Ja! I was shocked!quote:Op zondag 11 februari 2007 22:09 schreef BVO het volgende:
Draaien ze uitgerekend Hapertjes Madonna eronder!
Zijn platte voorhoofd, ogen wijd uit elkaar...volgens mij heeft hij mensen full time in dienst om op hem te stemmen.quote:Op zondag 11 februari 2007 22:46 schreef Promiss het volgende:
Richy, ik snap werkelijk niet wat het publiek in hem ziet.. freak!!![]()
Moet denken aan een eerdere post hierbij (Zie afbeelding)quote:Op maandag 12 februari 2007 00:13 schreef SpaRood het volgende:
[..]
Zijn platte voorhoofd, ogen wijd uit elkaar...volgens mij heeft hij mensen full time in dienst om op hem te stemmen.
quote:Op zaterdag 10 februari 2007 20:55 schreef Sssssid het volgende:
[afbeelding]
-edit- de goeie link er in gegooid.
Dan vraag ik me af hoe Richy in de studio geklonken heeft.quote:Op maandag 12 februari 2007 02:51 schreef Fir3fly het volgende:
Gelukkig, in de studio klonk het ook al nergens naar. Doei Anja.
precies..quote:Op zondag 11 februari 2007 22:55 schreef UncleFunk het volgende:
Waarom is Richy er niet uit?Die verdiende het.
Vele malen slechter.quote:Op maandag 12 februari 2007 08:59 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Dan vraag ik me af hoe Richy in de studio geklonken heeft.
Ja, dat dus.quote:Op maandag 12 februari 2007 09:05 schreef Robar het volgende:wekenlang wil ik haar eruit hebben en net nu ze het niet verdient vliegt ze eruit
ik heb Richy's optredens nog niet terug gekeken, maar in de studio was het ongelooflijk slecht. gewoon een wanprestatie. het is daarom ook belachelijk dat Anja, die deze week haar beste performance tot nu toe neerzette, het veld moest ruimen voorquote:Op maandag 12 februari 2007 08:59 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Dan vraag ik me af hoe Richy in de studio geklonken heeft.
Achja.....quote:Op maandag 12 februari 2007 16:49 schreef Californian_dreamer het volgende:
hierdoor verlies je toch wel het vertrouwen in de smaak van het Nederlands publiek
dat iemand dat nog serieus kan menen ook nogquote:
Mals vlees doet het beter dan een verdomd goed keeltje. Jeweettog.quote:Op maandag 12 februari 2007 17:03 schreef Californian_dreamer het volgende:
[..]
dat iemand dat nog serieus kan menen ook nog![]()
dat had ik toch al nietquote:Op maandag 12 februari 2007 16:49 schreef Californian_dreamer het volgende:
[..]
hierdoor verlies je toch wel het vertrouwen in de smaak van het Nederlands publiek
quote:Anja zet haar geld in op op Sharon
ROTTERDAM - De dag na haar vertrek uit de mateloos populaire talentenjacht van RTL4, de X Factor, zit Anja Wessels (38) ....
... thuis aan het gebak. Om haar vierde plaats te vieren?,,Mijn vriend is vandaag jarig.’’ Vriend? Op de website van X Factor lezen we dat je vrijgezel bent. ,,Ach ja. Er is de afgelopen tijd wel meer geschreven wat niet klopt. Ik heb niet de moeite genomen om dat allemaal te herstellen.’’
Tijdens de uitslag, zondagavond, hield ze het droog. ,,Maar toen iemand van de productie me na afloop huilend omhelsde, kon ik mijn tranen niet meer bedwingen.’’
Van tevoren had ze haar kansen berekend. Publiekslieveling Sharon was zeker door. Tegen Richy had ze nog kans op een plek in de halve finale, gokte Anja. Want zijn vertolking van New York, New York werd door de jury volledig afgekraakt.
Tegen de meidengroep X6 zou Anja in de resultshow geheid het onderspit delven. Haar bange voorgevoel bleek niet op niets gestoeld.
Balen doet ze allerminst dat ze er uit ligt. Met opgeheven hoofd heeft ze de X Factor verlaten. Vocaal was ze volgens kenners veruit de beste. Als het om de Z(ang) Factor zou zijn gegaan, had ze beslist gewonnen.
Ze durft het niet te beamen. ,,Wie ben ik om te zeggen dat ik van de overgebleven kandidaten de mooiste stem heb als de massa er anders over denkt.’’
De massa stemt in meerderheid op Sharon. Zij is de gedoodverfde favoriet. ,,Onze stemmen zijn onvergelijkbaar. We benaderen de boel totaal verschillend. Sharon is ijzersterk in zachte klanken. Ze kan megahoog. Ik kan niet zo hoog als Sharon, maar Sharon kan niet zo laag als ik. Haar stem leent zich niet voor nummers als Like the way I do van Melissa Etheridge dat ik afgelopen weekend heb gezongen.’’
Haar geld zou ze inzetten op Sharon als winnaar van X Factor, maar sms’en doet Anja Wessels op Richy. ,,Vlak hem niet uit. De finale zou nog best een heftige strijd kunnen worden.’’
Van de overgebleven kandidaten had ze de beste klik met Richy. ,,Ik heb veel bewondering voor hem. Hij trekt zijn eigen plan. Iedereen probeerde hem te weerhouden New York, New York te zingen. Aan die waarschuwingen had hij het schijt. Hij had drie jaar in New York gewoond. Het was zijn grote droom om in de huid te kruipen van Frank Sinatra. Richy durft risico’s te nemen. Petje af!’’
De Rotterdamse docente was volgens sommige kijkers de speelbal tussen de aartsrivalen Henk Temming (haar coach) en Henkjan Smits. Voelde je je ook het slachtoffer van een vete? ,,Ik heb dat tijdens de vierde liveshow inderdaad zo gevoeld. De week erop leek het gekibbel nog erger. Ik heb toen besloten er afstand van te doen: ’Vechten jullie het maar lekker samen uit’. Ik had mijn energie hard nodig voor het instuderen van nieuwe nummers.’’
Henkjan Smits vindt jou onberekenbaar. Wat bedoelt hij daarmee? ,,Henkjan wil dat je een melodie zingt zoals die is. Ik vind het geen kunst om iets na te zingen. Ik geef liever een eigen draai aan een nummer.’’
Een ander verwijt dat ze van hem kreeg, was dat ze op het podium te angstig kijkt. Alsof er iemand met een jachtgeweer achter haar staat. ,,Die angst is er helemaal niet. De blik waar Henkjan het over heeft, is een soort van concentratie. Op het toneel voel ik me juist als een vis in het water. Onprettig vond ik het moment, direct na het optreden, dat je naar de jury wordt geloodst. Ik stond daar maar een beetje te staan. De droge lucht in de studio had mijn mond strak getrokken. Ik wist me voor dat vuurpeloton vaak geen houding te geven.’’
Met Henkjan als begeleider had ze de liveshows niet eens gehaald. ,,Hij maakte er geen geheim van dat hij moeite heeft om aan de gang te moeten met mensen van mijn leeftijd. Zet een vrouw van 38 maar eens in de markt. Henk gaat bij de X Factor uit van het muzikale, Henkjan van het verkoopbare. Een hekel heeft Henkjan niet aan me, dat weet ik zeker. Achter de schermen wisselde hij cd’tjes met me uit.’’
Ze gaf zich destijds op voor de X Factor om muzikaal Nederland er na haar Songfestival-avontuur aan te herinneren dat Anja nog bestaat. Zijn via de X Factor de deuren voor haar opengegaan? ,,Ik moet wachten totdat Sony officieel bekendmaakt met mij in zee te willen gaan of niet. Pas als Sony heeft besloten mij geen aanbieding te doen, mag ik gaan onderhandelen met andere platenmaatschappijen.’’
De vraag of ze aanblijft als docente Engels op het Erasmiaans is inmiddels tot vervelends toe gesteld. ,,Het zou zomaar kunnen dat ik niet terugkeer. Ik ga binnenkort praten op school. Ik vraag me af of ik nog serieus les kan geven nu de leerlingen de juf van een heel andere kant hebben gezien. Dat speelde al een beetje bij het Nationaal Songfestival. De impact van de X Factor is vele malen groter.’’
Kan ze nog wel ongestoord over straat? ,,Zonder make-up ben ik amper te herkennen. Haha.’’
quote:Grote vraag op Erasmiaans: ’Komt ze terug?’
De grote vraag op het Erasmiaans Gymnasium dezer dagen is: ’Komt ze terug?’.
,,We hopen natuurlijk allemaal dat Anja het gaat redden in de muziekwereld,’’ zegt geschiedenisleraar Pieter Dupon. ,,Maar lukt het niet, dan zal ze toch ergens haar geld mee moeten verdienen.’’
Tot minstens een week na de voorjaarsvakantie (die deze vrijdag begint) staat haar vervanger ingeroosterd. ,,We zullen zien hoe het gaat. Ze zal het in het begin vooral van het schnabbelcircuit moeten hebben. Misschien kan ze dat nog wel combineren.’’
Op de school waar Wessels tot haar X Factoravontuur lerares Engels was, heerst geen ’doffe teleurstelling’ over haar eliminatie uit de talentenjacht. ,,We hebben het er tijdens de koffie vanochtend natuurlijk wel even over gehad. Maar er zijn niet veel collega’s die het programma volgen. Voor haar vinden we het natuurlijk wel jammer. We weten allemaal dat haar ambities in de muziek liggen.’’
Ook de leerlingen reageren ’gelaten’ op het nieuws, vertelt Dupon. ,,Al zijn sommigen wel verbolgen over het feit dat die jongen, (Richy, red.) er dan nog in zit, terwijl hij veel slechter commentaar kreeg. En haar leerlingen willen natuurlijk ook weten: Komt ze terug?’’
quote:Haar geld zou ze inzetten op Sharon als winnaar van X Factor, maar sms’en doet Anja Wessels op Richy. ,,Vlak hem niet uit. De finale zou nog best een heftige strijd kunnen worden.’’
Die leraren kennende zijn er een hoop die geen zin hebben in zo'n baggerprogramma.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 14:01 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Raar dat haar collega's het programma niet volgden. Het is toch een bekende van je, dan kijk je zoiets toch lijkt me.
Ik heb 5 minuten lang gedacht dat je die zoekmachine bedoelde, en dat maakt je opmerking erg vreemd.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 14:11 schreef Gast985 het volgende:
Blij dat ze eruit is ze had totaal de X factor niet en googelde met elk nummer die ze moest doen
Ze had alle leden van het koor eerst een voor een bedankt, want dat doet ze altijd (live band).. totdat Wendy haar van het podium af zou trekken, waarna ze met een verbaasde kop zou zeggen: "Ik was pas bij de 6equote:Op zondag 18 februari 2007 12:24 schreef shiNinG_staR het volgende:
Heb haar ook gemist, ben benieuwd hoe hij ze het had gedaan met een koor erbij.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |