abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 4 februari 2007 @ 14:28:28 #1
165854 Meeldraad
Lekker doorstampen
pi_45970870
Eigenlijk wou ik deze vraag stellen aan mensen die aan vechtsport doen (en dus in het sportforum), maar eigenlijk is het (in potentie) wel een interessant algemeen topic. Ik las net in [WGR] over een vader die belaagd werd door een vrouw, niks terug deed, waarna vervolgens zijn dochter die vrouw te lijf ging.

En nu bleef er maar één vraag knagen. Wat zou ik in de schoenen van pa gedaan hebben? Ik denk dat ik haar eerst van me af had geduwd en als ze door bleef gaan, dat ik 'r dan wel een por had gegeven. Oké, vrouwen zijn zwakker, maar als ze mij slaan zou dan niet moeten gelden wat voor elke zwakkere tegenstander geldt: wat je geeft, krijg je terug (en dan heb ik het over de intensiteit van je techniek, dus niet de één slaat voluit, dus nu mag jij ook voluit) met misschien een kleine mark-up om duidelijk te maken dat de ander beter subito kan stoppen?

Ben benieuwd wat met name vrouwen hiervan vinden. Als je als vrouw een man slaat, vind je het dan belachelijk dat hij je terugslaat?

Oh en even voor de goede orde en voor het delen van mijn eigen 'ervaring', ik heb één keer een meisje geslagen en toen was ik dertien, zij was een kop groter en trok letterlijk m'n nieuwe shirt aan stukken, waarschijnlijk niet expres, maar op z'n minst verwijtbaar onvoorzichtig. Was 25 gulden, vet duur voor mij destijds, ze was de hele tijd al bloedirritant, dus ik werd woest. Ik had 'r niet moeten slaan natuurlijk. En sindsdien heb ik ook nooit meer iemand geslagen (behalve met vechtsport). Deze vraag is dus puur uit nieuwsgierigheid en niet omdat m'n handen jeuken of zo en zoek naar rechtvaardiging oid. Absoluut niet, vraag me gewoon af wat de heersende mening is.
Contemnunt spinam cum rosae deliberant
  zondag 4 februari 2007 @ 14:33:55 #2
92756 es70
Nee! Nu! Even! Niet!
pi_45971079
Wie kaatst moet de bal verwachten... Iedereen moet gewoon zijn handen thuishouden, of het nou een vrouw of een man is.
Eerst een mep geven en daarna gaan janken omdat je een klap terugkrijgt .
Vrijheid kun je niet eisen of afdwingen, maar op basis van vertrouwen kun je heel vrij zijn.
"The trouble with people is not that they don't know but that they know so much that ain't so."
  zondag 4 februari 2007 @ 14:34:18 #3
81237 releaze
best of both worlds
pi_45971092
Als ik mijn vriend sla dan mag hij natuurlijk terugslaan. En andersom natuurlijk ook Als dat de taal is die wij spreken, tja, waarom dan niet.
  zondag 4 februari 2007 @ 14:36:25 #4
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_45971168
Als pa haar strot dichtgeknepen had zou het slaan zo opgehouden zijn. Zoiets werkt uitermate kalmerend.
Vampire Romance O+
pi_45971862
Ik haal probleemsloos uit naar vrouwen als ze blijven slaan. Slechts een keer nodig geweest, ik gebruik eigenlijk nooit geweld, maar vrouwen slaan lijkt mij niet verwijtbaarder als een man slaan
pi_45972109
Een waarschuwing is misschien op z'n plek omdat je in veel gevallen met een fysiek machtsverschil hebt te maken, maar verwacht niet dat ik braaf blijf en niets terug doe. Als iemand mij slaat is dat een aanval, of die persoon nou klein, groot, dik, dun, mannelijk of vrouwelijk is. En dus mag ik, uit zelfverdediging, terug slaan.
pi_45973807
Wie kaatst kan de bal verwachten. Ik laat me iig niet slaan, dus ik verwacht dat een ander normaal denkend mens (man of vrouw) zich/haar ook niet laat slaan.
  zondag 4 februari 2007 @ 17:41:59 #8
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_45977708
Als een vrouw mij slaat, accepteert ze daarmee automatisch dat ik mij verweer. Zal haar niet direct twee gebroken oogkassen slaan maar een corrigerende tik kan ze wel verwachten. Vrouwen zijn toch geemancipeerd? Dan krijgen ze naast de lusten ook de lasten, punt.
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_45977963
Ik had wat meer moraalridders in dit topique verwacht..
Jan met de Pet
Van de petterflet
:')
pi_45978204
quote:
Op zondag 4 februari 2007 17:48 schreef Robsterr het volgende:
Ik had wat meer moraalridders in dit topique verwacht..
Mwoah, dat zijn meestal vrouwen. Laatst nog door een vriendinnetje van mijn vriendin geslagen. (Zonder daadwerkelijke aanleiding, zij was dronken, verder normaal gesprek) Ik haalde ook direct terug waarop ik opeens tig verontwaardigde vrouwen over me heen kreeg. WTF
pi_45978398
Ik sluit me bij de rest aan hier. Als een vrouw een man slaat, en dan bedoel ik niet een speels klapje, dan vind ik het niet zo gek als de man terugslaat. Als ik een man zou zijn, dan zou ik me ook zeker niet laten slaan door een vrouw.
Daarbij wil ik overigens wel aantekenen dat de vrouw dan niet gelijk gemolesteerd hoeft te worden. Ik ben ervan overtuigd dat veel mannen hun kracht t.o.v. vrouwen niet kennen. Vaak is een kleine klap of het op een slimme manier klemzetten van de vrouw al genoeg om haar in te doen zien dat ze het onderspit zal delven.
Wat mij betreft geldt zeker; een vent slaat in principe geen vrouwen, maar als ze erom vragen dan laat hij zich zeker niet zomaar ongestraft slaan!
I don't like your jerk-off name. I don't like your jerk-off face. I don't like your jerk-off behavior, and I don't like you, jerk-off. Do I make myself clear?
  zondag 4 februari 2007 @ 18:03:02 #12
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_45978454
wie kaatst KAN de bal verwachten, dus als een vrouw mij slaat, en ik denk: WTF! dan sla ik net zo hard (of harder ) terug!! of niet... hangt van de situatie af
  zondag 4 februari 2007 @ 18:03:48 #13
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_45978479
Geweld tegen een ander toepassen is per definitie iets waar je even hooguit een paar seconden over moet nadenken. Maar een man die een vrouw slaat heeft in mijn ogen geen respect en geen eer.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zondag 4 februari 2007 @ 18:09:58 #14
146730 R81
Ech wel...
pi_45978691
Ik zou niet terug kunnen slaan denk ik. Als ik ooit een klap zou krijgen van een vrouw dan pak ik haar armen gewoon vast ofzo.

Ik doe wel eens een wedstrijdje kickboxen tegen mn vriendin, ik verlies altijd
The most beautiful view is the one I share with you.
Mijn trots!
pi_45979036
quote:
Op zondag 4 februari 2007 18:03 schreef gateway het volgende:
wie kaatst KAN de bal verwachten, dus als een vrouw mij slaat, en ik denk: WTF! dan sla ik net zo hard (of harder ) terug!! of niet... hangt van de situatie af
Kijk, voor zo'n reactie zou ik echt geen respect hebben. Als man zou ik eerder gaan voor een goede afweer dan keihard proberen terug te meppen, al kan een klap ter waarschuwing geen kwaad.
I don't like your jerk-off name. I don't like your jerk-off face. I don't like your jerk-off behavior, and I don't like you, jerk-off. Do I make myself clear?
pi_45979091
"Je moet je vrouw niet slaan, je moet ze schuppe!"
pi_45979118
Als ik door een vrouw geslagen word, word de vrouw geslagen. Door wie, dat laat ik effe in het midden......

Mannen en vrouwen zijn in Nederland trouwens gelijk..... Dus je mag ze ook met een vuist slaan.
pi_45979539
Ik ben zo opgevoed dat ik niemand als eerste zal slaan, maar als ze mij slaan sla ik ongeachte geslacht, leeftijd of nationaliteit, terug.
A king in the making, and the throne is for the taking
So I climb the mountain top and put my stake in
Got the weight of the world on my shoulder
Not a nigga nor a hoodrat bitch can stop me from taking it over
pi_45979636
Als een vrouw mij echt met de vuist zou raken in het gezicht, krijgt ze gegarandeerd een paar volle beuken terug. Als je zo nodig de kerel wilt uithangen moet je de consequenties ook maar aanvaarden.
  zondag 4 februari 2007 @ 18:38:18 #20
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_45979749
Zoals een oud Ottomaans spreekwoord zegt: Wie zijn vrouw slaat, verzorgt ook zijn geiten goed.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_45979763
waarschijnlijk zou ik haar omver duwen.
wat doe je?!!
  zondag 4 februari 2007 @ 19:36:12 #22
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_45982078
Ik vind niet dat je vrouwen moet slaan, maar tegen een corrigerende tik heb ik geen bezwaar.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_45983018
Ik zou dan haar handen/armen vasthouden totdat degene is gekalmeerd, niet zo lastig toch?

Waarom gelijk geweld gebruiken?
pi_45983335
Gewoon terugslaan, met of zonder handtas
pi_45983442
quote:
Op zondag 4 februari 2007 20:06 schreef bietser het volgende:
Gewoon terugslaan, met of zonder handtas
Mannen met handtassen zou ik sowieso nooit slaan, die hebben al issues genoeg...
pi_45988961
quote:
Op zondag 4 februari 2007 18:03 schreef Megumi het volgende:
Geweld tegen een ander toepassen is per definitie iets waar je even hooguit een paar seconden over moet nadenken. Maar een man die een vrouw slaat heeft in mijn ogen geen respect en geen eer.
Daar was hij dus.

Ik hoop dat je een keer flinke meppen krijgt van een vrouw, kijken wat je dan doet
Jan met de Pet
Van de petterflet
:')
  zondag 4 februari 2007 @ 21:53:50 #27
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_45989339
Gewoon een welgeplaatste smak geven zodat ze weet dat ze op moet houden. Gelukkig heb ik nog maar een keer iemand moeten slaan (Ik hou er niet van) maar ze waren met z'n tweeën en ja, ik laat me niet zomaar in elkaar slaan. De ene begon te duwen en de andere was ook stoer aan het doen, ik sloeg hem gelijk op zijn bek en hij viel, toen lieten ze me wel met rust.
Verder heeft het ook wel nut dat ik meestal met vrienden ben dus maken ze je toch niets.
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
  zondag 4 februari 2007 @ 22:40:19 #28
90563 luciferist
proud owner of a penis
pi_45991715
ik mep elke wijf dat mij iets doet net zo hard alsof het een kerel is.
  zondag 4 februari 2007 @ 22:40:37 #29
90563 luciferist
proud owner of a penis
pi_45991732
en daarna natuurlijk bruut verkrachten
  zondag 4 februari 2007 @ 22:40:50 #30
90563 luciferist
proud owner of a penis
pi_45991746
de omstanders doen tocht niks
pi_45992060
Als je klappen uitdeelt kan je ze natuurlijk terugverwachten, in de zin van zelfverdediging. Alleen vind ik niet, dat als een vrouw een man een simpele klap met de vlakke hand geeft, hij haar vervolgens volledig in elkaar mag slaan...
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  Admin zondag 4 februari 2007 @ 23:31:52 #32
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_45993860
quote:
Op zondag 4 februari 2007 22:40 schreef luciferist het volgende:
en daarna natuurlijk bruut verkrachten
En toen werd je wakker
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_45994314
Ik stoei wel eens met m'n vriendin en dan wil ze af en toe nog wel eens een beetje ruw gaan doen als ze geïrriteerd raakt, dan hou ik me als kerel zijnde natuurlijk gewoon in.

Zou ik echter een keer ruzie krijgen met een vrouw/meisje en ze zou me zomaar slaan, dan krijgt ze ook een pak rammel terug hé. Ik zie maar al te vaak dat vrouwen/meiden dingen doen en zeggen waar een jongen ze gigantisch voor over de billen zou krijgen, maar alleen omdat hun vrouwelijk zijn mag het maar. Hoezo emancipatie en dubbele standaarden? Gedraag je je als een vent dan moet je ook tegen de gevolgen kunnen.
  maandag 5 februari 2007 @ 20:48:12 #34
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_46020012
Geweld keur ik sowieso af. Ik zie het echter als niet meer dan logisch dat een man terug slaat wanneer een vrouw slaat, ze neemt zelf dat risico. Een uitzondering is misschien wanneer ze hysterisch is, dan zou een klap met vlakke hand beter werken.
  maandag 5 februari 2007 @ 21:17:24 #35
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_46021125
quote:
Op maandag 5 februari 2007 20:48 schreef Alicey het volgende:
Een uitzondering is misschien wanneer ze hysterisch is, dan zou een klap met vlakke hand beter werken.
Dan blijf ik vrouwen meppen. Geen zin in.
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
  maandag 5 februari 2007 @ 21:21:41 #36
150421 Zygje
negerstaaf
pi_46021288
quote:
Op zondag 4 februari 2007 18:03 schreef Megumi het volgende:
Ik zie een kleine tegenstrijdigheid in je post
Toverkracht is de reclame van de herhaling!
pi_46021314
Slaan? Wat is dat? Ik schiet haar gewoon gelijk dood

In eerste instantie zal ik der niet terugslaan, maar als ze blijft komen en echt gaat lopen uithalen, dan krijgt ze gewoon een paar klappen terug.
  maandag 5 februari 2007 @ 21:25:09 #38
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_46021417
quote:
Op maandag 5 februari 2007 21:17 schreef Oosthoek het volgende:

[..]

Dan blijf ik vrouwen meppen. Geen zin in.
Ik bedoel natuurlijk wel zo hysterisch dat het gevaarlijk wordt.
pi_46022565
quote:
Op maandag 5 februari 2007 21:22 schreef Crazykill het volgende:
Slaan? Wat is dat? Ik schiet haar gewoon gelijk dood
Toch wel nadat je ze verkracht hebt toch?

Zelf kan ik het niet over mijn hart verkrijgen om meisjes te slaan. In dienst is dat best lastig omdat je daar met boksen ook wel eens tegenover zo'n popje komt te staan. Ik weer dan altijd maar zoveel mogelijk af en geef haar wat zachte tikjes op haar wangetjes ofzo.
  maandag 5 februari 2007 @ 21:55:42 #40
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_46022638
quote:
Op maandag 5 februari 2007 21:54 schreef LSS het volgende:

[..]

Toch wel nadat je ze verkracht hebt toch?

Zelf kan ik het niet over mijn hart verkrijgen om meisjes te slaan. In dienst is dat best lastig omdat je daar met boksen ook wel eens tegenover zo'n popje komt te staan. Ik weer dan altijd maar zoveel mogelijk af en geef haar wat zachte tikjes op haar wangetjes ofzo.
Zodat je haar dus niet confronteert met de realiteit van een gevecht?
  maandag 5 februari 2007 @ 21:55:45 #41
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_46022641
Gewoon vastpakken, en dan haar arm op haar rug draaien net als de politie
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
  Licht Ontvlambaar maandag 5 februari 2007 @ 22:01:32 #42
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_46022894
quote:
Op zondag 4 februari 2007 19:58 schreef McGilles het volgende:
Ik zou dan haar handen/armen vasthouden totdat degene is gekalmeerd, niet zo lastig toch?

Waarom gelijk geweld gebruiken?
Dit inderdaad... als man heb je het voordeel fysiek een stuk sterker te zijn. Ik kan dan nog wel willen meppen, maar het gaat echt niet hoor als mijn polsen vastgehouden worden
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_46022953
quote:
Op zondag 4 februari 2007 18:03 schreef gateway het volgende:
Het is wetenschappelijk bewezen dat je 9 van de 10x ALTIJD harder terugslaat als je hem hebt geincasseerd ook al probeer je even hard terug te slaan.
  maandag 5 februari 2007 @ 22:14:29 #44
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_46023474
quote:
Op maandag 5 februari 2007 22:01 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Dit inderdaad... als man heb je het voordeel fysiek een stuk sterker te zijn. Ik kan dan nog wel willen meppen, maar het gaat echt niet hoor als mijn polsen vastgehouden worden
Wauw. Als je nu nog toegeeft dat vrouwen beter zijn in het opvoeden van kinderen en schoonmaken, en vooral niet moeten willen fileparkeren, wil ik met je trouwen.
deed het licht uit
  Licht Ontvlambaar maandag 5 februari 2007 @ 22:16:38 #45
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_46023568
quote:
Op maandag 5 februari 2007 22:14 schreef Oosthoek het volgende:

[..]

Wauw. Als je nu nog toegeeft dat vrouwen beter zijn in het opvoeden van kinderen en schoonmaken, en vooral niet moeten willen fileparkeren, wil ik met je trouwen.
Opvoeden en schoonmaken wil ik wel toegeven... Maar helaas, ik kan fileparkeren
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 5 februari 2007 @ 22:17:16 #46
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_46023595
quote:
Op maandag 5 februari 2007 22:02 schreef Wouser het volgende:

[..]

Het is wetenschappelijk bewezen dat je 9 van de 10x ALTIJD harder terugslaat als je hem hebt geincasseerd ook al probeer je even hard terug te slaan.
Hoe is dat wetenschappelijk bewezen? Ik ben benieuwd naar de manier waarop dat onderzocht is.
pi_46024216
quote:
Op maandag 5 februari 2007 21:55 schreef Alicey het volgende:

[..]

Zodat je haar dus niet confronteert met de realiteit van een gevecht?
Die meiden worden meestal opgeleid tot AMV, niet tot infanterist ofzo...
  dinsdag 6 februari 2007 @ 00:00:37 #48
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_46027605
Mn vriend doet aan Taekwondo. Hij grijpt je polsen en draait ze op een bepaalde manier om zodat het net geen pijn doet, maar slaan kan je ook niet meer. Ga je dan trappen dan voert hij iets meer druk uit zodat het een beetje pijn gaat doen.Dan houden de meesten wel op omdat ze weten toch het onderspit te delven. Maar hij heeft de techniek aangeleerd zodat hij niet hoeft te slaan.
Heel subtiel maar wel handig.

Als je iemand aanvalt dan accepteer je ook dat die persoon zich zal verdedigen. Omdat mannen een fysiek voordeel hebben hoeven ze zich niet te laten slaan door een vrouw. Wat mij betreft mag een man een vrouw best een tik geven als hij word aangevallen. Dat heeft niets met respect en eer te maken maar met zelfverdediging.
pi_46027834
Gewoon terug slaan uiteraard.
pi_46029299
Zou gewoon uit principe een vrouw niet slaan als ze zelf begint (zelf zou ik nooit beginnen, ongeacht man/vrouw), maar gewoon verdedigen en duidelijk maken dat ze gewoon normaal moet doen. Simpel toch?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')