Wat is AMV? Iets administratiefs ofzo? Geldt echter ook niet dat het een soort van reservisten zijn in dat geval? Anyhow, als ze die opleiding nodig heeft - Waarom zorg je dan niet dat ze echt iets leert?quote:Op maandag 5 februari 2007 22:32 schreef LSS het volgende:
[..]
Die meiden worden meestal opgeleid tot AMV, niet tot infanterist ofzo...
als je van haar wint heb je zeker een week geen sex?quote:Op zondag 4 februari 2007 18:09 schreef R81 het volgende:
Ik zou niet terug kunnen slaan denk ik. Als ik ooit een klap zou krijgen van een vrouw dan pak ik haar armen gewoon vast ofzo.
Ik doe wel eens een wedstrijdje kickboxen tegen mn vriendin, ik verlies altijd![]()
![]()
Misschien heeft dat ook met emancipatie te maken, dat in een verleden een vrouw niet toerekeningsvatbaar werd geacht o.i.d.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 08:59 schreef Meeldraad het volgende:
Met één afwijkende mening lijkt iedereen hier wel van het kaatsen en de bal verwachten te zijn. Lijkt een beetje op een trendbreuk met de gangbare mening van vroeger. Althans met de gangbare openbare mening, want er zal in vroegere tijden ook heel wat vrouwenvlees aan de kant gemept wezen. Grappig om te zien, dat eer er dus eigenlijk maar weinig toe doet, of althans, dat vrouwen terugslaan niet als oneervol wordt gezien en zelfs misschien als eerverdedigend.
3 maanden!quote:Op dinsdag 6 februari 2007 10:05 schreef valek het volgende:
[..]
als je van haar wint heb je zeker een week geen sex?
Tuurlijk de mannen doen het altijd.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 12:41 schreef angelfist het volgende:
Ik snap niet zo goed wat jullie doen dat die vrouwen je gaan slaan, dat is toch niet iets wat ze zomaar den lijkt me, mijn redenatie is dan ook dat het jullie schuld is omdat jullie allemaal eikels zijn en het verdienen om een klap te krijgen van een vrouw!!!
alsof ze dat volhoudquote:Op dinsdag 6 februari 2007 10:05 schreef valek het volgende:
[..]
als je van haar wint heb je zeker een week geen sex?
Wat is het wezelijke verschil tussen een man en een vrouw? Ik vecht sowieso niet tenzij het echt nodig is en als het nodig is maakt het me niet uit of het een man of vrouw is.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 01:22 schreef the_idiot het volgende:
Zou gewoon uit principe een vrouw niet slaan als ze zelf begint (zelf zou ik nooit beginnen, ongeacht man/vrouw), maar gewoon verdedigen en duidelijk maken dat ze gewoon normaal moet doen. Simpel toch?
'quote:Op dinsdag 6 februari 2007 18:07 schreef angelfist het volgende:
was een grapje....
Ik kan het gewoon uit mezelf niet er uit laten komen om een vrouw te slaan, ik zou serieus niet weten waarom. En ja idd, gewoon nooit vechten! Alleen als het nodig is, en dan nog blijf ik vrijwel altijd defensief.. en dat is nog maar 1x voorgekomen voorzover ik het me kan herinneren.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 18:31 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Wat is het wezelijke verschil tussen een man en een vrouw? Ik vecht sowieso niet tenzij het echt nodig is en als het nodig is maakt het me niet uit of het een man of vrouw is.
Gelijke monniken, gelijke kappen. Als een man me aanvalt probeer ik het ook op een normale manier op te lossen, net als bij een vrouw. Als het echter niet goed lukt dan maar met geweld.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 19:07 schreef the_idiot het volgende:
[..]
Ik kan het gewoon uit mezelf niet er uit laten komen om een vrouw te slaan, ik zou serieus niet weten waarom. En ja idd, gewoon nooit vechten! Alleen als het nodig is, en dan nog blijf ik vrijwel altijd defensief.. en dat is nog maar 1x voorgekomen voorzover ik het me kan herinneren.
Dat recht heb je altijd.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 20:35 schreef Kroekroek het volgende:
Dan heb je het recht jezelf te verdedigen.
tuurlijk niet, niet meer dan logisch. Je laat je als man toch niet zomaar slaan, om welke reden dan ook.quote:Op zondag 4 februari 2007 14:28 schreef Meeldraad het volgende:
Als je als vrouw een man slaat, vind je het dan belachelijk dat hij je terugslaat?
In het kader van "kusje erop, helpt altijd!"?quote:Op dinsdag 6 februari 2007 20:43 schreef Shreever het volgende:
... maar ik was echt van mening dat hij haar een flinke smakkerd had mogen geven
Het is hier geen ONZquote:Op dinsdag 6 februari 2007 18:07 schreef angelfist het volgende:
was een grapje....
Als je als vrouw zijnde wil knokken als een kerel dan moet je niet vreemd opkijken als er wat terug gedaan wordt.quote:Op zondag 4 februari 2007 14:28 schreef Meeldraad het volgende:
Eigenlijk wou ik deze vraag stellen aan mensen die aan vechtsport doen (en dus in het sportforum), maar eigenlijk is het (in potentie) wel een interessant algemeen topic. Ik las net in [WGR] over een vader die belaagd werd door een vrouw, niks terug deed, waarna vervolgens zijn dochter die vrouw te lijf ging.
En nu bleef er maar één vraag knagen. Wat zou ik in de schoenen van pa gedaan hebben? Ik denk dat ik haar eerst van me af had geduwd en als ze door bleef gaan, dat ik 'r dan wel een por had gegeven. Oké, vrouwen zijn zwakker, maar als ze mij slaan zou dan niet moeten gelden wat voor elke zwakkere tegenstander geldt: wat je geeft, krijg je terug (en dan heb ik het over de intensiteit van je techniek, dus niet de één slaat voluit, dus nu mag jij ook voluit) met misschien een kleine mark-up om duidelijk te maken dat de ander beter subito kan stoppen?
Ben benieuwd wat met name vrouwen hiervan vinden. Als je als vrouw een man slaat, vind je het dan belachelijk dat hij je terugslaat?
Oh en even voor de goede orde en voor het delen van mijn eigen 'ervaring', ik heb één keer een meisje geslagen en toen was ik dertien, zij was een kop groter en trok letterlijk m'n nieuwe shirt aan stukken, waarschijnlijk niet expres, maar op z'n minst verwijtbaar onvoorzichtig. Was 25 gulden, vet duur voor mij destijds, ze was de hele tijd al bloedirritant, dus ik werd woest. Ik had 'r niet moeten slaan natuurlijk. En sindsdien heb ik ook nooit meer iemand geslagen (behalve met vechtsport). Deze vraag is dus puur uit nieuwsgierigheid en niet omdat m'n handen jeuken of zo en zoek naar rechtvaardiging oid. Absoluut niet, vraag me gewoon af wat de heersende mening is.
Jij wel, ik niet? Problem solved lijkt mequote:Op dinsdag 6 februari 2007 20:26 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Gelijke monniken, gelijke kappen. Als een man me aanvalt probeer ik het ook op een normale manier op te lossen, net als bij een vrouw. Als het echter niet goed lukt dan maar met geweld.
Maar ook als je niet gelijk behandeld wilt worden blijft het verhaal staan lijkt me.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 20:51 schreef sieske het volgende:
[..]
tuurlijk niet, niet meer dan logisch. Je laat je als man toch niet zomaar slaan, om welke reden dan ook.
Het is gewoon helemaal onlogisch dat je enerzijds wel gelijk behandeld wil worden en anderzijds wel een man wil kunnen slaan en niet teruggeslagen verwacht te worden omdat je een vrouw bent.
Ik ben trouwens ook een vrouw.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |