Neehoor, het is de zelfde kromme en ongefundeerde gedachtenkronkel.quote:Op zondag 28 januari 2007 19:51 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Dat is een onjuiste gevolgtrekking.
Waarom is die onjuist?quote:Op zondag 28 januari 2007 19:51 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Dat is een onjuiste gevolgtrekking.
Omdat jouw redenering er vanuit gaat dat alle geloven exact hetzelfde zijn. Dat is gewoon liberale onzin.quote:Op zondag 28 januari 2007 19:55 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Neehoor, het is de zelfde kromme en ongefundeerde gedachtenkronkel.
Abu Zayd is een andere mening toegedaan.quote:Op zondag 28 januari 2007 19:46 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Dat is ook correct. De islam is èèn geheel. Er zijn verschillende stromingen, maar dat is voor diegene die graag wenst te puzzelen en zichzelf wijs wil maken dat de islam ongevaarlijk is door verdeeldheid.
Zou je in willen gaan op mijn reactie op dat artikel? Het hele: wat nu?quote:Op zondag 28 januari 2007 20:00 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Omdat jouw redenering er vanuit gaat dat alle geloven exact hetzelfde zijn. Dat is gewoon liberale onzin.
Zo van: als het met zoogdieren zo gaat, dan is dat met insecten ook het geval.
Hoe formuleerde hij het dan?quote:Op zondag 28 januari 2007 20:00 schreef Apropos het volgende:
[..]
Abu Zayd is een andere mening toegedaan.
Dat is precies dezelfde redenering als zeggen dat er maar één islam is. Dat jij het niet kan hebben dat er niet één islam is, betekend niet dat mijn redenering geen steek houdt. Het is allebei kortzichtig en dom om te zeggen, en dus een valide vergelijking.quote:Op zondag 28 januari 2007 20:00 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Omdat jouw redenering er vanuit gaat dat alle geloven exact hetzelfde zijn.
Ik denk dat de "oplossing" vanzelf komt aanwaaien. Indien van niet: dan worden wij als Europeanen verdrongen en omdat de moslims uitsluitend de Koran reproduceren zullen wij daarbij ook worden vergeten.quote:Op zondag 28 januari 2007 20:01 schreef Floripas het volgende:
[..]
Zou je in willen gaan op mijn reactie op dat artikel? Het hele: wat nu?
Die hield het erop dat, door middel van een dynamischer interpretatie van de Koran, menig euvel verholpen zou kunnen worden. (Dit als voorlopig antwoord, ik ga even op zoek naar meer.)quote:Op zondag 28 januari 2007 20:02 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Hoe formuleerde hij het dan?
Die minaretten die komen er nu toch ook al? Het is het gevolg van de huidige discriminatoire politiek.quote:Op zondag 28 januari 2007 19:53 schreef Floripas het volgende:
Dan verrijzen er in delen van Rotterdam - net als in jouw wijk - dus minaretten. Vind je dat dan ook acceptabel?
Wat is die oplossing dan? En als die toch komt aanwaaien, waarvoor al die moeite dan?quote:Op zondag 28 januari 2007 20:08 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Ik denk dat de "oplossing" vanzelf komt aanwaaien. Indien van niet: dan worden wij als Europeanen verdrongen en omdat de moslims uitsluitend de Koran reproduceren zullen wij daarbij ook worden vergeten.
Ik heb het over welstandscommissies.quote:Op zondag 28 januari 2007 19:42 schreef Boze_Appel het volgende:
Wil je ook van kerken en andere religieuze gebouwen af?
Maar dat vroeg ik niet. Zou jij er bezwaar tegen hebben?quote:Op zondag 28 januari 2007 20:12 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Die minaretten die komen er nu toch ook al? Het is het gevolg van de huidige discriminatoire politiek.
http://www.trouw.nl/dever(...)e_islam_bestaat_nietquote:Op zondag 28 januari 2007 19:48 schreef Boze_Appel het volgende:
Dat de Islam 1 geheel is, is gewoon echt pertinente onzin. Dat er gevaar schuilt in religieuze fundamentalisten is dan wel weer heel erg waar.
Ja, dat is dat opinie-artikel van Anne-Marie Delcambre weer.quote:Op zondag 28 januari 2007 20:16 schreef PJORourke het volgende:
[..]
http://www.trouw.nl/dever(...)e_islam_bestaat_niet
Dat zou inderdaad wijs zijn, maar je tast wel de kern van de islam aan. Migranten moeten uit het groepsdenken en "jij liegen over islam, islam=vrede" getrokken worden, maar dan moet de kraan wel eerst goed en grondig dicht.quote:Op zondag 28 januari 2007 20:11 schreef Apropos het volgende:
Die hield het erop dat, door middel van een dynamischer interpretatie van de Koran, menig euvel verholpen zou kunnen worden. (Dit als voorlopig antwoord, ik ga even op zoek naar meer.)
Hoe wilde je dat bereiken dan?quote:Op zondag 28 januari 2007 20:18 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Dat zou inderdaad wijs zijn, maar je tast wel de kern van de islam aan. Migranten moeten uit het groepsdenken en "jij liegen over islam, islam=vrede" getrokken worden,
Nee, maar met een grondige secularisering de islam weer terug achter de huis- of moskeedeur duwen. En een migratiebeleid dat gebaseerd is op het aantrekken van hoogopgeleiden.quote:Op zondag 28 januari 2007 19:52 schreef Floripas het volgende:
Wil je alle moslims dwingen hun geloof af te leggen?
Dit is moeilijk, en dat laatste lijkt me contra-prodcutief maar wel waar. We moeten denk ik de oplossing vinden door de politieke component van de islam in te dammen, en af te scheiden van de religieuze. Dat in combinatie met een nieuw, streng migratiebeleid en secularisering.quote:Dan ben je natuurlijk niet veel beter dan de moslim doe jou zijn/haar normen en waarden probeert op te leggen. Wil je tegen gematigde moslims zeggen: "Jij bent geen moslim" en ze van je vervreemden?
Lijkt me onmogelijk: het islamisme zal gewoon moeten falen, en weg moeten ebben. Ondertussen lijkt me indammen de beste oplossing, zoals eerder beschreven.quote:Genoeg geluld, ik wil weleens beleid horen dat er voor zou zorgen dat er daadwerkelijk minder islamofascisme in de wereld komt.
Daar ben ik nog niet van overtuigd. Het zal het islamisme geen goed doen als bommen op Saoedi-Arabie de geldstroom doen opdrogen. En Iran is nog zo'n los eindje. het artikel is relevant omdat er nog steeds mensen zijn die kennelijk geloven in meerdere versies van de islam.quote:Bush' bommen werken evident niet, dit soort artikelen hebben ook hun debatwaarde wel gehad.
Door blijven hameren op het gevaar van het beleid dat nu islamisme eerder aanmoedigt dan ontmoedigt.quote:Mijn vraag: wat nu?
Streng migratiebeleid, eruit gooien wie zich niet gedragen kan, en verder eens goed kijken naar de Amerikaanse melting pot, al vrees ik dat de islam die in de weg staat.quote:Op zondag 28 januari 2007 20:20 schreef Floripas het volgende:
Hoe wilde je dat bereiken dan?
Zoiets vereist een "echte" dialoog waar er sprake is van communicatie en niet een "ware" dialoog (copyright Tariq Ramadan) waar de moslim de ongelovige wijs maakt wat de islam inhoud.quote:Op zondag 28 januari 2007 20:11 schreef Apropos het volgende:
[..]
Die hield het erop dat, door middel van een dynamischer interpretatie van de Koran, menig euvel verholpen zou kunnen worden. (Dit als voorlopig antwoord, ik ga even op zoek naar meer.)
Dit soort redenaties getuigt van zo ontzettend weinig interesse voor de islam, van zoveel onwetendheid en een gebrek aan ook maar enige wil tot inzicht. Het is een totaal verkeerde voorstelling van zaken en ik ga er vanuit dat je dat ook wel weet. Het is een beetje knutselen met woorden: als je wilt kan je alles op deze manier voorstellen maar je weet best dat je niet alle moslims onder dezelfde noemer kan plaatsen.quote:Op zondag 28 januari 2007 19:46 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Dat is ook correct. De islam is èèn geheel. Er zijn verschillende stromingen, maar dat is voor diegene die graag wenst te puzzelen en zichzelf wijs wil maken dat de islam ongevaarlijk is door verdeeldheid.
Dat willen jullie ook helemaal niet. Wat jullie willen is zoveel mogelijk ellende, aanslagen en rumoer. Walgelijk.quote:Op zondag 28 januari 2007 20:39 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Zoiets vereist een "echte" dialoog waar er sprake is van communicatie en niet een "ware" dialoog (copyright Tariq Ramadan) waar de moslim de ongelovige wijs maakt wat de islam inhoud.
Het probleem is dat iets in de geest van een echte dialoog al een tijdje geleden succesvol gesaboteerd is door radicale "anti-racisten" en radicale aanhangers van de "multi-cultuur" omwille van het in stand houden van verschillen. Het is niet meer mogelijk, vergeet het.
Jij bent echt bang hequote:Op zondag 28 januari 2007 20:08 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Ik denk dat de "oplossing" vanzelf komt aanwaaien. Indien van niet: dan worden wij als Europeanen verdrongen en omdat de moslims uitsluitend de Koran reproduceren zullen wij daarbij ook worden vergeten.
Zelfs in dat geval blijven er open einden; 'de Islam' blijft hoe dan ook een begrip wat lastig valt af te kaderen. Wat te denken van Druzen, die een geloof aanhangen dat oorspronkelijk afstamt van het sjiisme, maar dat bijvoorbeeld is beinvloed door het Platonisme en door veel moslims niet als islamitisch wordt beschouwd? Of van Alevieten, die er een religieuze - door de islam beinvloede - levensbeschouwing op nahouden die veel raakvlakken met het Westers humanisme vertoont, en die uberhaupt geen moskeeën kennen? 'De Islam' is simpelweg een zeer abstract en interpretatie-afhankelijk begrip.quote:Op zondag 28 januari 2007 19:46 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Integendeel. Ik wil het allemaal oplossen, maar ben realistisch genoeg om te weten dat het niet kan: de multiculideologen willen dat helemaal niet. Die willen "shiny happy people holding hands", maar creeren een apartheidsstaat.quote:Op zondag 28 januari 2007 20:45 schreef SCH het volgende:
Dat willen jullie ook helemaal niet. Wat jullie willen is zoveel mogelijk ellende, aanslagen en rumoer. Walgelijk.
Ik hak in op Aboutalib omdat hij iemand die cabaretiers bedreigt niet wil aanpakken. Omdat hij een januskop heeft. De islam is trouwens een geloof, geen betiteling voor een ras.quote:Ook zo'n vreselijke bekrompen racistische geest als die druiloor van een PJO die niet toe wil geven wat zijn ware aard is maar wel vol in de aanval gaat op Aboutaleb puur omdat hij Marokkaan en moslims is. Walgelijk.
Wat wil je hiermee zeggen? De tijd en de demografische ontwikkeling geven me gelijk hoor. Het wordt Beiroet hier.quote:Denk echt maar niet dat jullie soort een poot aan de grond krijgt hier omdat die Beethoven met zijn clubje nou wat zeteltjes heeft.
Dat zou je wel willen maar dat krijg je niet voor elkaar. Wij zorgen echt wel dat jullie soort beteugeld blijft.quote:Op zondag 28 januari 2007 20:51 schreef PJORourke het volgende:
Het wordt Beiroet hier.
Druzen worden algemeen als afvalligen gezien. Alewieten vaak ook, afhankelijk wie je spreekt.quote:Op zondag 28 januari 2007 20:50 schreef Reya het volgende:
Zelfs in dat geval blijven er open einden; 'de Islam' blijft hoe dan ook een begrip wat lastig valt af te kaderen. Wat te denken van Druzen, die een geloof aanhangen dat oorspronkelijk afstamt van het sjiisme, maar dat bijvoorbeeld is beinvloed door het Platonisme en door veel moslims niet als islamitisch wordt beschouwd? Of van Alevieten, die er een religieuze - door de islam beinvloede - levensbeschouwing op nahouden die veel raakvlakken met het Westers humanisme vertoont, en die uberhaupt geen moskeeën kennen? 'De Islam' is simpelweg een zeer abstract en interpretatie-afhankelijk begrip.
Ben jij moslim dan?quote:Op zondag 28 januari 2007 20:55 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Druzen worden algemeen als afvalligen gezien. Alewieten vaak ook, afhankelijk wie je spreekt.
En in wat verschilt de religieuze kern van sjiieten en soennieten? Ik zie alleen wat onbeduidend gesteggel over profeten.
Inderdaad, afhankelijk van wie je spreekt. Jij citeert het liefst de fundamentalisten. Alewieten en druzen zijn natuurlijk helemaal geen afvalligen maar ook moslims. Net als dat 8mei aanhangers ook christenen zijn, en mensen van de basisbeweging ook.quote:Op zondag 28 januari 2007 20:55 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Druzen worden algemeen als afvalligen gezien. Alewieten vaak ook, afhankelijk wie je spreekt.
Je wereldbeeld is vreemd, maar dat wist je vast al. Mensen die voorstander zijn van de maatschappij die we hier al lang kennen, de multiculturele samenleving, willen inderdaad shiny happy people holding hands. Wilde iedereen dat maar, gunde iedereen maar iedereen geluk. Wat een prachtwereld! Je slaat alleen de plank mis waar de apartheidsstaat vandaan komt. Die komt van de mensen die een multiculturele samenleving (die een feit is) niet accepteren, die mensen stigmatiseren om hun geloof, die polariseren en mensen in een hoekje drukken. Díe zorgen voor apartheid.quote:Op zondag 28 januari 2007 20:51 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Integendeel. Ik wil het allemaal oplossen, maar ben realistisch genoeg om te weten dat het niet kan: de multiculideologen willen dat helemaal niet. Die willen "shiny happy people holding hands", maar creeren een apartheidsstaat.
[..]
Ik hak in op Aboutalib omdat hij iemand die cabaretiers bedreigt niet wil aanpakken. Omdat hij een januskop heeft. De islam is trouwens een geloof, geen betiteling voor een ras.
[..]
Wat wil je hiermee zeggen? De tijd en de demografische ontwikkeling geven me gelijk hoor. Het wordt Beiroet hier.
Oh, dat geloof ik best. Maar ondertussen zullen "jullie" er wel voor zorgen dat de islam aan kracht wint en zullen ze zich, indien nodig, waarschijnlijk met "jullie" instemming kunnen bewapenen.quote:Op zondag 28 januari 2007 20:55 schreef SCH het volgende:
Dat zou je wel willen maar dat krijg je niet voor elkaar. Wij zorgen echt wel dat jullie soort beteugeld blijft.
quote:Op zondag 28 januari 2007 20:58 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Oh, dat geloof ik best. Maar ondertussen zullen "jullie" er wel voor zorgen dat de islam aan kracht wint en zullen ze zich, indien nodig, waarschijnlijk met "jullie" instemming kunnen bewapenen.
Iedereen die zich verzet tegen een Hollandistan zal dan terug moeten schieten met katapulten gemaakt van postelastiekjes. Top.![]()
Ja hoorquote:Op zondag 28 januari 2007 20:58 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Oh, dat geloof ik best. Maar ondertussen zullen "jullie" er wel voor zorgen dat de islam aan kracht wint en zullen ze zich, indien nodig, waarschijnlijk met "jullie" instemming kunnen bewapenen.
Iedereen die zich verzet tegen een Hollandistan zal dan terug moeten schieten met katapulten gemaakt van postelastiekjes. Top.![]()
quote:Op zondag 28 januari 2007 20:58 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ga je me nu vertellen dat de segregatie in de grote steden door autochtoon racisme komt? Laat me niet lachenquote:Op zondag 28 januari 2007 20:57 schreef Elseetje het volgende:
Je wereldbeeld is vreemd, maar dat wist je vast al. Mensen die voorstander zijn van de maatschappij die we hier al lang kennen, de multiculturele samenleving, willen inderdaad shiny happy people holding hands. Wilde iedereen dat maar, gunde iedereen maar iedereen geluk. Wat een prachtwereld! Je slaat alleen de plank mis waar de apartheidsstaat vandaan komt. Die komt van de mensen die een multiculturele samenleving (die een feit is) niet accepteren, die mensen stigmatiseren om hun geloof, die polariseren en mensen in een hoekje drukken. Díe zorgen voor apartheid.
Talib is enkelvoud van taliban.quote:Waarom blijf je steeds Aboutalib zeggen? Komt nogal dom over. En wie heeft het over een ras? En verder geeft niemand je gelijk, dat doe jij alleen![]()
Sjiieten en soennieten zien elkaar onderling ook nog wel eens als afvalligen, toch is er vrij algemene consensus dat het islamitische stromingen zijn. Op eenzelfde wijze vallen zowel alevieten als druzen hun islamitische wortels lastig te ontzeggen, en vanuit dat perspectief is het dus blijkbaar toch wel mogelijk om als min of meer islamitische stroming buiten de kaders te vallen die Finder stelt.quote:Op zondag 28 januari 2007 20:55 schreef PJORourke het volgende:
[..]
En in wat verschilt de religieuze kern van sjiieten en soennieten? Ik zie alleen wat onbeduidend gesteggel over profeten.
precies .. 1 letter anders is al erg. maar we zien elkaar denk ik niet als afvalligen hoor. sjiiten en soennieten.. dat zou wel heeell raar zijn.quote:Op zondag 28 januari 2007 21:03 schreef Reya het volgende:
[..]
Sjiieten en soennieten zien elkaar onderling ook nog wel eens als afvalligen, toch is er vrij algemene consensus dat het islamitische stromingen zijn. Op eenzelfde wijze vallen zowel alevieten als druzen hun islamitische wortels lastig te ontzeggen, en vanuit dat perspectief is het dus blijkbaar toch wel mogelijk om als min of meer islamitische stroming buiten de kaders te vallen die Finder stelt.
Overigens lijkt het gesteggel over profeten van buitenaf wat gedoe over details, maar voor de betrokkenen zijn het vrij essentiele theologische dogma's, die bovendien gesterkt zijn door politieke factoren. Verscheidene breuken binnen protestants-christelijke stromingen lijken ook wat onbeduidend, maar degenen die op welke manier dan ook bij die breuken zijn betrokken kunnen ze als heel heftig ervaren.
Hoor haarquote:Op zondag 28 januari 2007 21:02 schreef PJORourke het volgende:
Nog een tip: kap eens met die persoonlijke sneren. Staat zo kinderachtig. Helemaal niet nodig. Ook dat gedrag leidt tot polarisatie.
Van de struisvogel - hoe hardleers kun je zijnquote:Op zondag 28 januari 2007 21:02 schreef PJORourke het volgende:
Ga je me nu vertellen dat de segregatie in de grote steden door autochtoon racisme komt? Laat me niet lachen
Ik ben een wereldverbeteraar, ik hoop nog altijd dat ooit iedereen het licht zal zien...quote:Op zondag 28 januari 2007 21:01 schreef SCH het volgende:
Elseetje, zie je nou langzamerhand waarom je types als PJO en Finder beter in hun sop kan laten gaar koken. Ze kunnen helemaal niet redeneren
Het is dat jij het bent, anders zag ik deze losse flodder nog aan voor een serieuze bijdrage.quote:Op zondag 28 januari 2007 20:46 schreef SCH het volgende:
Wees eens een kerel in plaats van het witte angstige wezeltje uit te hangen. Praat gewoon met mensen in plaats van je te verstoppen. Kan je best![]()
Daar stond nergens een persoonlijke sneer. Alleen een constatering. Dat jij alles persoonlijk maakt, daar kan ik niks aan doen. Verder mag jij van mij best poraliseren hoorquote:Op zondag 28 januari 2007 21:02 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ga je me nu vertellen dat de segregatie in de grote steden door autochtoon racisme komt? Laat me niet lachen
[..]
Talib is enkelvoud van taliban.
Nog een tip: kap eens met die persoonlijke sneren. Staat zo kinderachtig. Helemaal niet nodig. Ook dat gedrag leidt tot polarisatie.
Volgens mij weten we allang wat we van die goedbeblonde xenofoob vindenquote:Op zondag 28 januari 2007 21:29 schreef Boze_Appel het volgende:
Kunnen we weer terug naar onze goedbeblonde xenofoob?![]()
quote:Op zondag 28 januari 2007 21:02 schreef PJORourke het volgende:
Talib is enkelvoud van taliban.
Bewapening? Wie heeft het over bewapening?quote:Op zondag 28 januari 2007 20:58 schreef PJORourke het volgende:
[..]
"Ontkerkelijking" onder Nederlandse moslims (ontmoskeeïng?) vindt op een verwacht tempo plaats: net zo hard als katholieken ontkerkelijken.quote:Op zondag 28 januari 2007 20:51 schreef PJORourke het volgende:
Wat wil je hiermee zeggen? De tijd en de demografische ontwikkeling geven me gelijk hoor. Het wordt Beiroet hier.
Nou, nou.quote:Op zondag 28 januari 2007 20:55 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat zou je wel willen maar dat krijg je niet voor elkaar. Wij zorgen echt wel dat jullie soort beteugeld blijft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |