abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45921300
Er is eindelijk een plan!
Deze zomer wordt u aangeboden door ... God - Visje (het christelijke zusje van Loesje )
pi_45922321
Dit is mijns inziens een eerste stap richting het verhogen van de pensioen gerechtigde leeftijd.

Deze plannen maken het een stuk minder interessant om voor je 65e te stoppen met werken.
Het pre pensioen of de vut heeft dan ook niet zoveel zin meer heb ik het idee!

Wanneer deze regeling er doorkomt en iedereen vervolgens eraan gewend is geraakt, kan men in politiek Den Haag voorzichtig beginnen om de stoelpoten onder de pensioen gerechtigde leeftijd van 65 jaar weg te zagen...
Op zaterdag 15 augustus 2009 23:05 schreef eer-ik het volgende:
Ik vind je sig nogal denigrerend.
pi_45922363
Is ook niet raar die leeftijd gaat over een tijdje gewoon met een maand of evt 2 per jaar omhoog. Doen ze in Duitsland ook meen ik. Valt niet aan te ontkomen en is ook niet erg.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_45922423
Niet helemaal waar ik op gehoopt had, maar toch kan ik het niet laten: OUDERENBELASTING!!! CDA!!! OUDERENBELASTING!!!!

Nah...tof.
pi_45924496
Keihard in het gezicht van het CDA terug gemept met die bejaardenbelasting
  vrijdag 2 februari 2007 @ 20:43:26 #31
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_45924931
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 14:46 schreef Heerlijkheid het volgende:
Ik word zo spuugzat van die vakbonden. Het is op zich wel een redelijke oplossing, maar de belangbehartigers van de babyboomgeneratie staan al weer op hun achterste poten op het museumplein.
Ja, en 2 jaar geleden stond de PvdA er ook nog bij....
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 14:53 schreef du_ke het volgende:
Dus het is zaak om de bonden uit te leggen waarom dit plan nodig is dan zijn ze best voor rede vatbaar volgens mij.
Bonden en redelijk......

Dat zijn volgens mij twee zaken die moeilijk met elkaar te vereinigen zijn
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 16:59 schreef PJORourke het volgende:
Het ziet er niet eens zo slecht uit, maar toch gun ik ze veel sociale onrust.
Idd, en dat het meer kiezers naar rechts mag trekken
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zaterdag 3 februari 2007 @ 01:16:16 #32
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_45933914
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 20:22 schreef SCH het volgende:
Keihard in het gezicht van het CDA terug gemept met die bejaardenbelasting
in 2011. dus volgend kabinet kan het alsnog de prullenbak ingooien.

en we doen niets aan de hypotheekrenteaftrek. keihard in het gezicht van de pvda terug gemept.

oftewel, we zitten met een kabinet opgescheept van pappen en nathouden. AOW verhaal gaat naar 2011. er komen commissies onder leiding van lubbers en kok die de heikele punten verder gaan onderzoeken.
kortom, in 2011 kunnen we weer opnieuw beginnen....
wat moet ik hier nu neerzetten?
  zaterdag 3 februari 2007 @ 11:40:09 #33
3542 Gia
User under construction
pi_45938121
Jaren terug waren er plannen voor pre-pensioen enz... En de mensen die daar op in gegaan zijn, worden nu keihard gepakt, als ze inderdaad eerder willen stoppen. Gelukkig hebben wij daar niet aan meegedaan. Maar goed, de lijfrentepolissen gaan ze ook nog wel aanpakken, ben ik helemaal niet bang voor.

Sparen om het goed te hebben op je ouwe dag wordt gewoon bestraft.

We zouden gewoon weer een kluisje in huis moeten inbouwen en daar elke cent die we over hebben indouwen, want zet je het op de bank, word je ook weer gepakt.
  zaterdag 3 februari 2007 @ 11:48:36 #34
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_45938315
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 01:16 schreef evert het volgende:

[..]

in 2011. dus volgend kabinet kan het alsnog de prullenbak ingooien.

en we doen niets aan de hypotheekrenteaftrek. keihard in het gezicht van de pvda terug gemept.

oftewel, we zitten met een kabinet opgescheept van pappen en nathouden. AOW verhaal gaat naar 2011. er komen commissies onder leiding van lubbers en kok die de heikele punten verder gaan onderzoeken.
kortom, in 2011 kunnen we weer opnieuw beginnen....
Goede actie dus van Balkenende. Hij regeert vier jaar met de PvdA zonder dwza plannen door te voeren en hij hoopt vervolgens in 2010 weer met de VVD verder te kunnen.
Pugna Pro Patria
  zaterdag 3 februari 2007 @ 11:50:22 #35
3542 Gia
User under construction
pi_45938359
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 11:48 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

Goede actie dus van Balkenende. Hij regeert vier jaar met de PvdA zonder dwza plannen door te voeren en hij hoopt vervolgens in 2010 weer met de VVD verder te kunnen.
Jij denkt dat dit kabinet 2010 gaat halen?
  zaterdag 3 februari 2007 @ 11:54:30 #36
66825 Reya
Fier Wallon
pi_45938464
quote:

[..]

Dat is dan ook nog een van de meest bizarre kanten van dit akkoord; namelijk dat het feitelijk gewoon vooruit wordt geschoven, maar dat het niettemin met de nodige heisa wordt aangekondigd en ontvangen. Zeg dan gewoon dat je er onderling niet uit kan komen en dit issue vpoorlopig laat voor wat het is; met deze aankondiging strijk je mensen onnodig tegen de haren in.
  zaterdag 3 februari 2007 @ 11:58:00 #37
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_45938529
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 11:50 schreef Gia het volgende:
Jij denkt dat dit kabinet 2010 gaat halen?
Ik geeft het ongeveer 2 jaar
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  † In Memoriam † zaterdag 3 februari 2007 @ 11:58:58 #38
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_45938552
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 12:22 schreef sigme het volgende:

[..]

volkskrant

Zo, AOW-fiscalisering is opgelost. Beetje geven en nemen, en zoals eerder al geconstateerd: vinden van een vorm die alle partijen als overwinning aan de eigen achterban kunnen verkopen.
Even rekenen: het gaat vanaf 2011 in. Dat is over 4 jaar. Dus mensen die nu 61 zijn kunnen nog met de VUT. Riekt naar klasse-justitie. Verder betaalden mensen al extra voor hun VUT, nu dus nog meer.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_45938618
quote:

[..]

Ik zoek nog ff naar het spreekwoord.....Maar dat is zo ngeveer wel het scenario......Dus die fiscalisering gaat idd dus gewoon niet door....
pi_45939036
quote:

[..]

2011 is precies het jaartal dat al genoemd werd in het verkiezingsprogramma van de PvdA. Dus hoe je dit nu kan uitleggen als winst voor Balkenende?

Dit AOW-plan vind ik overigens voor beide partijen een beetje een zouteloos compromis. Van een echt visionair nieuw plan is geen sprake, er wordt een beetje van het CDA genomen en een beetje van de PvdA en het akkoord is eigenlijk voor beiden niks. Ik zag meer in het plan van de CU; de AOW-premies langzaam verlagen en de belastingen verhogen waardoor op termijn de AOW volledig 'gefiscaliseerd' zou zijn. Ouderen met een klein pensioen zou je vervolgens kunnen compenseren. Ik ben er ook wel voor om mensen te bemoedigen om langer te laten door te werken, maar dat zou je hiervan moeten loskoppelen.

All in all valt volgens mij nog niet echt te beoordelen wie nu het meeste gewonnen heeft in de informatie. Uit wat nu naar buiten komt valt in ieder geval wel op te maken dat er sprake is van een duidelijke trendbreuk met de voorgaande kabinetten Balkenende; met het generaal pardon, het terugdraaien van de voorgenomen huurliberalisatie en bescherming van de huren, met een duidelijke omslag op zorggebied en met meer aandacht voor armoede, achterstandswijken en milieu.
pi_45944257
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 12:28 schreef sigme het volgende:

[..]

volkskrant
FNV moet hun bek houden, die praten ook alleen maar namens de oudjes . FNV is bovendien een PvdA-bolwerk.
pi_45944318
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 16:25 schreef pberends het volgende:

[..]

FNV moet hun bek houden, die praten ook alleen maar namens de oudjes . FNV is bovendien een PvdA-bolwerk.
Eens
Deze zomer wordt u aangeboden door ... God - Visje (het christelijke zusje van Loesje )
pi_45944362
fundamenteel bezien vind ik het nederlandse systeem niet geweldig. We leunen teveel op een gedwongen omslagstelsel (ja in frankrijk is het nog erger weet ik) wat leidt tot allemaal van dit soort problemen.

Maar zoals het NU is is dit best een goeie oplossing
pi_45944406
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 11:40 schreef Gia het volgende:
Jaren terug waren er plannen voor pre-pensioen enz... En de mensen die daar op in gegaan zijn, worden nu keihard gepakt, als ze inderdaad eerder willen stoppen. Gelukkig hebben wij daar niet aan meegedaan. Maar goed, de lijfrentepolissen gaan ze ook nog wel aanpakken, ben ik helemaal niet bang voor.

Sparen om het goed te hebben op je ouwe dag wordt gewoon bestraft.

We zouden gewoon weer een kluisje in huis moeten inbouwen en daar elke cent die we over hebben indouwen, want zet je het op de bank, word je ook weer gepakt.
voor mensen die al gestopt zijn gelden de maatregelen gelukkig niet.
pi_45945552
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 16:27 schreef Ludger het volgende:

[..]

Eens
Heel raar dat FNV zo in het verweer komt tegen hun grote leider Bos .

Het is juist heel sociaal dat rijke ouderen meer betalen. In 2025 is de helft van al het vermogen in handen van 65+'ers.
pi_45946663
Zo'n compromis als dit zal weer andere vragen oproepen. Zo zullen het aantal oudere mensen die in de ziektewet zullen zitten exponent toenemen. Hoe ga je daar weer mee om? Veel meer mensen zullen afgekeurd worden, zoals bouwvakkers en mensen die zwaar lichamelijk werk doen. Ik denk dat het een dan de ander weer opheft.
pi_45967156
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 17:20 schreef pberends het volgende:

[..]

Heel raar dat FNV zo in het verweer komt tegen hun grote leider Bos .

Het is juist heel sociaal dat rijke ouderen meer betalen. In 2025 is de helft van al het vermogen in handen van 65+'ers.
Ik vind het niet raar. Op zich vind ik het goed dat rijke ouderen meer betalen. Maar het onderscheid wat in deze plannen wordt gemaakt is onrechtvaardig. Heel veel mensen die voor hun 65'e stoppen met werken doen dat niet uit eigen wil. De gezondheid is niet meer goed. De managers moeten zonodig reorganiseren. Werkgevers willen geen ouderen in dienst nemen. En als de politiek speciale regels gaat maken om deze mensen niet te benadelen, dan zet ze de deur wagenwijd open voor misbruik.
"The courtesy of your hall is somewhat lessened of late."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')