Zuipen en neuken kan ik zonder carnaval ook wel...quote:Op maandag 29 januari 2007 16:47 schreef Sjakie01 het volgende:
Carnaval rouleert de pan uit man gek. Lekker zuipen en neuken, wat wil een mens nog meer?
Dat kunnen wij Noordelingen zonder ons te gedragen als een randdebielquote:Op maandag 29 januari 2007 16:47 schreef Sjakie01 het volgende:
Carnaval rouleert de pan uit man gek. Lekker zuipen en neuken, wat wil een mens nog meer?
even wat aangepastquote:Op maandag 29 januari 2007 16:39 schreef SunChaser het volgende:
Game On
Ja hoor, het komt er weer aan. Op de radio carnavalskrakers (Boem is Ho, Tuut Tuut, dat zij mijn tante Jo ) en op straat zie ik van die karren die testritten maken. Potsierlijke praalwagens. En dan dat Alaaaaaaaaaaaaf, Alaaaaaaaaaaaaf, lekker zuipen en vreemdgaan fisje bouwen. Daar hebben nuchere saaie Hollanders geen 1 weekend voor nodig, dat doen ze gewoon het hele jaar door kunnen ze niet omdat ze te nuchter zijn.
Hypocriet kutfeestsunchaser is lelijk en ken zelfs met de carnaval nog geen zeug verzieren
Ja.. of je doet niet zo zielig en komt met normale argumenten.. dat kan ook natuurlijk..quote:
quote:Op maandag 29 januari 2007 16:49 schreef Beelzebub85 het volgende:
Ik kots op alle wabbabee carnavalsplaten van de Huilenders, en de Huilendse feestgangers die menen te weten wat carnaval is.
Alleen als je een leuk geil zusje hebt die ook helemaal losgaat met cquote:Op maandag 29 januari 2007 16:50 schreef koemleit het volgende:
haha ik nodig bij deze iedereen die nog nooit carnaval gedaan heeft, dit jaar uit dit met mij te doen.
Dus je hebt er heul geen last van, wat loop je dan te zeiken?quote:Op maandag 29 januari 2007 16:48 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Dat kunnen wij Noordelingen zonder ons te gedragen als een randdebiel
Mwah.. ik wel hoor.quote:Op maandag 29 januari 2007 16:51 schreef Sjakie01 het volgende:
[..]
Dus je hebt er heul geen last van, wat loop je dan te zeiken?
marleenhoofd-quote:Op maandag 29 januari 2007 16:51 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Alleen als je een leuk geil zusje hebt die ook helemaal losgaat met crn
v
l
Nee, die argumenten die hier voornamelijk worden geopperd tegen carnaval, die zijn van hoog niveauquote:Op maandag 29 januari 2007 16:50 schreef Janetje het volgende:
[..]
Ja.. of je doet niet zo zielig en komt met normale argumenten.. dat kan ook natuurlijk..
Pics graagquote:Op maandag 29 januari 2007 16:52 schreef koemleit het volgende:
[..]
marleenhoofd-
![]()
PM je me even kun je gelijk een verslag doen voor dat eyestreamtv
Integreren zul jequote:
Ja.quote:
quote:Op maandag 29 januari 2007 16:57 schreef Janetje het volgende:
[..]
Ja.
En ik vond het verschrikkelijk, teringmuziek met handtastelijke dronkelappen.
Heerlijk.
Weerleg ze.quote:Op maandag 29 januari 2007 16:52 schreef bramos-elvis het volgende:
[..]
Nee, die argumenten die hier voornamelijk worden geopperd tegen carnaval, die zijn van hoog niveau![]()
Iedereen gaat helemaal los en dat is juist tofquote:Op maandag 29 januari 2007 16:56 schreef Sjakie01 het volgende:
Ik snap dat je er als buitenstaander anders tegenaan kijkt, dan mensen die het al vanaf hun jeugd vieren. Maar lijkt jullie het eng ofzo? Om helemaal los te gaan, en jezelf voor lul te zetten?
beetje kwestie van smaak he?quote:
Nee, precies. Dat zijn juist kut feestjes. Carnaval is gewoon tof!quote:Op maandag 29 januari 2007 16:58 schreef koemleit het volgende:
[..]
Iedereen gaat helemaal los en dat is juist tofdat zie je niet op een of ander RnB feestje
True.. true..quote:Op maandag 29 januari 2007 16:58 schreef koemleit het volgende:
[..]
beetje kwestie van smaak he?
Ik vind carnaval tof,
Jij niet.
Weinig aan te beargumenteren lijkt me he?
Ja, vroegah was carnaval ongeveer hetzelfde als het suikerfeest, maar dan bij katholieken. Nu vasten ze niet meer, en hebben ze alleen nog maar het zuip en neuk feest.quote:Op maandag 29 januari 2007 17:00 schreef Janetje het volgende:
[..]
True.. true..
Maar.. het idee erachter.. In mijn optiek is het zuipen en zuipen en zuipen tot je erbij neerflikkert in je rare outfitje..
Maar zit er überhaupt meer achter?
Tegenwoordig niet meerquote:Op maandag 29 januari 2007 17:00 schreef Janetje het volgende:
[..]
True.. true..
Maar.. het idee erachter.. In mijn optiek is het zuipen en zuipen en zuipen tot je erbij neerflikkert in je rare outfitje..
Maar zit er überhaupt meer achter?
Waar(stad) vieren mensen boven de rivieren carnaval dan?quote:Op maandag 29 januari 2007 17:10 schreef Jenny_ het volgende:
Mensen van boven de rivieren die carnaval vieren *proest* *proest*
die hebben gewoon geen recht van spreken
Het is van oorsprong (voordat de kerk zich evenals bij kerst zich dit feest toe eigende) een feest om het begin van de lente in te luiden, feest van de vruchtbaarheid. Het verkleden heeft zijn oorsprong in het verjagen van boze geesten.quote:Waar de traditie van verkleden en feesten vandaan komt, is niet helemaal duidelijk. Vroeger zaten de kerken er dan ook danig mee in hun maag. Het enige dat ze wisten was dat het een hardnekkig heidens gebruik was. Eén aannemelijke theorie is dat het feest van de Grieken afkomstig is. Zij vierden eind februari een driedaags feest ter ere van Dionysus of Bacchus. Afbeeldingen van deze god van de wijn werden op een scheepskar (carrus navalis) door Hellas gereden.
Omdat de heidense gebruiken niet uit te bannen waren, besloten de kerken er op positieve wijze gebruik van te maken. Zij verbonden het feest aan de Vastenavond. De naam carnaval zou in dit verband afkomstig zijn van het Latijnse carne vale ('vaarwel vlees'). Een andere aannemelijke verklaring is dat het een afleiding is van 'carrus navalis'.
In de achttiende eeuw, na de Franse revolutie) is het feest onder druk van de Protestant-Christelijken bijna helemaal verdwenen. In de negentiende eeuw ontstonden de carnavalsverenigingen en na WO II bloeit het carnaval weer helemaal op. Voor weinigen heeft het nog de katholieke betekenis (viering van de vastenavond), maar is het nog slechts de ultieme gelegenheid om ongestraft uit het dagelijkse keurlijf te springen.
Carnaval wordt in Nederland met name 'onder de rivieren' gevierd (d.w.z. beneden de Waal en Maas). Maar ook Belgen en Duitsers zijn fanatieke caranavalsvierders en in Zuid-Amerika en op de Caribische eilanden wordt carnaval meer dan uitbundig gevierd.
Delftquote:Op maandag 29 januari 2007 17:13 schreef Sjakie01 het volgende:
[..]
Waar(stad) vieren mensen boven de rivieren carnaval dan?![]()
Katholieke enclavesquote:Op maandag 29 januari 2007 17:13 schreef Sjakie01 het volgende:
[..]
Waar(stad) vieren mensen boven de rivieren carnaval dan?![]()
Ach, jij bent gewoon zo'n gast die het niet durft te vieren omdat je een nerd bent.quote:Op maandag 29 januari 2007 17:21 schreef postmortum het volgende:
carnaval echt triest veel zuipen en je als een gek verkelden en dan maar dingen doen die je door het jaar niet durft te doen![]()
Ik doe al gek genoeg tijdens de rest van het jaar![]()
En ik kots op aller die hollanders die opeens Limburg wel tof vinden omdat ze dan dronken 15-jarigen kunnen batsen![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |