abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 2 februari 2007 @ 16:22:00 #1
51391 S4ndro
Nee echt? Nee! Oh.
pi_45919891
Hallo,

Ik denk er aan om piloot te worden. Nu zijn er in Nederland 4 vliegscholen die de opleiding tot verkeersvlieger aanbieden. Dit zijn:

- Dutch Flight Academy (DFA) in Eelde
- European Flight Training Organisation (EFTO) in Den Bosch
- KLM Flight Academy in Eelde
- European Aviation Agency (EAA) in Maastricht

Zijn er mensen hier op Fok! die zelf (of iemand kennen die) op 1 van deze scholen zitten of hebben gezeten en er wat meer over kunnen vertellen? Over de kwaliteit, de kans om toegelaten te worden, vooruitzichten, verschillen onderling en dergelijke?

Ik hoor het graag!
  vrijdag 2 februari 2007 @ 16:27:42 #2
154854 Jenny_
Don't be hasty
pi_45920067
Big money
Dreams do come true
pi_45920268
Huis al verkocht??

Broer van een vriendin van mij heeft dat ook gedaan (Maastricht volgensmij); opleiding kostte 3 ton. Verder moest je bij alle examens hoger dan een 7.5 halen om te slagen.... behoorlijk hoge lat dus... Weet niet of het nu nog zo is....
Uiteindelijk vond hij het werk toch niet zo leuk en is hij steward geworden, whehehe

Hij wilde nl. in eerste instantie jachtvlieger worden, maar omdat hij bij de laatste testen te jong werd bevonden was hij afgewezen, maar met een aanbeveling voor de burgerluchtvaart
pi_45921071
Ken wel iemand die piloot is. Vind het eigenlijk best saai werk. Je gaat zitten drukt wat knoppen in en 8 aambeienuren later land je weer.
Het is echt niet de sensatie die je denkt, maar alleen maar checklisten, blabla dit dat saai.

Maar als je het leuk vind moet je het vooral doen hoor
  vrijdag 2 februari 2007 @ 17:01:49 #5
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_45921110
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 17:00 schreef Repeat het volgende:
Ken wel iemand die piloot is. Vind het eigenlijk best saai werk. Je gaat zitten drukt wat knoppen in en 8 aambeienuren later land je weer.
Het is echt niet de sensatie die je denkt, maar alleen maar checklisten, blabla dit dat saai.

Wel elke dag lekker vliegtuigeten
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
pi_45921133
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 17:01 schreef timmeeeh het volgende:

[..]

Wel elke dag lekker vliegtuigeten
En the mile high club
pi_45921142
Ken een gast die dat in Amerika gaat doen binnenkort. Kost hem ook iets van 2 ton ofzo.
  vrijdag 2 februari 2007 @ 17:38:49 #8
105982 L-IS
arrogante kutclown
pi_45921972
quote:

en die gasten maar stoer doen
Op vrijdag 19 januari 2007 05:02 schreef RottePeer het volgende:
je bent zelf een slechte kaolo-kloon boeler. pitoes smoken is da shizznit
met je homo-ass poppetje met make-up op z'n wangen
pi_45922008
quote:

Daarentegen heb je ook vluchten waarbij je in een strom van Amsetrdam vertrekt en na een 30 tot 45 minuten weer in een storm je vliegtuig tegen het asfalt kwakt ergens in Duitsland en dat 4 keer per dag... Ligt er maar helemaal aan waar je werkt en dus waar je naar toe vliegt... Maar meestal is het veere van sensationeel, en maar goed ook (voor de passagiers)

Voor TS:

Houdt er inderdaad rekening mee dat het een boel geld gaat kosten. Weet niet wat tegenwoordig de "going rate" is, maar wat die scholen ook zeggen, ga ervan uit dat dit het minimum is. Verder is de opleiding niet moeilijk, maar wel veel werk.
Helaas in tegenstelling tot wat veel mensen denken, verdienen niet alle piloten veel geld, dat verschilt enorm per maatschappij. Er zijn maatschappijen waar je letterlijk het minimum loon krijgt, nadat je je voor 50.000 euro hebt ingekocht. Er zijn ook maatschappijen, bijvoorbeeld de KLM, waar salaris een stuk beter is, en ook enorm kan toenemen met de jaren. Maar wees dus voorbereid op een financiele aderlating, zowel de initiele kosten, als later als je "pech" hebt met waar je kunt gaan werken. Stel je voor dat je een schuld hebt van 3 ton, daar rente over moet betalen, toch zo'n 1000 euro in de maand met aflossing en je voor een minimum loon je ballen uit je broek vliegt.
Je krijgt dacht ik ook geen studiefinanciering, OV of welke bijdrage dan ook.
Verder heeft de keus van de school nu, mogelijk gevolgen voor je werk later. De KLM (op het moment) neemt bijvoorbeeld alleen mensen aan die van de KLS, NLS of via de luchtmacht of marine komen. Reden is mij onduidelijk, maar zo is het wel.

Al met al is het een keuze die je goed moet overwegen, ik ken meerdere vliegers die het uiteindelijk niet gehaald hebben (een betaalde baan) en dus nu met een torenhoge schuld zitten....

Maar haal je het wel, dan kan ik je vertellen dat het (maar da's persoonlijk) een van de leukere beroepen is die er zijn.....

Je kunt ook eens op www.airwork.nl rondkijken als je dat nog niet gedaan hebt....
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_45931993
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 17:51 schreef The_stranger het volgende:

Houdt er inderdaad rekening mee dat het een boel geld gaat kosten. Weet niet wat tegenwoordig de "going rate" is, maar wat die scholen ook zeggen, ga ervan uit dat dit het minimum is. Verder is de opleiding niet moeilijk, maar wel veel werk.
Het kost rond de ¤120.000 euro, meestal zitten daar wel de kosten van het verblijf in het buitenland in, waar je een deel van je opleiding volgt. KLM in Florida, NLS is Portugal uit m'n hoofd. Opleiding is op HBO niveau dus goed te doen.
quote:
Helaas in tegenstelling tot wat veel mensen denken, verdienen niet alle piloten veel geld, dat verschilt enorm per maatschappij. Er zijn maatschappijen waar je letterlijk het minimum loon krijgt, nadat je je voor 50.000 euro hebt ingekocht. Er zijn ook maatschappijen, bijvoorbeeld de KLM, waar salaris een stuk beter is, en ook enorm kan toenemen met de jaren.
Startsalaris van de KLM ligt op ongeveer ¤35.000 dit kan groeien tot een maximum van ongeveer ¤150.000 als je tegen je pensioen aan zit.
quote:
Maar wees dus voorbereid op een financiele aderlating, zowel de initiele kosten, als later als je "pech" hebt met waar je kunt gaan werken. Stel je voor dat je een schuld hebt van 3 ton, daar rente over moet betalen, toch zo'n 1000 euro in de maand met aflossing en je voor een minimum loon je ballen uit je broek vliegt.
quote:
Je krijgt dacht ik ook geen studiefinanciering, OV of welke bijdrage dan ook.
Verder heeft de keus van de school nu, mogelijk gevolgen voor je werk later. De KLM (op het moment) neemt bijvoorbeeld alleen mensen aan die van de KLS, NLS of via de luchtmacht of marine komen. Reden is mij onduidelijk, maar zo is het wel.
Ik geloof dat de NLS inmiddels een erkende opleiding is, dat betekent dat je ook studiefinanciering kunt aanvragen. (weet ik overigens niet helemaal zeker) De KLM heeft een contract met de KLS over de levering van piloten. Wanneer de KLM piloten nodig heeft zullen de piloten die van de KLS komen voorrang krijgen. Ik dacht dat de KLM geen banden heeft met het NLS. Het NLS heeft echter weer andere contracten met andere luchtvaartmaatschappijen.
quote:
Al met al is het een keuze die je goed moet overwegen, ik ken meerdere vliegers die het uiteindelijk niet gehaald hebben (een betaalde baan) en dus nu met een torenhoge schuld zitten....

Maar haal je het wel, dan kan ik je vertellen dat het (maar da's persoonlijk) een van de leukere beroepen is die er zijn.....
De meeste goede opleidingen hebben wel een regeling voor als je buiten jouw schuld niet verder kan. Meestal wordt je schuld dat overgenomen door een garantiefonds, dit is althans bij de KLS zo. Verder kan dit garantiefonds ook tijdelijk de rente van de lening overnemen, indien je niet gelijk een baan vindt (geloof voor een maximum van 3 jaar)
quote:
Je kunt ook eens op www.airwork.nl rondkijken als je dat nog niet gedaan hebt....
Een goede site idd!

Disclaimer: Dit is wat ik enkele jaren geleden heb gehoord aan informatie, misschien dat er wat dingen veranderd zijn, maar het zal grotendeels nog wel kloppen.
pi_45934932
Check deze site http://www.pilootworden.nl/index2.html

Ik ken iemand die de opleiding heeft gedaan, deze is wegens omstandigheden buiten de studie om gestopt. (KLS te Paterswolde/Eelde)

Als je het echt wilt dan hoef je je over geld geen zorgen te maken. Eerst moet je een paar testen ondergaan of je geschikt bent, kost iets van 500 euro. Ik meen dat de opleiding 2 of 3 keer per jaar begint, let echter wel op dat je geacht wordt om lid te worden van (één van de hoerigste) studentencorpsen in het noorden van Nederland.

Je blijft de eerste tijd op de campus van de KLS in Paterswolde, uitgaan doe je in Groningen natuurlijk. Daarna gaan de meesten naar Florida, je had ook keuze uit Spanje dacht ik, alleen Florida is het meest gangbaar. Daar doe je dan relevante vliegkennis op voor een half jaar en ga je weer terug naar Paterswolde om de laatste fase af te ronden. Na 1,5 jaar ben je klaar voor co-pilootschap.

Studie is wel redelijk intens, je moet goede cijfers halen anders kicken ze je ervan af. Word je er afgeschopt dan is de kans groot dat je een groot deel of het hele bedrag terug moet betalen van de studie. Oriënteer je dus eerst goed of je het wel echt wilt.

Dus even die site bekijken, melden dat je interesse hebt en dan afspraak maken voor de toelatingstests.
pi_45936831
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 00:04 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Het kost rond de ¤120.000 euro, meestal zitten daar wel de kosten van het verblijf in het buitenland in, waar je een deel van je opleiding volgt. KLM in Florida, NLS is Portugal uit m'n hoofd. Opleiding is op HBO niveau dus goed te doen.
[..]
Klopt, maar er komt meer bij. Een goeie tas, extra "school"spullen, eventueel herexamens, eten en drinken (zeker dat gedeelte in het buitenland gaat geld kosten qua uitgaan en feesten ), reiskosten etc etc...
quote:
Startsalaris van de KLM ligt op ongeveer ¤35.000 dit kan groeien tot een maximum van ongeveer ¤150.000 als je tegen je pensioen aan zit.
Bij de KLM wel, maar wie zegt dat je daar terecht komt? De band tussen de KLS en de KLM wordt steeds losser, en als je de KLS niet doet, is er een grote kans dat je mogelijk de hele KLM niet ziet, of niet bij de KLM wilt werken. Vroeger was er bijvoorbeeld nog Air/KLM exel, waar je (dacht ik) 60.000 gulden moest betalen om binnen te komen en dan voor praktisch minimum loon moest werken.
quote:
Ik geloof dat de NLS inmiddels een erkende opleiding is, dat betekent dat je ook studiefinanciering kunt aanvragen. (weet ik overigens niet helemaal zeker) De KLM heeft een contract met de KLS over de levering van piloten. Wanneer de KLM piloten nodig heeft zullen de piloten die van de KLS komen voorrang krijgen. Ik dacht dat de KLM geen banden heeft met het NLS. Het NLS heeft echter weer andere contracten met andere luchtvaartmaatschappijen.
Over die studiefinanciëring weet ik weinig, zou kunnen... Over het aanname beleid van de KLM weet ik wat meer en inderdaad KLS studenten hebben voorrang. Echter het laatste jaar had de KLM een tekort aan ervaren vliegers. Er zijn meerdere advertenties geweest om aan deze vliegers te komen. Een van de eisen van dat je de KLS of NLS gedaan had (of marine/luchtmacht). Mensen van andere scholen kwamen simpelweg niet in aanmerking, hoe goed ze ook konden vliegen
quote:
De meeste goede opleidingen hebben wel een regeling voor als je buiten jouw schuld niet verder kan. Meestal wordt je schuld dat overgenomen door een garantiefonds, dit is althans bij de KLS zo. Verder kan dit garantiefonds ook tijdelijk de rente van de lening overnemen, indien je niet gelijk een baan vindt (geloof voor een maximum van 3 jaar)
Klopt, de NLS en KLS hebben zo'n deal waarbij je geholpen wordt als het wat tegenzit. Echter maar voor een beperkte tijd en dit geldt niet voor alle scholen.

Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat je een enorme gok maakt. Financieel kun je er goed op vooruit gaan als het lukt, maar ook hard onderuit gaan als het tegenzit. Weet je zeker dat je dit wilt en heb je de mogelijkheden om aan genoeg geld te komen (een bank vraagt altijd om een borg), dan moet je ervoor gaan. Maar zoek goed uit welke school je kiest, en wat je precies wilt. De kans is groot dat je in het buitenland een baan moet zoeken als het hier wat minder gaat. Ook bestaat de kans dat je tijdens de eerste jaren van je professionele carriere met een klein bedrag moet rondkomen. Een ton schuld is een zeer hoog bedrag, maar kan de moeite absoluut waard zijn...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_56530110
Voor de mensen die graag over EFTO Willen weten. Kijk ff goed op de site van airwork.nl. Meld je ff aan en lees de topics van EFTO. Mocht je niet overtuigd zijn dan kun je mij bellen of op msn vragen stellen. Mijn naam is Mehran en ik ben ex-student van EFTO. Mijn nummer is 0642113440 en mijn msn adres is agamehra@hotmail.com. Voordat je iets gaat tekenen is het wel handig om wat dingen te weten wat je niet van EFTO van te voren te horen krijgt.

[ Bericht 0% gewijzigd door mehran0031 op 04-02-2008 17:46:39 (spellingfout) ]
pi_56530114
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 16:22 schreef S4ndro het volgende:
Hallo,

Ik denk er aan om piloot te worden. Nu zijn er in Nederland 4 vliegscholen die de opleiding tot verkeersvlieger aanbieden. Dit zijn:

- Dutch Flight Academy (DFA) in Eelde
- European Flight Training Organisation (EFTO) in Den Bosch
- KLM Flight Academy in Eelde
- European Aviation Agency (EAA) in Maastricht

Zijn er mensen hier op Fok! die zelf (of iemand kennen die) op 1 van deze scholen zitten of hebben gezeten en er wat meer over kunnen vertellen? Over de kwaliteit, de kans om toegelaten te worden, vooruitzichten, verschillen onderling en dergelijke?

Ik hoor het graag!
pi_56586060
Ik zou idd EFTO afraden, en EPST aanraden......veel meer kans op een baan snel na behalen van je breveten en ratings...

Verder is een schuld van 3 ton wel heel erg overdreven, vaak is het inclusief de rente tijdens de opleiding ongeveer 1,5 ton......(alhoewel, als je wat verder kijkt dan je neus lang is....bijv. Duitsland, Amerika(niet via een Nederlands bedrijf) dan kan het voor veel minder......ken mensen die er netto 40k voor betaald hebben.)

Verder is airwork een enorme aanrader, laat je niet afschrikken door soms wat minder aardige reply's.....het wordt absoluut goed bedoeld.........maar er zijn wel erg veel mensen die het allemaal wel heel erg rooskleurig inzien. Terwijl er ook een kans is dat je een paar jaar zonder baan, met een enorme schuld zit.
pi_56595189
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 17:02 schreef Repeat het volgende:
[..]
En the mile high club
Alsof je daar tijd voor hebt als piloot
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_56595224
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 00:52 schreef intoxicated het volgende:

[..]

Alsof je daar tijd voor hebt als piloot [afbeelding]
Jij was nog in de veronderstelling dat vliegen hard werken is?

pi_56595242
Ga jij nou maar een zustertje onder je OK-tafel verstoppen voor de noodzakelijke diensten tijdens je operatie
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_56635207
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 00:04 schreef Schuifpui het volgende:

[..]
NLS zit inderdaad in Portugal, maar verloopt alles behalve vlekkeloos. De NLS is van Maastricht naar Hoofddorp verhuist. Het oude NLS gebouw in Maastricht is nu in gebruik door Stella Aviation. De gehele vliegopleiding is in Nederland. NLS heeft naar mijn weten geen voorrang bij vliegmaatschappijen. Stella heeft ook geen voorrang.
pi_56636863
Wat verdiend een piloot nou eigenlijk? Verdiend een partner bij een financieel bedrijf vaak meer?
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_56637265
quote:
Op zondag 10 februari 2008 01:38 schreef MoneyTalks het volgende:
Wat verdiend een piloot nou eigenlijk? Verdiend een partner bij een financieel bedrijf vaak meer?
Ligt eraan of je net begint of niet... Als je captain bent 100+k per jaar. Ligt ook aan het type vliegtuig en maatschappij.
pi_56639304
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 02:15 schreef Marruk het volgende:

Ik ken iemand die de opleiding heeft gedaan, deze is wegens omstandigheden buiten de studie om gestopt. (KLS te Paterswolde/Eelde)

Als je het echt wilt dan hoef je je over geld geen zorgen te maken. Eerst moet je een paar testen ondergaan of je geschikt bent, kost iets van 500 euro. Ik meen dat de opleiding 2 of 3 keer per jaar begint, let echter wel op dat je geacht wordt om lid te worden van (één van de hoerigste) studentencorpsen in het noorden van Nederland.

Je blijft de eerste tijd op de campus van de KLS in Paterswolde, uitgaan doe je in Groningen natuurlijk. Daarna gaan de meesten naar Florida, je had ook keuze uit Spanje dacht ik, alleen Florida is het meest gangbaar. Daar doe je dan relevante vliegkennis op voor een half jaar en ga je weer terug naar Paterswolde om de laatste fase af te ronden. Na 1,5 jaar ben je klaar voor co-pilootschap.

Studie is wel redelijk intens, je moet goede cijfers halen anders kicken ze je ervan af. Word je er afgeschopt dan is de kans groot dat je een groot deel of het hele bedrag terug moet betalen van de studie. Oriënteer je dus eerst goed of je het wel echt wilt.

Dus even die site bekijken, melden dat je interesse hebt en dan afspraak maken voor de toelatingstests.
Tegenwoordig gaan ze met de KLM Flight Academy niet meer naar Florida maar naar Arizona, daar is het weer stukken beter.
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
pi_56642441
Vriend van mij zit op de KLM Flight Academy... goeie regeling qua lening bij de bank etc... gaat over maandje ofzo naar Phoenix arizona.
pi_56681652
quote:
Op zondag 10 februari 2008 02:13 schreef tevebe het volgende:

[..]

Ligt eraan of je net begint of niet... Als je captain bent 100+k per jaar. Ligt ook aan het type vliegtuig en maatschappij.
Als vlieger mag je blij zijn met een baan tegenwoordig, zeker als je er niet voor hoeft te betalen. Er zijn talloze kleine maatschappijen waar je een x aantal euro moet aanbetalen en dan voor minimum loon de ballen uit je broek mag vliegen. Kom je bij de grotere maatschappijen terecht dan ligt het helemaal aan:
je functie (bij de KLM begin je als copiloot met een salaris van ongeveer 2000 netto),
je type (intercontinentaal betaald vaak beter dan europa vliegen),
maatschappij (Ryanair betaald fors beter dan de KLM, maar daar staan weer andere "nadelen" tegenover)
leeftijd/dienstjaren (bij de KLM kun je vrij ver doorgroeien, elke type heeft weer een andere betaling, maar bij transavia is dat weer anders geregeld)
en andere factoren...

Dus het varieert van minimumloon tot 200K+, afhankelijk van een heleboel factoren. Je kunt er wel vanuit gaan dat er een boel vliegers dichterbij het minimumloon staan dan bij de 200K+
C. Sagan
pi_56685398
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 12:08 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Als vlieger mag je blij zijn met een baan tegenwoordig, zeker als je er niet voor hoeft te betalen. Er zijn talloze kleine maatschappijen waar je een x aantal euro moet aanbetalen en dan voor minimum loon de ballen uit je broek mag vliegen. Kom je bij de grotere maatschappijen terecht dan ligt het helemaal aan:
je functie (bij de KLM begin je als copiloot met een salaris van ongeveer 2000 netto),
je type (intercontinentaal betaald vaak beter dan europa vliegen),
maatschappij (Ryanair betaald fors beter dan de KLM, maar daar staan weer andere "nadelen" tegenover)
leeftijd/dienstjaren (bij de KLM kun je vrij ver doorgroeien, elke type heeft weer een andere betaling, maar bij transavia is dat weer anders geregeld)
en andere factoren...

Dus het varieert van minimumloon tot 200K+, afhankelijk van een heleboel factoren. Je kunt er wel vanuit gaan dat er een boel vliegers dichterbij het minimumloon staan dan bij de 200K+
Wat veel mensen ook nog vergeten is dat je na de pilotenopleiding ook nog een opleiding moet doen voor een speciaal type vliegtuig. Dus na de 100k voor de opleiding komt er nog een behoorlijk bedrag bij. Als je dan begint met minimumloon duurt het lange tijd voor je de schuld hebt terug betaald. Alleen veel mensen die piloot worden hebben in veel gevallen rijke ouders die fors meebetalen.
pi_56691753
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 15:59 schreef tevebe het volgende:

[..]

Wat veel mensen ook nog vergeten is dat je na de pilotenopleiding ook nog een opleiding moet doen voor een speciaal type vliegtuig. Dus na de 100k voor de opleiding komt er nog een behoorlijk bedrag bij. Als je dan begint met minimumloon duurt het lange tijd voor je de schuld hebt terug betaald. Alleen veel mensen die piloot worden hebben in veel gevallen rijke ouders die fors meebetalen.
De meerderheid van de maatschappijen betaalt die toch voor je, als ze je aannemen? Maar duur idd 25 k ofzo?

Maar als je het doet om de rooskleurige financiele vooruitzichten, zou ik bij de bank gaan werken..
pi_56698332
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 21:45 schreef zwemmerseczeem het volgende:

[..]

De meerderheid van de maatschappijen betaalt die toch voor je, als ze je aannemen? Maar duur idd 25 k ofzo?

Maar als je het doet om de rooskleurige financiele vooruitzichten, zou ik bij de bank gaan werken..
Sommige maatschappijen betalen het inderdaad voor je, maar sommige (vaak kleinere) niet. Dan moet je een x aantal euro betalen, wat flink kan oplopen. Soms krijg je dat (gedeeltelijk) terug (na een aantal jaren), soms ook niet. Soms betaal je een flinke hoop geld en dan gaat je maatschappij failliet.. Geen baan, en weg geld...

Of ze nemen je niet aan zonder een typerating (bevoegheid voor een bepaald type vliegtuig). Hoe je die haalt moet je zelf weten, maar als beginnend solicitant is de enige manier voor veel geld kopen...

Hier kun je een beetje opzoeken hoeveel je betaald krijgt, al is niet alles voor 100% correct.

[ Bericht 10% gewijzigd door The_stranger op 13-02-2008 10:03:38 ]
C. Sagan
pi_56704722
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 21:45 schreef zwemmerseczeem het volgende:

[..]

Ze betalen eventueel een gedeelte voor je. De opleiding voor een type vliegtuig loopt ook op tot zo'n 40k.
pi_56705056
Er zijn ook goedkopere alternatieven voor vliegopleidingen. Kijk eens op www.aircrewcenter.nl
pi_56705374
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 15:29 schreef oliver66 het volgende:
Er zijn ook goedkopere alternatieven voor vliegopleidingen. Kijk eens op www.aircrewcenter.nl
Belangrijk zinnetje van die website:
quote:
Daarbij moet een aankomende leerling verder willen kijken dan alleen maar Nederland en de KLM.
Op zich natuurlijk niets mis mee, maar weet wat je "koopt", helaas bepaalt de naam van de school nog steeds voor een groot gedeelte hoe makkelijk je het hebt met het solliciteren.

Aparte foto trouwens op die site:
lessen ze ook op zwevers?
hij heeft al wel vast de juiste bril
C. Sagan
pi_56706112
True, maar ze zijn iig eerlijk....in tegenstelling tot een heeeeeeeeeeeeeeeeeele boel andere scholen. Daarnaast heb ik liever 55k schuld en dok ik 25 mille voor een TypeRating bij Ryanair, dan dat ik 140k schuld heb en niet hoef te dokken bij KLeM.
pi_56706968
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 16:21 schreef Surferboy het volgende:
True, maar ze zijn iig eerlijk....in tegenstelling tot een heeeeeeeeeeeeeeeeeele boel andere scholen. Daarnaast heb ik liever 55k schuld en dok ik 25 mille voor een TypeRating bij Ryanair, dan dat ik 140k schuld heb en niet hoef te dokken bij KLeM.
Klopt, mits je dat inderdaad van te voren weet. Dan kan dit een prima oplossing zijn (even los van de kwaliteit en de beloftes waar ik natuurlijk gebaseerd op een website niets over kan zeggen)

Ik vraag me wel af hoe ze die prijs zo "laag" krijgen...

-edit- Oh, zie net dat ze maar 200 uur bieden in het basisprogramma, dat maakt het inderdaad goedkoper...
C. Sagan
pi_56708131
Als je met nog minder uren dan gemiddeld de markt opstroomt, is er dan nog wel iemand die jou aanneemt?
pi_56708193
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 15:44 schreef The_stranger het volgende:

[..]

[..]

Op zich natuurlijk niets mis mee, maar weet wat je "koopt", helaas bepaalt de naam van de school nog steeds voor een groot gedeelte hoe makkelijk je het hebt met het solliciteren.

[ afbeelding ]lessen ze ook op zwevers?
bedankt dat je mijn foto erop hebt gezet

vergeet niet:
it´s never to dark to be cool!

[ Bericht 17% gewijzigd door paasei93 op 13-02-2008 18:24:00 ]
pi_56708483
Na Vastgoedkunde en Tandheelkunde wil je nu misschien piloot worden? Mmmm...
Je lijkt me een wijfelkont. Ik weet niet hoe oud je bent maar zou Defensie/Luchtmacht een idee zijn?
Men doet soms erg negatief, maar het over het algemeen een goede werkgever en ze zien graag mensen met een "hoger" profiel.

** ws. niet als vlieger, want ik zie net dat je lenzen draagt **
pi_56708767
Wat je ook kunt proberen is dat de maatschappij een groot gedeelte van alles betaald. Air France heeft zoiets.
pi_56718270
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 18:22 schreef jack4ya het volgende:
Na Vastgoedkunde en Tandheelkunde wil je nu misschien piloot worden? Mmmm...
Je lijkt me een wijfelkont. Ik weet niet hoe oud je bent maar zou Defensie/Luchtmacht een idee zijn?
Men doet soms erg negatief, maar het over het algemeen een goede werkgever en ze zien graag mensen met een "hoger" profiel.

** ws. niet als vlieger, want ik zie net dat je lenzen draagt **
Bepaalde ooglaserbehandelingen zijn toegestaan.
pi_56738576
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 00:28 schreef BarryK het volgende:

[..]

Als je civiel gaat vliegen mag je een bepaalde oogafwijking hebben.
  vrijdag 15 februari 2008 @ 02:17:46 #39
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_56740635
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 00:28 schreef BarryK het volgende:

[..]

Niet als militair vlieger. Kleine oogafwijking mag overigens wel.
pi_56740836
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 18:02 schreef zwemmerseczeem het volgende:
Als je met nog minder uren dan gemiddeld de markt opstroomt, is er dan nog wel iemand die jou aanneemt?
Nee.
  vrijdag 15 februari 2008 @ 13:05:05 #41
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_56747446
Ziet er allemaal niet erg aantrekkelijk uit zeg ... Ik wil ook pilootje worden doe nu eerst even Aviation Studies op HBO niveau, want ik vind mezelf nogal jong.(17) Dan maar eens kijken of het wat word, heb ik teminste nog iets achter de hand mocht het niks worden.

Toch wel grappig dat zoveel mensen piloot willen worden. Als je het zo bekijkt is er niks aantrekkelijks aan ^_^
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_56761463
Ik wil geen piloot worden hoor, Die metertjes, alleen al, help, ben blij dat ik die niet in de gaten hoef te houden.
pi_56763522
/tvp

Deze vraag kan misschien dom overkomen, maar ik ben nogal in de war. Het zit zo: Ik wil na de Havo proberen om door de tests van de Luchtmacht te komen maar ik ben even volledig de kluts kwijt om het maar zo te zeggen. Ik heb een E&M profiel (4Havo) met wiskunde A-totaal en geen Natuurkunde en Scheikunde. Nu had ik een tijdje terug op de Luchtmacht-site gelezen dat dat voldoende was om aan test mee te kunnen doen van Vliegenier.

Nu zei mijn decaan dat dat niet mogelijk was om met dit profiel de test in te mogen? Ik ben atm aan het zoeken naar het antwoord op mijn vraag, en als ik het vind delete ik deze post wel
lamheid heerst 8-|
quote:
Alle HAVO en VWO opleidingen moeten met minimaal een 5 als eindcijfer voor Nederlands, Engels en minimaal Wiskunde A zijn afgesloten.
?
pi_56764204
http://www.airwork.nl/bulletinboard/index.php

Dit forum heeft een kennisbank. Zoek daar eerst voor je vragen stelt, anders krijg je moppers.
  zaterdag 16 februari 2008 @ 01:59:49 #45
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_56764761
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 00:21 schreef laurencius het volgende:
/tvp

Deze vraag kan misschien dom overkomen, maar ik ben nogal in de war. Het zit zo: Ik wil na de Havo proberen om door de tests van de Luchtmacht te komen maar ik ben even volledig de kluts kwijt om het maar zo te zeggen. Ik heb een E&M profiel (4Havo) met wiskunde A-totaal en geen Natuurkunde en Scheikunde. Nu had ik een tijdje terug op de Luchtmacht-site gelezen dat dat voldoende was om aan test mee te kunnen doen van Vliegenier.

Nu zei mijn decaan dat dat niet mogelijk was om met dit profiel de test in te mogen? Ik ben atm aan het zoeken naar het antwoord op mijn vraag, en als ik het vind delete ik deze post wel
lamheid heerst 8-|
[..]

?
Je decaan loopt wat achter. Tegenwoordig kun je met elk profiel de selectie in. Al ben jij misschien wat aan de luie kant als je dit zelf niet uit kunt vinden
pi_56766111
Als je lui bent moet je vooral militair vlieger wil worden...
pi_56768602
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 01:59 schreef Nobu het volgende:

[..]

Je decaan loopt wat achter. Tegenwoordig kun je met elk profiel de selectie in. Al ben jij misschien wat aan de luie kant als je dit zelf niet uit kunt vinden
Ik ben aan de luie kant omdat ik dit zelf niet uit kan zoeken? Als je even mijn post goed leest dan kan je daaruit opmaken dat ik wel degelijk research heb gedaan mbt het antwoord op mijn vraag, ik was er alleen niet zeker van omdat mijn decaan iets anders zei. Nevermind & Thanks
  zaterdag 16 februari 2008 @ 18:35:39 #48
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_56774742
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 12:32 schreef laurencius het volgende:

[..]

Ik ben aan de luie kant omdat ik dit zelf niet uit kan zoeken? Als je even mijn post goed leest dan kan je daaruit opmaken dat ik wel degelijk research heb gedaan mbt het antwoord op mijn vraag, ik was er alleen niet zeker van omdat mijn decaan iets anders zei. Nevermind & Thanks
Je had ook gewoon even kunnen bellen natuurlijk. Succes, enne blijf wel even van die groene plantjes in je sig af voordat je naar het CMH gaat
pi_56774942
In Florida zit er eentje 95.000-100.000 dacht ik en verblijf wordt betaald. Maar je kan natuurlijk ook gewoon de Luchtmacht joinen voor 4 jaartjes en dan wordt gewoon de hele opleiding voor je betaald.
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
  zaterdag 16 februari 2008 @ 19:00:07 #50
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_56775257
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 18:45 schreef DuTank het volgende:
In Florida zit er eentje 95.000-100.000 dacht ik en verblijf wordt betaald. Maar je kan natuurlijk ook gewoon de Luchtmacht joinen voor 4 jaartjes en dan wordt gewoon de hele opleiding voor je betaald.
Vier jaartjes?
pi_56776143
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 19:00 schreef Nobu het volgende:

[..]

Vier jaartjes?
Jep Op zich, als je nou toch al het leger ofzo in wilt en dan ook nog wilt kunnen vliegen is dat toch ideaal?
  zaterdag 16 februari 2008 @ 20:03:13 #52
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_56776523
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 19:45 schreef DuTank het volgende:

[..]

Jep Op zich, als je nou toch al het leger ofzo in wilt en dan ook nog wilt kunnen vliegen is dat toch ideaal?
Ik wens je veel succes als je een contract als vlieger wilt voor vier jaar
  zaterdag 16 februari 2008 @ 20:55:28 #53
157428 GoodGawd
pi_56778001
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 18:45 schreef DuTank het volgende:
Nee je zit dan vast aan een contract, 10 jaar volgens mij. Dan kan je verkassen naar een slome 747.
  zaterdag 16 februari 2008 @ 21:33:35 #54
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_56779181
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 20:55 schreef GoodGawd het volgende:

[..]

Nee je zit dan vast aan een contract, 10 jaar volgens mij. Dan kan je verkassen naar een slome 747.
Precies, je mag tien jaar vliegen en daarna kan je op je pensioen gaan zitten wachten.
  zaterdag 16 februari 2008 @ 23:05:41 #55
157428 GoodGawd
pi_56781705
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 21:33 schreef Nobu het volgende:

[..]

Precies, je mag tien jaar vliegen en daarna kan je op je pensioen gaan zitten wachten.
Man wie wil er nou op zijn +/- 32ste nou met penision Lekker stewardesjes batsen is toch veel beter man
  zaterdag 16 februari 2008 @ 23:15:58 #56
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_56781966
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 23:05 schreef GoodGawd het volgende:

[..]

Man wie wil er nou op zijn +/- 32ste nou met penision Lekker stewardesjes batsen is toch veel beter man
Ik bedoel natuurlijk dat je op 30.000ft, straight and level, op je pensioen gaat zitten wachten
pi_56783979
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 23:15 schreef Nobu het volgende:

[..]

Ik bedoel natuurlijk dat je op 30.000ft, straight and level, op je pensioen gaat zitten wachten
Het kan slechter. Af en toe n stewardess binnen laten
pi_56786224
quote:

[..]

Je zou wel de eerste zijn die van de luchtmacht op de 747 komt.. Ga er maar vanuit dat je eerst nog 10 jaar door Europa mag crossen, voor je ook maar iets ziet van een ica bak.
C. Sagan
  zondag 17 februari 2008 @ 10:17:48 #59
157428 GoodGawd
pi_56786804
quote:
Op zondag 17 februari 2008 07:44 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Je zou wel de eerste zijn die van de luchtmacht op de 747 komt.. Ga er maar vanuit dat je eerst nog 10 jaar door Europa mag crossen, voor je ook maar iets ziet van een ica bak.
Dat was bij wijze van spreken.
  zondag 17 februari 2008 @ 14:06:43 #60
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_56790304
quote:
Op zondag 17 februari 2008 07:44 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Jep, dat is voor de veiligheid. Kunnen ze een beetje wennen, als ze meteen intercontinentaal gaan vallen ze in slaap
pi_56816294
quote:

[..]

4 jaar. Een vriend van me doet nu iets met vliegtuigen en als hij dan een speciale, door de luchtmacht betaalde, opleiding wil doen, moet hij voor 4 jaar tekenen. (Zo heb ik het begrepen, maar van die 4 jaar weet ik het iig zeker)
  maandag 18 februari 2008 @ 16:27:28 #62
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_56816986
quote:
Op maandag 18 februari 2008 15:58 schreef DuTank het volgende:

[..]

4 jaar. Een vriend van me doet nu iets met vliegtuigen en als hij dan een speciale, door de luchtmacht betaalde, opleiding wil doen, moet hij voor 4 jaar tekenen. (Zo heb ik het begrepen, maar van die 4 jaar weet ik het iig zeker)
Als je wilt vliegen kom je er niet met 4 jaar. Die vriend van je zal wel monteur worden of iets dergelijks.
pi_56818494
quote:
Op maandag 18 februari 2008 16:27 schreef Nobu het volgende:

[..]

Als je wilt vliegen kom je er niet met 4 jaar. Die vriend van je zal wel monteur worden of iets dergelijks.
Klopt ja Weer wat geleerd vandaag
pi_56818599
quote:
Site Luchtmacht
Als je bij de Luchtmacht gaat werken, doorloop je eerst een militaire opleiding, de Korte Officiers Opleiding (KOO), aan de Koninklijke Militaire Academie (KMA) in Breda. In plaats van een jaar duurt deze opleiding nu een half jaar. Dus je gaat 6 maanden eerder naar de vliegeropleiding!
De vliegeropleiding duurt circa 2,5 jaar.

De dienverplichting is 10 jaar. Deze dienverplichting gaat in op de eerste dag nadat je de opleiding hebt beeindigd. Dit betekent dat je minimaal 13 jaar in dienst bent.
Bij aanvang van je sollicitatieprocedure mag je de leeftijd van 26 jaar nog niet hebben bereikt.
pi_56839034
Kijk naar het buitenland mensen

Lufthansa heeft een heel goed programma + "baangarantie" !
Intercockpit (ook lekker Germaans) heeft ook een goede deal;
CTC Wings uit Engeland;
En zo zijn er nog een aantal "kleine" sponsorships in Engeland te vinden.

verder als je het niet erg vindt om richting Australie en Hong Kong te verkassen voor een opleiding met baangarantie bij een groene maatschappij uit HongKong, is er ook nog een interessant programma.
veel succes
Ik steek je moeder in de fik!
pi_56841263
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 16:15 schreef cheukert het volgende:
Kijk naar het buitenland mensen

verder als je het niet erg vindt om richting Australie en Hong Kong te verkassen voor een opleiding met baangarantie bij een groene maatschappij uit HongKong, is er ook nog een interessant programma.
veel succes
Link?
  dinsdag 19 februari 2008 @ 19:00:38 #67
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_56842185
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 18:16 schreef zwemmerseczeem het volgende:

[..]

Link?
Kon je dit zelf niet even googelen?
pi_56843164
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 19:00 schreef Nobu het volgende:

[..]

Kon je dit zelf niet even googelen?
Dit is een forum, van zinoos googelen met de zoektermen 'groene luchtvaartmaatschappij hongkong ' krijg ik maar RSI

Maar bedankt voor de link
pi_56843280
Je moet hiervoor HK resident zijn. Wordt mij zo niet duidelijk of je selectie mag doen zonder in HK te wonen? (en dan naaar HK verkassen. Als je aangenomen bent.)
pi_56852989
Dit is een ander programma, alleen toegankelijk voor mensen met een HK ID card

Het programma waar ik het over had: http://www.flighttraining(...)/scholarship-welcome
pi_56852997
quote:

[afbeelding]lessen ze ook op zwevers?
Daar wat mis mee dan?

De iFly regeling van EPST is niet voor niets wederom voortgezet en verder uitgebreid!
  woensdag 20 februari 2008 @ 13:52:57 #72
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_56859280
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 19:48 schreef zwemmerseczeem het volgende:
Je moet hiervoor HK resident zijn. Wordt mij zo niet duidelijk of je selectie mag doen zonder in HK te wonen? (en dan naaar HK verkassen. Als je aangenomen bent.)
Aha, ik had het niet gelezen
pi_56860771
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 04:27 schreef cheukert het volgende:
Dit is een ander programma, alleen toegankelijk voor mensen met een HK ID card

Het programma waar ik het over had: http://www.flighttraining(...)/scholarship-welcome
thnx! Ik ga ff lezen...
pi_56861082
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 14:55 schreef zwemmerseczeem het volgende:

[..]

thnx! Ik ga ff lezen...
Klinkt vooralsnog te mooi om waar te zijn!
(maar mijn ervaring met FTO-land is, dat dat meestal ook zo is.. )
pi_58731048
Wie gaat er binnenkort beginnen met een vliegopleiding? en waar?:D
Op zondag 29 augustus 2010 14:03 schreef Mirel het volgende:
Wat is die Jetfly toch een aardige jongeman.
pi_58736224
Ik ben er nog altijd serieus over aan het nadenken. het is eigenlijk mijn tweede optie, geneeskunde staat op nummero uno. ik denk dat ik dan het liefst bij de NLS wil, heb ik open dag gehad en het beviel me uitstekend, zag er goed uit.
Ben ook bij Stella geweest in Teuge, maar mijn algehele indruk was wat minder. Oude vliegtuigen ook. het gevoel was daar gewoon wat minder..
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_58736313
quote:
Op zondag 18 mei 2008 00:30 schreef Black-Death het volgende:
Ik ben er nog altijd serieus over aan het nadenken. het is eigenlijk mijn tweede optie, geneeskunde staat op nummero uno. ik denk dat ik dan het liefst bij de NLS wil, heb ik open dag gehad en het beviel me uitstekend, zag er goed uit.
Ben ook bij Stella geweest in Teuge, maar mijn algehele indruk was wat minder. Oude vliegtuigen ook. het gevoel was daar gewoon wat minder..
Stella in Maastricht(eigenlijk Beek) is ook qua uitstraling beter dan Teuge. Zitten in het oude NLS gebouw dat ze hebben overgenomen van NLS dat naar Hoofddorp is gegaan.
pi_58738610
Is ook ideaal voor mij, aangzien ik in Maastricht woon
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_58740794
quote:
Op zondag 18 mei 2008 00:30 schreef Black-Death het volgende:
Vorig jaar zat ik met dezelfde keuze als jou, Geneeskunde of Piloot. Uiteindelijk wou ik om de kosten en onzekerheid geen vliegschool doen en 13 jaar in het leger vind ik doodzonde van je leven.
Dus heb toch maar Geneeskunde gekozen en nog géén seconde spijt van gehad. Als hobby heb ik zweefvliegen ernaast

Als je Geneeskunde gaat studeren heb je 4 beste jaren van je leven(dan komen de Co-schappen)
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_58741672
quote:
Op zondag 18 mei 2008 09:20 schreef Black-Death het volgende:
Is ook ideaal voor mij, aangzien ik in Maastricht woon
Mag ik vragen waarom je dan naar Teuge gaat voor een open dag van Stella?
pi_58762720
dubbel
pi_58762736
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 02:15 schreef Marruk het volgende:

Ik ken een aantal mensen die deze opleiding doet. Je begint op de Hanze met 2 jaar technische bedrijfskunde. Daarna ga je intern in Eelde. Je moet dan wel die testen succesvol hebben afgelegd. Een paar daarvan zijn in Utrecht, oa je persoonlijkheid, intelligentie, doorzettingsvermogen en belangrijk, je motivatie komen ten orde.
Dat van het studentencorps is lariekoek volgens mij, of bedoel je een vereniging in Eelde? Die lui die ik kennen hadden wel een soort van ontgroening volgens mij.
quote:
Zowat iedereen gaat naar Amerika, tegenwoordig Arizona.
quote:
Inderdaad, flink je best willen doen is essentieel. Volgens mij is de uitval niet groot. Misschien de eerste jaren TB wel, maarja je word van te voren toch gescreend op doorzettingsvermogen/geschiktheid etc.
quote:
pi_58763094
quote:
Op maandag 19 mei 2008 15:27 schreef Tommeke het volgende:

Inderdaad, flink je best willen doen is essentieel. Volgens mij is de uitval niet groot. Misschien de eerste jaren TB wel, maarja je word van te voren toch gescreend op doorzettingsvermogen/geschiktheid etc.
[..]
Zou je zeggen, maar er zijn er best wel wat die afvallen op het simpelweg niet voldoende hun best doen. Een vliegopleiding is echt niet moeilijk, geen hogere wiskunde of rocketscience. Je moet echter wel in korte tijd veel tot je nemen en dat redt je alleen met inzet...
C. Sagan
pi_58763389
quote:
Op maandag 19 mei 2008 15:48 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Zou je zeggen, maar er zijn er best wel wat die afvallen op het simpelweg niet voldoende hun best doen. Een vliegopleiding is echt niet moeilijk, geen hogere wiskunde of rocketscience. Je moet echter wel in korte tijd veel tot je nemen en dat redt je alleen met inzet...
Ga er maar aanstaan. Het is niet zo makkelijk als je denkt en je hebt wel wat meer nodig dan alleen inzet.
pi_58763497
quote:
Op maandag 19 mei 2008 16:07 schreef tevebe het volgende:

[..]

Ga er maar aanstaan. Het is niet zo makkelijk als je denkt en je hebt wel wat meer nodig dan alleen inzet.
Been there, done that
C. Sagan
pi_58763530
quote:
Op maandag 19 mei 2008 16:12 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Been there, done that
Ik ken genoeg gevallen die het niet halen en die flink wat inzet hebben. Gelukkig kom je een eind met veel geld.
pi_58763747
quote:
Op maandag 19 mei 2008 16:12 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Been there, done that
Welke school heb je gedaan?
pi_58763838
quote:
Op maandag 19 mei 2008 16:28 schreef tevebe het volgende:

[..]

Welke school heb je gedaan?
ILS Lelystad, lang lang geleden ('94-'97)
quote:
Op maandag 19 mei 2008 16:14 schreef tevebe het volgende:

[..]

Ik ken genoeg gevallen die het niet halen en die flink wat inzet hebben. Gelukkig kom je een eind met veel geld.
Tuurlijk, ik wil ook niet zeggen dat het een eitje is, zeker het praktijk gedeelte kan vrij lastig zijn, en mogelijk dat je ook een soort van talent/gevoel o.i.d. moet hebben. De theorie kant echter is een ander verhaal, dat is 80% stampen, 20% snappen. Air law, is daar een extreem voorbeeld van, maar ik heb ook de startsequence van een B747 moeten leren, de schema's van een servohoogtemeter, de slipcoëfficient van bepaalde rubber banden en ga zo maar door. Er zijn echter vakken die wel degelijk inzicht vereisen, dus dt kan je zeker belemmeren de eindstreep te halen..
C. Sagan
pi_58763937
ben je nu wel piloot:)? op een 737 ofzo dan he:P
pi_58764006
quote:
Op maandag 19 mei 2008 16:36 schreef The_stranger het volgende:

[..]

ILS Lelystad, lang lang geleden ('94-'97)
[..]

Tuurlijk, ik wil ook niet zeggen dat het een eitje is, zeker het praktijk gedeelte kan vrij lastig zijn, en mogelijk dat je ook een soort van talent/gevoel o.i.d. moet hebben. De theorie kant echter is een ander verhaal, dat is 80% stampen, 20% snappen. Air law, is daar een extreem voorbeeld van, maar ik heb ook de startsequence van een B747 moeten leren, de schema's van een servohoogtemeter, de slipcoëfficient van bepaalde rubber banden en ga zo maar door. Er zijn echter vakken die wel degelijk inzicht vereisen, dus dt kan je zeker belemmeren de eindstreep te halen..
Heb je geen gebruik gemaakt van de database met antwoorden
pi_58764063
bedankt tevebe maar waar vliegt ie voor? of weet je dat ook niet? zo niet thestranger: waar vlieg je eigenlijk voor?
pi_58771308
quote:
Op maandag 19 mei 2008 15:48 schreef The_stranger het volgende:

[..]

De mensen daar die ik ken, stuk of 10, zijn allemaal supergemotiveerd.
Als je ook ziet wat voor een lening de meesten afsluiten... Dan is het idd meer dan dom dat je je best niet gaat doen.
pi_58797761
quote:
Op maandag 19 mei 2008 16:50 schreef Jetfly het volgende:
bedankt tevebe maar waar vliegt ie voor? of weet je dat ook niet? zo niet thestranger: waar vlieg je eigenlijk voor?
KLM Cityhopper, op de F50, nu 5,5 jaar

En databases? Die hadden we nog niet, wel examinatoren die ook les gaven op verschillende scholen en sommige vragen door lieten schemeren die je in Nieuwegein wel eens zou kunnen krijgen....
C. Sagan
  woensdag 21 mei 2008 @ 12:19:44 #94
146874 DANILXL
timeo danaos et dona ferentes
pi_58799921
ik heb van een 23jarige jongen die inmiddels piloot is begrepen dat je vanuit de luchtmacht nooit hoofdvlieger/eerste piloot kon worden bij een vliegtuigmaatschappij
woensdag 24 juni 2008 01:51 schreef clumsy_clown het volgende:
Je topics zijn kut. Die klacht bijvoorbeeld, is pure vervuiling.
pi_58802075
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 12:19 schreef DANILXL het volgende:
ik heb van een 23jarige jongen die inmiddels piloot is begrepen dat je vanuit de luchtmacht nooit hoofdvlieger/eerste piloot kon worden bij een vliegtuigmaatschappij
Op zich heeft je voortraject geen invloed op je carriëre. Een ieder met de juiste papieren kan in principe gezagvoerder worden, of je nu ooit F16 hebt gevlogen, of para's hebt gedropt boven Teuge.
Er zijn echter wel een aantal zaken waar je rekening mee moet houden. Brevetten hebben, naast theoriekennis, ook een ervaringseis. Om gezagvoerder te worden, moet je een ATPL brevet hebben, welke je weer pas kan halen nadat je ongeveer 1500 uur ervaring hebt. De uren die je op je F16 hebt gevlogen (of welke fighterjet dan ook, tellen niet of slechts gedeeltelijk voor die 1500 uur, waardoor je mogelijk langer bezig bent om aan die eis te voldoen. Maar heb je eenmaal dat brevet, dan staat niets je meer in de weg om gezagvoerder te worden bij een luchtvaartmaatschappij (afgezien van een eventueel nog lopend contract bij de luchtmacht e.d.).
C. Sagan
pi_58803418
The_Stranger sinds wanneer kan je als ILS'er bij KLM terecht? Ze nemen alleen van de KLS/NLS/KLu/MLD aan. Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
pi_58807412
quote:
Op zondag 18 mei 2008 13:33 schreef tevebe het volgende:

[..]

Mag ik vragen waarom je dan naar Teuge gaat voor een open dag van Stella?
Ja achteraf heb ik mezelf dat ook wel afgevraagd
pi_58848941
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 15:24 schreef Jetfly het volgende:
The_Stranger sinds wanneer kan je als ILS'er bij KLM terecht? Ze nemen alleen van de KLS/NLS/KLu/MLD aan. Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
De vraag is niet sinds wanneer, maar sinds wanneer niet meer?

Vroegâh, toen je vroegâh nog met een lange oe schreef en KLC nog niet 100% KLM was, was alles mogelijk...
C. Sagan
pi_58850500
Er staat een interessant artikel in De Volkskrant van vandaag, over een nieuwe opkomende crisis in de vliegwereld. Door de steeds meer stijgende olieprijs houden sommige LVM's hun kisten zelfs aan de grond. Vooral de Amerikaanse maatschappijen zouden hard getroffen worden, omdat die 'geen vet meer op het bot hebben' en hun reserves al dusdanig hebben verbruikt dat nieuwe bezuinigingen fataal worden. De Europese markt zou er iets beter voor staan, maar ook hard geraakt worden door de crisis.

Interessant is daarmee dat vooral low-budget-maatschappijen veel klanten verliezen, omdat zij hun prijzen wellicht moeten verdubbelen vanwege de hoge olieprijs en dat gaat ze extreem veel klanten kosten.
pi_58850964
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 10:57 schreef Black-Death het volgende:
Er staat een interessant artikel in De Volkskrant van vandaag, over een nieuwe opkomende crisis in de vliegwereld. Door de steeds meer stijgende olieprijs houden sommige LVM's hun kisten zelfs aan de grond. Vooral de Amerikaanse maatschappijen zouden hard getroffen worden, omdat die 'geen vet meer op het bot hebben' en hun reserves al dusdanig hebben verbruikt dat nieuwe bezuinigingen fataal worden. De Europese markt zou er iets beter voor staan, maar ook hard geraakt worden door de crisis.

Interessant is daarmee dat vooral low-budget-maatschappijen veel klanten verliezen, omdat zij hun prijzen wellicht moeten verdubbelen vanwege de hoge olieprijs en dat gaat ze extreem veel klanten kosten.
Ja, de komende tijd/toekomst gaat een boel veranderingen brengen.
quote:
Airlines around the world braced for slower growth, tighter earnings and deeper cost cutting on Thursday as oil prices surged and the biggest carrier by revenue, Air France KLM (Paris:AIRF.PA - News), warned on profits.

ADVERTISEMENT
Oil's spike to a record $135 a barrel knocked airline shares worldwide, with top U.S. carrier American Airlines (NYSE:AMR - News) revealing its sharpest cutbacks since the hijack attacks of September 11 2001, including thousands of job cuts.

Air France KLM's chief executive, Jean-Cyril Spinetta, warned the airline would have to expect a 1.1 billion euro ($1.73 billion) rise in fuel costs, squeezing profits this year and forcing it to find 150 million euros in savings.

It now expects an operating profit "in the region of 1 billion euros," Spinetta said, which would mean a fall of 30 percent from the year which ended in March.

"The current year is set to be challenging, with the oil price and the global economy creating significant uncertainty," Spinetta said.
Nu zijn de problemen in de VS niet geheel toe te schrijven aan de olieprijs, zowel de dollarkoers, nasleep van 9/11 en de manier waarop Amerikaanse carriers opereren draagt ook bij aan de terugval in capaciteit overzees.
In europa hebben we nog de sterke euro (in dit geval wel eens nuttig voor het bedrijfsleven) en ik denk dat een grote samenwerking zoals Air France/KLM natuurlijk een stuk sterker staan dan een nu al aftakelende austrian air (20 miljoen per maand verlies) en alitalia (1 miljoen verlies per dag).

Wie weet vliegen we toch over 50 jaar allen in een zeppelin
C. Sagan
pi_58866769
Is het eigenlijk wel goed als je nu een pilotenopleiding ga volgen want na al deze gebeurtenissen dus olie prijzen etc wordt het wel heel moeilijk..
pi_58868221
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 21:40 schreef Jetfly het volgende:
Is het eigenlijk wel goed als je nu een pilotenopleiding ga volgen want na al deze gebeurtenissen dus olie prijzen etc wordt het wel heel moeilijk..
Het is sowieso een branche met een goed risico. Als je nu begint met de opleiding en over 2 jaar slaagt is het lastig een baan te vinden. Als er dan ook nog aanslagen plaatsvinden ofzo ben je je baan zo weer kwijt, terwijl je wel nog een enorme schuld (+rente) hebt lopen.
pi_58875584
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 21:40 schreef Jetfly het volgende:
Dat is het probleem, maar zie je ook terug in salaris. Er even van uitgaan dat een vat olie van $ 200,- een prijsevenwicht oplevert van vraag en aanbod. Dan zal het een aantal maanden tot een jaar duren voordat de prijs daadwerkelijk betaald moet worden door de klant. De klant zal een afweging maken of hij voor de nieuwe prijs nog wel gaat vliegen of een alternatief pakt.

Heel simpel gezegd door een stijgende olieprijs worden alternatieven interessanter. Alternatieven zijn trein, boot, groter vliegtuig, hoger rendement, niet gaan etc...

Terug vallend naar je situatie, het is een onzekere markt maar er zal een grote uitstroom van piloten zijn de komende 10 jaar (babyboom).
pi_58881663
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 12:44 schreef Brembo het volgende:

Terug vallend naar je situatie, het is een onzekere markt maar er zal een grote uitstroom van piloten zijn de komende 10 jaar (babyboom).
Dat zeiden ze 10jaar geleden ook....
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 12:44 schreef Brembo het volgende:
Dat is het probleem, maar zie je ook terug in salaris.
Salaris is misschien relatief zelfs minder dan vroegahhh. Productiviteit omhoog. Pensioen leeftijd omhoog= dus minder snelle upgrade=dus minder poen.
pi_60243863
Heb maar even mijzelf geregistreerd om op dit topic te kunnen reageren.

Zelf is mij onlangs gevraagd of dit niets voor mij is, even een kleine schets:

- ik ben 23 (bijna 24) en rond als het goed is mijn bachelor rechten(WO) af binnen nu en 3 maanden, en sta daarna ingeschreven voor een master european and international law.
- hiervoor een propedeuse informatica(hbo) en een propedeuse MER(hbo) gehaald
- nooit echt piloot willen worden of flight simulator gespeeld

Nu trekt het werken in de juridische sector mij niet bepaald, ik zie dan ook best op tegen de master waar ik nog zeker een jaar mee bezig zal zijn, vooral omdat het mij niet zo veel interesseert. Piloot zijn daarentegen klinkt niet geheel onaardig, althans het beeld dat geschept wordt, mijn vraag is of het volgen van deze opleiding nog wel reëel is in mijn situatie.

Wat ik ervan verwacht/hoop/wat ik mij afvraag:

- korte opleiding, die ik als ik wordt toegelaten toch wel zou moeten kunnen halen
- zodra ik klaar ben met deze opleiding veel reizen, hoe zit het precies met het vliegen naar verschillende landen en de pauzes die je moet nemen tussen het vliegen?
- hoeveelheid vrije tijd: toch niet geheel onbelangrijk voor mij
- intercontinentaal vliegen, vereist het veel tijd voordat je intercontinentale vluchten mag vliegen (als co-piloot). Want hoewel het vliegen in een cityhopper wel zijn charme heeft, trekt toch vooral het idee van even naar de andere kant van de wereld vliegen mij wel heel erg.
- arbeidsmarkt, financieel gezien zal dit niet de beste keuze zijn dat besef ik mij ook wel. Maar als ik straks 110k+ neerleg voor de opleiding heb ik dan wel zicht op een baan? Kijk een salaris van 100k per jaar hoop ik uiteindelijk toch wel te verdienen, ik ben niet super materialistisch, maar vind van mijzelf dat ik toch uiteindelijk wel iets boven modaal mag verdienen.
- uitdaging? kan mij voorstellen dat als je eenmaal door hebt hoe het allemaal werkt het soms best saai kan worden, althans dat denkt iedereen. Als ik advocaat zou worden krijg ik elke keer andere zaken, moet ik mijn hersens veelvuldig om raad vragen, hoe zit dit precies bij het piloot zijn? Is er meer naast het landen en opstijgen van een vliegtuig dat bij dit beroep komt kijken?

Sorry voor het omhoog schoppen van dit oude topic en mijn onwetendheid over dit onderwerp, maar ik wil mij slechts wat laten informeren voordat ik naar de open dag ga.

p.s. ik rond uiteraard eerst mijn bachelor af zodat ik nog wat heb om op terug te vallen voordat ik hieraan zou beginnen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Stephan900 op 21-07-2008 16:23:16 ]
pi_60246918
quote:
Op maandag 21 juli 2008 13:30 schreef Stephan900 het volgende:
Heb maar even mijzelf geregistreerd om op dit topic te kunnen reageren.

Zelf is mij onlangs gevraagd of dit niets voor mij is, even een kleine schets:

- ik ben 23 (bijna 24) en rond als het goed is mijn bachelor rechten af binnen nu en 3 maanden, en sta daarna ingeschreven voor een master european and international law.
- hiervoor een bachelor informatica en een bachelor MER gehaald
- nooit echt piloot willen worden of flight simulator gespeeld

Nu trekt het werken in de juridische sector mij niet bepaald, ik zie dan ook best op tegen de master waar ik nog zeker een jaar mee bezig zal zijn, vooral omdat het mij niet zo veel interesseert. Piloot zijn daarentegen klinkt niet geheel onaardig, althans het beeld dat geschept wordt, mijn vraag is of het volgen van deze opleiding nog wel reëel is in mijn situatie.

Wat ik ervan verwacht/hoop/wat ik mij afvraag:

- korte opleiding, die ik als ik wordt toegelaten toch wel zou moeten kunnen halen
- zodra ik klaar ben met deze opleiding veel reizen, hoe zit het precies met het vliegen naar verschillende landen en de pauzes die je moet nemen tussen het vliegen?
- hoeveelheid vrije tijd: toch niet geheel onbelangrijk voor mij
- intercontinentaal vliegen, vereist het veel tijd voordat je intercontinentale vluchten mag vliegen (als co-piloot). Want hoewel het vliegen in een cityhopper wel zijn charme heeft, trekt toch vooral het idee van even naar de andere kant van de wereld vliegen mij wel heel erg.
- arbeidsmarkt, financieel gezien zal dit niet de beste keuze zijn dat besef ik mij ook wel. Maar als ik straks 110k+ neerleg voor de opleiding heb ik dan wel zicht op een baan? Kijk een salaris van 100k per jaar hoop ik uiteindelijk toch wel te verdienen, ik ben niet super materialistisch, maar vind van mijzelf dat ik toch uiteindelijk wel iets boven modaal mag verdienen.
- uitdaging? kan mij voorstellen dat als je eenmaal door hebt hoe het allemaal werkt het soms best saai kan worden, althans dat denkt iedereen. Als ik advocaat zou worden krijg ik elke keer andere zaken, moet ik mijn hersens veelvuldig om raad vragen, hoe zit dit precies bij het piloot zijn? Is er meer naast het landen en opstijgen van een vliegtuig dat bij dit beroep komt kijken?

Sorry voor het omhoog schoppen van dit oude topic en mijn onwetendheid over dit onderwerp, maar ik wil mij slechts wat laten informeren voordat ik naar de open dag ga.

p.s. ik rond uiteraard eerst mijn bachelor af zodat ik nog wat heb om op terug te vallen voordat ik hieraan zou beginnen.
Je hebt nu dus bijna 3 studies afgerond: MER (HBO?), Informatica (HBO?) en Rechten(WO?)
Dan schat ik zo in dat het met je doorzettingsvermogen wel goed zit.
pi_60247241
Ah mijn excuses, heb alleen de propedeuse gehaald bij MER (Hbo) en Informatica (Hbo) en rond nu wel mijn bachelor rechten (WO) af.

Geen van die studies heb ik ooit echt leuk gevonden, maar ik weet van mijzelf dat als ik iets echt leuk vind ik er ook wel 100% voor ga. Dus ik ben niet echt bang dat ik het niet ga halen als ik door de eerste tests heen kom.

Andere vraag: Hoe zit het met de opleidingen in het buitenland (V.S.), is dat geen aanrader i.v.m. de gunstige (t.o.v. de euro) dollarkoers?

Het liefst blijf ik in Amsterdam waar ik een mooie kamer heb, maar eventueel wil ik ook wel 2 jaar in Amerika studeren.
  dinsdag 22 juli 2008 @ 07:58:07 #108
83162 psy_icon
Yay! Beefsteak!
pi_60260270
Ik heb ooit begrepen van een collega die in Amerika zijn opleiding wilde doen, dat het daar ook een bak geld is. Ja, de dollar is nu gunstig, maar blijft dat ook de komende jaren zo? En heeft je Amerikaanse diploma echt meerwaarde vs. een Nederlandse?
"Ik denk altijd eerst goed na, voordat ik iets stoms zeg"
pi_60263215
Je moet toch van tevoren betalen? Dus dan maakt het niet zo veel uit wat de dollar later doet (behalve voor eten/drinken/uitgaan). Maar de prijzen van de meeste piloten scholen (geen universiteiten) die ik zie zijn vrij laag.

Zie bijvoorbeeld spartan.edu

de requirements voor internationale studenten:

Before one can become a student at Spartan, the United States government asks that certain requirements be met. The requirements are as follows:

1) You must be able to provide verification that you have the ability to pay for at least 12 months of tuition and living expenses (approximately $21,000.00 total).

2) You must be able to pass a complete physical.

3) Flight applicants must also complete processing with the Department of Homeland Security, Transportation Security Administration, flight student candidate processing. For more information visit www.flightschoolcandidates.gov.

4) You must have the English skills to score a 500 or better on the TOEFL.*

*It is important that you have a solid understanding of the English language because English is the required international language for the aviation industry.

Maar goed die toefl heb ik al een half jaar geleden gedaan voor iets anders (score 548 ) en je kan zo'n physical test ook hier volgen. Wat ik mij alleen afvraag is waarom niet meer mensen dit dan doen, tenzij het geen zicht op een baan geeft hier in Nederland uiteraard.
pi_60264495
De NLS en KLS zitten beide bij je in de buurt. Bel ze op en regel een proefdag. Dan weet je meteen of het iets is of niet.
pi_60264780
Ben zelf ook aan het denken om de opleiding in Amerika te gaan volgen. Gelukkig ken ik een aantal mensen hier in de buurt die in die wereld zitten dus daar ga ik eens goed mee praten
pi_60267435
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 11:47 schreef tevebe het volgende:
De NLS en KLS zitten beide bij je in de buurt. Bel ze op en regel een proefdag. Dan weet je meteen of het iets is of niet.
Uiteraard zal ik naar de open dagen gaan, maar goed voor hen is het ook gewoon 110k de man ik heb er weinig vertrouwen in dat het hun heel veel kan schelen hoe groot de vraag naar piloten op het moment is .

[ Bericht 4% gewijzigd door Stephan900 op 22-07-2008 15:03:23 ]
  woensdag 23 juli 2008 @ 20:04:56 #113
184482 Surferboy
Supermoto!!
pi_60303297
Hmmz, eindelijk eentje die het wel begrijpt....
pi_60316199
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 13:37 schreef Stephan900 het volgende:

[..]

Uiteraard zal ik naar de open dagen gaan, maar goed voor hen is het ook gewoon 110k de man ik heb er weinig vertrouwen in dat het hun heel veel kan schelen hoe groot de vraag naar piloten op het moment is .
Mwah het is echt niet zo dat ze iedereen toelaten hoor. En uiteraard zullen ze je zeggen dat de vraag naar piloten alsmaar toeneemt.
Misschien is Stella iets voor je? of ASL?
pi_75962704
quote:

[..]

[..]

[ afbeelding ]lessen ze ook op zwevers?
Maar het is toch niet zo dat je dan helemaal niet in Nederland terecht kan? Want zeg nou zelf, 66 duizend euro is beter te overzien dan een schuld van 120 duizend.

Ondanks dat ik Technische Bedrijfskunde heb gedaan en nu Bedrijfskunde op WO niveau, twijfel ik nog heel soms over een vliegschool, zeker nu ik ook meer van een maat van mij er over hoor die het zelf ook doet.
pi_75967271
quote:
Op woensdag 23 december 2009 11:41 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Maar het is toch niet zo dat je dan helemaal niet in Nederland terecht kan? Want zeg nou zelf, 66 duizend euro is beter te overzien dan een schuld van 120 duizend.

Ondanks dat ik Technische Bedrijfskunde heb gedaan en nu Bedrijfskunde op WO niveau, twijfel ik nog heel soms over een vliegschool, zeker nu ik ook meer van een maat van mij er over hoor die het zelf ook doet.
Holy shit topic kick .
  woensdag 23 december 2009 @ 14:13:41 #117
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_75969106
quote:
Op woensdag 23 december 2009 11:41 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Niet doen, een slechtere investering is er bijna niet te vinden. Maak je studie af en ga in je vrije tijd vliegen zou ik zeggen. Kun je tenminste kiezen wanneer en waar je vliegt, in plaats van drie uur in de ochtend je bed uit moeten om die dag een x aantal keer naar Gatwick te pendelen.
pi_75974064
quote:
Op woensdag 23 december 2009 14:13 schreef Nobu het volgende:

[..]

Niet doen, een slechtere investering is er bijna niet te vinden. Maak je studie af en ga in je vrije tijd vliegen zou ik zeggen. Kun je tenminste kiezen wanneer en waar je vliegt, in plaats van drie uur in de ochtend je bed uit moeten om die dag een x aantal keer naar Gatwick te pendelen.
Waarom slechte investering? En wat doe jij eigenlijk?
  woensdag 23 december 2009 @ 17:29:14 #119
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_75977328
quote:
Op woensdag 23 december 2009 16:04 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Waarom slechte investering? En wat doe jij eigenlijk?
Omdat er op het moment veel meer piloten zijn dan banen. Als je dan zonder uren een baan gaat zoeken gaat dat heel erg lastig worden, laat staan dat je een fatsoenlijk betalende baan gaat vinden. Ik zelf vlieg alleen in mijn vrije tijd.

Maar als je het echt wilt doen moet je het vooral doen natuurlijk.
pi_75977860
quote:
Op woensdag 23 december 2009 17:29 schreef Nobu het volgende:

[..]

Omdat er op het moment veel meer piloten zijn dan banen. Als je dan zonder uren een baan gaat zoeken gaat dat heel erg lastig worden, laat staan dat je een fatsoenlijk betalende baan gaat vinden. Ik zelf vlieg alleen in mijn vrije tijd.

Maar als je het echt wilt doen moet je het vooral doen natuurlijk.
Meer piloten dan banen, dat geld nu, maar ook over 2 a 3 jaar?
pi_76076849
heb in januari selectie voor stella
pi_76095540
quote:
Op woensdag 23 december 2009 17:45 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Meer piloten dan banen, dat geld nu, maar ook over 2 a 3 jaar?
Ligt er maar helemaal aan hoe de crisis gaat verlopen. Best kans dat het nog erger wordt (voor de luchtvaart) en er dus meer mensen uit moeten. Als het dan over 2/3 jaar aantrekt, staan er naast verse, maar onervaren nieuwe studenten ook een boel zeer ervaren mensen (die dus een jaar daarvoor ontslagen zijn) te springen om een baan. DIe laatste groep is dan veel interessanter voor ene maatschappij die snel mensen nodig heeft. In dat geval sta je als nieuwe vlieger dus mooi een tijdje te wachten...
C. Sagan
pi_76095598
Ik had ook het idee om piloot te worden. Het plan was om vorig jaar naar de KLM Flight Academy te gaan. Maar toen kwam de crisis en dacht ik: misschien toch een eerst vak leren? Zodoende studeer ik nu Luchtvaart- en Ruimtevaarttechniek. Misschien dat ik het daarna nog eens probeer. Is dat niet een oplossing? Ten eerste omdat je aantrekkelijker bent dan anderen en je ook nog eens iets achter de hand hebt als je bijvoorbeeld ontslagen wordt.
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
pi_76097266
quote:
Op zondag 27 december 2009 10:20 schreef Jac0bus het volgende:
Ik had ook het idee om piloot te worden. Het plan was om vorig jaar naar de KLM Flight Academy te gaan. Maar toen kwam de crisis en dacht ik: misschien toch een eerst vak leren? Zodoende studeer ik nu Luchtvaart- en Ruimtevaarttechniek. Misschien dat ik het daarna nog eens probeer. Is dat niet een oplossing? Ten eerste omdat je aantrekkelijker bent dan anderen en je ook nog eens iets achter de hand hebt als je bijvoorbeeld ontslagen wordt.
In mijn geval heb ik op het HBO Technische Bedrijfskunde gedaan en ik ga aanstaand jaar afstuderen aan de Uni (normale Bedrijfskunde). En ik ben nu 25 jaar, dus ik heb het gevoel dat ik niet echt meer kan wachten met een keuze. Zijn er trouwens meer mensen die achterin de 20 richting de 30 nog een opleiding als deze doen?
pi_76097698
quote:
Op zondag 27 december 2009 12:05 schreef Apekoek het volgende:

[..]

In mijn geval heb ik op het HBO Technische Bedrijfskunde gedaan en ik ga aanstaand jaar afstuderen aan de Uni (normale Bedrijfskunde). En ik ben nu 25 jaar, dus ik heb het gevoel dat ik niet echt meer kan wachten met een keuze. Zijn er trouwens meer mensen die achterin de 20 richting de 30 nog een opleiding als deze doen?
Ik weet niet wat het maximum is. Ik dacht rond de 27 dus als je het wil doen zou ik het inderdaad nu doen. Maar dat kan per opleidingsinstituut verschillen. Maar maak je geen zorgen, ik heb wat kennissen die de KLM Flight Academy gedaan hebben en die waren met 20 jaar echt jonkies. Je hebt daar meerdere personen die eerst afgewezen waren en vervolgens een andere opleiding gedaan hebben om het daarna, met succes, nog een keer te proberen. Wat ik hoorde is dat je dan ook regelmatig mensen tegenkomt in je klas die al hele opleidingen als bijv. tandheelkunde, rechten etc. etc. gedaan hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')