abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45867413
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 22:32 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Welk gezond mens twijfelt er aan een verband tussen Volkert en de PvdD?
Eentje die ook nog hersenen heeft en niet vol met vooroordelen loopt
pi_45867507
vorige week nog muskusratten ontleed...stinkt maar best leuk.
Volgende week vrijdag vervolgen we met (10) nieuwe ratten het snijpracticum.
Lawamena hitihala Lawamena haulala
  woensdag 31 januari 2007 @ 22:51:39 #253
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_45867551
vergeet de sokken niet eric
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  vrijdag 2 februari 2007 @ 10:52:07 #254
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_45910389
Marianne heeft een opiniestuk geschreven erover. Zie hier: http://www.partijvoordedieren.nl/content/view/126
  vrijdag 2 februari 2007 @ 11:11:01 #255
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_45910905
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 22:48 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Eentje die ook nog hersenen heeft en niet vol met vooroordelen loopt
Liep jij niet te roepen dat mensen als ik afgeschoten moesten worden?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_45911484
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 11:11 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Liep jij niet te roepen dat mensen als ik afgeschoten moesten worden?
Nee.
  vrijdag 2 februari 2007 @ 12:25:09 #257
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_45912986
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 11:31 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Nee.
Leek er anders verdomt veel op
quote:
Elseetje - woensdag 31 januari 2007 @ 11:25
quote:Op woensdag 31 januari 2007 11:07 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Een beest als de Muskusrat moet je op alle mogelijke manieren bestrijden
Een mens als Pietverdiet ook
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_45921083
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 12:25 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

[..]
jij hebt geknipt ze zei het niet je liegt

[ Bericht 2% gewijzigd door icecreamfarmer_NL op 02-02-2007 17:08:03 ]
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_45922172
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 12:25 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

[..]
Leuk dat jij altijd leest wat je denkt, maar ik lees nergens iets over afschieten. Misschien had je beter moeten lezen?
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 18:39 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Zegt meer over jou (en Floripas) dat het gelijk over doden moet gaan. Sinds wanneer is bestrijden synoniem voor vermoorden? Ik bestrijd mensen als jou graag met woorden, ik ben pacifist, sorry.
  vrijdag 2 februari 2007 @ 18:05:17 #260
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_45922281
Wat een soft geleuter. Ik wens die muskusratten graag een flinke holocaust toe.
  zaterdag 3 februari 2007 @ 13:33:44 #261
167671 Hijacking
wat is je probleem ?
pi_45940519
Pff die beesten worden niet bedreigd en zijn een plaag waarom mag er dan niet op gejaagd worden.
Overigens bewijst dit maar weer dat de PvdD alleen een mooi koppie is en niks meer
ze moeten haar in een bak met hongerige muskus ratten doen en kijken of ze dan wil dat die beestjes nog blijven leven
happen naar de baas
pi_45941352
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 13:33 schreef Hijacking het volgende:
Pff die beesten worden niet bedreigd en zijn een plaag waarom mag er dan niet op gejaagd worden.
Overigens bewijst dit maar weer dat de PvdD alleen een mooi koppie is en niks meer
ze moeten haar in een bak met hongerige muskus ratten doen en kijken of ze dan wil dat die beestjes nog blijven leven
Ze wil helemaal niet dat die beesten blijven leven. Wat is er zo moeilijk aan lezen?
  zaterdag 3 februari 2007 @ 14:24:50 #263
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_45941667
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 14:09 schreef Elseetje het volgende:
Ze wil helemaal niet dat die beesten blijven leven. Wat is er zo moeilijk aan lezen?
Wie wil dat niet?
pi_45942073
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 14:24 schreef TechXP het volgende:

[..]

Wie wil dat niet?
Sorry, ik had moeten zeggen dat er niet gezegd wordt dat ze per definitie moeten blijven leven:
quote:
De PvdD heeft vandaag de ministers Cees Veerman (Landbouw) en Karla Peijs (Verkeer en Waterstaat) gevraagd of zij onderzoek willen laten doen naar ''nut, noodzaak en alternatieven voor de huidige bestrijding van muskusratten.''
Als ze daadwerkelijk wil dat ze voor 100% niet meer bestreden worden, dan is het iets anders, maar dat is niet wat ik haar heb horen zeggen.
quote:
Wat betreft Thieme zou ook de vos een rol kunnen spelen in het reguleren van de populatie muskusratten.
Aan vossen gaan muskusratten dood...
  zaterdag 3 februari 2007 @ 14:54:25 #265
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_45942297
dijkwanden en vossen betekenen de dood voor muskusratten. blijkbaar gaat het de pvdd ook om doden maar dan anders dan er nu gebeurd?

ik snap er geen ruk meer van eik.
  zaterdag 3 februari 2007 @ 15:00:34 #266
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_45942433
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 14:42 schreef Elseetje het volgende:
Sorry, ik had moeten zeggen dat er niet gezegd wordt dat ze per definitie moeten blijven leven:

Als ze daadwerkelijk wil dat ze voor 100% niet meer bestreden worden, dan is het iets anders, maar dat is niet wat ik haar heb horen zeggen.

Aan vossen gaan muskusratten dood...
Ten eerste: De PvdD vind dat er meer onderzoek moet komen of de muskusrat een echte dreiging is e.d.

Ten tweede: Bejaging zorgt voor populatiesteiging... in andere landen kan je zien dat niet jagen de populatie stabiel houdt.

Ten derde: Als uit onderzoek naar voren komt dat de dieren een grote bedreiging zijn, dan is doden toch echt niet meteen de optie.. Men moet kijken naar alternatieven e.d. en niet direct maar met harde hand zeg maar de dieren bejagen.

Dat is wat ik er uit haal. En verder is zorgen dat er natuurlijke vijanden komen enzo en het lastiger word voor het dier om in gebieden te leven enzo.. een 'natuurlijke' manier om te zorgen dat het dier verdwijnt. Of dat het geen dreiging meer vormt.

Er is sowieso nergens bewezen dat het dier idd een dreiging is.
pi_45942629
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 15:00 schreef TechXP het volgende:

[..]

Ten eerste: De PvdD vind dat er meer onderzoek moet komen of de muskusrat een echte dreiging is e.d.

Ten tweede: Bejaging zorgt voor populatiesteiging... in andere landen kan je zien dat niet jagen de populatie stabiel houdt.

Ten derde: Als uit onderzoek naar voren komt dat de dieren een grote bedreiging zijn, dan is doden toch echt niet meteen de optie.. Men moet kijken naar alternatieven e.d. en niet direct maar met harde hand zeg maar de dieren bejagen.

Dat is wat ik er uit haal. En verder is zorgen dat er natuurlijke vijanden komen enzo en het lastiger word voor het dier om in gebieden te leven enzo.. een 'natuurlijke' manier om te zorgen dat het dier verdwijnt. Of dat het geen dreiging meer vormt.

Er is sowieso nergens bewezen dat het dier idd een dreiging is.
Helemaal met je eens hoor, maar dan heb ik dus gelijk dat ze nergens zegt dat de beesten persé moeten blijven leven. Dus dan vind ik deze discussie een beetje nutteloos, tussen twee mensen die het feitelijk met elkaar eens zijn (misschien moet je de rest van mijn posts lezen?)
  zaterdag 3 februari 2007 @ 15:24:06 #268
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_45942916
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 15:10 schreef Elseetje het volgende:
Helemaal met je eens hoor, maar dan heb ik dus gelijk dat ze nergens zegt dat de beesten persé moeten blijven leven. Dus dan vind ik deze discussie een beetje nutteloos, tussen twee mensen die het feitelijk met elkaar eens zijn (misschien moet je de rest van mijn posts lezen?)
Ik heb het gelezen hoor Maar het leek nu alsof men daar voor doden is. De PvdD is juist niet voor doden.

Maar ik denk dat als je realistisch kijkt en als onderzoeken er komen die aangeven dat de dieren een enorm groot gevaar zijn en zeker in de toekomst dijken zullen laten doorbreken en daarmee veel levens doden en in gevaar brengen, dat je dan wel moet concluderen dat er wat moet gebeuren.
En dan is doden wel de allerlaatste optie. Je moet ook alles gaan afwegen. Maar daar moet je zeker nu al niet mee komen enzo. Je bent immers tegen doden van de dieren.. en terecht.
Maar als de rest dan wel voor is, dan kan je altijd zorgen dat humanere dodingsmethoden gebruikt gaan worden en alternatieven bekeken worden.

Maar goed.. bovenstaande zal niet gebeuren, want nu al is er geen onderbouwing dat de dieren een gevaar vormen.
  zaterdag 3 februari 2007 @ 15:27:10 #269
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_45942985
ik neem aan dat het met prikstokken vrij makkelijk te bepalen is of de tunnelgangen van muskusratten een bedreiging vormen voor de stabiliteit van onze dijken? of met holo-apperatuur oid.
  zaterdag 3 februari 2007 @ 15:42:50 #270
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_45943328
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 15:27 schreef zoalshetis het volgende:
ik neem aan dat het met prikstokken vrij makkelijk te bepalen is of de tunnelgangen van muskusratten een bedreiging vormen voor de stabiliteit van onze dijken? of met holo-apperatuur oid.
Ik denk dat je eerst een inventarisatie moet maken van of muskusratten sowieso veel aanwezig zijn bij dijken. Zoals ik geconstateerd heb staan de muskusrattenvallen hier in de buurt nooit bij de dijken, maar zitten ze in het boerenlandschap bij de slootjes (dat zegt toch wat lijkt me..). En verder zou je idd de stabiliteit kunnen onderzoeken met de vele technieken die er zijn.
pi_45943540
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 15:42 schreef TechXP het volgende:

[..]

Ik denk dat je eerst een inventarisatie moet maken van of muskusratten sowieso veel aanwezig zijn bij dijken. Zoals ik geconstateerd heb staan de muskusrattenvallen hier in de buurt nooit bij de dijken, maar zitten ze in het boerenlandschap bij de slootjes (dat zegt toch wat lijkt me..). En verder zou je idd de stabiliteit kunnen onderzoeken met de vele technieken die er zijn.
Een jaar of tien geleden heb ik al een documentaire gezien, die uitlichtte dat de vervolging van muskusratten zo heftig was vanwege een sterke lobby vanuit de boeren. Die beesten waren voor de boeren zo verdomd vervelend, er werd toen nooit gesproken over gevaar voor de dijken. Dijken werden zelfs niet genoemd, het ging alleen om de boeren. En omdat er veel boeren waren die het recht in eigen hand namen, hebben ze een algemene verordening tegen die beesten opgesteld. Er was geen sprake van 'nationaal gevaar'. Ik zou ook graag onderzoek daar naar willen zien voordat er geroepen wordt dat die dieren een gevaar voor Nederland vormen. Daarnaast ben ik sowieso voor een natuurlijkere balans, met meer roofdieren in Nederland om ongedierte tegen te gaan op plaatsen waar die oververtegenwoordigd zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')