Eentje die ook nog hersenen heeft en niet vol met vooroordelen looptquote:Op woensdag 31 januari 2007 22:32 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Welk gezond mens twijfelt er aan een verband tussen Volkert en de PvdD?
Liep jij niet te roepen dat mensen als ik afgeschoten moesten worden?quote:Op woensdag 31 januari 2007 22:48 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Eentje die ook nog hersenen heeft en niet vol met vooroordelen loopt![]()
Nee.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 11:11 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Liep jij niet te roepen dat mensen als ik afgeschoten moesten worden?
Leek er anders verdomt veel opquote:
quote:Elseetje - woensdag 31 januari 2007 @ 11:25
quote:Op woensdag 31 januari 2007 11:07 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Een beest als de Muskusrat moet je op alle mogelijke manieren bestrijden
Een mens als Pietverdiet ook
jij hebt geknipt ze zei het niet je liegtquote:Op vrijdag 2 februari 2007 12:25 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Leek er anders verdomt veel op
[..]
Leuk dat jij altijd leest wat je denkt, maar ik lees nergens iets over afschieten. Misschien had je beter moeten lezen?quote:Op vrijdag 2 februari 2007 12:25 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Leek er anders verdomt veel op
[..]
quote:Op woensdag 31 januari 2007 18:39 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Zegt meer over jou (en Floripas) dat het gelijk over doden moet gaan. Sinds wanneer is bestrijden synoniem voor vermoorden? Ik bestrijd mensen als jou graag met woorden, ik ben pacifist, sorry.![]()
Ze wil helemaal niet dat die beesten blijven leven. Wat is er zo moeilijk aan lezen?quote:Op zaterdag 3 februari 2007 13:33 schreef Hijacking het volgende:
Pff die beesten worden niet bedreigd en zijn een plaag waarom mag er dan niet op gejaagd worden.
Overigens bewijst dit maar weer dat de PvdD alleen een mooi koppie is en niks meer
ze moeten haar in een bak met hongerige muskus ratten doen en kijken of ze dan wil dat die beestjes nog blijven leven![]()
Wie wil dat niet?quote:Op zaterdag 3 februari 2007 14:09 schreef Elseetje het volgende:
Ze wil helemaal niet dat die beesten blijven leven. Wat is er zo moeilijk aan lezen?
Sorry, ik had moeten zeggen dat er niet gezegd wordt dat ze per definitie moeten blijven leven:quote:
Als ze daadwerkelijk wil dat ze voor 100% niet meer bestreden worden, dan is het iets anders, maar dat is niet wat ik haar heb horen zeggen.quote:De PvdD heeft vandaag de ministers Cees Veerman (Landbouw) en Karla Peijs (Verkeer en Waterstaat) gevraagd of zij onderzoek willen laten doen naar ''nut, noodzaak en alternatieven voor de huidige bestrijding van muskusratten.''
Aan vossen gaan muskusratten dood...quote:Wat betreft Thieme zou ook de vos een rol kunnen spelen in het reguleren van de populatie muskusratten.
Ten eerste: De PvdD vind dat er meer onderzoek moet komen of de muskusrat een echte dreiging is e.d.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 14:42 schreef Elseetje het volgende:
Sorry, ik had moeten zeggen dat er niet gezegd wordt dat ze per definitie moeten blijven leven:
Als ze daadwerkelijk wil dat ze voor 100% niet meer bestreden worden, dan is het iets anders, maar dat is niet wat ik haar heb horen zeggen.
Aan vossen gaan muskusratten dood...
Helemaal met je eens hoor, maar dan heb ik dus gelijk dat ze nergens zegt dat de beesten persé moeten blijven leven. Dus dan vind ik deze discussie een beetje nutteloos, tussen twee mensen die het feitelijk met elkaar eens zijn (misschien moet je de rest van mijn posts lezen?)quote:Op zaterdag 3 februari 2007 15:00 schreef TechXP het volgende:
[..]
Ten eerste: De PvdD vind dat er meer onderzoek moet komen of de muskusrat een echte dreiging is e.d.
Ten tweede: Bejaging zorgt voor populatiesteiging... in andere landen kan je zien dat niet jagen de populatie stabiel houdt.
Ten derde: Als uit onderzoek naar voren komt dat de dieren een grote bedreiging zijn, dan is doden toch echt niet meteen de optie.. Men moet kijken naar alternatieven e.d. en niet direct maar met harde hand zeg maar de dieren bejagen.
Dat is wat ik er uit haal. En verder is zorgen dat er natuurlijke vijanden komen enzo en het lastiger word voor het dier om in gebieden te leven enzo.. een 'natuurlijke' manier om te zorgen dat het dier verdwijnt. Of dat het geen dreiging meer vormt.
Er is sowieso nergens bewezen dat het dier idd een dreiging is.
Ik heb het gelezen hoorquote:Op zaterdag 3 februari 2007 15:10 schreef Elseetje het volgende:
Helemaal met je eens hoor, maar dan heb ik dus gelijk dat ze nergens zegt dat de beesten persé moeten blijven leven. Dus dan vind ik deze discussie een beetje nutteloos, tussen twee mensen die het feitelijk met elkaar eens zijn (misschien moet je de rest van mijn posts lezen?)
Ik denk dat je eerst een inventarisatie moet maken van of muskusratten sowieso veel aanwezig zijn bij dijken. Zoals ik geconstateerd heb staan de muskusrattenvallen hier in de buurt nooit bij de dijken, maar zitten ze in het boerenlandschap bij de slootjes (dat zegt toch wat lijkt me..). En verder zou je idd de stabiliteit kunnen onderzoeken met de vele technieken die er zijn.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 15:27 schreef zoalshetis het volgende:
ik neem aan dat het met prikstokken vrij makkelijk te bepalen is of de tunnelgangen van muskusratten een bedreiging vormen voor de stabiliteit van onze dijken? of met holo-apperatuur oid.
Een jaar of tien geleden heb ik al een documentaire gezien, die uitlichtte dat de vervolging van muskusratten zo heftig was vanwege een sterke lobby vanuit de boeren. Die beesten waren voor de boeren zo verdomd vervelend, er werd toen nooit gesproken over gevaar voor de dijken. Dijken werden zelfs niet genoemd, het ging alleen om de boeren. En omdat er veel boeren waren die het recht in eigen hand namen, hebben ze een algemene verordening tegen die beesten opgesteld. Er was geen sprake van 'nationaal gevaar'. Ik zou ook graag onderzoek daar naar willen zien voordat er geroepen wordt dat die dieren een gevaar voor Nederland vormen. Daarnaast ben ik sowieso voor een natuurlijkere balans, met meer roofdieren in Nederland om ongedierte tegen te gaan op plaatsen waar die oververtegenwoordigd zijn.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 15:42 schreef TechXP het volgende:
[..]
Ik denk dat je eerst een inventarisatie moet maken van of muskusratten sowieso veel aanwezig zijn bij dijken. Zoals ik geconstateerd heb staan de muskusrattenvallen hier in de buurt nooit bij de dijken, maar zitten ze in het boerenlandschap bij de slootjes (dat zegt toch wat lijkt me..). En verder zou je idd de stabiliteit kunnen onderzoeken met de vele technieken die er zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |