maar maar, ik denk ook na over problemen hoor
![]()
, ik begin niet zomaar hoe kommet uit.
Maar ja, je kan snel mogelijkheden schrappen he. Buizen verlengen, daar bestaan verschillende manieren voor, diegene die niet kunnen schrap je, en ziedaarj tijd voor actie. Als je dingen niet zeker weet (bv in welke richting draai ik hennep op de draad), dan google je en op 5 minuten vind je een antwoord. Dus als je goed weet wat het probleem is, en je weet wat mogelijk is dan kan het snel gedaan zijn.
Verder zijn electriciens en cv-installateurs ook maar gewone mensen. Het enige wat het verschil is, is dat zij de regeltjes kennen, en heel erg bedreven zijn in hun vak door de vele oefening en studie. Dus als je zelf de regels bekijkt, dan kan je met wat moeite hetzelfde doen. Het zal je wat meer moeite kosten en hoogstwaarschijnlijk zal het resultaat wat minder zijn, maar het zal vooral veel goedkoper zijn. Ik heb niks tegen uitbesteden, maar wel tegen geld uitgeven dat er niet is. Dus ik voel me verplicht om het eerst zelf te proberen alvorens ik grijp naar uitbestedingen. En tot nu toe heb ik er nog geen moment spijt van.
Nu kan ik wel begrijpen dat er mensen zijn die zich ergeren aan de manier waarop ik werk. Je hebt mensen die alles tot in de details plannen, en zich strikt aan het geplande houden. Dat is iets wat in veel gevallen ook aangeraden is. Ik lijk halsoverkop beslissingen te nemen, begin aan dingen door elkaar, maak dingen die voorheen niet gepland waren, etc. Maar dat is het gevolg van de eindeloze malende gedachtengang in het klusgedeelte van m'n hoofd. Savonds in m'n bed wordt ik soms overspoeld door ideeen en gedachten, zo erg dat ik er niet van kan slapen. Veel ideeen zijn onuitvoerbaar, maar soms kan je wel elementen toepassen. Maar eens een goed (!, anders heeft het geen zin he) idee er is, ook al is dat in het midden van het totaalproces, dan is de drang om het ook uit te voeren zeer groot. Ik lig savonds ook vaak te denken over problemen, dus er wordt nagedacht
![]()
Het komt er op neer dat klussen voor mij nog altijd een soort ontspanning is, het is mogelijk om ideën tastbaar en zichtbaar te maken, ook al zijn ze niet spectaculair. Het is fijn om met je handen bezig te zijn en uiteindelijk iets te hebben wat eerst alleen maar bestond in je hoofd.
Dan over het ronde gat waar je geen borden kan op zetten. Dat is zonder twijfel waar natuurlijk. Maar misschien is het mogelijk om rond en rechthoekig te combineren. Mss een rond gat met een opklapbare tablet. Wie weet.
![]()
Door gewoon dingen te zeggen die in je opkomen, en praktische kanten waar ik nog niet aan gedacht heb, zo help je de hele zaak ook vooruit natuurlijk, nog n voordeeltje van dit forum.
En Reese: ik vrees ervoor
![]()
En daar zit m'n bonbonnetje voor heel veel tussen
En oh ja, dorothee haar kamer
![]()
:
![]()
![]()
Maar ze is aan het kijken in de boekskes achter een 2persoonsbed