abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 3 februari 2007 @ 21:14:04 #161
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_45953754
-sorry, was innovative-
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_45953805
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 19:58 schreef _evenstar_ het volgende:
Wat is er kut aan een dik persoon
Kut niet, idd. Maar bij kleine kinderen vind ik het wel jammer, omdat het zo vaak niet nodig is. Ze meoten nog hun hele leven met dat lijfje doen en door verkeerde eet-, leef- en beweeggewoontes worden er gewoon procentueel steeds meer te dik.
  zaterdag 3 februari 2007 @ 21:16:58 #163
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_45953877
oh nou, als ik naar de bmi kijk van Maxim volgens die link is maxim perfect
  zaterdag 3 februari 2007 @ 21:50:43 #164
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_45955298
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 21:15 schreef innovative het volgende:

[..]

Kut niet, idd. Maar bij kleine kinderen vind ik het wel jammer, omdat het zo vaak niet nodig is. Ze meoten nog hun hele leven met dat lijfje doen en door verkeerde eet-, leef- en beweeggewoontes worden er gewoon procentueel steeds meer te dik.
dat snap ik, was ook zeer specifiek naar die persoon die ik quote
Engaging Infinite Improbability Drive..
  zaterdag 3 februari 2007 @ 22:15:41 #165
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_45956063
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 14:19 schreef innovative het volgende:
Overigens vandaag een treffend voorbeeld van hoe commercie overgewicht stimulereert: De plus heeft momenteel weer zo'n voetbalkaartjesactie. Bergen jongens tussen de 8 en 11 zwermen om en door de winkel... En kopen zelf ook producten ter waarde van precies 10 euro om weer zo'n extra kaartje te hebben. Maar ja, je bent een jaar of tien, dan ga je geen rollen pleepapier of een zak aardappels van je eigen geld halen, nee, dan haal je zakken chips. Van die kleine opdondertjes allemaal met bergen junk-food... Puik idee!
op zich ben ik het eens met je verhaal, maar denk je zelf ook niet dat een jongetje van 10 niet zomaar even 10 euro paraat heeft? Daarbij: als hij 10 euro heeft, dan zal hij dat opgespaard hebben en het lijkt me niet dat dat geld op gaat aan vreterij om maar zo'n voetbalkaartje te kunnen krijgen . En dan nog: het duurt een hele tijd voor ze weer 10 euro hebben, dus zoveel schade richt zo'n kaartje niet aan .

Maar hoe dan ook ben ik fel tegen die acties. De PLUS had ook een taartenactie: als je voor 25 euro boodschappen deed, kreeg je een appelkruimelvlaai gratis. En dan willen ze het overgewicht in Nederland terugdringen . Begin dan maar eens bij de supermarkten, denk ik dan.
Niet meer actief op Fok!
  zondag 4 februari 2007 @ 11:14:15 #166
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_45965023
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 22:15 schreef Viking84 het volgende:

[..]

op zich ben ik het eens met je verhaal, maar denk je zelf ook niet dat een jongetje van 10 niet zomaar even 10 euro paraat heeft? Daarbij: als hij 10 euro heeft, dan zal hij dat opgespaard hebben en het lijkt me niet dat dat geld op gaat aan vreterij om maar zo'n voetbalkaartje te kunnen krijgen . En dan nog: het duurt een hele tijd voor ze weer 10 euro hebben, dus zoveel schade richt zo'n kaartje niet aan .

Maar hoe dan ook ben ik fel tegen die acties. De PLUS had ook een taartenactie: als je voor 25 euro boodschappen deed, kreeg je een appelkruimelvlaai gratis. En dan willen ze het overgewicht in Nederland terugdringen . Begin dan maar eens bij de supermarkten, denk ik dan.
Ze?
Vind je het een taak van de overheid?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 4 februari 2007 @ 11:24:05 #167
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_45965173
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 19:58 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

Wat is er kut aan een dik persoon
iemand heeft het al mooi verwoord voor mij. het gaat me niet om het feit dat ik dikke mensen niet aantrekkelijk zou kunnen vinden, maar om de gezondheidsrisico's. als je foto's van kinderen (en ouderen)van 30 jaar geleden vergelijkt met nu schrik je je kapot.

veel overgewicht is niet gezond en zeker niet bij kinderen.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_45965219
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 22:15 schreef Viking84 het volgende:

[..]

begin maar eens bij de ouders, of iig degene die de boodschappen in huis haalt.
je hóeft geen koekjes in je mandje te leggen, hoor, ook al is het in de aanbieding of gratis
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  zondag 4 februari 2007 @ 13:42:28 #169
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_45969205
quote:
Op zondag 4 februari 2007 11:27 schreef milagro het volgende:

[..]

begin maar eens bij de ouders, of iig degene die de boodschappen in huis haalt.
je hóeft geen koekjes in je mandje te leggen, hoor, ook al is het in de aanbieding of gratis
je weet als supermarkt dat er overgewicht heerst in Nederland. Natuurlijk ligt de verantwoordelijkheid bij de consument zelf, maar je weet ook hoe makkelijk mensen te beïnvloeden zijn. Je zou er dus ook voor kunnen kiezen om het de consument wat minder moeilijk te maken .
Niet meer actief op Fok!
pi_45969789
quote:
Op zondag 4 februari 2007 13:42 schreef Viking84 het volgende:

[..]

je weet als supermarkt dat er overgewicht heerst in Nederland. Natuurlijk ligt de verantwoordelijkheid bij de consument zelf, maar je weet ook hoe makkelijk mensen te beïnvloeden zijn. Je zou er dus ook voor kunnen kiezen om het de consument wat minder moeilijk te maken .
onzin , echt

zo kun je je verantwoordelijkheid altijd wel (deels) afschuiven op "de maatschappij' , het bedrijfsleven, de bladen, de media, het internet.

het aanbod (deels) de schuld geven, het is precies DIE houding die je dat overgewicht bezorgd heeft, smoesjes zoeken, waarom je nu alweer chips of koekjes of drop of chocola of all of the above in je bakkes douwt.

je kiest er voor om die spullen in huis te halen, je wil je geld eraan uitgeven (je is men, hè, niet jij ) en dan klagen dat de sportschool te duur is

een klein kind heeft dat excuus nog, diens moeder en/of vader koopt die zooi, bereidt de maaltijden, maar een volwassene heeft dat excuus niet, het aanbod is niet wat jou dik maakt, jij maakt jou dik.
  zondag 4 februari 2007 @ 14:18:20 #171
34156 Mirage
Smile !!!
pi_45970479
Wat ik niet zo goed begrijp is dat men afgeeft op een patatje... een appeltaartje die je bij de boodschappen krijgt en ga zo maar door.

Mijn gezin bestaat uit 5 personen, 3 kinderen, man en vrouw.
Geen van allen heeft overgewicht ondanks dat ik niet panisch reageer op bovenstaande zaken.

Hier wordt regelmatig een patatje gegeten, regelmatig is hier iets lekkers in huis, regelmatig staat de poffertjes met troop op tafel.

Ik denk dat dat ook allemaal moet kunnen zolang je de basis maar goed hebt.
De kinderen hier eten als basis 2 keer daags boterhammen (dat kan met kaas/vleeswaren, een ei, pindakaas of soep erbij zijn), daarnaast krijgen ze een warme maaltijd (pasta/rijstmaaltijd/wokmaaltijd of iets met aardappels... altijd ruime hoeveelheid groente) toetje is de ene keer vla de andere keer een stuk fruit.

Tussendoor eten ze veel appels en mandarijntjes.

en misschien nog het belangrijkste... een playstation, tekenfilms en dat soort activiteiten... mogen niet de hele dag gespeeld of bekeken worden. (en dat willen ze niet eens... gewoonweg omdat dat er in gebakken zit)

Als ze hiernaast trek hebben in iets "lekkers", dan vind ik dat dat gewoon moet kunnen.
Het is niet het "lekkers" dat dik maakt, het is je levensstijl en of "het lekkers" de normale basisvoeding vervangt.

Als je goed eet zal je niet eens in ongezonde mate trek hebben in de "ongezonde" dingen, gewoonweg omdat je al verzadigd bent.

... zoals ik ernaar kijk in ieder geval.

ow...en naast de patatjes kan je ook gewoon groente serveren hoor
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_45972929
quote:
Op zondag 4 februari 2007 13:59 schreef milagro het volgende:
het aanbod (deels) de schuld geven, het is precies DIE houding die je dat overgewicht bezorgd heeft, smoesjes zoeken, waarom je nu alweer chips of koekjes of drop of chocola of all of the above in je bakkes douwt.

je kiest er voor om die spullen in huis te halen, je wil je geld eraan uitgeven (je is men, hè, niet jij ) en dan klagen dat de sportschool te duur is

een klein kind heeft dat excuus nog, diens moeder en/of vader koopt die zooi, bereidt de maaltijden, maar een volwassene heeft dat excuus niet, het aanbod is niet wat jou dik maakt, jij maakt jou dik.
Hier ben ik het mee eens. Maar het gaat dus wel érgens fout, dan wel bij de ouders die hun kind met 10 euro naar de supermarkt laten gaan, dan wel bij supermarkten die kinderen tot dat soort dingen verleiden... Ergens zit iig een stuk in de mens wat gevoelig is voor commercie en die commercie weet daar moeiteloos op in te spelen. Of de fout bij de zender of ontvanger zit, tja...
  zondag 4 februari 2007 @ 15:38:08 #173
34156 Mirage
Smile !!!
pi_45973247
Zijn de kledingmaten trouwens ook veranderd de laatste jaren ?

Ik kan namelijk bijna nooit echt passende kleding voor mijn kinderen vinden.
Als de lenge goed is, dan zakt de broek van de heupjes... als de heupjes goed passen dan komt de broek tot halverwege de scheenbeentjes.

*lang leve de verstelbare taillebroeken*
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_45973504
quote:
Op zondag 4 februari 2007 15:28 schreef innovative het volgende:

[..]

Hier ben ik het mee eens. Maar het gaat dus wel érgens fout, dan wel bij de ouders die hun kind met 10 euro naar de supermarkt laten gaan, dan wel bij supermarkten die kinderen tot dat soort dingen verleiden... Ergens zit iig een stuk in de mens wat gevoelig is voor commercie en die commercie weet daar moeiteloos op in te spelen. Of de fout bij de zender of ontvanger zit, tja...
de ontvanger, want er zijn duizenden mensen die dezelfde verleiding wel kunnen weerstaan.

als je de overgevoeligen in de samenleving, op welk gebied dan ook, als maatstaf gaat nemen, tjaaaa, dan mag de alcohol ook wel uit de schappen.
ieder lekker wijf moet dan ook de straat af, want reken maar dat ook jouw vent denkt "potverdomme, zeg, die zou ik wel eens... etc"

het weerstaan van verleidingen is jouw pakkie aan, je moet je kind niet naar de super sturen met 10 euro en zeggen "koop maar wat".

of wil je overheidsbemoeienis inzake opvoeding, ten alle tijden?
de supermarkten verleiden niet jouw kinderen specifiek, ze verleiden iedereen, en het is aan jou om jezelf te leren beheersen in deze, en het is aan jou om je kids dat mee te geven.

er is niets mis met snoep, niets mis met koekjes, niet mis met patat, als je het maar doseert, als je er maar voor zorgt dat de voedzamere dingen ook op tafel staan, en dat is toch echt de taak vd ouder, niet vd Jumbo, AH. Zij maken jou niet dik, ze geven jou wel de opties om dingen te kopen waarvan je dik zou kunnen worden, als je verder geen ene reet uitvoert qua lichaamsbeweging.

als je stelt dat de super je dingen 'opdringt' door ze voor je uit te stallen, waarom vind je dan niet dat sporten je wordt opgedrongen? je ziet dat verdorie dagelijks op televisie

waarom je dat niet zo ziet? omdat het je niet trekt, het kost energie, het kost moeite, inzet, etc, allemaal dingen waarvoor je ZELF moet zorgen, ja dat is vervelend, want geen short term bevrediging.

dus nogmaals, al die argumenten over opgedrongen verleiding, de gelegenheid die de dief maakt, dat is precies de reden waarom je dus worstelt met overgewicht, je neemt geen verantwoordelijkheid voor je eigen gedrag, je gebrek aan controle.

niet klagen, maar dragen dan, al die extra kilo's.

[ Bericht 0% gewijzigd door milagro op 04-02-2007 15:57:10 ]
pi_45974198
quote:
Op zondag 4 februari 2007 15:45 schreef milagro het volgende:
de ontvanger, want er zijn duizenden mensen die dezelfde verleiding wel kunnen weerstaan.

als je de overgevoeligen in de samenleving, op welk gebied dan ook, als maatstaf gaat nemen, tjaaaa, dan mag de alcohol ook wel uit de schappen.
ieder lekker wijf moet dan ook de straat af, want reken maar dat ook jouw vent denkt "potverdomme, zeg, die zou ik wel eens... etc"

het weerstaan van verleidingen is jouw pakkie aan, je moet je kind niet naar de super sturen met 10 euro en zeggen "koop maar wat".

of wil je overheidsbemoeienis inzake opvoeding, ten alle tijden?
de supermarkten verleiden niet jouw kinderen specifiek, ze verleiden iedereen, en het is aan jou om jezelf te leren beheersen in deze, en het is aan jou om je kids dat mee te geven.

er is niets mis met snoep, niets mis met koekjes, niet mis met patat, als je het maar doseert, als je er maar voor zorgt dat de voedzamere dingen ook op tafel staan, en dat is toch echt de taak vd ouder, niet vd Jumbo, AH. Zij maken jou niet dik, ze geven jou wel de opties om dingen te kopen waarvan je dik zou kunnen worden, als je verder geen ene reet uitvoert qua lichaamsbeweging.

als je stelt dat de super je dingen 'opdringt' door ze voor je uit te stallen, waarom vind je dan niet dat sporten je wordt opgedrongen? je ziet dat verdorie dagelijks op televisie

waarom je dat niet zo ziet? omdat het je niet trekt, het kost energie, het kost moeite, inzet, etc, allemaal dingen waarvoor je ZELF moet zorgen, ja dat is vervelend, want geen short term bevrediging.

dus nogmaals, al die argumenten over opgedrongen verleiding, de gelegenheid die de dief maakt, dat is precies de reden waarom je dus worstelt met overgewicht, je neemt geen verantwoordelijkheid voor je eigen gedrag, je gebrek aan controle.

niet klagen, maar dragen dan, al die extra kilo's.
Ik ben het voor een groot deel eens met je, hoor. Je koopt zelf al die zooi, werkt 't zelf naar binnen. Soms is 't verdomd lekker en als 't geen dagelijkse kost wordt kan 't ook niet zoveel kwaad...

Maar met kinderen ben ik daar toch voorzichtiger in. Kinderen zijn van alle kanten continu onderworpen aan de boodschap die ze toegestuurd krijgen. Ze zijn een stuk minder rationeel dan volwassenen en moeten dus nog leren wat goed voor ze is. Natuurlijk is dat in de basis de taak van ouders, maar ik vind dat grote bedrijven daar best ook iets aan mogen doen. In het buitenland ben ik bijv. ooit een McDonalds tegengekomen waar kinderen zich in konden schrijven voor wekelijkse sportevenementen (die niet in de buurt van de vestiging gehouden werden ). Kijk, dan denk ik, natuurlijk willen ze winst maken en veel verkopen, maar zo'n actie levert dan ook weer een soort balans op...

Staatsbemoeienis vind ik iets anders, dat gaat me in dit geval te ver. Staatsvoorlichting of een bepaalde organisatie vanuit de overheid die bedrijven aanspoort om op een positieve manier dit soort dingen aan te pakken, vind ik wel goed. Ik ben bijv. wel heel verbaasd over het rare systeem dat je becel vergoed krijgt bij een bepaalde verzekeraar. Ik wacht nog steeds tot het moment dat ik mijn appeltjes kan declareren. En zelfs dan, als je alleen maar op becel, appeltjes of vitaminepillen gaat leven word je er ook niet gezonder op.

Over sport, dat wordt in zekere mate ook opgedrongen, ja. Niet alleen door te kijken naar sportuitzendingen, ook door de "FLASH"campagnes van de overheid, verschillende items in nieuws- en actualiteitenprogramma's en zelfs scholen die kinderen verplichten te bewegen! Toch denk ik, als ik zo om me heen kijk, als mensen het zelf niet blijken te beseffen (en oh, ik ken mensen die ook gewoon echt niet wéten hoe het werkt hoor, die denken dat rijst groente is) dat ze dan in ieder geval gestimuleerd mogen worden.
pi_45974493
stimuleren iets niet te kopen is wat anders dan te vragen het niet aan te bieden.

het niet toegeven aan verleidingen, ook als het om kids gaat, is het pakkie an van de ouders.
je kan je kind niet 24/7 in de gaten houden, en dus ook niet controle hebben waar ze hun zakgeld aan uit geven.
wat je wel kan doen is ze uitleggen waarom het beter is het niet te vaak te eten.

ik denk dat een kind eerder geneigd is zakgeld te verbrassen aan snoep, als je er thuis panisch over doet, dan wanneer je hen gewoon aanleert dat snoep, cola etc, behalve dikmakend in overdaad, ook je gebit sloopt en je puistjes oplevert, bij mijn kids werkt vooral dat laatste uitstekend
en natuurlijk zélf het goede voorbeeld geven, als je zelf iedere avond met chips op de bank zit, kun je kwalijk je kinderen verbieden het te eten, of ze het enkel op de zondag middag aanbieden en dan 4 chippies

ik bedoel, wat is het verschil tussen beheersing als het om dik worden gaat, of als het om een allergie gaat.
ik wéét dat ik niet tegen melk kan, ik weet dat m & m's en cashewnoten problemen gaan geven, en ja, ik vind ze godvergeten lekker , ik laat het toch staan, en de enkele keer dat ik zwicht, zijn de gevolgen voor mij, en niet voor de Jumbo die ze in de aanbieding had.

dat is ook iets wat de kids meekrijgen, mijn reactie op de gevolgen, eigen schuld, dikke bult dus ipv jammeren dat de omgeving het me zo moeilijk maakt.
  zondag 4 februari 2007 @ 16:22:46 #177
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_45974662
ik kan me nog herinneren dat ik als vrijeschoolscholier in zutphen wel eens een paar gulden voor een bezoekje aan de supermarkt in de pauze had.

kochten we versgesneden volkorenbrood bij de bakker...
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_45975984
quote:
Op zondag 4 februari 2007 16:18 schreef milagro het volgende:
stimuleren iets niet te kopen is wat anders dan te vragen het niet aan te bieden.

het niet toegeven aan verleidingen, ook als het om kids gaat, is het pakkie an van de ouders.
je kan je kind niet 24/7 in de gaten houden, en dus ook niet controle hebben waar ze hun zakgeld aan uit geven.
wat je wel kan doen is ze uitleggen waarom het beter is het niet te vaak te eten.

ik denk dat een kind eerder geneigd is zakgeld te verbrassen aan snoep, als je er thuis panisch over doet, dan wanneer je hen gewoon aanleert dat snoep, cola etc, behalve dikmakend in overdaad, ook je gebit sloopt en je puistjes oplevert, bij mijn kids werkt vooral dat laatste uitstekend
en natuurlijk zélf het goede voorbeeld geven, als je zelf iedere avond met chips op de bank zit, kun je kwalijk je kinderen verbieden het te eten, of ze het enkel op de zondag middag aanbieden en dan 4 chippies

ik bedoel, wat is het verschil tussen beheersing als het om dik worden gaat, of als het om een allergie gaat.
ik wéét dat ik niet tegen melk kan, ik weet dat m & m's en cashewnoten problemen gaan geven, en ja, ik vind ze godvergeten lekker , ik laat het toch staan, en de enkele keer dat ik zwicht, zijn de gevolgen voor mij, en niet voor de Jumbo die ze in de aanbieding had.

dat is ook iets wat de kids meekrijgen, mijn reactie op de gevolgen, eigen schuld, dikke bult dus ipv jammeren dat de omgeving het me zo moeilijk maakt.
Oh, hierin ben ik het helemaal met je eens hoor! Alleen maar panisch doen werkt niet, af en toe chips (bijv. vaste momenten) of ijs als het ijsweer is hoort er toch ook gewoon bij? Daar leer je ook van. Verbieden werkt idd niet, daar krijg je de verboden vruchten van (zou het helpen als je appels en peren gaat "verbieden"? )

Ik snap idd mensen met overgewicht niet zo als ze zeggen "dan heb ik levenslang". Ja, anders heb je ook levenslang, levenslang kilo's te veel. Ik moet idd ook opletten met wat ik eet (maak te veel insuline aan als ik suiker eet, wat leidt tot gebrek aan spierspanning, concentratie en een kuthumeur), dat zal ook levenslang moeten en als je daar eenmaal een beetje aan gewend bent is dat ook echt wel goed te doen. Waarom zou het anders niet kunnen?
quote:
Op zondag 4 februari 2007 16:22 schreef zoalshetis het volgende:
ik kan me nog herinneren dat ik als vrijeschoolscholier in zutphen wel eens een paar gulden voor een bezoekje aan de supermarkt in de pauze had.

kochten we versgesneden volkorenbrood bij de bakker...
Nou, dát heb ik echt nooit gedaan hoor. Wel meloenen. druiven (want die gooiden zo lekker de aula door) en aardbeien (voor 3,50 per bakje... ), en liever nog ham-kaas croissants, satébroodjes of een bak ijs met een berg plastic lepels zodat we konden delen.

Vrienden haalden vooral graag een stuk grilworst oid. Wat dat betreft waren wij ook echt niet braaf knaagdier aan 't spelen als puber, niet veel veranderd. Alleen in beweeg- en voedingspatronen van huis uit is er volgens mij wel iets anders.
  zondag 4 februari 2007 @ 19:02:59 #179
3542 Gia
User under construction
pi_45980741
Kinderen worden te dik door pure verwennerij. En meestal door de ouders.
Ikzelf kamp met ernstig overgewicht. Vanwege hartkwaal kan ik niet goed sporten en lijnen alleen wil niet lukken. Ik at als kind tussen de middag 16 sneetjes brood. En mijn moeder liet mij mijn gang gaan. Witbrood, met boter en hagelslag/jam/kaas enz...

Ben op de middelbare school flink afgevallen, tot 52 kilo, maar dit is er later weer aangekomen. Tja die vetcellen heb je toch en je bent zo weer uitgedijd.

Ik heb me altijd voorgenomen dat ik er alles aan zou doen om te voorkomen dat mijn kinderen dezelfde problemen zouden krijgen als ik. En ik ben er trots op dat dit is gelukt.

Hoe?

Inderdaad geen snoep in huis. Wel chips, maar van die minizakjes. Krijgen ze overigens ook niet elke dag. Voor ontbijt gewoon brood met melk. Voor de lunch, ook gewoon brood. Af en toe iets warms als een gebakken ei of minipizza. NOOIT frikandellen of hamburgers als lunch. Avondeten gewoon gezond en vooral veel vers. Voor op school (basisschool speelkwartier) een schoolkoekje, geen brood, geen limonade en zeker geen yogho enzo.

Mijn oudste, 14, is nu 1.75 m. en weegt 60 kilo.
De jongste, 12, is 1.58 en weegt 40 kilo.

Aangezien ze nu in de pubertijd zitten, eten ze nu veel meer en hebben ze ook vaak 's avonds honger. Is ook niks mis mee. Op deze leeftijd hebben ze gewoon veel meer nodig. Vooral de oudste weet heel wat te verstouwen en toch wordt hij niet dikker. En dat komt omdat hij als kind nooit dik was.
  zondag 4 februari 2007 @ 19:21:39 #180
34156 Mirage
Smile !!!
pi_45981508
Als een kind 16 witte boterhammen eet dan is het misschien tijd om over te gaan op bruin brood (hier trouwens standaard bruin.. en als we tosti eten een keertje wit)

Toch vind ik het eten van boterhammen (wel evenbovenstaande in acht genomen) niet direct alarmerend.
Mijn zoont van 7 jaar lijkt op het moment ook onverzadigbaar.. aardappelen hij schept meermaals op... boterhammen... hij eet zonder problemen 6 boterhammen achter elkaar op. (bruin)... het is dat het dan tijd is om weer naar school te gaan anders zou hij waarschijnlijk zo verder eten.

(wat trouwens redelijk werkt als je dit toch zou willen remmen... geef ze een appel... == veel kouwen ----> kauwbewegingen verzadigen ook)

[ Bericht 0% gewijzigd door Mirage op 04-02-2007 19:59:46 ]
Sir Winston Churchill
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')