quote:
Op donderdag 19 april 2007 10:29 schreef gekjongk het volgende:Ik en mijn vriendin gaan ook naar Hurghada, wij gaan 17 tot en met 26 Juli. Wij verblijven in het Alf Leila wa Leila hotel. Ligt wel ver buiten het centrum, maar met de taxi ben je er voor een halve euro al. En het ziet er erg mooi uit op de plaatjes die ik tot nu toe gezien heb.
Ik denk wel dat we een dag naar Luxor willen... Iemand enig idee of dit aan te raden is? Hoelang zit je in de bus? wat kost het ongeveer? Wat zie je van de stad en van de Valley of the Kings?
En we willen ook duiken, maar hebben geen duikbrevet. Is er ook een mogelijkheid om een introductie duik te doen, voor een dag ofzo? Of moet je meteen een curses van een paar dagen nemen? Of kunnen we beter gaan snorkelen?
Pff veel vragen
Ik heb er iig erg veel zin in!
Hoi,
Ik ben net terug uit Hurghada. Ik zie dat je in juli gaat dus bereid je erop voor dat het heel erg warm zal zijn. Ik ben ooit in de zomermaanden nar Luxor geweest en vond dat echt niet ideaal. Je smelt bijna bij de tempel van Hatsjepsoet. Maar het is wel indrukwekkend natuurlijk. Die busrit is goed te doen hoor, daar zou ik me geen zorgen over maken. Meer dan 60 euro p.p. mag je zeker niet geven. Goed afdingen. Alle organisatoren lopen zowat hetzelfde programma af. De tempel van Karnak, een papyrusmuseum/winkel, Deir el Bahari, Valley of the kings en als extra (betalen dus) het bananeneiland. Dat laatste is erg leuk, dus als je er dan toch bent, doen.
Je kan gerust ook een dag of twee dagen naar Caïro, daar ben ik vorige week geweest. Wij kozen voor twee dagen en betaalden daar 65 euro pp voor. Weinig maar we hebben wel hulp gehad van een vriend om dat te regelen. Ik vond het echt de moeite om zo lang in de bus te zitten. De eerste dag ga je naar het Egyptisch museum, de piramides en de sfinx. Je kan ook binnen in een piramide maar dan moet je extra betalen. De tweede dag ga je naar de citadel (moskee), naar Koptisch Caïro (extra te betalen) en naar de bazaar Khan el Khalili. Die laatste is een echte belevenis. Als je de excursie van één dag neemt doe je dus enkel het museum en de piramides. Je zit zo'n 6-7 uur op de bus.
Duiken moet je wel kunnen regelen vermoed ik zo, duikscholen genoeg en velen bieden een introductieduik aan. Snorkelen is ook leuk, voor zo'n 15 euro pp heb je een excursie naar Giftun Island waarbij je twee keer kan snorkelen, je bent de hele dag weg. Ook zeker aan te raden.
Verder kan je nog de woestijn in maar de verkopers van excursies zullen je dat allemaal wel vertellen ...
Je hotel is zowat het laatste hotel in Hurghada, dus idd een heel eind van het centrum. Maar met de bus kom je er makkelijk. Voor de gewone bus mag je zo'n 2 pond pp betalen tot het centrum. Ze zullen zeker proberen om er veel meer van te maken. De plaatseljike bevolking betaalt 50 piaster. Toeristen normaal 1 pond maar voor die afstand vragen ze toch wel 2. Je kan ook een 'privé' bus nemen, een bus die dus denkt dat hij taxi is
![]()
Een taxi is ook niet zo duur maar ik heb deze zelf niet gebruikt dus ik kan je daar niet veel over vertellen. Let op dat je niet belazerd wordt. Ze proberen altijd meer te vragen dan gebruikelijk is. In de bus gewoon instappen, je bestemming zeggen en pas als je uitstapt het geld geven. Als je het van te voren bespreekt zal je zeker te veel betalen.
Dichtbij Alf wafa ... ligt een shoppingcenter, rechtover het desert rose hotel, daar heb je heel wat winkels.
Voila, hopelijk heb je er iets aan en alvast een hele fijne vakantie gewenst!