abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45836589
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 12:32 schreef Kadesh het volgende:

De islam zal ,,spoedig'' de meest dominante kracht in Europa zijn, aldus Lewis, omdat het continent de strijd voor zijn eigen cultuur en godsdienst heeft opgegeven.
Wat een onzin.

Cultuur is er wel in Europa, alleen erg gefragmenteerd omdat regio's zich steeds sterker afzetten tegen nationale culturen. En religie zijn we niet nodig in Europa, het Vaticaan is ook een aflopende zaak, niets meer dan sier en een leuke toeristische trekpleister.
pi_45836601
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 20:37 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Sorry, maar 't hele de Moslims komen Europa overnemen is 1 groot overdreven paranoide verhaal wat absoluut niet met reeele cijfers en prognoses te onderbouwen is. 't Is allemaal panisch geschreeuw wat vooral inspeelt op onderbuikgevoelens. Bangmakerij en onnodig gestigmatiseer, meer is het niet......en hele volkstammen lullen elkaar na zodat ze er steeds meer in gaan geloven. Zelfs al lang uitgerangeerde professoren worden klakkeloos aanvaart als deskundigen, puur omdat zij de eigen paranoia bevestigen, niet omdat zij valide argumenten of onderbouwde feiten leveren.
en dan te bedenken dat hun (de joden) dus wel zo min of meer de arabische wereld hebben overgenomen, binnen 100 jaar van een minderheid van 1:17 naar een meerderheid die daar de wet dicteert
pleased to meet you
pi_45836610
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 20:43 schreef Kritski het volgende:
Als we dan toch aan het YouTube'en zijn...

http://www.youtube.com/watch?v=aiki0qeah7Q
Dat is relevant voor een discussie over Moslims die de Westerse wereld overgaan nemen omdat?
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  dinsdag 30 januari 2007 @ 20:48:57 #204
15869 gr8w8
Better by design.
pi_45836655
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 20:44 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Omdat die de cijfertjes aan hun kant hebben staan.
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.

Wellicht hebben ze cijfertjes aan hun kant (Welke cijfertjes dan? Welke cijfers zeggen nu echt iets over de zulke mogelijke trends en ontwikkelingen?), maar het gaat er juist om wat er zal gaan gebeuren. Tja, als dan je argument is dat het nu ook niet zo is?
Welkom bij de V&D der webfora.
  dinsdag 30 januari 2007 @ 20:50:30 #205
137085 bolletje_25
Nuance is voor mietjes
pi_45836698
"Welcome to the internet - where men are men, women are men and little girls are FBI agents"
  dinsdag 30 januari 2007 @ 20:52:33 #206
150991 Kritski
De Übermensch
pi_45836775
Het nageslacht van Sack_Blabbath: http://www.youtube.com/watch?v=U-ipJ6gDsy0
pi_45836882
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 20:48 schreef gr8w8 het volgende:

[..]

In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.

Wellicht hebben ze cijfertjes aan hun kant (Welke cijfertjes dan? Welke cijfers zeggen nu echt iets over de zulke mogelijke trends en ontwikkelingen?), maar het gaat er juist om wat er zal gaan gebeuren. Tja, als dan je argument is dat het nu ook niet zo is?
Zelfs al gaan we uit van de sterkste groeiprognose van de Moslimbevolking en de sterkste groeiafname van de niet-Moslimbevolking. Dan nog is een absolute Moslimmeerderheid een complete ver van onze bed show.

En dan ga je ook nog maar eens vanuit dat die complete Moslimbevolking voor 100% een radicale sharia en een bloederige en agressieve Jihad aanhangt. Wat natuurlijk klinkklare onzin is, want zelfs volgens de meest beangstigende cijfertjes blijft het een enorme minderheid van de Moslims die dat aanhangt.

Bovendien ga je er dan ook nog eens vanuit dat de Moslimbevolking een homogeen geheel is. Wat natuurlijk helemaal complete bullshit is. De Moslimbevolking is een enorme lappendeken van volkeren en geloofsstromingen. Die trouwens liever elkaar afmaken dan de Westerse honden in de meeste gevallen.
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_45836905
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 20:52 schreef Kritski het volgende:
Hilarisch
  dinsdag 30 januari 2007 @ 20:59:23 #209
150991 Kritski
De Übermensch
pi_45837014
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 20:55 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]
...want zelfs volgens de meest beangstigende cijfertjes blijft het een enorme minderheid van de Moslims die dat aanhangt.
Hoeveel Duitsers wilden 70 jaar geleden alle Joden aan het gas hangen?
  dinsdag 30 januari 2007 @ 21:00:05 #210
15869 gr8w8
Better by design.
pi_45837036
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 20:55 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Zelfs al gaan we uit van de sterkste groeiprognose van de Moslimbevolking en de sterkste groeiafname van de niet-Moslimbevolking. Dan nog is een absolute Moslimmeerderheid een complete ver van onze bed show.

En dan ga je ook nog maar eens vanuit dat die complete Moslimbevolking voor 100% een radicale sharia en een bloederige en agressieve Jihad aanhangt. Wat natuurlijk klinkklare onzin is, want zelfs volgens de meest beangstigende cijfertjes blijft het een enorme minderheid van de Moslims die dat aanhangt.
Op dit moment ruim 5% dacht ik en nog meer die er geen problemen mee zouden hebben. 5% van nu 1 miljoen kan genoeg zijn, met name omdat men er dus erg passief er tegen ageert.
pi_45837059
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 20:59 schreef Kritski het volgende:

[..]

Hoeveel Duitsers wilden 70 jaar geleden alle Joden aan het gas hangen?
Hoevaak ben jij met je hoofd op de straatkeien gestuiterd toen je een baby'tje was?
  dinsdag 30 januari 2007 @ 21:01:25 #212
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_45837085
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 20:52 schreef Kritski het volgende:
Dit is een inderdaad een wonderkind. Check al die volwassen mannen die vol ontzag en respect naar dit kind luisteren.
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
pi_45837089
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 21:00 schreef gr8w8 het volgende:

[..]

Op dit moment ruim 5% dacht ik en nog meer die er geen problemen mee zouden hebben. 5% van nu 1 miljoen kan genoeg zijn, met name omdat men er dus erg passief er tegen ageert.
Dus die 5% gaan hier een geslaagde staatsgreep organiseren straks. Knap van ze
pi_45837092
Ik hoop het. Europa is verloederd en zwak en immoreel. Waarschijnlijk zou een tijdelijk kalifaat wel weer enige morele waardigheid de Europeanen kunnen schenken. Zodra dat bereikt is, lijkt mij Amerika aan de beurt, bron van alle ellende op de wereld.
pi_45837155
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 15:08 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het is zo'n Christian-for-Israel mannetje.
Dan ben jij zeker een muslim-against-Israel mannetje.
  dinsdag 30 januari 2007 @ 21:04:20 #216
15869 gr8w8
Better by design.
pi_45837180
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 21:01 schreef Monidique het volgende:
Ik hoop het. Europa is verloederd en zwak en immoreel. Waarschijnlijk zou een tijdelijk kalifaat wel weer enige morele waardigheid de Europeanen kunnen schenken. Zodra dat bereikt is, lijkt mij Amerika aan de beurt, bron van alle ellende op de wereld.
Ojee. Ik denk dat het ondertussen zeker 6% is.
  dinsdag 30 januari 2007 @ 21:04:37 #217
150991 Kritski
De Übermensch
pi_45837193
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 21:01 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Dit is een inderdaad een wonderkind. Check al die volwassen mannen die vol ontzag en respect naar dit kind luisteren.
Ja geweldig. Een paar gebrainwashde harige geitenneukers die naar een peuter luisteren die een sprookje verteld.

Te gek! Morgen boek ik gelijk een vlucht naar Rijad.
pi_45837247
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 15:15 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Wat vind je van zijn mening over een vermeende genocide op armeniers?
Dat is in onderhavig topic niet relevant en kan je een ander topic bespreken. Hoe jij daarover denkt is mij inmiddels al wel duidelijk.
pi_45838133
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 21:04 schreef Kritski het volgende:

[..]

Ja geweldig. Een paar gebrainwashde harige geitenneukers die naar een peuter luisteren die een sprookje verteld.

Te gek! Morgen boek ik gelijk een vlucht naar Rijad.
't schijnt dat dat jochie een sprookje vertelt in een taal die hij voor de rest niet kent .. toch wel even van een ander kaliber dan een vermeende traan op een of ander maria-beeld wat iedere keer weer 1000en katholieken op de been brengt
pleased to meet you
  dinsdag 30 januari 2007 @ 21:29:26 #220
150991 Kritski
De Übermensch
pi_45838219
Edit: Wegwezen jij

[ Bericht 80% gewijzigd door #ANONIEM op 30-01-2007 21:30:06 ]
  dinsdag 30 januari 2007 @ 21:30:15 #221
150991 Kritski
De Übermensch
pi_45838254
En geloof mij: it feels fuckin' good to be an atheist!
pi_45838275
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 21:06 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Dat is in onderhavig topic niet relevant en kan je een ander topic bespreken. Hoe jij daarover denkt is mij inmiddels al wel duidelijk.
het is in zoverre relevant dat je hem niet de ene keer als autoriteit kan neer zetten die onvoorwaardelijk geloofd moet worden en hem dan in een andere context in twijfel trekken omdat zijn conclusie je niet aanstaat
pleased to meet you
  dinsdag 30 januari 2007 @ 21:32:58 #223
150991 Kritski
De Übermensch
pi_45838368
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 21:29 schreef Kritski het volgende:
Edit: Wegwezen jij
En ik zei het nog wel met een glimlach!
pi_45838500
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 21:32 schreef Kritski het volgende:

[..]

En ik zei het nog wel met een glimlach!
En dat maakt het minder ziek?
pi_45838545
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 21:27 schreef moussie het volgende:

[..]

't schijnt dat dat jochie een sprookje vertelt in een taal die hij voor de rest niet kent .. toch wel even van een ander kaliber dan een vermeende traan op een of ander maria-beeld wat iedere keer weer 1000en katholieken op de been brengt
in turkije is de gemiddelde leeftijd van een hafiz (iemand die de koran volledig uit het hoofd kan reciteren) tussen de 7 en 9 jaar oud, dus is dit wel netjes van dat ventje maar niet echt bijzonder

de imam waar ik het meest van heb geleerd was op zijn 8ste hafiz
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Donald Duck held dinsdag 30 januari 2007 @ 21:46:52 #226
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_45838921
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 21:37 schreef Slayage het volgende:

in turkije is de gemiddelde leeftijd van een hafiz (iemand die de koran volledig uit het hoofd kan reciteren) tussen de 7 en 9 jaar oud, dus is dit wel netjes van dat ventje maar niet echt bijzonder

Triest dat die kinderen zo jong al volgepropt worden daarmee. Niet alleen in de islam trouwens, ook christelijke ouders pompen zoiets al vanaf de jonge jeugd erin.
Best als je een geloof wilt aanhangen hoor, maar dan moet je het wel zelf beslissen en niet opgelegd krijgen. Laat die kinderen als ze een of 15 zijn kennis maken met de islam/bijbel/watdanook, dan kunnen ze zelf beslissen of ze het willen geloven of niet.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_45839261
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 21:46 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Triest dat die kinderen zo jong al volgepropt worden daarmee. Niet alleen in de islam trouwens, ook christelijke ouders pompen zoiets al vanaf de jonge jeugd erin.
Best als je een geloof wilt aanhangen hoor, maar dan moet je het wel zelf beslissen en niet opgelegd krijgen. Laat die kinderen als ze een of 15 zijn kennis maken met de islam/bijbel/watdanook, dan kunnen ze zelf beslissen of ze het willen geloven of niet.
we zien wat het resultaat is als je je kinderen zogenaamd vrij opvoedt

kristel is trouwens

maar kom op ben je niet iets te oud voor k3?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_45839512
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 21:37 schreef Slayage het volgende:

[..]

die jonge spreekt voor de rest de taal niet schijnt, dus hij heeft het van niemand geleerd .. dat lees ik iig bij de comments van dat filmpie
pleased to meet you
  dinsdag 30 januari 2007 @ 22:03:18 #229
150991 Kritski
De Übermensch
pi_45839561
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 22:01 schreef moussie het volgende:

[..]

die jonge spreekt voor de rest de taal niet schijnt, dus hij heeft het van niemand geleerd .. dat lees ik iig bij de comments van dat filmpie
Dat zal dan wel waar zijn, he! Is het godverdomme toch Allah die dit ventje persoonlijk heeft gezegend met een vloeiende arabische uitspraak!
pi_45839725
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 21:01 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Daar is niks geen wonder aan, het is waarschijnlijker dat ze hem een jaar lang binnen opgesloten hebben en hem een aantal verzen uit het hoofd hebben laten leren, zodat ie ze blindelings kan opdreunen. Dat had mijn kleine neefje ook gekund, alleen speelt hij liever buiten voetbal op straat met zijn vriendjes, zoals dat ook hoort op die leeftijd.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_45839913
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 21:27 schreef moussie het volgende:

[..]

Het is dan ook geen sprookje, het is een smeekbede, voor vooruitgang, beterschap en saamhorigheid van de oprechten etc.
pi_45839996
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 22:03 schreef Kritski het volgende:

Is het godverdomme toch Allah die dit ventje persoonlijk heeft gezegend met een vloeiende arabische uitspraak!
-Rabia Al-Basri
pi_45840061
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 22:13 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Het is dan ook geen sprookje, het is een smeekbede, voor vooruitgang, beterschap en saamhorigheid van de oprechten etc.
Dat bedoel ik nou, op die leeftijd heb je helemaal nog geen benul van dat soort zaken, en liggen je interesses op andere vlakken, vandaar dat ik zeg dat het geen wonderkind is, maar eentje die het de hele dag met de paplepel ingegoten krijgt.
pi_45840104
quote:

[..]

Graag zie ik ook jouw inbreng in deze kwestie. Hoe is het volgens jou mogelijk dat sommige mensen de islam als een bedreiging zien voor hun eigen (westerse) levenswijze en cultuur?
pi_45840110
quote:

[..]

ik dacht al dat die beschrijving van moussiecniet kon kloppen, sprookjes in islam
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 30 januari 2007 @ 22:18:01 #236
162483 Haaglander
Zoo ik iets ben ....
pi_45840111
En Lewis is niet zomaar een extreem-rechtse idioot: hij geldt als één van de meest vooraanstaande islamkenners in de wereld. Gelet op de ongelofelijke dhimmitude van links Europa, geloof ik dat Lewis gelijk gaat krijgen. Vreselijk jammer, want de westerse cultuur is volstrekt superieur aan de islamitische. Alleen de VS zal in het westen overblijven als bolwerk van verheven beschaving. Wellicht dat uiteindelijk de VS en Oost-Azie (dat ook in elk opzicht superieur is aan de moslimcultuuur) de wereld zullen (blijven) domineren terwijl Europa gelijk een Jemen of Somalie synoniem wordt met armoede, culturele barbarij, anarchie en terrorisme.

Tja, vanuit het moslimperspectief is het logisch dat Europese culturen die niks te bieden hebben - of je moet atheïsme, hedonisme, vernietigingskampen en feodalisme als cultuur willen zien - gedoemd zijn te verdwijnen. Dat heeft hoogstwaarschijnlijk te maken met ongehoorzaamheid aan onze Schepper. De VS daarentegen zijn godsvruchtig en bovendien liberaal: iedereen krijgt een gelijkwaardige kans. Ook wie uit donkere, zuidelijke en oostelijke landen afkomstig is. Dat is het behoud van de VS en precies de ontbrekende factor in Europa.

Aldus de ware moslim.
Lekkeâh bèdehand. Nâh je zin?
  Donald Duck held dinsdag 30 januari 2007 @ 22:18:42 #237
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_45840144
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 21:55 schreef Slayage het volgende:

[..]

we zien wat het resultaat is als je je kinderen zogenaamd vrij opvoedt

kristel is trouwens

maar kom op ben je niet iets te oud voor k3?
Nooit te oud he! De muziek is gewoon zo ubervrolijk en positief
En Kristel is gewoon zó
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_45840152
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 22:16 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dat bedoel ik nou, op die leeftijd heb je helemaal nog geen benul van dat soort zaken, en liggen je interesses op andere vlakken, vandaar dat ik zeg dat het geen wonderkind is, maar eentje die het de hele dag met de paplepel ingegoten krijgt.
Dat weet jij evenmin als Superfighter, of het uit zichzelf komt of hij dag in dag uit er mee wakker werd en mee sliep
  dinsdag 30 januari 2007 @ 22:20:21 #239
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_45840194
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 12:32 schreef Kadesh het volgende:

[..]

http://www.telegraaf.nl/b(...)pa_over_.html?p=20,1

Ik denk dat Lewis wel een punt heeft, Europa en (vooral) nederland passen zich veel teveel aan, en veel mensen zien niet de gevaren die dat met zich meebrengt niet. (of willen dat niet zien)
Er is e.o.a. gezaghebbende moslim publicatie (ben de naam ff kwijt) die eens in de zoveel jaar de wereld opdeelt in 3 gebieden
1) Moslimgebieden
2) Niet-moslimgebieden
3) Gebieden die bezig zijn te veroverd te worden door de moslims.

West-Europa is sinds kort "categorie 3"...

(Nee, er is geen categorie 4)
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_45840232
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 22:19 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dat weet jij evenmin als Superfighter, of het uit zichzelf komt of hij dag in dag uit er mee wakker werd en mee sliep
Natuurlijk kan ik het niet bewijzen, maar ten eerste geloof ik niet in wonderen, en ten tweede is mijn gedachtengang in deze gewoon de meest logische.
pi_45840254
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 22:18 schreef Haaglander het volgende:

Gelet op de ongelofelijke dhimmitude van links Europa, geloof ik dat Lewis gelijk gaat krijgen. Vreselijk jammer, want de westerse cultuur is volstrekt superieur aan de islamitische.
hoe kan je nou en beweren dat lewis gelijk gaat krijgen en dat de westerse cultuur volstrekt superieur is aan de islamitische?

naar mijn weten is het toch altijd een kwestie van survival of the fittest geweest
-Rabia Al-Basri
pi_45840276
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 22:21 schreef Hathor het volgende:

[..]

Natuurlijk kan ik het niet bewijzen, maar ten eerste geloof ik niet in wonderen, en ten tweede is mijn gedachtengang in deze gewoon de meest logische.
Met vooringenomen standpunten die met aanneemt over bepaalde onderwerpen maakt het toch ook onnodig om over te reageren en discussiëren?
pi_45840361
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 22:20 schreef Napalm het volgende:

[..]

Er is e.o.a. gezaghebbende moslim publicatie (ben de naam ff kwijt) die eens in de zoveel jaar de wereld opdeelt in 3 gebieden
1) Moslimgebieden
2) Niet-moslimgebieden

Ja, die bullshit heb ik al een aantal keren voorbij zien fietsen, is een Egyptische publicatie, maar die zijn al zo'n 2000 jaar het spoor volledig bijster, dus kan je dat gezeik dan ook met een fikse korrel zout nemen.
pi_45840364
quote:

[..]

1) Moslimgebieden
2) Niet-moslimgebieden

je hebt het over dar ul islam en dar ul harb, die derde bestaat niet
-Rabia Al-Basri
pi_45840400
quote:

[..]

1) Moslimgebieden
2) Niet-moslimgebieden

uhuh
pi_45840431
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 22:24 schreef Slayage het volgende:

[..]

je hebt het over dar ul islam en dar ul harb, die derde bestaat niet
Tuurlijk wel, dar ul bullshit.
Jawel je hebt dar ul sulh
pi_45840463
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 22:26 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Tuurlijk wel, dar ul bullshit.
Jawel je hebt dar ul sulh

ja die van die bosnische imam, vind ik wel wat hebben eigenlijk
-Rabia Al-Basri
pi_45840471
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 22:25 schreef Triggershot het volgende:

[..]

uhuh
Ik had het deze (moeilijke) vraag al een paar berichten hier boven geplaatst, maar waarschijnlijk heb je die niet gezien:

Graag zie ik ook jouw inbreng in deze kwestie. Hoe is het volgens jou mogelijk dat sommige mensen de islam als een bedreiging zien voor hun eigen (westerse) levenswijze en cultuur?
pi_45840479
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 22:26 schreef Slayage het volgende:

[..]

ja die van die bosnische imam, vind ik wel wat hebben eigenlijk
check:
http://en.wikipedia.org/wiki/Dar_al-Islam
pi_45840536
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 22:27 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Ik had het deze (moeilijke) vraag al een paar berichten hier boven geplaatst, maar waarschijnlijk heb je die niet gezien:

Idd niet gezien.

Definieer eens 'mensen', bedoel je niet-moslims?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')