quote:Bron: Wikipedia
Ribi is een historisch merk van motorfietsen.
Duits merk dat slechts korte tijd bestond (1923-1925) en motorfietsen met eigen 196- en 248 cc kopklepmotoren leverde.
Typisch MF antwoord, ergens naar toe linken naar een topic wat 1. niet volledig aansluit en 2. je moet het antwoord zelf zoeken en 3. poebquote:
quote:Als je de motor eenmaal gekocht hebt, dan moet je er mee naar huis. Ik heb de motor zelf naar huis gereden met het Duitse kenteken en de duitse verzekering. Dit heb ik gedaan omdat de vorige eigenaar de motor nog niet ‘afgemeld’ had.
Er zit wel een risico aan vast, want je moet dan ten eerste het kenteken weer naar de vorige eigenaar sturen. Die meldt de motor dan af, en krijgt de officiële papieren die jij weer nodig hebt om de motor te kunnen importeren.
Bij mij is alles goed gegaan, ik kreeg netjes de papieren via de post binnen.
Je kan beter de motor gelijk af laten melden, en de motor op een aanhangwagen zetten, dan hoef je achteraf niks meer te regelen.
Het is altijd handig om dat vervoer te verzekeren, kost bijna niks, en geeft toch een veilig gevoel.
Bedankt voor de link Worldbeater, maar dat is niet helemaal wat ik bedoel.. (of ik snap het verhaal niet)quote:
Er is nog hoop! Wacht eerst de reacties van anderen af omdat ik het niet zeker weet.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 15:32 schreef _sin_ het volgende:
worldpimber, ik lees nu pas je post. Bedankt voor de info(al vind ik het jammer)
![]()
Gewoon je motorrijbewijs halen..quote:Op dinsdag 6 februari 2007 15:32 schreef _sin_ het volgende:
[..]
Bedankt voor de link Worldbeater, maar dat is niet helemaal wat ik bedoel.. (of ik snap het verhaal niet)
Bij mij is dit het geval:
Voor een familielid (in een land buiten de EU) wil ik een motor kopen.
Deze motor zal wil ik dan op een motoraanhanger (of in een bus) naar dat land brengen.
Echter, de motor komt dat land niet in zonder (geldige) groene kaart.
Dus mijn vragen zijn eigenlijk:
*Kan ik (zonder motorrijbewijs) een motor op mijn naam zetten?
*Kan ik (zonder motorrijbewijs) deze motor verzekeren? (voor een paar dagen)
/edit
worldpimber, ik lees nu pas je post. Bedankt voor de info(al vind ik het jammer)
![]()
Het gaat om Bosnië, staat (voor zover ik weet) bij alle maatschappijen op de goene kaart in de lijstquote:Op dinsdag 6 februari 2007 15:37 schreef worldpimber het volgende:
[..]
Er is nog hoop! Wacht eerst de reacties van anderen af omdat ik het niet zeker weet.![]()
Staat dat land trouwens sowieso wel in de lijst van landen op de groene kaart die je bij de verzekering krijgt?
Nu even niet, maar motorrijden lijkt me best leuk.quote:
Bosnië checkquote:Op dinsdag 6 februari 2007 15:51 schreef _sin_ het volgende:
Het gaat om Bosnië, staat (voor zover ik weet) bij alle maatschappijen op de goene kaart in de lijst
(correct me if I'm wrong)
Ik hoop echt dat het kan, want (goede) motoren zijn daar echt niet te betalen
voor jan-met-de-pet (of mehmed-met-de-fez). Ze hebben er wel een boel van
die hele goedkope chinese choppers (¤500 voor een nieuwe), maar ik betwijfel
of dat kwalitatief goede (en veilige) motoren zijn. Zien er imho wel erg mooi uit.
Damn, was hier meer te vinden dan op MF, kwam daar eigenlijk maanden achter elkaar niet..quote:Op dinsdag 6 februari 2007 15:29 schreef worldpimber het volgende:
Typisch MF antwoord, ergens naar toe linken naar een topic wat 1. niet volledig aansluit en 2. je moet het antwoord zelf zoeken en 3. poeb
Laat maar, had op MF al een aanvaring met Roadkill daarover. Die verdedigt (onnodig) zijn mede RF rijder.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 15:40 schreef -XX- het volgende:![]()
Leuke OP!Mis alleen de foto van Ribi op zijn roze schoentjes!
quote:Op dinsdag 6 februari 2007 16:18 schreef Worldbeater het volgende:
Maar om een lang verhaal kort te houden:
https://www.knmvverzekeringen.nl/index.jsp
Verzekerd ook motorfietsen voor mensen die (nog) geen rijbewijs hebben.
Kost je wel 5 of 10% extra premie.
Overschrijven is geen probleem op alleen een autorijbewijs.![]()
Het zal je verbazen hoe goed er wordt gecontroleerd...quote:Op dinsdag 6 februari 2007 16:00 schreef worldpimber het volgende:
[..]
Bosnië check![]()
![]()
Maar als je inderdaad niet aan een groene kaart komt voor die motor (je kunt hem toch goed verstoppen in een busje, wordt er goed gecontroleerd aan de grens van Oostbloklanden?)
Breed begrip.. wat is een goede.. in welke richting zoek je het..quote:Op dinsdag 6 februari 2007 16:31 schreef _sin_ het volgende:
![]()
Je bent de beste!
![]()
![]()
![]()
Ok, nu over op "wat is een goede?"
Het gaat hier over bergachtig terrein. Soms écht stijl omhoog/omlaag.
Asfalt, maar in slechte staat (scheuren/gaten). Slechte straatverlichting.
Chaotisch verkeer. Een toekomstige bestuurder met een lengte van 1.65![]()
Toekomstige bestuurder is absoluut géén "handige harry" qua techniek.
Budget: ¤3000.
/edit
Het is trouwens een beginnende motorrijder, en ze hebben daar geen 25kw regel oid)
Alles voor een eigen zakcentje.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 16:32 schreef _sin_ het volgende:
Het zal je verbazen hoe goed er wordt gecontroleerd...
Niet om je tegen te houden, maar om je te laten betalen.
quote:Op dinsdag 6 februari 2007 17:22 schreef Worldbeater het volgende:
[..]
Breed begrip.. wat is een goede.. in welke richting zoek je het..
Gezien de beschrijving qua terrein denk ik gelijk aan een XT600 van Yamaha.
[afbeelding]
Maar of een persoon van 1.65 daar op past..![]()
Neem de Suzuki Bandit over van Hicham voor slechts ¤2.500,00
Die is goed ingereden.![]()
[afbeelding]
Jij blij, wij blij.![]()
[..]
Alles voor een eigen zakcentje.![]()
![]()
Pwnedquote:Op dinsdag 6 februari 2007 16:18 schreef Worldbeater het volgende:
Maar om een lang verhaal kort te houden:
https://www.knmvverzekeringen.nl/index.jsp
Verzekerd ook motorfietsen voor mensen die (nog) geen rijbewijs hebben.
Kost je wel 5 of 10% extra premie.
Alleen insiders snappen'em. Daar reken ik jou ook toe.quote:
De bezitter van de GS heeft nog geen rijbewijs. Vandaar mijn post even 100% kon matchen.quote:
U bent verschoond van uwe aanwezigheid.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 17:50 schreef ikookhier het volgende:
Goedeavond![]()
ZIe geen mogelijkheid om nog verder te posten vanavond![]()
![]()
![]()
U treft geen blaam meer de rest van de avondquote:Op dinsdag 6 februari 2007 17:50 schreef ikookhier het volgende:
Goedeavond![]()
ZIe geen mogelijkheid om nog verder te posten vanavond![]()
![]()
![]()
quote:Op dinsdag 6 februari 2007 17:55 schreef Worldbeater het volgende:
Alleen insiders snappen'em. Daar reken ik jou ook toe.![]()
Copy paste naar een mailtje in concepten. Easy & fast job.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 18:00 schreef worldpimber het volgende:
[afbeelding]![]()
OP's in de backup die tijdloos zijn is wel een goeie hint. Zo kan ik mijn reputatie op peil houden en toch binnen een paar seconden een nette OP leveren. Zeer inovatiefIk zet hem op m'n todo list
![]()
http://www.motorhit.nl/ <-- nieuwe site met motorfietsen tot en met 2.500 euro.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 16:31 schreef _sin_ het volgende:
Budget: ¤3000.
Ik heb iets gemist geloof ikquote:
Zuurpruim.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 18:15 schreef bvvt het volgende:
Ik heb iets gemist geloof ik
ja, dit is een TVP
De bus van 18.01?quote:Op dinsdag 6 februari 2007 18:15 schreef bvvt het volgende:
Ik heb iets gemist geloof ik
ja, dit is een TVP
Hebbe!quote:Op dinsdag 6 februari 2007 18:16 schreef Worldbeater het volgende:
[afbeelding]
Ziet er leuk uit ......... voor een Bandit 400 van 1.500 euro.![]()
[..]
Zuurpruim.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |