 3.5 Lbs. Alle veren worden vervangen. Striker is alweer schuin afgeslepen. Magazijnrelase verlengen. Sledevangpal verlengen. Tungsten guiderod. Beetje polijsten hier en daar. Zit nu enkel me de connector en strikerveer vervangen op 1600 gram. Daar moeten er nog 400 af.
Huh?quote:Op zondag 11 februari 2007 03:18 schreef PizzaSalami het volgende:
Zijn jullie nu dom of begrijp ik niet waarom je in godsnaam al die shit laat zien?
Waarom uberhaupt op internet discussieren over je hobbies en interesses dan?quote:Op zondag 11 februari 2007 03:20 schreef PizzaSalami het volgende:
Nou, waarom op internet pimpen met je zogenaamde vuurwapens?
Ja, maar misschien zijn niet alle "hobbies en interesses" het delen waard? Verstandig? Het zal wel aan mij liggenquote:Op zondag 11 februari 2007 03:22 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Waarom uberhaupt op internet discussieren over je hobbies en interesses dan?
Het is toch leuk om je interesse te delen met anderen?
Ik denk het, we doen niets illegaals of vreemds, er zijn vele tienduizenden legale wapenbezitters in Nederland en daarvan is een aanzienlijk deel actief op internet.quote:Op zondag 11 februari 2007 03:23 schreef PizzaSalami het volgende:
[..]
Ja, maar misschien zijn niet alle "hobbies en interesses" het delen waard? Verstandig? Het zal wel aan mij liggen.
Ach als je je een klein beetje verdiept in de schietsport zul je zien dat er niks aan de hand is. Mij boeit het niet dat hier politie o wat dan ook meeleest als je daarop doelt. Alles is legaal, dus waarom zou ik het niet laten zien.quote:Op zondag 11 februari 2007 03:23 schreef PizzaSalami het volgende:
[..]
Ja, maar misschien zijn niet alle "hobbies en interesses" het delen waard? Verstandig? Het zal wel aan mij liggen.
Want mensen met vuurwapens zijn potentiele moordenaars bedoel je?quote:Op zondag 11 februari 2007 03:23 schreef PizzaSalami het volgende:
[..]
Voor een leek waarschijnlijk wel.quote:Op zondag 11 februari 2007 15:07 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Want mensen met vuurwapens zijn potentiele moordenaars bedoel je?
Mmm.. Ik ben de TS van dit geheel omdat ik vond dat gezien de rare, stoere en ongefundeerde berichten over vuurwapens deze maar eens uit de wereld zouden moeten worden geholpen.quote:Op zondag 11 februari 2007 03:23 schreef PizzaSalami het volgende:
[..]
quote:Weet je dat in het zo door ons zo verfoeide Amerika meer gewonden vallen door grasmaaiers dan door vuurwapens?
Het zal dus aan jou liggen.
Ok, dank u! En begrijp dus dat we niets illegaals doen.quote:Op zondag 11 februari 2007 22:29 schreef PizzaSalami het volgende:
Zo, heeft mijn nachtelijk geblaat nog wat losgemaakt zie ik.
[..], dat denk ik dan ook. Veel plezier met jullie hobby
.
ik hoor idd ook veel over technische problemen, maar van sommige hoor ik juist dat ze er helemaal geen last van hebben. hing ook van de manier van onderhoud af.quote:Op maandag 19 februari 2007 12:34 schreef Evil_Jur het volgende:
Mooi apparaat, maar inderdaad erg duur, de munitie ook trouwens. Een collega schutter heeft er een, zeer veel lol om mee te schieten, maar wel wat technische problemen. Misschien heeft hij gewoon pech, ik weet het niet.
De Desert Eagle is het wapen dat mij als kind geinteresseerd heeft gemaakt in vuurwapens, maar of ik er ooit een zal kopen weet ik niet, voor dergelijke zware kalibers vind ik revolvers tegenwoordig leuker
Leuk ding.quote:Op maandag 19 februari 2007 12:26 schreef Djarum het volgende:
ook ff een tvp-tje van mijn kant.
wat vinden jullie van de IMI Desert Eagle .44?
iemand ervaringen ermee?
ben van plan om terzijnertijd er eentje aan te schaffen..
hij is alleen zo onwijs duur.
Jup, dan koop je Glockquote:Op maandag 19 februari 2007 13:31 schreef Jobo77 het volgende:
Bij goed onderhoud en op tijd vervangen van wat kritieke delen is het een prima pistool. Heb je geen zin om je wapen goed te behandelen en te poetsen? Koop dan geen Desert Eagle.
ben idd wel van mening dat wat je ook koopt, je moet het zoiezo vertroetelenquote:Op maandag 19 februari 2007 13:52 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Jup, dan koop je Glock![]()
Alhoewel ik die ook vertroetel op dat gebied.
was deze al een paar keer tegengekomen idd.. is alleen nog net even iets te prijzig voor me..quote:Op maandag 19 februari 2007 13:43 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Leuk ding.Vriendin is er helemaal weg van.
![]()
![]()
In een bui van geld teveel heb je best kans dat ik een keer ga kijken naar zoiets:![]()
[afbeelding]
Voorlopig kijk ik nog even uit naar de Sig Sauer, woensdag gaan we hem ophalen!![]()
Vind het wel een leuk koffertje maar hij is inderdaad prijzig en ik zit nog vast aan de limiet van 1 wapen.quote:Op maandag 19 februari 2007 15:53 schreef Djarum het volgende:
[..]
was deze al een paar keer tegengekomen idd.. is alleen nog net even iets te prijzig voor me..![]()
Heb even gezocht maar het mag dus wel.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 10:37 schreef Evil_Jur het volgende:
.50AE staat hier nog steeds op de OW lijst dacht ik, daarnaast zijn veel banen niet blij met dergelijk geweld ivm schade aan de kogelvanger.
Een wisselloop kun je niet zomaar bijschrijven en dan hopen dat je een baan kunt vinden. Je hebt nog steeds te maken met een redelijk belang van een wapen, en dat heb je niet met een .50 ae wisselst als je enkel een 25m baantje hebt. Als je een silhouette baan hebt en die discipline beoefent dan mag je hem bijschrijven. Dus droom niet teveel van iets wat je zonder die silhouette baan nooit op je verlof krijgt.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 12:30 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Nah ja, als het alleen een wisselloopje betreft maakt het niet uit dus.Als .357 laten bijschrijven met .44 & .50 wisselloop en hopen dat je er ooit ergens mee de baan op kan
om te eindigen met een lege portemonnee en zere polsen.
![]()
Wat kost zo'n Desert Eagle dan ongeveer?quote:Op maandag 19 februari 2007 15:53 schreef Djarum het volgende:
[..]
was deze al een paar keer tegengekomen idd.. is alleen nog net even iets te prijzig voor me..![]()
klopt.quote:Op woensdag 21 februari 2007 11:53 schreef Evil_Jur het volgende:
Tussen de 1500 en 2000 nieuw dacht ik, ligt ook aan de uitvoering.
ooooohhhhhhquote:Op woensdag 21 februari 2007 19:11 schreef Djarum het volgende:
[..]
klopt.
deze heb ik op het oog:![]()
[afbeelding]
.44 magnum
nieuw
1590,00 euro![]()
link
En hier die goudkleurige! (iets voor jou Anubis?)
1850 euro![]()
[afbeelding]
denk dat het helaas nog een tijdje gaat duren voor ik er eentje aanschaf.![]()
maar dat haalt niet weg dat ik mij verheug op de dag dat ik met een onwijze smile-op-mijn-bek de wapenhandel uitloop![]()
Klopt, dient dus ook geen doel meer, maar juist het over-the-top gebeuren, ach. Ben een vrouw die van groot kaliber houdt. Naja, vanwege het vrouw-zijn kom ik wel weg met zo'n Sjonnie dingquote:Op woensdag 21 februari 2007 21:26 schreef Evil_Jur het volgende:
Die gouden hadden ze lang geleden ook in Roermond. Ik dacht dat nooit iemand dat zou kopen, maar ja hoor, een paar weken later stond er op mijn vereniging iemand mee te schieten
Leuk, maar wel heel erg over-the-top.
Ze worden zelfs gemaakt in goud met tijgerprint.quote:Op woensdag 21 februari 2007 21:26 schreef Evil_Jur het volgende:
Die gouden hadden ze lang geleden ook in Roermond. Ik dacht dat nooit iemand dat zou kopen, maar ja hoor, een paar weken later stond er op mijn vereniging iemand mee te schieten
op de een of andere manier is dat juist wat me erg aantrekt.quote:Op woensdag 21 februari 2007 21:26 schreef Evil_Jur het volgende:
Leuk, maar wel heel erg over-the-top.
Dus een Desert Eagle in .44m is een beest, maar lang niet de grootste in de dierentuinquote:The .500 S&W Magnum can develop over 2600 ft·lbf (3.5 kJ) of muzzle energy, nearly three times as much as the 900 ft·lbf (1.2 kJ) generated by the .44 Magnum made famous by Clint Eastwood in the Dirty Harry movies. This is a difference of over 600 ft·lbf (0.8 kJ) of energy more than the .454 Casull, the previous commercial record holder.
quote:Op donderdag 22 februari 2007 09:49 schreef Evil_Jur het volgende:
Niet veel erger dan andere wapens (revolvers) in de magnum kalibers, lijkt mij althans. Als je echt een beest wil temmen:
[afbeelding]
[afbeelding]
(.500s&w)
tumult rond westpoint? ik heb waarschijnlijk wat gemist omdat ik niet zo heel erg de wapenwinkels bij heb gehouden. Ik weet wel dat ze gaan of al zijn verhuisd?quote:Op vrijdag 23 februari 2007 11:18 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Bij Westpoint hadden ze zo'n ding en je mocht er ook mee schieten. Afrekenen per patroon.
![]()
![]()
Wil dat ook nog een keer doen maar gezien het tumult rondom Westpoint weet ik niet of ik daar binnenkort nog een keer kom. Geen idee ook of dat ding op de oude of nieuwe lokatie is en of ie er uberhaubt nog wel is.![]()
Gewicht viel op zich best wel mee van het wapen zelf overigens, de opslag en dreun zullen wel van monsterlijke proporties zijn.![]()
Ik had inderdaad gelezen dat ze gingen verhuizen en begreep later dat de oude locatie ook in gebruik bleef. Van een kennis die ooit lid was geweest van een van de verenigingen daar begreep ik dat het niet allemaal koek en ei is/was.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 14:42 schreef Djarum het volgende:
[..]
tumult rond westpoint? ik heb waarschijnlijk wat gemist omdat ik niet zo heel erg de wapenwinkels bij heb gehouden. Ik weet wel dat ze gaan of al zijn verhuisd?
Ik zou het niet weten eigenlijk?quote:Maar daar kan je dus voordat je een wapen aanschaft hem eerst proefschieten?
Nieuwsflash. Agenten maken de wet niet, ze moeten hem volgen. Wat hun persoonlijke mening over wapens is doet er niet toe. Dadelijk vinden ze wanneer je 3 km onder de max snelheid rijd dat dat zelfs al te snel is.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 19:56 schreef Evil_Jur het volgende:
Al zou je lid zijn van een geschikte baan, ik denk nog steeds dat veel agenten bij de BW .50ae als ongewenst beschouwen. Die houden sowieso niet van diameters boven .45, heb ik het idee.
Goud met tijgerprint? Waarom heb je die mij nog niet laten zien?quote:Op woensdag 21 februari 2007 23:23 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Ze worden zelfs gemaakt in goud met tijgerprint.Of 10 inch loop versies in volledig goud.
![]()
Ook die worden blijkbaar gewoon verkocht.![]()
quote:Op vrijdag 2 maart 2007 12:35 schreef Anubis1984 het volgende:
[..]
Goud met tijgerprint? Waarom heb je die mij nog niet laten zien?![]()
whehe, dan ben jij waarschijnlijk eerder dan ik!quote:Op vrijdag 2 maart 2007 12:42 schreef Anubis1984 het volgende:
Maarre....Djarum, ik verwacht uiteraard wel dat je, zodra je je DE hebt, mij onmiddelijk, ónmíddelijk, even een bericht stuurt en deze dame eens uitnodigt voor een rondje DE pompen![]()
Hoewel ik binnenkort waarschijnlijk eindelijk mag schieten met een DE. We gaan weer even GK-en in Woerden, en de man met wie we meegaan heeft een kennis daar met een DE![]()
![]()
Hoooiii...quote:
Ik zal het zeker laten weten!quote:Op vrijdag 2 maart 2007 16:42 schreef Djarum het volgende:
[..]
whehe, dan ben jij waarschijnlijk eerder dan ik!
maar ik ga je dan zeker een bericht sturen zodat je ook een rondje DE mag tappen!![]()
![]()
ben wel beniewd hoe je de DE ervaart als je er mee hebt geschoten van die kennis!
Vind de normale gouden leuker, maar dit is echt écht ECHT over the topquote:Op vrijdag 2 maart 2007 16:43 schreef Djarum het volgende:
[..]
Hoooiii...kijk dit is zo lekker over de top, en totaal nutteloos dat het ook wel weer wat heeft
![]()
![]()
ziet er goed uit!quote:Op zaterdag 3 maart 2007 13:11 schreef Evil_Jur het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Hier is ie dan! Mooi is anders, maar ik heb zin om er morgen lekker mee te ratelen.
Wat een ellende trouwens om de kist met munitie te openen zeg; In de houten kist zat een metalen kist, en die was dichtgelood, dus moest ik eerst een half uur met een schroevendraaier dat ding open hameren, maarja.
quote:
www.google.comquote:Op zaterdag 3 maart 2007 20:55 schreef Lipton-Anubis het volgende:
Ik vind pistolen met een of ander demper erop wel mooi.
Kunnen jullie daar es wat plaatjes van posten?
Silencer voor de Mosquito levert dit op:quote:
quote:Op zaterdag 3 maart 2007 20:55 schreef Lipton-Anubis het volgende:
Ik vind pistolen met een demper erop mooi.
Kunnen jullie daar wat plaatjes van posten?
Hmmz, ik kom nog uit de tijd dat je een .50 mocht hebben. Ik had diezelf niet trouwens, een maat van mij had er eentje op het verlof staan. Ik heb begrepen dat je die tegenwoordig niet meer erop krijgt, weet niet of dat waar is want ik ben al 8 jaar gestopt.quote:Op woensdag 21 februari 2007 19:11 schreef Djarum het volgende:
[..]
klopt.
deze heb ik op het oog:![]()
[afbeelding]
.44 magnum
nieuw
1590,00 euro![]()
link
En hier die goudkleurige! (iets voor jou Anubis?)
1850 euro![]()
[afbeelding]
denk dat het helaas nog een tijdje gaat duren voor ik er eentje aanschaf.![]()
maar dat haalt niet weg dat ik mij verheug op de dag dat ik met een onwijze smile-op-mijn-bek de wapenhandel uitloop![]()
Ik heb altijd de pest dat mijn armen scheef staan. Verder nooit last van, maar met schieten kan ik ze niet helemaal strekken, dan staan mijn bovenarmen goed maar mijn onderarmen wijken naar beneden. Daardoor moet ik altijd buigen, en de lekkerste positie is gewoon eigenlijk te dicht bij mijn bovenlichaam. Volgens mij slaan daardoor die groot kaliber wapens zo ver terug (tot dichtbij mijn hoofd).quote:Op dinsdag 6 maart 2007 13:57 schreef santax het volgende:
[..]
Hmmz, ik kom nog uit de tijd dat je een .50 mocht hebben. Ik had diezelf niet trouwens, een maat van mij had er eentje op het verlof staan. Ik heb begrepen dat je die tegenwoordig niet meer erop krijgt, weet niet of dat waar is want ik ben al 8 jaar gestopt.
Ik vond het niet echt prettig schieten ermee. Tuurlijik, veel power, lekker gevoel. Maarja, een wedstrijd op bowlingpins ermee doen gaat al niet. Moet trouwens ook zeggen dat ik meer van de rifles was![]()
En de oude revolvers![]()
Hoewel ik ook wel kon genieten van een pistool, vond ik dat toch minder leuk. Van revolvers ben ik ook veel beter gaan schieten. 1 kogel erin, magazijn spinnen. Trekker overhalen, gaat niet af, en toch zag ik dat ik automatisch al een correctie met mijn armen maakte. Net zolang geoefend met deze truc tot de correctie er bijna helemaal uit was. Scheelt echt als je ziet dat je groepjes dan met pistool/revolver veel dichter bij elkaar liggen.
Ik hou hem ook te stevig vast want ik heb een afwijking naar links. Ik ben rechtshandig en ik ruk teveel aan de trekker waardoor ik de loop naar links trek. Tis me alleen tot nog toe niet echt gelukt om dat aan te passen maar ik blijf proberen natuurlijk!quote:Op dinsdag 6 maart 2007 14:24 schreef santax het volgende:
Ik denk dat je dan echt een verkeerde techniek hebt. Een handvuurwapen moet je ook niet stevig vasthouden, hij moet/mag omhoogklappen in je hand. Met je duim maak een soort 'lock' zodat hij er niet UIT klapt. Maar het wapen kan wel vrij zijn energie kwijt. Als je een wapen echt stevig vasthoudt en je ellebogen als het ware 'locked' dan moet de energie toch weg, en doet dat door je armen heen, die gaan dan omhoog. Zelf hield ik in het begin het wapen ook stevig vast. Met deze tip, ging ik veel beter schieten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |