spreek vor uzelf ...quote:Op vrijdag 2 februari 2007 09:17 schreef ToyBoy het volgende:
Sex... heel veel sex.
Is toch de leukste vorm van sporten.
Waarom niet?quote:Op vrijdag 2 februari 2007 15:25 schreef Mirri het volgende:
Geen vlees eten
Omdat ik prima kan overleven zonder dat het ten koste hoeft te gaan van een levend wezen met een bewustzijn. Ik ben het al 10 jaar, maar mijn ouders eten weer biologisch vlees.quote:
Bedacht me al dat 't iets in die richting was. Vroeg me alleen af welke link het met lichaam in vorm houden had.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 01:28 schreef Mirri het volgende:
Omdat ik prima kan overleven zonder dat het ten koste hoeft te gaan van een levend wezen met een bewustzijn. Ik ben het al 10 jaar, maar mijn ouders eten weer biologisch vlees.![]()
Als je vlees in plantaardige olie bakt dan?quote:En het werkt ontzettend goed voor de lijn, dierlijke vetten zijn over het algemeen slecht he.![]()
Plantaardige vetten zijn 100 x makkelijker afbreekbaar, dat zijn onverzadigde vetten, dierlijke vetten zijn vooral verzadigd en in vaste toestand bij kamertemperatuur, plantaardige vetten zijn dan vloeibaar. Zo kun je het herkennen. Tot zover de biologieles![]()
True, dat had ik ook al expres weggelaten, omdat ik dat met je eens ben.quote:Melk is gewoon onzin, "melk is goed voor elk" my ass.![]()
Wist je dat mensen de enige zoogdieren zijn die na de babyjaren nog melk drinken?![]()
Vlees is op zich niet verkeerd voor een mens, maar ook niet goed. Dierlijke vetten zijn slechter afbreekbaar en je wordt er veeeel sneller dik van dan van plantaardige vetten. Als een mens zich ergens geen zorgen over hoeft te maken - wat voedingsstoffen binnenkrijgen betreft - is het wel of ze genoeg vet binnenkrijgen..als je normaal gezond eet, zonder vlees, krijg je nog ruim voldoende vet binnen.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 01:54 schreef Arcee het volgende:
Als je vlees in plantaardige olie bakt dan?Vlees is op zich niet verkeerd voor een mens. Dat heeft de evolutie wel bewezen, hoewel dat een heel ander onderwerp is.
Ik vind vlees zo lekker.![]()
![]()
Dat vind ik altijd zo raar, mensen die precies weten wat ze allemaal te kort komen.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 08:01 schreef Mirri het volgende:
Het enige wat ik wel te weinig heb is ijzer en B12, dus ik moet daar wel op letten.
Ik moest bloed prikken, en toen bleek ik dat te missen.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 08:12 schreef Pinball het volgende:
[..]
Dat vind ik altijd zo raar, mensen die precies weten wat ze allemaal te kort komen.
Hoe weet je dat in hemelsnaam?
Zeg dat niet tegen mijn vader (boer)quote:Op dinsdag 6 februari 2007 01:28 schreef Mirri het volgende:
[..]
Melk is gewoon onzin, "melk is goed voor elk" my ass.![]()
Wist je dat mensen de enige zoogdieren zijn die na de babyjaren nog melk drinken?![]()
Ah, dat verklaart veel.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 08:16 schreef Mirri het volgende:
Ik moest bloed prikken, en toen bleek ik dat te missen.![]()
Dit klinkt gewoon een beetje als een foute contact-advertentie.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 15:42 schreef Ms.Poes het volgende:
Ik loop (ren) alle trappen die ik loop met twee treden tegelijk, zowel naar boven als beneden, en kruip onder dingen door of klim over dingen heen als dat op mijn weg komt. Verder wandel ik elke dag, that's it. Ik heb echt geen tijd of zin om een paar keer per week naar een sportschool te gaan en mijn hobbies behoeven (behalve seks) niet zoveel lichamelijke inspanningen.
Oh ja, ik let wel héél goed op wat ik eet. Echt een etikettenfreak, niet leuk om boodschappen mee te doen, wel leuk om aan mijn tafel aan te schuiven.
Melk is voor kalfjes.quote:
Ja, dwangmatig chips eten doet wonderen voor je gewicht.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 09:05 schreef BabblingBrook het volgende:
Volgens mij zijn dwangneuroses ook ideaal om af te vallen.
Ik dacht meer aan dwangmatige handelingen in de vorm van traplopen.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 09:25 schreef Pinball het volgende:
[..]
Ja, dwangmatig chips eten doet wonderen voor je gewicht.
Moddervettefokker dus?quote:Op dinsdag 6 februari 2007 09:31 schreef gebruikersnaam het volgende:
veel patat eten, en bier drinken. zo blijft mijn lichaam in vorm. een ronde vorm wel te verstaan. maar dat is ook een vorm
Niet alleen dat. Als je bv fanatiek sport heb je eiwitten nodig. En het is gewoon moeilijk om via plantaardige producten een uitgebalanceerde sportvoeding te hebben.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 08:01 schreef Mirri het volgende:
[..]
Vlees is op zich niet verkeerd voor een mens, maar ook niet goed. Dierlijke vetten zijn slechter afbreekbaar en je wordt er veeeel sneller dik van dan van plantaardige vetten. Als een mens zich ergens geen zorgen over hoeft te maken - wat voedingsstoffen binnenkrijgen betreft - is het wel of ze genoeg vet binnenkrijgen..als je normaal gezond eet, zonder vlees, krijg je nog ruim voldoende vet binnen.
Het enige wat ik wel te weinig heb is ijzer en B12, dus ik moet daar wel op letten.
We zijn ook de enige die een patatje oorlog etenquote:Op dinsdag 6 februari 2007 01:28 schreef Mirri het volgende:
[..]
Melk is gewoon onzin, "melk is goed voor elk" my ass.![]()
Is het wel biologisch vlees?quote:Op woensdag 7 februari 2007 19:06 schreef thaleia het volgende:
Vlees is hartstikke lekker en heus niet zo slecht. Sterker nog, in die periodes waarin ik, aangestoken door m'n verantwoord etende vrienden, ook verantwoord ging eten met allemaal groentes en noten en volkorenrijst enzo, werd ik totaal futloos. Dan voelde ik door heel m'n lijf: "ik moet NU een biefstuk" en dan at ik een biefstuk en voelde me direct beter.
Ik ken wel vegetariers die supergezond en energiek zijn maar veel vegetarische vrienden vind ik erg bleek en energieloos. Die hebben ook echt tien uur slaap nodig enzo, en als ze wakker zijn hebben ze nog niet half de energie die ik heb. Volgens mij kan gewoon niet iedereen even goed tegen een vleesloos dieet.
En ik kan er in elk geval psychisch niet goed tegen, ik word heel erg gelukkig van een lekker stukje vlees en volgens mij draagt het enorm bij aan m'n gezondheid
ik checkte je profielquote:Op donderdag 8 februari 2007 01:14 schreef ZoetZuurHapje het volgende:
Ik ben in het bezit van een natural born semi-goddelijk lijf,hoef er weinig tot niks voor te doen dus.....![]()
Jij mag erop jouw beurt ook wezen,bent een zeer sexy en smakelijk ogende cavia namelijk!quote:
yessquote:Op donderdag 8 februari 2007 01:20 schreef ZoetZuurHapje het volgende:
[..]
Jij mag erop jouw beurt ook wezen,bent een zeer sexy en smakelijk ogende cavia namelijk!![]()
![]()
![]()
Voor jou een raad.............voor mij een weetquote:Op donderdag 8 februari 2007 01:21 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
yess
hoe weet je dat van die cavia enzo?
![]()
quote:Op dinsdag 6 februari 2007 08:25 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Dit klinkt gewoon een beetje als een foute contact-advertentie.![]()
overdrijven kan natuurlijk ook nogquote:Op vrijdag 9 februari 2007 22:08 schreef HUG-LIFE het volgende:
knipperdeknip
gezond..quote:Op vrijdag 2 februari 2007 15:25 schreef Mirri het volgende:
5 dagen per week yoga ('s ochtends)
5 dagen per week fietsen (8 km enkele reis)
3 keer per week hardlopen, af en toe tennissen en snowboarden
Genoeg slapen en weinig en gezond eten
Geen vlees eten en geen melk drinken
Ik voel me anders heel gezondquote:
Zoveel bewegen en dan geen vlees eten bedoelt hij denk ik. Daarbij komt dat je verzadigde vetten ook nodig hebt. Teveel is niet goed, maar je hebt ze wel nodig.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 18:33 schreef Mirri het volgende:
[..]
Ik voel me anders heel gezond![]()
Bewijs:
Ik heb nog nooit griep gehad en ben eens in de twee jaar verkouden
Mijn conditie is heel goed
Ik ben niet dik en ik voel me fit
Vlees is veel ongezonder, al die verzadigde vetten.![]()
Af en toe eet ik vis, maar dat is omdat het goed is voor je huid![]()
Vanwaar die![]()
Die agressie, dat is pas ongezond.![]()
Er zijn een ontelbaar aantal discussies over het feit of de mens carnivoor of omnivoor (het laatste vind ik het aannemelijkst), maar herbivoor is (vrijwel) uitgesloten. Vlees is een basisvoedingsbron voor de mens, het bevat een flink aantal noodzakelijke voedingsstoffen die je, als je geen vlees / kip / vis eet, veel moeilijker (c.q. omslachtig) op alternatieve wijzen moet binnen krijgen (supplementen etc). Bovendien is "verzadigd vet" niet 1 soort "kwaadaardig vet", maar kan je makkelijk verteerbare en moeilijk verteerbare verz. vetten onderscheiden. Daarnaast is een bepaalde hoeveelheid verz. vet noodzakelijk voor een gezonde cholesterolspiegel en dito transport. Wat van belang is bij cholesterol is dat de HDL enzymen in een goede verhouding zijn met de LDL enzymen, en niet zozeer hoe hoog het cholesterolgehalte is. Wist je dat een grote hoeveelheid onverz. vet en vrijwel geen verz. vet even ongezond is als het omgekeerde? Deze materie is ontzettend ingewikkeld en het is dan ook onmogelijk snelle conclusies te trekken over wat goed en wat slecht is. Zelfs over het feit of een laag cholesterolgehalte al dan niet (zeer) ongezond wordt door sommigen bediscussieerd.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 18:33 schreef Mirri het volgende:
[..]
Ik voel me anders heel gezond![]()
Bewijs:
Ik heb nog nooit griep gehad en ben eens in de twee jaar verkouden
Mijn conditie is heel goed
Ik ben niet dik en ik voel me fit
Vlees is veel ongezonder, al die verzadigde vetten.![]()
Af en toe eet ik vis, maar dat is omdat het goed is voor je huid![]()
Vanwaar die![]()
Die agressie, dat is pas ongezond.![]()
Ik ben sinds mijn 6 vegetarier, dat is dus al 11 jaar. Dat was destijds omdat mijn ouders dat wilden, na een of ander programma over dierenmishandeling in dat kutchina werd de knoop doorgehakt.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 19:10 schreef LedZep het volgende:
[..]
Er zijn een ontelbaar aantal discussies over het feit of de mens carnivoor of omnivoor (het laatste vind ik het aannemelijkst), maar herbivoor is (vrijwel) uitgesloten. Vlees is een basisvoedingsbron voor de mens, het bevat een flink aantal noodzakelijke voedingsstoffen die je, als je geen vlees / kip / vis eet, veel moeilijker (c.q. omslachtig) op alternatieve wijzen moet binnen krijgen (supplementen etc). Bovendien is "verzadigd vet" niet 1 soort "kwaadaardig vet", maar kan je makkelijk verteerbare en moeilijk verteerbare verz. vetten onderscheiden. Daarnaast is een bepaalde hoeveelheid verz. vet noodzakelijk voor een gezonde cholesterolspiegel en dito transport. Wat van belang is bij cholesterol is dat de HDL enzymen in een goede verhouding zijn met de LDL enzymen, en niet zozeer hoe hoog het cholesterolgehalte is. Wist je dat een grote hoeveelheid onverz. vet en vrijwel geen verz. vet even ongezond is als het omgekeerde? Deze materie is ontzettend ingewikkeld en het is dan ook onmogelijk snelle conclusies te trekken over wat goed en wat slecht is. Zelfs over het feit of een laag cholesterolgehalte al dan niet (zeer) ongezond wordt door sommigen bediscussieerd.
Neemt niet weg dat je uiteraard vlees kunt vermijden uit ethisch oogpunt, betreffende bio-industrie en/ of groeihormoon etc.Maar het is wel absoluut noodzakelijk om alternatieven te vinden om bepaalde voedingstoffen / mineralen / vitaminen etc binnen te krijgen.
Edit: je schreef btw dat melk erg slecht is; ook hierover zijn de meningen verdeeld: ik ben van mening dat melk juist erg gezond is en een van de beste eiwitbronnen. Als het gaat om voeding is er bijna altijd sprake van bepaalde "meningen" of "opvattingen" over iets, en vrijwel nooit "keiharde feiten".
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |