Hier zit wat in. Mijn moeder was vaak aan het afvallen, op allerhande manieren. Brood, punten, poeders, shakes. Steeds viel ze wat af, maar kwam net zo hard, of harder, weer aan. Dat heb ik een groot deel van mijn jeugd gezien. Daarnaast waren wij allemaal te dik, zusje liep bij een dieetiste, we moesten elke week op de weegschaal. Zoiets wil ik dus echt niet voor Anna. Je krijgt zo mee dat 'gewicht', 'gezond eten' en 'weegschaal' iets negatief zijn. Uiteindelijk is het mij dus wel gelukt uit die spiraal te komen, mijn moeder en zusje niet. Door mijn zwangerschap ben ik flink aangekomen en ik hoop dat het er af is, als Anna zich bewust wordt van zoiets als gezond eten. En dat gezond eten, bewegen, wandelen en fietsen iets normaals zijn. Vorige week was ik bij m'n ouders en ik wilde naar de stad, zodat zij op Anna konden passen. De autosleutels had ik bijna al in m'n handen voor ik kon vragen of ik een fiets kon lenen. Ik ben gewoon op de fiets gegaan, maar werd wel raar aangekeken.quote:Op donderdag 1 februari 2007 11:31 schreef milagro het volgende:
kinderen moeten dat meekrijgen wmb en er moet geen streng regime zijn wb snoepen.
niets irritanter dan een zelf konstant lijnende moeder die 24/7 over calorien zanikt en Sonja Bakker als een goeroe ziet en die toch nog steeds te dik is.
juist dan zou ik als kind me te buiten gaan aan vreten zodra moeders even weg is.
quote:Op donderdag 1 februari 2007 13:52 schreef YPPY het volgende:
Kindje van een kennis is 10 maanden en krijgt chips.
maar jijzelf kruipt wel wanneer je maar wil achter de pc om te ouwehoeren met mensen die je niet echt kentquote:Op donderdag 1 februari 2007 13:47 schreef Ticootje het volgende:
wij hebben ook geen spelcomputer.
En op de pc mag priscil maar sporadisch. Het enige dat ze doet is dan spelletjes spelen en msnen en dat vind ik niet zo nodig. Ze gaat maar lekker buiten spelen of op haar kamertje met de barbies.
we hebben het gewoon niet.quote:Op donderdag 1 februari 2007 13:49 schreef _evenstar_ het volgende:
Ik snap niet zo goed waarom dingen niet mogen zoals snoepjes/spelcomputers ..
T gaat toch om een evenwicht en beheersing daar in te vinden?
Er bestaan nogal wat vooroordelen over computerspelletjes. Dat je iets hebt tegen die schietspellen van tegenwoordig kan ik me voorstellen, maar spelletjes voor jonge kinderen schijnen juist heel goed te zijn, omdat ze daar hun cognitieve vaardigheden mee ontwikkelen. Verder zie ik het verschil tussen 'spelletje spelen op de pc' en 'met barbies spelen' niet zo. Alsof je meer in beweging bent wanneer je met barbies speelt dan wanneer je een spelletje speelt op de pc.quote:Op donderdag 1 februari 2007 13:47 schreef Ticootje het volgende:
wij hebben ook geen spelcomputer.
En op de pc mag priscil maar sporadisch. Het enige dat ze doet is dan spelletjes spelen en msnen en dat vind ik niet zo nodig. Ze gaat maar lekker buiten spelen of op haar kamertje met de barbies.
idd. leer ze er mee om te gaan, leer ze het te doceren, leer ze waarom dat beter is, en vertrouw met de jaren een beetje op hun gezond verstand en gun ze ook de vrijheid om niet altijd dat gezonde verstand te gebruiken, en af en toe wel veel te lang achter dat ding (pc) te zitten en af en toe wel een hele zak chips achterover te drukken.quote:Op donderdag 1 februari 2007 13:52 schreef YPPY het volgende:
Ik denk dat je ze beter kunt leren dat je 1 snoepje neemt of een handje chips dan helemaal niks. En uiteindelijk zal er hier ook wel een spelcomputer komen, maar dan niet de hele middag. Wat je niet mag, lijkt me extra aantrekkelijk. Alleen is het wel makkelijk om het zo lang mogelijk uit te stellen als ze het toch niet kent. Kindje van een kennis is 10 maanden en krijgt chips. Dat gaat me wel te ver.
quote:Op donderdag 1 februari 2007 13:52 schreef YPPY het volgende:
Ik denk dat je ze beter kunt leren dat je 1 snoepje neemt of een handje chips dan helemaal niks. En uiteindelijk zal er hier ook wel een spelcomputer komen, maar dan niet de hele middag. Wat je niet mag, lijkt me extra aantrekkelijk. Alleen is het wel makkelijk om het zo lang mogelijk uit te stellen als ze het toch niet kent. Kindje van een kennis is 10 maanden en krijgt chips. Dat gaat me wel te ver.
Ja dat vind ik ook. Alles met mate.quote:Op donderdag 1 februari 2007 13:52 schreef YPPY het volgende:
pesjies, Barbie doet al het werk, ze is niet voor niets zo slankquote:Op donderdag 1 februari 2007 13:57 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Er bestaan nogal wat vooroordelen over computerspelletjes. Dat je iets hebt tegen die schietspellen van tegenwoordig kan ik me voorstellen, maar spelletjes voor jonge kinderen schijnen juist heel goed te zijn, omdat ze daar hun cognitieve vaardigheden mee ontwikkelen. Verder zie ik het verschil tussen 'spelletje spelen op de pc' en 'met barbies spelen' niet zo. Alsof je meer in beweging bent wanneer je met barbies speelt dan wanneer je een spelletje speelt op de pc.
Jongste dochter van mijn zus speelt altijd met haar poppen en verder buiten.quote:Op donderdag 1 februari 2007 14:16 schreef milagro het volgende:
[..]
pesjies, Barbie doet al het werk, ze is niet voor niets zo slank
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
Niets mis met af en toe een frietje.quote:Op donderdag 1 februari 2007 14:14 schreef Igraine het volgende:
[..]
Ja dat vind ik ook. Alles met mate.
Kennissen hier kreeg het kindje met 7 maanden z'n eerste frikandel, en daarna regelmatig. En nu zie ik hem ook regelmatig met een dropveter o.i.d. in z'n mond lopen. Hij is net zo oud als mijn dochter, 18 maanden.
Die van mij heeft nog nooit een frikandel op. Nou eten wij die zelf ook niet, ik ben vegetariër en mijn man vind ze smerig. Frituurpan hebben we niet, maar halen af en toe best een patatje met snacks. Niet op een vaste dag, maar gewoon wanneer we er trek in hebben. De ene keer kan dat bijv 2x in twee weken tijd zijn, de andere keer zit er zomaar twee maanden tussen. Ze krijgt dan best wel een paar patatjes en vind ze lekker ook. Ze eet altijd genoeg en gezond dus moet kunnen vind ik.
Er is natuurlijk een verschil tussen ze 't verbieden om te eten en gewoon weinig op tafel zetten. Wekelijks patat eten zou mij ook de strot uitkomen, om de week bij mijn schoonouders is al meer dan genoeg.quote:Op woensdag 31 januari 2007 23:24 schreef easy-going het volgende:
Ja, en als ze dan iets ouder zijn gaan ze het stiekum van hun zakgeld in de snackbar kopen![]()
quote:Op woensdag 31 januari 2007 23:29 schreef _evenstar_ het volgende:
Juist door kinderen/mensen iets als dat soort vetten eens per 3 maanden oid aan te bieden weet het lichaam niet goed te reageren.
Je kunt plantaardige olieën en vetten ook op andere wijze binnen krijgen, bijvoorbeeld door er gewoon eten in te bakken, of het over wat gegrilde groente uit de oven te gieten.quote:Op woensdag 31 januari 2007 23:50 schreef _evenstar_ het volgende:
zoals het is no offence meant maar ik vind je manieren TE ver en mijn in optiek obsessief..
Kinderen hebben allerlei bouwstoffen nodig en die zitten ook in vetten/vlees etc..
kinderen moeten groeien en teveel bezig zijn met vet en geen vlees en ze dus zo bouwstenen onthouden vind ik onverantwoord.
Het ging me niet om het feit of het een zonde is ze te eten hoor, iedereen eet weleens wat fout (heb gister heerlijk zitten smikkelen van een berg saté!) Maar je noemde ze zelf "super gezond" en dat vind ik het dan weer net niet.quote:Op donderdag 1 februari 2007 08:07 schreef Ticootje het volgende:
Mijn ovenbroodjes voldoen inderdaad niet helemaal aan de standaarden, maar dat doet een avond patat eten ook niet. Dus zeg nu zelf, wat is dan gezonder. Je hoeft niet elke dag gezond te eten, als je dat maar het overgrote deel van de week doet kan je heus wel eens spijbelen.
En dan nog de sluimerende vorm waarbij mensen weliswaar "redeiljk" eten maar dwangmatig gaan sporten of laxeren om 't weer kwijt te raken...quote:Op donderdag 1 februari 2007 09:55 schreef _evenstar_ het volgende:
Anorexia heb je in verschillende vormen..
volproppen uit kotsen
minimaal eten dan uitkotsens..
minimaal eten..
niet eten..
De nieuwe Wii zorgt zelfs voor meer bewegingquote:Op donderdag 1 februari 2007 13:49 schreef _evenstar_ het volgende:
Ik snap niet zo goed waarom dingen niet mogen zoals snoepjes/spelcomputers ..
T gaat toch om een evenwicht en beheersing daar in te vinden?
oh het was niet bedoeld als in het moetquote:Op donderdag 1 februari 2007 20:06 schreef innovative het volgende:
[..]
Er is natuurlijk een verschil tussen ze 't verbieden om te eten en gewoon weinig op tafel zetten. Wekelijks patat eten zou mij ook de strot uitkomen, om de week bij mijn schoonouders is al meer dan genoeg.
[..]
[..]
Je kunt plantaardige olieën en vetten ook op andere wijze binnen krijgen, bijvoorbeeld door er gewoon eten in te bakken, of het over wat gegrilde groente uit de oven te gieten.
Aardappels (en dus friet) op zich is idd niet slecht, sterker nog, gekookte aardappels worden door het voedingscentrum aangemerkt als "goed" met betrekking tot de voedingswaarde.
Vlees hoeft ook niet in kroketvorm, maar kan net zo goed in de vorm van kipfilet of gestoofd rundvlees...
Een goede, gebalanceerde voeding kan heel, heel goed zonder elke week patatdag. Dat mensen het doen is hun keuze en verder geen probleem, maar het is geen nóódzaak, zoals jij het nu wel een beetje over doet komen. Als een kind gewoon de goede verhouding groente, vlees (of vervanger) en aardappels/pasta/rijst met wat jus of saus krijgt, dan onthoud je ze helemaal niks.
[..]
Het ging me niet om het feit of het een zonde is ze te eten hoor, iedereen eet weleens wat fout (heb gister heerlijk zitten smikkelen van een berg saté!) Maar je noemde ze zelf "super gezond" en dat vind ik het dan weer net niet.
[..]
En dan nog de sluimerende vorm waarbij mensen weliswaar "redeiljk" eten maar dwangmatig gaan sporten of laxeren om 't weer kwijt te raken...
[..]
De nieuwe Wii zorgt zelfs voor meer beweging. Snoep etc. moet je idd niet helemaal verbieden lijkt me, maar er bijv. een vaste regel over instellen zoals "twee snoepjes als je uit school komt" en "chips op woensdag en zondag" lijkt me echt niet slecht, zeker omdat het ook leert dat je maat moet houden.
Begrijpen we elkaarquote:Op donderdag 1 februari 2007 20:14 schreef _evenstar_ het volgende:
oh het was niet bedoeld als in het moet, maar er panisch over doen dat het slecht is ook niet goed.
Wou er alleen mee aangeven dat een frietje in de week en een frikandel oid echt niet slecht is.
en de Wii geeft inderdaad bewegingen met snoepjes is maat houden idd belangrijk vind ik wel.
Wij hadden een snoeptrommel met snoepjes dan 2 kleine snoepjes of een grotere en dan sweekends wat chips of reepje chocolade oid..
Nu weet ik niet hoe het met Arwen zal verlopen ivm allergie-en, en zijn snoepjes/koekjes e.d. als rozijntjes/langevinger /meelkoekje helemaal uit den boze. dat is dan weer een voordeel![]()
Het feit is dat ik een computerprogrammeur ben, en dus de gehele dag achter mijn pc bertoef, tot vervelens aan toe. Hoe jij je kinderen opvoed bepaal jij, hoe ik dat doe bepaal ik. En ik vind het niet normaal dat priscil elke dag achter de computer moet. Als ze straks iets ouder is en op de middelbare zit wil ik best iets toegeven, maar nu echt niet.quote:Op donderdag 1 februari 2007 13:56 schreef milagro het volgende:
[..]
maar jijzelf kruipt wel wanneer je maar wil achter de pc om te ouwehoeren met mensen die je niet echt kent
dit is 2007, msn is een gegeven, laat ze lekker, zodra gedrag, school en gewicht er niet onder lijdt, ze happy zijn en ook weleens de zon (of de regen) op hun huid voelen is er niet mis mee, toch
practice what you preach, en mijn pc (en laptop) gaan echt de deur niet uit om mijn punt te maken, no fucking way
dus zolang ik zelf graag én regelmatig achter de pc kruip ga ik mijn kids niet verbieden hetzelfde te doen.
Oh en voor je werk moet je ook op Fok! zitten?quote:Op vrijdag 2 februari 2007 21:32 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Het feit is dat ik een computerprogrammeur ben, en dus de gehele dag achter mijn pc bertoef, tot vervelens aan toe. Hoe jij je kinderen opvoed bepaal jij, hoe ik dat doe bepaal ik. En ik vind het niet normaal dat priscil elke dag achter de computer moet. Als ze straks iets ouder is en op de middelbare zit wil ik best iets toegeven, maar nu echt niet.
echt wat een flauwe reacties hier.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 09:49 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Oh en voor je werk moet je ook op Fok! zitten?. Wat een enorm slap excuus, man
.
ja zielig hoor. Jij bent degene die zielig is: je kinderen van alles ontzeggen, maar het intussen zelf wel doen. Ga zelf lekker met barbies spelen joh als dat zo goed isquote:Op zaterdag 3 februari 2007 12:48 schreef Ticootje het volgende:
[..]
echt wat een flauwe reacties hier.
echt een beetje zielig! Mensen aanvallen over de opvoeding van hun kinderen.![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |