abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46589447
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 11:59 schreef Reese het volgende:

[..]

Wat woon je in een leuke straat, Mmach! Echt prachtige panden staan daar .

Vermoedelijk is er in elk huis wel het een en ander te renoveren. Als de buren lucht krijgen van jouw klustechnieken...
MMach herverbouwingen B.V.
pi_46591030
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 12:02 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

straks heeft die nog een heel klusteam
pi_46591554
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 12:02 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

Ik vind 'De Werken' een mooiere naam.

Overigens bestaat in België de rechtsvorm B.V. niet. Wel B.V.B.A, maar dat is behoorlijk off-topic hier
Eeuwig vijfentwintig
pi_46591724
Dat wou ik ook net zeggen

Maar staan idd een hele hoop interessante huizen in die straat, net als in veel gebieden in gent trouwens
  vrijdag 23 februari 2007 @ 19:25:18 #200
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_46602804
Eerst even mn grootste (en vrij offtopic) nieuws posten:

De uitslagen van de voorbije examens, slechts 1 buis (9/20) die waarschijnlijk gedelibireerd wordt als het 2de semester goed is (je mag 3 buispunten hebben, dwz 7/20 voor een vak, of 3 keer 9/20 voor 3 verschillende vakken, of ...)
Die K's zijn vrijstellingen ( > 10/20)
Voor amper naar de les te zijn geweest vind ik dat een goed resultaat
Kmoet nog punten van 1 vak terug krijgen, dus wie weet komt er nog een buis bij, misschien ook niet.
Nu even de rest van de reacties hierboven lezen.

@Tnimble:
Juist, dat wieltje heb ik ook. Maar dan nog, zelfs op laagste kracht, niet het nog veel te hard. M'n manuele nietenschieter doet het werk voortreffelijk, en tis nog es een goede training voor de handspieren, met nog 3600 nietjes te gaan

@Solingjan: , dat is super gezien van die tv antenne. Ik zal binnenkort deze onderbouwde theorie toetsen, en de balkjes zacht verwijderen met de hamer.

@Reese: Bwa, deze huizen zijn vrij standaard, zo vind je er in België heel veel (behalve dan misschien in de arbeiderswijken rond vroegere fabrieken, en sociale woonwijken). Wat pas echt impressionante huizen zijn, zijn herenhuizen. Gigantische statische rijhuizen met hoge plafonds, veel detail in gevelwerk en schrijnwerkerij, echt prachtig om zien, en om in te wonen natuurlijk. Zo zijn er in België ook een pak, zeker in Gent en andere grootsteden. Archont heeft een tijdje in zo'n huis gewoond hier in Gent, mss heb je daar nog een foto van?
Dat lijkt me echt een groot verschil tegenover Nederland. Hier is er veel variatie tussen de huizen. Je hebt veel rijhuizen, maar vaak zijn die maar per 2 of 3 in dezelfde stijl. Alles is hier volgebouwd, het ene dorp loopt over in het andere, lintbebouwing dus. Maar hier zie ik veel van die topics van 'kijk we hebben een nieuw huisje' met dan foto's van zeker 20 of 30 dezelfde huizen naast elkaar. Bij ons is dat echt zeldzamer. De wijken die wel zo zijn zijn sociale woonwijken en die zijn aangelegd door de overheid.
Ik heb hier onlangs tijdens een wandeling met Leonidas echt een supervreemde wijk ontdekt (zelfs naar Belgische standaarden) echt in een stuk of 3 straten de meest vreemde opeenvolging van bouwstijlen. Ingetogen klassiek, huizen uit 1930, 50, hypermodern, alles door elkaar. Voortuintjes, gevels aan de straat, ook door elkaar. Heel raar om zien. Meer variatie dan in nl, maar wel een wegennet dat sucked

[ Bericht 14% gewijzigd door MMach op 23-02-2007 19:59:25 ]
pi_46603335
* Ou-Tannu snapt er weinig van maar t ziet er goed uit
pi_46603561
ik snap er ook niets van , maar ik gun het je van harte allemaal met je goudhandjes en slimme kop
pi_46603751
ik snap er heel veel van en zit idd wel goed hoor

zitten een aantal mooie punten in, een 18 voor een lab, niet slecht, maar minder hadden we hier niet van je verwacht hé
pi_46603874
Als ik het goed onthouden heb en even snel vertaal naar het nederlandse systeem heb je allemaal 8en en wat 7en een 5je en zelfs wat 9gens. Lijkt me zeer goed vooral met al het gedoe van de afgelopen tijd in het achterhoofd.
  vrijdag 23 februari 2007 @ 20:08:20 #205
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_46604114
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 19:59 schreef tnimble het volgende:
Als ik het goed onthouden heb en even snel vertaal naar het nederlandse systeem heb je allemaal 8en en wat 7en een 5je en zelfs wat 9gens. Lijkt me zeer goed vooral met al het gedoe van de afgelopen tijd in het achterhoofd.
Ja, wss is het zoiets.
Alle punten staan op 20, in nl op 10 denk ik.
Dus als er bij mij staat '15' , dan is dat 15/20 oftewel 7.5/10 oftwel 75%
Like so. Onder de 10 is dus gebuisd.
pi_46606293
wat n goeie punten

Ben echt supercontent (en fier!) voor m'n Mmachje. kMoet toegeven dat k er niet helemaal gerust in was, met al dat geklus...
Hopelijk zijn mijn punten evengoed...
Vivez si m'en croyez, n'attendez à demain, ceuillez les aujourd'hui les roses de la vie (P. de Ronsard)
pi_46606874
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 19:25 schreef MMach het volgende:
@Reese: Bwa, deze huizen zijn vrij standaard, zo vind je er in België heel veel (behalve dan misschien in de arbeiderswijken rond vroegere fabrieken, en sociale woonwijken).
Dat zegt niks!

Veel Duitse steden staan vol met dergelijke huizen uit de "Gründerzeit". Toch vind ik het een heel erg mooie straat. Misschien zie je dat alleen niet meer als je je hele leven lang er zou hebben gewoond.
pi_46608603
Heel goed gedaan jongen Ach ja en die 9 voor hoorcolleges. Volgende keer beter.

@Solingjan: , dat is super gezien van die tv antenne. Ik zal binnenkort deze onderbouwde theorie toetsen, en de balkjes zacht verwijderen met de hamer.

Dit kun je beter met een koevoet/ breekijzer doen. Dan RAM je niet zo. Gewoon eerst de Koevoet tussen het schoor/makelaar en het balkje slaan met een vuistje en dan krikken en verder ertussen slaan en weer krikken.

Alweer een probleem opgelost.
Ga van het weekend maar eens lekker uit met Leonidas. Jullie hebben toch het een en ander te vieren.
Goeie punten, de zolder schiet op en het leven lacht je weer toe.
  vrijdag 23 februari 2007 @ 23:30:18 #209
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_46610821
Net voor het slapengaan even die balkjes gaan afmotten. en het dak gaf geen krimp, ajoehoe. het spant ziet er al een pak deftiger uit.
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 22:30 schreef Solingjan het volgende:
Ga van het weekend maar eens lekker uit met Leonidas. Jullie hebben toch het een en ander te vieren.
Goeie punten, de zolder schiet op en het leven lacht je weer toe.
²
  zondag 25 februari 2007 @ 02:34:47 #210
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_46645523
Net terug van een fantastische dag, waarop ik zelfs nog de tijd heb gehad om een simpele maquette van de zolder te maken. Leonidas had namelijk een heel goed idee voor in de plaats van de gotische ramen, en zelfs haar moeder had een goed idee voor het deurgat van de kamer van het kleintje.
Ziehier de foto's:

rechts het platform van de mama, en het spant, links de afscheiding van het kleintje. De figuurtjes zijn mensen van 1m85, en alles is op schaal 1:20.
De binnenkant van de kamer:

Het deurgat wat gewoon een groot rond gat zou kunnen zijn.

Met de matglasdelen in place,
de voorkant van het scheidinsmuurtje:

De bureau van vanbinnen uit:

Het bed van het kiendje, 1 persoons:

Totaaloverzicht:

Met gotische ramen zou het zoiets zijn:

maar het is me wat te lang en smal, al zou het wel indrukwekkend zijn.

Ik vind het wel fantastisch met de rondjes zo, maar Bieke enzo heeft de maquette nog niet gezien, ik ben benieuwd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')