Had ik niet beter kunnen samenvattenquote:Op dinsdag 6 februari 2007 23:25 schreef nsfw het volgende:
Ik ga morgen naar de zon
Wat een vreselijk beroep hebben we toch..
Oh, en om even bepaalde misverstanden uit de weg te ruimen...
We landen eigenlijk 99 van de 100 keer zelf... Hebben niet allemaal rijke pappa's (ik niet)..... Zijn niet alleen aan het monitoren maar vertellen elkaar ook grappen, verhalen en hebben het over de dames achterin.... we zijn allemaal hele mooie mannen!.... We zijn niet arrogant, maar zelfverzekerd.... We hebben een gevoel voor humor die niet-profesioneelvliegers nooit zullen begrijpen..... We zijn in staat om van complete nonsense over te schakelen naar pure ernst, en deze ernst dan ook te realiseren binnen een seconden..... We zijn stressbestendig..... We geven het toe als we iets fout doen en staan open voor kritek... We zijn openminded en staan open voor andere dingen...
Kortom, we zijn buschaufeurs zolang alles gaat zoals het moet gaan.
Gelukkig beschikken we over de cappeciteiten (en daar worden we ook voor betaald) om te handelen als piloten als dat nodig is om WAT voor'n rede dan ook!
Waar aanmelden?!quote:Op woensdag 7 februari 2007 05:04 schreef Mojave het volgende:
[..]
[quote]@Public, wat mij betreft wel![]()
Ah, je bent alweer terug man! Ideaal zo'n half dagje werken! ff op-en-neer naar Madrid en je bent alweer klaar. Ruilen?quote:adios amigos, ik ben ff naar Madrid
Lekker hequote:Op woensdag 7 februari 2007 15:21 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Waar aanmelden?!![]()
[..]
Ah, je bent alweer terug man! Ideaal zo'n half dagje werken! ff op-en-neer naar Madrid en je bent alweer klaar. Ruilen?
Ja daar zat ik in de trein aan te denken toen ik al die bevroren velden zag. Hoe werkt dat eigenlijk? Moet je daarvoor in de rij staan? (aangezien het spitsuur was?)quote:Op woensdag 7 februari 2007 15:26 schreef Mojave het volgende:
[..]
Lekker hemorgen wat langer.
Kut de-icen vanmorgen![]()
Ja weer een speciale procedure.quote:Op woensdag 7 februari 2007 15:30 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Ja daar zat ik in de trein aan te denken toen ik al die bevroren velden zag. Hoe werkt dat eigenlijk? Moet je daarvoor in de rij staan? (aangezien het spitsuur was?)
Toen ik nog in Helsinki woonde hadden ze daar op Helsinki-Vantaa genoeg trucks staan voor het (weinige) verkeer.
Jazeker, maar landen kan het ding niet. Ik ook niet, maar da's een ander verhaalquote:Op dinsdag 6 februari 2007 00:03 schreef cheukert het volgende:
Als je zo redeneert dan klopt het alsnog niet... F50 heeft ook een autopilot toch?
Gefeliciteerdquote:Op woensdag 7 februari 2007 18:36 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Jazeker, maar landen kan het ding niet. Ik ook niet, maar da's een ander verhaal
ps. vandaag mijn command prof check gedaan en gehaald, nu nog een line check en BOM examen, na nog 3 weken line training, dan mag ik mijn opgekropte turboprop frustraties botvieren op de overige 3 crewleden....![]()
Congrats!!!quote:Op woensdag 7 februari 2007 18:36 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Jazeker, maar landen kan het ding niet. Ik ook niet, maar da's een ander verhaal
ps. vandaag mijn command prof check gedaan en gehaald, nu nog een line check en BOM examen, na nog 3 weken line training, dan mag ik mijn opgekropte turboprop frustraties botvieren op de overige 3 crewleden....![]()
Ach kennen, kennen.. sommige stukken wel, sommige stukken moet je mee kunnen werken. Bom examen schijnt te bestaan uit een vlucht plannen (bv AMS -ZRH) met bijbehorende fuel, tijd, afstand, alternates, flightlevels, WRR etc en wat losse scenario's....Waarbij ze alle moeite doen om je van je plan af te halen en de verkeerde keuze te laten maken.quote:Op woensdag 7 februari 2007 19:58 schreef Mojave het volgende:
[..]
Gefeliciteerd![]()
Moet jij de BOM exact kennen dan?![]()
Ligt aan wie het zijnquote:Op woensdag 7 februari 2007 23:15 schreef nsfw het volgende:
[..]
Congrats!!!
'k neem aan dat je de FO, CA1 en CA2 op bier trakteert de eerstvolgende N/S
quote:Op woensdag 7 februari 2007 14:10 schreef Autoreply het volgende:
http://www.ies.si/egc2005nitra.wmv
100 mb, Absolute must see. Spoel de eerste helft rustig door, die is saai. Tijdens final glide een navigatiefout gemaakt. Hij duikt snelheid aan voor een mooie low-pass om er achter te komen dat ie nog 2 of 3 kilometer moet. Ik ken het gevoel![]()
Bedankt voor je nuttige toevoeging. tip van de maand:quote:Op donderdag 8 februari 2007 15:49 schreef YellowLedbetter het volgende:
En nog steeds slaat de kraak en smaak helemaal nergens op!
Ik ben tijdens final glide ook wel 's uit het zicht verdwenen. Binnen grondeffect nog een kilometer kunnen zweven, heuveltje over met 90 km/h en zonder kleppen of wat dan ook 80 meter voor de hangar stilstaan. Maargoed, ik had wel een wááánzinnige overland achter de rug en was pas om half negen terug na drie kwartier final gliden.quote:Op donderdag 8 februari 2007 11:23 schreef mcDavid het volgende:
[..]en ik dacht dat ík laag binnen kwam op mijn 5e solo!
Speciaal voor jou:quote:Op donderdag 8 februari 2007 15:49 schreef YellowLedbetter het volgende:
En nog steeds slaat de kraak en smaak helemaal nergens op!
Dat had ik gisteren ook, we stonden op het B platform en overal om ons heen werden kisten on stand ge de-iced, maar nee hoor, wij moesten helemaal naar P10 om daar in de rij te gaan staan en daarna 40 minuten en 700Kg fuel verder weer naar de 24 te rijden.quote:Op woensdag 7 februari 2007 15:37 schreef Mojave het volgende:
[..]
Ja weer een speciale procedure.
Je moet dan inchecken bij Snowdesk via ACARS. Dan contact je hun en daarna pas Ground.
We stonden aan D41, runway 24 voor take off en moesten naar P11 om te de-icen (bij 36C) dus een mooie detour.
Kwam omdat een cargo 747 z'n motoren had uitgezet tijdens het de-icen + nog wat problemen![]()
En de centjes...quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |