t/m 26e.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 11:09 schreef goldhorn het volgende:
Hoe lang duurt die Kermis nog??
(Weet ik hoe lang ik nog uit het centrum weg moet blijven....)
De Bossche kermis is nooit wat geweest. Heeft eigenlijk nooit echt geleefd. Misschien mede door andere (jaarlijkse) activiteiten in de binnenstad zoals Jazz in Duketown, Boulevard e.d.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 12:10 schreef annelies80 het volgende:
Ik wist tot een paar dagen terug nie eens dat er kermis was.... was ff wereld vreemd in Den Bosch.. .magoed, ik ben inmiddels weer op de hoogte, en fiets er nu elke ochtend gezellig doorheen, in de avond kom ik er nie... vind er nie zoveel aan hiero
Update:quote:Massale vechtpartij en schoten in Den Bosch
Uitgegeven: 28 augustus 2007 06:27
Laatst gewijzigd: 28 augustus 2007 07:46
DEN BOSCH - In Den Bosch zijn maandagavond laat twee grote groepen, beide bestaande uit zo'n dertig jongeren, met elkaar op de vuist gegaan. Tijdens de vechtpartij in de wijk De Hambaken is ook geschoten, meldde de politie in de nacht van maandag op dinsdag.
Voor zover bekend is een van de jongeren gewond geraakt. Hij moest in het ziekenhuis aan een hoofdwond behandeld worden. Daarna is de jongeman aangehouden, aldus een woordvoerster. Over zijn identiteit kon ze nog niets zeggen. Vooralsnog is hij de enige verdachte die kon worden gepakt.
Ooggetuigen vertelden de politie dat het rond 23.00 uur tot een eerste treffen tussen de groepen kwam. Pas na een tweede geweldsuitbarsting kreeg de politie meerdere meldingen binnen.
Toen agenten tegen middernacht in de wijk arriveerden, was de vechtpartij al voorbij en waren de betrokkenen verdwenen. "Het was kort en hevig", aldus de woordvoerster.
Op straat lagen stokken, glaswerk en meerdere kogelhulzen, hoeveel wilde de zegsvrouwe niet vertellen. Omwonenden hebben tegenover de politie verklaard dat iemand een aantal schoten in de lucht heeft gelost. De politie gaat er vanuit dat niemand door de kogels is geraakt.
Omdat het om zo'n massale vechtpartij ging, hebben politiemensen uit Oss assistentie verleend. De politie tast nog in het duister over de aanleiding van de vechtpartij.
quote:Geweldsexplosie in Den Bosch verrast politie
Uitgegeven: 28 augustus 2007 10:07
Laatst gewijzigd: 28 augustus 2007 10:07
Twee groepen jongeren met Antilliaanse en Marokkaanse achtergrond gingen massaal met elkaar op de vuist. Daarbij zijn ook schoten gelost, zei een woordvoerder van de politie dinsdag.
Een van de vechtersbazen, een 22-jarige man uit Den Bosch, raakte aan zijn hoofd gewond door een slag met een hamer en moest in het ziekenhuis worden behandeld. Hij is de enige verdachte die werd opgepakt, maar de politie is bezig met een uitgebreid getuigenverhoor in de buurt en sluit meer aanhoudingen niet uit.
De aanleiding voor het geweld is niet duidelijk. Volgens buurtbewoners worden in de wijk drugs gedeald en zijn er vaker opstootjes tussen rivaliserende jongeren.
Ik was er niet eens verbaasd over toen ik het voor het eerst hoorde. Ik dacht meteen dat dit wel eens het werk kon zijn van onze twee meest nuttige immigrantengroeperingen.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 11:13 schreef fanneke het volgende:
Het zijn godverdomme weer eens die Kutmarokkanen en -antillianen die bezig zijn.
![]()
Je bedoelt dat er momenteel veel blauw op straat is ?quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 18:19 schreef bloempjuh het volgende:
Nu is er politie overal, echt o-ver-al.
quote:Bereden politie
Bereden politie
Wanneer kom je weer voorbij?
Als er niet direct een aanleiding is.
Doe het dan voor mij
Bereden politie oeoeoe
Bereden politie
Bereden politie
Bereden politie
Ik hou zoveel van jou
Bereden politie
M’n lievelingskleur is blauw
Bereden politie oeoeoe
Ooh bereden politie
Kom eens langs… voor de lol
En schijt de straat maar vol
Hoelang moet ’t nog duren
Voordat ik een keer naar de bereden politie kan turen
Ooh bereden politie
Ik heb het zo vaak geprobeerd
Maar bereden politie als ik dan bijvoorbeeld ergens naar toe ging
Waar ik dacht dat jullie zouden zijn
En als ik daar dan aan kwam
En zeiden de mensen tegen mij altijd
Zoek je soms de bereden politie?
En dan zei ik ja en dan zeiden ze die zijn net weg
Bereden politie is net weg
Je hebt ze net gemist
Maar waarom bereden politie?
Waarom kan ik niet gewoon een keer op voorhand weten waar dat jullie komen?
Waarom bereden politie, waarom, waarom, waarom?
Waarom hebben jullie geen rooster?
Waarom hebben jullie geen rooster?
Een paard, met daarboven op een politieagent met een net pakkie.
Wat krijg je dan? Bereden politie.
Absurd veel ja.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 18:28 schreef tong80 het volgende:
[..]
Je bedoelt dat er momenteel veel blauw op straat is ?
quote:Intensieve politiepatrouille in Bossche wijk Hambaken
Uitgegeven: 28 augustus 2007 22:13
Laatst gewijzigd: 28 augustus 2007 22:16
DEN BOSCH - De politie surveilleert dinsdagavond met man en macht in de Bossche wijk Hambaken. Politieauto's en motoragenten rijden af en aan. Op straat hangen kleine groepjes jongeren rond, maar van een verhoogde spanning is nauwelijks sprake.
De politie is extra alert in de wijk en zet extra mensen in nadat maandagavond twee rivaliserende groepen jongeren van Marokkaanse en Antilliaanse afkomst massaal op de vuist gingen, elkaar met slagwapens te lijf gingen en zelfs enkele schoten werden gelost.
Het gaat volgens burgemeester Ton Rombouts wellicht om een slepende ruzie die met criminele activiteiten te maken heeft. Hij heeft de politie opgedragen om een nieuwe ordevestoring te voorkomen.
Sp!ts zegt dat het gewoon gang-wars waren en niet zozeer alleen morrkanen en antillianenquote:
quote:Aanhoudingen voor vechtpartij Hambaken
Uitgegeven: 29 augustus 2007 15:41
DEN BOSCH - De politie heeft tot op heden in totaal vijf personen aangehouden voor de massale vechtpartij afgelopen maandagavond in de Bossche woonwijk Hambaken.
Een woordvoerster van de politie heeft dat woensdag desgevraagd gezegd. Het gaat om inwoners van Den Bosch (20 tot 24 jaar oud). Ze werden aangehouden op diverse plekken in de stad, maar niet in de wijk.
Ongeveer zestig jongeren van twee rivaliserende groepen Antillianen en Marokkanen gingen in de nacht van maandag op dinsdag op de vuist. Ze gingen elkaar te lijf met slagwapens en er werd geschoten.
Gewond
Een van de vechtersbazen, een 22-jarige man uit Den Bosch, raakte aan zijn hoofd gewond door een slag met een hamer en moest in het ziekenhuis worden behandeld.
Hij is de enige verdachte die dezelfde avond werd opgepakt. De overige vier verdachten werden dinsdagavond opgepakt. De politie laat niets los over hun afkomst en wil ook niet zeggen of ze in de wijk wonen. Meer aanhoudingen worden niet uitgesloten.
Conflict
De aanleiding voor de ruzie is vermoedelijk een slepend conflict over criminele activiteiten.
Ich habe eine alibiquote:Op woensdag 29 augustus 2007 22:35 schreef LadyFCDB het volgende:
Ook weer gezellig geweest op de kruiskamp vandaag.
Rond 7 uur is er een gewapende overal aan de Karel Doormanstraat geweest![]()
Technische recherche is nu nog onderzoek aan het doen.
en ik in Rosmalenquote:Op woensdag 29 augustus 2007 22:38 schreef DutchGooner het volgende:
Ben ik blij dat ik in de rustige Aawijk woon
Mwah, vanochtend vroeg was iedereen in de straat al wakker omdat de politie een Marrokaantje probeerde op te pakken ivm de Hambaken met 3 wagens en 2 motoren, lukte ze dus nietquote:Op woensdag 29 augustus 2007 22:38 schreef DutchGooner het volgende:
Ben ik blij dat ik in de rustige Aawijk woon
En hier gebeurt helemaal niks spannendsquote:Op vrijdag 7 september 2007 14:57 schreef booo het volgende:
Nu is er ook iets aan de gang
Overal politie en helicopters in de lucht, omgeving Orthen/Buitenpepers..
hoiquote:Op donderdag 20 september 2007 18:48 schreef shifto het volgende:
Mijn vriendin werkt bij de politie als stage voor haar opleiding en er gebeurt elke dag eigenlijk best veel!
- Vandaag een dode pool gevonden in zijn "huis"...
- Vanacht 5 autos gejat
etc..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |