Ja, en 2 jaar geleden stond de PvdA er ook nog bij....quote:Op vrijdag 2 februari 2007 14:46 schreef Heerlijkheid het volgende:
Ik word zo spuugzat van die vakbonden. Het is op zich wel een redelijke oplossing, maar de belangbehartigers van de babyboomgeneratie staan al weer op hun achterste poten op het museumplein.
Bonden en redelijk......quote:Op vrijdag 2 februari 2007 14:53 schreef du_ke het volgende:
Dus het is zaak om de bonden uit te leggen waarom dit plan nodig is dan zijn ze best voor rede vatbaar volgens mij.
Idd, en dat het meer kiezers naar rechts mag trekkenquote:Op vrijdag 2 februari 2007 16:59 schreef PJORourke het volgende:
Het ziet er niet eens zo slecht uit, maar toch gun ik ze veel sociale onrust.![]()
in 2011. dus volgend kabinet kan het alsnog de prullenbak ingooien.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 20:22 schreef SCH het volgende:Keihard in het gezicht van het CDA terug gemept met die bejaardenbelasting
Goede actie dus van Balkenende. Hij regeert vier jaar met de PvdA zonder dwza plannen door te voeren en hij hoopt vervolgens in 2010 weer met de VVD verder te kunnen.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 01:16 schreef evert het volgende:
[..]
in 2011. dus volgend kabinet kan het alsnog de prullenbak ingooien.
en we doen niets aan de hypotheekrenteaftrek. keihard in het gezicht van de pvda terug gemept.
oftewel, we zitten met een kabinet opgescheept van pappen en nathouden. AOW verhaal gaat naar 2011. er komen commissies onder leiding van lubbers en kok die de heikele punten verder gaan onderzoeken.
kortom, in 2011 kunnen we weer opnieuw beginnen....
Jij denkt dat dit kabinet 2010 gaat halen?quote:Op zaterdag 3 februari 2007 11:48 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Goede actie dus van Balkenende. Hij regeert vier jaar met de PvdA zonder dwza plannen door te voeren en hij hoopt vervolgens in 2010 weer met de VVD verder te kunnen.
Dat is dan ook nog een van de meest bizarre kanten van dit akkoord; namelijk dat het feitelijk gewoon vooruit wordt geschoven, maar dat het niettemin met de nodige heisa wordt aangekondigd en ontvangen. Zeg dan gewoon dat je er onderling niet uit kan komen en dit issue vpoorlopig laat voor wat het is; met deze aankondiging strijk je mensen onnodig tegen de haren in.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 11:48 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Goede actie dus van Balkenende. Hij regeert vier jaar met de PvdA zonder dwza plannen door te voeren en hij hoopt vervolgens in 2010 weer met de VVD verder te kunnen.
Ik geeft het ongeveer 2 jaarquote:Op zaterdag 3 februari 2007 11:50 schreef Gia het volgende:
Jij denkt dat dit kabinet 2010 gaat halen?
Even rekenen: het gaat vanaf 2011 in. Dat is over 4 jaar. Dus mensen die nu 61 zijn kunnen nog met de VUT. Riekt naar klasse-justitie. Verder betaalden mensen al extra voor hun VUT, nu dus nog meer.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 12:22 schreef sigme het volgende:
[..]
volkskrant
Zo, AOW-fiscalisering is opgelost. Beetje geven en nemen, en zoals eerder al geconstateerd: vinden van een vorm die alle partijen als overwinning aan de eigen achterban kunnen verkopen.
Ik zoek nog ff naar het spreekwoord.....Maar dat is zo ngeveer wel het scenario......Dus die fiscalisering gaat idd dus gewoon niet door....quote:Op zaterdag 3 februari 2007 11:48 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
2011 is precies het jaartal dat al genoemd werd in het verkiezingsprogramma van de PvdA. Dus hoe je dit nu kan uitleggen als winst voor Balkenende?quote:Op zaterdag 3 februari 2007 11:48 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
FNV moet hun bek houden, die praten ook alleen maar namens de oudjesquote:
Eensquote:Op zaterdag 3 februari 2007 16:25 schreef pberends het volgende:
[..]
FNV moet hun bek houden, die praten ook alleen maar namens de oudjes. FNV is bovendien een PvdA-bolwerk.
voor mensen die al gestopt zijn gelden de maatregelen gelukkig niet.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 11:40 schreef Gia het volgende:
Jaren terug waren er plannen voor pre-pensioen enz... En de mensen die daar op in gegaan zijn, worden nu keihard gepakt, als ze inderdaad eerder willen stoppen. Gelukkig hebben wij daar niet aan meegedaan. Maar goed, de lijfrentepolissen gaan ze ook nog wel aanpakken, ben ik helemaal niet bang voor.
Sparen om het goed te hebben op je ouwe dag wordt gewoon bestraft.
We zouden gewoon weer een kluisje in huis moeten inbouwen en daar elke cent die we over hebben indouwen, want zet je het op de bank, word je ook weer gepakt.
Heel raar dat FNV zo in het verweer komt tegen hun grote leider Bosquote:
Ik vind het niet raar. Op zich vind ik het goed dat rijke ouderen meer betalen. Maar het onderscheid wat in deze plannen wordt gemaakt is onrechtvaardig. Heel veel mensen die voor hun 65'e stoppen met werken doen dat niet uit eigen wil. De gezondheid is niet meer goed. De managers moeten zonodig reorganiseren. Werkgevers willen geen ouderen in dienst nemen. En als de politiek speciale regels gaat maken om deze mensen niet te benadelen, dan zet ze de deur wagenwijd open voor misbruik.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 17:20 schreef pberends het volgende:
[..]
Heel raar dat FNV zo in het verweer komt tegen hun grote leider Bos.
Het is juist heel sociaal dat rijke ouderen meer betalen. In 2025 is de helft van al het vermogen in handen van 65+'ers.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |