$tranger | zondag 4 februari 2007 @ 13:38 |
Voor m'n Porsche 924 was ik op zoek naar een goedkope garage om wat brandstofleidingen te vervangen, want deze waren lek. Het was zo'n simpel klusje dat ik 't in weze wel aan elke garage toevertrouwde. Dus ik een garage in de buurt gevonden, auto achtergelaten en afgesproken dat ik gebelt zou worden voor een prijs. Wordt ik uiteindelijk gebelt, krijg ik te horen dat het 120 euro gaat kosten omdat het speciale leidingen waren. Er van uitgaande dat het dan ook echt superbijzonder was akkoord gegaan. En gister zou ik de auto komen ophalen. Op de bon die ik kreeg stond alleen 130 euro en verder geen specificatie van wat er waaraan is gebeurd... Dus ik gevraagd om een specificatie, het tonen van de oude leidingen en een verklaring waar die 130 euro in zat. Natuurlijk krijg je dan eerst het gezeik dat je niet moet zeuren, maar betalen, waarna ik kalmpjes aan heb uitgelegd dat ik alleen vraag naar een specificatie. Uiteindelijk kon meneer de sleutelturk mij niet meer vertellen dan dat er 3 meter 10mm flexibele brandstof leiding gebruikt was, 4 nieuwe slangenklemmen en nog een stukje leiding wat ie nog had liggen. Daarbij heeft ie zelf toegegeven dat de leiding 10 euro de meter kostte. Aangezien de auto nog op de brug stond heb ik er onder gekeken hoe de leidingen liepen. De leidingen zaten volledig in het zicht en konden zonder moeite doorgeleid worden. Ikzelf, als ik een brug had gehad, had het in 20 minuten gekunt, inclusief peuk en koffie. Uiteindelijk zou er dus nog 10 euro bijgekomen zijn omdat er nog 5 liter benzine is bijgevult. Is weer typisch zoiets onaantoonbaars en volgens mij ook zwaar overbodig aangezien de tank nog geeneens op reserve stond. Al met al ben ik uiteindelijk zonder te betalen weggelopen en heb de auto achtergelaten. Ik zit me te beraden wat ik maandag ga ondernemen. Ik denk dat ik ten eerste de oude leidingen eens wil bekijken en een specificatie wil van waar de overige 100 euro in zijn gaan zitten dan. Iemand hier nog andere tips en ideeën? | |
DennisMoore | zondag 4 februari 2007 @ 13:40 |
Arbeidsloon? Overige 'overhead'? Investeringen in brug en garage terugverdienen? Je ging telefonisch akkoord met 120 euro. Klaar. | |
Alexxxxx | zondag 4 februari 2007 @ 13:41 |
Ja, neem nog eens 100 euro extra mee maandag, hij gaat stallingskosten in rekening brengen. | |
$tranger | zondag 4 februari 2007 @ 13:45 |
Nope, ik ging akkoord met speciale leidingen die 120 euro zouden kosten. Achteraf geeft ie zelf toe dat het leidingen van 10 euro de meter zijn, da's andere koek. | |
ThaNetRunner | zondag 4 februari 2007 @ 13:47 |
En maandag kom je en is je auto is weg. Hoop dat je iig iets op papier hebt staan ![]() | |
DennisMoore | zondag 4 februari 2007 @ 13:49 |
Dat inkoopprijzen een aantal keren over de kop gaan, is heel gebruikelijk in d'economie. | |
DennisMoore | zondag 4 februari 2007 @ 13:51 |
Dus 3 meter leiding van 10 euro, da's 30 euro. Dan 4 slangenklemmen, kostat? Stukje leiding 'dat ie had liggen', ook niet gratis. Stel dat we nu op 50 euro zitten, kostprijs. Dan is 120 euro totaal toch niet gek? ![]() | |
Provinciaaltje | zondag 4 februari 2007 @ 13:55 |
quote:Is het ook niet aangezien de "sleutelturk" natuurlijk ook betaald moet worden | |
-_Tommy_- | zondag 4 februari 2007 @ 14:01 |
![]() ![]() ![]() wel porsche willen rijden en dan niet de onderhoudskosten willen betalen! als je zo stoer zegt dat je het zelf kan dan doe je dat toch? zijn genoeg garages (klussers) te vinden waarbij je gewoon de ruimte en gebruik van brug enzo kunt huren... kun je het inderdaad zelf doen! 120¤ voor nieuwe leidingen incl. arbeidsloon is niet al te hoog hoor, denk dat je bij een officiele porsche dealer het 3 tot 4 voudige kwijt bent! | |
MouseOver | zondag 4 februari 2007 @ 14:04 |
Wat zou het zonder "speciale leidingen" gekost hebben? Als het anders 100 euro gekost zou hebben en nu net iets meer omdat ze een maatje groter/dikker/weetikveel zijn vind ik het nog niet zo vreemd. | |
Automatic_Rock | zondag 4 februari 2007 @ 14:21 |
quote: ![]() | |
BaraCuda | zondag 4 februari 2007 @ 14:57 |
Als je het zelf had kunnen doen, waarom breng je hem dan weg ![]() | |
patje74 | zondag 4 februari 2007 @ 16:27 |
Een bonnetje van de benzine moet hij wel kunnen overleggen lijkt mij. Voor de 120 ballen neemt hij overigens ook de verantwoordelijkheid van de reparatie op zich. Als jij er de volgende dag mee weg gaat en je auto gaat de lucht in omdat de brandstofleiding lek is, krijgt hij het er behoorlijk moeilijk mee. Ach laat hij in totaal eens op ee ¤55,- aan materiaalkosten komen dan blijft er nog ¤75,- over. Als hij hiervoor een uurtje bezig is geweest (incl. bestellen van materialen enz...) dan is het verschil niet zo groot meer. Wellicht ben je bij de poot geomen, maar niet heel erg. Voortaan gewoon zelf doen dus. Met dit soort wagens moet je of centen hebben, of handig zijn. (of mazzel hebben) | |
Repeat | zondag 4 februari 2007 @ 16:34 |
verkapt - ik heb een porsche - topic. | |
$tranger | zondag 4 februari 2007 @ 17:17 |
quote:Euhm, omdat ik geen autobrug op m'n balkon heb staan ![]() quote:Materiaalkost kan niet meer dan 40 euro zijn geweest max. Het gaat er mij niet om hoe duur ze zijn, maar dat het niet reeël is. Er zit 90 euro aan arbeidsloon in op iets wat maximaal een half uur had kunnen duren. Nu gun ik iedereen van harte z'n geld te verdienen, maar dan vind ik 180 euro per uur buiten proportie. Als ie verder ook nog iets kon specificeren dan had ik er direct mee akkoord gegaan, maar dat was blijkbaar niet mogelijk. Nu is een 924 opzich helemaal geen dure auto om te onderhouden. Simpele techniek (golf en kever) en behoorlijk degelijk. Graag had ik het zelf gedaan, maar helaas waren er (zoals eerder aangegeven) de mogelijkheden niet om het zelf te doen. quote:Sterker nog, ik heb er 2. Maar mocht ik nou echt die intentie hebben dan zou ik er waarschijnlijk niet bij hebben vermeld dat het een 924 was, denk je niet? | |
Devilnl | zondag 4 februari 2007 @ 17:30 |
ermm.. je moet niet mekkeren .. 40¤ materiaal. en dan half uurtje van jou.. dat is snel voor bij kan ik je vertellen. olie bakje pakken.. slang opmeten.. nieuwe slang op maat knippen/zagen. zaag/kniptang pakken om de ouwe slangklemmen los te knippen.. (collega die ff langs komt om iets te vragen??) je oude rommel laten ophalen door een recyclings bedrijf paar eurie. administratie kosten.. 5l benzine.. en ik denk eerder dat je 3kwartier gefactureerd krijgt. klote klusje waar ze niks aan verdienen, sjah hun moeten ook rond komen. en dat is niet met dit soort nonsense klusjes die elke klootviool kan uitvoeren. 40¤ materiaal 40ish¤ aan tijd oude rommel dat afgevoert moet worden door een recyclings bedrijf.. (geen idee hoeveel dat kost) administratie kosten.. ook gauw 5-10 euro. dan zit je dus al ongeveer op 100¤ en dan ga jij mekkeren over die 30¤ die overblijft? ![]() | |
$tranger | zondag 4 februari 2007 @ 17:39 |
Ik waardeer je reactie heel erg. Jij kan namelijk op afstand iets wat die garage niet eens kan terwijl het van ze verwacht wordt; een factuurtje maken. Hadden zij dat ook gedaan, dan hadden ze 100 euro omzet gehad ipv een mekkerende klant. Maar idd, dan hadden ze waarschijnlijk wel 30 euro minder kunnen berekenen. | |
Bigs | zondag 4 februari 2007 @ 17:46 |
Het is normaal dat er een marge van 30-40% of zelfs meer op de materialen zit, daar moeten ze nou eenmaal wat aan verdienen. Dan krijg je nog wat arbeidskosten (tot ¤ 90 per uur is normaal) en dan heb je echt niet veel te veel betaald hoor. Ik vind persoonlijk dat je niet moet zeuren.. zelf kun je het niet en een goedkopere garage vind je waarschijnlijk ook niet gauw (bevriende garages en beunhazen niet meegerekend). Een factuur had je trouwens gewoon weer 10 euro extra gekost en dan was ie verder nog steeds hetzelfde geweest ![]() | |
PeuRac | zondag 4 februari 2007 @ 19:00 |
quote:Een Bovag garage mag dat pas als de auto minimaal 3dagen na de afgesproken datum wordt opgehaald. Die drie dagen mogen dan wel meegerekend worden. @TS, zo onredelijk lijkt dat bedrag me niet, sterker nog, het lijkt me nog goedkoop ook ![]() Maar ff een vraagje, flexibele buis voor de brandstofleiding? Da mag nie ![]() | |
Dromer | zondag 4 februari 2007 @ 19:13 |
quote:Een 924? Daar moest je je 20 jaar geleden al bijna voor schamen. ![]() | |
$tranger | zondag 4 februari 2007 @ 21:07 |
quote:Het is eigenlijk bijna raar, maar mag ik je in ieder geval hartelijk bedanken voor het inhoudelijk reageren ![]() quote:Niet iedereen rijd 924 omdat ze porsche willen rijden. Je schamen of overdreven trots zijn op je auto is uberhaupt al bevestiging dat je een klein piemeltje hebt ![]() | |
Oosthoek | zondag 4 februari 2007 @ 21:17 |
quote: ![]() Heb trouwens ook eens benzineleiding gekocht als vacuumslang bij een automaterialenzaak. Kwamen ze gewoon met een rol van honderdduizend meter aanzetten. Volgens mij mag je gewoon van voor naar achter flexibel hebben hoor. Overigens loopt iedereen wel te bitchen op de TS, maar 130 euro voor zo'n frutklus is gewoon diefstal. Een ashoes vervangen met nog wat kleins kostte me laatst 200 euro, dat was 2 1/2 uur arbeid plus onderdelen. Dat heb je echt niet nodig voor een benzineslang vervangen. | |
PeuRac | zondag 4 februari 2007 @ 22:45 |
quote:De 924 is de meest ondergewaardeerde Porsche ooit!! Zeker in de S uitvoering is het echt een geweldige auto om in de rijden, dankzij de gekantelde in lengte richting achter de vooras geplaatste 2 cilinder en transaxle achterwiel aandrijving heeft een 924 de meest ideale opstelling voor een goede wegligging. Deze heeft de 924 dan ook. | |
veldmuis | zondag 4 februari 2007 @ 22:50 |
pwnd ![]() | |
KonnieKipke | zondag 4 februari 2007 @ 22:52 |
quote:Ik vind je ook een zeikerd. 100 euro is 1 uur werken voor een dure garage. Zeg dat deze 60 euro per uur vraagt, 30 euro materiaal kosten, de brandstof.. Doe het in het vervolg zelf. | |
zhe-devilll | zondag 4 februari 2007 @ 22:54 |
ts waarom had je het dan zelf niet gedaan als je achteraf zegt dat je dat wel kon als je een brug had gehad? | |
KonnieKipke | zondag 4 februari 2007 @ 22:55 |
quote:Bij mijn 850 is het ook flexibel. Heel normaal hoor. | |
$tranger | zondag 4 februari 2007 @ 23:21 |
quote:Heeft geen zin, toch alleen maar zeikerds op dit forum ![]() Auto is niet duur, dus zal wel niks zijn... quote:Ach, een sletje in m'n auto topic ![]() quote:Zeg, pauper, vraag ik ergens in dit topic wat ik volgende keer zou moeten doen? quote:Omdat ik met geen mogelijkheid een brug ter beschikking had op dat moment. Overig onderhoud heb ik samen met een vriend van me gedaan namelijk. | |
veldmuis | zondag 4 februari 2007 @ 23:23 |
quote:Jij bent de pauper hier, jij huilt om een paar euro. | |
$tranger | zondag 4 februari 2007 @ 23:37 |
quote:Beter ga je leren begrijpend lezen, VMBO kutkind ![]() | |
Cybje | maandag 5 februari 2007 @ 00:09 |
quote:Waarom huur je niet gewoon een brug voor een tientje per uur. Vrijwel niemand heeft zo'n ding staan, daarom kun je ze huren. | |
-_Tommy_- | maandag 5 februari 2007 @ 00:16 |
quote:volgens mij is een bedrijf wat wordt aangemerkt als Klusturk niet echt BoVag... maar goed... | |
geelhoed | maandag 5 februari 2007 @ 08:44 |
quote:Niet alleen op dit forum. Ook hier word je danig afgeplast! Gratis lesje: Word is hier zonder -t omdat je erachter staat | |
PNG | maandag 5 februari 2007 @ 09:59 |
quote:Is (bv op de gallerij) vaak geperste slang. Dus binnen en buitenmantel. | |
$tranger | maandag 5 februari 2007 @ 10:02 |
quote:Ontroerend dat je toegeeft dat op ook op dat forum oneindig veel bedplassers zitten. Zeiken, zeiken, zeiken, maar inhoudelijk reageren zit er niet in. Ik heb gelukkig nog eens wat verder gekeken en niet alleen mijn topic is daar het slachtoffer van, dus ik vat het maar niet persoonlijk op ![]() En tja, op het moment dat er idd niks zinnigs meer te zeggen is krijg je natuurlijk weer het standaard gezeik over spelfouten. Gelukkig ben ik de enige die spelfouten heeft gemaakt en gelukkig hebben we figuren als jij om me daar op te wijzen. | |
Oksel | maandag 5 februari 2007 @ 10:05 |
Je kan ook gewoon afdingen. Het is tenslotte een Turk, dat is normaal in zijn cultuur. | |
Roquefort | maandag 5 februari 2007 @ 10:14 |
quote:Jij bent toch degene die op dat andere forum je zo uitgebreid ergert aan de sleutelturk die niet in fatsoenlijk Nederlands kan uitleggen wat ie heeft gedaan ? Jij kan je probleem niet eens uitleggen in fatsoenlijk Nederlands. Die sleutelturk past zich aan aan jouw niveau. | |
geelhoed | maandag 5 februari 2007 @ 10:20 |
Ik vind vooral deze erg leuk:quote: | |
Pumatje | maandag 5 februari 2007 @ 10:25 |
moet je ook geen 924 kopen ,die krengen zijn langszaam, reteduur in onderhoud, lelijk en het is niet eens een echte porsche. | |
$tranger | maandag 5 februari 2007 @ 10:35 |
quote:Snap jij het verschil tussen spelfouten maken en niet fatsoenlijk de Nederlandse taal beheersen? quote:Interessant, namelijk prijs en onderhoud geen van alle de reden geweest om deze auto te kopen... Weet niet wat je er van weet, maar blijkbaar nogal weinig. De 924 heeft 90% techniek van de volkswagen golf, kever en Audi 100 aan boord. De techniek is simpel en betrouwbaar en de onderdelen over het algemeen goedkoop. | |
DS4 | maandag 5 februari 2007 @ 10:57 |
quote:Het gekke is dat men in Zuffenhausen dat nooit heeft geweten en sterker nog, dat ook thans nog niet weet. Maar ja, wat weten zij er nou van... ![]() | |
DS4 | maandag 5 februari 2007 @ 11:00 |
quote:Je hebt om een prijsopgaaf gevraagd. Die heb je gekregen. De garage mag nog 20% boven die prijs uitkomen voordat je mag gaan klagen. Ergo: je staat niet sterk. Ik vind de totaalprijs ook niet zo heel hoog. | |
Pumatje | maandag 5 februari 2007 @ 11:32 |
quote:noem je net 3 merken op waar ik nooit en never een auto van zal willen kopen. | |
Alternate | maandag 5 februari 2007 @ 11:32 |
Wat is het nou het probleem? De garage belt en je krijgt te horen dat het 120 euro gaat kosten. Vervolgens ga je je auto ophalen en blijkt het uiteindelijk 130 euro te kosten, met het excuus dat er 5 liter benzine is bijgevuld. En vervolgens ga je me een partij lopen zeiken. Of het een redelijke prijs is of niet doet helemaal niet ter zaken, voor getzelfde geld hadden ze 500 euro kunnen rekenen, als jij er akkoord mee gaat moet je niet achteraf opeens gaan lopen zeuren. | |
gateway | maandag 5 februari 2007 @ 11:55 |
quote:hehe daar gaat het ook lekker! | |
Pumatje | maandag 5 februari 2007 @ 12:20 |
Ik snap het wel, hij voelt zich enkel gewoon opgelicht zoals elke normale ziel hier zich zo zou voelen als je word gebeld, waarna je akkoord gaat met 120 euro. dan naar de garage gaat en vervolgens aan de "monteur" vraagt wat het gekost heeft, en hij zegt met een lach ja 10euro per meter slang, en er gaat 3 meter op plus wat slangklemmen en 5 liter benzine. Dat is voor jou veel, maar voor een garage doodnormaal bedrag. Les die je hieruit trekt, niet meer naar garage gaan. ik vind zelf ook dat ze die garage salarisen dik overraten en er komt nog wel een keer dat de garages verlies gaan maken allemaal omdat ze belachelijke tarieven ( 65 eur t uur ) noteren. Meestal is het zo, is iets schaars kost het veel geld.. of het nu een product of een dienst is. Maar aangezien er per jaar duizenden mboérs afstuderen met wat autotechniek en in een garage willen werken en er meer autogarages zijn dan ziekenhuizen kost een gemiddelde schadereparatie meer dan een gemiddelde handeling in een ziekenhuis. Soort kartelafspraken.. moeten we idd eens een x vanaf ![]() | |
TSPO | maandag 5 februari 2007 @ 12:34 |
Ik zag het volgens mij niet langskomen, maar er wordt alleen maar gepraat over materiaal en loonkosten. Ik denk dat die man ook een ruimte nodig heeft om de klussen heeft, een voorraad heeft, kennis, een administratie heeft blablabla. een bedrijf hebben kost ook geld en daar betaal je ook voor. De zogenaamde overheadkosten. ps ik heb verder geen verstand van techniek maar als ik hoor dat materiaal 5 tientjes is en loonkosten vor een halfuurtje 45 euro is lijkt totaal 130 euro mij niet heel veel. Het kan vast goedkoper want we blijven nederlands maar aburd lijkt me het niet. | |
-_Tommy_- | maandag 5 februari 2007 @ 12:38 |
quote:hij noemt 2 merken en 3 modellen op | |
Duvel | maandag 5 februari 2007 @ 12:44 |
quote:Overheadkosten moeten gewoon in het werkplaatstarief zitten. Verder is TS akkoord gegaan met die 120 euro telefonisch, dus dan sta je niet echt sterk. Jammer maar helaas en een les voor de volgende keer. | |
lesley | maandag 5 februari 2007 @ 12:53 |
sorry maar ik vind het super goedkoop | |
$tranger | maandag 5 februari 2007 @ 18:44 |
Goed, auto is opgehaald. Zonder zeuren kreeg ik de auto mee voor 110 euro toen ik vroeg om een specificatie, ze hadden blijkbaar gehoopt dat ik ging onderhandelen wat mij een verkapte bekentenis. Lijkt dat ze idd teveel hebben gerekend in de hoop dat ik zonder morren zou betalen. Het is voor mij verder afgedaan, ga d'r geen woorden meer vuil aan maken. | |
StefanP | dinsdag 6 februari 2007 @ 04:09 |
![]() Hij belt je netjes dat het 120 euro gaat kosten en je gaat akkoord. Het blijkt uiteindelijk 130 euro te zijn en jij gaat janken om een tientje? Jezus zeg... doe het de volgende keer zelf als je zo krenterig bent. 120 euro man, daar veeg ik mijn reet mee af. Dat is echt een koopje. Mijn autorekeningen zijn al gauw het twintigvoudige. | |
Megumi | dinsdag 6 februari 2007 @ 04:38 |
3 paginas crap om een tientje. ![]() | |
2cv | dinsdag 6 februari 2007 @ 04:42 |
Telefonische afspraak: voor 120pleuro superspeciale leidingen. Geleverd: voor 130pleuro 3 meter benzineleiding van 10 pleuro per meter, een paar klemmetjes, een stukje leiding wat er nog lag + de tuid om het er onder te zetten. Die 2 komen (in mijn ogen) niet overeen. De leidingen zijn niet superspeciaal en hij heeft er, als ik terug ga rekenen, vrij lang over gedaan. Ben je gepwned/opgelicht/getild/bedrogen/afgetroggeld: ja. Ben je enormgepwned/opgelicht/getild/bedrogen/afgetroggeld: nee. Kost het je veel moeite je recht te halen: ja. Ik kan het me wel voorstellen dat je er niet blij van wordt. Mijn advies: betalen, auto ophalen en er nooit meer terug komen. Was die garagist wel eerlijk/netjes/enzovoorts geweest dan was je er vast wel terug gekomen. Als je dat niet doet, heeft hij door deze actie een potentiele klant verloren en neem je toch een beetje wraak, al merkt die garagist dat niet/nauwelijks. | |
leolinedance | dinsdag 6 februari 2007 @ 04:53 |
Best een toffe Porsche hoor ![]() ![]() Post eens een foto, ik ben wel benieuwd! Wat voor Porsche heb je nog meer? Over die kosten, tsja het is natuurlijk aan de ruime kant. Maar die telefonische overeenkomst van 120 euro heb je wél staan. Dat het uiteindelijk 130 wordt is natuurlijk niet netjes. Maar ik kan me niet voorstellen dat daar iemand moeilijk over zou doen. | |
DS4 | dinsdag 6 februari 2007 @ 09:49 |
quote:Gewoon pleepapier absorbeert beter... | |
FritsBom | dinsdag 6 februari 2007 @ 09:51 |
WGR? | |
FritsBom | dinsdag 6 februari 2007 @ 09:52 |
Trouwens, je had beter kunnen betalen en later de zaak aanvechten. Want de garage heeft het recht je auto te houden totdat deze betaald is. Je kan dit veelal achteraf pas aanvechten. | |
D-FENS | dinsdag 6 februari 2007 @ 11:01 |
Conclusie: Jij laat een Porsche 924 bij de garage achter omdat je zeikt over een tientje? | |
MikeyMan | dinsdag 6 februari 2007 @ 11:08 |
Sowieso; waarom naar de beun met dit ding? | |
Pumatje | dinsdag 6 februari 2007 @ 13:44 |
quote:je bedoelt audi ![]() | |
leolinedance | dinsdag 6 februari 2007 @ 14:46 |
quote:Hoezo? Ik had begrepen dat ie 2 Porsches had... | |
Pumatje | dinsdag 6 februari 2007 @ 15:31 |
924 is imo geen porsj. | |
PeuRac | dinsdag 6 februari 2007 @ 17:05 |
quote:Je zet jezelf weer goed voor lul door te laten merken dat je minimale auto kennis hebt. De 924 zit geen Audi onderdeel op!! De motor is de helft van de 928's v8 zo komen ze aan die 4 cilinder. De 944 zit wel een Audi motor in. | |
Dromer | dinsdag 6 februari 2007 @ 19:04 |
quote:Hij werd wel bij Audi gebouwd... ![]() (het is trouwens eigenlijk een Volkswagen) | |
Dromer | dinsdag 6 februari 2007 @ 19:09 |
Hmm.. trouwens wel zeker een Audi-motor volgens deze link: http://home.hetnet.nl/~jozef-porsche924/historie/ In het voorjaar van 1976 starten de productie van de Porsche 924 in de AUDI fabrieken in Neckarsulm. Deze kleine Sportwagen was oorspronkelijk door Porsche ontwikkeld in opdracht van Volkswagen. Als volkswagen toch besluit deze sportwagen niet te produceren besluit Porsche deze zelf te bouwen. De Coupé had een vlakken motorkap en wegklap koplampen. Opvallend was de grote glazen achterklep. De watergekoelde 4 cylinder kwam uit de AUDI 100 en was met een Aluminium cylinderkop en een Bosch K-Jetronic benzine injectie systeem uitgerust. De kracht overdracht tussen de motor en versnellingbak was door een Transaxle-systeem verbonden. Door een starre buis liep een viervoudig gelagerde aandrijfas. Van 1976 tot en met 1985 werden 121.240 Porsche 924 auto's gebouwd. | |
Automatic_Rock | dinsdag 6 februari 2007 @ 19:32 |
Hmm, dan blijkt het toch iemand anders te zijn die voor lul staat | |
leolinedance | dinsdag 6 februari 2007 @ 20:25 |
[quote]Op dinsdag 6 februari 2007 19:32 schreef Automatic_Rock het volgende: Hmm, dan blijkt het toch iemand anders te zijn die voor lul staat [/quote ![]() | |
DS4 | dinsdag 6 februari 2007 @ 22:10 |
quote:Waarom deed men er dan in Neckarsulm een Porscheembleem op? | |
DS4 | dinsdag 6 februari 2007 @ 22:11 |
quote:Andersom. De 924 heeft een motor op basis van een Audi blok. De 924s en de 944 hebben de halve V8. Klok-klepel dus. | |
$tranger | dinsdag 13 februari 2007 @ 15:00 |
quote:Ach, knul, wat ben je stoer met je geld teveel. Als je eerst had gelezen had je nu niet hoeven komen patsen dat je een auto hebt die je kleine lulletje compenseert. quote:Zoveelste nutteloze post van iemand werkelijk waar niet kan begrijpen waar dit over gaat. quote:Een uitzonderlijk persoon die de kern van het verhaal snapt, mooi. Overigens is de auto al opgehaald voor 110 euro. quote:De 130 euro was het probleem niet. Maar zoals bijna niemand lijkt te begrijpen wordt mij verteld dat de leidingen 120 euro kosten omdat ze speciaal zijn. Als ik dan aankom en hij geeft toe dat het 40 euro aan materiaal heeft gekost en ik vraag hoe ie dan op 130 euro komt vind ik het jammer dat ik geen antwoord krijg. Hij sprak spontaan geen woord Nederlands meer. Uiteindelijk bij mijn volgende bezoek kreeg ik er heel onverstaanbaar uit dat hij er 3 uur mee bezig geweest. Ik heb gezien hoe de leidingen liepen en dit is gewoon niet mogelijk. Maar goed, ik had m'n specificatie en weet hoe de vork in de steel zit. Omdat ik geen zin meer had in ander langdurig geouwehoer heb ik de auto betaald en kreeg ik ineens maar te horen dat ik nog maar 110 euro hoefde te betalen. Maar goed, meeste Fokkertjes weten het zogenaamd beter, al is dat vreemd aangezien ze er niet bij waren. En tja, omdat ik een specificatie vraag zal ik wel anderhalf uur huilend voor de deur hebben gestaan dat 130 euro te duur was ofzo ![]() Maar goed, foto'tjes: ![]() Is m'n 'daily' driver. Vrij standaard, alleen andere velgjes, uiterst fijn auto'tje. ![]() De betreffende auto, ooit een keer gekocht in een leuke bui. Maar staat nu tevens te koop omdat ik ook nog een 325 heb. Deze gaat er uit omdat ik met die groene veel meer binding heb. quote:Conclusie: jij had een onvoldoende voor begrijpend lezen ![]() quote:Porsche garage doet alsof er geen onderdelen meer voor zijn en ze er daarom niet meer aan willen beginnen. Ik zocht gewoon een normale garage in de buurt en toen kwam ik hier uit. Een kennis van me ging hier altijd heen en had er redelijke ervaringen mee. Maar hij kwam ook niet met een rode ![]() quote:Zou ik een topic in KLB openen waarom Porsche heeft toegestaan z'n naam aan deze auto te verbinden, jankbal! Het hele verhaal VW/Audi/Porsche is voor zo ver mij dit bekend is: Volkswagen wilde een sportieve auto bouwen. Door de oliecrisis hadden ze er geen vertrouwen meer in, maar er zat wel al veel geld in de ontwikkeling. Toen heeft Porsche het project overgenomen voor een fractie van de toen al gemaakte kosten omdat ze een betaalbaar instapmodel wilden. Er is toen gekozen om het 2L blok uit de Audi 100 te nemen, iets te kietelen en in de Porsche te lepelen. Waarschijnlijk wederom om kosten te besparen. Audi is dan wel (vaak) FWD, maar wel meestal met het blok in de lengte. Dit had als voordeel dat het Audi 100 blok zo zou passen en er geen apart blok ontwikkelde hoefde te worden. Uiteindelijk is dit alsnog wel gedaan door het 2,5L 4 cil. blok te bouwen voor de 924S en wat vervolgens volgens mij weer met aanpassingen is gebruikt als basis voor de 924 Turbo. | |
geelhoed | dinsdag 13 februari 2007 @ 15:42 |
quote:Daarom dacht je: ik rakel dit oude topic nog maar eens op? | |
Roquefort | dinsdag 13 februari 2007 @ 15:58 |
quote:Profetische woorden, blij dat je het afgedaan hebt en dat je je verder het hoofd er niet meer over breekt. Zou toch al te zot worden he, als je wekenlang gefrustreerd raakt van zo'n sleutelturk voor twee tientjes. ![]() | |
$tranger | dinsdag 13 februari 2007 @ 21:11 |
Inderdaad, raakte d'r echt zwaar gefrustreerd van, zoals je dat inderdaad zo geweldig hebt ingeschat met je bijna magische gave je in te leven in mensen die je niet kent. Daarom heb ik maar gewoon even een week niet gereageerd, even op adem komen, poe poe. Maar hij kan weer helemaal los, kom maar op annonieme forumzeiknerds!! ![]() | |
Meh7 | woensdag 14 februari 2007 @ 01:11 |
Wat een zielige aap. | |
leolinedance | woensdag 14 februari 2007 @ 01:38 |
quote:In de garage bedoel je, mag ik hopen? | |
StefanP | woensdag 14 februari 2007 @ 04:21 |
quote:Blablabla ![]() | |
leolinedance | woensdag 14 februari 2007 @ 04:32 |
quote:Wat voor een noob ben je dan... Nooit gehoord van een principekwestie? Lezen is zeker nooit je sterkste eigenschap geweest. En van auto's heb je ook al geen kaas gegeten...een goede 924 rijdt best oke hoor! Misschien niet de snelste auto's, maar wel een uitstekende handling. | |
StefanP | woensdag 14 februari 2007 @ 04:35 |
Tenzij je vooraf een contract tekent met een afgesproken prijs heb je geen poot om op te staan. Zeiken over een tientje meer is wel zo triest (had TS dat ook gedaan als het een tientje minder was?). Dan kun je beter maar nooit van je leven meer naar een garage gaan, een verbouwing laten doen aan je huis of zelfs maar een pond gehakt kopen, want dat gaat allemaal op dezelfde manier. | |
Herr.Flick | woensdag 14 februari 2007 @ 08:31 |
Ze hebben in de states toch alles beter, snap niet wat hij hier nog komt doen...![]() @TS: groot gelijk, het is niet alleen een principekwestie maar gewoon "eerlijk zaken doen", en daar gaat het om. | |
BRIMINGHAM | woensdag 14 februari 2007 @ 08:32 |
Voor hoeveel staat die rooie te koop? | |
DrDarwin | woensdag 14 februari 2007 @ 08:45 |
pfffff... Duitse auto's ...... Veredelde Käfers zijn het. | |
Tommy_Kuklinski | woensdag 14 februari 2007 @ 09:17 |
![]() Wat een topic ![]() TS heeft in mijn ogen ook gelijk, gaat om het principe.. Meer betalen dan afgesproken kan nog, maar als de kwaliteit van het afgesproken werk dan niet in orde is zou ik daar ook niet blij mee zijn. 10 euro meer, 5 euro meer of 1 cent meer of minder, dat maakt dan niet uit. Echter is het in mijn ogen wel zo dat als je kwaliteit wilt, je dan ook naar een garage gaat die kwaliteit kan garanderen ipv beunhaas om de hoek, dan heb je minder snel dit gezeik. en Peu je zet jezelf weer lekker voor lul ![]() ![]() | |
Pumatje | woensdag 14 februari 2007 @ 13:37 |
quote:zout op naar dat uit elkaar vallend rotland van je dan. | |
$tranger | woensdag 14 februari 2007 @ 14:50 |
quote:Voor ongeveer 1600 euro mag ie weg. quote:Klopt wel ![]() Ziitten aardig wat Kever en busonderdelen op, maar maakt dat uit? ![]() | |
sub_overide | woensdag 14 februari 2007 @ 14:54 |
1600 wat is er mee?? anders ben ik wel geïnteresseerd | |
$tranger | woensdag 14 februari 2007 @ 15:42 |
Moet nog wel het eea aan gebeuren. Elektronica moet wat nagekeken worden e.d. | |
hamkaastosti | maandag 19 februari 2007 @ 14:46 |
Als ik vernam dat er een sleutelturk aan m'n auto ging werken dan was ik hem allang gepeerd | |
hamkaastosti | maandag 19 februari 2007 @ 14:48 |
quote:met 1 post jezelf nog meer voor lul zetten dan de TS. Knap ![]() | |
StefanP | dinsdag 20 februari 2007 @ 02:52 |
quote:Ach, meneertje is nog steeds boos ![]() quote:Triester dan wel een porsche willen bezitten maar janken om een verschil op de rekening van 10 euro? Rare schalen hanteer jij. ![]() | |
MinardiF1 | dinsdag 20 februari 2007 @ 07:34 |
Ik vind deze rekening heel erg mee vallen. Ik heb stage gelopen bij de Ford dealer in Apeldoorn, en daar was het werkplaats tarief 81,50 inclusief BTW per uur. Bij bijvoorbeeld BMW wordt hetzelfde bedrag gevraagd maar dan exclusief BTW.... | |
hamkaastosti | dinsdag 20 februari 2007 @ 08:34 |
quote:toegegeven dat het sneu is maar jouw opmerking dat je met 120 euro je reet afveegt is toch echt nog 10x erger hoor ![]() ahaha ik lig er nu nog weer dubbel om ![]() ![]() huhuuh ik ben stefanP en ik woon in de states en mijn auto is kats veul duurder om te repareren sjek mij dan huhuuhuh | |
DrDarwin | dinsdag 20 februari 2007 @ 09:59 |
quote:In zoverre dat eigenlijk al die auto's Volks Wagens zijn.. of er nu Audo, Porsche, Seat, Skoda, of weet ik veel wat op staat het blijven Volks wagens. Volk, weet je nog wel .... voor de grootste gemene deler. Op de een of andere manier heeft iemand de wereld wijs gemaakt dat Duitsers de beste auto's bouwen en dat Porsche een sportwagen is. Dat is natuurlijk niet zo, netzomin als dat je exclusief rijdt als je in een Golf rondkart ... Dus ja, ik stoor me daar inderdaad aan. | |
Herr.Flick | dinsdag 20 februari 2007 @ 14:05 |
quote:Boos ![]() ![]() Dat ik je mening vaak kort door de bocht en/of triest vind ![]() ![]() (deze reaktie van je is dus wel de meest trieste tot nu toe! ![]() | |
geelhoed | dinsdag 20 februari 2007 @ 14:36 |
quote:Ik geloof dat dat een huisschilder uit oostenrijk was. | |
DrDarwin | dinsdag 20 februari 2007 @ 19:42 |
quote:Ahhhhh...Dolf!!!!! | |
Duvel | dinsdag 20 februari 2007 @ 20:12 |
14:36 -> 19:42 Lekker rap. | |
Pumatje | dinsdag 20 februari 2007 @ 20:54 |
quote:electronica @ een 924/944 bekend verhaal ![]() | |
DS4 | woensdag 21 februari 2007 @ 00:03 |
quote:Kun je nagaan hoe slecht "echte" sportwagens zijn, aangezien Porsche nog altijd heerst op de Ring... Mag ik nog even vragen waar jij in rijdt (laat het een Jap zijn, dan kan heb ik weer wat te lachen)? | |
MikeyMan | woensdag 21 februari 2007 @ 00:05 |
quote:Dacht dat Donkervoort dat was? Of zijn ze weer ingehaald? Enneh... Niet bitchen op jappen he... ![]() | |
2cv | woensdag 21 februari 2007 @ 00:06 |
Een Jap is een KUT product (Kwalitatief Uitermate Treffend) maar tevens vrij van enige vorm van karakter. Ergo: saaie bakken. | |
MikeyMan | woensdag 21 februari 2007 @ 00:10 |
quote:Wat zeg ik nou... ![]() | |
2cv | woensdag 21 februari 2007 @ 00:36 |
quote:Ik bitch niet, ik haal de feiten aan. | |
MikeyMan | woensdag 21 februari 2007 @ 00:44 |
quote:Nou, dat sowieso niet... Mening, hooguit... | |
2cv | woensdag 21 februari 2007 @ 00:54 |
Het stukje karakter zou je mat enige fantasie aan kunenn merken als een mening. Verder houdt het op. | |
StefanP | woensdag 21 februari 2007 @ 03:07 |
quote:Nee clown, want het gaat er om dat alle werk aan een sportauto duur is. Iemand met een lambo jankt toch ook niet over 50 euro meer of minder op de rekening? Voor mijn auto is ook alles duur, en dat is niet eens een porsche (lees: mijn onderdelen zijn stukken goedkoper) dus een rekening van 120 euro is echt een SCHIJNTJE voor zo'n auto. Wel willen maar niet kunnen, lijkt me dus. Snap je het al of moet ik het nog een keer uitleggen? | |
MinardiF1 | woensdag 21 februari 2007 @ 05:46 |
Je rijd een Porsche, en dan weet je (of zou je moeten weten) dat dat erg veel geld kost. Bovendien vragen alle dealers al gauw 80 euro inclusief BTW per uur, waardoor een garage al snel weinig onderdelen nodig heeft om aan 120/130 euro te komen... Met andere woorden: Je wilt dus Porsche rijden, maar er niet voor betalen... ![]() | |
DrDarwin | woensdag 21 februari 2007 @ 07:43 |
quote:Gezien mijn avatar en mijn reactie mag dat toch wel duidelijk zijn lijkt me, anders bent u zo blind dat autorijden wel erg gevaarlijk wordt. Dat er Duitsers heerschen op een Ring die op Duits grondgebied ligt is natuurlijk erg belangrijk voor statussymboolhouders, ik heb gelukkig niet veel last van tekortkomingen en overcompenseren hoeft dan ook niet. quote:Saai ja, en uitermate betrouwbaar. De zelfverzonnen 'hilarische' afkorting van hierboven geeft blijk van weinig fantasie, dat is dan wel in grove tegenstelling tot uw vermoeden van karakter in een door Fransen in elkaar geschroefde verzameling mechanica, plastic en metaal. Er mag gelachen worden. (edit: typo) | |
hamkaastosti | woensdag 21 februari 2007 @ 08:11 |
quote: ![]() [ Bericht 8% gewijzigd door hamkaastosti op 21-02-2007 08:37:19 ] | |
DS4 | woensdag 21 februari 2007 @ 09:11 |
quote:Die Donkervoort is geen productieauto, maar een op een productieauto (althans: een prototype) gebaseerde auto die geheel werd afgesteld voor gebruik op de openbare weg. Maar zelfs dan is deze al weer voorbij gestreefd door Radical. De Carrera GT voert nog steeds de lijst aan vwb productieauto's zoals iedereen ze kan (kon) kopen. 8 sec. sneller dan de Veyron (!) en 6 sec. sneller dan de Koenigsegg. En 23 sec. sneller dan de beste Ferrari in de lijst... quote:Ik ben onschuldig... Maar als je wil trappen tegen VAG en haar grootaandeelhoudster, dan moet je van goede huize komen. In de stal zit de Veyron, de Carrera GT, de Murcielago, de RS4, Bentley, enz. Zet dat eens naast een 350Z, een RX-8, een dure Toyota, sorry: Lexus... | |
DS4 | woensdag 21 februari 2007 @ 09:21 |
quote:Nou, het lijkt mij niet dat je een prototype rijdt. Het zal dan wel een gewone metsubsidie zijn, wat ik al vermoedde. Nou, dan kun je als je het mij vraagt beter je waffel houden over Porsche. quote:Vertel eens: wat heeft het ermee te maken dat de Ring op Duits grondgebied ligt? De Japanse autoindustrie stelt daar haar topproducten ook af... Als je geen last hebt van tekortkomingen en niets te compenseren hebt, dan zou je ook geen reden hebben om onzin te beweren als Volkswagens zijn voor het volk (dus kennelijk minderwaardig...), Duitse auto's zijn veredelde Käfers, Porsche maakt geen sportauto's, enz. Door dat soort opmerkingen heeft het er toch alle schijn van dat je veroordeeld bent tot het rijden van een Jap en dat je met een verlekkerde blik kijkt naar wat er allemaal aan auto's uit Duitsland komt. quote:Laat dat betrouwbaar zijn nu net niet gelden voor Metsubsidie... Saai wel hoor... ![]() quote::haha: | |
DrDarwin | woensdag 21 februari 2007 @ 10:46 |
quote:Tut tut tut..... Waffel? .... Een beetje met beleid reageren mag ook wel. Omdat Porsches opgevoerde onbetrouwbare volkswagens zijn en u zich dat persoonlijk aantrekt mag dat voor u nog geen reden zijn om aan Japanse auto's zaken toe te schrijven die niet geheel juist zijn. In tegenstelling tot wat u de goegemeente graag wilt doen geloven is het niet zo dat Duitse auto's onbetaalbaar zijn voor de gemiddelde Nederlander, ook ik ben prima in staat om in een Duits fabrikaat rond te rijden, ik zou zelfs zomaar een Porsche kunnen kopen.... . Ik kies daar echter niet voor, eerst en vooral omdat ik niet geassocieerd wens te worden met het volk dat zich in BMW's, Mercedessen, Volkswagens, Audi's en aanverwante egotrip-automobielen ophoudt. Ik kijk niet op van een Porsches en al helemaal niet likkebaardend, en ik blijf het belachelijk vinden dat er Rolls Royces rondrijden met BMW motoren, dat er nep mini's van BMW zijn die bijna dezelfde afmetingen hebben als een m.p.v. en zo nog wat van die zaken die betrekking hebben op auto's uit Germania. Auto's zijn vervoermiddelen, meer niet. | |
DS4 | woensdag 21 februari 2007 @ 11:53 |
quote:Nee, je kan jezelf geweldig mooie auto's veroorloven, maar je kiest voor Japans. Dat kan op zich best (mijnheer Frits (Philips) reed ook in een oude kleine Volvo), maar je doet dit sprookje de das om door zo uit te halen naar Duitse auto's. Als het je echt geen donder uitmaakt, dan kom je niet op een autoforum om over auto's te lullen en zit je al helemaal niet te vitten. Zoals de Duitsers zeggen: "was sich liebt das neckt sich". Waarvan akte! quote:Maar wel even Volkswagen kleiner omdat het een auto voor het volk is, wel even onzin uitkramen over Porsche, wel op een forum over autootjes lullen, wel een avatar van een Evo X, enz. Wie probeer jij voor de gek te houden? En Jap is een vervoermiddel. Dat ben ik met je eens. Dat is waar Jappen sterk in zijn. Van A naar B en weer terug. Veel plezier ermee. Ik hoop voor je dat jouw dromen ooit mogen uitkomen. Verloochen ze niet, dat geeft geen pas. | |
DrDarwin | woensdag 21 februari 2007 @ 12:26 |
quote:Vreemd,.... ik lees toch een hoop ergernis tussen de regels door. ![]() Ik kraam trouwens geen onzin uit over Porsche, afgelopen vakantie ben ik er drie langs de kant van de weg voorbijgereden twee met panne, en een die zich in een vrachtwagern had vastgereden. Overigens stond er ook een Testa Rossa langs de kant met koelingsproblemen ... dat dan weer wel. Mitsubishi (ja... zo schrijf je dat), test trouwens gewoon op hun eigen Okazaki circuit, en niet op de Nurnburgring. En ik rij met een Mazda. Viel Spass. | |
Erosjuhhh | woensdag 21 februari 2007 @ 12:31 |
vind t mee vallen hoor, koffie gaat ook 12 keer over de kop in de horeca ![]() | |
DrDarwin | woensdag 21 februari 2007 @ 12:35 |
quote:En wijn.... Tot wel veertig keer. | |
DS4 | woensdag 21 februari 2007 @ 14:02 |
quote:Ergenis over onzin die wordt uitgekraamd door iemand bij wie het zou passen als hij een toontje lager zingt ja. Je verwart deze ergenis met persoonlijk aangevallen voelen. Als je goed leest, dan zie je dat ik ook al tegen de onzin t.a.v 924=geen echte Porsche inging. En ik heb geen 924, noch heb ik er ooit een gehad. Persoonlijk vind ik het wat al te aanmatigend om commentaar op een Porsche te hebben als je een mazda rijdt en droomt van een Metsubsidie Evo. En het wordt enigszins bespottelijk als je desondanks claimt auto's als vervoermiddel te zien en niets anders. quote:Goh. Ik rij 60.000 kilometer per jaar en ik zie in een jaar nog niets eens twee Porsches met panne langs de weg staan. En dan zag jij ook nog een Ferrari met panne langs de weg... tsjonge. Wat een toeval... ![]() Even voor de goede orde: Porsche scoort in de meeste betrouwbaarheidsstatistieken de nr. 1 positie. En dat al zo lang als ik mij kan heugen. Niet dat het van belang is, het zou voor mij geen koopargument zijn. Maar je begrijpt hoop ik toch wel dat ik het vooral over jouw "Porsche maakt geen sportauto's" en alle Porsches zijn omgebouwde volkswagens" opmerkingen had? Op jouw leeftijd zou je zo ver mogen zijn. quote:Nürburgring schrijf je zoals ik het schrijf... En Testarossa is één woord. Dus voordat je over Metsubsidie valt mag je zelf wat preciezer worden. Dat gezegd hebbende, ook Metsubsidie is wel eens op de Ring gesignaleerd. quote:De betrouwbaarste Jap. En de enige die nog een beetje werkt aan de styling. Maar dat ontslaat jou er niet van om niet zo'n grote broek aan te trekken. Immers, in Mazda's rijdt ook "het volk". En het zou mij verbazen als jij niet net zo'n bugerlulletje was als de gemiddelde Golf/Mazda rijder. quote:Bij mijn auto is dat standaard, dus dat gaat wel lukken. | |
Duvel | woensdag 21 februari 2007 @ 14:56 |
Het grapje met het verbasteren van merknamen is nu wel weer leuk geweest hoor. Laat iedereen lekker in zijn waarde, ook FSO rijders, of mensen met een Dacia. | |
leolinedance | woensdag 21 februari 2007 @ 15:06 |
* leolinedance checkt de TT en OP, en leest daarna de laatste pagina.... | |
Argento | woensdag 21 februari 2007 @ 15:20 |
quote:Dat ligt eraan. | |
DS4 | woensdag 21 februari 2007 @ 15:29 |
quote:Dan is het de 250 GT Testa Rossa. Maar die zal hij toch echt niet bedoeld hebben... | |
Argento | woensdag 21 februari 2007 @ 15:31 |
quote:Dat denk ik ook niet. Aangezien die niet bestaat. | |
MikeyMan | woensdag 21 februari 2007 @ 15:32 |
quote:Goed, zonder GT, maar hij bestaat weldegelijk... | |
DS4 | woensdag 21 februari 2007 @ 15:33 |
quote:Ik noem Dreft ook Drift, dus er zit niet zoveel achter. Ik vermoed dat ik gewoon teveel Knudde heb gelezen... | |
DS4 | woensdag 21 februari 2007 @ 15:45 |
quote:Mijn nederige excuses hoor... de 250 Testa Rossa. | |
ThaFreak | woensdag 21 februari 2007 @ 16:24 |
ontopic aub |