Op je buik? Dat ligt toch niet lekker als je loopt?quote:Op vrijdag 23 februari 2007 17:04 schreef PM-girl het volgende:
Ik ben net even bij Prenatal wezen passen met Simon in het zitgedeelte (ipv het thuis afbreken en weer opnieuw moeten opzetten) van de quinny speedi.
Hij is echt nog te klein ervoor vind ik, maar hij past op 5 cm. na niet meer in de reiswieg! De verkoopster zei dat hij dan wel op zijn buik er in kon., dat scheelde net genoeg om er wel in te kunnen liggen![]()
Misschien een heel domme vraag van mij, maar waarom kind op de voorstoel? Je kan hem/haar toch in die bak leggen...quote:Op vrijdag 23 februari 2007 18:26 schreef nikky het volgende:
Ik heb de ouderwetse Silver Cross uit 1977.Had al eens een foto gepost van de eigenaar en meldde dat ik hem zou gaan kopen.
Fotootje:
[afbeelding]
Hij is mega groot. Vet onhandig in de auto ( onderstel in de kofferbak en de bak op de achterbank. Kind op voorstoel ). Maar je loopt er heerlijk achter. Ondanks dat hij geen zwenkwielen heeft stuurt hij redelijk makkelijk en je kunt er een hoop spullen aanhangen en opleggen.
En mensen vinden hem prachtig. Hij ziet er zelfs zo goed uit dat mensen vragen of hij wel echt oud is en niet een "oude nieuwe" als in, opnieuw in productie..
Ik ben zeer blij met de wagen.
Sjips, even niet aan gedacht. Kinderen moeten helaas in van die rugverhoerende maxicosi's worden vervoerd tegenwoordig.quote:
Jawel hoor. Om de reden dat ik net al zei: afgesloten met dekzeiltje en kap. De kinderen hebben altijd heerlijk geslapen in dat ding.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 21:58 schreef bixister het volgende:
toen mocht 't ook echt niet meer hoor (volgens mij) daffodil.
Ga jij een nachtje slapen in een hoepelvormig bed en kom dan nog eens vertellen dat je lekker hebt gelegen...quote:Op vrijdag 23 februari 2007 21:58 schreef _evenstar_ het volgende:
een goede maxicosi is niet rugverhoerendverslechterend toch![]()
ja te lang is niet goed dat weet ikquote:Op vrijdag 23 februari 2007 21:59 schreef bixister het volgende:
wel als je er lang in moet zitten.
Klopt, vroeger heb ik ook zo gelegen in de wagen. Maar helaas mag dat tegenwoordig niet meer met deze. Hij heeft wel een kap en een afdekzeil maar zie dat de bevestigingshaken voor de gordel missen. Als die erop zouden zitten zou het dus wel mogen lijkt mij?quote:Op vrijdag 23 februari 2007 22:00 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Jawel hoor. Om de reden dat ik net al zei: afgesloten met dekzeiltje en kap. De kinderen hebben altijd heerlijk geslapen in dat ding.
Tuulk kon je die vraag wel stellen. Dat maakt toch niets uit? Ik wilde eerst ook die kleine gewoon in die bak stoppen tot iemand mij meldde dat dat dus niet meer mocht.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 22:14 schreef Daffodil31LE het volgende:
Ik had de vraag niet moeten stellen, dat is me nu wel duidelijk.
Toch ben ik blij dat we de kinderen nooit in een maxi-cosi hebben gepropt. En ja; we zijn eens met de auto op z'n kant geraakt, terwijl Daphne in die Koelstra-bak lag. Ze heeft een halve minuut gehuild en sliep daarna verder.
Overigens: Als ik met de kinderen ergens naar toe wil en ik stel hen voor de keuze met welke auto ze willen valt de keus steevast op de DAF. Daar zitten geen stoeltjes in en dat vinden ze prettiger dan in de XM vastgesjord worden.
Daar kun je een boete voor krijgen.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 22:14 schreef Daffodil31LE het volgende:
Overigens: Als ik met de kinderen ergens naar toe wil en ik stel hen voor de keuze met welke auto ze willen valt de keus steevast op de DAF. Daar zitten geen stoeltjes in en dat vinden ze prettiger dan in de XM vastgesjord worden.
Beetje verder naar onder scrollen. Als er geen gordels in de auto zitten, kan er dus geen zitje gemonteerd worden en mogen de kinderen vanaf 3 jaar los op de achterbank...quote:Op vrijdag 23 februari 2007 22:25 schreef lcicle het volgende:
[..]
Daar kun je een boete voor krijgen.
Mooiquote:Op vrijdag 23 februari 2007 22:25 schreef Daffodil31LE het volgende:
Hierzo een foto van de wagen met Daphne erin. Overigens is deze wagen nog een stuk onhandiger dan het lijkt, want het onderstel is niet opvouwbaar...
[afbeelding]
Mijn excuus, ik had er geen rekening mee gehouden dat je jongste zoontje 3 was.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 22:27 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Beetje verder naar onder scrollen. Als er geen gordels in de auto zitten, kan er dus geen zitje gemonteerd worden en mogen de kinderen vanaf 3 jaar los op de achterbank...
Hoi!quote:Op vrijdag 23 februari 2007 20:56 schreef PM-girl het volgende:
(..)
Cattie, ik weet niet of je meeleest, maar was jouw reden ook dat Ive niet meer in de wieg paste, toen je hem in de wandelwagen zette?
Een maxi-cosi is pas slecht wanneer je dagelijks uren lang een kind er in laat zitten. Het is niet zozeer dat het slecht is voor de rug, maar dat ze ook geen bewegingsvrijheid hebben en daardoor hun motoriek niet snel ontwikkelen. Maar dat is echt pas wanneer je iedere dag je kind er uren in laat zitten. Dus een vakantie hoef je je echt geen zorgen om te maken.quote:Op maandag 26 februari 2007 19:44 schreef PM-girl het volgende:
Dank voor je reactie.
De maxi-cosi gaat wel, zeker zonder voetenzak, maar ik ben soms wel een uurtje of 3 weg met de wagen en dan vind ik het echt te lang. In de auto zit hij er soms al lang in. (hoe is dat eigenlijk als je op vakantie gaat, dan zit je kindje er immers ook lang in?)
Om echt uren en uren te wandelen is het wat lang en vooral warm, maar morgen maar weer eens proberen!quote:Op maandag 26 februari 2007 19:45 schreef cattie het volgende:
Hmmm, 3 uur is wel erg lang ja. En een draagdoek? Die gebruiken wij ook nog veel.
Het enige fijne van dat los erbij kopen is dat je niet gelijk zo'n heel all-in pakket hoeft te kopen waar je dingen nooit van gaat gebruiken. Maar ja, die prijs idd.. 700 euro voor alleen de wagen + wiegquote:Op maandag 26 februari 2007 21:04 schreef Kleintje het volgende:
Die Joolz is wel erg mooi. Maar men... wat een prijs. Echt alles moet je er nog los bij kopen.
Misschien wel. We gaan het straks uittesten.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 00:22 schreef owlet het volgende:
Ingrid, is het niet makkelijker om een extra spin te kopen en je buggy goed vast te zetten?
quote:Op zaterdag 31 maart 2007 19:41 schreef kims_mama het volgende:
Het is gelukt! Met spin vastgezet. Fietsen ging goed.
Yep!quote:Op zondag 1 april 2007 19:08 schreef Fendy het volgende:
Aan de mensen die ook een Quinny Buzz hebben, dat oogje op het handvat, dat kun je iets uittrekken en dan zit daar een soort van elastiekje aan.
Iemand al ontdekt wat het is en waarvoor het dient?
Hehe...net effe geprobeerd, maar dat red ik dan weer niet...moet je bovenmenselijke krachten hebben om hem zo ver uit te trekken?quote:Op zondag 1 april 2007 19:33 schreef Moonah het volgende:
[..]
Yep!
Als je het onderstel inklapt kun je het daarmee vastmaken aan een metalen 'knopje' aan de binnenkant van het linkerwiel. Dan schiet hij niet weer 'uit elkaar' zeg maar.
Ja ik begrijp het ook niet. Waarom maakt men kinderwagens waar een kindje maar 5 maanden in kan liggen? Daar heb je toch niets aan lijkt mij.quote:Op vrijdag 13 april 2007 21:51 schreef DIGGER het volgende:
Je kan gelijk zien dat het economisch weer beter gaat, het ene nieuwe model na het andere komt uit waarbij de maten steeds kleiner wordt, zo lijkt het. Is je kind echt in no-time uitgegroeid, lekker handig.
Veel langer heeft ook geen zin, want als een baby kan zitten mag ie er al niet meer in.quote:Op donderdag 19 april 2007 08:37 schreef nikky het volgende:
[..]
Ja ik begrijp het ook niet. Waarom maakt men kinderwagens waar een kindje maar 5 maanden in kan liggen? Daar heb je toch niets aan lijkt mij.
Vaag op zich, zat er al over te denken om terug te gaan, lijkt me wel iets wat onder garantie verholpen zou mogen worden...quote:Op donderdag 19 april 2007 11:44 schreef Slaapmeisje het volgende:
Fendy wij hebben daar ook last van. Dat is helaas een van de bekende "mankementen" van de Buzz. Het is bij ons nogal wisselvallig en lijkt nu (zonder olie of iets) weer weg te zijn
yepquote:Op donderdag 19 april 2007 15:13 schreef jellyrose het volgende:
Hadden jullie niet ook een Firstwheels, ET? Die van ons is net afgeleverd dus ik hoop maar dat blobster een kleine baby gaat zijn
Wij hebben de Bugaboo. Ik vind het echt een top wagen. Enige nadeel is dat de bak klein is (Mikael was er al heel snel uit gegroeid) en dat die bak zo laag bij de grond is zeg maar. Maar je kunt hem heerlijk klein inklappen en hij loopt heel lekker. Dik voordeel vind ik ook dat je het zitgedeelte alle 2 de kanten op kan zetten. Na je toe en van je af zeg maar. En hij kan helemaal plat, en dan bedoel ik echt plat. ik vind het een topwagentjequote:Op zaterdag 21 april 2007 20:56 schreef Nijna het volgende:
Wij zijn vandaag gaan kijken voor wandelwagens enzo. We hebben als het waren nog 2 "over", de bugaboo cameleon en de quinny buzz. Over de eerste lees ik veel lovende reacties, over de 2e vooral veel negatief... Mensen hier met positieve en/of negatieve ervaringen van deze wagens (zowel met de bak als met het zitje)?
Ik vind juist de bak van de bugaboo in verhouding met de andere wagens groter. Ik heb met een centimeter rondgelopen door de winkel omdat ik een zo groot mogelijke bak wilde en de bugaboo had van de "moderne" wagens de grootste bak. Mede doordat het een vierkante bak is inplaats van een ovale.quote:Op zaterdag 21 april 2007 21:00 schreef MeNicole het volgende:
[..]
Wij hebben de Bugaboo. Ik vind het echt een top wagen. Enige nadeel is dat de bak klein is (Mikael was er al heel snel uit gegroeid) en dat die bak zo laag bij de grond is zeg maar. Maar je kunt hem heerlijk klein inklappen en hij loopt heel lekker. Dik voordeel vind ik ook dat je het zitgedeelte alle 2 de kanten op kan zetten. Na je toe en van je af zeg maar. En hij kan helemaal plat, en dan bedoel ik echt plat. ik vind het een topwagentje![]()
Hihihi, tja je kan het proberen natuurlijkquote:Op zaterdag 21 april 2007 21:26 schreef MeNicole het volgende:
Tja of ie lekker zit weet ik niet. Kan het Mikael morgen wel ff vragen maar denk niet dat er iets nuttigs uit komt![]()
Oh dan ben ik helemaal blij dat ik deze wagen heb. Mikael kon hier namelijk in tot 3 maand. Toen lag ie er strak tussen. Maar zat net foto's te kijken van Mikael in de zitgedeelte en die is eigenlijk ook niet groot. Of ik heb een groot kind.quote:Op zaterdag 21 april 2007 21:25 schreef owlet het volgende:
[..]
Ik vind juist de bak van de bugaboo in verhouding met de andere wagens groter. Ik heb met een centimeter rondgelopen door de winkel omdat ik een zo groot mogelijke bak wilde en de bugaboo had van de "moderne" wagens de grootste bak. Mede doordat het een vierkante bak is inplaats van een ovale.
Ronja (over de acht kilo, 74 cm geloof ik) zou er nog wel inpassen nu denk ik, maar dat vind ik te gevaarlijk omdat ze zo over de rand klimt.
Ik ben fan!
Waarom niet?quote:Op donderdag 19 april 2007 08:50 schreef beefcake het volgende:
[..]
Veel langer heeft ook geen zin, want als een baby kan zitten mag ie er al niet meer in.
jeumig!quote:Op zaterdag 21 april 2007 21:33 schreef MeNicole het volgende:
[..]
Oh dan ben ik helemaal blij dat ik deze wagen heb. Mikael kon hier namelijk in tot 3 maand. Toen lag ie er strak tussen. Maar zat net foto's te kijken van Mikael in de zitgedeelte en die is eigenlijk ook niet groot. Of ik heb een groot kind.
[afbeelding]
Achteraf gezien gebruik ik de wagen ook veel minder dan ik had gedacht. De draagdoek is veel makkelijker en ik vermoed zo maar dat de buggy straks ook meer gebruikt gaat worden omdat die makkelijk op de fiets mee kan.quote:Op zaterdag 21 april 2007 23:09 schreef jellyrose het volgende:
Neuh Fogel, ik ben normaal ook niet echt prijsbewust ofzo, maar ik weet gewoon van mezelf dat ik geen echte wandelaar ben (zachtjes uitgedrukt, ik wandel alleen als het een doel heeft, dus als ik boodschappen doe ofzo), man ook niet en we zijn van plan om blobster vooral in de draagzak te dragen, dus dan geef ik liever dat extra geld uit aan andere dingen
![]()
Ja ok, met tuigje en zitsteun. Maar dat hebben de meeste moderne wagens ook, die kan je ombouwen als de bak niet meer groot genoeg is.quote:Op zaterdag 21 april 2007 21:41 schreef nikky het volgende:
[..]
Waarom niet?
Ik heb er een ruggesteuntje inzitten zodat het kindje ook daadwerkelijk kan zitten.
( ik doe wel een teugje om zodat ze er niet uit kan vallen btw tegen die tijd. )
Wel ruim inderdaad, al kan hij niet helemaal echt plat, maar voor ons plat genoeg.quote:Op zondag 22 april 2007 11:45 schreef Nijna het volgende:
Maar die speedy heeft wel weer een ruime buggy opzet... Ik zit dan ook een beetje in de toekomst te denken zeg maar...
Moeilijk hoor om "de goede" uit te kiezen. Onze buren hebben ook een bugaboo, zal eens vragen wat hun ervaringen ermee zijn (misschien mag ik wagen + kind wel eens even lenen voor een blokje om).
Ik heb al een buggy gewoon zo'n prenatal eigen merk. Ik gebruik altijd de kinderwagen dus vind het zonde om een dure buggy te kopen. Gebruik hem straks alleen als Mikael mee gaat op de fiets en als ik dan ff de stad ofzo in wil.quote:Op zaterdag 21 april 2007 23:59 schreef poemojn het volgende:
MeNicole, voor een buggy kun je dan misschien 't beste naar een MacLaren kijken, die zijn wel vrij grootHoe lang is Mikael nu dan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |