abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 28 januari 2007 @ 23:57:07 #151
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_45777433

Ik probeer nog aan te passen . Helaas typ ik soms zoals ik praat
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_45778376
LOL Leah
IDD je hebt gelijk hoor
Maar als ik dat soort reportages zie, en zo'n post van een 16 jarige aankomende moeder, en daarbij het gevoel dat het een dochtertje word....... dan kijk ik niet uit naar die leeftijd.
Er zijn twee (3) generaties waarvan je niet wilt weten dat ze forniceren:
Je (groot)ouders en je kinderen (=dochter).
Dat laatste verandert met de tijd mischien wel... maar jij schrijft zoals je praat Ik schrijf mijn eerlijke oprechte gevoel, en ben gewend dat mensen dat als lullig ouderwets aan de kant schuiven.

Punt is in dit topic toch dat als ouder je het beste doet naar kunnen (tenminste dat mag ik hopen) Iedereen hier, hoe verschillend ook van mening is er in ieder geval actief mee bezig en heeft een reden voor zijn/haar mening. En of je nu met een kruipende koter wilt redeneren of hem waarschuwend een tikje geeft, hoe dan ook zal die ouder in kwestie dat met de allerbeste intenties doen. Bottomline we zijn allemaal gevormd door onze eigen opvoeding.
Om weer even te stellen
Ben jij bovenmatig gestraft zal je dat je kind niet aandoen (tenzij je het niet erkent dan juist wel)
Ben je preuts opgevoed geef je je kinderen mischien slechte/geen voorlichting, (Waren je ouders swingers dan zit je nu in het klooster te internetten)

Natuurlijk stel ik bovenstaande weer op mijn lekkere botte manier, maar wat ik probeer te verwoorden is dat wij in de opvoeding van onze (aankomende)kinderen gaan doen het tegenovergestelde of het gelijke is als wij van onze ouders meekregen al naar gelang wij vinden dat het ons goed gedaan heeft. Bot het omgekeerde doen van wat je ouders deden is lang niet altijd goed, en (hier komt weer persoonlijke mening) als de opvoeding van je ouders op jou niet aangeslagen zou zijn gaat imitatie ook niet lukken.
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
  maandag 29 januari 2007 @ 00:41:12 #153
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_45778559
quote:
Op zondag 28 januari 2007 22:05 schreef Leah het volgende:
Laatst had Peuter een spuugfase. Bewust spugen als er iets niet ging zoals bedacht was. Dus naar de gang, en dat werkte best .
Tot het moment dat ik zei,"Zo, ben je nou klaar?"

peuter; " Nee, oppe trap, spugen"

Om vervolgens plaats te nemen en nog een poosje, zittend op de trap, naar hartelust van zich af te kwatten .

Ergens doe ik iets niet goed
Haha, wat een draak(-je).
Ik heb 2 weken terug kennis gemaakt met het fenomeen driftbui. Weet nu ook dat op de gang zetten (nu) geen optie is.... hij wil er niet meer vanaf. Integendeel, hij smijt zelf de deur dicht. An sich geen probleem, als hij het volume van zijn onvrede maar op half vermogen zet. En het hem genegen is om er ook een keer weer vanaf te komen. Wel zo gezellig. Waar was de handleiding van die kinderen toch ook alweer gebleven?
  maandag 29 januari 2007 @ 00:48:40 #154
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_45778698
quote:
Op maandag 29 januari 2007 00:41 schreef Smirre het volgende:

[..]

Waar was de handleiding van die kinderen toch ook alweer gebleven?
In de placenta. Weggegooid dus;)
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_45778926
quote:
Op maandag 29 januari 2007 00:41 schreef Smirre het volgende:

[..]

Haha, wat een draak(-je).
Ik heb 2 weken terug kennis gemaakt met het fenomeen driftbui. Weet nu ook dat op de gang zetten (nu) geen optie is.... hij wil er niet meer vanaf. Integendeel, hij smijt zelf de deur dicht. [/sub]
wuuuuhhh ik ga wel naar het enge bos!
ik heb jaren gedacht dat bor de wolf een puber personificatie was, niet dus
er staat me nog wat te wachten

Doe mij maar een ranja en een portie beukenoten... ik ga plat tot morgen
  maandag 29 januari 2007 @ 01:20:03 #156
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_45779213
quote:
Op zondag 28 januari 2007 23:35 schreef desiredbard het volgende:
OK Direkt doortrekken is mischien wat ver afgezien dat je studie, moeder in kwestie was student met 16 jaar, idd meteen stopt.

Nou nogmaals dat vind ik niet hendig, maar dat is persoonlijk. En vind 16 (en 22) te jong.
En er zijn zat 10ers (m/v) die vinden dat als ze niet aan sex doen er niet bijhoren, of het als vereiste zien. En idd een condoom kan altijd scheuren, maar dat hoor je ook te weten voordat je het gebruikt.

En nee je kunt het niet voorkomen, maar door op te voeden kun je de manier waarop de leeftijd wel beinvloeden. En idd deze 16 jarige vrouw en 22 man hebben vermoedelijk na twee maanden relatie een weloverwogenkeuze gemaakt een familie te beginnen.
Ik heb een keurige opvoeding genoten, dwars geweest, op ontdekking geweest etc..
Om je voorbeeld van sex aan te halen..
Mijn moeder begon op mijn 16 dat ik aan de pil moest.
Mijn ouders hebben altijd gezegd je weet nooit wanneer het gebeurt en wanneer iemand er klaar voor is en dan liever veilig en bij hen thuis dan in de bosjes onveilig.
Iets wat ik ook mijn dochter zal aanleren.
Sex is iets normaals en hoort ook deels bij de ontdekking naar jezelf.. de een is daar eerder/later aan toe.
Hier in nederland wordt op de lagere school al voorlichting gegeven en op de middelbare school. als ouder zal je ook je portie er in bijdragen.
Kansen op zwangerschappen zijn er altijd. maar iemand van 16 of 22 is niet per definitie een slechtere moeder dan iemand van 30.

je kunt dat simpelweg niet op voorhand concluderen omdat er wellicht voorbeelden zijn waarbij het wel mis ging.. maar vergeet daarbij dat er genoeg oudere mensen zijn die ouders zijn waar het ook mis ging.. daar zit geen leeftijd aan verbonden.
Engaging Infinite Improbability Drive..
  maandag 29 januari 2007 @ 01:25:00 #157
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_45779281
quote:
Op zondag 28 januari 2007 22:57 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Dat is een conclussie die ik wel degenlijk kan trekken.
Ik stel dat als je 16 bent en zwanger wordt, ouders een weinig te kort geschoten zijn in opvoeding, respekt (voor jezelf) en voorlichting. Maar dat is mijn mening. 3 maanden je vriendje kennen en dan zwanger raken klinkt mij niet als geplanned in de oren.
Ik heb echter wel respekt voor hoe de moeder met het gevolg omgaat.

dat mijn vrind heetf niets met opvoeding te maken maar de pech dat de anticonceptie niet optimaal werkte

En zoals ik schreef vondy ik dit geen appart topic waard.

En nee een tik had dit niet opgelost, maar het heeft miz te maken met het de vrijheid blijheid manier van opvoeden. Door geen limieten te stellen wat kan werkt dat in later leven door.

Hoe weet jij wat voor opvoeding desbetreffend meisje genoten heeft

Ik zat een maand of wat geleden een docu te kijken waar een moeder het normaal vond en zelfs verdeigde dat haar 14 jare dochter orale sex had met wiselende vriendjes. Al haar vriendinnetjes deden het immers ook en ze kon haar dochter niet achterhouden.
Nou je hoort mij niet zeggen dat de wereld zwart en verdorven is maar dit soort mensen maken het daar wel naar. En dat valt toch wel degenlijk onder opvoedkunde.

Dit soort documentaires laten de extremen zien, die heb je overal in.en geven dus niet per definitie een waarheidsgetrouw beeld.

Als je dochter niet leert dat ze meer waard is dan dat en dat ze echt geen respekt gaat krijgen door pijpbeurten. En evenzeer je zoon niet leert dat het "vereisen" "peer-presurising" van een meisje in dat soort zaken alleen vals respekt verkrijgt van foute vrienden, en geen respekt toont tov van het meisje, ben je dom bezig.

daar ben ik het met je eens,dat de ouder in dit specifieke geval dom/verkeerd in mijn ogen bezig is.
maar extreme voorbeelden als dit geven geen pijlers dat geen tik bijv. dit ook niet had kunnen gebeuren. Je ziet in documentaires moment opnames en vamnuit daaar kun je weinig conclusies trekken.
  maandag 29 januari 2007 @ 01:25:50 #158
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_45779293
quote:
Op zondag 28 januari 2007 23:43 schreef Ireth het volgende:

[..]

Die zijn tegenwoordig gewoon te koop bij DA en Etos, wat in mijn ogen de drempel om vroeg aan onveilige sex te gaan doen nog veel lager maakt...

"Heb jij condooms? Nee, jij? Nee ik ook niet, ach haal morgen dan maar even een mapje..." Of nog erger.. "Ik heb nog wel wat mapjes liggen...."

Maar das weer een heule andere discussie!
mee eensch is.. tel daarbij de media bij op en het plaatje is compleet
  maandag 29 januari 2007 @ 09:07:55 #159
103793 kozakken
Living the life
pi_45781850
Ik vind de discussie bijzonder interessant. Ook het verschil over hoe ik met mijn kinderen omga en de wijze waarop ik zelf ben opgevoed.Toch heb ik natuurlijk ook dingen aangepast en die anders doe. Maar ik hoor ook wel heel vaak mijn moeder terug in datgene wat ik zeg (En dat terwijl ik over sommige dingen altijd riep: dat zal ik nooooit zeggen )
Doe ik dat nu omdat ik dat heb meegekregen in mijn opvoeding en dus als voorbeeld heb gehad of omdat ik nu pas kan zien dat het gewoon de ware (!!) cliches van het opvoeden zijn?

Verder kom ik er ook steeds meer achter dat ik best kan en mag meedenken (en een mening hebben) over de problemen in de verschillende leeftijdsgroepen van kinderen en pubers. Maarrr dat ik alleen maar ervaring heb tot ongeveer een jaar of drie. Alles wat daarboven zit moet ik nog in de praktijk gaan meemaken en dan kan ik pas echt mijn mening vormen, denk ik. Juist omdat het echte ervaren zit in het 'echte ervaren' (mss toch een verkapte: wacht maar... Maar dat geldt dus ook voor mezelf en mijn eigen zo duidelijke ideeen. Laat ook ik ze eerst maar eens meemaken)

Daarnaast heb ik in deze (en andere) discussies er veel moeite mee wanneer documentaires (vooral van de sensatiezenders) gebruikt worden als argument dat het dus zo gaat/niet gaat. Een documentaire is per definitie een interessant gekleurd plaatje van (vaak) een buitenproportioneel voorbeeld. 'Gewone mensen met gewone problemen' zijn daarvoor lang niet interessant genoeg en trekken weinig kijkcijfers. De uitersten van een probleem of situatie wel
  maandag 29 januari 2007 @ 09:28:45 #160
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_45782076
quote:
Op maandag 29 januari 2007 09:07 schreef kozakken het volgende:

Daarnaast heb ik in deze (en andere) discussies er veel moeite mee wanneer documentaires (vooral van de sensatiezenders) gebruikt worden als argument dat het dus zo gaat/niet gaat. Een documentaire is per definitie een interessant gekleurd plaatje van (vaak) een buitenproportioneel voorbeeld. 'Gewone mensen met gewone problemen' zijn daarvoor lang niet interessant genoeg en trekken weinig kijkcijfers. De uitersten van een probleem of situatie wel
Helemaal mee eens Hetzelfde principe als het in de krant staat, is het zo....
Make love, not war ☮
pi_45782163
quote:
Op maandag 29 januari 2007 01:20 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

Ik heb een keurige opvoeding genoten, dwars geweest, op ontdekking geweest etc..
Om je voorbeeld van sex aan te halen..
Mijn moeder begon op mijn 16 dat ik aan de pil moest.
Mijn ouders hebben altijd gezegd je weet nooit wanneer het gebeurt en wanneer iemand er klaar voor is en dan liever veilig en bij hen thuis dan in de bosjes onveilig.
Iets wat ik ook mijn dochter zal aanleren.
Sex is iets normaals en hoort ook deels bij de ontdekking naar jezelf.. de een is daar eerder/later aan toe.
Hier in nederland wordt op de lagere school al voorlichting gegeven en op de middelbare school. als ouder zal je ook je portie er in bijdragen.
Kansen op zwangerschappen zijn er altijd. maar iemand van 16 of 22 is niet per definitie een slechtere moeder dan iemand van 30.

je kunt dat simpelweg niet op voorhand concluderen omdat er wellicht voorbeelden zijn waarbij het wel mis ging.. maar vergeet daarbij dat er genoeg oudere mensen zijn die ouders zijn waar het ook mis ging.. daar zit geen leeftijd aan verbonden.
Ik zeg niet dat ze een slechte moeder gaat zijn, het tegendeel is waarschijnlijk waar,
Maar met 16 gaat het voor moeder en dadelijk kind niet makkelijk worden en je successen zijn afhankelijk van je kansen.
Voorlichting is niet in de eerste plaats taak van de (lagere)school maar van de ouders.
Ik kan me herrineneren dat daar alleen de "techniek" besproken werd. En ja middelbaar had klasgenootjes die 13/14 aktief waren, de zogenaamde "sletten en stoere binken" dat zijn niet mijn woorden

Mag ik vragen , of heb ik er overheen gelezen, hoe oud ben je zelf? ik weet dat je een dame niet naar haar leeftijd hoort vragen
pi_45782186
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 20:21 schreef _evenstar_ het volgende:
Even een voorbeeld..

Jij zit op school je hebt je huiswerk voor de zoveelste keer niet gemaakt..
Leraar geeft je een tik.. want wie niet horen wil moet maar voelen.
Misschien dat die tik jou wel aanzet tot het maken van je huiswerk.

hoe reageer je daar dan op?
Niet, want dit voorbeeld slaat nergens op. Ik als aankomend ouder denk ik inderdaad ook na over dit soort dingen. Het voorbeeld hierboven is geen reeel voorbeeld, omdat de disciplinaire maatregel geheel niet in verhouding staat tot het feit.

Wel vind ik dat als mijn kind ongehoorzaam is, onbeschoft of anderzins beledigend is tov leraren, dan magtie van mij echt wel een pak voor z'n/haar broek krijgen. Ik heb het vroeger ook gehad eni k ben er echt niet slechter van geworden. Sterker nog, kinderen horen gezagvoerders met respect en eerbied te behandelen en aan te spreken. Dus docenten, politieagenten, etc...

De omgangsvormen zijn allang op een hellend vlak gekomen, al ver voor kinderen leraren met hun voornaam gingen noemen. Juf Silvia, Meester Jan....nee Juffrouw van Dalen en Meester de Groot, mevrouw en meneer, meester en juf, zo hoor je te praten tegen je leraren. Kortom, de omgangsvormen zijn veel te soft en daarom heb je dus nu ook dit soort discussies.
Moet je die kleur zien, hoorapparaat-beige !
pi_45782214
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 20:35 schreef N.icka het volgende:

[..]

Ik denk als er direct gevaar dreigt en ik het al meerdere keren gewaarschuwd heb
Juistem EN meteen uitleggen WAAROM je dat hebt gedaan....
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 20:36 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

vraag van mij aan jou dan.. als jij mij een kutwijf noemt mag ik jou dus slaan?
Als dat een kind is van je eigen, dan wel. als het een vreemd kind is, ga je naar de ouders om te zeggen hoe hun kind over straat gaat.
pi_45782252
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 20:38 schreef _evenstar_ het volgende:
maar een kind kan van een tik toch ook zeker wel fysieke schade hebben.

Ik vraag me dan af, waar ligt de grens van gevaar.
vlakke hand op de billen, nee
met vuist op het gezicht, vrijwel zeker
met honkbakknuppel in de nek slaan, gegarandeerd

dus ik zou zeggen, je hebt tikken en je hebt tikken, oordeel zelf waar het gevaar ligt.
pi_45782293
quote:
Op maandag 29 januari 2007 09:38 schreef hassanjassan het volgende:

[..]
De omgangsvormen zijn allang op een hellend vlak gekomen, al ver voor kinderen leraren met hun voornaam gingen noemen. Juf Silvia, Meester Jan....nee Juffrouw van Dalen en Meester de Groot, mevrouw en meneer, meester en juf, zo hoor je te praten tegen je leraren. Kortom, de omgangsvormen zijn veel te soft en daarom heb je dus nu ook dit soort discussies.
Ik geloof dat jij eerder hebt zitten stangen <niet zelf gelezen> dus ik ben voorichtig met je bij te vallen maar Ik ben het met bovenstaande quote volkomen eens. Blij het te horen, respekt moet je aanleren. Je bent niet gelijk (maar ook niet beter en ook niet minder) dan de mensen die je tegenkomt. respekt moet geleerd worden, niet aangepraat of be-negotieerd. Dat laatste is me een anglicisme van hier tot Tokio...maar bij gebrek aan een ander woord
pi_45782337
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 20:49 schreef innovative het volgende:

[..]

Ik heb het niet over je kind lensbeuken, maar over een tik. Dat vind ik een groot verschil. Een tik is voor mij iets wat je gedurende twee seconden voelt en wat meteen daarna weer over is. Niks geen blauwe plekken, en al helemaal geen erge schade.

De grens van gevaar is voor mij bijvoorbeeld kokend hete dingen, kaarsen, dat soort dingen. Nu heb ik geen eigen kinderen en is het in dat opzicht makkelijk praten natuurlijk, maar wat ik zelf heb meegekregen is dat af en toe vallen oid echt geen kwaad kan, dat je niet al te panisch moet zijn met een blauwe plek die zelf veroorzaakt is oid, dat heelt wel weer. Brandwonden helen niet, en daar ben ik echt bang van.
dit is idd ook een geval waarbij een tik gerechtvaardigd is. Bij acuut gevaar, waarbij het kind overduidelijk de gevolgen niet kan inzien, zoals bij het gasfornuis spelen en hete pannen willen pakken.

WEL moet je dan meteen zeggen dat het heel gevaarlijk is. Dat is het schrikeffect koppelen aan ouderliefde, zodat een kind weet dat zo'n tik voor hun bestwil is en niet "zomaar" gebeurd.
pi_45782422
quote:
Op maandag 29 januari 2007 09:45 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Ik geloof dat jij eerder hebt zitten stangen <niet zelf gelezen> dus ik ben voorichtig met je bij te vallen maar Ik ben het met bovenstaande quote volkomen eens. Blij het te horen, respekt moet je aanleren. Je bent niet gelijk (maar ook niet beter en ook niet minder) dan de mensen die je tegenkomt. respekt moet geleerd worden, niet aangepraat of be-negotieerd. Dat laatste is me een anglicisme van hier tot Tokio...maar bij gebrek aan een ander woord
Stangen is wat mensen ervan maken, als mensen niet tegen scherpe meningen kunnen, moeten ze zelf eens gaan nadenken. Iemands reactie op wat ik zeg is diens eigen perceptie van mijn woorden, dus ipv aan te vallen kan men ook vragen wat ik bedoel.

Maar iig zijn we het over respect eens. Ik baal ontzettend dat ik niet eens leuk naar kinderen kan kijken (naar mensen in het algemeen) en oe ze spelen in alle onschuld, zonder voor kinderlokkker uit gemaakt te worden.

Sterker nog, kinderlokker....bestaat dat woord nog? Nu is het kinderverkrachter, incest-pleger, TBS-voortvluchtige, kindermoordenaar...lekker is dat he zo'n wereld....
  maandag 29 januari 2007 @ 09:53:51 #168
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_45782430
quote:
respekt moet je aanleren.
Respect moet een natuurlijk iets worden, net als tanden poetsen en je achterwerk schoonvegen. Zolang jij aan je kind laat zien dat je respect hebt voor anderen zullen ze dat als een automatisme (in het meeste geval) gewoon overnemen.

Suus roept dus ook de hele dag "Hallo meneer de bakker, mevrouw de kassamevrouw, mevrouw de slager, meneer de bloemenboer, meneer de groentenboer (die dan terugketst "ik ben geen boer, ik hou geen koeien" ) enz.
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
pi_45782457
quote:

[..]

be-negotieerd....bedoel je misschien onderhandeld, gepoldermodelt worden?
pi_45782478
quote:
Op maandag 29 januari 2007 09:53 schreef Ireth het volgende:

[..]

Respect moet een natuurlijk iets worden, net als tanden poetsen en je achterwerk schoonvegen. Zolang jij aan je kind laat zien dat je respect hebt voor anderen zullen ze dat als een automatisme (in het meeste geval) gewoon overnemen.

Suus roept dus ook de hele dag "Hallo meneer de bakker, mevrouw de kassamevrouw, mevrouw de slager, meneer de bloemenboer, meneer de groentenboer (die dan terugketst "ik ben geen boer, ik hou geen koeien" ) enz.
Ach ja, dat weet zo'n kind toch niet? En wees blij dat tenminste nog iemand belangeloos aardig is, dat is een wereld waar ik mijn kinderen wil laten opgroeien.
  Licht Ontvlambaar maandag 29 januari 2007 @ 10:04:16 #171
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_45782619
* Sjeen is een tikje nieuwsgierig...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 29 januari 2007 @ 10:06:00 #172
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_45782648
* Ireth is nu nieuwsgierig waar Sjeen nieuwsgierig naar is!
pi_45782671
quote:
Op maandag 29 januari 2007 09:53 schreef Ireth het volgende:

[..]

Zou je hem geen komkommer overdwars.......
Ik noemde die man ook groenteboer vroeger...... (Hij heeft nu een parenclub in het zuiden des land.... yep hij is die vent dioe iedere keer op RTL BBC en weet ik waar geinterviewd wordt, en ik heb daar mijn babaantjes en komkommertjes gekocht. OK volledig OT

En de buren noemde je oom en tante... (zelfde leeftijd als mijn ouders) en twee huizen verder woonde een oudere meneer ~

† In Memoriam † maandag 29 januari 2007 @ 10:08:37 #174
43556 miss_dynastie
pi_45782693
quote:
Op maandag 29 januari 2007 09:48 schreef hassanjassan het volgende:
dit is idd ook een geval waarbij een tik gerechtvaardigd is. Bij acuut gevaar, waarbij het kind overduidelijk de gevolgen niet kan inzien, zoals bij het gasfornuis spelen en hete pannen willen pakken.
Ik weet niet of mijn reflexen verkeerd zijn ingesteld bij de geboorte, maar zelfs als ik mijn kat uit een gevaarlijke situatie wil halen is mijn eerste neiging hem weg te trekken, niet om hem een tik te geven. Hij zal van schrik in die pannen vallen zeg! Een kind moet uit die situatie gehaald worden, juist bij acuut gevaar zou ik eerder aan wegtrekken dan aan een tik geven denken. (en dat wil niet zeggen dat ik het per se fout vind als je in zo'n situatie een tik uitdeelt, maar ik zat gewoon even te denken...)
  Licht Ontvlambaar maandag 29 januari 2007 @ 10:09:09 #175
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_45782701
quote:
Op maandag 29 januari 2007 10:06 schreef Ireth het volgende:
* Ireth is nu nieuwsgierig waar Sjeen nieuwsgierig naar is!
Ik wilde een grappige tvp plaatsen... vandaar het tikje

Ik zie hier heel uitgesproken meningen voorbij komen en wil het graag volgen... Ik word een beetje moe van de stelligheid die sommigen hier neergooien. Maar goed, ik vind het een boeiend onderwerp en wil er vanavond op terugkomen, vandaar
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 29 januari 2007 @ 10:10:14 #176
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_45782725
quote:
Op maandag 29 januari 2007 10:07 schreef desiredbard het volgende:
En de buren noemde je oom en tante... (zelfde leeftijd als mijn ouders) en twee huizen verder woonde een oudere meneer ~
De naaste buren zjin hier 'buurman' en 'buurvrouw' en alle anderen in de buurt zijn 'buurtman' en 'buurtvrouw' Heeft ze zelf zo verzonnen
pi_45782747
quote:
Op maandag 29 januari 2007 09:53 schreef hassanjassan het volgende:

[..]
Maar iig zijn we het over respect eens. Ik baal ontzettend dat ik niet eens leuk naar kinderen kan kijken (naar mensen in het algemeen) en oe ze spelen in alle onschuld, zonder voor kinderlokkker uit gemaakt te worden.
Zoals eerder gezegd ik heb nog geen kinderen, < nog minder dan 6 maandjes > maar als ik een onbekende naar spelende kinderen op het erf zie kijken knoop ik ook even een praatje aan om te kijken wat voor vlees ik in de kuip heb. Daar neem je geen risico.... helaas maar waar.
Kinderlokkers en Pedofielen. de reden voor oxidatie en metalen nootmuskaatraspen en knoflookpersjes... Maar ik ga weer OT
  maandag 29 januari 2007 @ 10:12:42 #178
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_45782776
quote:
Op maandag 29 januari 2007 10:08 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ik weet niet of mijn reflexen verkeerd zijn ingesteld bij de geboorte, maar zelfs als ik mijn kat uit een gevaarlijke situatie wil halen is mijn eerste neiging hem weg te trekken, niet om hem een tik te geven. Hij zal van schrik in die pannen vallen zeg! Een kind moet uit die situatie gehaald worden, juist bij acuut gevaar zou ik eerder aan wegtrekken dan aan een tik geven denken. (en dat wil niet zeggen dat ik het per se fout vind als je in zo'n situatie een tik uitdeelt, maar ik zat gewoon even te denken...)
Maar als een kind zichzelf gevaar brengt door tegen de muur te gaan bonken is de enige veilige wegtrek-optie volgens mij een voetbalveld. En die heb je ook niet altijd bij de hand. (even naar aanleding van Suus haar drfitbuien waarin ze dan op geen enkele manier te bereiken is..)
pi_45782794
quote:
Op zondag 28 januari 2007 00:08 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

normaal gaven ze wel die tik dan?

zo ja dan is het gewoon niet handig van je ouders en weten ze dan ergens dat die tik niet hoort , en gebrek aan juiste know how over andere oplossingen.

zo nee , waarom hebben ze je niet bij die thee pot weg gehaald?

bedoel ik vind het verschrikkelijk, maar dit zijn ongelukjes die simpelweg kunnen gebeuren, hoe verschrikkelijk ook.. daar heeft een tik geen invloed op..
Er is een balans tussen heel je leven omgooien om kinderen niet in gevaar laten komen of gevaar laten lopen EN aan de andere kant, het kunnen functioneren in een maatschappij. In dit geval, de nederlandse maatschappij.

Denk je echt dat je baas of op school mensen, buiten je ouders, dan voor jou uit de weg gaan omdat je niet anders gewend bent? Dit noemt men in de volksmond...een verwend nest, die een verknipte kijk op de wereld heeft.

Ouders hebben de verantwoordelijkheid en plicht om hun kinderen naar eigen dunk zo op te voeden dat het goed zal functioneren in de maatschappij waar ze later zelf deel van gaan uitmaken.

Daar valt respect voor anderen hebben erg hoog in het lijstje bij mij. Een andere is, weten hoe je je moet gedragen in verschillende sociale situaties.
  † In Memoriam † maandag 29 januari 2007 @ 10:15:14 #180
43556 miss_dynastie
pi_45782818
quote:
Op maandag 29 januari 2007 10:12 schreef Ireth het volgende:

[..]

Maar als een kind zichzelf gevaar brengt door tegen de muur te gaan bonken is de enige veilige wegtrek-optie volgens mij een voetbalveld. En die heb je ook niet altijd bij de hand. (even naar aanleding van Suus haar drfitbuien waarin ze dan op geen enkele manier te bereiken is..)
Maar da's toch niet echt acuut gevaar? Dat is althans niet wat ik daaronder versta, hoewel kinderen zich daarbij ook lelijk kunnen verwonden, maar ik dacht zelf meer dat er hete pannen- vuur- hete kannen water- op het randje van de vijver staan bedoeld werd met acuut gevaar, dat soort dingen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')