abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46007477
quote:
Op maandag 5 februari 2007 14:44 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Je wilt toch niet beweren, dat onze volksvertegenwoordiging in meerderheid stemt op moties die gebaseerd zijn op leugens?
Het is niet eens een aantijging maar een karikatuur dat je maakt van de Tweede Kamer.
mis informatie noem ik het.
pi_46007541
quote:
Op maandag 5 februari 2007 14:45 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Het gaat er om dat beiden na de moord op van Gogh ondergedoken waren, beide namen waren vermeld in de brief en Ayaan vertrok naar het buitenland en wilders ging standvastig door.
Ik begrijp jouw vergelijking, maar die houdt op tot de bedreiging zelf en het omgaan daarmee, die van persoon tot persoon verschilt ,niet in een catogorieën goed en slecht (of soortgelijke kwalificaties) mogen vallen.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_46007570
quote:
Op maandag 5 februari 2007 14:51 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik begrijp jouw vergelijking, maar die houdt op tot de bedreiging zelf en het omgaan daarmee, die van persoon tot persoon verschilt ,niet in een catogorieën goed en slecht (of soortgelijke kwalificaties) mogen vallen.
Noem een verschil in dreiging dan, beiden moeten dood, waarom vlucht een en onderduikt de ander?
pi_46007721
quote:
Op maandag 5 februari 2007 14:52 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Noem een verschil in dreiging dan, beiden moeten dood, waarom vlucht een en onderduikt de ander?
Ik zeg juist dat ik jouw vergelijking tot en met de bedreiging wel snap. Maar op welke wijze mensen op zoiets reageren is geen natuurwet.
In temen van goed en slecht (of soortgelijk) te vergelijkingen is enkel redenen vinden om de aversie tegen iemand te onderbouwen en/of te vergroten. Ik zie verder geen aanknopingspunt om die vergelijking überhaupt te trekken.
pi_46007740
quote:
Op maandag 5 februari 2007 14:43 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik bedoel effect in de islamitische benadering.
[..]

Er is geen land op aarde die de Koran volgt om meiden vanaf 9 jaar te laten trouwen, simpel omdat de koran er over zwijgt
Hou me ten goede, maar ik meen toch echt dat Iran de 9-jarige huwelijksleeftijd grondt op de leeftijd van dat meisje waarmee Mohammed trouwde. Klopt dat, of niet?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_46007807
quote:
Op maandag 5 februari 2007 14:58 schreef sigme het volgende:

[..]

Hou me ten goede, maar ik meen toch echt dat Iran de 9-jarige huwelijksleeftijd grondt op de leeftijd van dat meisje waarmee Mohammed trouwde. Klopt dat, of niet?
Zou best kunnen hoor, maar Iran is sowieso niet van de Soennah (soenieten) waar de overlevering van Aisha vandaan komt, daarnaast is Iran met haar Shiesme maar 15% van de moslimwereld, ruim in de minderheid als je geen ander voorbeeld kunt noemen

En ja dan heb je gelijk, dan heeft het wel zodanig effect gehad

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 05-02-2007 15:03:02 ]
pi_46007808
quote:
Op maandag 5 februari 2007 14:23 schreef Mutant01 het volgende:

Dat is geen polderende politicus nietwaar?
Nee, hij is geen intellectueel, maar wel iemand met een mening (waar een groot deel van die er ook voor durft uit te komen.
Maar waarom zou hij nu huilen ?
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_46007852
quote:
Op maandag 5 februari 2007 14:57 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik zeg juist dat ik jouw vergelijking tot en met de bedreiging wel snap. Maar op welke wijze mensen op zoiets reageren is geen natuurwet.
In temen van goed en slecht (of soortgelijk) te vergelijkingen is enkel redenen vinden om de aversie tegen iemand te onderbouwen en/of te vergroten. Ik zie verder geen aanknopingspunt om die vergelijking überhaupt te trekken.
Reden waarom ik met zelfde maatstaven meet is omdat het uit zelfde hoek komt, beiden zijn politici, bekritiseren de Islam, komt van dezelfde mensen en in zelfde context, waarom er per individu een ander beleid wordt uitgevoerd is beyond me.
pi_46007898
quote:
Op maandag 5 februari 2007 14:48 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Volgens de sociale civile code van Magadisio, om Wilders te quoten:
[..]

Remember?
Ja, wat heeft het met haar werk als parlementarier te maken? Of met haar ingediende / aangenomen moties? Met haar werk, of haar ideeën, of haar argumenten?
quote:
[..]

Inderdaad uitzonderingen zijn er.
Het is het een of het ander: of je kiest de formele benadering dat als je naam niet officieel is je niet bestaat als Nederlander en misschien zelfs wel helemaal niet, of je kiest de benadering dat als duidelijk is wie wie is, je dan kan spreken van een identiteit. Om Hirsi Ali in een heel aparte categorie te plaatsen zegt meer over degene die dat doet dan over haar.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_46007983
quote:
Op maandag 5 februari 2007 14:45 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Het gaat er om dat beiden na de moord op van Gogh ondergedoken waren, beide namen waren vermeld in de brief en Ayaan vertrok naar het buitenland en wilders ging standvastig door.
Waar staat Wilders?
quote:

Brief van Mohammed B. aan Hirsi Ali
Gepubliceerd op vrijdag 05 november 2004
Hieronder volgt de letterlijke tekst van de brief die de verdachte van de moord bij het lichaam van Theo van Gogh achterliet, gericht aan Ayaan Hirsi Ali.

OPEN BRIEF AAN HIRSHI ALI

In Naam van Allah de BaRmhartige, de Genadevolle.

Vrede en zegeningen op de Emir van de Mujahideen, de lachende doder Mohammed Rasoeloe Allah (Sala Allaho alaihie wa Sallam), zijn familie en metgezellen en degenen die hen oprecht volgen tot aan de Dag des Oordeels.

Er is geen agressie behalve tegen de agressors.

Het volgende:

Vrede en zegeningen op ieder die de Leiding volgt.

Dit is een open brief aan een ongelovig fundamentalist, Ayaan Hirshi Ali, van de Thaghoet partij VVD.

Geachte mevrouw Hirshi Ali,

Sinds uw aantreden in de politieKe arena van Nederland bent u constant bezig om de Moslims en de Islam te erroriseren met uw uitlatingen. U bent hiermee niet de eerste en zal ook niet de laatste zijn die zich hebben aangesloten bij de kruistocht tegen de Islam.

U heeft met uw afvalligheid niet alleen de Waarheid de rug toegekeerd, maar u marcheert ook nog eens langs de ranken van de soldaten van het kwaad. U steekt uw vijandigheid tegen de Islam niet onder stoelen of banken en hiervoor bent u door uw meesters beloond met een zetel in het parlement. Zij hebben in u een medestander gevonden in hun kruistocht tegen de Islam en de Moslims. Een medestander die hen alle ''kruit'' aanreikt zodat zij hun handen niet zelf vuil hoeven te maken. Aangezien u verblindt bent door de brandende ongelovigheid die in uw woedt, bent u niet in staat om in te zien dat uw slechts een instrument bent van de ware vijanden van de Islam.

U wordt gebruikt om allerlei vijandigheden over de Islam en de meest edele mens, Mohammed Rasoeloe Alla (Salla Allaho aleihie wa Sallam), uit te spuien. Dit alles mevrouw Hirshi Ali neem ik u niet kwalijk, als soldaat van het kwaad doet u slechts uw werk. Het feit dat u zo openlijk uw kwaad uit kunt spuien is niet aan uzelf te danken, maar aan de Islamitische Ummah. Zij heeft haar taak van verzetten tegen het onrecht en het kwaad laten liggen en ligt haar roes uit te slapen. Al uw vijandelijkheden tegen de Islam is dus alleen de Islamitische Ummah kwalijk te nemen.

Deze brief is Insha Allah een poging om uw kwaad voor eens en altijd het zwijgen op te doen leggen. Deze geschreven woorden zullen Insha Allah uw masker doen laten vallen.

Ik zou graag willen beginnen bij uw onlangs opgegooide voorstel om de Moslims te screenen op hun ideologie bij sollicitaties.

Uw voorstel is zeer interessant, temeer daar de invoering hiervan het rotte gezicht van uw politieke meesters tevoorschijn laat komen (wanneer het natuurlijk eerlijk op hen zou worden getoetst en zij openlijk hun ware ideologie kenbaar maken).
Het is een feit dat de Nederlandse politiek gedomineerd wordt door vele Joden die een produkt zijn van de Talmud
leerinstellingen; zo ook uw politieke partijgenoten.

Aangezien u altijd ''de hand in eigen boezem'' propageert, zullen we dus uw voorstel in uw eigen politieke omgeving toetsen. Dezelfde politiek die met haar beleid zich heeft aangesloten bij het terrorisme tegen de Islam en Moslims.
Ik zou u graag de volgende vragen willen stellen:

Wat vindt u van het feit dat van Aartsen een ideologie aanhangt waarin niet-Joden als niet-mensen worden gezien?

Baba Mezie 114a-114b: Alleen Joden zijn mensen (''Alleen jullie zijn mensen genoemd''). Zie ook Kerlthoth 6b ondr sub-kop (''Oll of anointing'') en Barakath 56a, waarin Gentile (niet-Joden) vrouwen dieren worden genoemd ('vrouwtjes-ezels'').

Yebamoth 92a: Alle Gentile kinderen zijn dieren.

Wat vindt u van het feit dat er een burgemeester in Amsterdam aan het roer staat, die een ideologie aanhangt waarin Joden tegen niet-Joden mogen liegen?

Baba Kamma 113a: Joden mogen leugens (''listen'') gebruiken om een Gentile te misleiden.

Wat vindt u van het feit dat u deeluitmaakt van een regering die de Staat steunt met een ideologie dat genocide bepleit?

Sofarim 15, regel 10 (Minor Tarcctates): Dit is de uitspraak van rabbijn Simom ben Yohai: Tod shebe goyyim herog (''Zelfs de beste van de Gentiles zouden gedood moeten worden'').

Aangezien u een voorvechtster bent voor gelijke rechten, zult u waarschijnlijk (nadat deze kennis tot u is gekomen) bij uw Joodse meesters in de kamer pleiten om de leerstellingen van de Talmud te verwerpen. U zult er waarschijnlijk ook meteen werk van maken om dit ook bij de Joodse gemeenschap van Nederland te bepleiten.

Uw optreden verraadt zo nu en dan uw laffe moed waarmee u aandacht vraagt vooor uw strijdt. Zo heeft u de laffe moed gehad om Islamitische kinderen op school te vragen om een keuze te maken tussen hun Schepper en de grondwet.
Het antwoord van deze jonge reine zielen heeft u meteen gebruikt om argumenten te bedenken om uw kruistocht te rechtvaardigen. U heeft met al deze vijandelijkheden een boemerang losgelaten en u weet dat het slechts een kwestie van tijd is voordat deze boemerang uw lot zal bezegelen.

U krijgt de kans echter, mevrouw Hirshi Ali, om uw gelijk voor eens en altijd in de bladzijdes in te kerven:

Er is één zekerheid in het hele bestaan van de schepping; en dat is dat alles zijn einde kent. Een kind dat ter wereld komt en met zijn eerste levenskreten zijn aanwezigheid in dit universum vult, zal uiteindelijk met een doodskreet deze wereld verlaten. Een grasspriet die uit de donkere aarde zijn kop opsteekt en die vervolgens door het zonlicht wordt gestreeld en door het neervallende regen wordt gevoed, zal uiteindelijk verwelken en tot stof vergaan.

De dood. mevrouw Hirshi Ali, is het gemeenschappelijke thema van alles wat bestaat. U, ik en de rest van de schepping kunnen ons niet aan deze waarheid loskoppelen.

Er zal een Dag komen waarop de ene ziel de andere ziel niets kan baten. Een Dag dat gepaard gaat met verschrikkelijk martellingen en kwellingen. Een Dag dat de onrechtvaardigen afschuwelijke kreten uit hun longen persen. Kreten, mevrouw Hirshi Ali, die rillingen over iemands rug zullen veroorzaken; dat de haren op de hoofden rechtovereind doet staan. Mensen zullen dronken worden gezien (van angst) terwijl zij niet dronken zijn. ANGST zal op die Grote Dag de
atmosfeer vullen:

Wanneer de zon opgerold wordt.
En wanneer de sterren vallen.
En wanneer de bergen bewogen worden.
En wanneer de drachtige kamelen achtergelaten worden.
En wanneer de zeeën tot koken gebracht worden.
En wanneer de zielen verenigd worden.
En wanneer het levend begraven meisje ondervraagd wordt.
Voor welke zonde zij gedood werd.
En wanneer de bladen opengeslagen worden.
En wanneer de hemel afgestroopt wordt.
En wanneer de Djahim (de Hel) ontstoken wordt.
En wanneer het Paradijs nabij gebracht wordt.
Dan weet een ziel wat zij verricht heeft. (81:1-14)

Op die Dag vlucht de mens van zijn broeder.
En van zijn moeder en zijn vader.
En van zijn vrouw en zijn kinderen.
Een ieder van hen zal op die Dag een bezigheid hebben die hem
genoeg is.
Gezichten (van de ongelovigen) zullen op die Dag met stof bedekt
zijn.
En een duisternis zal hen omhullen.
Zij zijn degenen die de zondige ongelovigen zijn (80:34-42)

U als ongelovige extremist gelooft natuurlijk niet in de bovenstaande beschreven scène. Voor u is het bovenstaande slechts een verzonnen dramatisch stukje uit een Boek zoals velen. En toch, mevrouw Hirshi Ali, durf ik mijn leven ervoor te wagen om te beweren dat het ANGSTZWEET u uitbreekt wanneer u dit leest.

U, als ongelovige fundamentalist, gelooft natuurlijk dat er geen Oppermacht is die het hele universum bestuurt. U gelooft niet dat uw hart, waarmee u de waarheid verwerpt, vóór elke tik toestemming moet vragen aan deze Oppermacht om te kloppen.
U gelooft niet dat uw tong waarmee u de Leiding van deze Oppermacht
ontkent onderhevig is aan Zijn wetten.
U gelooft niet dat leven en dood door deze Oppermacht wordt
geschonken.

Als u daadwerkelijk in dit alles gelooft, dan moet de volgende uitdaging voor u geen belemmering zijn.

Ik daag u met deze brief dan ook uit om uw gelijk te bewijzen. U hoeft er niet veel voor te doen:

Mevrouw Hirshi Ali: WENST de DOOD als u werkelijk van uw gelijk OVERTUIGD bent.

Neemt u deze uitdaging niet aan; weet dan dat mijn Meester, de Meest verhevene, u heeft ontmasterd als een onrechtpleegster.

'Wenst dan de dood, als jullie waarachtig zijn.' Maar zij zullen hem (de dood) nooit wensen, vanwege wat hun handen (aan zonden) hebben voortgebracht. En Allah is Alwetend over de onrechtplegers. (2:94-95).

Om te voorkomen dat mij hetzelfde zou kunnen worden verweten als u, zal ik deze wens vóór u wensen:

Mijn Rabb, schenk ons de dood om ons te verblijden met het martelaarschap.
Allahoemma Amien.

Mevrouw Ayaan Hirshi Ali en de rest van de extremistische ongelovigen: de Islam heeft de vele vijandigheden en onderdrukkingen in de Geschiedenis doorstaan. Telkens wanneer de druk op de Islam werd opgevoerd is hierdoor slechts het vuur van het geloof aangewakkerd. De Islam is als een afgestorven plant, die de jarenlange druk en
extreem hoge temperaturen tot een diamant wordt gevormd. Een afgestorven plant dat door de grillen van de tijd gevormd wordt tot de sterkste edelsteen op deze aarde. Een edelsteen waarop de hardste moker zich kapot slaat.

AYAAN HIRSHI ALI JE ZAL JEZELF STUK SLAAN OP DE ISLAM!

U en uw kompanen weten heel goed dat de huidige Islamitische jeugd een ruwe diamant is dat slechts moet worden geslepen, zodat het haar aldoordringend licht van de Waarheid kan verspreiden. Uw intellectuele terrorisme zal dit niet tegenhouden, integendeel het zal dit alleen maar bespoedigen.

De Islam zal zegevieren door het bloed van de martelaren. Het zal haar licht verspreiden in elk donkere hoek van deze aarde en het zal het kwaad desnoods met het zwaard terugdrijven naar zijn duistere hol.

Deze losgebarsten strijd is anders dan alle voorgaande strijden. De ongelovige fundamentalisten zijn ermee begonnen en Insha Allah zullen de ware gelovigen deze eindigen. Er zal geen genade voor de onrechtplegers zijn, slechts het zwaard wordt tegen hen opgeheven. Geen discussie, geen demonstraties, geen optochten, geen petities: slechts de DOOD zal de Waarheid van de Leugen doen scheiden.

Zeg: ''Voorwaar, de dood die jullie trachten te voorkomen zal jullie zeker vinden, daarna zullen jullie worden teruggevoerd naar de Kenner van het onwaarneembare en Hij zal jullie dan mededelen wat jullie plachten te doen.'' (62:8).

En zoals een groot Profeet ooit heeft gezegd:

''En ik weet zeker dat jij, O Pharao, ten onder gaat.''
(17:102).

Zo willen wij ook gelijknamige woorden gebruiken en deze voor ons uitsturen, zodat de hemelen en de sterren dit nieuws op zullen pikken en dit als een vloedgolf over alle uithoeken van het van het universum zullen verspreiden.

''Ik weet zeker dat jij, O Amerika, ten onder gaat.''

''Ik weet zeker dat jij, O Europa, ten onder gaat.''

''Ik weet zeker dat jij, O Nederland, ten onder gaat.''

''Ik weet zeker dat jij, O Hirshi Ali, ten onder gaat.''

''Ik weet zeker dat jij, O ongelovige fundamentalist, ten onder
gaat.''

Hasboena Allah wa ni3ma alwakeel
Ni3ma alMawla wa Ni3ma anNasseer

Saifu Deen alMuwahhied
pi_46008021
quote:
Op maandag 5 februari 2007 15:02 schreef sigme het volgende:

[..]

Ja, wat heeft het met haar werk als parlementarier te maken? Of met haar ingediende / aangenomen moties? Met haar werk, of haar ideeën, of haar argumenten?
Voor mij heel wat, en ik denk voor jou ook als jij je zo persoonlijk aangevallen zou voelen, wat mijn beredenering betreft is het zoals je het weet aardig subjectief, maar als iemand vanaf begin af aan dingen verzwijgt, liegt, mis informeert, dan vertrouw ik betreffende achteraf al helemaal niet, vooral als Cheppih al haar punten tot 4 maal toe op Nova heeft weerlegt, waarom was zij dan zo stil, ze was namelijk betrapt op het spreken zonder kennis.
quote:
Het is het een of het ander: of je kiest de formele benadering dat als je naam niet officieel is je niet bestaat als Nederlander en misschien zelfs wel helemaal niet, of je kiest de benadering dat als duidelijk is wie wie is, je dan kan spreken van een identiteit. Om Hirsi Ali in een heel aparte categorie te plaatsen zegt meer over degene die dat doet dan over haar.
Valt het je niet op dat vele soortgelijke gevallen die zoals bij haar was, pas werd herzien nadat haar probleem in daglicht werd gebracht, men heeft voor een bepaalde tijd dat het uit kwam wel met dubbele maten gemeten.
pi_46008117
quote:
Op maandag 5 februari 2007 15:05 schreef sigme het volgende:

[..]

Waar staat Wilders?
[..]
Sorry ik versprak me, niet in de brief dan, maar wel waren er getuigenissen, getuigen, aanwijzingen etc dat ook Wilders een doelwit was.
pi_46008175
quote:
Jij hebt mij enige tijd geleden een open brief gestuurd onder de naam Saifu Deen alMuwahhied. In die brief die je in naam van 'Allah de Barmhartige, de Genadevolle' begint, zeg je dat je me haat en spreek je over mijn vernietiging.
http://www.elsevier.nl/ni(...)/versie/1/index.html
pi_46008274
quote:
Dus toch wel, dan wel een andere dreigbrief aan wilders.
pi_46008293
quote:
Op maandag 5 februari 2007 15:06 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Voor mij heel wat, en ik denk voor jou ook als jij je zo persoonlijk aangevallen zou voelen, wat mijn beredenering betreft is het zoals je het weet aardig subjectief, maar als iemand vanaf begin af aan dingen verzwijgt, liegt, mis informeert, dan vertrouw ik betreffende achteraf al helemaal niet, vooral als Cheppih al haar punten tot 4 maal toe op Nova heeft weerlegt, waarom was zij dan zo stil, ze was namelijk betrapt op het spreken zonder kennis.
Als je je persoonlijk aangevallen voelt door iemand die zich tegen extremisten richt, dan voel je je ten onrechte verwant met die extremisten, of is de aanval terecht.
Hirsi Ali heeft zich nooit erg beledigend uitgelaten over gewone moslims. Het is niet voor niets dat ze altijd er een extra labeltje bijpakt: die gevaarlijk extreme mensen zijn namelijk wél moslim, en beroepen zich daar ook op. Je kan dat niet negeren.
Natuurlijk zijn die gekken niet maatgevend voor moslims. Maar dat heeft ook zij nooit beweert.
quote:
[..]

Valt het je niet op dat vele soortgelijke gevallen die zoals bij haar was, pas werd herzien nadat haar probleem in daglicht werd gebracht, men heeft voor een bepaalde tijd dat het uit kwam wel met dubbele maten gemeten.
Oh jawel, ik heb me een breuk gelachen (en ik had het goed voorspeld ) maar het was heel verschrikkelijk natuurlijk. De ultieme diskwalificatie van het parlement. Niettemin: wie haar voorgingen is gruwelijk onrecht aangedaan, ik ben al met al dankbaar dat dat onrecht een halt toe is geroepen, dat liever dan het voortzetten omdat het pas heel laat doordrong tot die vele minus habentes die ons parlement bevolken.
pi_46008384
quote:
Op maandag 5 februari 2007 15:14 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dat blijft losstaan van de manier waarop verschillende mensen omgaan met een serieuze bedreiging, ongeacht ze bijvoorbeeld hetzelfde beroep uitoefenen.
pi_46008398
quote:
Op maandag 5 februari 2007 15:15 schreef sigme het volgende:

[..]

Als je je persoonlijk aangevallen voelt door iemand die zich tegen extremisten richt, dan voel je je ten onrechte verwant met die extremisten, of is de aanval terecht.
Zij richtte zich niet enkel tot de extremisten, ook tot de Islam, cultuur verwarren met de Islam en de aanval op Mohammed, als moslim voel ik me dan aangevallen, persoonlijk.
quote:
Hirsi Ali heeft zich nooit erg beledigend uitgelaten over gewone moslims. Het is niet voor niets dat ze altijd er een extra labeltje bijpakt: die gevaarlijk extreme mensen zijn namelijk wél moslim, en beroepen zich daar ook op. Je kan dat niet negeren.
Natuurlijk zijn die gekken niet maatgevend voor moslims. Maar dat heeft ook zij nooit beweert.
Lieve, lieve schat, ze wou een regeling invoeren waarbij moslims op ideologie worden gescreend. De manier waarop ze Submission maakte heeft de 'gewone' moslim geraakt. In mijn omgeving zelfs mensen die door haar radicaler wouden worden omdat ze zichzelf te mild vonden
quote:
Oh jawel, ik heb me een breuk gelachen (en ik had het goed voorspeld ) maar het was heel verschrikkelijk natuurlijk. De ultieme diskwalificatie van het parlement. Niettemin: wie haar voorgingen is gruwelijk onrecht aangedaan, ik ben al met al dankbaar dat dat onrecht een halt toe is geroepen, dat liever dan het voortzetten omdat het pas heel laat doordrong tot die vele minus habentes die ons parlement bevolken.
Hier aan heb ik niet veel toe te voegen

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 05-02-2007 15:19:27 ]
pi_46008442
quote:
Op maandag 5 februari 2007 15:18 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Dat blijft losstaan van de manier waarop verschillende mensen omgaan met een serieuze bedreiging, ongeacht ze bijvoorbeeld hetzelfde beroep uitoefenen.
Heb je gelijk in, maar of het nou logisch is, mijn mening blijft dat zij meer genoot de comfort van haar zetel dan dat ze er mee werkte.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 05-02-2007 15:20:41 ]
pi_46008499
quote:
Op maandag 5 februari 2007 15:14 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dat wel, Wilders werd natuurlijk ook bedreigd, maar deze brief is van een half jaar later (en vanuit de gevangenis gestuurd dacht ik).

Dat is toch ietsjes anders dan een brief die aan een mes in de buik van iemand die je kende geprikt zit.

Het verschil in reactie is niet zo raar: Hirsi Ali is na de dood van van Gogh direct uit het openbare leven gehaald door de beveiliging, op basis van die brief waarvoor van Gogh als zwaarlijvige postduif gebruikt was.
pi_46008574
Heb je die liegende ******* ook weer.
De publiciteit opzoeken om een boek te promoten en dan liegen dat je zo blij bent met je anonimiteit.

Wie betaalt haar beveiliging eigenlijk? Doet ze dat zelf? De Amerikaanse overheid?
Of laat ze Nederland daarvoor opdraaien, het land waar ze zoveel aan te danken heeft?
pi_46008622
quote:
Op maandag 5 februari 2007 15:21 schreef sigme het volgende:

[..]

Dat wel, Wilders werd natuurlijk ook bedreigd, maar deze brief is van een half jaar later (en vanuit de gevangenis gestuurd dacht ik).
Zoals ik in mijn post ook zijn, waren er sterke aanwijzingen, getuigenissen, denk aan het openbaar maken van dreigementen op internet en het publiekelijk maken van zijn adres al duidelijk maakt dat hij een en zelfde beveiliging nodig heeft.
quote:
Dat is toch ietsjes anders dan een brief die aan een mes in de buik van iemand die je kende geprikt zit.

Het verschil in reactie is niet zo raar: Hirsi Ali is na de dood van van Gogh direct uit het openbare leven gehaald door de beveiliging, op basis van die brief waarvoor van Gogh als zwaarlijvige postduif gebruikt was.
Ik vind het wel degelijk raar, beiden werden uit het openbare (dagelijks) leven gerukt, hij sliep notabene in een militair kazerne, maar hij bleef standvastig zijn punten doorvoeren, Ayaan aan de andere kant genoot van een fijne first class enkeltje naar het buitenland.
pi_46008645
Ik ben trouwens even weg
pi_46008879
quote:
Op maandag 5 februari 2007 15:18 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Zij richtte zich niet enkel tot de extremisten, ook tot de Islam, cultuur verwarren met de Islam en de aanval op Mohammed, als moslim voel ik me dan aangevallen, persoonlijk.
Kijk, ik begrijp daar wel wat van, en om die reden vergeef ik ook een deel van de negatieve emotionaliteit van de reacties op haar ook altijd. Maar, en daar begon ik deze discussie al mee: bij nalezen van wat ze nou werkelijk zei (dus niet: wat als kop in de krant stond, wat als los citaatje -en dan niet eens letterlijk- op internet staat), DAN valt het meestal reuze mee met wat ze precies zei. Dan gooit ze helemaal niet alle moslims, alle cultuur, alle mannen, alle extremisten en alle godsdienstwaanzinnigen op één hoop.
quote:
[..]

Lieve, lieve schat,
quote:
ze wou een regeling invoeren waarbij moslims op ideologie worden gescreend.
En de contekst is:

VVD-Kamerlid Hirsi Ali

Het VVD-Kamerlid Hirsi Ali wil dat moslims bij sollicitaties een ideologische screening krijgen. Ze erkent dat dit op gespannen voet met de grondwet staat, maar vindt het nodig in de oorlog tegen het moslimterrorisme. Dat zei ze in het tv-programma Buitenhof.

Hirsi Ali denkt dat een ideologische screening ertoe kan leiden dat meer moslims werk krijgen. Nu worden ze vaak afgewezen op grond van vooroordelen en vage vermoedens. Als hun opvattingen worden onderzocht, zal naar haar verwachting het vertrouwen van werkgevers toenemen.

Het VVD-Kamerlid zei dat de afwijzingen bij sollicitaties een van de belangrijkste bronnen van rancune bij moslims vormen. Het klimaat van afwijzing dat ze ervaren, maakt ze vatbaar voor de lokroep van de terroristen.

Ik vind dat de contekst wel iets toevoegt, jij niet?
quote:
De manier waarop ze Submission maakte heeft de 'gewone' moslim geraakt. In mijn omgeving zelfs mensen die door haar radicaler wouden worden omdat ze zichzelf te mild vonden
Hele blijf van m'n lijfhuizen zitten vol geslagen moslima's. Je kan Hirsi Ali's aanpak contraproductief vinden, maar het zou zo mooi zijn als de boosheid zich op het probleem zou richten: meppende mannen, niet op de boodschapper, ook al staat die je niet aan, noch de vorm waarin deze gegeoten is.
pi_46008950
quote:
En de contekst is:

VVD-Kamerlid Hirsi Ali

Het VVD-Kamerlid Hirsi Ali wil dat moslims bij sollicitaties een ideologische screening krijgen. Ze erkent dat dit op gespannen voet met de grondwet staat, maar vindt het nodig in de oorlog tegen het moslimterrorisme. Dat zei ze in het tv-programma Buitenhof.

Hirsi Ali denkt dat een ideologische screening ertoe kan leiden dat meer moslims werk krijgen. Nu worden ze vaak afgewezen op grond van vooroordelen en vage vermoedens. Als hun opvattingen worden onderzocht, zal naar haar verwachting het vertrouwen van werkgevers toenemen.

Het VVD-Kamerlid zei dat de afwijzingen bij sollicitaties een van de belangrijkste bronnen van rancune bij moslims vormen. Het klimaat van afwijzing dat ze ervaren, maakt ze vatbaar voor de lokroep van de terroristen.

Ik vind het nog steeds even eng.
pi_46009110
quote:
Op maandag 5 februari 2007 15:35 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik vind het een slecht voorstel. Zo eentje dat uit louter goede bedoelingen de weg naar de hel plaveit.
Maar ze was zich bewust van dat het op het randje van de grondwet is (ik zou zeggen: erover).

Zoals wel vaker vind ik haar inhoudelijk wel goed analyseren, maar niet de juiste keuzes voor oplossing voorstellen. En ik vind Wilders een stuk enger.
  maandag 5 februari 2007 @ 15:41:29 #276
8369 speknek
Another day another slay
pi_46009154
quote:
Op maandag 5 februari 2007 15:40 schreef sigme het volgende:
Ik vind het een slecht voorstel. Zo eentje dat uit louter goede bedoelingen de weg naar de hel plaveit.
Maar ze was zich bewust van dat het op het randje van de grondwet is (ik zou zeggen: erover).

Zoals wel vaker vind ik haar inhoudelijk wel goed analyseren, maar niet de juiste keuzes voor oplossing voorstellen. En ik vind Wilders een stuk enger.
Eens.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_46009317
quote:
Op maandag 5 februari 2007 15:35 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik vind zo'n losse quote het beeld oproepen van wild om je heen slaan, terwijl met de complete context de intentie zichtbaar wordt. Niet geheel onbelangrijk.
pi_46009562
quote:
Op maandag 5 februari 2007 15:46 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik vind zo'n losse quote het beeld oproepen van wild om je heen slaan, terwijl met de complete context de intentie zichtbaar wordt. Niet geheel onbelangrijk.
Natuurlijk. De gegeven intentie wordt duidelijk, maar het voorstel blijft even eng. En ja, Wilders is enger.
pi_46010145
quote:
Op maandag 5 februari 2007 15:33 schreef sigme het volgende:

[..]

Kijk, ik begrijp daar wel wat van, en om die reden vergeef ik ook een deel van de negatieve emotionaliteit van de reacties op haar ook altijd. Maar, en daar begon ik deze discussie al mee: bij nalezen van wat ze nou werkelijk zei (dus niet: wat als kop in de krant stond, wat als los citaatje -en dan niet eens letterlijk- op internet staat), DAN valt het meestal reuze mee met wat ze precies zei. Dan gooit ze helemaal niet alle moslims, alle cultuur, alle mannen, alle extremisten en alle godsdienstwaanzinnigen op één hoop.
Van uit welke beeld valt het allemaal mee, ik snap dat jij het allemaal wel oke vindt en dat het niet zo erg is wat ze zegt over moslims, omdat ze het alleen over extremisten heeft, maar wat Ayaan zegt is dat Mohammed uithuwelijken, vrouwenbesnijdenis, vrouwenslaan aanmoedigde, ze haalt invloeden uit een cultuur van het Midden-Oosten en plakt er de etiket 'Islam' aan. Het is allang weerlegt door Cheppih dat Mohammed niet zulke dingen aanspoorde en het ook nog verbood, maar ze wil maar niet horen, het verwarren van cultuur en religie toont dat zij geen idee heeft waar zij over praat. En ja dan valt ze ook mijn profeet en geloof aan en verspreid ze er leugens over. De citaten kunnen voor een niet moslim wel eventueel mee vallen ja, maar voor een moslim lang niet, niet op zelfde niveau.
quote:
quote:
En de contekst is:

VVD-Kamerlid Hirsi Ali

Maar natuurlijk, een context voegt altijd wel wat doe, een andere kijk op zaken etc, maar alsof de moslim voor een baas wil werken die hem ziet als potentieel terrorist, i'll pass bij diegene zou ik zeggen. Het gaat mij overigens niet om de screening, maar om een eventuele screening die zou beperkt zijn tot moslims, want laten we nou eerlijk zijn, de moslims zou niet bepaalt constant in het nieuws als gevaar op de werkvloer.. De baas van Mohammed B en zijn docenten waren zelfs zeer tevreden en te spreken over hem. Ik roep het niet graag, maar wat mij betreft is bekrompen discriminatie.
quote:
Hele blijf van m'n lijfhuizen zitten vol geslagen moslima's. Je kan Hirsi Ali's aanpak contraproductief vinden, maar het zou zo mooi zijn als de boosheid zich op het probleem zou richten: meppende mannen, niet op de boodschapper, ook al staat die je niet aan, noch de vorm waarin deze gegeoten is.
Veel van mijn zusters die vluchten naar de lijfhuizen vluchten voor de man en de losse handjes van een vader etc, ze vluchten niet voor Allah, Allah wordt aangevallen in de Submission-reeks en Moslima's hebben meerdere malen aangegeven dat Ayaan niet namens ze spreekt, geen spreekbuis voor ze is.. Ergens moet er dan toch een lampje gaan branden, uiteraard moet huiselijk geweld aangepakt worden en dat het in allochtone (islamitische) kringen gebeurt is een tegenpunt, maar wat ik niet snap is de associatie met de Islam op een enkele diebele Imaam na
pi_46010195
quote:
Op maandag 5 februari 2007 13:01 schreef damian5700 het volgende:
Dat 'snelkookplan' kan ik niet direct in een bepaalde context plaatsen, maar de laatste alinea over 'het opleggen van zijn ideeën aan anderen' vind ik wel weer scherp.
Verder denk ik dat Hirsi Ali een bijdrage heeft geleverd om de discussie rondom culturele verschijnselen en hun problematiek open te breken, maar ze slaagde er niet zelfreflectie tot stand te brengen om zodoende het debat ook constructief te maken.
Alhoewel dat niet helemaal los te koppelen is van de politieke en maatschappelijke situatie in Nederland.
De kunst is om het debat aan te zwengelen. En dan kan je inderdaad het randje opzoeken, want zonder rel vaak geen discussie....

AHa ontbreekt echter het vermogen om het debat in constructieve banen te leiden c.q. om te buigen. En dat is haar zwakte....

Wellicht heeft eea idd te maken met het ontbreken van het vermogen tot zelfrefectie c.q. het ontbreken van een beetje inlevingsvermogen bij anderen met andere bevokingsgroepen in het bijzonder. Verrassend, want ze is zelfs allochtoon geweest.... Ze kan beter weten zou ik zeggen....

Ik hou het dus op een stukje onvermogen bij mevrouw in kwestie....
  maandag 5 februari 2007 @ 16:19:07 #281
8369 speknek
Another day another slay
pi_46010377
quote:
Op maandag 5 februari 2007 16:12 schreef Triggershot het volgende:
Veel van mijn zusters die vluchten naar de lijfhuizen vluchten voor de man en de losse handjes van een vader etc, ze vluchten niet voor Allah, Allah wordt aangevallen in de Submission-reeks en Moslima's hebben meerdere malen aangegeven dat Ayaan niet namens ze spreekt, geen spreekbuis voor ze is.. Ergens moet er dan toch een lampje gaan branden, uiteraard moet huiselijk geweld aangepakt worden en dat het in allochtone (islamitische) kringen gebeurt is een tegenpunt, maar wat ik niet snap is de associatie met de Islam op een enkele diebele Imaam na
In haar ervaring was het de morele code van de Koran waardoor de mannen zich gelegitimeerd vonden in wat ze deden. Door deze code naar buiten te brengen 'in the open', zouden mensen zichzelf een spiegel voor kunnen houden en afvragen of dit is wat ze echt heilig vinden. Is neem ik althans aan haar bedoeling geweest.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_46010564
quote:
Op maandag 5 februari 2007 16:19 schreef speknek het volgende:

[..]

In haar ervaring was het de morele code van de Koran waardoor de mannen zich gelegitimeerd vonden in wat ze deden. Door deze code naar buiten te brengen 'in the open', zouden mensen zichzelf een spiegel voor kunnen houden en afvragen of dit is wat ze echt heilig vinden. Is neem ik althans aan haar bedoeling geweest.
Ze zou beter moeten weten, er is maar 1 referentie in de Koran dat het over geweld zou kunnen hebben tegen vrouwen, zo te interpreteren is, als Mohammed vrouwen slaan niet verafschuwde en het verbood de mensen die onder jouw bescherming zijn te slaan, ze moet toch wel weten wat er in het boek staat, anders maakt ze de Islam/koran gewoon zwart.
  maandag 5 februari 2007 @ 16:31:39 #283
8369 speknek
Another day another slay
pi_46010845
quote:
Op maandag 5 februari 2007 16:24 schreef Triggershot het volgende:
Ze zou beter moeten weten, er is maar 1 referentie in de Koran dat het over geweld zou kunnen hebben tegen vrouwen, zo te interpreteren is, als Mohammed vrouwen slaan niet verafschuwde en het verbood de mensen die onder jouw bescherming zijn te slaan, ze moet toch wel weten wat er in het boek staat, anders maakt ze de Islam/koran gewoon zwart.
quote:
4.34. Mannen zijn voogden over de vrouwen omdat Allah de enen boven de anderen heeft doen uitmunten en omdat zij van hun rijkdommen besteden. Deugdzame vrouwen zijn dus zij, die gehoorzaam zijn en heimelijk bewaren, hetgeen Allah onder haar hoede heeft gesteld. En degenen, van wie gij ongehoorzaamheid vreest, wijst haar terecht en laat haar in haar bedden alleen en tuchtigt haar. Als zij u dan daarna gehoorzamen, zoekt geen weg tegen haar. Waarlijk, Allah is Verheven, Groot.
Dat was een van de teksten die er op het vrouwenlichaam geschreven stond.
pi_46010949
quote:
Op maandag 5 februari 2007 16:31 schreef speknek het volgende:

[..]

[..]

Dat was een van de teksten die er op het vrouwenlichaam geschreven stond.
En meteen de enige vers die zonder Mohammeds commentaar er op gerechtvaardigd kan worden om je vrouw te slaan.
  maandag 5 februari 2007 @ 16:38:18 #285
8369 speknek
Another day another slay
pi_46011080
quote:
Op maandag 5 februari 2007 16:34 schreef Triggershot het volgende:
En meteen de enige vers die zonder Mohammeds commentaar er op gerechtvaardigd kan worden om je vrouw te slaan.
Dat zou best kunnen. Alhoewel ik het wat onzinnig vind om naar precieze geschriften te kijken, als toch de hele cultuur ingericht is dat vrouwen minderwaardig zijn; maar goed, mannen kunnen hun legitimatie uit de koran halen (en dat zal vast verkeerd geinterpreteerd zijn, maar het gebeurt).
pi_46011190
quote:
Op maandag 5 februari 2007 16:38 schreef speknek het volgende:

[..]

Dat zou best kunnen. Alhoewel ik het wat onzinnig vind om naar precieze geschriften te kijken, als toch de hele cultuur ingericht is dat vrouwen minderwaardig zijn; maar goed, mannen kunnen hun legitimatie uit de koran halen (en dat zal vast verkeerd geinterpreteerd zijn, maar het gebeurt).
Precies, volgens de cultuur zijn ze minderwaardig, niet volgens de Islam/Koran, dat mensen dan de Koran als instrument en machtsmiddel gebruiken is niet verwonderlijk, maar als het meisje ook maar 1 hadith haalt van Mohammed is het bewezen dat betreffende vers niet om slaan gaat.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-02-2007 16:50:06 ]
  maandag 5 februari 2007 @ 16:51:00 #287
8369 speknek
Another day another slay
pi_46011518
quote:
Op maandag 5 februari 2007 16:41 schreef Triggershot het volgende:
Precies, volgens de cultuur zijn ze minderwaardig, niet volgens de Islam/Koran,
Niet? Jij denkt dat die twee gemakkelijk te splitsen zijn? De Islam is niet gevormd in een bepaalde cultuur, en de cultuur is niet gevormd door de Islam?
quote:
dat mensen dan de Koran als instrument en machtsmiddel gebruiken is verwonderlijk, maar als het meisje ook maar 1 hadith haalt van Mohammed is het bewezen dat betreffende vers niet om slaan gaat.
Even als terzijde, maakt dat werkelijk uit? Is het feit dat het als voorbeeld gebruikt wordt om misschien iets anders duidelijk te maken, niet een impliciete bevestiging van het gebruik? Je moet het wel heel metaforisch gaan interpreteren om hier niet te zien dat de vrouw minderwaardig is en getuchtigd mag worden door de man.
Sommige Joden gaan daar heel ver in, weet ik, zo ver dat ze zeggen dat 'god' slechts een metafoor is voor een hoog ideaal. Maar bij de Islam heb ik daar nog niet van gehoord. Hoe metaforisch moet je iets lezen om een letterlijk gebod "sla je vrouw als ze ongehoorzaam is" als een simpel voorbeeld zonder enig belang te zien?
pi_46011818
Sigme, hoe zit het nu met de "zuivere islam"?
Allah Al Watan Al Malik
pi_46012830
quote:
Op maandag 5 februari 2007 16:51 schreef speknek het volgende:

[..]

Niet? Jij denkt dat die twee gemakkelijk te splitsen zijn? De Islam is niet gevormd in een bepaalde cultuur, en de cultuur is niet gevormd door de Islam?
Ayaan blijkbaar niet, ook ik heb een Arabische achtergrond en ben in Arabische landen opgevoed en ik weet Arabische cultuur en de Islam wel te scheiden. Er is weinig tot niets van de pre-Islamitische Arabië dat de Islam is gepenetreerd buiten poëzie. Jezelf superieur achten aan de vrouw, slaan, uithuwelijken heeft nooit een plaats gehad in de Islam, wel in de Arabische cultuur.
quote:
Even als terzijde, maakt dat werkelijk uit? Is het feit dat het als voorbeeld gebruikt wordt om misschien iets anders duidelijk te maken, niet een impliciete bevestiging van het gebruik? Je moet het wel heel metaforisch gaan interpreteren om hier niet te zien dat de vrouw minderwaardig is en getuchtigd mag worden door de man.
Sommige Joden gaan daar heel ver in, weet ik, zo ver dat ze zeggen dat 'god' slechts een metafoor is voor een hoog ideaal. Maar bij de Islam heb ik daar nog niet van gehoord. Hoe metaforisch moet je iets lezen om een letterlijk gebod "sla je vrouw als ze ongehoorzaam is" als een simpel voorbeeld zonder enig belang te zien?
Vergis je niet, ook jouw quote van de Koranvers is een vertaling, dus je hebt het nu wel over 'tuchtigen' maar in de essentie hoeft het niet daar over te gaan, het woord tuchtigen is vertaald door: 'adribu'
Voor het woord {adribu}, gevormd rond wortel {d-r-b}, bestaan er tientallen betekenissen, waaronder: slaan, ontwijken, negeren, vermijden, verlaten.

Stel dat {adribu} betekent: slaan.

4:34 luidt dan: mevrouw veroorzaakt huwelijksproblemen, meneer spreekt er haar over aan, als dit niet helpt verlaat hij het echtelijk bed, als dat niet helpt slaat hij haar. Dit lijkt geen erg logische "opbouw" van de aanpak, zeker niet wanneer men verzoening op het oog heeft, zoals uit de context van het daarop volgend vers 4:35 blijkt .

Afgeleide betekenis op grond van 24:2 (gelijke daden, gelijke sancties) zou dan opleveren dat wanneer, omgekeerd, een man huwelijksproblemen veroorzaakt, de vrouw haar man mag slaan.

Dit zou leiden tot een eindeloze echtelijke vechtpartij! Het is duidelijk dat deze redenering geen steek houdt. Ze is inderdaad ook niet in overeenstemming met wat het model oplegt voor huwelijksproblemen veroorzaakt door de man, wat meteen besproken wordt.

Er bestaan verschillende argumenten voor de interpretatie van {adribu} als "ontwijken, vermijden, eventueel tijdelijk verlaten" :

De betekenis van het vers is consistent met de uitspraken van Profeet Mohamed waarin hij stelt dat mannen hun vrouwen niet mogen slaan en waarmee hij dus het verbod vestigt op het gebruik van fysisch geweld tegen vrouwen.

In die zin geïnterpreteerd, weerspiegelt het vers nu ook het centraal gelijkheidsbeginsel waarmee de Koran mannen en vrouwen behandelt. Met deze betekenis van {adribu} resulteert de toepassing van de algemene regel "gelijke daden, gelijke sancties" (24:2) inderdaad in perfect symmetrische interpretaties voor 4:34 en 4:128.

Vers 4:34 stemt nu ook overeen met de geest van het daarop volgende vers dat verzoening nastreeft.
quote:
"En als jullie onmin tussen jullie beiden vrezen, zendt dan een scheidrechter van zijn mensen, en een scheidsrechter van haar mensen. Als zij beiden het weer goed willen maken, dan zal God hen met elkaar verzoenen. God is wetend en welingelicht. " (Koran 4:35)
quote:
En de hadiths hebben het over:
De profeet sprak ooit zijn afschuw uit over het slaan en zei: 'Hoe is het mogelijk dat iemand zijn vrouw slaat zoals je een wilde kameel slaat en vervolgens met haar wil slapen?'

En van Aisha (de vrouw van de profeet) weten we dat de profeet zelf nooit zijn vrouwen, dienaren of andere mensen geslagen heeft. Metgezel Abu Masud al-Badri vertelt over slaan het volgende verhaal: 'Ik was mijn dienaar met een zweep aan het slaan. Toen hoorde ik een stem achter me, "Pas op Abu Masud", maar ik herkende de stem niet, want de stem was gekleurd door intense boosheid. De profeet zei:" Pas op Abu Masud, pas op Abu Masud, pas op Abu Masud; want zeer zeker God heeft meer macht over jou dan jij over je dienaar." Vanaf die dag heb ik nooit meer mijn dienaren geslagen.'
Een moslim die zijn vrouw slaat is ongehoorzaam geweest tegen Mohammed en wie daarop geen berouw toont is gewaarschuwd met het hellevuur.
  maandag 5 februari 2007 @ 18:31:22 #290
111528 Viajero
Who dares wins
pi_46014712
quote:
Op maandag 5 februari 2007 12:20 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Zo jij bent erg snel tevreden als het om nuance gaat.

Zwarte Afrikanen zijn, gemeten naar westerse maatstaven, pedofielen en oorlogszuchtige psychopaten.

Waar zijn de argumenten?
Uit het stukje dat jij quote:

Lees het maar na in de Koran: hij stal Zayneb, de vrouw van zijn leerling door te zeggen dat het de wil van Allah was. En erger nog: hij werd verliefd op Aisha, de negenjarige dochter van zijn beste vriend. Haar vader zei: 'Wacht alsjeblieft tot ze de puberteit heeft bereikt', maar Mohammed wilde zo lang niet wachten. Dus wat gebeurt er? Hij krijgt van Allah de boodschap door dat Aisha zich moet klaarmaken voor Mohammed. Dat is kennelijk de leer van Mohammed: het is geoorloofd om het kind van je beste vriend af te pakken.

Daar zijn de argumenten. Graag gedaan.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  maandag 5 februari 2007 @ 18:35:31 #291
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_46014841
Nederland is ook een snelkookpan. Ayaan heeft het bij het juiste eind.
pi_46016557
quote:
Op maandag 5 februari 2007 18:31 schreef Viajero het volgende:

[..]

Uit het stukje dat jij quote:

Lees het maar na in de Koran: hij stal Zayneb, de vrouw van zijn leerling door te zeggen dat het de wil van Allah was. En erger nog: hij werd verliefd op Aisha, de negenjarige dochter van zijn beste vriend. Haar vader zei: 'Wacht alsjeblieft tot ze de puberteit heeft bereikt', maar Mohammed wilde zo lang niet wachten. Dus wat gebeurt er? Hij krijgt van Allah de boodschap door dat Aisha zich moet klaarmaken voor Mohammed. Dat is kennelijk de leer van Mohammed: het is geoorloofd om het kind van je beste vriend af te pakken.

Daar zijn de argumenten. Graag gedaan.
En dat staat allemaal in de Koran?
Beter nog, nix daarvan staat in de koran, lees het maar na als je het vinden kan.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 05-02-2007 19:23:59 ]
  maandag 5 februari 2007 @ 19:26:37 #293
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_46016699
quote:
Op maandag 5 februari 2007 11:06 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Nee hoor. Ik zie alleen maar een "shoot the messenger"-achtige haat, plus gezeur over beveiligingskosten.
Was jij niet die kerel die al op z'n achterste poten staat wanneer blijkt dat JOUW belastingcenten worden verkwist aan... Nou ja, noem maar op eigenlijk?
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  maandag 5 februari 2007 @ 19:27:48 #294
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_46016754
quote:
Op maandag 5 februari 2007 18:35 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Nederland is ook een snelkookpan. Ayaan heeft het bij het juiste eind.
De US of A daarentegen is het toonbeeld van sociale en politieke cohesie, daadkrachtig en moreel acceptabel leiderschap, etc, etc, etc.

Tsja...
  maandag 5 februari 2007 @ 19:54:28 #295
111528 Viajero
Who dares wins
pi_46017760
quote:
Op maandag 5 februari 2007 19:23 schreef Triggershot het volgende:

[..]

En dat staat allemaal in de Koran?
Beter nog, nix daarvan staat in de koran, lees het maar na als je het vinden kan.
Ik heb helaas nog nooit de Koran gelezen, ik zou daarvoor eigenlijk ook liever eerst Arabisch willen leren.

Maar het ging erom dat mutant Hirsi Ali ervan beschuldigde geen argumenten te hebben en alleen met one-liners te gooien. Ik laat hem zien waar de argumenten staan.

Als je het niet met die argumenten eens bent dan kan je daarover verder praten, zoals jij nu doet, en dan heb je een discussie

Met het afbranden van iemand als het niet hebben van argumenten terwijl die argumenten voor je neus staan schiet je ook niets op natuurlijk.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_46018169
quote:
Op maandag 5 februari 2007 19:54 schreef Viajero het volgende:

[..]

Ik heb helaas nog nooit de Koran gelezen, ik zou daarvoor eigenlijk ook liever eerst Arabisch willen leren.

Maar het ging erom dat mutant Hirsi Ali ervan beschuldigde geen argumenten te hebben en alleen met one-liners te gooien. Ik laat hem zien waar de argumenten staan.

Als je het niet met die argumenten eens bent dan kan je daarover verder praten, zoals jij nu doet, en dan heb je een discussie

Met het afbranden van iemand als het niet hebben van argumenten terwijl die argumenten voor je neus staan schiet je ook niets op natuurlijk.
Geen van de voorgeschotelde argumenten staan dan ook in de Koran, vriend
  maandag 5 februari 2007 @ 20:20:22 #297
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_46018795
quote:
Op maandag 5 februari 2007 19:27 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

De US of A daarentegen is het toonbeeld van sociale en politieke cohesie, daadkrachtig en moreel acceptabel leiderschap, etc, etc, etc.

Tsja...
Nogal offtopic me dunkt.
  maandag 5 februari 2007 @ 20:24:05 #298
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_46018977
quote:
Op maandag 5 februari 2007 20:20 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Nogal offtopic me dunkt.
Lijkt me niet, aangezien de mevrouw in kwestie vanuit de VS haar gal richting NL spuwt. Maar goed, enige realiteitszin is bij haar nooit te bespeuren geweest.

Wat die vrouw in eerste instantie nodig heeft is een psychiater.
pi_46019157
quote:
Op maandag 5 februari 2007 16:59 schreef Mutant01 het volgende:
Sigme, hoe zit het nu met de "zuivere islam"?

Wel, wat is daarmee? Waar wil je het over hebben? Over wat Hirsi Ali erover heeft gezegd? Wat ik ervan denk? Wat jij ervan denkt?
pi_46019212
quote:
Op maandag 5 februari 2007 20:28 schreef sigme het volgende:

[..]

Wel, wat is daarmee? Waar wil je het over hebben? Over wat Hirsi Ali erover heeft gezegd? Wat ik ervan denk? Wat jij ervan denkt?
Wat jij ervan denkt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')