ik maak mijn eigen pasta's idd. kijk maar eens in cul.quote:Op woensdag 31 januari 2007 23:38 schreef _evenstar_ het volgende:
Eet je wel pasta's zoals het is?
ik neem aan dat je dit tegen mij hebt?quote:Op woensdag 31 januari 2007 23:38 schreef Leah het volgende:
Ach, hou nou toch op... Waarom zou je dat niet doen? Als je kinderen verder normaal eten en niet snoepen?
nogmaals ik wil niet bemoeien met jouw etenswijze of wat dan ook. ik heb het alleen maar over mijn eigen ideeën.quote:Op woensdag 31 januari 2007 23:45 schreef Leah het volgende:
Wij eten hier 2x pasta (met rauwkost) twee keer rijst (met groenten
) twee keer aardappels (wederom met groenten
) en 1 keer friet (met appelmoes, shoot me
).
tsja...quote:Op woensdag 31 januari 2007 23:49 schreef Leah het volgende:
Begrijp ik wel, maar ik vind mensen zo stellig soms
van te weinig eten kom je niet aan, hoor (hoe kun je nu aankomen als je niets eet?), maar je valt er ook niet vanaf, omdat je lichaam in de spaarstand gaat.quote:Op woensdag 31 januari 2007 23:35 schreef _evenstar_ het volgende:
Mate is wat belangrijk is niet TE veel en niet TE weinig.. want ook van te weinig eten kan je aankomen..
lieve schat door te weinig eten, gaat je stofwisseling naar zijn grootje, en kan het lichaam dus de stoffen op de verkeerde manier opslaan..quote:Op donderdag 1 februari 2007 09:00 schreef Viking84 het volgende:
[..]
van te weinig eten kom je niet aan, hoor (hoe kun je nu aankomen als je niets eet?), maar je valt er ook niet vanaf, omdat je lichaam in de spaarstand gaat.
De sleutel is dus: per maaltijd minder eten dan je gewend was, maar wel meer eten verspreid over de dag. Zo houd je je stofwisseling op gang, maar dat wist je waarschijnlijk allang.
Wat me wel altijd opvalt: hoe kan anorexia eigenlijk bestaan als je van te weinig eten niet afvalt? Ik heb een tijd lang echt enorm weinig gegeten, maar ik viel geen grammetje af. Misschien een hele domme vraag?.
beetje onhandig die laatste regelquote:Op donderdag 1 februari 2007 09:36 schreef Ticootje het volgende:
anorexia patienten eten voor een hele lange tijd helemaal niets of vreselijk weinig.
Dan val je dus wel af hoor. Je lichaam roept op een gegeven moment de reserves aan. Als die ook op zijn dan ben je zeg maar zo mager als de catwalk modellen.
Maar er komt wel iets meer bij kijken, zoals geen energie meer hebben, haaruitval, bleke huid, vreselijk vitamine gebrek. En je lichaam gaat zich verzetten tegen voedsel. Dus als je normaal zal eten dan wordt je heel erg ziek.
Misschien heb je het niet lang genoeg volgehouden?
nee, inderdaadquote:Op donderdag 1 februari 2007 09:36 schreef Ticootje het volgende:
anorexia patienten eten voor een hele lange tijd helemaal niets of vreselijk weinig.
Dan val je dus wel af hoor. Je lichaam roept op een gegeven moment de reserves aan. Als die ook op zijn dan ben je zeg maar zo mager als de catwalk modellen.
Maar er komt wel iets meer bij kijken, zoals geen energie meer hebben, haaruitval, bleke huid, vreselijk vitamine gebrek. En je lichaam gaat zich verzetten tegen voedsel. Dus als je normaal zal eten dan wordt je heel erg ziek.
edit- laatste regel is niet zo handig..
Mag ik vragen waarom daar snoep aan is toegevoegd? Vraagt ze daar zelf om of hebben jullie het gewoon standaard in huis?quote:Op donderdag 1 februari 2007 10:03 schreef chacama het volgende:
3 maaltijden per dag. 1x lekkers en 1x fruit. Zo ziet de dag voor Fleur en ook mezelf eruit. En het lekkers was vroeger 1 koekje of een kleine koetjesreep. Tegenwoordig (nadat ze 3 was) is daar ook snoep aan toegevoegd. Of ik het red om Maud ook tot d'r derde geen snoep te geven betwijfel ik, maar ik ga het in elk geval proberen.
ja maar ja, dat is makkelijk gezegd voor iemand die er toch niet van aan komtquote:Op donderdag 1 februari 2007 11:22 schreef milagro het volgende:
en natuurlijk poetsen poetsen poetsen, dat vind ik veel belangrijker dan 'zeuren' over calorien.
oh ik zal nooit echt dik worden, klopt, maar ik kom ook aan ,hoor als ik vreet en niet genoeg beweeg net als iedereen.quote:Op donderdag 1 februari 2007 11:24 schreef Viking84 het volgende:
[..]
ja maar ja, dat is makkelijk gezegd voor iemand die er toch niet van aan komt.
*jaloers.
Idd. Mijn kinderen mogen dus geen spelcomputer etc van mij, en de ene dvd kijken na de andere dus ook niet. Later mogen/moeten ze op een sport (naar keuze, dat dan weer wel) en ik voetbal graag mee.quote:Op donderdag 1 februari 2007 11:31 schreef milagro het volgende:
[..]
oh ik zal nooit echt dik worden, klopt, maar ik kom ook aan ,hoor als ik vreet en niet genoeg beweeg net als iedereen.
en dát is het probleem, niet genoeg bewegen, en niet iedere dag dat beetje chips, of chocola (en ën ën is natuurlijk helemaal uit den boze als je voor de rest vd dag van je bank naar je auto loopt en van je auto naar je bureaustoel en vv)
zolang je meer beweegt en dus meer verbrandt dan je inneemt is er weinig aan de hand.
niet iedereen zal superslank zijn, en iedereen heeft een verschillende bouw, maar als je veel eet en/of snoept en daarbij nog een weinig beweegt, tja, moet je ook niet zeuren dat je overgewicht hebt
en dat overgewicht is een persoonlijk iets, hè, de een is met 65 kilo al mollig, de ander slank.
kinderen moeten dat meekrijgen wmb en er moet geen streng regime zijn wb snoepen.
niets irritanter dan een zelf konstant lijnende moeder die 24/7 over calorien zanikt en Sonja Bakker als een goeroe ziet en die toch nog steeds te dik is.
juist dan zou ik als kind me te buiten gaan aan vreten zodra moeders even weg is.
geniet maar snoep met mate en beweeg beweeg beweeg, neem de fiets, neem de benenwagen, neem de trap.
waarom mogen ze geen spelcomputerquote:Op donderdag 1 februari 2007 12:23 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Idd. Mijn kinderen mogen dus geen spelcomputer etc van mij, en de ene dvd kijken na de andere dus ook niet. Later mogen/moeten ze op een sport (naar keuze, dat dan weer wel) en ik voetbal graag mee.
We wonen (nog) in een flat, het is koud buiten en ik heb een baby die dan mee moet enzo, dus de buren zullen wel niet zo blij zijn momenteel met mijn bewegingsprogramma voor de jongens binnendeurs![]()
(Het is hier niet gehorig hoor en iedereen werkt om ons heen)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |