trust me, dat bier drinken gaat in zuid-amerika ook.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 13:30 schreef Jesse- het volgende:
Leuk topic, ik ga deze zomer een cursus doen in salamanca via studytravel.nl
Het verschil is denk ik dat je in zuid amerika ook voor het reizen gaat en sightseeing
terwijl in spanje je puur gaat om spaans te leren en om veel bier te drinken
die tijd is allang voorbijquote:Op maandag 5 februari 2007 12:20 schreef bluebit het volgende:
(..)
dat je voor die 100 euro een week als een god kunt leven in zuid-amerika (bij wijze van spreken dus)
quote:Op vrijdag 2 februari 2007 13:46 schreef zwahiel het volgende:
Je hebt wel gelijk qua Argentinië ja, het Spaans daar is idd vrij te vergelijken met het Spaans in Spanje, maar dat is ook een van de weinige landen.
quote:Je zou kunnen zeggen (ze doen 't zelf hier) dat Chilenen het slechts Spaans spreken in heel Zuid-Amerika en als je Chileens kunt praten en verstaan, dat je dan alle andere Spaanse varianten wel kunt begrijpen, of zij jou begrijpen is de vraag
30% van de bevolking spreekt het als eerste taal, dat is wel een verschil! De overige 70% spreekt van helemaal geen Spaans tot prima Spaans, maar dan niet als eerste taal (net als een Fries die ABN spreekt, zeg maarquote:Landen als Bolivia, daar is Spaans de officiele taal, maar slechts 30% van de bevolking spreekt het om maar een voorbeeldje te noemen
Dat valt toch wel mee? Ik kan het Spaanse Spaans prima volgen en ze verstaan mij ook wel. Als ik m'n best doe en zij ook natuurlijkquote:Op maandag 5 februari 2007 12:47 schreef Hik het volgende:
[..]![]()
Argentijns Spaans lijkt helemaal niet op Spaans uit Spanje!
Dat bedoel ik niet!quote:Op maandag 5 februari 2007 14:31 schreef flipsen het volgende:
[..]
Dat valt toch wel mee? Ik kan het Spaanse Spaans prima volgen en ze verstaan mij ook wel. Als ik m'n best doe en zij ook natuurlijk
lol dat doet pijnquote:Op vrijdag 2 februari 2007 13:02 schreef zwahiel het volgende:
De cultuur sjah, is niet zo heel anders en het is gewoon een Europeesch land.
persoonlijk vind ik de taal ten noord oosten beter te pruimen...quote:Op maandag 5 februari 2007 19:02 schreef NY_Giant het volgende:
Toch trekt Argentinië mij het meest in Zuid-Amerika... Alleen jammer dat het Argentijnse Spaans dus toch redelijk anders is volgens de meeste van jullie.
Dat verbaast me wel, omdat zo'n beetje alle (groeps-)rondreizen vanuit Nederland door Peru Arequipa gebruiken om een dag of twee te acclimatiseren op 2000+ meter, voordat ze doorgaan naar Puno of Cusco. Shoestring, Koning Aap, Baobab, noem maar op.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 03:25 schreef Foeske het volgende:
Veel Nederlanders kiezen voor Cuzco om Spaans te leren. Ik heb voor Arequipa gekozen omdat het minder toeristisch is en je dus veel meer met de Peruanen geconfronteerd wordt en je dus wel spaans moet leren. En ook die verwachting is uitgekomen. Ik ben zelfs nog geen een Nederlander tegengekomen in de 4 weken dat ik hier nu zit!
Er zijn exact drie verschillen:quote:Op maandag 5 februari 2007 19:02 schreef NY_Giant het volgende:
Toch trekt Argentinië mij het meest in Zuid-Amerika... Alleen jammer dat het Argentijnse Spaans dus toch redelijk anders is volgens de meeste van jullie.
Vergeet "vos" niet!quote:Op donderdag 8 februari 2007 00:58 schreef Knakker het volgende:
Er zijn exact drie verschillen:
1. De y en ll worden (in plaats van "j") uitgesproken als "zj". Dit is het meest kenmerkend.
2. Men spreekt zangeriger (meer als het Italiaans).
3. De vocabulaire van Argentijnen is veel groter dan die van andere Spaanstaligen (zelfs Spanjaarden) en heeft uiteraard -zoals elk land in Zuid Amerika!- een hele reeks eigen woorden.
Sí, vos tenés toda la razónquote:
tijdens het uitgaan kun je er wel last van hebben, ligt er aan waar je heen gaat. San justo met al die spaanse barren kom je bijna geen internationale studenten tegen maarja, moet je wel van spaanse rock enzo houden. Je kunt natuurlijk ook gewoon spaans gaan praten met anderstaligenquote:Op maandag 7 mei 2007 18:00 schreef Hik het volgende:
Jammer alleen dat er in steden als Salamanca ZOVEEL buitenlandse studenten zitten, dat je de hele dag alleen maar engels praat als je niet oppast...![]()
Even om het nog makkelijker te maken: we zijn inmiddels 3 maanden verder, ben blijven hangen in Colombia en ik ben mijn Argentijnse accent gewoon al kwijt... ben al druk bezig me het caleño eigen te maken!quote:
In principe wel... maar het bezorgt je heel wat last bij de immigratie om Peru binnen te raken. Een betere optie is een ticket te nemen met een retour binnen de 90 dagen, maar die je mits een kleine kost kan veranderen. Zo ben je zeker dat je op een toeristenvisum binnenraakt. Om het te verlengen gewoon even de grens over, naar Bolivia bijvoorbeeld aan het Titicacameer.quote:Op donderdag 17 mei 2007 14:01 schreef CvB het volgende:
Ik ben dus ook van plan om Spaans te gaan leren. Kga eind dit jaar richting Peru. Ik zit alleen wel met nog een paar vragen:
Waar kan ik het beste een vliegtuigkaartje regelen? En is een open ticket ook mogelijk?
Aanraden zeker, maar zoals in een hoop andere topics ook staat, raad inwinnen bij een medische instantie (hier in Belgie is dat bijvoorbeeld het tropisch instituut of de reiskliniek, staan linken in de faq)quote:Raden jullie aan om inentingen te nemen zoals malaria, buiktyfus, gele koorts enzovoorts?
Dat hangt af van een hoop factoren:quote:Hoeveel geld is verstandig om als reserve te hebben? Heb t namelijk niet heeeel breed.
Ik ben van plan Spaans te gaan leren voor drie maanden en daarna van Arequita in het zuiden naar Cuzco in het noorden te reizen. Daar in Cuzco zou ik dan vrijwilligerswerk willen doen, zoals onderwijzen of in een weeshuis. Ik ben al druk op zoek naar een vrijwilligerswerk instantie die daar iets heeft waar ik misschien ook wel kost en inwoning kan regelen voor niet al teveel geld, maar ben nog niets concreets tegengekomen. Ik zal ook eens in de faq kijjken...en uitzoeken hoe dat helemaal zit met het visum....niets iets waar ik aan had gedacht.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 02:55 schreef BrusselseSpruit het volgende:
In principe wel... maar het bezorgt je heel wat last bij de immigratie om Peru binnen te raken. Een betere optie is een ticket te nemen met een retour binnen de 90 dagen, maar die je mits een kleine kost kan veranderen. Zo ben je zeker dat je op een toeristenvisum binnenraakt. Om het te verlengen gewoon even de grens over, naar Bolivia bijvoorbeeld aan het Titicacameer.
Dat hangt af van een hoop factoren:
- hoelang plan je te gaan?
- waar wil je overnachten?
- wat wil je nog meer doen naast de lessen?
Hoop dat je er iets aan hebt!
Als je niet direct iets vindt zo op internet, PM dan even... heb zelf 3 maanden vrijwilligerswerk gedaan in Cuzco en die organisatie kan altijd volk gebruiken.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 11:27 schreef CvB het volgende:
[..]
Ik ben van plan Spaans te gaan leren voor drie maanden en daarna van Arequita in het zuiden naar Cuzco in het noorden te reizen. Daar in Cuzco zou ik dan vrijwilligerswerk willen doen, zoals onderwijzen of in een weeshuis. Ik ben al druk op zoek naar een vrijwilligerswerk instantie die daar iets heeft waar ik misschien ook wel kost en inwoning kan regelen voor niet al teveel geld, maar ben nog niets concreets tegengekomen. Ik zal ook eens in de faq kijjken...en uitzoeken hoe dat helemaal zit met het visum....niets iets waar ik aan had gedacht.
:quote:Op dinsdag 8 mei 2007 02:22 schreef Knakker het volgende:
[..]
Even om het nog makkelijker te maken: we zijn inmiddels 3 maanden verder, ben blijven hangen in Colombia en ik ben mijn Argentijnse accent gewoon al kwijt... ben al druk bezig me het caleño eigen te maken!Voor de taal hoef je dus niet naar een bepaald land te gaan; je moet je gewoon laten leiden door de stad waar je heen zou willen!
eindelijk iemand die het met me eens isquote:Op vrijdag 18 mei 2007 19:37 schreef mr.marcus het volgende:
[..]
:
ik zou een moord doen voor dat argentijnse accent, vind echt super vet klinken.
Maar nog mooier vind ik portugees, zeker als vrouwen het spreken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |