abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46056305
Nee, dan ben je dierenliefhebber met je hoofd
Ik steek je moeder in de fik!
  dinsdag 6 februari 2007 @ 22:14:54 #52
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_46057041
Tering, ik heb zin om naar de zon te gaan... Mojave, kunnen we allemaal niet ff mee naar Egypte als de load niet 100% is?

(I know, gare tvp)
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  dinsdag 6 februari 2007 @ 23:25:58 #53
151326 nsfw
RIP voor de nabestaanden
pi_46059941
Ik ga morgen naar de zon

Wat een vreselijk beroep hebben we toch..

Oh, en om even bepaalde misverstanden uit de weg te ruimen...

We landen eigenlijk 99 van de 100 keer zelf... Hebben niet allemaal rijke pappa's (ik niet)..... Zijn niet alleen aan het monitoren maar vertellen elkaar ook grappen, verhalen en hebben het over de dames achterin.... we zijn allemaal hele mooie mannen!.... We zijn niet arrogant, maar zelfverzekerd.... We hebben een gevoel voor humor die niet-profesioneelvliegers nooit zullen begrijpen..... We zijn in staat om van complete nonsense over te schakelen naar pure ernst, en deze ernst dan ook te realiseren binnen een seconden..... We zijn stressbestendig..... We geven het toe als we iets fout doen en staan open voor kritek... We zijn openminded en staan open voor andere dingen...

Kortom, we zijn buschaufeurs zolang alles gaat zoals het moet gaan.

Gelukkig beschikken we over de cappeciteiten (en daar worden we ook voor betaald) om te handelen als piloten als dat nodig is om WAT voor'n rede dan ook!
  woensdag 7 februari 2007 @ 05:04:32 #54
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_46064535
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 23:25 schreef nsfw het volgende:
Ik ga morgen naar de zon

Wat een vreselijk beroep hebben we toch..

Oh, en om even bepaalde misverstanden uit de weg te ruimen...

We landen eigenlijk 99 van de 100 keer zelf... Hebben niet allemaal rijke pappa's (ik niet)..... Zijn niet alleen aan het monitoren maar vertellen elkaar ook grappen, verhalen en hebben het over de dames achterin.... we zijn allemaal hele mooie mannen!.... We zijn niet arrogant, maar zelfverzekerd.... We hebben een gevoel voor humor die niet-profesioneelvliegers nooit zullen begrijpen..... We zijn in staat om van complete nonsense over te schakelen naar pure ernst, en deze ernst dan ook te realiseren binnen een seconden..... We zijn stressbestendig..... We geven het toe als we iets fout doen en staan open voor kritek... We zijn openminded en staan open voor andere dingen...

Kortom, we zijn buschaufeurs zolang alles gaat zoals het moet gaan.

Gelukkig beschikken we over de cappeciteiten (en daar worden we ook voor betaald) om te handelen als piloten als dat nodig is om WAT voor'n rede dan ook!
Had ik niet beter kunnen samenvatten

@Public, wat mij betreft wel


adios amigos, ik ben ff naar Madrid
FCT
  woensdag 7 februari 2007 @ 10:19:02 #55
43311 jozef444
complete and total insanity
pi_46067113
Ik vin t wel mooi hoe die jets en prop jongens altijd happen

Maar ach tis geen slecht volk als ik kijk wat ik er tot nu toe van ben tegengekomen
[16:08] <portier> Manvanmariadienooitsexheeftgehad :W
pi_46069784
Ja, zelf landen is toch wel beetje geil he!
Tralalalala Die Dom Die Dom
pi_46073622
http://www.ies.si/egc2005nitra.wmv

100 mb, Absolute must see. Spoel de eerste helft rustig door, die is saai. Tijdens final glide een navigatiefout gemaakt. Hij duikt snelheid aan voor een mooie low-pass om er achter te komen dat ie nog 2 of 3 kilometer moet. Ik ken het gevoel
  woensdag 7 februari 2007 @ 15:21:31 #58
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_46075750
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 05:04 schreef Mojave het volgende:

[..]

[quote]@Public, wat mij betreft wel
Waar aanmelden?!
quote:
adios amigos, ik ben ff naar Madrid
Ah, je bent alweer terug man! Ideaal zo'n half dagje werken! ff op-en-neer naar Madrid en je bent alweer klaar. Ruilen?
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  woensdag 7 februari 2007 @ 15:26:59 #59
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_46075914
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 15:21 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Waar aanmelden?!
[..]

Ah, je bent alweer terug man! Ideaal zo'n half dagje werken! ff op-en-neer naar Madrid en je bent alweer klaar. Ruilen?
Lekker he morgen wat langer.

Kut de-icen vanmorgen
FCT
  woensdag 7 februari 2007 @ 15:30:37 #60
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_46076026
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 15:26 schreef Mojave het volgende:

[..]

Lekker he morgen wat langer.

Kut de-icen vanmorgen
Ja daar zat ik in de trein aan te denken toen ik al die bevroren velden zag. Hoe werkt dat eigenlijk? Moet je daarvoor in de rij staan? (aangezien het spitsuur was?)
Toen ik nog in Helsinki woonde hadden ze daar op Helsinki-Vantaa genoeg trucks staan voor het (weinige) verkeer.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  woensdag 7 februari 2007 @ 15:37:08 #61
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_46076209
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 15:30 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Ja daar zat ik in de trein aan te denken toen ik al die bevroren velden zag. Hoe werkt dat eigenlijk? Moet je daarvoor in de rij staan? (aangezien het spitsuur was?)
Toen ik nog in Helsinki woonde hadden ze daar op Helsinki-Vantaa genoeg trucks staan voor het (weinige) verkeer.
Ja weer een speciale procedure.

Je moet dan inchecken bij Snowdesk via ACARS. Dan contact je hun en daarna pas Ground.
We stonden aan D41, runway 24 voor take off en moesten naar P11 om te de-icen (bij 36C) dus een mooie detour.
Kwam omdat een cargo 747 z'n motoren had uitgezet tijdens het de-icen + nog wat problemen
FCT
pi_46081908
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 00:03 schreef cheukert het volgende:
Als je zo redeneert dan klopt het alsnog niet... F50 heeft ook een autopilot toch?
Jazeker, maar landen kan het ding niet. Ik ook niet, maar da's een ander verhaal

ps. vandaag mijn command prof check gedaan en gehaald, nu nog een line check en BOM examen, na nog 3 weken line training, dan mag ik mijn opgekropte turboprop frustraties botvieren op de overige 3 crewleden....
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_46082430
BOM-testen zijn easy men!
Tralalalala Die Dom Die Dom
  woensdag 7 februari 2007 @ 19:58:34 #64
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_46084793
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 18:36 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Jazeker, maar landen kan het ding niet. Ik ook niet, maar da's een ander verhaal

ps. vandaag mijn command prof check gedaan en gehaald, nu nog een line check en BOM examen, na nog 3 weken line training, dan mag ik mijn opgekropte turboprop frustraties botvieren op de overige 3 crewleden....
Gefeliciteerd

Moet jij de BOM exact kennen dan?
FCT
  woensdag 7 februari 2007 @ 23:15:10 #65
151326 nsfw
RIP voor de nabestaanden
pi_46089747
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 18:36 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Jazeker, maar landen kan het ding niet. Ik ook niet, maar da's een ander verhaal

ps. vandaag mijn command prof check gedaan en gehaald, nu nog een line check en BOM examen, na nog 3 weken line training, dan mag ik mijn opgekropte turboprop frustraties botvieren op de overige 3 crewleden....
Congrats!!!

'k neem aan dat je de FO, CA1 en CA2 op bier trakteert de eerstvolgende N/S
pi_46095968
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 19:58 schreef Mojave het volgende:

[..]

Gefeliciteerd

Moet jij de BOM exact kennen dan?
Ach kennen, kennen.. sommige stukken wel, sommige stukken moet je mee kunnen werken. Bom examen schijnt te bestaan uit een vlucht plannen (bv AMS -ZRH) met bijbehorende fuel, tijd, afstand, alternates, flightlevels, WRR etc en wat losse scenario's....Waarbij ze alle moeite doen om je van je plan af te halen en de verkeerde keuze te laten maken.

Bijvoorbeeld: vlucht AMS-ZRH, alles van BRU naar boven CAT II weer, ten zuiden daarvan CAT I, LUX is ook je takeoff altn, (op de F50 moet dat binnen 1 uur still air N-1, 200NM) en je krijgt na take off een engine fire die pas na 2 fire bottles uitgaat... Wat doe je... 200NM vliegen naar LUX (het dichtsbijzijnste veld dat aan de minima voldoet), of tegen de regels op N-1 een CAT II op AMS?

Dat soort dingen....
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 23:15 schreef nsfw het volgende:

[..]

Congrats!!!

'k neem aan dat je de FO, CA1 en CA2 op bier trakteert de eerstvolgende N/S
Ligt aan wie het zijn Blijf een Nederlander he?

Maar ben na mijn examen meteen 4 dagen op stap met die crew, allemaal uitslaaps, dus dat komt wel goed...

[ Bericht 1% gewijzigd door The_stranger op 08-02-2007 13:10:07 ]
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_46099583
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 14:10 schreef Autoreply het volgende:
http://www.ies.si/egc2005nitra.wmv

100 mb, Absolute must see. Spoel de eerste helft rustig door, die is saai. Tijdens final glide een navigatiefout gemaakt. Hij duikt snelheid aan voor een mooie low-pass om er achter te komen dat ie nog 2 of 3 kilometer moet. Ik ken het gevoel
en ik dacht dat ík laag binnen kwam op mijn 5e solo!
pi_46108494
En nog steeds slaat de kraak en smaak helemaal nergens op!
Tralalalala Die Dom Die Dom
pi_46109153
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 15:49 schreef YellowLedbetter het volgende:
En nog steeds slaat de kraak en smaak helemaal nergens op!
Bedankt voor je nuttige toevoeging. tip van de maand:
pi_46110167
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 11:23 schreef mcDavid het volgende:

[..]

en ik dacht dat ík laag binnen kwam op mijn 5e solo!
Ik ben tijdens final glide ook wel 's uit het zicht verdwenen. Binnen grondeffect nog een kilometer kunnen zweven, heuveltje over met 90 km/h en zonder kleppen of wat dan ook 80 meter voor de hangar stilstaan. Maargoed, ik had wel een wááánzinnige overland achter de rug en was pas om half negen terug na drie kwartier final gliden.
pi_46110711
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 15:49 schreef YellowLedbetter het volgende:
En nog steeds slaat de kraak en smaak helemaal nergens op!
Speciaal voor jou:

Een van mijn instructeurs op de door mijn gevolgde vliegschool heette Kraak.

En mensen die zweefvliegen hebben geen..... (*)

(*)just kidding uiteraard, allen die het luchtruim verkiezen, met of zonder motor, zijn allen één grote familie


[ Bericht 12% gewijzigd door The_stranger op 08-02-2007 17:04:39 ]
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_46112639
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 15:37 schreef Mojave het volgende:

[..]

Ja weer een speciale procedure.

Je moet dan inchecken bij Snowdesk via ACARS. Dan contact je hun en daarna pas Ground.
We stonden aan D41, runway 24 voor take off en moesten naar P11 om te de-icen (bij 36C) dus een mooie detour.
Kwam omdat een cargo 747 z'n motoren had uitgezet tijdens het de-icen + nog wat problemen
Dat had ik gisteren ook, we stonden op het B platform en overal om ons heen werden kisten on stand ge de-iced, maar nee hoor, wij moesten helemaal naar P10 om daar in de rij te gaan staan en daarna 40 minuten en 700Kg fuel verder weer naar de 24 te rijden.
pi_46116804
Goed voor het milieu
Ik steek je moeder in de fik!
  donderdag 8 februari 2007 @ 20:48:03 #74
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_46119064
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 19:42 schreef cheukert het volgende:
Goed voor het milieu
En de centjes...
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  donderdag 8 februari 2007 @ 20:51:01 #75
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_46119164
Geen fighterpilots aanwezig hier?
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')