quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 11:43 schreef loveli het volgende:Je kunt niet alles hebben. Als je zwanger bent, vraagt dat best veel van je lichaam en de eerste maanden zijn de meeste vrouwen heel moe. Sommige zwangere vrouwen zijn door de hormonen zo anders, dat ze nog niet eens een nieuw behang uit zouden mogen kiezen (en dan 9 maanden later spijt hebben).
Wat zijn je prioriteiten? School, kindje of relatie? Prioriteit 1 moet je kindje zijn. Wil je het kindje ja of nee? Laat die keuze niet afhangen van je relatie, maak de keuze zelf. Dat je mogelijk wat langer doet over je studie is niet erg en misschien onvermijdelijk. Who cares?
Simmu, lees de post van Loveli nog maar eens heel goed.
Ik kan je als kersverse moeder (3,5 maand) vertellen dat het echt niet allemaal even makkelijk en rozengeur/maneschijn is als je een kind hebt gekregen. Ik heb een heel stabiele, respectvolle en liefdevolle relatie, ons kind was meer dan gewenst, maar tóch hebben we best vaak gedoe en gezeik. Er verandert zo veel in je leven. Je krijgt er beiden totaal nieuwe rollen bij. En soms heb ik ook de neiging om te denken "Zak in de stront, ik neem mijn kind mee en je zoekt het lekker zelf uit!" (ook ná je zwangerschap gieren de hormonen nog bijna een jaar door je lijf!
![]()
). Maar weet je, als je eenmaal een kind hebt samen, gaat dat niet zo makkelijk. Dat wil je je kind ook niet aandoen (tenminste, ík niet). Dus word je gedwongen volwassen te reageren, dingen van je af te laten glijden, zaken fatsoenlijk uit te praten, compromissen te sluiten en soms genoegen te nemen met wat minder. En als je er dan samen weer bent uitgekomen voelt dat alleen maar goed.
Ik vraag me af of jullie dat gaat lukken.
Ik vraag me af of jij überhaupt wel blij bent met dit kindje in je buik.
Als jouw kind de komende jaren niet prioriteit nummer één kan zijn, dan heb ik heel veel medelijden met dat kleine afhankelijke mensje.
![]()
En alle (realistische!) plaatjes in dit topic ten spijt, in sommige gevallen lijkt het me beter als een kindje niet geboren hoeft te worden....