Ik ben ook geen Hagenees. Ik woon er alleen.quote:Op maandag 29 januari 2007 12:08 schreef Pino-Helmond het volgende:
Er was inderdaad een `piep` te horen.
Terug naar de winkel is uiteraard geen optie!!
@ Armageddon: Een loser? Ach, zolang ik maar niet zo´n hersenloze Hagenees ben.. ;-))
Hoezo is dat geen optie? Als jij je portomonee laat vallen en iemand anders raapt dat achter jouw rug op en loopt er mee weg zou je dat ook niet fijn vinden toch?quote:Op maandag 29 januari 2007 12:08 schreef Pino-Helmond het volgende:
Er was inderdaad een `piep` te horen.
Terug naar de winkel is uiteraard geen optie!!
@ Armageddon: Een loser? Ach, zolang ik maar niet zo´n hersenloze Hagenees ben.. ;-))
Het moge duidelijk zijn dat er alles behalve betaald isquote:Op maandag 29 januari 2007 12:49 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Hoezo is dat geen optie? Als jij je portomonee laat vallen en iemand anders raapt dat achter jouw rug op en loopt er mee weg zou je dat ook niet fijn vinden toch?
Ik zou even uitzoeken of er nou wel of niet betaald is, en dan alsnog naar de winkel om te betalen.
Bruut!quote:Op maandag 29 januari 2007 22:28 schreef Serinde het volgende:
[..]
Het moge duidelijk zijn dat er alles behalve betaald is![]()
Het kán inderdaad zijn dat de bank gaat bemiddelen op verzoek van de winkelier. Maar die kans is erg kleinBij de plaatselijke boekenwinkel was ik gewoon teruggegaan, bij een schoenenwinkel waar ik anders nooit kom zouden ze inderdaad gewoon pech hebben.
Zeker wel, tenzij ik weet dat jij het bentquote:Op maandag 29 januari 2007 14:55 schreef Pino-Helmond het volgende:
Terug gaan?? Opletten is het devies.
Als ik 100 euro verlies komt ook niemand het terugbrengen.
stoer man dat je je vriendin zo onder de duim hebt. Liefdevolle relatie zullen jullie hebben. of heb je een vriend?quote:Op maandag 29 januari 2007 11:54 schreef Armageddon het volgende:
Inderdaad die apparaten gaan keihard piepen bij een mislukte transactie. Die kassamuts moet die laarzen dus gewoon betalen van het armzalig loontje. Eigen schuld dikke bult. Je vriendin heeft nu gratis laarzen en jij bent een loser dat je met je vriendin laarzen gaat kopen.
Dat is wel erg kort door de bocht.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 07:49 schreef Pino-Helmond het volgende:
Moraalridder.
Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen daden, in dit geval de winkel dus ook. Kwestie van een beetje opletten door het personeel.
Dat denk ik dan inderdaad ja. Moet bekennen dat ik vrij hard ben in dit soort situaties, dat moet ook wel ivm met mijn werk, ben het in ieder geval gewend.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 09:57 schreef M.I.B. het volgende:
[..]
Dat is wel erg kort door de bocht.
Als zij per ongeluk een fout maken met het invoeren van het bedrag, en niet 143,25 maar 1432,50 intypen en jij duwt zonder er goed naar te kijken op ja, denk je dan nog hetzelfde, dat iedereen verantwoordelijk is en maar goed moet opletten?
De maatschappij verloederd door de stumperds die te lam zijn om te werken, en door andere notaire profiteurs. Maar goed, dat is meer wat voor in een ander topic denk ik zo.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 10:01 schreef Slasher het volgende:
De maatschappij.... Dat ben jij![]()
Draai het eens om: Zou jij (als jij winkelier was) het fijn vinden dat de klant bij je terug zou komen en alsnog willen betalen?
Nou dan? Gewoon teruggaan en alsnog betalen..... Door mensen zoals jij verloederd deze samenleving
Met mijn relatie is niets mis vriend. Als mijn vriendin laarzen wil hebben dan gaat ze die gezellig met haar vriendin(nen) kopen. Voel je je aangesproken ofzo?quote:Op dinsdag 30 januari 2007 08:37 schreef sledge5hammer het volgende:
[..]
stoer man dat je je vriendin zo onder de duim hebt. Liefdevolle relatie zullen jullie hebben. of heb je een vriend?
Dus als de winkelier een fout maakt en jij ff niet goed kijkt waardoor jij 1000 euro meer betaalt dan denk jij bij jezelf 'hmm, jammer, volgende keer beter kijken', ipv dat je tegen de winkelier zegt dat hij een fout heeft gemaakt en dat je de betaling geannuleerd wilt zien.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 11:04 schreef Pino-Helmond het volgende:
[..]
Dat denk ik dan inderdaad ja. Moet bekennen dat ik vrij hard ben in dit soort situaties, dat moet ook wel ivm met mijn werk, ben het in ieder geval gewend.
Wat een onzin, dan zou je je auto niet buiten kunnen zetten. Natuurlijk heeft die winkelier een foutje gemaakt; maar dat doet iedereen wel eens. Dat geeft jou nog niet het recht op een gratis product. Natuurlijk vraag ik me af of ze je kunnen laten betalen; maar het gaat hier om goed fatsoen.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 07:49 schreef Pino-Helmond het volgende:
Moraalridder.
Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen daden, in dit geval de winkel dus ook. Kwestie van een beetje opletten door het personeel.
quote:Op dinsdag 30 januari 2007 11:18 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Met mijn relatie is niets mis vriend. Als mijn vriendin laarzen wil hebben dan gaat ze die gezellig met haar vriendin(nen) kopen. Voel je je aangesproken ofzo?Zaterdag weer shoppen met vrouwlief zeker?
![]()
Dat is een totaal andere situatie. Uiteraard zou ik er dan wat van zeggen, het is immers in mijn eigen nadeel.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 11:31 schreef M.I.B. het volgende:
[..]
Dus als de winkelier een fout maakt en jij ff niet goed kijkt waardoor jij 1000 euro meer betaalt dan denk jij bij jezelf 'hmm, jammer, volgende keer beter kijken', ipv dat je tegen de winkelier zegt dat hij een fout heeft gemaakt en dat je de betaling geannuleerd wilt zien.
En als de winkelier nu naar jou toe komt met de mededeling dat hij een fout heeft gemaakt en dat de laarzen niet betaald zijn en hij vraagt je of je er alsnog voor wilt betalen, wat doe je dan?quote:Op dinsdag 30 januari 2007 14:52 schreef Pino-Helmond het volgende:
[..]
Dat is een totaal andere situatie. Uiteraard zou ik er dan wat van zeggen, het is immers in mijn eigen nadeel.
De vraag is of de winkelier er zelf iets van zou zeggen als hij zijn fout zelf opmerkt..
Dan zal ik ze betalen, zonder enige twijfel.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 15:09 schreef M.I.B. het volgende:
[..]
En als de winkelier nu naar jou toe komt met de mededeling dat hij een fout heeft gemaakt en dat de laarzen niet betaald zijn en hij vraagt je of je er alsnog voor wilt betalen, wat doe je dan?
Maar hoezo is dat geen optie? Dat snap ik niet helemaal. Tenslotte had je dat geld in gedachten al uit gegeven; bovendien maak je die winkeleigenaar er hartstikke blij mee. Lijkt me ook een optie.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 15:44 schreef Pino-Helmond het volgende:
[..]
Dan zal ik ze betalen, zonder enige twijfel.
Maar om mezelf nu te gaan melden bij die winkel gaat me te ver, dat is geen optie.
Wat hij zegt.quote:Op maandag 29 januari 2007 12:10 schreef Camplo het volgende:
Was dat in Helmond?
Denk dat ik ook es ga shoppen dan.
Heb je nou eigenlijk mijn post gelezen? Over slappe argumenten en eigen verantwoordelijkheid gesproken....quote:Op dinsdag 30 januari 2007 23:25 schreef sunshine het volgende:
Wat een gelul zeg over diefstal. Als ik moet betalen let ik ook op of alles goed gaat, mag je dan van de verkoper dat dan ook niet verwachten? Als ik niet oplet en hij slaat teveel aan, komt hij toch ook niet achter mij aan om het goed te maken?
Nee hoor, als zo'n kassameisje niet oplet is het jammer, maar heb ik geluk.
quote:Op maandag 29 januari 2007 11:30 schreef Pino-Helmond het volgende:
Afgelopen zaterdag kocht mijn vriendin nieuwe laarzen, toen ze deze wilde afrekenen gebruikte ze per abuis het verkeerde pasje. Het pasje wat ze gebruikte was van een rekening waar te weinig geld op stond. In het display kwam te staan `geen saldo`
En uiteraard had ze ook niet door dat ze heel toevallig de juiste pincode intoetste, terwijl ze meende een ander pasje met een heel andere pincode te gebruiken.quote:Overigens is het niet met opzet gegaan.
Tegewoordig kies je zelf je pincode, heb je meerdere pasjes kun je dus op elk pasje dezelfde pincode gebruiken!quote:Op woensdag 31 januari 2007 00:07 schreef Zelva het volgende:
[..]
[..]
En uiteraard had ze ook niet door dat ze heel toevallig de juiste pincode intoetste, terwijl ze meende een ander pasje met een heel andere pincode te gebruiken.
Jammer hoor, volgende keer een betere smoes bedenken.
Dank U.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 23:25 schreef sunshine het volgende:
Wat een gelul zeg over diefstal. Als ik moet betalen let ik ook op of alles goed gaat, mag je dan van de verkoper dat dan ook niet verwachten? Als ik niet oplet en hij slaat teveel aan, komt hij toch ook niet achter mij aan om het goed te maken?
In de meeste winkels is dat anders wél gebruikelijk! Mocht het toch per ongeluk gaan en je maakt er melding van, dan krijg je zonder gezeur je geld terug en inderdaad, zoals hierboven vermeld, met 1000x excuses zo'n beetje.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 23:25 schreef sunshine het volgende:
Svp opneningspost lezen.quote:Op woensdag 31 januari 2007 09:02 schreef Quoi het volgende:
Ik zou nooit teruggaan naar de winkel. Eigen schuld, dikke bult en gebeurd is gebeurd. Komt die winkel ook wel weer overheen.
WEL had ik even raar gereageerd toen dat pinapparaat ging piepen en ik zomaar mijn schoenen en bon mee mocht nemen. Je ziet zelf in beeld dat er 'geen saldo' staat, dus eerlijk gezegd zou ik op dat moment protesteren als ik de boel zomaar mocht meenemen. Dan zou ik me stiekem toch wel een beetje een dief voelen.
Jaaa...... Vet heeee!!!!! En dan wordt het een dikke rechtzaak en doen gaat Bram Mosko hem verdedigen en krijgt uiteindelijk toch de doodstraf.quote:Op woensdag 31 januari 2007 12:55 schreef mgeelh het volgende:
Zelf zou ik teruggaan, of jij dat doet moet je zelf weten. kennelijk zijn de meningen hierover verdeeld.
Hoe het gaat als ze er achter komen dat je het niet betaald hebt terwijl je er wel van op de hoogte bent weet ik niet, zou best kunnen dat je dan de politie achter je aan krijgt, ookal heeft de medewerker een fout gemaakt. Je zal niet vol kunnen houden dat je het niet wist, want je hebt het hier op internet gezet.
Lekker consequent ben jij, tijdens de diefstal zou je protesteren maar als je al thuis bent vind je het prima? En wat al die eigen-schuld-dikke-bult-types hier kennelijk ook niet beseffen: wie betaalt voor de gestolen waar? Juist, de rest van de klanten dus. En als je, als je diefstal niet ok vindt, al een moraalridder bent, prima.. blij dat ik nog iets heb meegekregen tijdens mijn opvoedingquote:Op woensdag 31 januari 2007 09:02 schreef Quoi het volgende:
Ik zou nooit teruggaan naar de winkel. Eigen schuld, dikke bult en gebeurd is gebeurd. Komt die winkel ook wel weer overheen.
WEL had ik even raar gereageerd toen dat pinapparaat ging piepen en ik zomaar mijn schoenen en bon mee mocht nemen. Je ziet zelf in beeld dat er 'geen saldo' staat, dus eerlijk gezegd zou ik op dat moment protesteren als ik de boel zomaar mocht meenemen. Dan zou ik me stiekem toch wel een beetje een dief voelen.
Ik zou nooit in deze situatie belanden, omdat ik het niet zou pikken om met een of ander raar bonnetje te worden opgescheept.quote:Op woensdag 31 januari 2007 19:01 schreef Gizlijntje het volgende:
[..]
Lekker consequent ben jij, tijdens de diefstal zou je protesteren maar als je al thuis bent vind je het prima? En wat al die eigen-schuld-dikke-bult-types hier kennelijk ook niet beseffen: wie betaalt voor de gestolen waar? Juist, de rest van de klanten dus. En als je, als je diefstal niet ok vindt, al een moraalridder bent, prima.. blij dat ik nog iets heb meegekregen tijdens mijn opvoeding![]()
openingspost zegt:quote:
Mijn vriendin was aan het pinnen, niet ik. Zelf heb ik op dat moment dus niets gezien. Vriendin wilde met een ander pasje pinnen maar omdat ik al geirriteerd was na een uur in die winkel te hebben gezeten zei ik dat het onderhand wel goed was. Op haar beurt dacht vriendin dat ik wist dat ze niet betaald had en dat ìk bedoelde `gewoon aanlopen` zonder te betalen. De dame achter de kassa had de tas en het bonne´tje inmiddels al gegeven welke direct de tas in verdwenen. Naderhand, ruim buiten de winkel bleek voor mij dus pas wat er gebeurd was.quote:Op woensdag 31 januari 2007 19:25 schreef Quoi het volgende:
[..]
openingspost zegt:
In het display kwam te staan `geen saldo` en ook op het bonnetje staat dat de betaling mislukt was. De cassiere gaf echter zowel de laarzen en het bonne´tje gewoon mee.
Kun je me vertellen wat ik fout heb gelezen?
Je zegt het zelf al: als het per ongeluk gaat en IK maak er melding van, dan krijg ik mijn geld terug. Als ik het niet merk en ik zeg niks, heb ik teveel betaald en zal er niemand achter mij aankomen om mij mijn geld terug te geven.quote:Op woensdag 31 januari 2007 08:46 schreef Furia het volgende:
[..]
In de meeste winkels is dat anders wél gebruikelijk! Mocht het toch per ongeluk gaan en je maakt er melding van, dan krijg je zonder gezeur je geld terug en inderdaad, zoals hierboven vermeld, met 1000x excuses zo'n beetje.
Bottomline: JE BENT GEWOON EEN DIEF!
Maar blijkbaar voel je je daar niet vervelend bij. Dan kunnen we alleen maar hopen dat je nooit kinderen krijgt om die mentaliteit door te geven![]()
Ja dus die vriendin was gewoon duidelijk op de hoogte van het feit dat het pinnen mislukte. Zij koos er echter voor om daar niets over te zeggen. De cassiére wasniet zo snugger om dat niet op te merken. Desalniettemin had TS zijn vriendin dat ook gewoon kunnen zeggen tegen haar natuurlijk.quote:Op woensdag 31 januari 2007 19:25 schreef Quoi het volgende:
[..]
openingspost zegt:
In het display kwam te staan `geen saldo` en ook op het bonnetje staat dat de betaling mislukt was. De cassiere gaf echter zowel de laarzen en het bonne´tje gewoon mee.
OMDAT het natuurlijk aan het einde van de dag niet meer na te trekken is wie er teveel of te weinig geld heeft gegeven/gekregen. Anders zou dat zeker wel gebeuren.quote:Op donderdag 1 februari 2007 09:27 schreef sunshine het volgende:
[..]
Je zegt het zelf al: als het per ongeluk gaat en IK maak er melding van, dan krijg ik mijn geld terug. Als ik het niet merk en ik zeg niks, heb ik teveel betaald en zal er niemand achter mij aankomen om mij mijn geld terug te geven.
Ik heb hetzelfde gelezen: meegenomen zonder te betalen. Dan ga je toch terug? Of mag je er dan vanuit gaan dat de laarzen wel gratis zullen zijn? Zo naïef is toch niemand?quote:Op woensdag 31 januari 2007 19:25 schreef Quoi het volgende:
[..]
openingspost zegt:
Precies dát is mij dus wel eens gebeurd. Ook kwam iemand achter mij aan omdat ik mijn geld vergeten was uit de pinautomaat te halen. De 'anti-moraalridders' hier zouden het geld in hun zak hebben gestopt. Dát is mijn puntquote:Op donderdag 1 februari 2007 09:27 schreef sunshine het volgende:
[..]
Als ik het niet merk en ik zeg niks, heb ik teveel betaald en zal er niemand achter mij aankomen om mij mijn geld terug te geven.
Zij weten jou niet te vinden, jij hen wél!quote:Op donderdag 1 februari 2007 20:34 schreef heaven7 het volgende:
M'n vriend heeft een keer bij Expo iets voor m;n verjaardag gekocht, afrekenen ging op dezelfde manier. M'n vriend had het niet door en kwam er veel later pas achter. Nooit meer iets van gehoord aan gedaan.
Ik? Lees je wel even?quote:Op donderdag 1 februari 2007 21:33 schreef Furia het volgende:
[..]
Zij weten jou niet te vinden, jij hen wél!
Ja, ik zie wel dat het je vriend is, maar je weet er toch van? In mijn ogen doe je dan ook mee. Als mijn vriend dat zou overkomen zou ik hem ook terugsturen, of zelf even gaan. Maar goed, dat zal wel weer moraalriddergedrag zijnquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |