Flitsen tijdens een optreden is not done. Je hindert het publiek ermee. Je hindert de artiest ermee. Niet doen dus!quote:Op dinsdag 24 februari 2009 18:59 schreef Ronalld het volgende:
Of is flitsen helemaal passé en moet ik gewoon de ISO naar 1600 trappen?
Staat al in bestelling bij broer konijn.. Maar wegens leveringsproblemen schiet dat niet bepaalt op en heb ik er weinig hoop op dat deze er tijdig is.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 20:03 schreef Noxa het volgende:
Of koop een 50mm f/1.8 kost je 100 euro maar heb je een top lichtsterke lens. Welk ik denk echt geschikt is voor de job.
m lenen bij iemand? iig niet flitsenquote:Op dinsdag 24 februari 2009 20:10 schreef Ronalld het volgende:
[..]
Staat al in bestelling bij broer konijn.. Maar wegens leveringsproblemen schiet dat niet bepaalt op en heb ik er weinig hoop op dat deze er tijdig is.
Ik denk dat deze setup een vervelend kleur(temperatuur)verschil gaat leveren. Het erg koele van de flitser en het zeer warme van de goude zijde. Dat verschil trek je ook niet recht met je witbalans dan...quote:Op zaterdag 28 februari 2009 21:54 schreef Erasmo het volgende:
Ik wil binnenkort een close-up van iemands hoofd maken maar ik zit met beperkte middelen; ik wil links een reportageflitser met plu zetten en rechts de gouden zijde van een reflectiescherm gebruiken. Iemand ideeën of opmerkingen over deze setup?
Ik zou wit doen. Mijn ervaring met zilver is dat ie teveel reflecteert, te hard.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 22:12 schreef Erasmo het volgende:
Wit of toch misschien zilver?
Er gaan wrs ook een paar low-key zwart wit shots komen, welke kleur zou ik dan moeten gebruiken?
Wat is volgens jou de goede positie dan?quote:Op zaterdag 28 februari 2009 22:22 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Ik zou wit doen. Mijn ervaring met zilver is dat ie teveel reflecteert, te hard.
met low key? ook wit. Misschien heb je dan zelfs aan alleen je flitser genoeg als je die goed positioneert.
Als het ook alleen een gezichtsportret is, dan is links/rechts een beetje achter de persoon denk ik wel goed, met misschien een witte reflectie van voor.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 22:27 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Wat is volgens jou de goede positie dan?
Morgen als ik thuis ben alles maar even proberen
Zilveren zijde van het reflectiescherm gebruiken...filter op je flitser om het flitslicht een andere temperatuur te geven ?quote:Op zaterdag 28 februari 2009 21:54 schreef Erasmo het volgende:
Ik wil binnenkort een close-up van iemands hoofd maken maar ik zit met beperkte middelen; ik wil links een reportageflitser met plu zetten en rechts de gouden zijde van een reflectiescherm gebruiken. Iemand ideeën of opmerkingen over deze setup?
eigen batterijen in 4x aa'squote:Op maandag 25 januari 2010 15:40 schreef Chinless het volgende:
Ik heb een Canon EOS1000D, echter wil ik hier een flitser bij aanschaffen.
Nu viel mijn oog op de 430ex II van canon. Is dit iets?
Waar ik dan niet uit ben, moet die persee een eigen accu/batterijen? of kan ik die aansluiten op mijn batterygrip?
Leuk experiment! Etos huismerkquote:Op zondag 8 maart 2009 22:24 schreef Erasmo het volgende:
Even lopen spelen om het spul uit te testen. Nog best lastig, zelfportretten maken zo
[ afbeelding ]
Setup:
[ afbeelding ]
Het gewicht maakt mij niet zoveel uit, maar eigenlijk is het dus gewoon een schijt ding.quote:Op maandag 25 januari 2010 16:18 schreef angel008 het volgende:
[..]
eigen batterijen in 4x aa's
aansluiten op de grip gaat niet wel kan je (voor de 580EX II) een powerpack kopen maar deze werkt ook alleen maar als er ook 4 aa's inzit dus lichter zal je setup er niet van worden
Definieer 'schijt'quote:Op maandag 25 januari 2010 18:00 schreef Chinless het volgende:
[..]
Het gewicht maakt mij niet zoveel uit, maar eigenlijk is het dus gewoon een schijt ding.
Weet iemand hoeveel shots je ongeveer maakt met een setje volle AA's (Duracel m3 of Die GP2700 batterijen)
mijn god heb je enig idee hoever je jezelf nu naar beneden haalt..quote:Op maandag 25 januari 2010 18:00 schreef Chinless het volgende:
[..]
Het gewicht maakt mij niet zoveel uit, maar eigenlijk is het dus gewoon een schijt ding.
Weet iemand hoeveel shots je ongeveer maakt met een setje volle AA's (Duracel m3 of Die GP2700 batterijen)
Het zijn inderdaad schijtdingen. Gebruik de interne flitser.quote:Op maandag 25 januari 2010 18:00 schreef Chinless het volgende:
eensch zijn beter en worden gevoed door je grip !quote:Op maandag 25 januari 2010 19:13 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Het zijn inderdaad schijtdingen. Gebruik de interne flitser.
Ja dat weet ik ja, maar ik kan dr gewoon slecht tegenquote:Op maandag 25 januari 2010 18:49 schreef angel008 het volgende:
[..]
mijn god heb je enig idee hoever je jezelf nu naar beneden haalt..
met 4 volle AA's (gp2700) kan ik 2 weekend lopen flitsen op feesten (en dat met een 580EXII)
Dat is meestal zo met elektrische apparaten. Dacht je soms dat er een hamster in zat?quote:Op maandag 25 januari 2010 22:22 schreef Chinless het volgende:
Ik bedoel dan koop je een simpel ding, moet je hem voeden met batterijen, maar goed voldoende daar over.
Wat kom je tekort aan je huidige interne flitser?quote:Wat geef jij voor advies dan als alternatief.
Professionele fotos maken doe ik nog niet, het is puur ter speelgoed.
Nou hij zou gewoon via de accu van de camera / grip kunnen gaan he.quote:Op maandag 25 januari 2010 22:28 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dat is meestal zo met elektrische apparaten. Dacht je soms dat er een hamster in zat?![]()
Afgelopen zomer was het nacht, op het strand... ik wilde toen vanaf het strand een normale foto van de zee maakte, dit was niet mogelijk!quote:[..]
Wat kom je tekort aan je huidige interne flitser?
hmm zee fotograferen 's nachts.quote:Op maandag 25 januari 2010 22:41 schreef Chinless het volgende:
[..]
Nou hij zou gewoon via de accu van de camera / grip kunnen gaan he.
[..]
Afgelopen zomer was het nacht, op het strand... ik wilde toen vanaf het strand een normale foto van de zee maakte, dit was niet mogelijk!
Verder is het nu ook, dat ik voor een X bedrag dat soort spul mag aanschaffen, dus ik dacht aan die grip, flitser en een extra accu voor in die grip, maar een alternatief of tips hoor ik dan ook graag.
En jij denkt dat je met een externe flitser wel de Noordzee kan uitlichten?quote:Op maandag 25 januari 2010 22:41 schreef Chinless het volgende:
[..]
Nou hij zou gewoon via de accu van de camera / grip kunnen gaan he.
[..]
Afgelopen zomer was het nacht, op het strand... ik wilde toen vanaf het strand een normale foto van de zee maakte, dit was niet mogelijk!
Verder is het nu ook, dat ik voor een X bedrag dat soort spul mag aanschaffen, dus ik dacht aan die grip, flitser en een extra accu voor in die grip, maar een alternatief of tips hoor ik dan ook graag.
Tuurlijk, de Metz Blitzkrieg 1945 is er prima geschikt voor:quote:Op maandag 25 januari 2010 23:05 schreef Erasmo het volgende:
En jij denkt dat je met een externe flitser wel de Noordzee kan uitlichten?
Nicequote:Op dinsdag 26 januari 2010 21:14 schreef mrSPLIFFY het volgende:
Alo! Ik was gisteren bij mn oom en die was fotograaf, maar hij heeft er niet echt zin meer in.. En als ik ff z'n Ziggo zou instaleren had hij een verassing voor mij!
Ik heb dus zijn Flitset gekregen!!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Het is een Set van Multbliz de minilite 200, 3 lampen met statieven en paraplu's en een Softbox!
Nu heb ik wel een beetje lopen klooien maar heb hier echt nul ervaring mee...
Hebben jullie nog tips? Of leuke experimentjes??
Je kan beter ff op Amazon kijkenquote:Op dinsdag 26 januari 2010 21:25 schreef mrSPLIFFY het volgende:
ja morgen idd ff naar de stad voor boek te kijken...
Heb nu alleen mezelf als model( messie is aan t werk, maar wil ook eigenlijk niet
)
Veel spelen + youtube. En probeer foto's na te doen qua belichting, leer je ook een hoop vanquote:Op dinsdag 26 januari 2010 21:48 schreef mrSPLIFFY het volgende:
owkee cool, dank voor de tip
*heb em al gevonden...Ziet er erg mooi uit hoor maarre
ook nog tips voor nederlandse boeken?
ik spreek op zich best wel goed engels, maar technisch engels is toch a whole different cup of tea...laat maar zeggen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |