16 sneetjes brood.quote:Op zondag 4 februari 2007 19:02 schreef Gia het volgende:
Kinderen worden te dik door pure verwennerij. En meestal door de ouders.
Ikzelf kamp met ernstig overgewicht. Vanwege hartkwaal kan ik niet goed sporten en lijnen alleen wil niet lukken. Ik at als kind tussen de middag 16 sneetjes brood. En mijn moeder liet mij mijn gang gaan. Witbrood, met boter en hagelslag/jam/kaas enz...
Ben op de middelbare school flink afgevallen, tot 52 kilo, maar dit is er later weer aangekomen. Tja die vetcellen heb je toch en je bent zo weer uitgedijd.
Ik heb me altijd voorgenomen dat ik er alles aan zou doen om te voorkomen dat mijn kinderen dezelfde problemen zouden krijgen als ik. En ik ben er trots op dat dit is gelukt.
Hoe?
Inderdaad geen snoep in huis. Wel chips, maar van die minizakjes. Krijgen ze overigens ook niet elke dag. Voor ontbijt gewoon brood met melk. Voor de lunch, ook gewoon brood. Af en toe iets warms als een gebakken ei of minipizza. NOOIT frikandellen of hamburgers als lunch. Avondeten gewoon gezond en vooral veel vers. Voor op school (basisschool speelkwartier) een schoolkoekje, geen brood, geen limonade en zeker geen yogho enzo.
Mijn oudste, 14, is nu 1.75 m. en weegt 60 kilo.
De jongste, 12, is 1.58 en weegt 40 kilo.
Aangezien ze nu in de pubertijd zitten, eten ze nu veel meer en hebben ze ook vaak 's avonds honger. Is ook niks mis mee. Op deze leeftijd hebben ze gewoon veel meer nodig. Vooral de oudste weet heel wat te verstouwen en toch wordt hij niet dikker. En dat komt omdat hij als kind nooit dik was.
Mirage, vind je niet dat als een jong kind tussen de middag even zestien boterhammen wegeet dat dat gewoon teveel is? Dat compenseer je naar mijn idee niet even met drie stevige Allisonboterhammen met kaas.quote:Op zondag 4 februari 2007 19:21 schreef Mirage het volgende:
Als een kind 16 witte boterhammen eet dan is het misschien tijd om over te gaan op bruin brood![]()
het was dan ook een beetje sarcastisch bedoeld " dat het dan misschien toch wel tijd wordt om op bruine boterhammen over te gaan".quote:Op zondag 4 februari 2007 19:54 schreef Stali het volgende:
[..]
Mirage, vind je niet dat als een jong kind tussen de middag even zestien boterhammen wegeet dat dat gewoon teveel is? Dat compenseer je naar mijn idee niet even met drie stevige Allisonboterhammen met kaas.
Jij gebruikt appels en ik gebruik zelfs weleens spruitjes.quote:Op zondag 4 februari 2007 19:58 schreef Mirage het volgende:
[..]
het was dan ook een beetje sarcastisch bedoeld " dat het dan misschien toch wel tijd wordt om op bruine boterhammen over te gaan".
16 is natuurlijk extreem.
Maar een stevige stapel boterhammen zie ik niet direct kwaad in.
Zie ook de tip van de appel die ik toe pas als het te gek wordt naar mijn idee.
Er zijn natuurlijk grenzen.
Verder zou ik in het geval van 16 boterhammen eens laten controleren op een lintworm
he, dat is een interessant stuk (die link )!quote:Op zondag 4 februari 2007 20:07 schreef poemojn het volgende:
Mirage, de eerste keer menstrueren schijnt gewoonlijk ook bij een hoog vetpercentage & gewicht 47 kg pas te komen, en meisjes met overgewicht menstrueren gemiddeld eerder. Misschien is het bij dat overbuurmeisje dus andersom?
Pas was in het nieuws iets over bepaalde bacteriestammen die mensen met een hoger gewicht vaker hebben dan mensen met een laag gewicht, en die mede voor overgewicht zou zorgen. http://www.diabetesweb.nl(...)met-overgewicht.html
Hier is het ook bruin. Alleen manlief eet soms witbrood, als we op zaterdagavond brood met hamburgers eten. De kids krijgen dan broodjes. (Ik lust geen hamburgers)quote:Op zondag 4 februari 2007 19:21 schreef Mirage het volgende:
Als een kind 16 witte boterhammen eet dan is het misschien tijd om over te gaan op bruin brood(hier trouwens standaard bruin.. en als we tosti eten een keertje wit)
Toch vind ik het eten van boterhammen (wel evenbovenstaande in acht genomen) niet direct alarmerend.
Mijn zoont van 7 jaar lijkt op het moment ook onverzadigbaar.. aardappelen hij schept meermaals op... boterhammen... hij eet zonder problemen 6 boterhammen achter elkaar op. (bruin)... het is dat het dan tijd is om weer naar school te gaan anders zou hij waarschijnlijk zo verder eten.
(wat trouwens redelijk werkt als je dit toch zou willen remmen... geef ze een appel... == veel kouwen ----> kauwbewegingen verzadigen ook)
Dank je voor je lieve post.quote:Op zondag 4 februari 2007 19:49 schreef Stali het volgende:
[..]
16 sneetjes brood.. Ik weet niet hoe oud jij bent maar kom jij uit een generatie waarvan ouders riepen dat een kind maar goed moest eten en ook dat je van eten niet dik wordt, alleen van snoepen? Gia, heb niet het hele topic gelezen maar jouw post viel me gewoon als eerste op. Heb met jouw meningen heel vaak niet veel met je op maar vind het wel heel erg om te lezen dat je al zolang kampt met zwaar overgewicht en eigenlijk dat het al zo vroeg begonnen is.
wat een gelul.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 22:15 schreef Viking84 het volgende:
[..]
op zich ben ik het eens met je verhaal, maar denk je zelf ook niet dat een jongetje van 10 niet zomaar even 10 euro paraat heeft? Daarbij: als hij 10 euro heeft, dan zal hij dat opgespaard hebben en het lijkt me niet dat dat geld op gaat aan vreterij om maar zo'n voetbalkaartje te kunnen krijgen. En dan nog: het duurt een hele tijd voor ze weer 10 euro hebben, dus zoveel schade richt zo'n kaartje niet aan
.
Maar hoe dan ook ben ik fel tegen die acties. De PLUS had ook een taartenactie: als je voor 25 euro boodschappen deed, kreeg je een appelkruimelvlaai gratis. En dan willen ze het overgewicht in Nederland terugdringen. Begin dan maar eens bij de supermarkten, denk ik dan.
als je die conclusie uit mijn verhaal wilt trekken, dan doe je dat toch lekker?quote:Op maandag 5 februari 2007 12:29 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
wat een gelul.
dus ik mag van jou geen appeltaart eten omdat die gratis is?
nou dan koop ikm toch ?
eerlijk gezegd lust ik helemaal geen appeltaart, maar vul maar een zijstraat in : reep chocola, zak drop, gevulde koek.
wat een gelul zeg.
als mensen iets willen snoepen, snoepen ze toch wel
gratis of niet.
Helemaal met je eens. Is ook niks mis mee als je eens een keertje een puntje appeltaart eet. Moet je gewoon niet elke dag doen. Eén keer in de week iets lekkers mag gerust. Persoonlijk houd ik niet van taart, overigens.quote:Op maandag 5 februari 2007 12:40 schreef lady-wrb het volgende:
maar wat is er mis met een appeltaart uitdelen?
de plus kan er toch ook niks aan doen dat er mensen zijn die m bij thuiskomst in hun eentje in een keer opeten?
dat is gewoon de verantwoording van de mensen zelf.
dat de overheid zoiets zouden moeten verbieden vind ik de betutteling zelf.
net zo achterlijk als de vet-tax
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |