abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45784455
Afgelopen zaterdag kocht mijn vriendin nieuwe laarzen, toen ze deze wilde afrekenen gebruikte ze per abuis het verkeerde pasje. Het pasje wat ze gebruikte was van een rekening waar te weinig geld op stond.
In het display kwam te staan `geen saldo` en ook op het bonnetje staat dat de betaling mislukt was. De cassiere gaf echter zowel de laarzen en het bonne´tje gewoon mee.

Kan de winkel bv. de bank benaderen of op een andere manier erachter komen dat er iets fout is gegaan en waar ze alsnog het bedrag kunnen claimen?

Overigens is het niet met opzet gegaan. Mijn vriendin vroeg aan mij een ander pasje maar ik had niet in de gaten waarom en dacht dat ze alleen een andere rekening wilde gebruiken. Omdat we al een uur in die winkel waren zei ik geirriteerd `het is wel goed zo` waarop zei dacht dat ik gezien had wat er gebeurd is. Toen we de stad uit waren kreeg ik pas in de gaten wat er gebeurd was.
  maandag 29 januari 2007 @ 11:31:50 #2
3185 Adelante
To let it go now
pi_45784520
caissiere van schoenenwinkel had beter op moeten letten, banken geven geen persoonsgegevens aan winkeliers ivm "mislukte" transacies. dus of je gaat netjes terug en rekent alsnog de schoenen af, of je hebt een voordeeltje...
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  maandag 29 januari 2007 @ 11:35:00 #3
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_45784618
Zit even in mijn geheugen te graven van toen ik nog bij de Rabo werkte. Als jullie allebei bij dezelfde bank bankieren is de kans aanwezig dat de bank gaat proberen te bemiddelen (eea is afhankelijk van de grote van het bedrag en de relatie van de winkelier met de bank) Technisch gezien staat de winkel wel in zijn recht natuurlijk maar de kans dat er een incasso buro op je af komt lijkt me vrij klein...

Zitten ze goed de laarzen?
Lang leve mij! *O*
  maandag 29 januari 2007 @ 11:46:57 #4
165848 SoupNazi
No soup for you!
pi_45784945
Gratis schoenen
A.F.C. Ajax
  maandag 29 januari 2007 @ 11:47:56 #5
165848 SoupNazi
No soup for you!
pi_45784962
Ik zou iig niet terug gaan.
A.F.C. Ajax
pi_45785064
Ik heb zelf in een winkel gewerkt en ben het er mee eens dat die kassamuts maar beter moet opletten. Zoiets kan gewoon niet gebeuren als je goed oplet, de meeste pinmachines geven nog een piep ook als het mislukt.
  maandag 29 januari 2007 @ 11:52:40 #7
107521 Furia
snoopy weer
pi_45785094
Wel vreemd trouwens, bij ons in de winkel geeft het systeem nog geen bonnetje af zolang er niet betaald is. Ik denk verder dat ze er weinig mee kunnen.
  maandag 29 januari 2007 @ 11:54:32 #8
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_45785144
Inderdaad die apparaten gaan keihard piepen bij een mislukte transactie. Die kassamuts moet die laarzen dus gewoon betalen van het armzalig loontje. Eigen schuld dikke bult. Je vriendin heeft nu gratis laarzen en jij bent een loser dat je met je vriendin laarzen gaat kopen.
pi_45785377
Gratis schoenen! As de bank of winkel alsnog komt miepsen kun je gewoon de vermoorde onschuld spelen en zeggen dat je er van uit ging dat de schoenen waren betaald aangezien je ze meekreeg van de cassiere.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_45785573
Er was inderdaad een `piep` te horen.

Terug naar de winkel is uiteraard geen optie!!

@ Armageddon: Een loser? Ach, zolang ik maar niet zo´n hersenloze Hagenees ben.. ;-))
pi_45785632
Was dat in Helmond?
Denk dat ik ook es ga shoppen dan.
JOHNNY HEITINGA
  maandag 29 januari 2007 @ 12:42:33 #12
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_45786466
Leuk verhaal...
Genieten en noooooit meer terug naar die winkel gaan.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  maandag 29 januari 2007 @ 12:45:13 #13
2964 Armageddon
pi_45786551
quote:
Op maandag 29 januari 2007 12:08 schreef Pino-Helmond het volgende:

@ Armageddon: Een loser? Ach, zolang ik maar niet zo´n hersenloze Hagenees ben.. ;-))
Ik ben ook geen Hagenees. Ik woon er alleen.
pi_45786668
quote:
Op maandag 29 januari 2007 12:08 schreef Pino-Helmond het volgende:

Hoezo is dat geen optie? Als jij je portomonee laat vallen en iemand anders raapt dat achter jouw rug op en loopt er mee weg zou je dat ook niet fijn vinden toch?

Ik zou even uitzoeken of er nou wel of niet betaald is, en dan alsnog naar de winkel om te betalen.
pi_45790471
Het was in Uden.

Terug gaan?? Opletten is het devies.
Als ik 100 euro verlies komt ook niemand het terugbrengen.
pi_45790561
Pino je hebt groot gelijk. Getuige je Helmondse handelswijze, kan ik je allleen maar een compliment geven en laat het gratis schoeisel goed zitten.
pi_45807836
quote:
Op maandag 29 januari 2007 12:49 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Hoezo is dat geen optie? Als jij je portomonee laat vallen en iemand anders raapt dat achter jouw rug op en loopt er mee weg zou je dat ook niet fijn vinden toch?

Ik zou even uitzoeken of er nou wel of niet betaald is, en dan alsnog naar de winkel om te betalen.
Het moge duidelijk zijn dat er alles behalve betaald is

Het kán inderdaad zijn dat de bank gaat bemiddelen op verzoek van de winkelier. Maar die kans is erg klein Bij de plaatselijke boekenwinkel was ik gewoon teruggegaan, bij een schoenenwinkel waar ik anders nooit kom zouden ze inderdaad gewoon pech hebben.
pi_45809547
quote:
Op maandag 29 januari 2007 22:28 schreef Serinde het volgende:

[..]

Het moge duidelijk zijn dat er alles behalve betaald is

Het kán inderdaad zijn dat de bank gaat bemiddelen op verzoek van de winkelier. Maar die kans is erg klein Bij de plaatselijke boekenwinkel was ik gewoon teruggegaan, bij een schoenenwinkel waar ik anders nooit kom zouden ze inderdaad gewoon pech hebben.
Bruut!
pi_45809823
Dus je hebt zonder te betalen schoenen meegenomen en bent 'uiteraard' niet van plan dit alsnog te gaan doen? Ik vind dat best stoer
Draai het om.
pi_45809926
welke winkel was dat? en welke dag? ook mannenkleren/schoenen etc?
pi_45809993
quote:
Op maandag 29 januari 2007 14:55 schreef Pino-Helmond het volgende:
Terug gaan?? Opletten is het devies.
Als ik 100 euro verlies komt ook niemand het terugbrengen.
Zeker wel, tenzij ik weet dat jij het bent
Serieus, waarom komt niemand het terugbrengen? Door mentaliteit zoals van die van jou..
Draai het om.
pi_45815256
Moraalridder.

Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen daden, in dit geval de winkel dus ook. Kwestie van een beetje opletten door het personeel.
  dinsdag 30 januari 2007 @ 08:04:22 #23
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_45815344
Het is voor de winkel onmogelijk te bewijzen dat ze nog geld van je krijgen. Je kunt immers volhouden dat je na de mislukte pin-transactie overgegaan bent op cash.
Jammer voor de verkoopster, maar dan moet ze maar opletten. Erg vreemd dat dat ongemerkt kan passeren.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  dinsdag 30 januari 2007 @ 08:34:17 #24
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_45815548
Wij hebben dat ook een keer gehad met een telefoonabonnement. Abonnement, met gratis TV en toestel. Abonnement werd niet goedgekeurd (overigens ten onrechte bleek later )maar verkoper geeft alles mee. Thuis gekomen gebeld met provider, die heeft uitgelegd dat het abonnement niet goedgekeurd was. Ze wilden wat extra gegevens hebben. Als we die niet zouden sturen binnen 5 werkdagen zou de aanvraag vervallen.

We hebben de aanvraag laten vervallen, en toen opnieuw aangevraagd en gekregen. Onlangs terug geweest naar betreffende winkel inzake garantie op de TV. Deden wel moeilijk maar hadden geen poot om op te staan omdat ik een kassabon (van 0 euro) kon overleggen.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 30 januari 2007 @ 08:37:54 #25
140991 sledge5hammer
poesjes zijn beter dan katers.
pi_45815579
quote:
Op maandag 29 januari 2007 11:54 schreef Armageddon het volgende:
Inderdaad die apparaten gaan keihard piepen bij een mislukte transactie. Die kassamuts moet die laarzen dus gewoon betalen van het armzalig loontje. Eigen schuld dikke bult. Je vriendin heeft nu gratis laarzen en jij bent een loser dat je met je vriendin laarzen gaat kopen.
stoer man dat je je vriendin zo onder de duim hebt. Liefdevolle relatie zullen jullie hebben. of heb je een vriend?
Trust me, I know what I'm doing......
pi_45816751
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 07:49 schreef Pino-Helmond het volgende:
Moraalridder.

Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen daden, in dit geval de winkel dus ook. Kwestie van een beetje opletten door het personeel.
Dat is wel erg kort door de bocht.
Als zij per ongeluk een fout maken met het invoeren van het bedrag, en niet 143,25 maar 1432,50 intypen en jij duwt zonder er goed naar te kijken op ja, denk je dan nog hetzelfde, dat iedereen verantwoordelijk is en maar goed moet opletten?
pi_45816822
De maatschappij.... Dat ben jij

Draai het eens om: Zou jij (als jij winkelier was) het fijn vinden dat de klant bij je terug zou komen en alsnog willen betalen?

Nou dan? Gewoon teruggaan en alsnog betalen..... Door mensen zoals jij verloederd deze samenleving
pi_45818129
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 09:57 schreef M.I.B. het volgende:

[..]

Dat is wel erg kort door de bocht.
Als zij per ongeluk een fout maken met het invoeren van het bedrag, en niet 143,25 maar 1432,50 intypen en jij duwt zonder er goed naar te kijken op ja, denk je dan nog hetzelfde, dat iedereen verantwoordelijk is en maar goed moet opletten?
Dat denk ik dan inderdaad ja. Moet bekennen dat ik vrij hard ben in dit soort situaties, dat moet ook wel ivm met mijn werk, ben het in ieder geval gewend.
pi_45818169
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 10:01 schreef Slasher het volgende:
De maatschappij.... Dat ben jij

Draai het eens om: Zou jij (als jij winkelier was) het fijn vinden dat de klant bij je terug zou komen en alsnog willen betalen?

Nou dan? Gewoon teruggaan en alsnog betalen..... Door mensen zoals jij verloederd deze samenleving
De maatschappij verloederd door de stumperds die te lam zijn om te werken, en door andere notaire profiteurs. Maar goed, dat is meer wat voor in een ander topic denk ik zo.
  dinsdag 30 januari 2007 @ 11:18:18 #30
2964 Armageddon
pi_45818438
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 08:37 schreef sledge5hammer het volgende:

[..]

stoer man dat je je vriendin zo onder de duim hebt. Liefdevolle relatie zullen jullie hebben. of heb je een vriend?
Met mijn relatie is niets mis vriend. Als mijn vriendin laarzen wil hebben dan gaat ze die gezellig met haar vriendin(nen) kopen. Voel je je aangesproken ofzo? Zaterdag weer shoppen met vrouwlief zeker?
pi_45818752
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 11:04 schreef Pino-Helmond het volgende:

[..]

Dat denk ik dan inderdaad ja. Moet bekennen dat ik vrij hard ben in dit soort situaties, dat moet ook wel ivm met mijn werk, ben het in ieder geval gewend.
Dus als de winkelier een fout maakt en jij ff niet goed kijkt waardoor jij 1000 euro meer betaalt dan denk jij bij jezelf 'hmm, jammer, volgende keer beter kijken', ipv dat je tegen de winkelier zegt dat hij een fout heeft gemaakt en dat je de betaling geannuleerd wilt zien.
pi_45818986
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 07:49 schreef Pino-Helmond het volgende:
Moraalridder.

Wat een onzin, dan zou je je auto niet buiten kunnen zetten. Natuurlijk heeft die winkelier een foutje gemaakt; maar dat doet iedereen wel eens. Dat geeft jou nog niet het recht op een gratis product. Natuurlijk vraag ik me af of ze je kunnen laten betalen; maar het gaat hier om goed fatsoen.

En dan kan je wel met de term moraalridder gaan gooien; en dat ben ik dan misschien ook wel een beetje; ik beschouw mezelf gewoon als eerlijk. Op diezelfde manier mag ik jou, of jouw vriendin ook gewoon een ordinaire dief noemen in dat geval.

En in mijn eerdere post met uitzoeken of er nou wel of niet betaald was; doelde ik eigenlijk op het feit of er wel of niet iets afgescchreven is. Op een bonnetje kan wel staan niet betaald, maar misschien dat er alsnog wordt afgescrheven (weet ik veel hoe die dingen werken)
  dinsdag 30 januari 2007 @ 12:12:39 #33
140991 sledge5hammer
poesjes zijn beter dan katers.
pi_45819749
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 11:18 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Met mijn relatie is niets mis vriend. Als mijn vriendin laarzen wil hebben dan gaat ze die gezellig met haar vriendin(nen) kopen. Voel je je aangesproken ofzo? Zaterdag weer shoppen met vrouwlief zeker?
wie voelt zich aangesproken.....
Trust me, I know what I'm doing......
pi_45824069
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 11:31 schreef M.I.B. het volgende:

[..]

Dus als de winkelier een fout maakt en jij ff niet goed kijkt waardoor jij 1000 euro meer betaalt dan denk jij bij jezelf 'hmm, jammer, volgende keer beter kijken', ipv dat je tegen de winkelier zegt dat hij een fout heeft gemaakt en dat je de betaling geannuleerd wilt zien.
Dat is een totaal andere situatie. Uiteraard zou ik er dan wat van zeggen, het is immers in mijn eigen nadeel.
De vraag is of de winkelier er zelf iets van zou zeggen als hij zijn fout zelf opmerkt..
pi_45824125
Ik zou die laarzen mooi houden!
pi_45824602
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 14:52 schreef Pino-Helmond het volgende:

[..]

Dat is een totaal andere situatie. Uiteraard zou ik er dan wat van zeggen, het is immers in mijn eigen nadeel.
De vraag is of de winkelier er zelf iets van zou zeggen als hij zijn fout zelf opmerkt..
En als de winkelier nu naar jou toe komt met de mededeling dat hij een fout heeft gemaakt en dat de laarzen niet betaald zijn en hij vraagt je of je er alsnog voor wilt betalen, wat doe je dan?
pi_45825704
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 15:09 schreef M.I.B. het volgende:

[..]

En als de winkelier nu naar jou toe komt met de mededeling dat hij een fout heeft gemaakt en dat de laarzen niet betaald zijn en hij vraagt je of je er alsnog voor wilt betalen, wat doe je dan?
Dan zal ik ze betalen, zonder enige twijfel.

Maar om mezelf nu te gaan melden bij die winkel gaat me te ver, dat is geen optie.
pi_45828144
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 15:44 schreef Pino-Helmond het volgende:

[..]

Dan zal ik ze betalen, zonder enige twijfel.

Maar om mezelf nu te gaan melden bij die winkel gaat me te ver, dat is geen optie.
Maar hoezo is dat geen optie? Dat snap ik niet helemaal. Tenslotte had je dat geld in gedachten al uit gegeven; bovendien maak je die winkeleigenaar er hartstikke blij mee. Lijkt me ook een optie.

Ik zeg niet dat je het moet doen, maar het beschouwen als iets wat absurd is vind ik een beetje vreemd.
  dinsdag 30 januari 2007 @ 17:08:07 #39
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_45828664
quote:
Op maandag 29 januari 2007 12:10 schreef Camplo het volgende:
Was dat in Helmond?
Denk dat ik ook es ga shoppen dan.
Wat hij zegt.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_45828818
Ik zou niet terug gaan
Die muts bij de kassa had zelf beter op moeten letten.

Ik werk zelf in een winkel en ik weet wat voor teringherrie dat apparaat maakt als het niet goed gaat. Incapabele mensen dus...
pi_45829031
Teruggaan is wel een optie, alleen je kiest er niet voor.
Als het een grote keten zou zijn zou ik niet teruggaan denk ik. Ze draaien recordwinsten en huren slechte werknemers in tegen het minimuloon die vervolgens fouten maken. Wanneer het echter een klein familiebedrijfje betreft zou ik wel betalen. De middenstand heeft het vaak al moeilijk genoeg.
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
pi_45842521
Eerlijk gezegd vind ik dit echt triest. Je hebt gewoon laarzen gestolen. En dan zo'n slap argument gebruiken als: wanneer ik 100 euro verlies komt ook niemand ze terugbrengen.... Heb je nu in de gaten dat jij zelf degene bent dit argument in stand houdt? Ik ben bang van niet..... Het is alleen een manier om je eigen geweten te sussen. Evenals het argument: moet de cassiere maar beter opletten..... Je hebt zelf ook een verantwoordelijkheid. Maar het komt je alleen even niet uit om die te nemen.

Je weet heel goed dat je nu die laarzen gestolen hebt. Met andere woorden: je bent een gewoon een ordinaire dief.

Ik weet wel dat er belangrijkere zaken zijn dan dit topic, maar ik erger me enorm aan zo'n indivualistische instelling en anderen de schuld geven van hun eigen wangedrag.
  dinsdag 30 januari 2007 @ 23:25:59 #43
2004 sunshine
Still shining!
pi_45842794
Wat een gelul zeg over diefstal. Als ik moet betalen let ik ook op of alles goed gaat, mag je dan van de verkoper dat dan ook niet verwachten? Als ik niet oplet en hij slaat teveel aan, komt hij toch ook niet achter mij aan om het goed te maken?
Nee hoor, als zo'n kassameisje niet oplet is het jammer, maar heb ik geluk.
Pleun, B'Elana, Isama bin Poesie, Floppie, Speedy, Miep, Linux en Flip!
pi_45842810
Een eerlijk persoon doet iig een poging alsnog de laarzen te betalen. Je kan op zijn minst de winkel opbellen.
pi_45843085
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 23:25 schreef sunshine het volgende:
Wat een gelul zeg over diefstal. Als ik moet betalen let ik ook op of alles goed gaat, mag je dan van de verkoper dat dan ook niet verwachten? Als ik niet oplet en hij slaat teveel aan, komt hij toch ook niet achter mij aan om het goed te maken?
Heb je nou eigenlijk mijn post gelezen? Over slappe argumenten en eigen verantwoordelijkheid gesproken....
pi_45843891
wat triest
Ik zou teruggaan en alsnog betalen.
Heb het trouwens een keertje meegemaakt dat de kassamedewerker een product dat ik kocht 2x had aangeslagen, en aangezien ik pinde en niet oplette ( ja ik weet het is ook stom, maar was gelijk in gesprek) was het bedrag dubbel afgeschreven.
Pas toen keek ik het kassabonnetje na, en belde ik met de winkel.
Ik kon langskomen en ik kreeg mijn geld gewoon terug met duizend excuses voor de gemaakte fout, terwijl ook ik verkeerd bezig was.
  woensdag 31 januari 2007 @ 00:07:34 #47
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_45844037
quote:
Op maandag 29 januari 2007 11:30 schreef Pino-Helmond het volgende:
Afgelopen zaterdag kocht mijn vriendin nieuwe laarzen, toen ze deze wilde afrekenen gebruikte ze per abuis het verkeerde pasje. Het pasje wat ze gebruikte was van een rekening waar te weinig geld op stond. In het display kwam te staan `geen saldo`
quote:
Overigens is het niet met opzet gegaan.
En uiteraard had ze ook niet door dat ze heel toevallig de juiste pincode intoetste, terwijl ze meende een ander pasje met een heel andere pincode te gebruiken.

Jammer hoor, volgende keer een betere smoes bedenken.
pi_45847333
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 00:07 schreef Zelva het volgende:

[..]

[..]

En uiteraard had ze ook niet door dat ze heel toevallig de juiste pincode intoetste, terwijl ze meende een ander pasje met een heel andere pincode te gebruiken.

Jammer hoor, volgende keer een betere smoes bedenken.
Tegewoordig kies je zelf je pincode, heb je meerdere pasjes kun je dus op elk pasje dezelfde pincode gebruiken!
pi_45847338
quote:
Dank U.
  woensdag 31 januari 2007 @ 08:46:44 #50
107521 Furia
snoopy weer
pi_45847779
quote:
In de meeste winkels is dat anders wél gebruikelijk! Mocht het toch per ongeluk gaan en je maakt er melding van, dan krijg je zonder gezeur je geld terug en inderdaad, zoals hierboven vermeld, met 1000x excuses zo'n beetje.

Bottomline: JE BENT GEWOON EEN DIEF!

Maar blijkbaar voel je je daar niet vervelend bij. Dan kunnen we alleen maar hopen dat je nooit kinderen krijgt om die mentaliteit door te geven
  woensdag 31 januari 2007 @ 09:02:03 #51
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_45847961
Ik zou nooit teruggaan naar de winkel. Eigen schuld, dikke bult en gebeurd is gebeurd. Komt die winkel ook wel weer overheen.

WEL had ik even raar gereageerd toen dat pinapparaat ging piepen en ik zomaar mijn schoenen en bon mee mocht nemen. Je ziet zelf in beeld dat er 'geen saldo' staat, dus eerlijk gezegd zou ik op dat moment protesteren als ik de boel zomaar mocht meenemen. Dan zou ik me stiekem toch wel een beetje een dief voelen.
  woensdag 31 januari 2007 @ 12:55:16 #52
20955 mgeelh
RMS Lusitania
pi_45853355
Zelf zou ik teruggaan, of jij dat doet moet je zelf weten. kennelijk zijn de meningen hierover verdeeld.

Hoe het gaat als ze er achter komen dat je het niet betaald hebt terwijl je er wel van op de hoogte bent weet ik niet, zou best kunnen dat je dan de politie achter je aan krijgt, ookal heeft de medewerker een fout gemaakt. Je zal niet vol kunnen houden dat je het niet wist, want je hebt het hier op internet gezet.
pi_45853423
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 09:02 schreef Quoi het volgende:
Ik zou nooit teruggaan naar de winkel. Eigen schuld, dikke bult en gebeurd is gebeurd. Komt die winkel ook wel weer overheen.

WEL had ik even raar gereageerd toen dat pinapparaat ging piepen en ik zomaar mijn schoenen en bon mee mocht nemen. Je ziet zelf in beeld dat er 'geen saldo' staat, dus eerlijk gezegd zou ik op dat moment protesteren als ik de boel zomaar mocht meenemen. Dan zou ik me stiekem toch wel een beetje een dief voelen.
Svp opneningspost lezen.
  woensdag 31 januari 2007 @ 12:58:18 #54
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_45853448
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 12:55 schreef mgeelh het volgende:
Zelf zou ik teruggaan, of jij dat doet moet je zelf weten. kennelijk zijn de meningen hierover verdeeld.

Hoe het gaat als ze er achter komen dat je het niet betaald hebt terwijl je er wel van op de hoogte bent weet ik niet, zou best kunnen dat je dan de politie achter je aan krijgt, ookal heeft de medewerker een fout gemaakt. Je zal niet vol kunnen houden dat je het niet wist, want je hebt het hier op internet gezet.
Jaaa...... Vet heeee!!!!! En dan wordt het een dikke rechtzaak en doen gaat Bram Mosko hem verdedigen en krijgt uiteindelijk toch de doodstraf.
Lang leve mij! *O*
pi_45858426
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 09:02 schreef Quoi het volgende:

Lekker consequent ben jij, tijdens de diefstal zou je protesteren maar als je al thuis bent vind je het prima? En wat al die eigen-schuld-dikke-bult-types hier kennelijk ook niet beseffen: wie betaalt voor de gestolen waar? Juist, de rest van de klanten dus. En als je, als je diefstal niet ok vindt, al een moraalridder bent, prima.. blij dat ik nog iets heb meegekregen tijdens mijn opvoeding
Draai het om.
  woensdag 31 januari 2007 @ 19:23:40 #56
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_45859299
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 19:01 schreef Gizlijntje het volgende:

[..]

Lekker consequent ben jij, tijdens de diefstal zou je protesteren maar als je al thuis bent vind je het prima? En wat al die eigen-schuld-dikke-bult-types hier kennelijk ook niet beseffen: wie betaalt voor de gestolen waar? Juist, de rest van de klanten dus. En als je, als je diefstal niet ok vindt, al een moraalridder bent, prima.. blij dat ik nog iets heb meegekregen tijdens mijn opvoeding
Ik zou nooit in deze situatie belanden, omdat ik het niet zou pikken om met een of ander raar bonnetje te worden opgescheept.

Sjeez zeg, wat een moraalridders hier..........vroeger ook nooit belletje getrokken zeker?
  woensdag 31 januari 2007 @ 19:25:25 #57
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_45859371
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 12:57 schreef Pino-Helmond het volgende:

[..]

Svp opneningspost lezen.
openingspost zegt:
In het display kwam te staan `geen saldo` en ook op het bonnetje staat dat de betaling mislukt was. De cassiere gaf echter zowel de laarzen en het bonne´tje gewoon mee.

Kun je me vertellen wat ik fout heb gelezen?
pi_45871984
Ik vind dat je vriendin nu nog een paar schoenen mag uitzoeken
pi_45873729
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 19:25 schreef Quoi het volgende:

[..]

openingspost zegt:

Mijn vriendin was aan het pinnen, niet ik. Zelf heb ik op dat moment dus niets gezien. Vriendin wilde met een ander pasje pinnen maar omdat ik al geirriteerd was na een uur in die winkel te hebben gezeten zei ik dat het onderhand wel goed was. Op haar beurt dacht vriendin dat ik wist dat ze niet betaald had en dat ìk bedoelde `gewoon aanlopen` zonder te betalen. De dame achter de kassa had de tas en het bonne´tje inmiddels al gegeven welke direct de tas in verdwenen. Naderhand, ruim buiten de winkel bleek voor mij dus pas wat er gebeurd was.
  donderdag 1 februari 2007 @ 08:33:37 #60
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_45874078
Overigens heb ik ook wel eens zoiets gehad....

Ik en vriendin liepen door de Blokker. We waren al uren aan het slenteren op zoek naar wat huishoudartikelen. Ik pak bij de Blokker twee dingetjes die we wel konden gebruiken. Maar vervolgens gaat zij nog eens de hele winkel door. Of een gegeven moment zegt ze: "Kom, we gaan terug naar de vorige winkel, daar heb ik gezien wat ik wil." Dus ik loop braaf achter haar aan, langs de kassa naar buiten. Pas na een paar honderd meter besef ik dat ik die twee dingetjes nog in handen had

Ik ben terug gelopen en heb die 15 euro alsnog afgerekend. Om voor die 15 euro raar aangekeken te worden zag ik niet echt zitten Overigens werd ik wel raar aangekeken toen ik binnenkwam en vertelde dat ik het alsnog wilde afrekenen. De kassiere zei dat ze het zelf niet meer had betaald
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 1 februari 2007 @ 09:27:46 #61
2004 sunshine
Still shining!
pi_45874705
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 08:46 schreef Furia het volgende:

[..]

In de meeste winkels is dat anders wél gebruikelijk! Mocht het toch per ongeluk gaan en je maakt er melding van, dan krijg je zonder gezeur je geld terug en inderdaad, zoals hierboven vermeld, met 1000x excuses zo'n beetje.

Bottomline: JE BENT GEWOON EEN DIEF!

Maar blijkbaar voel je je daar niet vervelend bij. Dan kunnen we alleen maar hopen dat je nooit kinderen krijgt om die mentaliteit door te geven
Je zegt het zelf al: als het per ongeluk gaat en IK maak er melding van, dan krijg ik mijn geld terug. Als ik het niet merk en ik zeg niks, heb ik teveel betaald en zal er niemand achter mij aankomen om mij mijn geld terug te geven.
Pleun, B'Elana, Isama bin Poesie, Floppie, Speedy, Miep, Linux en Flip!
pi_45875662
quote:

[..]

openingspost zegt:

Ja dus die vriendin was gewoon duidelijk op de hoogte van het feit dat het pinnen mislukte. Zij koos er echter voor om daar niets over te zeggen. De cassiére wasniet zo snugger om dat niet op te merken. Desalniettemin had TS zijn vriendin dat ook gewoon kunnen zeggen tegen haar natuurlijk.

Het is gewoon net zoiets als dat je een verkeerd bedrag aan wisselgeld zou krijgen. Uit dit topic haal ik dat de meeste mensen niets zouden zeggen als ze teveel terug krijgen, maar zich wel boos zouden maken als ze te weinig zouden terug krijgen. Dat is hypocriet.

Ik neem aan dat TS wel actie zou ondernemen als het bedrag van die laarzen twee keer zou zijn afgeschreven.
pi_45876251
Ik zou terug gaan denk ik, zou me er niet lekker bij voelen. Maar aan de andere kant heb ik een keer bij Kwantum een bureau gekocht dat uit 3 onderdelen bestond, het meisje aan de kassa scande maar 1 doos, dus ik gaf aan dat het meerdere dozen waren, toen scande ze de 2e en dus niet de 3e. Dat heb ik toen niet gezegd, scheelde 25 gulden toen. Ik had zoiets van ik heb het gezegd en als je het dan nog niet goed doet, voordeel voor mij.
pi_45879250
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 09:27 schreef sunshine het volgende:

[..]

Je zegt het zelf al: als het per ongeluk gaat en IK maak er melding van, dan krijg ik mijn geld terug. Als ik het niet merk en ik zeg niks, heb ik teveel betaald en zal er niemand achter mij aankomen om mij mijn geld terug te geven.
OMDAT het natuurlijk aan het einde van de dag niet meer na te trekken is wie er teveel of te weinig geld heeft gegeven/gekregen. Anders zou dat zeker wel gebeuren.
pi_45891770
quote:

[..]

openingspost zegt:

Ik heb hetzelfde gelezen: meegenomen zonder te betalen. Dan ga je toch terug? Of mag je er dan vanuit gaan dat de laarzen wel gratis zullen zijn? Zo naïef is toch niemand?
Draai het om.
pi_45891862
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 09:27 schreef sunshine het volgende:

[..]
Als ik het niet merk en ik zeg niks, heb ik teveel betaald en zal er niemand achter mij aankomen om mij mijn geld terug te geven.
Precies dát is mij dus wel eens gebeurd. Ook kwam iemand achter mij aan omdat ik mijn geld vergeten was uit de pinautomaat te halen. De 'anti-moraalridders' hier zouden het geld in hun zak hebben gestopt. Dát is mijn punt
Draai het om.
pi_45895387
M'n vriend heeft een keer bij Expo iets voor m;n verjaardag gekocht, afrekenen ging op dezelfde manier. M'n vriend had het niet door en kwam er veel later pas achter. Nooit meer iets van gehoord.
pi_45897697
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 20:34 schreef heaven7 het volgende:
M'n vriend heeft een keer bij Expo iets voor m;n verjaardag gekocht, afrekenen ging op dezelfde manier. M'n vriend had het niet door en kwam er veel later pas achter. Nooit meer iets van gehoord aan gedaan.
Zij weten jou niet te vinden, jij hen wél!
pi_45897795
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 21:33 schreef Furia het volgende:

[..]

Zij weten jou niet te vinden, jij hen wél!
Ik? Lees je wel even?
pi_45898339
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 21:34 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Ik? Lees je wel even?
Ja, ik zie wel dat het je vriend is, maar je weet er toch van? In mijn ogen doe je dan ook mee. Als mijn vriend dat zou overkomen zou ik hem ook terugsturen, of zelf even gaan. Maar goed, dat zal wel weer moraalriddergedrag zijn
pi_45899641
Nou, ik heb zeker gezegd dat ik vind dat hij terug moest gaan en dat was hij ook zeker van plan. Maar mijn vriend is nogal van het uitstellen en uitstellen. En uiteindelijk van het aflassen omdat het in de vergetelheid raakt.
Ikzelf woon 150 km van de desbetreffende winkel dus ga zeker niet zelf terug.

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 01-02-2007 22:15:35 ]
  donderdag 1 februari 2007 @ 22:16:55 #72
128069 RenzoBrad
Niet meer actief
pi_45899706
TS en je vriendin, toon eens wat ruggegraat door terug te gaan naar die winkel. Argumenten zat genoemd inmiddels.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')