Yup.. Hahaha..quote:Op maandag 5 maart 2007 08:59 schreef bixister het volgende:
ik neem aan dat je het woordje 'gedroomd' er nog ergens tussen had willen schrijven shellinssa?![]()
Wij hadden er zelf eentje gehaald en ze had hem ook al klaarliggenquote:Op maandag 5 maart 2007 10:52 schreef pluisje het volgende:
Zo, de afspraak voor de ondertrouw is ook gemaakt
De mevrouw aan de telefoon vroeg wel of we de uittreksels uit het geboorteregister van onze woonplaats hadden, maar gaf verder niet aan dat we ook nog een uittreksel uit het bewonersregister van de gemeente waar we nu wonen moeten hebben, terwijl dit wel moet toch? Lag dit bij anderen gewoon al klaar, of moest je eerst in de rij voor zo'n uittreksel, en je daarna pas melden voor de ondertrouw?
Ja, dat was ook een beetje waar ik maar vanuit gingquote:Op maandag 5 maart 2007 12:00 schreef Troel het volgende:
[..]
Wij hadden er zelf eentje gehaald en ze had hem ook al klaarliggen
Als jullie allebei wonen in de plaats waar je in ondertrouw gaat en ze heeft het niet gemeld zal ze het waarschijnlijk zelf klaarleggen (en anders kan ze dat op dat moment nog doen)
Bij ons (Groningen) kon je gewoon bij de ondertrouw-balie ook direct je uittreksel bevolkingsregister kopen (en direct betalen), dus geen aparte rij. Wat een onzin trouwens al die aktes.. dachten we met DigID van dat soort papierwerk (en belachelijke tarieven) af te zijn.. blijkt het nog steeds te moeten!quote:Op maandag 5 maart 2007 10:52 schreef pluisje het volgende:
Zo, de afspraak voor de ondertrouw is ook gemaakt
De mevrouw aan de telefoon vroeg wel of we de uittreksels uit het geboorteregister van onze woonplaats hadden, maar gaf verder niet aan dat we ook nog een uittreksel uit het bewonersregister van de gemeente waar we nu wonen moeten hebben, terwijl dit wel moet toch? Lag dit bij anderen gewoon al klaar, of moest je eerst in de rij voor zo'n uittreksel, en je daarna pas melden voor de ondertrouw?
1 2 3 4 5 | bla en alles is van ons beiden maar als we scheiden is mijn spaargeld voor mij en het hare voor haar? En de ikea-kast van haar en de piano van mij. Aldus besloten wij, notaris, was getekend te maart 2007 |
de doemdenkers hier zullen straks op deze post reageren met:quote:Op maandag 5 maart 2007 20:39 schreef freecell het volgende:
Wij trouwen in gemeenschap van goederen, hebben allebei niet echt wat, en als we wel erg rijk waren oid, zouden we het waarschijnlijk nog doen.
Misschien heeft dat inderdaad wel consequenties bij scheiden, maar dat waren we toch al niet van plan
Ja, die reactie zag ik ook al aankomenquote:Op maandag 5 maart 2007 20:41 schreef peaceman het volgende:
[..]
de doemdenkers hier zullen straks op deze post reageren met:
"Natuurlijk is niemand dat van plan, maar je moet er toch rekening mee houden."
![]()
De ultieme doodquote:Op maandag 5 maart 2007 20:46 schreef freecell het volgende:
[..]
Ja, die reactie zag ik ook al aankomen
En nee, ik ga op geen enkele manier rekening houden met ook maar iets wat op een scheiding lijkt. We gaan over twee weken trouwen en als we 101 zijn, komen we samen om bij een ongeluk oid
Dat willen we inderdaad allemaal wel! Ik ben het ook helemaal eens dat ik niet wil nadenken over een scheiding enzo, en we hebben allebei toch bijna niks.. Een aftakelende piano..quote:Op maandag 5 maart 2007 20:47 schreef peaceman het volgende:
[..]
De ultieme dood(het samen gaan dan)
Nu al? Het begon vorige week pas bij mijquote:Op zondag 4 maart 2007 21:40 schreef pluisje het volgende:
Poeh, het is nog een half jaar, en het begint nu wel te kriebelen hier
Jij bent een manquote:Op dinsdag 6 maart 2007 22:18 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Nu al? Het begon vorige week pas bij mij
(we gaan over 2 weken trouwen)
Die zijn inderdaad akelig nuchterquote:
Alleen van mijquote:Op donderdag 8 maart 2007 13:04 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Rick heeft dus ook nog nergens last van?
Wauw wat een adviezen allemaal! Zo zie je maar dat je veel meer aan gevraagde (FOK!)adviezen hebt dan ongevraagde uit de familie!quote:Op dinsdag 6 maart 2007 19:46 schreef leonieke het volgende:
Wokje: in jullie geval zou ik niet persé een huwelijkscontract aangaan. Als jullie allebei ongeveer evenveel hebben, lijkt het mij niet nodig om dat nu te doen. Later kan je nog altijd zien wat je wilt doen met de erfenissen (als er bv kinderen zijn, naar wie gaat dan het persoonlijk vermogen van de overledene? ...)
Wat wel interessant kan zijn bij een eventuele aankoop van een huis ofzo en één persoon brengt meer in dan de ander is dat even noteren op een blaadje papier met bv de afspraak dat als je uit elkaar gaat de persoon die meer heeft ingebracht dat deel extra krijgt bij een verdeling, het allebei ondertekenen en bij de notaris laten bewaren. Kost je normaalgezien niets extra en dan zit je ook al safe.
Hebben jullie de kaart bij een drukker laten maken? Of via internet?quote:Op vrijdag 9 maart 2007 10:39 schreef wokje het volgende:
eeh unicode support is ff weg.. sorry voor de typos
En @Diaan73: Dan wordt het dubbel feest op de 25e!!![]()
Ja ach.. Je trouwt maar een keer..quote:Op vrijdag 9 maart 2007 11:44 schreef freecell het volgende:
Hmm , wij hebben 170 kaarten verstuurd, was wel erg duur geworden dan
170quote:Op vrijdag 9 maart 2007 11:44 schreef freecell het volgende:
Hmm , wij hebben 170 kaarten verstuurd, was wel erg duur geworden dan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |