abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45825410
Klote verliezen van Ajax . Maar dan maar die Friezen oprollen vrijdag (en hopen dat Alves een flinke off-day heeft ).
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_45825471
Dat heeft die vast niet..de meeste kansen benut hij..
BlaDieBla
pi_45825540
Gewoon vroeg in de wedstrijd zijn poten breken en er is niets aan de hand..
En anders houd onze geweldige keepert die ballen er wel uit...............
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_45825603
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 15:39 schreef venomsnake het volgende:
Gewoon vroeg in de wedstrijd zijn poten breken en er is niets aan de hand..
En anders houd onze geweldige keepert die ballen er wel uit...............
Roorda? Hij liet er >7< door bij FC Twente - Groningen
BlaDieBla
pi_45825768
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 15:41 schreef WjeroneW het volgende:

[..]

Roorda?
Ja.....

Maaruh, Twente..? Tou eem zeg.

.
quote:
Slijngard beoogde opvolger Florén

In de 115de nieuwsbrief namens directie en management blikt algemeen directeur Hans Nijland terug op het spektakelstuk tegen Ajax, kondigt hij de mogelijke komst aan van een nieuwe speler en gaat hij in op de perikelen op de transfermarkt.

“Als we daags na de wedstrijd terugkijken op de kraker tegen Ajax van afgelopen zondag, dan kent het verhaal twee kanten. Enerzijds is de kater natuurlijk enorm groot als je met 2-0 voor staat tegen Ajax en in blessuretijd alsnog met 3-2 verliest. Maar aan de andere kant: als een voetbalwedstrijd altijd het niveau heeft zoals afgelopen zondag, dan is dat natuurlijk geweldig. Het was topamusement. De ploeg toonde een enorme inzet en de beleving was geweldig. Niemand valt iets te verwijten, alles is gegeven. Nu zat het in blessuretijd een keer tegen, het kwartje is dit seizoen ook wel eens de andere kant opgevallen. Dat is sport.”

“Dat het een bijzondere wedstrijd werd, had ook alles te maken met de ouderwetse sfeer die er in Euroborg hing. Het meest in het oog sprong hierbij de speciale actie van de Fanatics, met hun enorme spandoek. Naast het applaus van de rest van het publiek, kreeg deze actie terecht ook alle lof en waardering in de pers. FC Groningen – Ajax was al met al pure promotie voor het voetbal en Groningen heeft zich afgelopen weekend weer op een meer dan positieve wijze onderscheiden. Op televisie raakten Jan Mulder en Ruud Gullit, onder leiding van presentator Wilfred Genee, niet uitgesproken over het spektakelstuk.”

“Vrijdag wacht al weer een nieuwe kraker in Euroborg als sc Heerenveen de tegenstander is. Als de sfeer en steun van het publiek weer net zo hartstochtelijk is als afgelopen zondag, moet het mogelijk zijn de Derby van het Noorden met een positief resultaat af te sluiten. De wedstrijd is uitverkocht, maar voor diegene die geen kaart hebben weten te bemachtigen, is er een goed alternatief. FC Groningen – sc Heerenveen wordt live uitgezonden op RTL7. De aftrap is om 20.30 uur.”

“Een andere wedstrijd die op vrijdagavond live zou worden uitgezonden, is noodgedwongen verplaatst. Het thuisduel met NAC Breda stond gepland op vrijdag 2 maart, maar is verschoven naar zaterdagavond 3 maart, aftrap 20.00 uur. Dit komt door de bekerwedstrijd die NAC eerder die week moet spelen tegen PSV. Overigens zal er vrijdag rond de wedstrijd tegen sc Heerenveen een collecte worden gehouden voor het later dit jaar te houden evenement ‘Ride for the Roses’, waarvan de opbrengst geheel bestemd is voor KWF Kankerbestrijding. Wij ondersteunen dit initiatief van harte. ”

“Het mag duidelijk zijn dat deze voetbalperiode zeer onrustig is. Vanwege de geopende transfermarkt worden wij als club overstelpt met berichten van spelersmakelaars en tussenpersonen uit binnen- en buitenland. Ook in de media worden wij in verband gebracht met allerlei spelers. Het is onmogelijk en ook niet wenselijk om op alle genoemde namen in te gaan. Wij willen zoveel mogelijk achter de schermen en in de luwte proberen om zaken op een goede manier af te ronden. Morgenavond (woensdag – red.) om middernacht sluit de transfermarkt en dan zal de betrekkelijke rust wederkeren.”

“Vandaag (dinsdag – red.) of morgen hopen wij definitief de komst van Donovan Slijngard te kunnen aankondigen. Hoewel in de media is gemeld dat er al een akkoord zou zijn, moeten wij met zowel Ajax als de speler nog overeenstemming bereiken. Slijngard is de linksback en aanvoerder van Jong Ajax. Bovendien is hij geselecteerd voor Oranje onder 21, dat volgende week woensdag in Almelo oefent tegen Denemarken. Slijngard is de beoogde opvolger van Mathias Florén.”

“Mogelijk vertrekt er ook nog een speler. Stefano Seedorf vliegt vandaag (dinsdag – red.) naar Cyprus om daar te praten met Apollon Limassol. Deze club wordt getraind door voormalig Ajax-trainer Gerard van der Lem. Seedorf heeft een aflopend contract bij FC Groningen en wij zijn bereid mee te werken aan een nieuwe toekomst voor hem. Mocht Seedorf vertrekken en Slijngard komen, dan zijn er in de winterstop drie spelers vertrokken (Salmon, Florén en Seedorf – red.) en twee bijgekomen (Slijngard en Kolder – red.). Het is niet uitgesloten dat er ook nog een derde nieuweling bij komt, maar daarover kunnen we op dit moment weinig zeggen.”

“Dat wij slechts summier kunnen ingaan op zaken heeft te maken met de onderhandelingspositie die moet worden ingenomen in dergelijke gevallen. Wij houden nauwlettend zowel de kwalitatieve als kwantitatieve kracht van onze selectie in de gaten. Ons doel voor dit seizoen is een plek bij de eerste negen en daarmee kwalificatie voor de play-offs. Alle beslissingen die wij op technisch vlak nemen houden we aan tegen dit licht. Indien wij denken van zaken niet beter te worden dan zullen wij ons niet door de tijd laten dwingen tot onverstandige beslissingen. Dat de buitenwacht wellicht wat nerveus wordt, accepteren we dan. Paniek is immers een slechte raadgever.”

“Jong FC Groningen heeft gistermiddag (maandag – red.) een belangrijke overwinning geboekt in de Eredivisie voor Beloften-teams. Op Sportpark Corpus den Hoorn werd Jong NEC met 1-0 verslagen door een laat doelpunt van Yuri Cornelisse.”

“In deze periode, met enkele thuiswedstrijden op rij, willen wij ook nog even extra de aandacht vestigen op de eerste interland die in Euroborg wordt gespeeld. Volgende week dinsdag, 6 februari, oefent Jong Oranje in ons stadion tegen Jong Rusland. Deze wedstrijd is een voorproefje voor het Europees kampioenschap voetbal voor spelers onder 21 jaar, dat komende zomer onder meer in Groningen wordt gehouden. De kaartverkoop verloopt via TicketBox. De prijzen variëren van vijf euro voor jeugd tot en met 14 jaar tot 8 à 10 euro voor volwassenen.”

“Met de mededeling dat volleybalclub Bol Networks/Lycurgus donderdagavond een sponsoravond heeft in Euroborg besluiten we deze lange nieuwsbrief.”

Bron: fcgroningen.nl
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_45825868
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 15:46 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Ja.....

Maaruh, Twente..? Tou eem zeg.

.
[..]
Die tekst is té lang om te lezen
BlaDieBla
pi_45828251
Boe. Zaterdagavond 3 maart. Dan is er iemand jarig ja!
Nah, in de Euroborg dan maar
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
  dinsdag 30 januari 2007 @ 17:01:29 #208
121632 Thomas87
Democracy is coming!
pi_45828422
Slijngard nog niet zeker dus........ we zullen het voor morgenavond wel te weten komen of ie komt :-)
Forwardstudent tegen nieuwe Forward-trainer Martin Drent: "Trainer zijn is voor talentlozen"
Martin Drent: "Studeren ook!"
  dinsdag 30 januari 2007 @ 17:08:21 #209
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_45828674
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 16:56 schreef clauwheee het volgende:
Boe. Zaterdagavond 3 maart. Dan is er iemand jarig ja!
Nah, in de Euroborg dan maar
beter toch
pi_45829485
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 17:08 schreef Prosac het volgende:

[..]

beter toch
Mjah. Maar heb een tweelingzus die dat vast niet snapt
  dinsdag 30 januari 2007 @ 18:57:49 #211
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_45831992
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 17:01 schreef Thomas87 het volgende:
Slijngard nog niet zeker dus........ we zullen het voor morgenavond wel te weten komen of ie komt :-)
Het staat in ieder geval wel op de officiele Ajax site die ik wel als betrouwbaar zie.
Bernie en ik zijn tof.
pi_45833348
Zal hij ook spelen dan of toch maar Antoine van der L.
Winnaar Peter Niemeyer-award 2006
Op woensdag 7 maart 2007 01:24 schreef TerroRobbie het volgende:
Ga je ook nog eens nuttigs melden? :{
pi_45833802
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 19:29 schreef Gollemrulez het volgende:
Zal hij ook spelen dan of toch maar Antoine van der L.
Deze swa is voor de sfeer gehaald de komende maanden, s'avonds zorgt hij voor wat maastelijke reggae beats en de nodige jonko's, zodat ie over een half jaar (als wij europees hebben gehaald) weer lossoe kan gaan..
pi_45834765
Lekker met een joint aan de Hoornseplas
pi_45834809
Mooie aanwinst, Slijngard. Vorig seizoen talent van het jaar bij Ajax, lijkt me leuk als die jongen minuten mag maken in het mooie Groningen!
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  dinsdag 30 januari 2007 @ 21:19:00 #216
125903 MalachiGroningen
Groen en wit dat is ons leven
pi_45837745
Tommeke schreef dit:
quote:
Maar ik ben niet zomaar fan van Ajax ofzo... Dat ben ik al m'n hele leven, dat is gewoon van thuis uit meegegeven, plus dat ik Ajax meteen vanaf het begin het meest aansprekend vond. En met Heerenveen heb ik gewoon bindig omdat het uit de zelfde streek komt
Ik heb hier maar één ding over te zeggen: Support your local team. Ongelofelijke figuren als jij zijn inderdaad Goompas. Goede beeldspraak van Cruoninga. Op naar de aanstaande victorie van vrijdag. Hopelijk dan hé. Aan ons zal het niet liggen vermoed ik

Thank God I'm a country boy!
pi_45839986
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 21:19 schreef MalachiGroningen het volgende:
Tommeke schreef dit:
[..]

Ik heb hier maar één ding over te zeggen: Support your local team. Ongelofelijke figuren als jij zijn inderdaad Goompas. Goede beeldspraak van Cruoninga. Op naar de aanstaande victorie van vrijdag. Hopelijk dan hé. Aan ons zal het niet liggen vermoed ik

Thank God I'm a country boy!
Dat doe ik toch ook? Ben fan van Heerenveen omdat dat 20 km weg is van de plaats waar ik geboren ben!
Maar van Ajax ben ik gewoon fan omdat ik dat vanaf het moment dat ik voetbal volg een aansprekende club vind en omdat ze bij mij thuis ook allemaal voor Ajax waren en nog steeds zijn, jij bent eerder een Goompa dat je dat niet snapt.
  dinsdag 30 januari 2007 @ 23:04:16 #218
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_45842081
Meerdink per direct naar FC Groningen
30 januari, 22:27 uur

FC Groningen heeft zich versterkt met Martijn Meerdink. De 30-jarige vleugelspeler komt per direct over van AZ. De éénmalig international heeft bij de Trots van het Noorden een contract getekend voor de komende tweeënhalf jaar.

Eerder vandaag bereikte FC Groningen overeenstemming met AZ over de transfer. Meerdink had in Alkmaar nog een doorlopend contract tot medio 2010. “AZ heeft zich hierbij heel reëel opgesteld”, aldus algemeen directeur Hans Nijland van FC Groningen. “De komst van Meerdink past binnen ons financiële plaatje en voldoet aan onze voorwaarden.”

Vanavond onderhandelde FC Groningen met de speler zelf en kwamen de partijen tot een akkoord. Nijland: “Meerdink staat al heel lang bij ons op het verlanglijstje. Toen hij eerder bij AZ al eens buiten de boot dreigde te vallen, hebben wij al geïnformeerd naar de mogelijkheden hem naar Groningen te halen. Dat bleek toen onhaalbaar. Nu deed zich een nieuwe kans voor en we zijn verheugd dat het ons nu wel is gelukt Meerdink naar Euroborg te halen.”

Meerdink traint woensdagochtend direct mee met de selectie van Ron Jans en is formeel inzetbaar voor het duel van vrijdagavond tegen sc Heerenveen. “Wij zochten al langer naar een type als Meerdink voor de positie aan de buitenkant van het middenveld. Hij was hiervoor bij de technische staf kandidaat nummer 1. Meerdink heeft concessies aan zijn contract bij AZ gedaan. Dit tekent hoe graag hij voor ons wil komen voetballen”, aldus Nijland.

De uit Winterswijk afkomstige Meerdink begon zijn profcarrière bij De Graafschap. Hij voetbalde vier seizoenen in Doetinchem. Daarna maakte de vleugelaanvaller in 2002 de overstap naar AZ. In totaal speelde Meerdink 180 competitiewedstrijden in het betaalde voetbal, waarin hij 38 keer scoorde. “Mijn rol bij AZ beperkte zich dit seizoen tot invalbeurten”, zegt Meerdink over het hoe en waarom van zijn overgang. “Voor mij was het een prioriteit weer aan voetballen toe te komen. Bij FC Groningen krijg ik die kans. Ik ben heel tevreden met deze overstap, FC Groningen is een mooie club om voor te voetballen.”

Bron: FC Groningen
  dinsdag 30 januari 2007 @ 23:05:57 #219
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_45842135
Kijk, daar word ik weer wat blijer van
pi_45842156

Die kunnen we goed gebruiken.!
Had er al een beetje op gehoopt...
pi_45842197
Goed werk, hij gaat zeker slagen bij jullie.
That's all folks!
pi_45842312
Rechtshalf en Linksachter zijn essentiele posities bij de FC. Die staan namelijk voor mijn neus als ik in het stadion zit.

Mooi dat ie er is. Ben wel benieuwd wat ie gekost heeft.
  dinsdag 30 januari 2007 @ 23:13:11 #223
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_45842385
minder dan 5 ton denk ik.. aangezien het bij de hogere bedragen niet tot onderhandelen is gekomen
pi_45843219
Clau blij! Dit hoopte ze al

Welkom Martijn en Rasta!
  dinsdag 30 januari 2007 @ 23:42:58 #225
125903 MalachiGroningen
Groen en wit dat is ons leven
pi_45843292
quote:
Dat doe ik toch ook? Ben fan van Heerenveen omdat dat 20 km weg is van de plaats waar ik geboren ben!
Maar van Ajax ben ik gewoon fan omdat ik dat vanaf het moment dat ik voetbal volg een aansprekende club vind en omdat ze bij mij thuis ook allemaal voor Ajax waren en nog steeds zijn, jij bent eerder een Goompa dat je dat niet snapt.
Jij snapt het niet!

Hup Meerdink!!! Maak ons trots
pi_45843775
Maarre, Slijngard is gehaald als reserve linksback neem ik aan? Wie staat er daar normaal bij jullie eigenlijk?
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_45844046
Meerdink
pi_45844538
Toch leuk voor Meerdink
Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
Winnaar Serie A-toto 2008-2009
Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
pi_45850871
quote:
GRONINGER WENSEN IN VERVULLING
Marko Lomic speelt voor Groningen. De international van Servië heeft een vierjarig contract getekend bij de Nederlandse club, maar hij zal zich pas na de zomer in Euroborg melden.

Bron is www.partizan.co.yu de website van FK Partizan.
ff van het fcgforum gejat.
  woensdag 31 januari 2007 @ 12:01:24 #230
121632 Thomas87
Democracy is coming!
pi_45851940
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 23:58 schreef koningdavid het volgende:
Maarre, Slijngard is gehaald als reserve linksback neem ik aan? Wie staat er daar normaal bij jullie eigenlijk?
Antoine van der Linden.......

Goed dat ze die Bob Marley van Ajax hebben gehaald, maar ik mag van der Linden wel. Het is mischien niet een van de sterkste voetbalers, maar schijnt in de kleedkamer nogal positief aanwezig te zijn. Zulke jongens heb je ook nodig, alhoewel hij af en toe ehct verkeerd staat verdedigend (zie 1-0 vitesse en 1 of 2 keer tom de mul die hij er lanmgs laat.)

Meerdink
Forwardstudent tegen nieuwe Forward-trainer Martin Drent: "Trainer zijn is voor talentlozen"
pi_45853456
Ja Meerdink is opzich wel een prima aankoop, maar ook weer niet meer dan dat.
  woensdag 31 januari 2007 @ 13:04:45 #232
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_45853626
Meerdink is denk ik wel een goede aankoop. Hij is wel een type die graag hard wil werken voor het team. En Lomic zie ik helemaal graag komen .
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
pi_45857799
quote:
Eerste werkdag Meerdink en Slijngard

Trainer Ron Jans kon vandaag twee nieuwe spelers op het TrainingsComplex Noord-Nederland (TCN) begroeten. Martijn Meerdink en Donovan Slijngard beleefden hun eerste werkdag bij FC Groningen.

Meerdink kwam woensdagavond persoonlijk rond met de Trots van het Noorden nadat FC Groningen eerder op de dag tot een akkoord was gekomen met zijn voormalige club AZ. De huur van Ajacied Slijngard werd een paar uur eerder bezegeld. Beide nieuwelingen konden onder de rook van Euroborg direct vol aan de bak. Jans stond met zijn selectie bijna twee uur op het trainingsveld. Morgenochtend staat de laatste training voor de Derby van het Noorden op het programma. Daarna zal Jans beslissen of Meerdink en Slijngard vrijdag deel zullen uitmaken van de 18-koppige selectie voor de kraker tegen sc Heerenveen.

Met name voor Meerdink was op zijn eerste werkdag behoorlijk wat publicitaire belangstelling. De vleugelspeler stond na afloop van de trainingsessie de pers te woord. “Ik ben heel blij dat ik bij FC Groningen aan de bak mag. Ik sta te popelen. FC Groningen is een mooie volksclub met een fanatieke aanhang. Ik kijk er naar uit in Euroborg te spelen, want met AZ was ik daaraan nog niet toegekomen.”

Zijn rol op het tweede plan was de reden dat Meerdink AZ per sé wilde verlaten. “Ik zat op dood spoor bij AZ. Ik draag warme gevoelens voor de club en heb er bijna vijf jaar met veel plezier gespeeld. De supporters hebben me in Alkmaar altijd geweldig gesteund, maar in de plannen van trainer Van Gaal kwam ik niet meer voor. Ik heb AZ toen laten weten dat ik niet meer bij de Beloften wilde voetballen en dat ik absoluut wilde verkassen.”

Meerdink, afkomstig uit Winterswijk, had een voorkeur voor een Duits voetbalavontuur. “Dat was algemeen bekend. Maar alleen VfL Bochum was concreet, dan zit ik hier beter”, wijst hij naar Euroborg. “Toen Groningen zich meldde, had ik mijn zinnen op deze transfer gezet. Ik wil lekker aan de gang gaan. Ik verwacht toch een achterstand te hebben, want ik heb ruim twee maanden geen wedstrijd op niveau gespeeld. Misschien speel ik maandag mee met Jong FC Groningen. Nu zie ik jullie denken: ‘Maar voetballen bij de Beloften, dat wilde je toch niet meer?’ Nou, in dit geval wel hoor, want hier zie ik weer perspectief.”

Interview Meerdink

Interview Slijngard
quote:
Seedorf vertrekt definitief naar Cyprus

De transfer van Stefano Seedorf naar Cyprus is afgerond. De 24-jarige middenvelder tekent een contract bij Apollon Limassol.

De Cypriotische club wordt getraind door voormalig Ajax-trainer Gerard van der Lem, die Seedorf nog kent uit zijn Amsterdamse periode. Seedorf had een aflopend contract in Euroborg en FC Groningen was bereid mee te werken aan een nieuwe toekomst voor hem.

Seedorf kwam in de zomer van 2004 over van NAC, waar hij net één seizoen had gespeeld. In Breda maakte hij in 29 competitiewedstrijden 7 doelpunten. Daarvoor kwam hij in twee jaar tijd tot vijf competitieoptredens in het eerste elftal van Ajax. Voor FC Groningen speelde Seedorf 59 competitieduels en daarin scoorde hij 8 keer. Dit seizoen stond hij drie keer in de basis en in het uitduel met Sparta werd Seedorf met de enige treffer van de wedstrijd, de matchwinner.

pi_45858548
Echte stereotype voetballers: Meerdink is zeer blij en terecht. Slijngard gaat aan de trainer laten zien wat hij kan.

[ Bericht 29% gewijzigd door Gollemrulez op 31-01-2007 19:44:46 ]
pi_45859501
Hoppa, nog effe drie spelers erbij! Dat het goed moge uitpakken
Ik masturbeer graag moeilijke woorden in mijn zinnen, ook als ik niet weet wat ze betekenen.
Come on FC!
  donderdag 1 februari 2007 @ 11:29:10 #236
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_45877184
Jans overweegt 3-5-2 te spelen morgen
  donderdag 1 februari 2007 @ 14:48:36 #237
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_45883084
Geen Meerdink in de basis morgen. Jammer.
De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
pi_45887265
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 11:29 schreef Prosac het volgende:
Zelfmoord
  donderdag 1 februari 2007 @ 17:12:11 #240
121632 Thomas87
Democracy is coming!
pi_45888161
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 11:29 schreef Prosac het volgende:
Waar haal je dat vandaan als ik vragen mag?

In het interview met Slijngaard wordt gezegd dat Jans nog wel even 5-3-2 heeft gespeeld op de training, misschien dat je het verkeerd verstaan hebt
pi_45888400
Donovan morgen in de basis?
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_45890538
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 17:19 schreef koningdavid het volgende:
Donovan morgen in de basis?
Ik denk het niet.
quote:
Cornelisse neemt plaats in van Suárez

GRONINGEN - Yuri Cornellisse staat vrijdag, tijdens de thuiswedstrijd tegen Heerenveen, in de basis van FC Groningen. Hij neemt de plaats in van de geschorste Luis Suárez.

Verder heeft trainer Ron Jans voor dezelfde opstelling gekozen als tegen Ajax. Dit betekent dat Gibril Sankoh op de bank zit.

De opstelling van FC Groningen: Bas Roorda; Silva, Svejdik, Kruiswijk en Van der Linden; Van de Laak, Lindgren, Lovre en Levchenko; Nevland en Cornelisse.
quote:
Meerdink wil zich bij Groningen bewijzen

Bij AZ zag het toekomstperspectief van Martijn Meerdink (30) er zeer negatief uit. Nu de éénmalige international zijn loopbaan voort gaat zetten bij FC Groningen, is hij weer helemaal opgebloeid en klaar om zich te bewijzen.

“Ik heb met trainer Ron Jans afgesproken dat ik voorzichtig wordt gebracht. Ik heb bijna drie maanden niet gespeeld. En als het nodig is, wil ik hier ook echt wel in het tweede spelen,” aldus Meerdink in AD Sportwereld.

AZ-trainer Louis van Gaal vond dat de rechtsbuiten bij Jong AZ zijn speelminuten moest blijven maken. Maar Meerdink kon zich daar niet meer voor opladen. “Ik was er klaar mee, al besefte ik dat door dat besluit niet meer in aanmerking kwam voor een plaats in het eerste.”

Meerdink, die voor zijn periode bij AZ vier jaar voor De Graafschap speelde, kostte de Groningers uiteindelijk 300.000 euro, terwijl de vraagprijs één miljoen bedroeg.
  donderdag 1 februari 2007 @ 18:47:19 #243
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_45891344
Tja, volgens mij wordt Jans sowieso erg zenuwachtig wanneer ie een basisspeler moet passeren. Jans wacht nu gewoon op een schorsing of blessure om Meerdink in te passen en vervolgens blijft hij staan. Net als bij Sankoh nu het geval is, die komt ook niet weer aan spelen toe totdat Kruiswijk of Svejdik afwezig is.

Morgen zal Meerdink nog wel even mee mogen doen, Jans' vaste wisselmoment (70e minuut) is daar misschien wel geschikt voor...
pi_45893971
Als Slijngard zijn niveau van Jong Ajax kan halen, moet hij in staat worden geacht om Van der Linden uit de basis te spelen.

Meerdink past er qua type ook wel, vind ik. Nuchtere kerel, veel loopvermogen en werklust. Soort Danny Buijs.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  donderdag 1 februari 2007 @ 22:49:56 #245
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_45900951
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 17:12 schreef Thomas87 het volgende:

[..]

Waar haal je dat vandaan als ik vragen mag?

In het interview met Slijngaard wordt gezegd dat Jans nog wel even 5-3-2 heeft gespeeld op de training, misschien dat je het verkeerd verstaan hebt
Ik heb het begrepen uit woorden van een bekende, die bij de training was gaan kijken
  vrijdag 2 februari 2007 @ 12:40:21 #246
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_45913435
Groningen trui aan ik ben er klaar voor..

duurt nog lang
  vrijdag 2 februari 2007 @ 12:58:43 #247
89850 Proud2beDiepfries
Fryslân Boppe!!!
pi_45913987
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 12:40 schreef Prosac het volgende:
Groningen trui aan ik ben er klaar voor..

duurt nog lang
Ach, je moet het positief bekijken... je kunt nu nog hopen op een goed resultaat, vanavond rond half 11 is die hoop vervlogen

on-topic: Nog 6,5 uur en dan op de fiets naar het stadion
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
  vrijdag 2 februari 2007 @ 13:02:25 #248
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_45914094
inmiddels draai ik keihard "Hello Ladies" van Peres en Petersky. Kijken of dat nu weer geluk brengt

Prosac wordt weer bijgelovig
pi_45924753

pi_45926303
Wow dat ziet er mooi uit...

Het wordt nog steeds 2-1
pi_45926370
Van die georganiseerde vlaggetjes

Doen ze bij Heerenveen gelukkig nooit aan
pi_45928102
Kutwedstrijd..

Roorda..

En wat werd Suarez gemist zeg, Kolder niet gezien..
pi_45928162
Gefeliciteerd met het puntje.
pi_45929105
Kutwedstrijd. Achterin staat het prima (vooral Svejdik en Silva speelden prima!) maar ja, wat koop je dervoor. Geen enkele kans gecreeerd (Heerenveen ook niet trouwens). Wel fraaie goals
pi_45929309
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 22:47 schreef savelkoul het volgende:
Achterin staat het prima (vooral Svejdik en Silva speelden prima!)
Vooral Silva was weer een genot om naar te kijken.

Meerdink had ook een paar goede momenten, maar moest ineens in de spits gaan staan.
Kunnen we nog een hoop plezier van gaan hebben.
pi_45929712
Wat een waardeloze keeper hebben jullie.
Die man hoeft zonder overdrijven jullie al een punt of 8 gekost dit seizoen.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
  vrijdag 2 februari 2007 @ 23:07:00 #257
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_45929841
Vanaf vanavond is het officieel, ik steun niet langer Roorda!
Die goal is volledig aan hem toe te schrijven, hij huppelt naar de hoek

Met van Loo kan het echt niet slechter.
pi_45929872
Die bal was gewoon onhoudbaar hoor.
pi_45929904
Roorda heeft vanavond juist 2 punten voor Groningen gewonnen door die geweldige bal van Alves te stoppen. Die vrije trap was er bij elke keeper ingegaan.
  vrijdag 2 februari 2007 @ 23:19:08 #260
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_45930327
nou.. laat het er dan uitzien alsof je voor die bal gaat... ik zat erachter en het kon er niet knulliger uitzien
pi_45930455
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 21:28 schreef SCH het volgende:
Van die georganiseerde vlaggetjes

Doen ze bij Heerenveen gelukkig nooit aan
Ja, dat is wel echt hetzelfde natuurlijk..... Je bent een vooraanstaande Fok-user, SCH, maar dit is je gebied niet.
pi_45930512
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 23:21 schreef Cruoninga het volgende:

[..]

Ja, dat is wel echt hetzelfde natuurlijk.....
Ja - het is. Ik houd daar niet zo van. Niet bij ons en niet bij jullie.
pi_45930515
Heb de goal niet gezien op TV, maar uit de camerapositie van het plaatje van venom lijkt het alsof Roorda er niks aan kan doen. Jammer, had FCG graag zien winnen .
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_45930557
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 23:23 schreef RayMania het volgende:
Jammer, had FCG graag zien winnen .
pi_45930604
Kolder was waardeloos vandaag. Misschien moet hij zich nog aanpassen, maar hij mist toch wel kwaliteit volgens mij.
pi_45930711
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 23:22 schreef SCH het volgende:

[..]

Ja - het is. Ik houd daar niet zo van. Niet bij ons en niet bij jullie.
Bij jullie zijn het gesponsorde vlaggetjes van plastic. Die bij FCG waren zelf door supporters in elkaar gezet. Maar zoals ik al zei, is dit (=supportersrandgebeuren) je gebied niet. Blijf nou maar gewoon bij zuigende anti-FCG opmerkingen maken, want daarin ben je de absolute creme de la creme.
pi_45930754
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 23:24 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik heb sympatie voor SCH én FCG (kan eigenlijk niet ), maar als ze tegen elkaar spelen ben ik voor FCG .
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_45930775
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 23:28 schreef Cruoninga het volgende:

[..]

Bij jullie zijn het gesponsorde vlaggetjes van plastic. Die bij FCG waren zelf door supporters in elkaar gezet. Maar zoals ik al zei, is dit (=supportersrandgebeuren) je gebied niet. Blijf nou maar gewoon bij zuigende anti-FCG opmerkingen maken, want daarin ben je de absolute creme de la creme.
Wat lul je nou man, wat weet je nou van mij en het supportersrandgebeuren?

Ik ben niet zo anti Groningen hoor, zolang ze maar achter ons staan. Maar ik hou gewoon niet van die georganiseerde vlaggetjes, ook niet als ze door de Clauwhees in elkaar gemacrameed worden
pi_45930867
Ik zie toch wel een verschil tussen zelfgemaakte vlaggen en plasticsponsor vlaggetjes. Of heb je uberhaupt een vlaggenfobie en hangt ie bij jou altijd halfstok?
pi_45930933
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 23:30 schreef SCH het volgende:

[..]

Ok, tifo-goeroe SCH. Ik kan me nog een bepaalde discussie herinneren waarin je op een gegeven moment opperde dat we dan toch wel het doek van vorig jaar konden gebruiken. Dat leek me wel typerend. Net zoals je vergelijking nu.
Maar nu je je in één keer in tribunetaal begint uit te drukken, kan het maar zo dat ik me alsnog vergist heb.
pi_45930964
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 23:32 schreef Gollemrulez het volgende:
Ik zie toch wel een verschil tussen zelfgemaakte vlaggen en plasticsponsor vlaggetjes. Of heb je uberhaupt een vlaggenfobie en hangt ie bij jou altijd halfstok?
Hij staat meestal rechtop hoor

Ik houd niet van dat soort acties. Ook niet van die zo bejubelde tifo-acties met papiertjes en zo.
Als je dat wel kan maar je zingt niet zoals vanavond bij FCG dan stelt het allemaal niet zoveel voor. Sfeer zit niet in dat soort dingen maar is voor mij juist een teken van armoede. Heb er bij Heerenveen ook niks mee. *Sorry MaxP die hele middagen papiertjes op stoeltjes loopt te leggen*
pi_45931004
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 23:34 schreef Cruoninga het volgende:

[..]

Ok, tifo-goeroe SCH. Ik kan me nog een bepaalde discussie herinneren waarin je op een gegeven moment opperde dat we dan toch wel het doek van vorig jaar konden gebruiken. Dat leek me wel typerend. Net zoals je vergelijking nu.
Maar nu je je in één keer in tribunetaal begint uit te drukken, kan het maar zo dat ik me alsnog vergist heb.
Ik gun het je hoor, dat jij denkt de ware supporter te zijn. Ik zeg gewoon wat me wel en niet aanstaat, dat lijkt me een recht, zelfs een FCG topic
  vrijdag 2 februari 2007 @ 23:36:29 #273
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_45931019
wat voor actie deden ze daar in het uitvak nou???
Ik zag alleen een wit doek, dat vond ik wel wat voorbarig.
pi_45931030
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 23:35 schreef SCH het volgende:

[..]

Hij staat meestal rechtop hoor

Ik houd niet van dat soort acties. Ook niet van die zo bejubelde tifo-acties met papiertjes en zo.
Als je dat wel kan maar je zingt niet zoals vanavond bij FCG dan stelt het allemaal niet zoveel voor. Sfeer zit niet in dat soort dingen maar is voor mij juist een teken van armoede. Heb er bij Heerenveen ook niks mee. *Sorry MaxP die hele middagen papiertjes op stoeltjes loopt te leggen*
Maar een actie kan toch juist een aanzet zijn voor een goede sfeer?
pi_45931068
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 23:36 schreef Gollemrulez het volgende:

[..]

Maar een actie kan toch juist een aanzet zijn voor een goede sfeer?
Dat kan ja, maar dat was vanavond dus niet zo
pi_45931099
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 23:36 schreef Prosac het volgende:
wat voor actie deden ze daar in het uitvak nou???
Ik zag alleen een wit doek, dat vond ik wel wat voorbarig.
Blauw en wit doek links en rechts, middenin banners + helaas geweigerde vlaggen. Die vlaggen waren notabene de blauwwitte variant van jullie vlaggen op de noordtribune.
pi_45931127
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 23:37 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat kan ja, maar dat was vanavond dus niet zo
Volgens Leo was de sfeer indrukwekkend erg goed en zo kwam het ook wel op mij over.
pi_45931131
Was de uitgang al iets minder gevaarlijk MP?
pi_45931147
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 23:39 schreef Gollemrulez het volgende:

[..]

Volgens Leo was de sfeer indrukwekkend en zo kwam het ook wel op mij over.
Dat ging vooral over het uitvak
pi_45931160
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 23:39 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat ging vooral over het uitvak
Lijkt me niet.
pi_45931302
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 23:36 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik gun het je hoor, dat jij denkt de ware supporter te zijn.
Dat was niet helemaal (of beter: helemaal niet) wat ik zei.
pi_45931720
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 23:39 schreef SCH het volgende:
Was de uitgang al iets minder gevaarlijk MP?
Het was iig droog en met beton afgewerkt ipv die modderpoel vorig seizoen. Een fatsoenlijke entree zal het echter nooit worden. Bij Guantanamo Bay word je nog beter ontvangen.
pi_45931782
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 23:55 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Het was iig droog en met beton afgewerkt ipv die modderpoel vorig seizoen. Een fatsoenlijke entree zal het echter nooit worden. Bij Guantanamo Bay word je nog beter ontvangen.
  zaterdag 3 februari 2007 @ 00:01:39 #284
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_45931907
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 23:38 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Blauw en wit doek links en rechts, middenin banners + helaas geweigerde vlaggen. Die vlaggen waren notabene de blauwwitte variant van jullie vlaggen op de noordtribune.
Jullie mochten tenminste nog megabanners meenemen..

En over de sfeer, die was goed bij tijd en wijlen. En de ene keer was het uitvak beter te horen en de andere keer wij. Simpel. Niet een club die de overhand heeft gehad gedurende de hele wedstrijd. Uitvak was vooral stil na de 1-0, Z-side na de 1-1.
pi_45932212
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 23:55 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Ik masturbeer graag moeilijke woorden in mijn zinnen, ook als ik niet weet wat ze betekenen.
Come on FC!
pi_45932675
quote:
Cornelisse door conflict uit Groningse selectie

Yuri Cornelisse is door coach Ron Jans buiten de selectie gelaten voor het duel met SC Heerenveen. De 31-jarige aanvaller raakte in conflict met zijn trainer.
Algemeen werd aangenomen dat Cornelisse tegen Heerenveen de plaats in zou nemen van de geschorste Luis Suárez. Op het wedstrijdformulier verscheen echter de naam van Marnix Kolder.

Jans repte voor de camera's van RTL 7 van een conflict met Cornelisse, maar wilde de precieze toedracht niet onthullen. Maandag zullen coach en speler om de tafel gaan zitten om over de problemen te praten.
Bron: VI
quote:
Meerdink: 'Ik mis nog wedstrijdritme'

In de tweede helft van het duel tegen SC Heerenveen (1-1) maakte Maartijn Meerdink zijn debuut voor FC Groningen. De 30-jarige Winterswijker, deze week overgekomen van AZ, kwam na iets minder dan een uur in het veld voor de geblesseerde Erik Nevland.

“Op zich ging het wel goed, maar ik mis natuurlijk ritme”, gaf de éénmalig international na afloop toe. Maar omdat Erik last had van zijn kuit kreeg ik in de rust al een seintje dat ik mogelijk het veld in moest. Gelukkig kon Erik nog even door, maar ik heb zeker langer gespeeld dan ik had verwacht. Maar dat is wel goed voor me.”

Meerdink trainde deze week pas twee keer mee met de Groningse selectie en moest vervolgens ook nog eens in de slotfase nog als spits een rol vervullen. “Dat ben ik niet gewend, maar je doet je best om het zo goed mogelijk in te vullen voor het team.”

Een vergelijking met voorganger Danny Buijs, nu op de loonlijst bij Feyenoord, interesseert Meerdink niet bijzonder. "Tja, ik ben Martijn Meerdink en geen Danny Buijs. Ik probeer het op mijn manier te doen."
  zaterdag 3 februari 2007 @ 10:44:18 #287
121632 Thomas87
Democracy is coming!
pi_45937240
Ik vond de bal onhoudbaar. Ik heb er een nachtje over moeten slapen, en ook al is het zijn hoek; die bal was zo hard en met een raar effect gespeeld. Was een verschrikkelijk saaie wedstrijd naar mijn mening, zonder dat beide ploegen een verwijt te maken. Kolder was verschrikkelijk en ik heb genoten van Silva, Kruiwijk en Svejdik, waar die laatste twee Alves totaal in de tang hadden!

Meerdink gaat zich in de basis spelen, ten koste van wie weet ik nog niet. Ik vond Lovre vandaag zeer goed spelen, veel gevaarlijke loopacties. Ik ben fan van Koen, dus die haal je er ook niet uit . Koen in de spits vond ik niet eens zo verkeerd, die heb je iig ahcter de hand als derde spits met voldoende kwaliteiten. We zullen zien wat Jans er van maakt!
  zaterdag 3 februari 2007 @ 10:57:57 #288
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_45937443
Kolder moet zich blijkbaar nog flink aanpassen want hij bakte er weinig van gisteren. En Cornelisse blijkbaar een conflict met Jans over het aantrekken van een speler op zijn positie. Hij is bang om de concurrentiestrijd aan te gaan, wat niet zo raar is aangezien ik Meerdink hoger inschat dan Youri.
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
pi_45937615
JA Yuri moet je maar niet zo'n flegmatieke voetballer zijn...
  zaterdag 3 februari 2007 @ 16:52:38 #290
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_45944932
Roorda blijft een drollenvanger. Kan moeiteloos in de categorie Rob Hilbers...
pi_45944959
Z|ijn clauw en noca hun verdriet nog steeds aan het wegdrinken?
pi_45949971
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 23:30 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik ben niet zo anti Groningen hoor, zolang ze maar achter ons staan. Maar ik hou gewoon niet van die georganiseerde vlaggetjes, ook niet als ze door de Clauwhees in elkaar gemacrameed worden
De wat..?

Naja.

Fijn, in het home. Van Loo kwam binnen en een groot gedeelte van de mensen begon te roepen 'Brian in de goal olé olé"'
Terecht. Misschien redelijk onhoudbaar die pegel, maar dan nog staat die gozert van een Roorda fout, vinnik. Brian verdient een kans.

Verder leuk, Ik ging rond kwart over 1 uit het home en wie zat er nog steeds biertjes weg te tikken? Jawel, Meerdink. Whehe. Later in de stad nog een niet al te fris uitziende vd Linden en Lovre tegengekomen.

O ja, kutwedstrijd verder.

SCH, welk verdriet? Niet van deze wedstrijd iig. En als we niet binnen een dag reageren, dan hebben we ff andere dingen aan ons hoofd. Weet je het ff!
pi_45950001
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 19:47 schreef clauwheee het volgende:

[..]

Fijn, in het home. Van Loo kwam binnen en een groot gedeelte van de mensen begon te roepen 'Brian in de goal olé olé"'
Dat meen je niet..
pi_45950027
Jawel
pi_45950363
lol
  zaterdag 3 februari 2007 @ 20:16:09 #296
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_45953196
Tsja maar kan Van Loo wel keepen dan?
pi_45953222
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 21:00 schreef Gollemrulez het volgende:
Tsja maar kan Van Loo wel keepen dan?
Vast wel beter dan Roorda..
pi_45953358
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 21:01 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Vast wel beter dan Roorda..
Die laatste bal van Alves haalde Roor er wel goed uit, anders verlies je nog ook.
pi_45953373
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 21:04 schreef Gollemrulez het volgende:

[..]

Die laatste bal van Alves haalde Roor er wel goed uit, anders verlies je nog ook.
Bal ging dwars door het midden, had me opa ook gehad..
pi_45953480
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 21:04 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Bal ging dwars door het midden, had me opa ook gehad..
Als ie was omgevallen misschien. Ik vind Roorda ook niet veel, maar toch...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')