Ja dat zag ik later pas op de foto's.quote:Op maandag 19 februari 2007 19:27 schreef tnimble het volgende:
[..]
Je bedoelt de trekplaat met makelaar tussen de middelste spanten?
[..]
Nou ja dan Dorothee met een streepiequote:Dat is toch Dorothée
Ik heb je posts zeker gelezenquote:Op maandag 19 februari 2007 23:47 schreef Solingjan het volgende:
Petje afJe hebt gigantieeeeesch gewerkt.
Heb je mijn vorige posts ook gelezen.
Ik begrijp dat je de baddingen een paar cm in het zicht laat. Toch???
Nu kun je dus de eerst volgende laag scheuren op de dikte zodat de laatste laag, die met de folie, mooi met de flappen alu over de latten komt.
OF..... Passen er nu nog twee rollen dik in?
Er zijn rollen Isover met alukraft zonder flap met een dikte van 11cm.
Ja, en het is te hopen dat het allemaal is uitgewerkt en niet verder verzakt. Er is ook een scheur in de zijmuur, zie de foto met de ladder. Ik hoop dat dat een statische scheur is, en dat zal ook wel. Maar Bieke kon me niet vertellen of die scheur er vroeger al was of niet, ook geen foto's van vroeger oid.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 00:25 schreef tnimble het volgende:
Ziet er goed uit MMach!
Wat betreft het doorhangen van de gordingen. De spant, trekplaat en makelaar in het midden moet dat voorkomen. Kennelijk waren er hier 2 van nodig geweest maar heeft men er om wille van extra ruimte op zolder toch voor 1 gekozen. Het is normaal als het wat doorbuigt maar ik vind dit wel vell hoor. Dan kan de kopmaat van de gordingen namelijk smaller worden (b.v 270x90 ipv 380x90) = minder gewicht en minder doorbuigen.
dat kleine balkje heeft volgens mij nauwelijks constructieve waarde en kan er zo uit....quote:Op dinsdag 20 februari 2007 15:00 schreef MMach het volgende:
Echt, no way dat ik ga zagen in die spant. Die spant is er voor een reden, en is een serieus structureel onderdeel van dat huis.
Het enige wat een sta in de weg is van die spant is dat kleine balkje, hier rechtsboven op de foto te zien:
[afbeelding]
Het is maar met een paar dikke nagels vast gemaakt voor zover ik zie. Geen idee of dat ook een nut heeft, maar het brengt alles wel in onbalans.
Nu wordt Mmach vast n SUPERheld, klust er niet alleen op los, maar vindt ook nog de tijd nieuwe woorden te creëren.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 15:00 schreef MMach het volgende:
Het is maar met een paar dikke nagels vast gemaakt voor zover ik zie. Geen idee of dat ook een nut heeft, maar het brengt alles wel in onbalans.
MMach vernederlandst met de dagquote:Op dinsdag 20 februari 2007 18:46 schreef Leonidas het volgende:
[..]
Nu wordt Mmach vast n SUPERheld, klust er niet alleen op los, maar vindt ook nog de tijd nieuwe woorden te creëren.
Is er nog plaats op dat T-shirt van Angelina Jolie voor het prachtige "onbalans" ?![]()
Maak driehoeken van OSB Zoveel dat ze op elkaar de dikte krijgen van de staander/Makelaar Dat is dus die van de nok in het spant naar beneden loopt.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 15:00 schreef MMach het volgende:
Echt, no way dat ik ga zagen in die spant. Die spant is er voor een reden, en is een serieus structureel onderdeel van dat huis.
Het enige wat een sta in de weg is van die spant is dat kleine balkje, hier rechtsboven op de foto te zien:
[afbeelding]
Mijn opmerking was eigenlijk vooral ingegeven door de verwachting dat je dat gewoon nooit strak krijgt..quote:Op woensdag 21 februari 2007 18:39 schreef MMach het volgende:
Geen zichtbare balken en alles strak, zo wil de toekomstige bewoonster het, en daar kan ik mij perfect in vinden. Sommigen zullen het zonde vinden, anderen niet, je kan niet iedereen tevreden houden natuurlijk
Straks, vlak en haaks zul je alles krijgen zelfs zonder veel moeite je kan er alleen veel ruimte mee verlzien omdat een muur door een verloop die 3 balken b.v. 60cm dik moet zijn. Links onder steekt de ene uit naar voren, de andere leunt naar achten en de andere staat er een beetje als schoor tegen aan b.v.quote:Op woensdag 21 februari 2007 19:05 schreef dvr het volgende:
[..]
Mijn opmerking was eigenlijk vooral ingegeven door de verwachting dat je dat gewoon nooit strak krijgt..![]()
("je" in algemene zin he - ik bereid me er alvast op voor dat jij een handige truc met strakke touwtjes of lasergeleide apparatuur gaat bedenken waarmee je alsnog een plafond zo strak als een spiegel fabriceert.)
we weten al dat jij het altijd warm hebt MMach, maar andere mensen daarom nog niet héquote:Ik merk geen verschil van de isolatie, het is er gewoon altijd warm en de veluxen staan altijd open
quote:Op donderdag 22 februari 2007 23:52 schreef Archont het volgende:
[..]
we weten al dat jij het altijd warm hebt MMach, maar andere mensen daarom nog niet hé
en wat die ballkjes betreft, het is niet omdat ze uitgebijteld zijn dat ze deel uitmaken van de constructie , integendeel als je het mij vraagt, wss gewoon eens bijgezet om iets op te hangen en de oorspronkelijk constructie niet willen beschadigen door er een stuk van af te zagen.
Reken maar dat ze dat dadelijk aan de stookkosten gaat merken. De kosten van de isolatie heeft ze er binnen een paar maanden uit.quote:Op donderdag 22 februari 2007 23:44 schreef MMach het volgende:
Ik merk geen verschil van de isolatie, het is er gewoon altijd warm en de veluxen staan altijd open, maar Bieke zegt dat het kille gevoel 's avonds in haar slaapkamer (die net onder de zolder ligt) is verdwenen en het aanzienlijk warmer is.
Ik zou ook de nok afsteken jaquote:Op vrijdag 23 februari 2007 11:43 schreef Solingjan het volgende:
[..]
Reken maar dat ze dat dadelijk aan de stookkosten gaat merken. De kosten van de isolatie heeft ze er binnen een paar maanden uit.
Mmach. Dat heb je netjes gedaan.
Wacht maar als dadelijk die platen er tegen zitten. Je weet niet wat je ziet. Kijk dan ook eens naar de eerste "kale"fotos van het dak.
Toch zou ik de nok enigsinds afsteken. Je kunt daar voor dan OSB planken gebruiken. Schuin afgezaagd aan de uiteinden en tegen de kepers bevestigd. Ondertegenaan kun je dan mooi de afwerkplaten bevestigen. Eventueel zoals je al schreef met verlichting erin.
Wat woon je in een leuke straat, Mmach! Echt prachtige panden staan daarquote:Op donderdag 22 februari 2007 23:44 schreef MMach het volgende:
Eerst nog een filmpje van de zolder dat mss een en ander verduidelijkt van spant en indeling enzo:
[[url=http://sjl-static12.sjl.youtube.com/vi/inELVWgRgSA/2.jpg]afbeelding][/url]
MMach herverbouwingen B.V.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 11:59 schreef Reese het volgende:
[..]
Wat woon je in een leuke straat, Mmach! Echt prachtige panden staan daar.
Vermoedelijk is er in elk huis wel het een en ander te renoveren. Als de buren lucht krijgen van jouw klustechnieken...
Ik vind 'De Werken' een mooiere naam.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |