quote:Bron: Wikipedia
Ribi is een historisch merk van motorfietsen.
Duits merk dat slechts korte tijd bestond (1923-1925) en motorfietsen met eigen 196- en 248 cc kopklepmotoren leverde.
Typisch MF antwoord, ergens naar toe linken naar een topic wat 1. niet volledig aansluit en 2. je moet het antwoord zelf zoeken en 3. poebquote:
quote:Als je de motor eenmaal gekocht hebt, dan moet je er mee naar huis. Ik heb de motor zelf naar huis gereden met het Duitse kenteken en de duitse verzekering. Dit heb ik gedaan omdat de vorige eigenaar de motor nog niet ‘afgemeld’ had.
Er zit wel een risico aan vast, want je moet dan ten eerste het kenteken weer naar de vorige eigenaar sturen. Die meldt de motor dan af, en krijgt de officiële papieren die jij weer nodig hebt om de motor te kunnen importeren.
Bij mij is alles goed gegaan, ik kreeg netjes de papieren via de post binnen.
Je kan beter de motor gelijk af laten melden, en de motor op een aanhangwagen zetten, dan hoef je achteraf niks meer te regelen.
Het is altijd handig om dat vervoer te verzekeren, kost bijna niks, en geeft toch een veilig gevoel.
Bedankt voor de link Worldbeater, maar dat is niet helemaal wat ik bedoel.. (of ik snap het verhaal niet)quote:
Er is nog hoop! Wacht eerst de reacties van anderen af omdat ik het niet zeker weet.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 15:32 schreef _sin_ het volgende:
worldpimber, ik lees nu pas je post. Bedankt voor de info(al vind ik het jammer)
![]()
Gewoon je motorrijbewijs halen..quote:Op dinsdag 6 februari 2007 15:32 schreef _sin_ het volgende:
[..]
Bedankt voor de link Worldbeater, maar dat is niet helemaal wat ik bedoel.. (of ik snap het verhaal niet)
Bij mij is dit het geval:
Voor een familielid (in een land buiten de EU) wil ik een motor kopen.
Deze motor zal wil ik dan op een motoraanhanger (of in een bus) naar dat land brengen.
Echter, de motor komt dat land niet in zonder (geldige) groene kaart.
Dus mijn vragen zijn eigenlijk:
*Kan ik (zonder motorrijbewijs) een motor op mijn naam zetten?
*Kan ik (zonder motorrijbewijs) deze motor verzekeren? (voor een paar dagen)
/edit
worldpimber, ik lees nu pas je post. Bedankt voor de info(al vind ik het jammer)
![]()
Het gaat om Bosnië, staat (voor zover ik weet) bij alle maatschappijen op de goene kaart in de lijstquote:Op dinsdag 6 februari 2007 15:37 schreef worldpimber het volgende:
[..]
Er is nog hoop! Wacht eerst de reacties van anderen af omdat ik het niet zeker weet.![]()
Staat dat land trouwens sowieso wel in de lijst van landen op de groene kaart die je bij de verzekering krijgt?
Nu even niet, maar motorrijden lijkt me best leuk.quote:
Bosnië checkquote:Op dinsdag 6 februari 2007 15:51 schreef _sin_ het volgende:
Het gaat om Bosnië, staat (voor zover ik weet) bij alle maatschappijen op de goene kaart in de lijst
(correct me if I'm wrong)
Ik hoop echt dat het kan, want (goede) motoren zijn daar echt niet te betalen
voor jan-met-de-pet (of mehmed-met-de-fez). Ze hebben er wel een boel van
die hele goedkope chinese choppers (¤500 voor een nieuwe), maar ik betwijfel
of dat kwalitatief goede (en veilige) motoren zijn. Zien er imho wel erg mooi uit.
Damn, was hier meer te vinden dan op MF, kwam daar eigenlijk maanden achter elkaar niet..quote:Op dinsdag 6 februari 2007 15:29 schreef worldpimber het volgende:
Typisch MF antwoord, ergens naar toe linken naar een topic wat 1. niet volledig aansluit en 2. je moet het antwoord zelf zoeken en 3. poeb
Laat maar, had op MF al een aanvaring met Roadkill daarover. Die verdedigt (onnodig) zijn mede RF rijder.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 15:40 schreef -XX- het volgende:![]()
Leuke OP!Mis alleen de foto van Ribi op zijn roze schoentjes!
quote:Op dinsdag 6 februari 2007 16:18 schreef Worldbeater het volgende:
Maar om een lang verhaal kort te houden:
https://www.knmvverzekeringen.nl/index.jsp
Verzekerd ook motorfietsen voor mensen die (nog) geen rijbewijs hebben.
Kost je wel 5 of 10% extra premie.
Overschrijven is geen probleem op alleen een autorijbewijs.![]()
Het zal je verbazen hoe goed er wordt gecontroleerd...quote:Op dinsdag 6 februari 2007 16:00 schreef worldpimber het volgende:
[..]
Bosnië check![]()
![]()
Maar als je inderdaad niet aan een groene kaart komt voor die motor (je kunt hem toch goed verstoppen in een busje, wordt er goed gecontroleerd aan de grens van Oostbloklanden?)
Breed begrip.. wat is een goede.. in welke richting zoek je het..quote:Op dinsdag 6 februari 2007 16:31 schreef _sin_ het volgende:
![]()
Je bent de beste!
![]()
![]()
![]()
Ok, nu over op "wat is een goede?"
Het gaat hier over bergachtig terrein. Soms écht stijl omhoog/omlaag.
Asfalt, maar in slechte staat (scheuren/gaten). Slechte straatverlichting.
Chaotisch verkeer. Een toekomstige bestuurder met een lengte van 1.65![]()
Toekomstige bestuurder is absoluut géén "handige harry" qua techniek.
Budget: ¤3000.
/edit
Het is trouwens een beginnende motorrijder, en ze hebben daar geen 25kw regel oid)
Alles voor een eigen zakcentje.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 16:32 schreef _sin_ het volgende:
Het zal je verbazen hoe goed er wordt gecontroleerd...
Niet om je tegen te houden, maar om je te laten betalen.
quote:Op dinsdag 6 februari 2007 17:22 schreef Worldbeater het volgende:
[..]
Breed begrip.. wat is een goede.. in welke richting zoek je het..
Gezien de beschrijving qua terrein denk ik gelijk aan een XT600 van Yamaha.
[afbeelding]
Maar of een persoon van 1.65 daar op past..![]()
Neem de Suzuki Bandit over van Hicham voor slechts ¤2.500,00
Die is goed ingereden.![]()
[afbeelding]
Jij blij, wij blij.![]()
[..]
Alles voor een eigen zakcentje.![]()
![]()
Pwnedquote:Op dinsdag 6 februari 2007 16:18 schreef Worldbeater het volgende:
Maar om een lang verhaal kort te houden:
https://www.knmvverzekeringen.nl/index.jsp
Verzekerd ook motorfietsen voor mensen die (nog) geen rijbewijs hebben.
Kost je wel 5 of 10% extra premie.
Alleen insiders snappen'em. Daar reken ik jou ook toe.quote:
De bezitter van de GS heeft nog geen rijbewijs. Vandaar mijn post even 100% kon matchen.quote:
U bent verschoond van uwe aanwezigheid.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 17:50 schreef ikookhier het volgende:
Goedeavond![]()
ZIe geen mogelijkheid om nog verder te posten vanavond![]()
![]()
![]()
U treft geen blaam meer de rest van de avondquote:Op dinsdag 6 februari 2007 17:50 schreef ikookhier het volgende:
Goedeavond![]()
ZIe geen mogelijkheid om nog verder te posten vanavond![]()
![]()
![]()
quote:Op dinsdag 6 februari 2007 17:55 schreef Worldbeater het volgende:
Alleen insiders snappen'em. Daar reken ik jou ook toe.![]()
Copy paste naar een mailtje in concepten. Easy & fast job.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 18:00 schreef worldpimber het volgende:
[afbeelding]![]()
OP's in de backup die tijdloos zijn is wel een goeie hint. Zo kan ik mijn reputatie op peil houden en toch binnen een paar seconden een nette OP leveren. Zeer inovatiefIk zet hem op m'n todo list
![]()
http://www.motorhit.nl/ <-- nieuwe site met motorfietsen tot en met 2.500 euro.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 16:31 schreef _sin_ het volgende:
Budget: ¤3000.
Ik heb iets gemist geloof ikquote:
Zuurpruim.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 18:15 schreef bvvt het volgende:
Ik heb iets gemist geloof ik
ja, dit is een TVP
De bus van 18.01?quote:Op dinsdag 6 februari 2007 18:15 schreef bvvt het volgende:
Ik heb iets gemist geloof ik
ja, dit is een TVP
Hebbe!quote:Op dinsdag 6 februari 2007 18:16 schreef Worldbeater het volgende:
[afbeelding]
Ziet er leuk uit ......... voor een Bandit 400 van 1.500 euro.![]()
[..]
Zuurpruim.![]()
Dat d8 ik wel!!!!!!!!!!!!quote:Op dinsdag 6 februari 2007 18:26 schreef -XX- het volgende:
Hebbe!
En gisteravond met ophalen kreeg ik hem mee zonder over te schrijven.quote:Ik had van het weekend ook een soortgelijk akkefietje..(maar dan anders
)
* serieus bod geplaatst op Marktplaats.
*Onder een ander mail adres de communicatie geopend omdat ik niets hoorde en nieuwsgierig was, maar niet de te graag willende koper wilde uithangen.
Mail terug gehad van de verkoper dat hij hem snel kwijt wilde.
* Vervolgens het oorspronkelijke bod accoord op Marktplaats, de verkoper nam contact op per mail dat het goed was. Gelijk een mail terug gestuurt dat ik hem echt wil!
* Ondertussen kreeg ik een mail van verkoper op het andere anonieme adres.
Of ik soms hoger wilde bieden.![]()
Dus ik heb een bod lager uitgebracht dan op Marktplaats stond.was ik immers al zelf.
- Op dezelfde dag heb ik verschillende malen contact gezocht met de GSM van de verkoper omdat ik als de hoogste bieder langs wilde komen.
- Op dezelfde dag heb ik nog een mail verstuurt dat ik hem binnen 1-2 dagen op wilde halen.
Vervolgens krijgt mijn andere mail adres een bericht dat de verkopende partij accoord gaat met het lagere bod.![]()
Dus ik heb hem maar in de waan gelaten dat het iemand anders was.![]()
En gisteravond heb ik hem dus voor minder dan mijn oorspronkelijke bod gehaald.![]()
Ik snap nog steeds niet waarom hij niet reageerde op mijn eerdere mail/bod en telefoontjes.
Was in alle gevallen vriendelijk en relaxt.
quote:Op dinsdag 6 februari 2007 18:39 schreef Worldbeater het volgende:
[..]
Dat d8 ik wel!!!!!!!!!!!!![]()
Ik had trouwens nog een verhaaltje over mijn aankoop van de Triumph.![]()
[..]
En gisteravond met ophalen kreeg ik hem mee zonder over te schrijven.
Als ik wilde mocht ik hem zelfs terugrijden..........................
Hij liet mij wel een koopcontractje tekenen. Ik ondertekende met Patrick Havelaar.
De voornaam van mijn gefakte mailadres, en ik woon op de Max Havelaarweg. Snappie.![]()
Ik had zelfs even een oude prepaid kaart in mijn GSM gedaan zodat ik een ander nummer had.
En mijn rijbewijs en autopapieren met deze andere naam geshopt.
Maar daar vroeg hij niet eens naar............................![]()
Naja, was allemaal niet de bedoeling om na het eerste mailtje door te gaan onder een andere naam...
... maar mijn alterego was blijkbaar handiger met onderhandelen.![]()
[..]
[..]
Hij liet mij wel een koopcontractje tekenen. Ik ondertekende met Patrick Havelaar.
De voornaam van mijn gefakte mailadres, en ik woon op de Max Havelaarweg. Snappie.![]()
Ik had zelfs even een oude prepaid kaart in mijn GSM gedaan zodat ik een ander nummer had.
Naja, was allemaal niet de bedoeling om na het eerste mailtje door te gaan onder een andere naam...
Ik zei zondag al dat ik een leuk verhaal had.quote:
Ik laat hem maar in de waan.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 18:44 schreef worldpimber het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Als alles rond is vraag dan om z'n reactie?![]()
In het RF topic. Ineens over verbeter de wereld, begin bij jezelf beginnen.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 18:50 schreef hicham het volgende:
Waar kan ik trouwens de lange-tenen-RF actie teruglezen![]()
![]()
15 - 30 - 15 tochquote:Op dinsdag 6 februari 2007 18:42 schreef worldpimber het volgende:
[..]
Ehz, niet voor mij toch? Afmetingen en zulks??![]()
quote:Op dinsdag 6 februari 2007 12:34 schreef Worldbeater het volgende:
Ik zou vanavond in Den Haag eten en slapen, krijg ik net een spontane sms van vriendinnetje..
Ik begrijp het als je vandaag liever bij je motor blijft om te sleutelen, dus doe wat je wil.
Dus ik stuur een berichtje terug dat ik dat dan maar doe.![]()
Krijg ik een bericht terug..
Wel jammer dat je voor je motor thuis blijft..
Errrrrrrrrr.![]()
![]()
[/Patrick281]
[..]
[..]
Nee joh dat was een gok van Rib-I, ter indicatiequote:
Kan je hem ook heel gepikeerd mailen dat je al jaren geen motor meer hebt gereden en dat je nog 20 dagen had te leven en deze wilde opvullen met het rijden op een motor. En waarom ie dan zonder bericht opeens de motor heeft verkocht en je nu zelfmoord pleegt aan je toch al veel te korte levenquote:Op dinsdag 6 februari 2007 18:50 schreef Worldbeater het volgende:
Ik laat hem maar in de waan.Ik kan natuurlijk wel het vrijwaringsbewijs replyen als antwoord op zijn mail van gisteravond dat iemand anders hem heeft opgehaald.
![]()
Ineens kan hij mij wel vinden om te melden dat de motor verkocht is.
Beantwoord dan gewoon mijn mail van zondagochtend.
En zondagmiddag heb ik nog zijn voicemail ingesproken.![]()
Mailt hij dus zondagavond laat naar een andere bieder die lager is dat hij een afspraak voor het ophalen wilt maken. Schiet mij maar lek.![]()
Ja, helaas helaas... niet alles is wat het lijkt. Maar we komen vast wel weer individuën tegen op circuitdagen. Eens kijken hoe dat uitpakt aan de kant welke alle verbindingen heeft verbrokenquote:In het RF topic. Ineens over verbeter de wereld, begin bij jezelf beginnen.![]()
Gaat vast over een irl gesprek met iemand. Niet over dit onderwerp.![]()
Gawaine weet meer.![]()
Mensen moeten zich niet opfokken op internet. Het is ter ontspanning en met een vette knipoog.![]()
![]()
quote:Op dinsdag 6 februari 2007 19:17 schreef worldpimber het volgende:
Kan je hem ook heel gepikeerd mailen dat je al jaren geen motor meer hebt gereden en dat je nog 20 dagen had te leven en deze wilde opvullen met het rijden op een motor. En waarom ie dan zonder bericht opeens de motor heeft verkocht en je nu zelfmoord pleegt aan je toch al veel te korte leven![]()
grumpf ik had al een hoekje gebogenquote:Op dinsdag 6 februari 2007 19:13 schreef worldpimber het volgende:
[..]
Nee joh dat was een gok van Rib-I, ter indicatie [afbeelding]
Bespaar jij nu maar ff wat tijd om met je kinderen te socializen en gezellig rond de tafel te zitten met je vrouw![]()
Vandaag was ik het vergeten op te meten en morgen ben ik sowieso de hele dag weg
![]()
In het MF anekdote bundelquote:Op dinsdag 6 februari 2007 18:50 schreef hicham het volgende:
Waar kan ik trouwens de lange-tenen-RF actie teruglezen![]()
![]()
URL van de bundel verhalen: http://www.motor-forum.nl/forum/find/poster/3247/topicsquote:T.R. Roadkill schreef op 06 februari 2007 @ 12:34:
who cares.
wij rijden tenminste op de motor, ipv de motor op de aanhanger achter je auto, 10x olie wisselen en weer verkopen
verbeter de wereld, begin bij jezelf, en als je daar klaar mee bent, dan zien we wel weer verder
Mag het donderdag?quote:Op dinsdag 6 februari 2007 19:23 schreef Gawaine het volgende:
[..]
grumpf ik had al een hoekje gebogen![]()
geef ff aan wat de maten zijn, (ook hoe groot het gaatje moet zijn)
D = de hartmaat van het gat.
[afbeelding]
quote:Op dinsdag 6 februari 2007 19:25 schreef worldpimber het volgende:
URL van de bundel verhalen: http://www.motor-forum.nl/forum/find/poster/3247/topics
quote:Dank je wel voor het melden.
Viccie.
quote:
quote:Op dinsdag 6 februari 2007 19:27 schreef Worldbeater het volgende:
![]()
Maar in een overlijdingstopic vragen naar gratis broodjes en koffie.![]()
4 mm dikquote:Op dinsdag 6 februari 2007 19:22 schreef Worldbeater het volgende:
Lijkt me wel een klein en fragiel dingetje worden. De dikte zie ik trouwens niet terug in het verhaal.
Maar scheurt dat niet snel door/uit?![]()
Daar zat ik ook al aan te denken. Niet te zwaar, ook ivm zijn eigen gewicht. Goede link trouwens.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 18:07 schreef Worldbeater het volgende:
http://www.motorhit.nl/ <-- nieuwe site met motorfietsen tot en met 2.500 euro.![]()
400 cc viercylinders of iets dergelijks zijn meestal wel betrouwbaar en vooral handelbaar voor beginnende rijders. Zeker met de wegen daar zou ik geen te zware motor nemen.
Een " kleintje" kan je nog wel omhoog schoppen als je dreigt te vallen.
En weer zo'n goede tip! Die valblokken zijn gewoon voor elke motor te koop?quote:Verder optuigen met valblokken om de materialistische pijn te ondervangen.![]()
[afbeelding]
Beter wel valblokken, maar geen kuip.![]()
Budget van ¤3000 is puur voor de motor (welke ik betaal). Daarnaast heeft hijquote:Verder een goede beurt geven met olie verversen, afstellen van de motor.
Altijd geld reserveren voor onderhoud. Budget 3.000 euro is dan wel op.
Dus neem een iets goedkopere motor.![]()
Perfect! Hoe noemt men dat ding eigenlijk, en is dat wisselen een beetje zelf te doen?quote:[afbeelding]
Dat paarse omcirkelde dingetje bepaalt bij al dit soort motoren de rijhoogte.
Kan je dus een langere opzetten voor kleine mensen.![]()
Ik heb ervaring met Gawaines producten en ik twijfel niet aan de kwaliteit.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 19:22 schreef Worldbeater het volgende:
Lijkt me wel een klein en fragiel dingetje worden. De dikte zie ik trouwens niet terug in het verhaal.
Maar scheurt dat niet snel door/uit?![]()
Ik moest lachenquote:Op dinsdag 6 februari 2007 19:27 schreef Worldbeater het volgende:
Maar in een overlijdingstopic vragen naar gratis broodjes en koffie.![]()
heeeel vroegerquote:Op dinsdag 6 februari 2007 19:27 schreef worldpimber het volgende:
Leuk getekend trouwens![]()
Maar heeft dat wat te maken met werk wat je hebt gedaan ofzo?
Dat kan jij zelf wel vinden AIVD'er.quote:
Klinkt dik.quote:
nee, maar ook engineers maken fouten oid. Ik wil er gewoon meer van weten.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 19:32 schreef worldpimber het volgende:
Ik heb ervaring met Gawaines producten en ik twijfel niet aan de kwaliteit.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |