abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58866769
Is het eigenlijk wel goed als je nu een pilotenopleiding ga volgen want na al deze gebeurtenissen dus olie prijzen etc wordt het wel heel moeilijk..
Op zondag 29 augustus 2010 14:03 schreef Mirel het volgende:
Wat is die Jetfly toch een aardige jongeman.
pi_58868221
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 21:40 schreef Jetfly het volgende:
Is het eigenlijk wel goed als je nu een pilotenopleiding ga volgen want na al deze gebeurtenissen dus olie prijzen etc wordt het wel heel moeilijk..
Het is sowieso een branche met een goed risico. Als je nu begint met de opleiding en over 2 jaar slaagt is het lastig een baan te vinden. Als er dan ook nog aanslagen plaatsvinden ofzo ben je je baan zo weer kwijt, terwijl je wel nog een enorme schuld (+rente) hebt lopen.
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_58875584
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 21:40 schreef Jetfly het volgende:
Dat is het probleem, maar zie je ook terug in salaris. Er even van uitgaan dat een vat olie van $ 200,- een prijsevenwicht oplevert van vraag en aanbod. Dan zal het een aantal maanden tot een jaar duren voordat de prijs daadwerkelijk betaald moet worden door de klant. De klant zal een afweging maken of hij voor de nieuwe prijs nog wel gaat vliegen of een alternatief pakt.

Heel simpel gezegd door een stijgende olieprijs worden alternatieven interessanter. Alternatieven zijn trein, boot, groter vliegtuig, hoger rendement, niet gaan etc...

Terug vallend naar je situatie, het is een onzekere markt maar er zal een grote uitstroom van piloten zijn de komende 10 jaar (babyboom).
pi_58881663
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 12:44 schreef Brembo het volgende:

Terug vallend naar je situatie, het is een onzekere markt maar er zal een grote uitstroom van piloten zijn de komende 10 jaar (babyboom).
Dat zeiden ze 10jaar geleden ook....
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 12:44 schreef Brembo het volgende:
Dat is het probleem, maar zie je ook terug in salaris.
Salaris is misschien relatief zelfs minder dan vroegahhh. Productiviteit omhoog. Pensioen leeftijd omhoog= dus minder snelle upgrade=dus minder poen.
Ik steek je moeder in de fik!
pi_60243863
Heb maar even mijzelf geregistreerd om op dit topic te kunnen reageren.

Zelf is mij onlangs gevraagd of dit niets voor mij is, even een kleine schets:

- ik ben 23 (bijna 24) en rond als het goed is mijn bachelor rechten(WO) af binnen nu en 3 maanden, en sta daarna ingeschreven voor een master european and international law.
- hiervoor een propedeuse informatica(hbo) en een propedeuse MER(hbo) gehaald
- nooit echt piloot willen worden of flight simulator gespeeld

Nu trekt het werken in de juridische sector mij niet bepaald, ik zie dan ook best op tegen de master waar ik nog zeker een jaar mee bezig zal zijn, vooral omdat het mij niet zo veel interesseert. Piloot zijn daarentegen klinkt niet geheel onaardig, althans het beeld dat geschept wordt, mijn vraag is of het volgen van deze opleiding nog wel reëel is in mijn situatie.

Wat ik ervan verwacht/hoop/wat ik mij afvraag:

- korte opleiding, die ik als ik wordt toegelaten toch wel zou moeten kunnen halen
- zodra ik klaar ben met deze opleiding veel reizen, hoe zit het precies met het vliegen naar verschillende landen en de pauzes die je moet nemen tussen het vliegen?
- hoeveelheid vrije tijd: toch niet geheel onbelangrijk voor mij
- intercontinentaal vliegen, vereist het veel tijd voordat je intercontinentale vluchten mag vliegen (als co-piloot). Want hoewel het vliegen in een cityhopper wel zijn charme heeft, trekt toch vooral het idee van even naar de andere kant van de wereld vliegen mij wel heel erg.
- arbeidsmarkt, financieel gezien zal dit niet de beste keuze zijn dat besef ik mij ook wel. Maar als ik straks 110k+ neerleg voor de opleiding heb ik dan wel zicht op een baan? Kijk een salaris van 100k per jaar hoop ik uiteindelijk toch wel te verdienen, ik ben niet super materialistisch, maar vind van mijzelf dat ik toch uiteindelijk wel iets boven modaal mag verdienen.
- uitdaging? kan mij voorstellen dat als je eenmaal door hebt hoe het allemaal werkt het soms best saai kan worden, althans dat denkt iedereen. Als ik advocaat zou worden krijg ik elke keer andere zaken, moet ik mijn hersens veelvuldig om raad vragen, hoe zit dit precies bij het piloot zijn? Is er meer naast het landen en opstijgen van een vliegtuig dat bij dit beroep komt kijken?

Sorry voor het omhoog schoppen van dit oude topic en mijn onwetendheid over dit onderwerp, maar ik wil mij slechts wat laten informeren voordat ik naar de open dag ga.

p.s. ik rond uiteraard eerst mijn bachelor af zodat ik nog wat heb om op terug te vallen voordat ik hieraan zou beginnen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Stephan900 op 21-07-2008 16:23:16 ]
pi_60246918
quote:
Op maandag 21 juli 2008 13:30 schreef Stephan900 het volgende:
Heb maar even mijzelf geregistreerd om op dit topic te kunnen reageren.

Zelf is mij onlangs gevraagd of dit niets voor mij is, even een kleine schets:

- ik ben 23 (bijna 24) en rond als het goed is mijn bachelor rechten af binnen nu en 3 maanden, en sta daarna ingeschreven voor een master european and international law.
- hiervoor een bachelor informatica en een bachelor MER gehaald
- nooit echt piloot willen worden of flight simulator gespeeld

Nu trekt het werken in de juridische sector mij niet bepaald, ik zie dan ook best op tegen de master waar ik nog zeker een jaar mee bezig zal zijn, vooral omdat het mij niet zo veel interesseert. Piloot zijn daarentegen klinkt niet geheel onaardig, althans het beeld dat geschept wordt, mijn vraag is of het volgen van deze opleiding nog wel reëel is in mijn situatie.

Wat ik ervan verwacht/hoop/wat ik mij afvraag:

- korte opleiding, die ik als ik wordt toegelaten toch wel zou moeten kunnen halen
- zodra ik klaar ben met deze opleiding veel reizen, hoe zit het precies met het vliegen naar verschillende landen en de pauzes die je moet nemen tussen het vliegen?
- hoeveelheid vrije tijd: toch niet geheel onbelangrijk voor mij
- intercontinentaal vliegen, vereist het veel tijd voordat je intercontinentale vluchten mag vliegen (als co-piloot). Want hoewel het vliegen in een cityhopper wel zijn charme heeft, trekt toch vooral het idee van even naar de andere kant van de wereld vliegen mij wel heel erg.
- arbeidsmarkt, financieel gezien zal dit niet de beste keuze zijn dat besef ik mij ook wel. Maar als ik straks 110k+ neerleg voor de opleiding heb ik dan wel zicht op een baan? Kijk een salaris van 100k per jaar hoop ik uiteindelijk toch wel te verdienen, ik ben niet super materialistisch, maar vind van mijzelf dat ik toch uiteindelijk wel iets boven modaal mag verdienen.
- uitdaging? kan mij voorstellen dat als je eenmaal door hebt hoe het allemaal werkt het soms best saai kan worden, althans dat denkt iedereen. Als ik advocaat zou worden krijg ik elke keer andere zaken, moet ik mijn hersens veelvuldig om raad vragen, hoe zit dit precies bij het piloot zijn? Is er meer naast het landen en opstijgen van een vliegtuig dat bij dit beroep komt kijken?

Sorry voor het omhoog schoppen van dit oude topic en mijn onwetendheid over dit onderwerp, maar ik wil mij slechts wat laten informeren voordat ik naar de open dag ga.

p.s. ik rond uiteraard eerst mijn bachelor af zodat ik nog wat heb om op terug te vallen voordat ik hieraan zou beginnen.
Je hebt nu dus bijna 3 studies afgerond: MER (HBO?), Informatica (HBO?) en Rechten(WO?)
Dan schat ik zo in dat het met je doorzettingsvermogen wel goed zit.
pi_60247241
Ah mijn excuses, heb alleen de propedeuse gehaald bij MER (Hbo) en Informatica (Hbo) en rond nu wel mijn bachelor rechten (WO) af.

Geen van die studies heb ik ooit echt leuk gevonden, maar ik weet van mijzelf dat als ik iets echt leuk vind ik er ook wel 100% voor ga. Dus ik ben niet echt bang dat ik het niet ga halen als ik door de eerste tests heen kom.

Andere vraag: Hoe zit het met de opleidingen in het buitenland (V.S.), is dat geen aanrader i.v.m. de gunstige (t.o.v. de euro) dollarkoers?

Het liefst blijf ik in Amsterdam waar ik een mooie kamer heb, maar eventueel wil ik ook wel 2 jaar in Amerika studeren.
  dinsdag 22 juli 2008 @ 07:58:07 #108
83162 psy_icon
Yay! Beefsteak!
pi_60260270
Ik heb ooit begrepen van een collega die in Amerika zijn opleiding wilde doen, dat het daar ook een bak geld is. Ja, de dollar is nu gunstig, maar blijft dat ook de komende jaren zo? En heeft je Amerikaanse diploma echt meerwaarde vs. een Nederlandse?
"Ik denk altijd eerst goed na, voordat ik iets stoms zeg"
pi_60263215
Je moet toch van tevoren betalen? Dus dan maakt het niet zo veel uit wat de dollar later doet (behalve voor eten/drinken/uitgaan). Maar de prijzen van de meeste piloten scholen (geen universiteiten) die ik zie zijn vrij laag.

Zie bijvoorbeeld spartan.edu

de requirements voor internationale studenten:

Before one can become a student at Spartan, the United States government asks that certain requirements be met. The requirements are as follows:

1) You must be able to provide verification that you have the ability to pay for at least 12 months of tuition and living expenses (approximately $21,000.00 total).

2) You must be able to pass a complete physical.

3) Flight applicants must also complete processing with the Department of Homeland Security, Transportation Security Administration, flight student candidate processing. For more information visit www.flightschoolcandidates.gov.

4) You must have the English skills to score a 500 or better on the TOEFL.*

*It is important that you have a solid understanding of the English language because English is the required international language for the aviation industry.

Maar goed die toefl heb ik al een half jaar geleden gedaan voor iets anders (score 548 ) en je kan zo'n physical test ook hier volgen. Wat ik mij alleen afvraag is waarom niet meer mensen dit dan doen, tenzij het geen zicht op een baan geeft hier in Nederland uiteraard.
pi_60264495
De NLS en KLS zitten beide bij je in de buurt. Bel ze op en regel een proefdag. Dan weet je meteen of het iets is of niet.
pi_60264780
Ben zelf ook aan het denken om de opleiding in Amerika te gaan volgen. Gelukkig ken ik een aantal mensen hier in de buurt die in die wereld zitten dus daar ga ik eens goed mee praten
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_60267435
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 11:47 schreef tevebe het volgende:
De NLS en KLS zitten beide bij je in de buurt. Bel ze op en regel een proefdag. Dan weet je meteen of het iets is of niet.
Uiteraard zal ik naar de open dagen gaan, maar goed voor hen is het ook gewoon 110k de man ik heb er weinig vertrouwen in dat het hun heel veel kan schelen hoe groot de vraag naar piloten op het moment is .

[ Bericht 4% gewijzigd door Stephan900 op 22-07-2008 15:03:23 ]
  woensdag 23 juli 2008 @ 20:04:56 #113
184482 Surferboy
Supermoto!!
pi_60303297
Hmmz, eindelijk eentje die het wel begrijpt....
pi_60316199
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 13:37 schreef Stephan900 het volgende:

[..]

Uiteraard zal ik naar de open dagen gaan, maar goed voor hen is het ook gewoon 110k de man ik heb er weinig vertrouwen in dat het hun heel veel kan schelen hoe groot de vraag naar piloten op het moment is .
Mwah het is echt niet zo dat ze iedereen toelaten hoor. En uiteraard zullen ze je zeggen dat de vraag naar piloten alsmaar toeneemt.
Misschien is Stella iets voor je? of ASL?
pi_75962704
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 15:44 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Belangrijk zinnetje van die website:
[..]

Op zich natuurlijk niets mis mee, maar weet wat je "koopt", helaas bepaalt de naam van de school nog steeds voor een groot gedeelte hoe makkelijk je het hebt met het solliciteren.

Aparte foto trouwens op die site:
[ afbeelding ]lessen ze ook op zwevers?
hij heeft al wel vast de juiste bril
Maar het is toch niet zo dat je dan helemaal niet in Nederland terecht kan? Want zeg nou zelf, 66 duizend euro is beter te overzien dan een schuld van 120 duizend.

Ondanks dat ik Technische Bedrijfskunde heb gedaan en nu Bedrijfskunde op WO niveau, twijfel ik nog heel soms over een vliegschool, zeker nu ik ook meer van een maat van mij er over hoor die het zelf ook doet.
pi_75967271
quote:
Op woensdag 23 december 2009 11:41 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Maar het is toch niet zo dat je dan helemaal niet in Nederland terecht kan? Want zeg nou zelf, 66 duizend euro is beter te overzien dan een schuld van 120 duizend.

Ondanks dat ik Technische Bedrijfskunde heb gedaan en nu Bedrijfskunde op WO niveau, twijfel ik nog heel soms over een vliegschool, zeker nu ik ook meer van een maat van mij er over hoor die het zelf ook doet.
Holy shit topic kick .
  woensdag 23 december 2009 @ 14:13:41 #117
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_75969106
quote:
Op woensdag 23 december 2009 11:41 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Niet doen, een slechtere investering is er bijna niet te vinden. Maak je studie af en ga in je vrije tijd vliegen zou ik zeggen. Kun je tenminste kiezen wanneer en waar je vliegt, in plaats van drie uur in de ochtend je bed uit moeten om die dag een x aantal keer naar Gatwick te pendelen.
pi_75974064
quote:
Op woensdag 23 december 2009 14:13 schreef Nobu het volgende:

[..]

Niet doen, een slechtere investering is er bijna niet te vinden. Maak je studie af en ga in je vrije tijd vliegen zou ik zeggen. Kun je tenminste kiezen wanneer en waar je vliegt, in plaats van drie uur in de ochtend je bed uit moeten om die dag een x aantal keer naar Gatwick te pendelen.
Waarom slechte investering? En wat doe jij eigenlijk?
  woensdag 23 december 2009 @ 17:29:14 #119
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_75977328
quote:
Op woensdag 23 december 2009 16:04 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Waarom slechte investering? En wat doe jij eigenlijk?
Omdat er op het moment veel meer piloten zijn dan banen. Als je dan zonder uren een baan gaat zoeken gaat dat heel erg lastig worden, laat staan dat je een fatsoenlijk betalende baan gaat vinden. Ik zelf vlieg alleen in mijn vrije tijd.

Maar als je het echt wilt doen moet je het vooral doen natuurlijk.
pi_75977860
quote:
Op woensdag 23 december 2009 17:29 schreef Nobu het volgende:

[..]

Omdat er op het moment veel meer piloten zijn dan banen. Als je dan zonder uren een baan gaat zoeken gaat dat heel erg lastig worden, laat staan dat je een fatsoenlijk betalende baan gaat vinden. Ik zelf vlieg alleen in mijn vrije tijd.

Maar als je het echt wilt doen moet je het vooral doen natuurlijk.
Meer piloten dan banen, dat geld nu, maar ook over 2 a 3 jaar?
pi_76076849
heb in januari selectie voor stella
pi_76095540
quote:
Op woensdag 23 december 2009 17:45 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Meer piloten dan banen, dat geld nu, maar ook over 2 a 3 jaar?
Ligt er maar helemaal aan hoe de crisis gaat verlopen. Best kans dat het nog erger wordt (voor de luchtvaart) en er dus meer mensen uit moeten. Als het dan over 2/3 jaar aantrekt, staan er naast verse, maar onervaren nieuwe studenten ook een boel zeer ervaren mensen (die dus een jaar daarvoor ontslagen zijn) te springen om een baan. DIe laatste groep is dan veel interessanter voor ene maatschappij die snel mensen nodig heeft. In dat geval sta je als nieuwe vlieger dus mooi een tijdje te wachten...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_76095598
Ik had ook het idee om piloot te worden. Het plan was om vorig jaar naar de KLM Flight Academy te gaan. Maar toen kwam de crisis en dacht ik: misschien toch een eerst vak leren? Zodoende studeer ik nu Luchtvaart- en Ruimtevaarttechniek. Misschien dat ik het daarna nog eens probeer. Is dat niet een oplossing? Ten eerste omdat je aantrekkelijker bent dan anderen en je ook nog eens iets achter de hand hebt als je bijvoorbeeld ontslagen wordt.
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
pi_76097266
quote:
Op zondag 27 december 2009 10:20 schreef Jac0bus het volgende:
Ik had ook het idee om piloot te worden. Het plan was om vorig jaar naar de KLM Flight Academy te gaan. Maar toen kwam de crisis en dacht ik: misschien toch een eerst vak leren? Zodoende studeer ik nu Luchtvaart- en Ruimtevaarttechniek. Misschien dat ik het daarna nog eens probeer. Is dat niet een oplossing? Ten eerste omdat je aantrekkelijker bent dan anderen en je ook nog eens iets achter de hand hebt als je bijvoorbeeld ontslagen wordt.
In mijn geval heb ik op het HBO Technische Bedrijfskunde gedaan en ik ga aanstaand jaar afstuderen aan de Uni (normale Bedrijfskunde). En ik ben nu 25 jaar, dus ik heb het gevoel dat ik niet echt meer kan wachten met een keuze. Zijn er trouwens meer mensen die achterin de 20 richting de 30 nog een opleiding als deze doen?
pi_76097698
quote:
Op zondag 27 december 2009 12:05 schreef Apekoek het volgende:

[..]

In mijn geval heb ik op het HBO Technische Bedrijfskunde gedaan en ik ga aanstaand jaar afstuderen aan de Uni (normale Bedrijfskunde). En ik ben nu 25 jaar, dus ik heb het gevoel dat ik niet echt meer kan wachten met een keuze. Zijn er trouwens meer mensen die achterin de 20 richting de 30 nog een opleiding als deze doen?
Ik weet niet wat het maximum is. Ik dacht rond de 27 dus als je het wil doen zou ik het inderdaad nu doen. Maar dat kan per opleidingsinstituut verschillen. Maar maak je geen zorgen, ik heb wat kennissen die de KLM Flight Academy gedaan hebben en die waren met 20 jaar echt jonkies. Je hebt daar meerdere personen die eerst afgewezen waren en vervolgens een andere opleiding gedaan hebben om het daarna, met succes, nog een keer te proberen. Wat ik hoorde is dat je dan ook regelmatig mensen tegenkomt in je klas die al hele opleidingen als bijv. tandheelkunde, rechten etc. etc. gedaan hebben.
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')