abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46249683
Zo te zien ben je al begonnen.
Heb je de juiste koppelingen met de juiste draad?

Stukje muur weghakken waar de draadsnijder niet past.
Daarna gewoon weer dicht stucken(das voor jou geen probleem
pi_46249948
MMach kan zich duidelijk niet houden:

Meer uitleg geeft ie zelf binnekort denkik
Gaat er tegenaan met zn schatteke x10012010!
pi_46253330
Dat komt helemaal goed met de radiator zie ik al. Mooie tapset trouwens
pi_46253561
Ongelooflijk, gewoon een lasapparaat en een draadsnijset uit de kelder opvissen.

Ik wil wel een keer op zaterdag langskomen met een grote aanhangwagen om je kelder leeg te ruimen hoor, ben jij ook meteen van al je "rommel" af die daar slingert
pi_46254063
MMach je bent toch niet bevangen door de kou hè? Hoe staat het ermee, is het gelukt?
  dinsdag 13 februari 2007 @ 13:38:31 #156
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_46256531
Nee, ik geraakte vanaf 20u of zo niet meer op fok (vandaar de foto die gepost is door squiddie)
Het is bijna af, maar twas gisteren al laat en khad vandemorgen (en subiet weer) les, dus vanavond nog een uurtje eer de verwarming weer operationeel is. En dan aanzienlijke reparatiewerken.

Hopelijk werkt het nu wel (Fok, that is)
pi_46256693
Ziet er goed uit! nu alleen nog even de muur repareren en het bijschilderen van de muur en radiator buis.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 14:01:04 #158
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_46257158
Ja toch zeker goed gedaan, ondanks dat je er geen ervaring meer mee hebt.
Nu het belangrijkste nog....lekt het? (vast niet, maar toch benieuwd)
pi_46258631
heel leuk!, btw lag je laminaatvloertje dr nog nie in? want op de onderste foto zie je daar niks meer van Heb je hem voldoende afgeschermt?
pi_46265485
Zo, dat gat is er dus al. Gedeeltelijk welliswaar (zie foto twee)
  dinsdag 13 februari 2007 @ 18:34:00 #161
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_46266483
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 18:02 schreef Solingjan het volgende:
Zo, dat gat is er dus al. Gedeeltelijk welliswaar (zie foto twee)
Mehe, nee, dat is het gat waar de radiator bevestigd was. Net terug van school, dus kleren verwisselen en gaan met die banaan. Kben benieuwd of het zal lekken.
pi_46267390
ik duim voor je dat ie niet lekt
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  dinsdag 13 februari 2007 @ 20:49:18 #163
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_46272885
Ik wacht even met victorie kraaien, want misschien duikt er als nog een lek op, maar dit:

(de druk zakt wel iets nog, er zit immers nog wat lucht in het systeem)
En de afwezigheid van waterstralen/druppels hier:

(deze buis heeft me hoofdbrekers gekost. De oude buis was eerst langer, maar had blijkbaar een klop gekregen en was niet helemaal rond meer. Gevolg: vastgelopen draadttap. Kheb hem na het demonteren van de snijkop losgekregen, en dan maar een stuk afgeslepen. Er zit dan wel een extra rechte verbinding op, maar goed)
en hier:

doet me vermoeden dat alles helemaal werkt.

Slotconclusie: tis doenbaar, maar ik vond het eerder moeilijk. Het draadtappen op oude buizen is zeker niet vanzelfsprekend. En hopelijk hebben we een operationeel circuit.

Waar een labojas toch allemaal niet goed voor is :
pi_46273395
sexy labojas

woehoe
Vivez si m'en croyez, n'attendez à demain, ceuillez les aujourd'hui les roses de la vie (P. de Ronsard)
pi_46274701
Gewoon het systeem even na lopen en alle radiatoren ontluchten. Denk aan doekje.
Ik zou deze druk aanhouden.

Dat gat kun je toch gebruiken als begin van HET GAT.

Ik vind het weer knap gedaan van je.
Achteraf viel het toch mee. Of niet?

Trouwens die jas staat je goed in die Kippenslachterij
  dinsdag 13 februari 2007 @ 21:57:08 #166
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_46276552
Zo, nog steeds geen lek, which is great.
Het probleem is dus opgelost:

En mits wat plamuur/stuc werk hier en daar zijn alle oneffenheden weg.

Zo, die zit.

En Solingjan, knelkoppelingen waren makkelijker geweest denk ik. Met die draad-tussenstukken moet je echt de buizen draaien, waar dat bij snelkoppelingen niet het geval is. Dat is niet zo praktisch (stukken muur weghakken om gekromde buizen te kunnen draaien, en je beschadigd de buizen licht met die waterpomptang. Dan is er het gepruts met hennep en fitterskit. Hoeveel hennep? Hoeveel kit? En ze zeggen dat je er dat moet opdraaien met de draad mee, maar dan zijn er nog 2 richtingen mogelijk. Enfin, ik moet wel zeggen dat ik (tot nu toch ) impressed ben van de hennep-kitverbinding. In tegenstelling tot teflon en andere aanverwanten, is een verbinding met hennep nog ruim nastelbaar (je kan de verbinding nog bewegen/corrigeren door terug te draaien zonder dat het begint te lekken).
Dan heb je nog het gokken van maten. Door de schroefverbinding kan je (in tegenstelling met klemkoppelingen) de uiteindelijke maat van je ingeschroefde buis niet echt nauwkeurig voorspellen. De ene keer draait de buis wat dieper, de andere keer niet. Hoewel alles nu gelukt is en vrij nauwkeurig passend is was het voor een groot deel toch gokwerk.
Kudos voor de installateurs die dat vroeger moesten doen, dag in dag uit.

Oh jah: totale kosten: 19.90¤, beat that cv-installateur.

[ Bericht 2% gewijzigd door MMach op 13-02-2007 22:05:45 ]
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 13 februari 2007 @ 22:20:01 #167
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_46277908
[RijkdeGooijermodus]

Goed gedaan jochie

[/RijkdeGooijermodus]
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_46278825
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 21:57 schreef MMach het volgende:
great.
pi_46279820
Prima oplossing, en een ervaring rijker. Ik vind dat je het heel niet zo slecht hebt gedaan, ik zou het je iig neit nadoen en dit soort dingen uitbesteden, dus hulde!
pi_46280543
Knap!

Maar niks over de verplaatsing tegen je broer zeggen hoor, anders vervalt je excuus voor Het Gat!
  dinsdag 13 februari 2007 @ 23:39:32 #171
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_46282080
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 23:08 schreef dvr het volgende:
Knap!

Maar niks over de verplaatsing tegen je broer zeggen hoor, anders vervalt je excuus voor Het Gat!
Hihi, idd, het gat vervalt nu als oplossing voor het werkblad. Maar het voordeel is dat ik nu gewoon kan beginnen aan de kastjes. Het gat verschijnt dan plots eens de wateren bedaard zijn
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 14 februari 2007 @ 07:32:55 #172
13151 crew  Rewimo
pi_46286900
Ha, het gat wordt voorlopig een zwart gat
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 14 februari 2007 @ 09:48:51 #173
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_46288468
Netjes! Ik had het misschien ook wel geprobeerd, maar of het ook zo gelukt zou zijn betwijfel ik

Hoe dan ook zou ik niet toevallig zulke handige gereedschappen vinden op het juiste moment
pi_46288603
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 23:39 schreef MMach het volgende:

[..]

Hihi, idd, het gat vervalt nu als oplossing voor het werkblad. Maar het voordeel is dat ik nu gewoon kan beginnen aan de kastjes. Het gat verschijnt dan plots eens de wateren bedaard zijn

Verder puik werk hoor alles netjes zonder lekken. Het tappen van draad is best latig om het goed te laten pakken en je draad niet weg te snijden vooral op oude niet meer zo rechte buisen.
pi_46288705
Laat maar schuiven die Mmach!
Super!
een heel lief, braaf, aardig, keurig, net en onschuldig meisje...
  woensdag 14 februari 2007 @ 10:02:42 #176
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_46288741
Mmach, held!
Knap gedaan idd!
  Moderator woensdag 14 februari 2007 @ 12:12:31 #177
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_46292033
Knap gedaan ! ik had het denk ik uitbesteed
Ik wil ook wel zo'n kelder; even zoeken en je vind zo maar een compleet nieuwe draadsnij set; nooit gedacht om de kelder eens op te ruimen je weet nog niet wat je tegenkomt wat nu makkelijk kan zijn
pi_46294958
Vanmorgen de werken gecheckt. Ziet er netjes uit hoor!
Vivez si m'en croyez, n'attendez à demain, ceuillez les aujourd'hui les roses de la vie (P. de Ronsard)
pi_46298941
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 13:47 schreef Leonidas het volgende:
Vanmorgen de werken gecheckt. Ziet er netjes uit hoor!
Enkel de werken?

(srry kon me nie houde )
pi_46300663
ik doe um niet na
  woensdag 14 februari 2007 @ 18:55:52 #181
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_46303260
Nu is het even wachten op cement die droogt (van de verankeringspunten van de radiator), dan een heel klein beetje stucwerk, en wat schilderen. Echt weinig werk, maar wel veel droogtijd.

En Vonkie, ik heb zelden een 'speciaal' toestel nodig. Meestal blijft het beperkt bij zaagtafels/machinen, slijpschijven en boormachines. Het is pas als er iets minder doorsnee moet gedaan worden dat ik even kijk in het andere huis of de kelder, of er niet toevallig een apparaat is wat dat kan doen. Ik ben volgens mij relatief goed op de hoogte van welke machines er bestaan en welke mijn vader zou hebben gekocht en kheb wel meestal een vaag vermoeden van waar die dingen zich dan bevinden, al was het maar omdat ik die toestellen heb zien liggen toen ik klein was. Maw, zoals onze voormalige eerste minister Deheane plachtte te zeggen: "ik los de problemen op als ze zich stellen".
Kelder opruimen is geen prioriteit, en ik vind het stiekem gewoon leuk om te rommelen tussen de dozen tot je zoiets nieuws tegen komt.
En hoe de kelder eruit ziet?
,
zo, maar dan nog een hoek of 3 die even vol ligt met dozen, en een wijnkelder
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 14 februari 2007 @ 19:12:52 #182
13151 crew  Rewimo
pi_46303937
Wel spannend, zo'n ontdekplek
pi_46305131
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 19:12 schreef Rewimo het volgende:
Wel spannend, zo'n ontdekplek
Ontdek je plekje, nu in huize MMach (en familie)!
pi_46306493
Verassingspakket is het gewoon!
pi_46308288
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 20:49 schreef MMach het volgende:

Waar een labojas toch allemaal niet goed voor is :
[afbeelding]
Geheel oftopic, maar zit jij in de KaHo? Dacht dat je in het bme zat.
  woensdag 14 februari 2007 @ 21:38:46 #186
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_46310934
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 20:52 schreef Useful_Idiot het volgende:

[..]

Geheel oftopic, maar zit jij in de KaHo? Dacht dat je in het bme zat.
Nu zit ik idd in de KAHO, vorig jaar zat ik op de universiteit van Gent.
En net achter de dampkap geweest. De buitenkant interesseert me niet echt, die wordt toch weggewerkt, maar een mooie onderkant en een degelijke dampkap, dat was een must. En dat heb ik gevonden in deze Novy

En de chauffage krijgt zijn afwerking, stukje bij beetje. Nu al mooie witte buisjes:
  woensdag 14 februari 2007 @ 21:46:26 #187
23218 Blue-eyes
Spanning & sensatie
pi_46311420
Weer een obstakel overwonnen, knap hoor !
En, broerlief blij met de oplossing ?
Heb ik eindelijk de zin van het leven in elkaar gepuzzeld, blijven er 3 schroefjes over.
  woensdag 14 februari 2007 @ 21:57:17 #188
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_46312041
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 21:46 schreef Blue-eyes het volgende:
Weer een obstakel overwonnen, knap hoor !
En, broerlief blij met de oplossing ?
Hij heeft er nog niks expliciet over gezegd. Hij weet ook nog niet dat de radiator is geinstalleerd en alles terug werkt enzo (pas laat thuis gisteren). Khad wel gezegd dat de verwarming even uit zou moeten omdat ik wat moest prutsen aan de chauffage. Maar ik denk dat hij het wel goed gaat vinden hoor , tziet er ook netjes uit enzo, en de verwarming werkt terug, donc...

Trouwens is de verwarming aanzienlijk verbeterd. Niet door mijn werken of zo, maar door de verhoogde druk (nu zit er voldoende water in) worden de radiatoren op het 3de verdiep veel warmer.
pi_46313555
Heb je de radiatoren allemaal ontlucht??
  woensdag 14 februari 2007 @ 22:35:25 #190
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_46314220
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 22:23 schreef Solingjan het volgende:
Heb je de radiatoren allemaal ontlucht??
Jups.
pi_46314968
Weet je waar ik benieuwd naar ben? Hoe die kamer van je zus er intussen uitziet..
  woensdag 14 februari 2007 @ 22:56:50 #192
65151 ArtyShock
Lurker extraordinaire
pi_46315317
Goed om te zien dat je weer bezig bent. Als ik zo lees wat voor toverdoos die berging bij jullie is moet ik steeds weer lachen. Er lijkt echt geen stuk gereedschap wat je niet in huis hebt. Wie heeft er nou een lasapparaat en een draadtapper klaarliggen?

Ik verwonder me er ook steeds weer over hoe onbevreesd je iets compleet onbekends aanpakt. Ik moet altijd héél erg nadenken en sites nalezen voordat ik aan een nieuwe kluservaring begin. Nou snap ik dat de situatie bij jullie iets prangender is, en wat moet dat moet, maar toch.

Ik vind die ronde gaten heel speels maar als je dan toch een gat sloopt in die muur zou ik persoonlijk een rechthoekig doorgeefluik/bar maken. Veel praktischer. Kun je als een chefkok de opgemaakte borden klaarzetten voor in de eetruimte.
Ik een taalpurist? En wat dan nog? Of accepteer je geen kritiek omdat ik geen Neerlandici ben?
pi_46316066
Ik moet Arty gelijkgeven dat ikzelf ook wat meer doordacht aan de slag ga, eerst alles in me koppie op een rijtje, dan de spullen, materiaal, de aanpak etc. Maar mmach niet hoor, gewoon gaan, kom je een probleem tegen geen probleem, problemen zijn er om op te lossen mentaliteit . Echt zo erg verfroissend voor mij soms je inzichten . Toppie weer
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_46316079
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 21:57 schreef MMach het volgende:
Het probleem is dus opgelost:

[knip: een uitgebreid verslag van een tot voor kort onoverkomelijk lijkend probleem]

Nu weet ik het zeker en op deze bijzondere dag durf ik de gok wel te wagen:

Lieve dappere Mmach, wil je met me trouwen?

oh, wacht, je bonbonnetje leest hier natuurlijk ook mee, he? *krast*
Eeuwig vijfentwintig
  woensdag 14 februari 2007 @ 23:51:13 #195
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_46317662
maar maar, ik denk ook na over problemen hoor , ik begin niet zomaar hoe kommet uit.
Maar ja, je kan snel mogelijkheden schrappen he. Buizen verlengen, daar bestaan verschillende manieren voor, diegene die niet kunnen schrap je, en ziedaarj tijd voor actie. Als je dingen niet zeker weet (bv in welke richting draai ik hennep op de draad), dan google je en op 5 minuten vind je een antwoord. Dus als je goed weet wat het probleem is, en je weet wat mogelijk is dan kan het snel gedaan zijn.
Verder zijn electriciens en cv-installateurs ook maar gewone mensen. Het enige wat het verschil is, is dat zij de regeltjes kennen, en heel erg bedreven zijn in hun vak door de vele oefening en studie. Dus als je zelf de regels bekijkt, dan kan je met wat moeite hetzelfde doen. Het zal je wat meer moeite kosten en hoogstwaarschijnlijk zal het resultaat wat minder zijn, maar het zal vooral veel goedkoper zijn. Ik heb niks tegen uitbesteden, maar wel tegen geld uitgeven dat er niet is. Dus ik voel me verplicht om het eerst zelf te proberen alvorens ik grijp naar uitbestedingen. En tot nu toe heb ik er nog geen moment spijt van.

Nu kan ik wel begrijpen dat er mensen zijn die zich ergeren aan de manier waarop ik werk. Je hebt mensen die alles tot in de details plannen, en zich strikt aan het geplande houden. Dat is iets wat in veel gevallen ook aangeraden is. Ik lijk halsoverkop beslissingen te nemen, begin aan dingen door elkaar, maak dingen die voorheen niet gepland waren, etc. Maar dat is het gevolg van de eindeloze malende gedachtengang in het klusgedeelte van m'n hoofd. Savonds in m'n bed wordt ik soms overspoeld door ideeen en gedachten, zo erg dat ik er niet van kan slapen. Veel ideeen zijn onuitvoerbaar, maar soms kan je wel elementen toepassen. Maar eens een goed (!, anders heeft het geen zin he) idee er is, ook al is dat in het midden van het totaalproces, dan is de drang om het ook uit te voeren zeer groot. Ik lig savonds ook vaak te denken over problemen, dus er wordt nagedacht Het komt er op neer dat klussen voor mij nog altijd een soort ontspanning is, het is mogelijk om ideën tastbaar en zichtbaar te maken, ook al zijn ze niet spectaculair. Het is fijn om met je handen bezig te zijn en uiteindelijk iets te hebben wat eerst alleen maar bestond in je hoofd.

Dan over het ronde gat waar je geen borden kan op zetten. Dat is zonder twijfel waar natuurlijk. Maar misschien is het mogelijk om rond en rechthoekig te combineren. Mss een rond gat met een opklapbare tablet. Wie weet. Door gewoon dingen te zeggen die in je opkomen, en praktische kanten waar ik nog niet aan gedacht heb, zo help je de hele zaak ook vooruit natuurlijk, nog n voordeeltje van dit forum.

En Reese: ik vrees ervoor
En daar zit m'n bonbonnetje voor heel veel tussen

En oh ja, dorothee haar kamer :

Maar ze is aan het kijken in de boekskes achter een 2persoonsbed
  donderdag 15 februari 2007 @ 00:18:18 #196
65151 ArtyShock
Lurker extraordinaire
pi_46318477
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 23:51 schreef MMach het volgende:
maar maar, ik denk ook na over problemen hoor
Het was geen kritiek hoor, meer een observatie. Ik baal juist vaak van mezelf dat ik vijftig keer opnieuw aan het plussen en minnen ben, wat apen en beren opzij moet schuiven om daarachter weer een hoge drempel te ontdekken. Oftewel, ik zou wel wat vlotter kunnen. Het helpt ook niet om pietjeprecies te zijn.

Wat betreft de "vakmensen": Die leveren vaak een resultaat waarvan ik denk dat ik het ook had gekund en misschien zelfs mooier. Maar ja, ik weet ook dat ik er vier keer zo lang over doe en er daarnaast nog veel meer andere klussen liggen. Ook is er niet altijd het geschikte gereedschap aanwezig en dan is het afwegen: huren of kopen van apparaten en kopzorgen of een mannetje laten komen... Soms is het ook best prettig om fixed-price een klusje te laten doen. Zelf niet de stress ervan en door een beetje meeloeren leer je er ook nog wat van voor een volgende keer.

Goed, een beperkte hoeveelheid centen eist gewoon een stuk meer van de eigen creativiteit. En dát doe je zeker goed.
Ik een taalpurist? En wat dan nog? Of accepteer je geen kritiek omdat ik geen Neerlandici ben?
pi_46318692
quote:
Dan over het ronde gat waar je geen borden kan op zetten. Dat is zonder twijfel waar natuurlijk.
Door een rond gat kun je de borden altijd nog verticaal doorgeven

Ik zou er een soort loket van maken, zoals vroeger bij de spoorwegen. Met zo'n klapraampje met een cirkel van kleine gaatjes erin om door te praten, en met zo'n draaischijf onderin, om kleine dingetjes zoals een ontbrekende lepel van de ene naar de andere kant door te geven.
quote:
Ha, dat begint alweer een beetje op haar kamer te lijken! En wat lief, ze lag net in bed
  donderdag 15 februari 2007 @ 06:51:26 #198
154392 Vodkat
Honda V4 Power
pi_46321071
quote:

[afbeelding]
[afbeelding]
Maar ze is aan het kijken in de boekskes achter een 2persoonsbed
Tjah MMach, een paar maanden geleden zag jouw kamer er ook verschrikkelijk uit
Misschien doet je zus een grote schoonmaakbeurt in de lente ?

Ps. Ik moet nog steeds lachen om je Belgische taalgebruik, zoals "dampkap".... geweldig

Maar goed ... ga zo door!
pi_46321372
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 15:53 schreef squiddie het volgende:

[..]

Enkel de werken?

(srry kon me nie houde )
Na een grondige technische controle is ook Mmach goedgekeurd voor de dienst!

En Reese, er wordt niet getrouw met Mmach zonder mijn toestemming, en laat ik die nu enkel aan mezelf verstrekken...
pi_46321880
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 07:54 schreef Leonidas het volgende:

En Reese, er wordt niet getrouw met Mmach zonder mijn toestemming, en laat ik die nu enkel aan mezelf verstrekken...
Ha, way to go! Het was natuurlijk het proberen waard , maar ik ga me wel weer vergapen aan de foto's van de keuken.

Dan maar een nuttige opmerking: Mmach, in je sig linkt 'De keuken' nog naar deel vier ipv naar dit deel
Eeuwig vijfentwintig
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')