Eerst even mn grootste (en vrij offtopic) nieuws posten:
![]()
![]()
De uitslagen van de voorbije examens, slechts 1 buis (9/20) die waarschijnlijk gedelibireerd wordt als het 2de semester goed is (je mag 3 buispunten hebben, dwz 7/20 voor een vak, of 3 keer 9/20 voor 3 verschillende vakken, of ...)
Die K's zijn vrijstellingen ( > 10/20)
Voor amper naar de les te zijn geweest vind ik dat een goed resultaat
Kmoet nog punten van 1 vak terug krijgen, dus wie weet komt er nog een buis bij, misschien ook niet.
Nu even de rest van de reacties hierboven lezen.
@Tnimble:
Juist, dat wieltje heb ik ook. Maar dan nog, zelfs op laagste kracht, niet het nog veel te hard. M'n manuele nietenschieter doet het werk voortreffelijk, en tis nog es een goede training voor de handspieren, met nog 3600 nietjes te gaan
![]()
@Solingjan:
![]()
, dat is super gezien van die tv antenne. Ik zal binnenkort deze onderbouwde theorie toetsen, en de balkjes zacht verwijderen met de hamer.
@Reese: Bwa, deze huizen zijn vrij standaard, zo vind je er in België heel veel (behalve dan misschien in de arbeiderswijken rond vroegere fabrieken, en sociale woonwijken). Wat pas echt impressionante huizen zijn, zijn herenhuizen. Gigantische statische rijhuizen met hoge plafonds, veel detail in gevelwerk en schrijnwerkerij, echt prachtig om zien, en om in te wonen natuurlijk. Zo zijn er in België ook een pak, zeker in Gent en andere grootsteden. Archont heeft een tijdje in zo'n huis gewoond hier in Gent, mss heb je daar nog een foto van?
Dat lijkt me echt een groot verschil tegenover Nederland. Hier is er veel variatie tussen de huizen. Je hebt veel rijhuizen, maar vaak zijn die maar per 2 of 3 in dezelfde stijl. Alles is hier volgebouwd, het ene dorp loopt over in het andere, lintbebouwing dus. Maar hier zie ik veel van die topics van 'kijk we hebben een nieuw huisje' met dan foto's van zeker 20 of 30 dezelfde huizen naast elkaar. Bij ons is dat echt zeldzamer. De wijken die wel zo zijn zijn sociale woonwijken en die zijn aangelegd door de overheid.
Ik heb hier onlangs tijdens een wandeling met Leonidas echt een supervreemde wijk ontdekt (zelfs naar Belgische standaarden) echt in een stuk of 3 straten de meest vreemde opeenvolging van bouwstijlen. Ingetogen klassiek, huizen uit 1930, 50, hypermodern, alles door elkaar. Voortuintjes, gevels aan de straat, ook door elkaar. Heel raar om zien. Meer variatie dan in nl, maar wel een wegennet dat sucked
[ Bericht 14% gewijzigd door MMach op 23-02-2007 19:59:25 ]