abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Donald Duck held dinsdag 30 januari 2007 @ 21:46:52 #226
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_45838921
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 21:37 schreef Slayage het volgende:

in turkije is de gemiddelde leeftijd van een hafiz (iemand die de koran volledig uit het hoofd kan reciteren) tussen de 7 en 9 jaar oud, dus is dit wel netjes van dat ventje maar niet echt bijzonder

de imam waar ik het meest van heb geleerd was op zijn 8ste hafiz
Triest dat die kinderen zo jong al volgepropt worden daarmee. Niet alleen in de islam trouwens, ook christelijke ouders pompen zoiets al vanaf de jonge jeugd erin.
Best als je een geloof wilt aanhangen hoor, maar dan moet je het wel zelf beslissen en niet opgelegd krijgen. Laat die kinderen als ze een of 15 zijn kennis maken met de islam/bijbel/watdanook, dan kunnen ze zelf beslissen of ze het willen geloven of niet.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_45839261
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 21:46 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Triest dat die kinderen zo jong al volgepropt worden daarmee. Niet alleen in de islam trouwens, ook christelijke ouders pompen zoiets al vanaf de jonge jeugd erin.
Best als je een geloof wilt aanhangen hoor, maar dan moet je het wel zelf beslissen en niet opgelegd krijgen. Laat die kinderen als ze een of 15 zijn kennis maken met de islam/bijbel/watdanook, dan kunnen ze zelf beslissen of ze het willen geloven of niet.
we zien wat het resultaat is als je je kinderen zogenaamd vrij opvoedt

kristel is trouwens

maar kom op ben je niet iets te oud voor k3?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_45839512
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 21:37 schreef Slayage het volgende:

[..]

in turkije is de gemiddelde leeftijd van een hafiz (iemand die de koran volledig uit het hoofd kan reciteren) tussen de 7 en 9 jaar oud, dus is dit wel netjes van dat ventje maar niet echt bijzonder

de imam waar ik het meest van heb geleerd was op zijn 8ste hafiz
die jonge spreekt voor de rest de taal niet schijnt, dus hij heeft het van niemand geleerd .. dat lees ik iig bij de comments van dat filmpie
pleased to meet you
  dinsdag 30 januari 2007 @ 22:03:18 #229
150991 Kritski
De Übermensch
pi_45839561
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 22:01 schreef moussie het volgende:

[..]

die jonge spreekt voor de rest de taal niet schijnt, dus hij heeft het van niemand geleerd .. dat lees ik iig bij de comments van dat filmpie
Dat zal dan wel waar zijn, he! Is het godverdomme toch Allah die dit ventje persoonlijk heeft gezegend met een vloeiende arabische uitspraak!
pi_45839725
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 21:01 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Dit is een inderdaad een wonderkind. Check al die volwassen mannen die vol ontzag en respect naar dit kind luisteren.
Daar is niks geen wonder aan, het is waarschijnlijker dat ze hem een jaar lang binnen opgesloten hebben en hem een aantal verzen uit het hoofd hebben laten leren, zodat ie ze blindelings kan opdreunen. Dat had mijn kleine neefje ook gekund, alleen speelt hij liever buiten voetbal op straat met zijn vriendjes, zoals dat ook hoort op die leeftijd.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_45839913
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 21:27 schreef moussie het volgende:

[..]

't schijnt dat dat jochie een sprookje vertelt in een taal die hij voor de rest niet kent .. toch wel even van een ander kaliber dan een vermeende traan op een of ander maria-beeld wat iedere keer weer 1000en katholieken op de been brengt
Het is dan ook geen sprookje, het is een smeekbede, voor vooruitgang, beterschap en saamhorigheid van de oprechten etc.
pi_45839996
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 22:03 schreef Kritski het volgende:

Is het godverdomme toch Allah die dit ventje persoonlijk heeft gezegend met een vloeiende arabische uitspraak!
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_45840061
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 22:13 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Het is dan ook geen sprookje, het is een smeekbede, voor vooruitgang, beterschap en saamhorigheid van de oprechten etc.
Dat bedoel ik nou, op die leeftijd heb je helemaal nog geen benul van dat soort zaken, en liggen je interesses op andere vlakken, vandaar dat ik zeg dat het geen wonderkind is, maar eentje die het de hele dag met de paplepel ingegoten krijgt.
pi_45840104
quote:

[..]

Graag zie ik ook jouw inbreng in deze kwestie. Hoe is het volgens jou mogelijk dat sommige mensen de islam als een bedreiging zien voor hun eigen (westerse) levenswijze en cultuur?
pi_45840110
quote:

[..]

ik dacht al dat die beschrijving van moussiecniet kon kloppen, sprookjes in islam
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 30 januari 2007 @ 22:18:01 #236
162483 Haaglander
Zoo ik iets ben ....
pi_45840111
En Lewis is niet zomaar een extreem-rechtse idioot: hij geldt als één van de meest vooraanstaande islamkenners in de wereld. Gelet op de ongelofelijke dhimmitude van links Europa, geloof ik dat Lewis gelijk gaat krijgen. Vreselijk jammer, want de westerse cultuur is volstrekt superieur aan de islamitische. Alleen de VS zal in het westen overblijven als bolwerk van verheven beschaving. Wellicht dat uiteindelijk de VS en Oost-Azie (dat ook in elk opzicht superieur is aan de moslimcultuuur) de wereld zullen (blijven) domineren terwijl Europa gelijk een Jemen of Somalie synoniem wordt met armoede, culturele barbarij, anarchie en terrorisme.

Tja, vanuit het moslimperspectief is het logisch dat Europese culturen die niks te bieden hebben - of je moet atheïsme, hedonisme, vernietigingskampen en feodalisme als cultuur willen zien - gedoemd zijn te verdwijnen. Dat heeft hoogstwaarschijnlijk te maken met ongehoorzaamheid aan onze Schepper. De VS daarentegen zijn godsvruchtig en bovendien liberaal: iedereen krijgt een gelijkwaardige kans. Ook wie uit donkere, zuidelijke en oostelijke landen afkomstig is. Dat is het behoud van de VS en precies de ontbrekende factor in Europa.

Aldus de ware moslim.
Lekkeâh bèdehand. Nâh je zin?
  Donald Duck held dinsdag 30 januari 2007 @ 22:18:42 #237
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_45840144
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 21:55 schreef Slayage het volgende:

[..]

we zien wat het resultaat is als je je kinderen zogenaamd vrij opvoedt

kristel is trouwens

maar kom op ben je niet iets te oud voor k3?
Nooit te oud he! De muziek is gewoon zo ubervrolijk en positief
En Kristel is gewoon zó
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_45840152
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 22:16 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dat bedoel ik nou, op die leeftijd heb je helemaal nog geen benul van dat soort zaken, en liggen je interesses op andere vlakken, vandaar dat ik zeg dat het geen wonderkind is, maar eentje die het de hele dag met de paplepel ingegoten krijgt.
Dat weet jij evenmin als Superfighter, of het uit zichzelf komt of hij dag in dag uit er mee wakker werd en mee sliep
  dinsdag 30 januari 2007 @ 22:20:21 #239
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_45840194
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 12:32 schreef Kadesh het volgende:

[..]

http://www.telegraaf.nl/b(...)pa_over_.html?p=20,1

Ik denk dat Lewis wel een punt heeft, Europa en (vooral) nederland passen zich veel teveel aan, en veel mensen zien niet de gevaren die dat met zich meebrengt niet. (of willen dat niet zien)
Er is e.o.a. gezaghebbende moslim publicatie (ben de naam ff kwijt) die eens in de zoveel jaar de wereld opdeelt in 3 gebieden
1) Moslimgebieden
2) Niet-moslimgebieden
3) Gebieden die bezig zijn te veroverd te worden door de moslims.

West-Europa is sinds kort "categorie 3"...

(Nee, er is geen categorie 4)
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_45840232
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 22:19 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dat weet jij evenmin als Superfighter, of het uit zichzelf komt of hij dag in dag uit er mee wakker werd en mee sliep
Natuurlijk kan ik het niet bewijzen, maar ten eerste geloof ik niet in wonderen, en ten tweede is mijn gedachtengang in deze gewoon de meest logische.
pi_45840254
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 22:18 schreef Haaglander het volgende:

Gelet op de ongelofelijke dhimmitude van links Europa, geloof ik dat Lewis gelijk gaat krijgen. Vreselijk jammer, want de westerse cultuur is volstrekt superieur aan de islamitische.
hoe kan je nou en beweren dat lewis gelijk gaat krijgen en dat de westerse cultuur volstrekt superieur is aan de islamitische?

naar mijn weten is het toch altijd een kwestie van survival of the fittest geweest
-Rabia Al-Basri
pi_45840276
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 22:21 schreef Hathor het volgende:

[..]

Natuurlijk kan ik het niet bewijzen, maar ten eerste geloof ik niet in wonderen, en ten tweede is mijn gedachtengang in deze gewoon de meest logische.
Met vooringenomen standpunten die met aanneemt over bepaalde onderwerpen maakt het toch ook onnodig om over te reageren en discussiëren?
pi_45840361
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 22:20 schreef Napalm het volgende:

[..]

Er is e.o.a. gezaghebbende moslim publicatie (ben de naam ff kwijt) die eens in de zoveel jaar de wereld opdeelt in 3 gebieden
1) Moslimgebieden
2) Niet-moslimgebieden

Ja, die bullshit heb ik al een aantal keren voorbij zien fietsen, is een Egyptische publicatie, maar die zijn al zo'n 2000 jaar het spoor volledig bijster, dus kan je dat gezeik dan ook met een fikse korrel zout nemen.
pi_45840364
quote:

[..]

1) Moslimgebieden
2) Niet-moslimgebieden

je hebt het over dar ul islam en dar ul harb, die derde bestaat niet
-Rabia Al-Basri
pi_45840400
quote:

[..]

1) Moslimgebieden
2) Niet-moslimgebieden

uhuh
pi_45840431
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 22:24 schreef Slayage het volgende:

[..]

je hebt het over dar ul islam en dar ul harb, die derde bestaat niet
Tuurlijk wel, dar ul bullshit.
Jawel je hebt dar ul sulh
pi_45840463
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 22:26 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Tuurlijk wel, dar ul bullshit.
Jawel je hebt dar ul sulh

ja die van die bosnische imam, vind ik wel wat hebben eigenlijk
-Rabia Al-Basri
pi_45840471
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 22:25 schreef Triggershot het volgende:

[..]

uhuh
Ik had het deze (moeilijke) vraag al een paar berichten hier boven geplaatst, maar waarschijnlijk heb je die niet gezien:

Graag zie ik ook jouw inbreng in deze kwestie. Hoe is het volgens jou mogelijk dat sommige mensen de islam als een bedreiging zien voor hun eigen (westerse) levenswijze en cultuur?
pi_45840479
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 22:26 schreef Slayage het volgende:

[..]

ja die van die bosnische imam, vind ik wel wat hebben eigenlijk
check:
http://en.wikipedia.org/wiki/Dar_al-Islam
pi_45840536
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 22:27 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Ik had het deze (moeilijke) vraag al een paar berichten hier boven geplaatst, maar waarschijnlijk heb je die niet gezien:

Idd niet gezien.

Definieer eens 'mensen', bedoel je niet-moslims?
pi_45840564
quote:

Hoe is het volgens jou mogelijk dat sommige mensen de islam als een bedreiging zien voor hun eigen (westerse) levenswijze en cultuur?
dat komt door de duivel himself
-Rabia Al-Basri
pi_45840599
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 22:28 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Idd niet gezien.

Definieer eens 'mensen', bedoel je niet-moslims?
Niet-moslims bedoelde ik in eerste instantie, maar ik denk dat ook moslims genoemd mogen worden.
pi_45840740
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 22:27 schreef Triggershot het volgende:

[..]

check:
http://en.wikipedia.org/wiki/Dar_al-Islam
quote:
Dar al-'Ahd

Dar al-'Ahd (Arabic: دار العهد "house of truce" or Dar al-Sulh "house of treaty") was invented to describe the Ottoman Empire's relationship with its Christian tributary states. The invention Dar al-Ahd was necessary, as the worldview prevalent at the time did not allow for a protracted peace with non-Muslim states, even those under Muslim domination.

Today, the term refers to those non-Muslim governments which have armistice or peace agreements with Muslim governments. The actual status of the non-Muslim country in question may vary from acknowledged equality to tributary states.
die ottomanen ook, zijn altijd creatief geweest
-Rabia Al-Basri
pi_45840775
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 22:29 schreef Slayage het volgende:

[..]

dat komt door de duivel himself
Deze komt volgens mij ook voor in de islam. Triggershot zal daar wel licht op kunnen werpen.
pi_45840791
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 22:18 schreef Slayage het volgende:

[..]

ik dacht al dat die beschrijving van moussiecniet kon kloppen, sprookjes in islam
'k had het idd tussen "" moeten zetten .. dat "sprookje" zelf kwam niet bij mij vandaan maar was een reactie op de vorige post ..
anyway thnx voor de korte uitleg Triggershot, na 11 pagina's comments op youtube was dat nog steeds niet duidelijk .. ofwel het lezen van de comments op zich al heel tekenend was .. anti-islam dat elkaar met hatelijkheden loopt op te zwepen, geen enkel tegengas vanuit de eigen kringen, maar gefokte reacties van moslims op al die provocaties werden wel afgeremd
quote:
Alhumdu-lillah. Muslims, no need to react to the rejectors of our faith with petty insults. The Messenger (SAW)taught us not to do that. Debate with them wisely or just don't react to them. We are not suppose to be reactionary people where people can just push our buttons anytime. Remember, we are suppose to be "Opposite of the Disbelievers".
pleased to meet you
pi_45840920
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 22:33 schreef Slayage het volgende:

[..]

[..]

die ottomanen ook, zijn altijd creatief geweest
Turken zijn niet perse Ottomanen.
pi_45841054
quote:

[..]

omdat sommige mensen buitenproportioneel bang zijn voor veranderingen .. deze keer is het toevallig de islam
pleased to meet you
pi_45841071
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 22:30 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Niet-moslims bedoelde ik in eerste instantie, maar ik denk dat ook moslims genoemd mogen worden.
Voornamelijk zou ik schuld schuiven nr 1 Osama, hij heeft in een klap het beeld van de Islam omgeworpen tot een terminator van beschaving, cultuur, en vooruitgang. En ineens werd alles gelinkt en geassocieerd met de Islam denk aan uithuwelijkingen, vrouwenbesnijdenis/onderdrukking, Pim die zijn kans schoon zag en een instrument had gevonden om zijn politieke carrière mee te starten, de bewezen leugens van Ayaan, haatimams, criminele etters met een Islamitisch achtergrond, Madrid, 9/11, Londen, Mohammed B speelt allemaal een rol.. Als ik al non moslim mijn mening over de Islam door bovengenoemden moet worden, tsjaah dan ziet het er niet erg rooskleurig uit voor de Islam en dan zou ik het bijna snappen als ik niet besef dat een verhaal twee kanten heeft en niet alles is zoals men het je wil doen lijken en ze het je voorschotelen.

Waarom de moslims eventueel een bedreiging zouden zien dat de Islam overmacht neemt in Nederland?
Angst, voornamelijk angst, angst voor herhaling van wat er in je vaderland is geweest, veel wat Ayaan zei bleek een leugen te zijn, maar neemt natuurlijk niet weg dat het veel voorkomt, tsjaah wat nog meer, onder de Nederlandse moslims is er een mentaliteit van: "Ik flik nu nog allemaal wat ik kan, drugs, drank, sex, grenzen verleggen en na mijn 40e ga ik naar Hadj, vraag ik om vergeving en toon ik berouw en komt het allemaal goed." Veel Nederlandse Moslims zullen zich met moeite moeten inhouden wanneer je het over Sharia hebt, lijfstraffen etc dat ze niet 'achterlijk' zeggen omdat ze zich geestelijk en cultureel beperkt voelen en vinden dat ze dat niet mogen zeggen, als je niet goed oplet is het allemaal zo hypocriet. In Nederland ben je een Allochtoon/Buitenlander en in je vaderland ben je een Nederlander.. het is je afzetten aan de omgeving en omstandigheden waar je je bevindt, in andere woorden. "Onbekend maakt onbemind"
pi_45841125
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 22:34 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Deze komt volgens mij ook voor in de islam. Triggershot zal daar wel licht op kunnen werpen.
de duivel? ja tuurlijk komt ie voor in de islam
-Rabia Al-Basri
pi_45841137
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 22:34 schreef moussie het volgende:

[..]

'k had het idd tussen "" moeten zetten .. dat "sprookje" zelf kwam niet bij mij vandaan maar was een reactie op de vorige post ..
anyway thnx voor de korte uitleg Triggershot, na 11 pagina's comments op youtube was dat nog steeds niet duidelijk .. ofwel het lezen van de comments op zich al heel tekenend was .. anti-islam dat elkaar met hatelijkheden loopt op te zwepen, geen enkel tegengas vanuit de eigen kringen, maar gefokte reacties van moslims op al die provocaties werden wel afgeremd
[..]
anything for you babe
pi_45841160
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 22:40 schreef moussie het volgende:

[..]

omdat sommige mensen buitenproportioneel bang zijn voor veranderingen .. deze keer is het toevallig de islam
Welke veranderingen bedoel je dan m.b.t. de islam?
pi_45841240
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 22:37 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Turken zijn niet perse Ottomanen.
en de nederlanders zijn niet perse duitsers
-Rabia Al-Basri
pi_45841328
http://youtube.com/watch?v=lGtdlR7n7_8 dees vind in overiger toffer, er wordt een vers opgelezen waarop zij antwoord met in welke hoofdstuk van welke deel van de Koran komt, hoeveelste vers het is en hoeveel verzen betreffende hoofdstuk totaal heeft, waar het is geopenbaard: Mekka/Medinah.. Hoeveelste pagina van de Koran en waar op de pagina, boven, midden of onder.
pi_45841437
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 22:46 schreef Triggershot het volgende:
http://youtube.com/watch?v=lGtdlR7n7_8 dees vind in overiger toffer, er wordt een vers opgelezen waarop zij antwoord met in welke hoofdstuk van welke deel van de Koran komt, hoeveelste vers het is en hoeveel verzen betreffende hoofdstuk totaal heeft, waar het is geopenbaard: Mekka/Medinah.. Hoeveelste pagina van de Koran en waar op de pagina, boven, midden of onder.
er wordt inderdaad regelmatig van die hafiz battles gehouden
-Rabia Al-Basri
pi_45841482
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 22:48 schreef Slayage het volgende:

[..]

Nou, je zou haar maar kunnen overtreffen.
pi_45841513
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 22:44 schreef Slayage het volgende:

[..]

en de nederlanders zijn niet perse duitsers
Ottomanen waren de heersende klasse en de Ottomaanse dynastie. De rest werden in het Ottomaanse tijdperk al Turken genoemd. Turken waren minderwaardig,
pi_45841527
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 22:40 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Voornamelijk zou ik schuld schuiven nr 1 Osama, hij heeft in een klap het beeld van de Islam omgeworpen tot een terminator van beschaving, cultuur, en vooruitgang. En ineens werd alles gelinkt en geassocieerd met de Islam denk aan uithuwelijkingen, vrouwenbesnijdenis/onderdrukking, Pim die zijn kans schoon zag en een instrument had gevonden om zijn politieke carrière mee te starten, de bewezen leugens van Ayaan, haatimams, criminele etters met een Islamitisch achtergrond, Madrid, 9/11, Londen, Mohammed B speelt allemaal een rol.. Als ik al non moslim mijn mening over de Islam door bovengenoemden moet worden, tsjaah dan ziet het er niet erg rooskleurig uit voor de Islam en dan zou ik het bijna snappen als ik niet besef dat een verhaal twee kanten heeft en niet alles is zoals men het je wil doen lijken en ze het je voorschotelen.

Waarom de moslims eventueel een bedreiging zouden zien dat de Islam overmacht neemt in Nederland?
Angst, voornamelijk angst, angst voor herhaling van wat er in je vaderland is geweest, veel wat Ayaan zei bleek een leugen te zijn, maar neemt natuurlijk niet weg dat het veel voorkomt, tsjaah wat nog meer, onder de Nederlandse moslims is er een mentaliteit van: "Ik flik nu nog allemaal wat ik kan, drugs, drank, sex, grenzen verleggen en na mijn 40e ga ik naar Hadj, vraag ik om vergeving en toon ik berouw en komt het allemaal goed." Veel Nederlandse Moslims zullen zich met moeite moeten inhouden wanneer je het over Sharia hebt, lijfstraffen etc dat ze niet 'achterlijk' zeggen omdat ze zich geestelijk en cultureel beperkt voelen en vinden dat ze dat niet mogen zeggen, als je niet goed oplet is het allemaal zo hypocriet. In Nederland ben je een Allochtoon/Buitenlander en in je vaderland ben je een Nederlander.. het is je afzetten aan de omgeving en omstandigheden waar je je bevindt, in andere woorden. "Onbekend maakt onbemind"
In de eerste plaats dank voor de moeite van het uitvoerig beantwoorden van mijn best wel moeilijke vraag. Ik kan voor een zeer groot gedeelte meegaan met jouw antwoord. De angst wordt inderdaad voor een groot gedeelte veroorzaakt door radicale (staat niet gelijk aan vroom en oprecht) moslims. Ook komt de islam in een kwaad daglicht te staan door mensen die zich hypocriet bij gelegenheid als (radicaal) moslim profileren en zich in het dagelijkse leven 'van God nog gebod' aantrekken.
pi_45841654
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 22:49 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Nou, je zou haar maar kunnen overtreffen.
wat is dat nou trouwens shiitische dingen posten hier
-Rabia Al-Basri
pi_45841722
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 22:50 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Ottomanen waren de heersende klasse en de Ottomaanse dynastie. De rest werden in het Ottomaanse tijdperk al Turken genoemd. Turken waren minderwaardig,
wat heeft dit allemaal met mijn post te maken?

mij vertel je trouwens niets nieuws, maar dat ter zijde
-Rabia Al-Basri
pi_45841821
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 22:50 schreef rutger05 het volgende:

[..]

In de eerste plaats dank voor de moeite van het uitvoerig beantwoorden van mijn best wel moeilijke vraag. Ik kan voor een zeer groot gedeelte meegaan met jouw antwoord. De angst wordt inderdaad voor een groot gedeelte veroorzaakt door radicale (staat niet gelijk aan vroom en oprecht) moslims. Ook komt de islam in een kwaad daglicht te staan door mensen die zich hypocriet bij gelegenheid als (radicaal) moslim profileren en zich in het dagelijkse leven 'van God nog gebod' aantrekken.
Geen dank

Ik bedoel tuurlijk kan de Islam niet plezante punten hebben als je je niet in de context verdiept of het met een standplaats-gebondenheid benaderd, Allah is niet meer belangrijk geworden voor de moslim die het goed heeft, toegang tot sex, drank/drugs en achteraf nog mild aangepakt worden door de autoriteiten is verleidelijk, vooral als men gaat vergelijken met de vaderland ben je al snel vergeten wat voor straf NL je geeft, de oprechte moslims daarintegen mogen zich ook wel actiever verzetten jegens zwartmaking van de islam
pi_45841844
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 22:53 schreef Slayage het volgende:

[..]

wat is dat nou trouwens shiitische dingen posten hier
Ze hebben op YT geen soenieten filter
pi_45841848
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 22:43 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Welke veranderingen bedoel je dan m.b.t. de islam?
ik bedoel dat de mens een gewoontedier is dat eigenlijk een beetje bang is voor veranderingen .. nieuwe dingen worden in eerste instantie afgewezen, men voelt zich bedreigt door hetgeen die verandering afdwingt .. en deze keer is het toevallig de islam die de zwarte piet krijgt toegeschoven, over 20 jaar zijn het de roemenen ?
pleased to meet you
pi_45841896
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 22:58 schreef moussie het volgende:

[..]

ik bedoel dat de mens een gewoontedier is dat eigenlijk een beetje bang is voor veranderingen .. nieuwe dingen worden in eerste instantie afgewezen, men voelt zich bedreigt door hetgeen die verandering afdwingt .. en deze keer is het toevallig de islam die de zwarte piet krijgt toegeschoven, over 20 jaar zijn het de roemenen ?
het nieuwe europa is ook zo'n voorbeeld
-Rabia Al-Basri
pi_45841954
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 22:58 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ze hebben op YT geen soenieten filter
een duidelijke gat in de markt!

aan soenieten, sjiieten filters verkopen en aan sjiieten, soenieten filters
-Rabia Al-Basri
pi_45841993
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 22:48 schreef Slayage het volgende:

[..]

't is wel een manier om je hersens te trainen zeg .. blijft dat hangen op latere leeftijd, dingen goed kunnen onthouden ?
pleased to meet you
pi_45842087
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 23:01 schreef moussie het volgende:

[..]

't is wel een manier om je hersens te trainen zeg .. blijft dat hangen op latere leeftijd, dingen goed kunnen onthouden ?
of je op latere leeftijd, nieuwe dingen kan onthouden? geen idee
-Rabia Al-Basri
pi_45842702
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 23:01 schreef moussie het volgende:

[..]

hier wel
pi_45842787
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 23:22 schreef Triggershot het volgende:

[..]

hier wel
jij zat niet op je 7de de gehele koran uit je hoofd te leren en hoe "oud" ben je nu trouwens?
-Rabia Al-Basri
pi_45842823
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 23:25 schreef Slayage het volgende:

[..]

jij zat niet op je 7de de gehele koran uit je hoofd te leren
Nee, maar dingen die ik op mijn 12e leerde zitten nu nog in mijn hoofd
dingen van 17e weinig tot niet meer.
pi_45842866
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 23:26 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Nee, maar dingen die ik op mijn 12e leerde zitten nu nog in mijn hoofd
dingen van 17e weinig tot niet meer.
ja maar dat geldt voor iedereen, hoe jonger je met iets te maken krijgt hoe meer invloed het op je heeft
-Rabia Al-Basri
pi_45842904
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 22:57 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Geen dank

Ik bedoel tuurlijk kan de Islam niet plezante punten hebben als je je niet in de context verdiept of het met een standplaats-gebondenheid benaderd, Allah is niet meer belangrijk geworden voor de moslim die het goed heeft, toegang tot sex, drank/drugs en achteraf nog mild aangepakt worden door de autoriteiten is verleidelijk, vooral als men gaat vergelijken met de vaderland ben je al snel vergeten wat voor straf NL je geeft, de oprechte moslims daarintegen mogen zich ook wel actiever verzetten jegens zwartmaking van de islam
Wel dank. Ik schreef niet voor niets dat ik jouw inbreng graag zou willen zien. In eerdere gedachtewisselingen met jou heb ik ervaren dat jij respectvol een discussie kan voeren met zinnige argumenten zonder vijandigheid.

Veel mensen zijn angstig om wat de radicale islam lijkt te vertegenwoordigen: De islam die over mensen heen walst. De islam die dominant en intolerant lijkt te zijn. De islam die geen moeite heeft met het bedreigen van andersdenkenden en zelfs over gaat tot het plegen van aanslagen waarbij onschuldige burgers het slachtoffer worden, terwijl de plegers als martelaren en de ultieme vrome moslim worden gezien. De islam die vrouwen als minderwaardig ziet. De islam die homoseksuelen dood wil zien. De islam die liefdeloos en redeloos lijkt te zijn en zorgt voor blinde haat. De islam en antisemitisme. Berichten dat veel moslim jongeren aan het radicaliseren zijn.

Daarnaast zijn er veel mensen in Nederland en andere Europese landen die zich profileren als ''moslim', maar die zich schuldig aan allerlei vormen van criminaliteit en overlast. Ook dat kleurt voor een groot gedeelte het beeld van de islam.
pi_45842938
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 23:28 schreef Slayage het volgende:

[..]

ja maar dat geldt voor iedereen, hoe jonger je met iets te maken krijgt hoe meer invloed het op je heeft
Maar dat ontken ik toch niet?
pi_45842963
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 23:30 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Maar dat ontken ik toch niet?
maar dat beweer ik toch niet?
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 30 januari 2007 @ 23:34:31 #284
15869 gr8w8
Better by design.
pi_45843043
Even een beetje offtopic, maar hoe staat "de" islam eigenlijk tegenover Boeddhisme? Daar komt eigenlijk geen god bij kijken natuurlijk, al sik het even kort door de bocht mag zeggen.
Welkom bij de V&D der webfora.
  dinsdag 30 januari 2007 @ 23:35:11 #285
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_45843060
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 13:07 schreef Triggershot het volgende:
We nemen ook FOK! over joh, 2 actieve moslimmods, Meki die solliciteert, gaat helemaal goed komen.
Heerlijk stemmingmakerij weer, boehoe, moslims nemen Europa over, in de jaren 90 was het nog de aliens en nu de moslims, aaaah ik word helemaal nostalgisch.
Triggershot... klinkt gelijk al agressief, dat bedoelt Lewis dus
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_45843113
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 23:29 schreef rutger05 het volgende:

Daarnaast zijn er veel mensen in Nederland en andere Europese landen die zich profileren als ''moslim', maar die zich schuldig aan allerlei vormen van criminaliteit en overlast. Ook dat kleurt voor een groot gedeelte het beeld van de islam.
als je de islam, criminaliteit en overlast in een adem kan opnoemen ben je toch echt op je achterhoofd gevallen

dat soort mensen zijn dan ook hopeloos en met hen is geen enkele discussie zinvol

alle andere dingen die je noemt kan je nog over discussieren, maar dat...
-Rabia Al-Basri
pi_45843164
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 23:29 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Wel dank. Ik schreef niet voor niets dat ik jouw inbreng graag zou willen zien. In eerdere gedachtewisselingen met jou heb ik ervaren dat jij respectvol een discussie kan voeren met zinnige argumenten zonder vijandigheid.
Dankje, ik waardeer wat je zegt, laat ik het dan anders formuleren: "You're welcome
quote:
Veel mensen zijn angstig om wat de radicale islam lijkt te vertegenwoordigen: De islam die over mensen heen walst. De islam die dominant en intolerant lijkt te zijn. De islam die geen moeite heeft met het bedreigen van andersdenkenden en zelfs over gaat tot het plegen van aanslagen waarbij onschuldige burgers het slachtoffer worden, terwijl de plegers als martelaren en de ultieme vrome moslim worden gezien. De islam die vrouwen als minderwaardig ziet. De islam die homoseksuelen dood wil zien. De islam die liefdeloos en redeloos lijkt te zijn en zorgt voor blinde haat. De islam en antisemitisme. Berichten dat veel moslim jongeren aan het radicaliseren zijn.
Ja precies, je zou bijna denken dat 'de' Islam bestaat en het met een bewustzijn jaagt naar slavernij, macht en werelddominatie. Als mensen nu eens begrijpen dat niet de Islam de vijand is, maar de mensen die de Islam als instrument gebruiken voor het rechtvaardigen van je persoonlijke belangen en verlangens, zoals moussie ook al zei, nu is het toevallig de Islam over een paar decennia de Polen, Greenpeace, Hindoeïsme, noem maar op. Als 'de' Islam daadwerkelijk een bewustzijn had zou het wel zijn naam waar maken en vrede moeten zijn, beginnende af te rekenen met de interne oorzaken wat de Islam zwart maakt.
quote:
Juist, alles wordt onterecht en zomaar geassocieerd met de Islam.
pi_45843170
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 23:34 schreef gr8w8 het volgende:
Even een beetje offtopic, maar hoe staat "de" islam eigenlijk tegenover Boeddhisme? Daar komt eigenlijk geen god bij kijken natuurlijk, al sik het even kort door de bocht mag zeggen.
inderdaad! nooit over nagedacht eigenlijk

moslims hebben volgens mij nooit echt over boedhisten geheerst volgens mij...
-Rabia Al-Basri
pi_45843188
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 23:31 schreef Slayage het volgende:

[..]

maar dat beweer ik toch niet?
De assumptie leek je te maken.
pi_45843221
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 23:37 schreef Slayage het volgende:

[..]

als je de islam, criminaliteit en overlast in een adem kan opnoemen ben je toch echt op je achterhoofd gevallen

dat soort mensen zijn dan ook hopeloos en met hen is geen enkele discussie zinvol

alle andere dingen die je noemt kan je nog over discussieren, maar dat...
Dan moet je mijn reactie misschien beter lezen. Ik zie dat Triggershot dat wel heeft gedaan.
pi_45843235
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 23:39 schreef Triggershot het volgende:

[..]

De assumptie leek je te maken.
nee hoor
-Rabia Al-Basri
pi_45843263
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 23:35 schreef Zero2Nine het volgende:

[..]

Triggershot... klinkt gelijk al agressief, dat bedoelt Lewis dus
Maar ik steek het iig niet onder tafels en stoelen
pi_45843273
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 23:40 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Dan moet je mijn reactie misschien beter lezen. Ik zie dat Triggershot dat wel heeft gedaan.
slaat ook niet zo zeer op jou hoor, maar je hoort het idd wel vaker
-Rabia Al-Basri
pi_45843285
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 23:41 schreef Slayage het volgende:

[..]

nee hoor
Ok
  dinsdag 30 januari 2007 @ 23:49:14 #295
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_45843510
Het is heel goed dat er dit soort nieuwsberichten boven water komen in de reguliere media. Wij Europeanen moeten weer de oude vertrouwde weerbare mentaliteit tegen alles wat intrinsiek niet-Europees is herwinnen en die onlangs geïntroduceerde woestijn religie eruit schoppen.

Ik heb wel sterk mijn twijfels heb bij de bewering dat de huidige Europeanen geen culturele ruggengraat hebben. Het impliceert namelijk concreet dat we èn masse bekeren naar de Islam omdat we immers toch niets geven om onze eigen identiteit. Onzin natuurlijk. Zelfs in het hyper-politiekcorrecte België waren er op jaarbasis maar 400 bekeringen. Een getal wat op de totale bevolkingsaantallen geen deuk in een pakje boter slaat.

[ Bericht 0% gewijzigd door Finder_elf_towns op 30-01-2007 23:57:16 ]
  dinsdag 30 januari 2007 @ 23:58:40 #296
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_45843776
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 12:38 schreef Frollo het volgende:
Ik verwacht eigenlijk wel een ontmoskeeïng binnen een generatie of twee.
Wishfull thinking.
  dinsdag 30 januari 2007 @ 23:59:04 #297
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_45843794
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 23:49 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Het is heel goed dat er dit soort nieuwsberichten boven water komen in de reguliere media. Wij Europeanen moeten weer de oude vertrouwde weerbare mentaliteit tegen alles wat intrinsiek niet-Europees is herwinnen en die onlangs geïntroduceerde woestijn religie eruit schoppen.

Ik heb wel sterk mijn twijfels heb bij de bewering dat de huidige Europeanen geen culturele ruggengraat hebben. Het impliceert namelijk concreet dat we èn masse bekeren naar de Islam omdat we immers toch niets geven om onze eigen identiteit. Onzin natuurlijk. Zelfs in het hyper-politiekcorrecte België waren er op jaarbasis maar 400 bekeringen. Een getal wat op de totale bevolkingsaantallen geen deuk in een pakje boter slaat.
400 per jaar maar? Dat stelt inderdaad geen klap voor nee.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_45843953
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 23:39 schreef Triggershot het volgende:

Ja precies, je zou bijna denken dat 'de' Islam bestaat en het met een bewustzijn jaagt naar slavernij, macht en werelddominatie. Als mensen nu eens begrijpen dat niet de Islam de vijand is, maar de mensen die de Islam als instrument gebruiken voor het rechtvaardigen van je persoonlijke belangen en verlangens, zoals moussie ook al zei, nu is het toevallig de Islam over een paar decennia de Polen, Greenpeace, Hindoeïsme, noem maar op. Als 'de' Islam daadwerkelijk een bewustzijn had zou het wel zijn naam waar maken en vrede moeten zijn, beginnende af te rekenen met de interne oorzaken wat de Islam zwart maakt.
'De islam' bestaat wel. Ik hoef maar naar een willekeurig islamitisch land te kijken om te zien dat het een zootje is, dat vrouwen er geen rechten hebben, dat ze economisch (op de olie na is er absoluut geen enkele industrie), cultureel en wetenschappelijk niets voorstellen. Het is een religie -of cultuur als je wil- van onderdrukking, domheid en haat. Waarschijnlijk schop ik je tegen je schenen, maar de waarheid is hard. De islam is in mijn ogen achterlijkheid. Moslimlanden leveren geen enkele fatsoenlijke bijdrage aan wat dan ook. Neem het me dus niet kwalijk dat ik niet geloof in het standaard excuus dat de islam liefde is, dat dat allemaal niet in de koran staat en dat het aan de uitleg van de imams c.q. interpretatie van moslims ligt. De bottom line is gewoon dat het een intolerant zootje is. Een zootje dat ik hier in het westen liever niet heb, maar waar het wel heengaat. Moslims dragen ook in het westen niets bij: ze zijn bijzonder hoog vertegenwoordigd in criminaliteit, schoolverlating, uitkeringen en dergelijke. Het kostenplaatje van een allochtoon is uiteindelijk negatief: waar een Nederlander van zijn 25e tot zijn 60e geld meer geld oplevert dan in de jaren daarvoor en daarna, is dat bij allochtonen niet het geval. Op cultureel/sociaal gebied is er ook niets -tenzij je het verbieden van toneelstukken meetelt- en wetenschapplijk ook niet. Kortom, precies hetzelfde als er in de moslim landen te zien is.

Vergelijkingen met Polen zijn onzin. Er is maar een islam. Polen staan, ondanks alle verschillen, oneindig veel dichter bij het Nederlandse/Amerikaanse/Westerse referentiekader dan welke stroming van de islam dan ook.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_45844049
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 23:58 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Wishfull thinking.
die narcistische straatmarokkaantjes gaan hier sowieso niet naar de moskee
pi_45844074
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 00:04 schreef StefanP het volgende:

[..]

'De islam' bestaat wel.