abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 28 januari 2007 @ 22:10:47 #251
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45773681
quote:
Op zondag 28 januari 2007 20:31 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Streng migratiebeleid, eruit gooien wie zich niet gedragen kan, en verder eens goed kijken naar de Amerikaanse melting pot, al vrees ik dat de islam die in de weg staat.
Juist Amerika is heel sterk op behoud van eigen geloof en cultuur. "Salad Bowl", zeg maar.
  † In Memoriam † zondag 28 januari 2007 @ 22:19:25 #252
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_45774111
PVV heeft om 22:55 een uitzending in de zendtijd voor politieke partijen. Na Zembla.
Carpe Libertatem
pi_45774164
quote:
Op zondag 28 januari 2007 22:19 schreef Boze_Appel het volgende:
PVV heeft om 22:55 een uitzending in de zendtijd voor politieke partijen. Na Zembla.
Hopelijk met Fleur
  zondag 28 januari 2007 @ 22:22:21 #254
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45774242
quote:
Op zondag 28 januari 2007 20:28 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Nee, maar met een grondige secularisering de islam weer terug achter de huis- of moskeedeur duwen.
Represie van een geloof, ook milde vormen ervan, hebben nog nooit mensen van hun geloof doen vallen. Eerder integendeel. Ik denk niet dat dat grondige secularisering tweegbrengt. Zo is Frankrijk veel seculierder dan Groot-Britannie, maar zijn beide landen even ver met de integratie.
quote:
En een migratiebeleid dat gebaseerd is op het aantrekken van hoogopgeleiden.
[..]
Dit vind ik een goed punt. Maar dan zul je ook de Tariq Ramadans toe moeten laten, om de echte dialoog aan te gaan.
quote:
Dit is moeilijk, en dat laatste lijkt me contra-prodcutief maar wel waar. We moeten denk ik de oplossing vinden door de politieke component van de islam in te dammen, en af te scheiden van de religieuze.
Dat kun je alleen doen door de religie Islam te accepteren als persoonlijke component in 's mensen leven. Dan helpt roepen dat er één Islam is niet zo goed.
quote:
Dat in combinatie met een nieuw, streng migratiebeleid en secularisering.
Een restrictief migratiebeleid helpt natuurlijk wereldwijd helemaal niks.
quote:
Dat betekent dus ook dat we de herchristelijking van de samenleving en het hernieuwde triomfalisme van geloven geen politieke ruimte moeten geven. Het nieuwe kabinet is dus een verkeerd signaal, vrees ik.
Dat ben ik in dat geval met je eens. Gelijke monniken, gelijke kappen.
quote:
[..]Lijkt me onmogelijk: het islamisme zal gewoon moeten falen, en weg moeten ebben. Ondertussen lijkt me indammen de beste oplossing, zoals eerder beschreven.
[..]
Harvard zegt dat indammen niet werkt, integendeel, dat het averechts werkt. Zij bepleiten voor repressieve tolerantie: geen aandacht aan besteden. Gewoon, domweg negeren. Wat vind je daarvan?
quote:
Daar ben ik nog niet van overtuigd. Het zal het islamisme geen goed doen als bommen op Saoedi-Arabie de geldstroom doen opdrogen.
Daartoe krijg je in ieder geval de VS niet mee, maar goed, als gedachtespel. Bommen op Saoudi-Arabie haalt misschien financiering weg achter netwerken, maar islamisme heeft niet gek veel geld of netwerken nodig. Het heeft een zeer sterke zelfcelstructuur, waarbij losvaste groepen met AK zich al kunnen organiseren. Je roept alleen maar meer wij-zijweerstand op.
quote:
En Iran is nog zo'n los eindje. het artikel is relevant omdat er nog steeds mensen zijn die kennelijk geloven in meerdere versies van de islam.
[..]
Het artikel zegt dat het wel meerdere gezichten heeft, als in meerdere stromingen. Je kunt een Youssouf Islam toch niet met een Mohammed B. vergelijken?
Bovendien, jij beschouwt jezelf als klassiek liberaal. Dan erken je dus ook de keuzes die elk individu, ongeacht achtergrond, maakt. Dan zou je dus moeten ingrijpen bij wetsovertreding, maar anders niet. Toch?
quote:
Door blijven hameren op het gevaar van het beleid dat nu islamisme eerder aanmoedigt dan ontmoedigt.
Maar als er maar één ware islam is, hoe kan dit beleid het dan aan- of ontmoedigen?
  † In Memoriam † zondag 28 januari 2007 @ 22:23:10 #255
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_45774276
quote:
Op zondag 28 januari 2007 22:20 schreef SCH het volgende:
Hopelijk met Fleur
uhuh!

Dijenkletsen
Carpe Libertatem
pi_45774385
quote:
Dat betekent dus ook dat we de herchristelijking van de samenleving en het hernieuwde triomfalisme van geloven geen politieke ruimte moeten geven. Het nieuwe kabinet is dus een verkeerd signaal, vrees ik.
Precies.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_45774411
quote:
Op zondag 28 januari 2007 17:53 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Dat kan natuurlijk ook komen doordat de anti-Wilders mensen in een overgrote meerderheid zijn...
Theoretisch zal dat altijd zo zijn totdat de heer Wilders 76 zetels in zijn bezit heeft.

Sinds de afgelopen maanden viel mij in de media op dat Wilders uiteraard gebasht wordt, maar dat er los van een paar uitvergrote incidententen niets bizars is gebeurd. Zeker niet als je het vergelijkt met de beginfase van de LPF. Wilders houdt goed stand.

Ik neig zelfs te zeggen dat de partij voor de dieren de meest amateuristische club is van het moment.

Wilders die een voorstel doet om gevangen mee te laten betalen aan hun celstraf was te verwachten (De partijen die voor stemden zijn overigens net zo "schuldig") was te verwachten.

Partij van de dieren die muizen op een diervriendelijke manier uit de tweede kamer wil laten verwijderen... das toch weer wat compleet anders en irrelevant m.b.t de samenleving.
Hardstyyyyleee + BreeZaahz to the bone!!11 :')
Android + Verveling = Titan Turret spelen
  † In Memoriam † zondag 28 januari 2007 @ 22:28:02 #258
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_45774482
quote:
Op zondag 28 januari 2007 22:26 schreef hardstylesage het volgende:
Sinds de afgelopen maanden viel mij in de media op dat Wilders uiteraard gebasht wordt, maar dat er los van een paar uitvergrote incidententen niets bizars is gebeurd. Zeker niet als je het vergelijkt met de beginfase van de LPF. Wilders houdt goed stand.
Het is nu uiteraard nog een beetje vingeroefeningen doen totdat er een nieuwe regering is.
Carpe Libertatem
  zondag 28 januari 2007 @ 22:28:25 #259
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45774497
quote:
Op zondag 28 januari 2007 22:25 schreef Apropos het volgende:

"Dat betekent dus ook dat we de herchristelijking van de samenleving en het hernieuwde triomfalisme van geloven geen politieke ruimte moeten geven. Het nieuwe kabinet is dus een verkeerd signaal, vrees ik."

Precies.
Maar dat gaat dus wel lijnrecht in tegen Geert Wilders' nadruk op de judeo-christelijke wortels.
pi_45774602
quote:
Op zondag 28 januari 2007 22:28 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Het is nu uiteraard nog een beetje vingeroefeningen doen totdat er een nieuwe regering is.
we zullen zien of hij het redt.
ik ben sceptisch maar geef hem op dit moment de voordeel van de twijfel.
Hardstyyyyleee + BreeZaahz to the bone!!11 :')
Android + Verveling = Titan Turret spelen
  † In Memoriam † zondag 28 januari 2007 @ 22:34:43 #261
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_45774748
quote:
Op zondag 28 januari 2007 22:30 schreef hardstylesage het volgende:
ik ben sceptisch maar geef hem op dit moment de voordeel van de twijfel.
Hijzelf zal het wel redden. Hij speelt al een tijdje het spelletje, maar zijn partijgenoten zijn nog nieuw en die zullen zichzelf denk ik nog wel wat keren verspreken in interviews, maar of dat onrepareerbaar is? Denk het niet. Hij doet niet mee met een regering, dus dan staan de lichten sowieso niet vol op hem, wat dat betreft is het niet helemaal vergelijkbaar met een LPF zoals je eerder zei.
Carpe Libertatem
pi_45774862
Geert Wilders is niet eens waardig een tarrel te zijn aan mijn konthaar.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
  zondag 28 januari 2007 @ 23:17:39 #263
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_45776255
quote:
Op zondag 28 januari 2007 22:03 schreef Floripas het volgende:
طالب
Student?
Yep. Student.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  zondag 28 januari 2007 @ 23:20:30 #264
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_45776348
quote:
Op zondag 28 januari 2007 22:28 schreef Floripas het volgende:
Maar dat gaat dus wel lijnrecht in tegen Geert Wilders' nadruk op de judeo-christelijke wortels.
Fout.
  zondag 28 januari 2007 @ 23:25:22 #265
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45776508
quote:
Op zondag 28 januari 2007 23:20 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Fout.
Hoezo? Leg uit?
Je zou zeggen dat een openbare, staatrechtelijke geloofsbeleving niet past bij het oplossingenstelsel dat jij schetst.
  zondag 28 januari 2007 @ 23:33:10 #266
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_45776744
quote:
Op zondag 28 januari 2007 22:22 schreef Floripas het volgende:
Represie van een geloof, ook milde vormen ervan, hebben nog nooit mensen van hun geloof doen vallen. Eerder integendeel. Ik denk niet dat dat grondige secularisering tweegbrengt. Zo is Frankrijk veel seculierder dan Groot-Britannie, maar zijn beide landen even ver met de integratie.
Het gaat niet om repressie, maar het weghalen van geloof uit de openbare ruimte, waar het anderen tot last is. Secularisering.
quote:
Dit vind ik een goed punt. Maar dan zul je ook de Tariq Ramadans toe moeten laten, om de echte dialoog aan te gaan.
Doe maar niet. Aanpassen moet ook het devies zijn, niet dialoog. Dialoog impliceert dat er dingen onderhandelbaar zijn.
quote:
Dat kun je alleen doen door de religie Islam te accepteren als persoonlijke component in 's mensen leven. Dan helpt roepen dat er één Islam is niet zo goed.
Juist, persoonlijk. Achter huis- en moskeedeur. Dat het niet helpt maakt het niet minder waar.
quote:
Een restrictief migratiebeleid helpt natuurlijk wereldwijd helemaal niks.
Wereldweid boeit Nederlands beleid toch niet. het gaat hier om indammen, zorgen dat de golven van de tsunami buiten de grenzen blijven.
quote:
Harvard zegt dat indammen niet werkt, integendeel, dat het averechts werkt. Zij bepleiten voor repressieve tolerantie: geen aandacht aan besteden. Gewoon, domweg negeren. Wat vind je daarvan?
Slecht idee. Je laat dan een hele groep mensen in de shit zakken die geweldig leiden onder de resultaten van de multiculturele ideologie. Ook vind ik uit principe dat je duidelijk grenzen moet stellen.
quote:
Daartoe krijg je in ieder geval de VS niet mee, maar goed, als gedachtespel. Bommen op Saoudi-Arabie haalt misschien financiering weg achter netwerken, maar islamisme heeft niet gek veel geld of netwerken nodig. Het heeft een zeer sterke zelfcelstructuur, waarbij losvaste groepen met AK zich al kunnen organiseren. Je roept alleen maar meer wij-zijweerstand op.
Nu wel, het is als het ware te laat. Het wahabisme als stroming komt uit dat land, en is de intelectuele bodem onder het islamisme. Dankzij het wahabisme lopen ze nu in landen als Indonesie in lappen die ze vroeger nooit droegen.

Waarom zijn er nog steeds redelijk tolerante islamitische gemeenschappen in Senegal? Omdat ze zelf voor de financiering van hun projecten zorgen, en de wahabieten buiten de deur houden. In NL hebben we dat niet gedaan.
quote:
Het artikel zegt dat het wel meerdere gezichten heeft, als in meerdere stromingen. Je kunt een Youssouf Islam toch niet met een Mohammed B. vergelijken?
Cat Stevens keurde de fatwa tegen Rushdie goed.
quote:
Bovendien, jij beschouwt jezelf als klassiek liberaal. Dan erken je dus ook de keuzes die elk individu, ongeacht achtergrond, maakt. Dan zou je dus moeten ingrijpen bij wetsovertreding, maar anders niet. Toch?
Juist, maar ook korte metten met een multiculturele overheidsideologie maken. Die kan niet zonder publiek geld, en repressiemiddelen zoals artikel 1. Dat zijn dwangmiddelen.
quote:
Maar als er maar één ware islam is, hoe kan dit beleid het dan aan- of ontmoedigen?
Dit beleid praat misstanden goed, is neerbuigend tegenover minderheden en is discriminatoir bij het verdelen van banen. Daarbij kost het bakken geld en zijn de resultaten treurig.

Ik meen het echt: bij huidig beleid krijgen we een apartheidsstaat met alle gevolgen van dien. Geen melting pot, want in alle beleidsvormen tot nu toe zijn identiteiten uit het land van herkomst versterkt en benadrukt.
  zondag 28 januari 2007 @ 23:35:07 #267
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_45776808
quote:
Op zondag 28 januari 2007 23:25 schreef Floripas het volgende:
Hoezo? Leg uit?
Je zou zeggen dat een openbare, staatrechtelijke geloofsbeleving niet past bij het oplossingenstelsel dat jij schetst.
Bij joods-christelijk gaat het om een aanvaarding van onze herkomst: waar komt bijvoorbeeld ons rechtsstelsel vandaan, wat zijn onze culturele wortels zoals bijvoorbeeld het kerstfeest. Het is geen geloofsbelijdenis, en bevoordeelt dan ook geen kerkgenootschappen.
  zondag 28 januari 2007 @ 23:38:44 #268
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_45776929
quote:
Op zondag 28 januari 2007 22:08 schreef Floripas het volgende:
"Ontkerkelijking" onder Nederlandse moslims (ontmoskeeïng?) vindt op een verwacht tempo plaats: net zo hard als katholieken ontkerkelijken.
Is dat zo? Het moskeebezoek is niet zo belangrijk als het kerkbezoek in het christendom. De islam heeft ook geen kerkstructuur: het gebed is het belangrijkst, en ik geloof ook dat iedereen zich imam mag noemen. Geen diploma's of officiele erkenning van een kerkvorst voor nodig.

Een hoopvol teken zou er pas zijn als er meer mensen, stilletjes of in het openbaar, uit de islam zouden stappen. En uit de reactie op Hirsi Ali kan je wel opmaken dat we nog niet zo ver zijn.
  maandag 29 januari 2007 @ 00:36:59 #269
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_45778461
quote:
Op zondag 28 januari 2007 20:46 schreef SCH het volgende:

[..]

Jij bent echt bang he
Nee hoor, ik heb al een redelijk idee hoe multicultureel Europa gaat eindigen. Let maar eens op wat er gebeurd als Sarkozy eenmaal president van Frankrijk is, eind April.
pi_45781472
quote:
Op maandag 29 januari 2007 00:36 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Nee hoor, ik heb al een redelijk idee hoe multicultureel Europa gaat eindigen. Let maar eens op wat er gebeurd als Sarkozy eenmaal president van Frankrijk is, eind April.
Alsof hij dat gaat worden.

Maar het stoort me dat jullie zo graag willen dat het ontspoort, die fatale geilheid is zo'n akelige insteek voor het hele debat.
pi_45782089
quote:
Op zondag 28 januari 2007 23:38 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Is dat zo? Het moskeebezoek is niet zo belangrijk als het kerkbezoek in het christendom. De islam heeft ook geen kerkstructuur: het gebed is het belangrijkst, en ik geloof ook dat iedereen zich imam mag noemen. Geen diploma's of officiele erkenning van een kerkvorst voor nodig.

Een hoopvol teken zou er pas zijn als er meer mensen, stilletjes of in het openbaar, uit de islam zouden stappen. En uit de reactie op Hirsi Ali kan je wel opmaken dat we nog niet zo ver zijn.
lol ... je weet zo weinig het is gewoon te triest voor woorden. Iedereen kan imam worden ... Ja daarom halen we er helemaal 1 uit Turkije...

dombo
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
  maandag 29 januari 2007 @ 09:31:49 #272
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45782104
quote:
Op maandag 29 januari 2007 00:36 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Wat verwacht jij, religieuze rellen?
  maandag 29 januari 2007 @ 09:36:50 #273
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45782166
quote:
Op zondag 28 januari 2007 23:38 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Nee, aan imams worden in de praktijk wel eisen gesteld. Dat komt er dus op neer dat, tot wij een eigen universitaire imamopleiding hebben van hetzelfde kritische niveau als de meeste andere theologieopleidingen, de geloofsgemeenschappen het moeten doen met import.

In ieder geval, die secularisering vindt dus ook plaats: bron
  maandag 29 januari 2007 @ 09:39:14 #274
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45782201
quote:
Op zondag 28 januari 2007 23:35 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Bij joods-christelijk gaat het om een aanvaarding van onze herkomst: waar komt bijvoorbeeld ons rechtsstelsel vandaan, wat zijn onze culturele wortels zoals bijvoorbeeld het kerstfeest. Het is geen geloofsbelijdenis, en bevoordeelt dan ook geen kerkgenootschappen.
Ons rechtsstelsel is Romeins. De gecodificeerde vorm ervan ligt in Constantinopel, het huidige Istanbul.
Ons kerstfeest is half Germaans, half Christelijk.

Ten eerste: welk gedeelte is er "judeo-" aan?
Ten tweede: wat heeft het voor zin?
  maandag 29 januari 2007 @ 10:04:48 #275
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45782625
quote:
Op zondag 28 januari 2007 23:33 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Het gaat niet om repressie, maar het weghalen van geloof uit de openbare ruimte, waar het anderen tot last is. Secularisering.
[..]
Alle geloof, dan ook? Ook de joodse scholen, de christelijke partijen, ziekenhuizen en vakbonden, de omroepen, de kranten?
Dan krijg je een soort Turkse staatsinrichting, dus?
quote:
Doe maar niet. Aanpassen moet ook het devies zijn, niet dialoog. Dialoog impliceert dat er dingen onderhandelbaar zijn.
[..]
Dialoog impliceert ook dat je met rationele argumenten zaken kunt overwegen tussen verschillende opiniemakers. Je zou daarbij een vrij debat moeten kunnen aangaan, ook met de mensen die menen dat de Islam de redding is voor de wereld.
quote:
Juist, persoonlijk. Achter huis- en moskeedeur. Dat het niet helpt maakt het niet minder waar.
[..]
Of het "waar" is vind ik eigenlijk niet zo relevant. Door de eeuwen heen is geloof wat mensen ervan maken. Ik zou mijn Bosnische vriendin die gewoon studeert en zo nu en dan een wijntje drinkt niet willen vergelijken met een pestventje als Samir A. Net als, zoals je al zegt, Senegalezen of Nederlands-Indische moslims. Als die mensen liberaal zijn en westerse normen en waarden delen, waarom zou je ze dan willen zeggen dat dat niet de islam is zoals dat is bedoeld? Wat schiet je daarmee op?
quote:
Wereldweid boeit Nederlands beleid toch niet. het gaat hier om indammen, zorgen dat de golven van de tsunami buiten de grenzen blijven.
[..]
Het aantal moslims in Nederland groeit al jaren niet meer, dus over welke "tsunami" heeft Wilders het eigenlijk?
quote:
Slecht idee. Je laat dan een hele groep mensen in de shit zakken die geweldig leiden onder de resultaten van de multiculturele ideologie. Ook vind ik uit principe dat je duidelijk grenzen moet stellen.
[..]
Welke groep bedoel je? Let wel, ik heb het niet over kleine crminaliteit of geweldpleging, maar ik heb het over terrorisme.
quote:
Nu wel, het is als het ware te laat. Het wahabisme als stroming komt uit dat land, en is de intelectuele bodem onder het islamisme. Dankzij het wahabisme lopen ze nu in landen als Indonesie in lappen die ze vroeger nooit droegen.
En juist het wahabisme maakt me enigszins sceptisch over de opvatting van de Lycéeschool. De radicale, fundamentalistische, allesomvattende islam is een relatief jong verschijnsel. Het krijgt nog maar tien, vijftien jaar voet aan de grond. En daarvoor bestond er toch al zo'n dertien eeuwen islam, met allerhande verschijningsvormen.
quote:
Waarom zijn er nog steeds redelijk tolerante islamitische gemeenschappen in Senegal? Omdat ze zelf voor de financiering van hun projecten zorgen, en de wahabieten buiten de deur houden. In NL hebben we dat niet gedaan.
[..]
Precies, daar moeten we eens mee beginnen, de universitaire imamopleiding is daar één voorbeeld van. Eens een keer overleggen mèt intelligente moslims in plaats van altijd maar óver moslims te praten of de meest domme, achterlijke exemplaren op tv proberen radicale uitspraken te ontlokken zou er nog één zijn. En ophouden met dreigen dat je moslims hun Nederlandse paspoort zou afpakken zou ook een belangrijke zijn: of je accepteert hun deel aan de integratie, of je flikkert ze eruit. Er is geen tussenweg.
quote:
Juist, maar ook korte metten met een multiculturele overheidsideologie maken. Die kan niet zonder publiek geld, en repressiemiddelen zoals artikel 1. Dat zijn dwangmiddelen.
[..]
Dat publieke geld voor specifiek ethnische projecten hoeft van mij ook niet. Een gebouwtje voor een lokale (al dan niet multi-ethnische) voetbalclub, een buurthuis, dat soort zaken lijkt me afdoende.
En dan over artikel 1. Dat vind ik juist een uiting van onze culturele achtergrond, tot hoever we zijn gekomen. Dat artikel zegt ons: je laat homo's met rust. Antisemitisme is hier niet gewenst. Maar ook: als je je behoudens de wet gedraagt, dan krijg je ook recht op volledige maatschappelijke deelname.
Waar komt die gedachte vandaan? Ja, gedeeltelijk van het christendom (gelijkheidsdenken). Gedeeltelijk van de verlichting (individualisme). Van het Romeins Recht (jurisprudentie, gelijke monniken, gelijke kappen). Van de geschiedenis van het jodendom (de pogroms, de holocaust die we niet meer willen, maar ook een denker als Spinoza). Maar ook van de islam, die Plato en Aristoteles goeddeels heeft geconserveerd, en daarmee de lont was in het kruitvat van het humanisme.
En let wel: je kunt niet toetsen aan de grondwet, dus het is hoe dan ook een symbolisch woord.
quote:
Dit beleid praat misstanden goed, is neerbuigend tegenover minderheden en is discriminatoir bij het verdelen van banen. Daarbij kost het bakken geld en zijn de resultaten treurig.
Je bedoelt positieve discriminatie? Dat wordt in Nederland, behalve op sekse, nauwelijks toegepast.
quote:
Ik meen het echt: bij huidig beleid krijgen we een apartheidsstaat met alle gevolgen van dien. Geen melting pot, want in alle beleidsvormen tot nu toe zijn identiteiten uit het land van herkomst versterkt en benadrukt.
Ik vind eigenlijk dat de staat identiteiten noch moet versterken, noch moet onderdrukken. Ik vind dat bemoeienis met iets waar de overheid zich niet mee heeft te bemoeien.
pi_45782966
quote:
Op maandag 29 januari 2007 10:04 schreef Floripas het volgende:

[..]

Alle geloof, dan ook? Ook de joodse scholen, de christelijke partijen, ziekenhuizen en vakbonden, de omroepen, de kranten?
Dan krijg je een soort Turkse staatsinrichting, dus?
[..]

Dialoog impliceert ook dat je met rationele argumenten zaken kunt overwegen tussen verschillende opiniemakers. Je zou daarbij een vrij debat moeten kunnen aangaan, ook met de mensen die menen dat de Islam de redding is voor de wereld.
[..]

Of het "waar" is vind ik eigenlijk niet zo relevant. Door de eeuwen heen is geloof wat mensen ervan maken. Ik zou mijn Bosnische vriendin die gewoon studeert en zo nu en dan een wijntje drinkt niet willen vergelijken met een pestventje als Samir A. Net als, zoals je al zegt, Senegalezen of Nederlands-Indische moslims. Als die mensen liberaal zijn en westerse normen en waarden delen, waarom zou je ze dan willen zeggen dat dat niet de islam is zoals dat is bedoeld? Wat schiet je daarmee op?
[..]

Het aantal moslims in Nederland groeit al jaren niet meer, dus over welke "tsunami" heeft Wilders het eigenlijk?
[..]

Welke groep bedoel je? Let wel, ik heb het niet over kleine crminaliteit of geweldpleging, maar ik heb het over terrorisme.
[..]

En juist het wahabisme maakt me enigszins sceptisch over de opvatting van de Lycéeschool. De radicale, fundamentalistische, allesomvattende islam is een relatief jong verschijnsel. Het krijgt nog maar tien, vijftien jaar voet aan de grond. En daarvoor bestond er toch al zo'n dertien eeuwen islam, met allerhande verschijningsvormen.
[..]

Precies, daar moeten we eens mee beginnen, de universitaire imamopleiding is daar één voorbeeld van. Eens een keer overleggen mèt intelligente moslims in plaats van altijd maar óver moslims te praten of de meest domme, achterlijke exemplaren op tv proberen radicale uitspraken te ontlokken zou er nog één zijn. En ophouden met dreigen dat je moslims hun Nederlandse paspoort zou afpakken zou ook een belangrijke zijn: of je accepteert hun deel aan de integratie, of je flikkert ze eruit. Er is geen tussenweg.
[..]

Dat publieke geld voor specifiek ethnische projecten hoeft van mij ook niet. Een gebouwtje voor een lokale (al dan niet multi-ethnische) voetbalclub, een buurthuis, dat soort zaken lijkt me afdoende.
En dan over artikel 1. Dat vind ik juist een uiting van onze culturele achtergrond, tot hoever we zijn gekomen. Dat artikel zegt ons: je laat homo's met rust. Antisemitisme is hier niet gewenst. Maar ook: als je je behoudens de wet gedraagt, dan krijg je ook recht op volledige maatschappelijke deelname.
Waar komt die gedachte vandaan? Ja, gedeeltelijk van het christendom (gelijkheidsdenken). Gedeeltelijk van de verlichting (individualisme). Van het Romeins Recht (jurisprudentie, gelijke monniken, gelijke kappen). Van de geschiedenis van het jodendom (de pogroms, de holocaust die we niet meer willen, maar ook een denker als Spinoza). Maar ook van de islam, die Plato en Aristoteles goeddeels heeft geconserveerd, en daarmee de lont was in het kruitvat van het humanisme.
En let wel: je kunt niet toetsen aan de grondwet, dus het is hoe dan ook een symbolisch woord.
[..]

Je bedoelt positieve discriminatie? Dat wordt in Nederland, behalve op sekse, nauwelijks toegepast.
[..]

Ik vind eigenlijk dat de staat identiteiten noch moet versterken, noch moet onderdrukken. Ik vind dat bemoeienis met iets waar de overheid zich niet mee heeft te bemoeien.
Helder betoog, ik zou wensen dat meer mensen het zo duidelijk zagen.
pi_45788874
quote:
Op zondag 28 januari 2007 20:51 schreef PJORourke het volgende:

[..]Wat wil je hiermee zeggen? De tijd en de demografische ontwikkeling geven me gelijk hoor. Het wordt Beiroet hier.
Kan je hier ook even een bron daarvoor overleggen? Want de demografische cijfers die ik heb gezien wijzen op heel andere zaken.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  dinsdag 30 januari 2007 @ 21:33:12 #278
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_45838379
quote:
Op maandag 29 januari 2007 14:03 schreef du_ke het volgende:

[..]

Kan je hier ook even een bron daarvoor overleggen? Want de demografische cijfers die ik heb gezien wijzen op heel andere zaken.
Ja als je om onderbouwing of bronnen vraagt blijft het weer een paar daagjes stil
lege ton
  dinsdag 30 januari 2007 @ 21:41:12 #279
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_45838675
Mark Steyn, America Alone.
  dinsdag 30 januari 2007 @ 21:45:36 #280
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_45838862
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 21:41 schreef PJORourke het volgende:
Mark Steyn, America Alone.
du_ke doelde op demografische cijfers, niet op een of ander boekje van een conservatieve Canadees.
lege ton
pi_45839363
Had al een reactie op een sprankeltje onderbouwing wat er kwam maar het betreffende topic ging dicht maar dat kan hier wel.
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 21:10 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Dat Mohammed de meest geregistreerde jongensnaam is in A'dam? Dat er verwacht wordt dat binnekort 50% van de A'damse scholieren moslim is?
Kan je voor die even een bron geven? (50% allochtoon kan ik wel geloven)
quote:
Dat er geklaagd wordt over huizen die te klein zijn om 7 kinderen op te bergen?
Nou ik dacht eerder aan het feit dat de gezinnen van de 2e generatie al een stuk kleiner is en dat de verwachting is dat de derde generatiegezinnen ongeveer evengroot zijn als het gemiddelde in Nederland (voor Turken en Marokkanen) Surinamers en Molukkers zijn hier al wat langer daar is dat ook gebeurd.
  dinsdag 30 januari 2007 @ 22:02:39 #282
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_45839547
De enige manier waarop het hier Beiroet wordt, is als we net zo intolerant en religieus racistisch worden als in Beiroet (of een andere plek in het MO). Ik maak me meer zorgen om onze waarden die veranderen dan om de aantallen mensen.
lege ton
  dinsdag 30 januari 2007 @ 22:03:07 #283
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_45839554
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 21:45 schreef nonzz het volgende:
du_ke doelde op demografische cijfers, niet op een of ander boekje van een conservatieve Canadees.
Daar staat het geheel in uitgewerkt, inclusief cijfers. Lees het maar eens: zeer verhelderend.
  dinsdag 30 januari 2007 @ 22:05:35 #284
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_45839640
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 22:03 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Daar staat het geheel in uitgewerkt, inclusief cijfers. Lees het maar eens: zeer verhelderend.
Je hebt me overtuigd, met deze duidelijke bron. Bedankt voor je goede onderbouwing in deze discussie

Leve Geert! De grenzen moeten dicht voor niet-westerse allochtonen!!
lege ton
  † In Memoriam † dinsdag 30 januari 2007 @ 22:08:05 #285
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_45839729
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 22:02 schreef nonzz het volgende:
De enige manier waarop het hier Beiroet wordt, is als we net zo intolerant en religieus racistisch worden als in Beiroet (of een andere plek in het MO). Ik maak me meer zorgen om onze waarden die veranderen dan om de aantallen mensen.
Is men intolerant en religieus racistisch in Beiroet of wordt men daar gegijzeld door de niet politiek erkende en niet Libaneze boevenbende Hezbollah en consorten?

Ik vergelijk dat met Marokkaanse boeven in Nederland die Nederland proberen te ondermijnen. Ben je racistisch en intolerant als je tegen een buitenlandse terrorist bent??
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_45839798
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 22:03 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Met cijfers voor Nederland? Dan kan je die vast ook met ons delen ?
  † In Memoriam † dinsdag 30 januari 2007 @ 22:16:35 #287
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_45840050
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 21:57 schreef du_ke het volgende:
Nou ik dacht eerder aan het feit dat de gezinnen van de 2e generatie al een stuk kleiner is en dat de verwachting is dat de derde generatiegezinnen ongeveer evengroot zijn als het gemiddelde in Nederland (voor Turken en Marokkanen) Surinamers en Molukkers zijn hier al wat langer daar is dat ook gebeurd.
Bronnen voor de door jou geziene feiten?
  dinsdag 30 januari 2007 @ 22:17:49 #288
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_45840100
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 22:08 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Is men intolerant en religieus racistisch in Beiroet of wordt men daar gegijzeld door de niet politiek erkende en niet Libaneze boevenbende Hezbollah en consorten?
Beide tot op zekere hoogte denk ik. Ik moet zeggen dat ik de libanese boevenbende Hezbollah ook nogal religieus racistisch en intolerant vind. Intoleratie en religieus racisme heb je dus in beide antwoorden van jouw vraag
quote:
Ik vergelijk dat met Marokkaanse boeven in Nederland die Nederland proberen te ondermijnen.
Hoe bedoel je "ondermijnen"? Waarin ondermijnen Marokkaanse boeven Nederland meer dan andere boeven? Of is het probleem misschien boeven in het algemeen?
quote:
Ben je racistisch en intolerant als je tegen een buitenlandse terrorist bent??
Nee.
lege ton
  † In Memoriam † dinsdag 30 januari 2007 @ 22:21:04 #289
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_45840224
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 22:17 schreef nonzz het volgende:
...de libanese boevenbende Hezbollah...

Hezbollah is niet Libanees. Hezbollah heeft een deel van de Libanese bevolking in de greep.

Oh ja, Marokkaanse boeven doen het uit solidariteit met Palestijnen en Bin Laden, dat is wat anders dan Holleeder en zijn gelduitbreidingen...
  dinsdag 30 januari 2007 @ 22:29:13 #290
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_45840558
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 22:21 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Hezbollah is niet Libanees. Hezbollah heeft een deel van de Libanese bevolking in de greep.
Niet? Het heeft misschien wel een deel van de bevolking in z'n greep, maar het is ook Libanees toch?
quote:
Oh ja, Marokkaanse boeven doen het uit solidariteit met Palestijnen en Bin Laden, dat is wat anders dan Holleeder en zijn gelduitbreidingen...
Doen "het"? Wat is "het"?
En iets uit solidariteit met Palestijnen en Bin Laden doen is Nederland ondermijnen?
lege ton
  † In Memoriam † dinsdag 30 januari 2007 @ 22:31:28 #291
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_45840651
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 22:29 schreef nonzz het volgende:
Doen "het"? Wat is "het"?
En iets uit solidariteit met Palestijnen en Bin Laden doen is Nederland ondermijnen?
Crimineel gedrag vertonen wegens politiek buiten NL. Crimineel gedrag is ondermijning per definitie.
  dinsdag 30 januari 2007 @ 22:39:37 #292
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_45841026
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 22:31 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Crimineel gedrag vertonen wegens politiek buiten NL.
Marokkaanse boeven vertonen crimineel gedrag vanwege de politiek buiten Nederland? Ik denk dat ze veelal andere motieven hebben dan de politiek buiten Nederland. De politiek binnen Nederland bijvoorbeeld
quote:
Crimineel gedrag is ondermijning per definitie.
Dat van Holleeder niet volgens jou.
lege ton
  † In Memoriam † dinsdag 30 januari 2007 @ 22:42:14 #293
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_45841122
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 22:39 schreef nonzz het volgende:

[..]

Marokkaanse boeven vertonen crimineel gedrag vanwege de politiek buiten Nederland? Ik denk dat ze veelal andere motieven hebben dan de politiek buiten Nederland. De politiek binnen Nederland bijvoorbeeld
Ja, dat moet van hun naar de sharia.
quote:
Dat van Holleeder niet volgens jou.
Weldegelijk ook, maar de motieven liggen oppervlakkiger.
  dinsdag 30 januari 2007 @ 22:46:17 #294
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_45841323
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 22:42 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Ja, dat moet van hun naar de sharia.
Ik denk dat je vergelijking gewoon niet helemaal opgaat.
quote:
Weldegelijk ook, maar de motieven liggen oppervlakkiger.
Maken de motiven iets uit voor de mate waarin ze Nederland ondermijnen?
lege ton
  † In Memoriam † dinsdag 30 januari 2007 @ 22:50:01 #295
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_45841496
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 22:46 schreef nonzz het volgende:
Maken de motiven iets uit voor de mate waarin ze Nederland ondermijnen?
Ja, het maakt het zeer complex, omdat er geen duidelijke behandeling voor bestaat.
pi_45842052
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 22:16 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Bronnen voor de door jou geziene feiten?
Intermediair een jaar of 2 terug en die hebben het weer van het CBS.

Maar vooralsnog ben ik benieuwder naar wat PJO beweert dan naar deze vrij algemeen bekende gegevens.
  † In Memoriam † dinsdag 30 januari 2007 @ 23:05:56 #297
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_45842134
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 23:03 schreef du_ke het volgende:

[..]

Intermediair een jaar of 2 terug en die hebben het weer van het CBS.

Maar vooralsnog ben ik benieuwder naar wat PJO beweert dan naar deze vrij algemeen bekende gegevens.
Dan wil je vast die cijfers van 2 jaar terug met ons delen?
Zo jengel jij ook bij PJO.

Anyhow, wat is je doel verder? Hier kom je niet uit. Next step?
pi_45842479
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 23:05 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Dan wil je vast die cijfers van 2 jaar terug met ons delen?
Zo jengel jij ook bij PJO.

Anyhow, wat is je doel verder? Hier kom je niet uit. Next step?
Hij beweert iets wat naar mijn idee niet kan kloppen. Hij beweert het echter keer op keer en weigert onderbouwing en dan moet ik het maar laten rusten?
  † In Memoriam † dinsdag 30 januari 2007 @ 23:17:12 #299
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_45842518
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 23:15 schreef du_ke het volgende:

[..]

Hij beweert iets wat naar mijn idee niet kan kloppen. Hij beweert het echter keer op keer en weigert onderbouwing en dan moet ik het maar laten rusten?
Jij zou ook zijn stelling kunnen ontkrachten door zelf met cijfers te komen.
pi_45842728
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 23:17 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Jij zou ook zijn stelling kunnen ontkrachten door zelf met cijfers te komen.
Kan ze zo snel even niet vinden maar ze zijn vrij algemeen bekend en volkomen logisch. Maar hij beweert als eerste en moet dus bewijzen lijkt me .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')