abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 31 januari 2007 @ 23:38:17 #101
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_45869128
Ach, hou nou toch op... Waarom zou je dat niet doen? Als je kinderen verder normaal eten en niet snoepen?
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  woensdag 31 januari 2007 @ 23:38:27 #102
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_45869140
Eet je wel pasta's zoals het is?
Engaging Infinite Improbability Drive..
  woensdag 31 januari 2007 @ 23:44:27 #103
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_45869349
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 23:38 schreef _evenstar_ het volgende:
Eet je wel pasta's zoals het is?
ik maak mijn eigen pasta's idd. kijk maar eens in cul.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  woensdag 31 januari 2007 @ 23:45:38 #104
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_45869383
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 23:38 schreef Leah het volgende:
Ach, hou nou toch op... Waarom zou je dat niet doen? Als je kinderen verder normaal eten en niet snoepen?
ik neem aan dat je dit tegen mij hebt?

ik bedoel eigenlijk alleen maar dat ik het woord regelmaat letterlijk neem en ik denk dat dat niet zo goed is bij wat minder goed eten.

als ouders elke vrijdag van jongs af aan uitroepen tot vegetarische dag dan heeft dat veel meer nut denk ik.
  woensdag 31 januari 2007 @ 23:45:54 #105
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_45869391
Wij eten hier 2x pasta (met rauwkost ) twee keer rijst (met groenten ) twee keer aardappels (wederom met groenten ) en 1 keer friet (met appelmoes, shoot me ).
  woensdag 31 januari 2007 @ 23:47:05 #106
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_45869424
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 23:45 schreef Leah het volgende:
Wij eten hier 2x pasta (met rauwkost ) twee keer rijst (met groenten ) twee keer aardappels (wederom met groenten ) en 1 keer friet (met appelmoes, shoot me ).
nogmaals ik wil niet bemoeien met jouw etenswijze of wat dan ook. ik heb het alleen maar over mijn eigen ideeën.
  woensdag 31 januari 2007 @ 23:49:05 #107
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_45869475
Begrijp ik wel, maar ik vind mensen zo stellig soms
  woensdag 31 januari 2007 @ 23:49:43 #108
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_45869503
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 23:49 schreef Leah het volgende:
Begrijp ik wel, maar ik vind mensen zo stellig soms
tsja...
  woensdag 31 januari 2007 @ 23:50:00 #109
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_45869509
zoals het is no offence meant maar ik vind je manieren TE ver en mijn in optiek obsessief..
Kinderen hebben allerlei bouwstoffen nodig en die zitten ook in vetten/vlees etc..
kinderen moeten groeien en teveel bezig zijn met vet en geen vlees en ze dus zo bouwstenen onthouden vind ik onverantwoord.
pi_45873857
frituren doen we hier met olijfolie. En pindasaus maken wij zelf. Af en toe patat is helemaal niet verkeerd en ik vind het zelf ook erg lekker.

Mijn ovenbroodjes voldoen inderdaad niet helemaal aan de standaarden, maar dat doet een avond patat eten ook niet. Dus zeg nu zelf, wat is dan gezonder. Je hoeft niet elke dag gezond te eten, als je dat maar het overgrote deel van de week doet kan je heus wel eens spijbelen.

Ik heb als kind nooit taart gelust, ik lust het nu ook nog steeds niet. Als kind was ik de ene keer iets zwaar de andere keer weer supermager. Mijn tante (extante) heeft in mijn pubertijd wel eens gezegd dat ik te zwaar was! Dat terwijl ik nooit een grotere broekmaat heb gehad als maat 28. Toen zat ik op een maat 27. Maar goed zij spoort ook niet heel erg. Maar goed dat had dus als resultaat dat ik mezelf op een dieet zette, dat weer eindigde bij de dokter en het ziekenhuis met rare flauwval acties. Mijn vader heeft me een keer moeten opvangen, en toen was het hem dus genoeg.

Mijn punt is een beetje, als je als ouders zijnde zo vreselijk op gewicht gaat letten dan kunnen kinderen die daar gevoelig voor zijn best een tik van meekrijgen. Tegen kinderen moet je echt niet zeggen dat ze te dik zijn, daar kunnen ze niets mee. Het zorgt er alleen maar voor dat kinderen zich onzeker gaan voelen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 1 februari 2007 @ 09:00:03 #111
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_45874349
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 23:35 schreef _evenstar_ het volgende:

Mate is wat belangrijk is niet TE veel en niet TE weinig.. want ook van te weinig eten kan je aankomen..
van te weinig eten kom je niet aan, hoor (hoe kun je nu aankomen als je niets eet?), maar je valt er ook niet vanaf, omdat je lichaam in de spaarstand gaat.

De sleutel is dus: per maaltijd minder eten dan je gewend was, maar wel meer eten verspreid over de dag. Zo houd je je stofwisseling op gang, maar dat wist je waarschijnlijk allang .

Wat me wel altijd opvalt: hoe kan anorexia eigenlijk bestaan als je van te weinig eten niet afvalt? Ik heb een tijd lang echt enorm weinig gegeten, maar ik viel geen grammetje af. Misschien een hele domme vraag? .
Niet meer actief op Fok!
pi_45874858
anorexia patienten eten voor een hele lange tijd helemaal niets of vreselijk weinig.

Dan val je dus wel af hoor. Je lichaam roept op een gegeven moment de reserves aan. Als die ook op zijn dan ben je zeg maar zo mager als de catwalk modellen.

Maar er komt wel iets meer bij kijken, zoals geen energie meer hebben, haaruitval, bleke huid, vreselijk vitamine gebrek. En je lichaam gaat zich verzetten tegen voedsel. Dus als je normaal zal eten dan wordt je heel erg ziek.

edit- laatste regel is niet zo handig..

[ Bericht 6% gewijzigd door Ticootje op 01-02-2007 10:20:47 ]
  donderdag 1 februari 2007 @ 09:50:02 #113
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_45875076
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 09:00 schreef Viking84 het volgende:

[..]

van te weinig eten kom je niet aan, hoor (hoe kun je nu aankomen als je niets eet?), maar je valt er ook niet vanaf, omdat je lichaam in de spaarstand gaat.

De sleutel is dus: per maaltijd minder eten dan je gewend was, maar wel meer eten verspreid over de dag. Zo houd je je stofwisseling op gang, maar dat wist je waarschijnlijk allang .

Wat me wel altijd opvalt: hoe kan anorexia eigenlijk bestaan als je van te weinig eten niet afvalt? Ik heb een tijd lang echt enorm weinig gegeten, maar ik viel geen grammetje af. Misschien een hele domme vraag? .
lieve schat door te weinig eten, gaat je stofwisseling naar zijn grootje, en kan het lichaam dus de stoffen op de verkeerde manier opslaan..
ik heb jarenlang alleen maar s avonds eten ( rond 6 uur gegeten) en toch kwam ik aan.. ik snapte dat nooit, enige manier dat ik kon afvallen was vinger in de keel.
Mooi darmen naar de kloten yippiee nog slechtere verwerking daar binnen in.
Heb bij meerdere diteetiste gelopen en toen ze vroegen wat ik op en dag at schrokken ze, omdat het dus echt niet veel is. En ook daarvan kun je dus aankomen, omdat je simpel weg verkeerd eet..
  donderdag 1 februari 2007 @ 09:55:37 #114
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_45875181
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 09:36 schreef Ticootje het volgende:
anorexia patienten eten voor een hele lange tijd helemaal niets of vreselijk weinig.

Dan val je dus wel af hoor. Je lichaam roept op een gegeven moment de reserves aan. Als die ook op zijn dan ben je zeg maar zo mager als de catwalk modellen.

Maar er komt wel iets meer bij kijken, zoals geen energie meer hebben, haaruitval, bleke huid, vreselijk vitamine gebrek. En je lichaam gaat zich verzetten tegen voedsel. Dus als je normaal zal eten dan wordt je heel erg ziek.

Misschien heb je het niet lang genoeg volgehouden?
beetje onhandig die laatste regel

Anorexia heb je in verschillende vormen..

volproppen uit kotsen
minimaal eten dan uitkotsens..
minimaal eten..
niet eten..

vaak vallen mensen met anorexia af omdat ze niet genoeg voedingsstoffen nemen , de maaltijden zijn dan bijv. 3 erwtjes en kwart aardpappel geen vlees.
daardoor gaat je lichaam reserves aanbreken.

Als jij gewoon 1 bord normaal eet en de rest van de dag niets dan denkt je lijf oooooooh voedingsstoffen die gaan wij eens snel opslaan want we krijgen de rest van de dag niets..
gevolg Ze worden op een verkeerde manier in je lichaam opgeslagen waardoor je dus dikker kan worden
  donderdag 1 februari 2007 @ 10:03:27 #115
144006 chacama
Ondernemend!
pi_45875313
3 maaltijden per dag. 1x lekkers en 1x fruit. Zo ziet de dag voor Fleur en ook mezelf eruit. En het lekkers was vroeger 1 koekje of een kleine koetjesreep. Tegenwoordig (nadat ze 3 was) is daar ook snoep aan toegevoegd. Of ik het red om Maud ook tot d'r derde geen snoep te geven betwijfel ik, maar ik ga het in elk geval proberen.
  donderdag 1 februari 2007 @ 10:24:13 #116
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_45875709
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 09:36 schreef Ticootje het volgende:

edit- laatste regel is niet zo handig..
nee, inderdaad . Ik ben geen anorexia-patiënt-wannabe, hoor . Ik weet heel goed wat een gezond gewicht voor mij is en wanneer ik moet stoppen met afvallen. Vroeger was dat wel anders. Ik moet wel zeggen dat ik wel weinig at, maar dat ik 's avonds wel een zak chips en/of een bak ijs at . Dus daarin ben ik wel weer anders dan de doorsnee anorexia-patiënt .
Niet meer actief op Fok!
pi_45875939
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 10:03 schreef chacama het volgende:
3 maaltijden per dag. 1x lekkers en 1x fruit. Zo ziet de dag voor Fleur en ook mezelf eruit. En het lekkers was vroeger 1 koekje of een kleine koetjesreep. Tegenwoordig (nadat ze 3 was) is daar ook snoep aan toegevoegd. Of ik het red om Maud ook tot d'r derde geen snoep te geven betwijfel ik, maar ik ga het in elk geval proberen.
Mag ik vragen waarom daar snoep aan is toegevoegd? Vraagt ze daar zelf om of hebben jullie het gewoon standaard in huis?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_45876080
hier geen 'snoepdagen' , snoepen met mate liefst, en soms lukt dat niet, maar zeker geen 'enkel een reep op zaterdagavond' gedoe.

dik worden ze toch niet hier, ik ben het niet, hun vader is het niet, grootouders niet, hele extended familie is dun , dus tja,alleen letten op suiker ivm de tanden en uiteraard geen iedere dag patat, maar dat is meer om de vitamientjes, dus.
hier wordt iig niet de Mac vermeden, snackbar of wat anders.

persoonlijk vind ik het sowieso ook echt niets als ik in de super ben en ik hoor een resolute moeder zeggen 'leg dat terug, het is pas dinsdag, zaterdag is nog ver weg."
alsof je ( als kind) permanent straf hebt :}

laat je kind liever sporten, zijn tanden goed poetsen als je zo bang bent dat ze te dik worden en tegen de gaatjes in de tanden.

zelf ben ik nu helemaal geen snoeper meer, geensuiker in de thee, terwijl ik als kind mijn centjes regelmatig naar de snoepwinkel bracht

oh en mijn nichtjes en neefjes, grootste snoeperds ever, maar allemaal lang en slank, net als hun ouders, die zelf ook weer grote snoeperds waren en zijn.

[ Bericht 10% gewijzigd door milagro op 01-02-2007 10:48:27 ]
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_45876839
Ik moet zeggen dat ik vroeger nooit dik was (nu is dat wel weer een beetje weggetrokken Mag wel wat vanaf, maar ik ben ook weer niet extreem dik ofzo).
Naar school kreeg ik, zoals ik hier vaker al gelezen heb, 1 liga mee (mijn zus kreeg de andere )
Ik denk dat ik vanaf de middelbare school 2 liga's mee nam (dus 1 pakje).
Maar goed ik at ook weer heel weinig brood, dus dat hefte elkaar weer op.

Toen ik klein was kregen mijn zus en ik eigenlijk ook nooit cola of andere frisdrank. In het weekend alleen, en dan een klein glaasje, met een bakje chips. Bij het tv kijken.
Voor zover ik het mij kan herinneren kregen we iedere dag wel een snoepje na schooltijd. Maar ook echt niet meer dan 1. Toen ik wat ouder werd pakte ik er zelf wel meer, en dat was eigenlijk ook toen mijn moeder weer ging werken en ik dus alleen thuis was.
Gezond eten deden we eigenlijk altijd wel, natuurlijk ook wel dagen dat we een pizza aten of patat of andere "slechte" dingen.
Maar zolang het met mate is vind ik het wel kunnen eigenlijk.

Naar de Mac gingen we eigenlijk ook nooit. Alleen als mijn oma er was en op ons paste, als mijn ouders een paar dagen weg waren. En dat was echt een traktatie.
Ook hierbij toen ik ouder werd ging ik vaker. Maar dat was ook niet dagelijks, hoogstens 1 keer per week denk ik. En dat was dan voor een milkshake met een hamburger

Snoepjes kocht ik ook vaak van mijn zakgeld, vond mijn moeder ook nooit zo geweldig, maar goed zoveel was het ook weer niet.

Ik denk als je teveel verbied dan gaan je kinderen het vanzelf wel doen. Ik denk dat het wel belangrijk is om bij te brengen wat goede eetgewoontes zijn en dat het wel ok is om af en toe wat slechtere dingen te eten. Zolang het maar met mate is.
Ik denk dat je er niet te streng mee moet omgaan.
En het is belangrijk dat je kinderen genoeg bewegen. Ik heb vorig jaar een project op school gedaan over kinderen met overgewicht, en toen hadden we ook gevonden dat het niet alleen het feit is dat kinderen teveel (slechte dingen) eten, maar vooral het feit dat ze te weinig bewegen.
Kinderen zitten eigenlijk veel te veel achter de computer/playstation en dat soort dingen. Ze moeten gewoon meer gaan buitenspelen
pi_45877006
oh het grappige is overigens, dat mijn kinderen altijd vrágen of ze iets mogen pakken, en dat heb ik ze niet eens aangelleerd
ze mogen wmb iedere dag chips bv, maar dan een klein bakje, geen hele zak in 1 keer, het is niet zozeer de chips zelf die je dik maken, maar de hoeveelheid.
zolang je er genoeg bij beweegt is er weinig aan dehand, zolang je maar je vitaminen ook binnen krijgt.

en natuurlijk poetsen poetsen poetsen, dat vind ik veel belangrijker dan 'zeuren' over calorien.
  donderdag 1 februari 2007 @ 11:24:36 #121
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_45877070
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 11:22 schreef milagro het volgende:
en natuurlijk poetsen poetsen poetsen, dat vind ik veel belangrijker dan 'zeuren' over calorien.
ja maar ja, dat is makkelijk gezegd voor iemand die er toch niet van aan komt .

*jaloers .
Niet meer actief op Fok!
pi_45877240
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 11:24 schreef Viking84 het volgende:

[..]

ja maar ja, dat is makkelijk gezegd voor iemand die er toch niet van aan komt .

*jaloers .
oh ik zal nooit echt dik worden, klopt, maar ik kom ook aan ,hoor als ik vreet en niet genoeg beweeg net als iedereen.
en dát is het probleem, niet genoeg bewegen, en niet iedere dag dat beetje chips, of chocola (en ën ën is natuurlijk helemaal uit den boze als je voor de rest vd dag van je bank naar je auto loopt en van je auto naar je bureaustoel en vv)

zolang je meer beweegt en dus meer verbrandt dan je inneemt is er weinig aan de hand.
niet iedereen zal superslank zijn, en iedereen heeft een verschillende bouw, maar als je veel eet en/of snoept en daarbij nog een weinig beweegt, tja, moet je ook niet zeuren dat je overgewicht hebt
en dat overgewicht is een persoonlijk iets, hè, de een is met 65 kilo al mollig, de ander slank.

kinderen moeten dat meekrijgen wmb en er moet geen streng regime zijn wb snoepen.
niets irritanter dan een zelf konstant lijnende moeder die 24/7 over calorien zanikt en Sonja Bakker als een goeroe ziet en die toch nog steeds te dik is.
juist dan zou ik als kind me te buiten gaan aan vreten zodra moeders even weg is.

geniet maar snoep met mate en beweeg beweeg beweeg, neem de fiets, neem de benenwagen, neem de trap.
pi_45878614
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 11:31 schreef milagro het volgende:

[..]

oh ik zal nooit echt dik worden, klopt, maar ik kom ook aan ,hoor als ik vreet en niet genoeg beweeg net als iedereen.
en dát is het probleem, niet genoeg bewegen, en niet iedere dag dat beetje chips, of chocola (en ën ën is natuurlijk helemaal uit den boze als je voor de rest vd dag van je bank naar je auto loopt en van je auto naar je bureaustoel en vv)

zolang je meer beweegt en dus meer verbrandt dan je inneemt is er weinig aan de hand.
niet iedereen zal superslank zijn, en iedereen heeft een verschillende bouw, maar als je veel eet en/of snoept en daarbij nog een weinig beweegt, tja, moet je ook niet zeuren dat je overgewicht hebt
en dat overgewicht is een persoonlijk iets, hè, de een is met 65 kilo al mollig, de ander slank.

kinderen moeten dat meekrijgen wmb en er moet geen streng regime zijn wb snoepen.
niets irritanter dan een zelf konstant lijnende moeder die 24/7 over calorien zanikt en Sonja Bakker als een goeroe ziet en die toch nog steeds te dik is.
juist dan zou ik als kind me te buiten gaan aan vreten zodra moeders even weg is.

geniet maar snoep met mate en beweeg beweeg beweeg, neem de fiets, neem de benenwagen, neem de trap.
Idd. Mijn kinderen mogen dus geen spelcomputer etc van mij, en de ene dvd kijken na de andere dus ook niet. Later mogen/moeten ze op een sport (naar keuze, dat dan weer wel) en ik voetbal graag mee.
We wonen (nog) in een flat, het is koud buiten en ik heb een baby die dan mee moet enzo, dus de buren zullen wel niet zo blij zijn momenteel met mijn bewegingsprogramma voor de jongens binnendeurs
(Het is hier niet gehorig hoor en iedereen werkt om ons heen)
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_45880624
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 12:23 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Idd. Mijn kinderen mogen dus geen spelcomputer etc van mij, en de ene dvd kijken na de andere dus ook niet. Later mogen/moeten ze op een sport (naar keuze, dat dan weer wel) en ik voetbal graag mee.
We wonen (nog) in een flat, het is koud buiten en ik heb een baby die dan mee moet enzo, dus de buren zullen wel niet zo blij zijn momenteel met mijn bewegingsprogramma voor de jongens binnendeurs
(Het is hier niet gehorig hoor en iedereen werkt om ons heen)
waarom mogen ze geen spelcomputer
omdat ze dan minder zouden bewegen?

hier fietsen ze iedere dag 20 minuten naar school en 20 minuten terug maar ook zonder dat zou er gewoon een spelcomputer in huis zijn.
ier zijn er 2 op dit moment (playstation en nintendo) , ik vind het zelf tenslotte ook leuk, en het zou wat zijn, zeg, wel zelf een pc waar je regelmatig achter ZIT en je kids geen spelcomputer geven omdat ze er zo passief van zouden worden.
bovendien spelen ze ook nog een pc games en er is obviously al minstens 1 daarvan in huis

ik vind al die regeltjes onzin, geef ze gewoon mee dat ze OOK moeten bewegen, sporten, actief zijn, maar maak het geen dogma, relaxed doen gewoon en zorgen dat het enigzins binnen de perken blijft of juist erbuiten

het is hetzelfde als met dingen in huis waar je ze liever niet aan hebt zitten als peuter, niet wegzetten, niet verstoppen of uit huis houden, maar ze leren ervan af te blijven, of ze leren er mee om te gaan (als ze wat ouder zijn).
pi_45881077
wij hebben ook geen spelcomputer.

En op de pc mag priscil maar sporadisch. Het enige dat ze doet is dan spelletjes spelen en msnen en dat vind ik niet zo nodig. Ze gaat maar lekker buiten spelen of op haar kamertje met de barbies.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')