abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46094102
Bij mijn weten wordt het puurste spaans nog steeds in Salamanca gesproken.
De studenten stad der studentensteden der Spanje
Wii-nummer: 3964-8145-1574-4580
Pm me als je me hebt toegevoegd!
  donderdag 8 februari 2007 @ 12:25:26 #27
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_46101648
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 00:58 schreef Knakker het volgende:
Er zijn exact drie verschillen:
1. De y en ll worden (in plaats van "j") uitgesproken als "zj". Dit is het meest kenmerkend.
2. Men spreekt zangeriger (meer als het Italiaans).
3. De vocabulaire van Argentijnen is veel groter dan die van andere Spaanstaligen (zelfs Spanjaarden) en heeft uiteraard -zoals elk land in Zuid Amerika!- een hele reeks eigen woorden.
Vergeet "vos" niet!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_46113240
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 12:25 schreef Hik het volgende:

[..]

Vergeet "vos" niet!
Sí, vos tenés toda la razón

Maar ik reken dat maar even onder "het gebruik van andere woorden"
pi_46116684
quote:

[..]

...
OK, heel erg bedankt voor je uitleg. Je hebt me gerustgesteld
  vrijdag 9 februari 2007 @ 10:36:13 #30
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_46132327
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_46523310
hm veel verschillende meningen, blijft lastig..
maar leuk dat er zoveel reacties zijn.
pi_46528608
Ik heb 4 maandne in quito gezeten, oa voor spaanse les. reis zlf geregeld. Stage niet en de organisatie kenden een spaanse school voor ons. Was een school gerind door nederlanders wardoor er automatisch wat meer landgenoten zijn. Docenten spreken een beetje engels en in pauze's wordt geacht spaans te spreken ook al sta je met een amerikaan te praten.
Het is een vrij prijzige school vond ik, maar gelukkig kon ik wat regelen...
Ik zat in quito en daar zijn veel taal scholen. Quito is een erg goede stad om het te leren. de uitspraak is erg duidelijk al gaat het wel snel, maar dat is spaans. In sommige kuststreken gaat het gwoon stukken sneller en kon ik ze slecht verstaan. Sommige ecuadorianen hadden er ook moeite mee. althans, een college op mijn stage.
Je hebt wel wat woorden die ze alleen in Ecuador of omstreken gebruiken, maar het blijft spaans.

JE kan ook erg goed en makkelijk reizen in ecuador. Hoe lang ga je nu? Ga je een langere tijd dan maakt het niet veel uit naar welk land je gaat. Maar zit je er een paar weken dan is het zonde als je dagen in de bus moet zitten voor een nieuwe stad of klimaat.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_49108061
beetje late reactie misschien maar ik hoorde juist dat in Salamanca het beste Spaans wordt gesproken. Ben hier dan ook een cursus gaan volgen en doe het nog steeds. Ze (http://www.universpain.com) hebben nu een actie dat je met een vriend of vriendin kunt komen en dat maar 1 de cursus betaalt maar daar heb ik niet van kunnen profiteren. Salamanca is een mooie, niet al te grote stad en je kunt makkelijk excursies naar omliggende steden plannen.
  maandag 7 mei 2007 @ 18:00:15 #34
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_49109018
Jammer alleen dat er in steden als Salamanca ZOVEEL buitenlandse studenten zitten, dat je de hele dag alleen maar engels praat als je niet oppast...
pi_49109114
quote:
Op maandag 7 mei 2007 18:00 schreef Hik het volgende:
Jammer alleen dat er in steden als Salamanca ZOVEEL buitenlandse studenten zitten, dat je de hele dag alleen maar engels praat als je niet oppast...
tijdens het uitgaan kun je er wel last van hebben, ligt er aan waar je heen gaat. San justo met al die spaanse barren kom je bijna geen internationale studenten tegen maarja, moet je wel van spaanse rock enzo houden. Je kunt natuurlijk ook gewoon spaans gaan praten met anderstaligen
pi_49109798
Ik heb afgelopen week een week een taalcusrus gevolgd in een klein dorpje vlakbij de hoofdstad van Costa Rica. Je krijgt daar dagelijks gedurende 3 uur priveles van een leraar. De taalschool wordt gerund door een nederlands-canadees stel. Ik zelf was erg te spreken over de kwaliteit van de cursus. Het is mogelijk om tijdens de cursus in een homestay te verblijven of in het aan de taalschool gekoppelde hostel of guesthouse.

Voor prijzen kun je kijken op www.montanalinda.com voor mijn reiservaringen op www.onzereizen.nl
  maandag 7 mei 2007 @ 22:05:19 #37
37305 BushRanger
in Wellington
pi_49120317
Goedkoopste Spaanse lessen schijn je in Quetzaltanengo (Xela) Guatemala te kunnen doen. Ik betaalde daar 130 dollar voor 25 uur in de week, inclusief gastgezin met drie maaltijden per dag, zeven dagen per week. En de kwaliteit van de lessen was nog goed ook. Niets geboekt, gewoon binnen lopen en je kan dezelfde dag al beginnen als je dat wil.
pi_49128801
De taalkundige komt even in mij naar boven, kan het niet laten een paar van bovenstaande uitspraken te nuanceren...

- In Salamanca wordt het mooiste Spaans gesproken: logisch, puur een geval van conventie. De Academia Real (zoals onze taalunie) heeft die variant van het Spaans gekozen als standaard. Maar het wordt ook maar op een hele kleine oppervlakte zo gesproken. Is dat dan het echte Spaans? Of dat van de miljoenen anderen?

- Spaans - Spaans bestaat niet echt... In Andalucia spreken ze heel wat anders dan in Galicie. De variant van Andalucia trekt het meeste op het Zuid-Amerikaans Spaans om de zeer logische reden dat de meeste immigranten uit die streek kwamen.

Welk Spaans je leert maakt weinig uit, let er eerder op in welke omgeving je het leert. Uit eigen ervaring: ik was 18 toen ik een jaar in Venezuela verbleef in een klein dorpje als uitwisselingsstudent. Heb daar Spaans geleerd tussen 16-jarigen. Later kom je dan met schaamrood op de wangen te weten dat een hoop uitdrukkingen die je meer dan normaal vindt eigenlijk totaal niet netjes zijn. Denk maar eens hoe 16-jarigen onderling soms spreken, die taal gebruik je ook niet op een sollicitatie
Het leven is wat je gebeurt terwijl je andere plannen maakt.
pi_49130074
quote:

[..]
Even om het nog makkelijker te maken: we zijn inmiddels 3 maanden verder, ben blijven hangen in Colombia en ik ben mijn Argentijnse accent gewoon al kwijt... ben al druk bezig me het caleño eigen te maken! Voor de taal hoef je dus niet naar een bepaald land te gaan; je moet je gewoon laten leiden door de stad waar je heen zou willen!
pi_49139017
Ja misschien is dat laatste wel waar. Ik denk dat als je eenmaal de taal/dialect spreekt, het ook niet moeilijk is om het andere dialect te verstaan, al kan het wel verschillen. Qua landen lijkt zuid america wel mooier, maar Spanje is gewoon lekker dicht bij, kun je (als je een langdurige cursus doet) ook nog keer ff naar huis
  dinsdag 8 mei 2007 @ 14:35:32 #41
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_49143679
Volgens mij moet je gewoon lekker NIET naar huis gaan tussendoor.
  donderdag 17 mei 2007 @ 14:01:03 #42
42381 CvB
handles your hunger better
pi_49477706
Ik ben dus ook van plan om Spaans te gaan leren. Kga eind dit jaar richting Peru. Ik zit alleen wel met nog een paar vragen:

Waar kan ik het beste een vliegtuigkaartje regelen? En is een open ticket ook mogelijk?

Raden jullie aan om inentingen te nemen zoals malaria, buiktyfus, gele koorts enzovoorts?

Hoeveel geld is verstandig om als reserve te hebben? Heb t namelijk niet heeeel breed.
Vind ik
pi_49477882
TVP! Ik heb hier al een mooie folder liggen van Apple Languages en ben me ook al een tijd aan het oriënteren. Ik twijfel nog welke taal, en of ik er tijd voor heb, maar ik acht de kans op Spaans in Buenos Aires (Argentinië) het grootst!
pi_49500920
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 14:01 schreef CvB het volgende:
Ik ben dus ook van plan om Spaans te gaan leren. Kga eind dit jaar richting Peru. Ik zit alleen wel met nog een paar vragen:

Waar kan ik het beste een vliegtuigkaartje regelen? En is een open ticket ook mogelijk?
In principe wel... maar het bezorgt je heel wat last bij de immigratie om Peru binnen te raken. Een betere optie is een ticket te nemen met een retour binnen de 90 dagen, maar die je mits een kleine kost kan veranderen. Zo ben je zeker dat je op een toeristenvisum binnenraakt. Om het te verlengen gewoon even de grens over, naar Bolivia bijvoorbeeld aan het Titicacameer.
quote:
Raden jullie aan om inentingen te nemen zoals malaria, buiktyfus, gele koorts enzovoorts?
Aanraden zeker, maar zoals in een hoop andere topics ook staat, raad inwinnen bij een medische instantie (hier in Belgie is dat bijvoorbeeld het tropisch instituut of de reiskliniek, staan linken in de faq)
quote:
Hoeveel geld is verstandig om als reserve te hebben? Heb t namelijk niet heeeel breed.
Dat hangt af van een hoop factoren:
- hoelang plan je te gaan?
- waar wil je overnachten?
- wat wil je nog meer doen naast de lessen?

Hoop dat je er iets aan hebt!
pi_49501353
Heb het gedaan in Valencia.

Was bijzonder gezellig met al die andere internationale studenten, maar het leren opzich leer je toch in de dagelijkse omgang. Ik zat bijv. in een gast gezien die 0,0 engels sprak.

Leuke tijd gehad, alleen Valencia is een beetje een saaie stad.
  vrijdag 18 mei 2007 @ 11:27:25 #46
42381 CvB
handles your hunger better
pi_49505125
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 02:55 schreef BrusselseSpruit het volgende:

In principe wel... maar het bezorgt je heel wat last bij de immigratie om Peru binnen te raken. Een betere optie is een ticket te nemen met een retour binnen de 90 dagen, maar die je mits een kleine kost kan veranderen. Zo ben je zeker dat je op een toeristenvisum binnenraakt. Om het te verlengen gewoon even de grens over, naar Bolivia bijvoorbeeld aan het Titicacameer.

Dat hangt af van een hoop factoren:
- hoelang plan je te gaan?
- waar wil je overnachten?
- wat wil je nog meer doen naast de lessen?

Hoop dat je er iets aan hebt!
Ik ben van plan Spaans te gaan leren voor drie maanden en daarna van Arequita in het zuiden naar Cuzco in het noorden te reizen. Daar in Cuzco zou ik dan vrijwilligerswerk willen doen, zoals onderwijzen of in een weeshuis. Ik ben al druk op zoek naar een vrijwilligerswerk instantie die daar iets heeft waar ik misschien ook wel kost en inwoning kan regelen voor niet al teveel geld, maar ben nog niets concreets tegengekomen. Ik zal ook eens in de faq kijjken...en uitzoeken hoe dat helemaal zit met het visum....niets iets waar ik aan had gedacht.
Vind ik
  vrijdag 18 mei 2007 @ 11:39:24 #47
37777 Sigmund_Freud
Whats On a Mans Mind
pi_49505483
TVPtje !
Multiply it by infinity, and take it to the depth of forever, and you will still have barely a glimpse of what I'm talking about.
pi_49513141
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 11:27 schreef CvB het volgende:

[..]

Ik ben van plan Spaans te gaan leren voor drie maanden en daarna van Arequita in het zuiden naar Cuzco in het noorden te reizen. Daar in Cuzco zou ik dan vrijwilligerswerk willen doen, zoals onderwijzen of in een weeshuis. Ik ben al druk op zoek naar een vrijwilligerswerk instantie die daar iets heeft waar ik misschien ook wel kost en inwoning kan regelen voor niet al teveel geld, maar ben nog niets concreets tegengekomen. Ik zal ook eens in de faq kijjken...en uitzoeken hoe dat helemaal zit met het visum....niets iets waar ik aan had gedacht.
Als je niet direct iets vindt zo op internet, PM dan even... heb zelf 3 maanden vrijwilligerswerk gedaan in Cuzco en die organisatie kan altijd volk gebruiken.
pi_49519840
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 02:22 schreef Knakker het volgende:

[..]

Even om het nog makkelijker te maken: we zijn inmiddels 3 maanden verder, ben blijven hangen in Colombia en ik ben mijn Argentijnse accent gewoon al kwijt... ben al druk bezig me het caleño eigen te maken! Voor de taal hoef je dus niet naar een bepaald land te gaan; je moet je gewoon laten leiden door de stad waar je heen zou willen!
:

ik zou een moord doen voor dat argentijnse accent, vind echt super vet klinken.

Maar nog mooier vind ik portugees, zeker als vrouwen het spreken
Life sucks
  vrijdag 18 mei 2007 @ 19:41:45 #50
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_49520021
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 19:37 schreef mr.marcus het volgende:

[..]

:

ik zou een moord doen voor dat argentijnse accent, vind echt super vet klinken.

Maar nog mooier vind ik portugees, zeker als vrouwen het spreken
eindelijk iemand die het met me eens is
zonnig Brasil
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')