misschien had ik die laatste pul toch moeten laten staan ;')quote:Op donderdag 15 februari 2007 21:33 schreef cheukert het volgende:
Wat een kut gedachte
www.sifow.comquote:Op donderdag 15 februari 2007 21:31 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Doet me denken he,
als je nou in de 15 meter klasse start, met winglets van 20 meter hoog. En dan de hele wedstrijd op zijn kant vliegt! Dan heb je dik voordeel!
quote:#
Why not have say a really long upward tip, say 25 metres on each tip, and then fly at 90 degrees to the horizontal, in effect creating an ASH 25 bi-plane that qualifies as a standard glass glider??
Dat mag ik wel.quote:Dear reader - You may have noticed this site has been unchanged for the best part of a year...this is due in equal measure to my laziness and my computer's ability to destroy hard disks. Sorry...we both promise not to do it again. Really.
quote:The answer to the 'benefit' question is that in theory at least, having a boring wing/no-wing boundary causes an inefficient airflow (the air is happily flowing over the smooth white surface of the wing, then slips off the end and tumbles around madly in an unorganised manner shouting 'aaarrrggghhh') which in turn creates drag. Drag is bad, we don't like drag, oh no. The upward lump of glassfibre creates a sort of playground for air particles, where they all queue up neatly and slide off the end in an organised manner going 'wwwweeeeeeeeeeeeee' instead. This creates either less drag (better performance) or at least more predictable air particles (better low speed handling). Manufactures claim performance, pilots claim handling and cynics claim cost. Still they do look nice.
quote:Heard at Schiphol airport:
French female pilot to Ground: "Ground, can I have my pussy back?"
English accent pilot to Ground before they could answer:
"Ow come'on guys, give the girl her pussy back"
Lot of laughing on the frequency
Hoe doen ze dat danquote:Op zaterdag 17 februari 2007 23:08 schreef Public_NME het volgende:
[Heard at Schiphol airport:
French female pilot to Ground: "Ground, can I have my pussy back?"
English accent pilot to Ground before they could answer:
"Ow come'on guys, give the girl her pussy back"
Lot of laughing on the frequency]
Ja.quote:Op maandag 19 februari 2007 16:47 schreef cheukert het volgende:
[..]
Hoe doen ze dat danzendknop even indrukken om te lachen ofzo
lollercoptereinz!!!rofllmaonadepwnageomfglollereinz!!11zWeipoliZei!!!!2@@!!PWND
Moest je vandaag naar Egypte?quote:
Ok, vraag ik omdat mijn ouders vandaag met HV naar 'Hoer'ghada vliegen/vlogen.quote:
Haha nee ik ben lekker thuis ;-)quote:Op dinsdag 20 februari 2007 17:56 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Ok, vraag ik omdat mijn ouders vandaag met HV naar Hoerghada vliegen/vlogen.
Volgens mij wel, mits je toestemming hebt van de verkeersleiding op dat veld. Nu zal dat op Eindhoven, de Kooy en Twente niet zo'n probleem zijn, Leeuwarden zal wat lastiger zijn...quote:Op zaterdag 24 februari 2007 12:52 schreef smash789 het volgende:
Weet iemand hier of je met een burgerkist een touch 'n go of op z'n minst een low approach mag maken op een militair veld?
Van tevoren, vliegplan. En geloof me, dat vinden ze niet leuk. Sterker nog, je moet opzouten daaro. In het weekend overigens ook, want dat zijn er zweef-activiteiten.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 13:39 schreef smash789 het volgende:
Het gaat mij om Woensdrecht, zou er binnenkort wel graag een touch 'n go willen maken, hoe doe je zoiets eigenlijk? Gewoon bij entry van de CTR vragen om een touch 'n go? Of moet je zoiets vantevoren kenbaar maken over de telefoon ofzo?
Wat gebeurde er dan?quote:Op zaterdag 24 februari 2007 13:43 schreef Mojave het volgende:
Gister go-around moeten maken op Madrid door die pauper verkeersleiding daar
Te krap achterelkaar gevectored, ons een short cut gegeven waardoor we ver boven glide zaten, daarbij moesten we dus voor die kist voor ons speed terug halen naar 150kts... dus we op 200ft was die eikel nog niet van de baan. ATC was het plaatje totaal kwijt dus nadat ik 2x had short final had gecalled konden we alsnog de go around in.quote:
Ja. Op Woensdrecht krijg je echter nooit toestemming, tenzij voor een emergency oid.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 16:59 schreef smash789 het volgende:
Een touch 'n go op een militair veld is zeker ook wel gratis?
nee... helaas niet....quote:Op woensdag 28 februari 2007 20:39 schreef Mojave het volgende:
@stranger: toevallig volgende week donderdagavond naar MST?
Ik zou juist wel eens een go-around willen maken; nog nooit meegemaakt terwijl ik vrij veel heb gevlogen. Overigens wel eens een kist een go-around zien maken omdat wij nog niet v/d baan af waren in HEL.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 15:10 schreef Mojave het volgende:
[..]
Te krap achterelkaar gevectored, ons een short cut gegeven waardoor we ver boven glide zaten, daarbij moesten we dus voor die kist voor ons speed terug halen naar 150kts... dus we op 200ft was die eikel nog niet van de baan. ATC was het plaatje totaal kwijt dus nadat ik 2x had short final had gecalled konden we alsnog de go around in.
Wie? ik? tuurlijk welquote:Op zondag 4 maart 2007 19:56 schreef smash789 het volgende:
Nog nooit een go-around geoefend dan?????
gokte ik al opquote:Op maandag 5 maart 2007 01:16 schreef smash789 het volgende:
Nee..... Public_NME natuurlijk..
Dagelijks met mijn 772ERquote:Op maandag 5 maart 2007 01:16 schreef smash789 het volgende:
Nee..... Public_NME natuurlijk..
Waaruit moet dat blijken dan? Ik sta niet in de OP hoor, ben hier maar gast...quote:Op maandag 5 maart 2007 17:18 schreef smash789 het volgende:
Right, ik volg het niet meer helemaal. Ik dacht dat je echt een piloot was.
Het veld was te natquote:Op maandag 5 maart 2007 17:54 schreef YellowLedbetter het volgende:
dit gaat nergens meer over! ga vliegen ofzo
Zeg kneus, wordt 's volwassen enzo. Ik heb iets te vaak near-misses met onwetende en luie collega's van je. En maar patsenquote:Op maandag 5 maart 2007 20:42 schreef Mojave het volgende:
Och begint dat pauper zweefseizoen weer?
Weer uit de doppen kijken voor die onwetende geitenwollensokken stuntelaars als we met 250kts door E scheuren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |